Hoe een impulsieve bevlieging lijkt te veranderen in regelrechte realiteit...

Als je het niet wilt en je kunt een ander adres voor hem vinden, dan moet je dat zeker zo regelen. Norris en Luna wonen sinds 13 augustus bij een vriendin van ons in Delft en ik moet eerlijk zeggen dat ik ze, zelfs nu nog, mis af en toe. Als ik foto's zit te kijken bijvoorbeeld. Dit is wel de beste keuze geweest, want Luna had het absoluut niet leuk gevonden... Norris vindt alles best, maar schijterd-Luna niet ;)

Fijn dat Vrijdag alles heeft overleefd en dat hij nu weer bij jou is Linda :)

Ik heb geen vast contract, maar nu mijn 2e jaarcontract. In mei krijg ik m'n 3e en in mei 2007 wordt er gekeken naar hoe lang we nog in NL zijn. Aan de hand daarvan wordt gekeken of ze me nog voor een korte periode in vaste dienst nemen. Die cursus GIS komt er zeker aan en die moet ik ook volgen, omdat we met dat programma moeten gaan werken. Ik doe nu al vrij veel met 3D binnen microstation en dat heb ik allemaal tijdens mijn stage en mijn werk hier zelf geleerd.

Ik kan zoeken onder engineering, maar zoeken ze dan niet alleen naar ing's? Of is dat een misverstand?

Puur egoistisch gezien wil ik 'm natuurlijk houden, maar hij is de gene die al het gedonder aan zijn lijf krijgt. Ik weet nog niet eens wat er verder allemaal nog bij komt, maar een maand in een hokje en ikweetniet hoe lang in een reiskooitje vliegtuig in en uit vind ik al erg genoeg...

...en dat is dan alleen de heenreis!

Dan heeft Ome Landmiles nog even voor je rondgeneusd en kijk er eens aan: http://www.seek.com.au/jobsearch/index.ascx?DateRange=31&catindustry=1209&Keywords=urban&sortmode=1 Engineers maar ook designers, drafters de hele reut. Je kan je lol op. Succes!!

ps Linda ben je niet bang om je kat buiten te laten? Met al die enge spinnen, slangen, krokodillers en haaien?

Ben even aan het koekeloeren op seek en er staat inderdaad wel wat tussen, maar dan nog duurt het voor ons vrij lang eer dat we daar zijn, dus alvast rondkjiken en er achter komen waar je op moet zoeken is goed, maar solliciteren is nog wat vroeg.

Ben nu eigenlijk wel erg benieuwd naar jullie GRoveR :) Ik weet dat ze in een vari kennel moeten waarin ze minimaal moeten kunnen zitten, staan, liggen en omdraaien.

hahahahahaaa!! :) Ja ach..... Na zo onwjis veel plaatjes vergeet je wel eens wat he ;)
Ziet er goed uit hoor :) Ik hou wel van cypertjes.

*zucht* ik mis ons zwartwitte monster eigenlijk wel een beetje....... En mijn lieve cyperse donder.......      Ach jaa... ze hebben een goed huis met een lief nieuw baasje :)

normal_19-09-2004%20018.jpg

Ghihihii..... Haren wassen :)

Wat doe je als je net ontslagen bent? Nou ja, sommigen zitten dan erg in de put en gaan de stad in om dingen te kopen. Dat schijnt te helpen, en hoewel ik niet eens zo extreem in de put zat zijn wij dindag in de auto gestapt, naar Duitsland gereden en hebben we een nieuwe keuken gekocht. Een hele mooie, waarvan we zelf hopelijk maar kortstondig van kunnen genieten maar die de verhuur van ons huis mogelijk moet maken als we vertrekken. Onderweg naar huis hebben we daar nog wel een hoop pret om gehad, "Wat doe je als je bent ontslagen?" -"Een nieuwe keuken kopen!!". Het bewijs is dus geleverd, van dingen kopen word je weer vrolijk.

Gisteren moest ik weer op gesprek bij de baas, naar bleek dit keer om hun beëindigingsvoorstel in ontvangst te nemen. Twee kantjes juridische wartaal met een rond bedrag waar ik, voor zover ik de juridische brabbel heb begrepen strikte geheimhouding over moet betrachten. Bij deze dus. Nu eerst maar eens iemand die verstand heeft van dat soort dingen dat voorstel laten ontcijferen, nou ja het voordeel is dat er geen rare constructies kwamen bovendrijven waardoor ik langer moet doorwerken bij mijn detacheringsplek. Nu is het als alles goed gaat een kwestie van de boel afronden en er een dikke streep onder zetten. Kan ik me volledig richten op het kluswerk dat nog aan ons huis moet worden gedaan!

7 Februari moet ik weer terug, geen zin in maar het voordeel is dat ik dan het 2e gesprek met GHD in de pocket heb. Met een beetje mazzel weet ik dan wat meer over mijn leven na deze werkgever. Dan zou het zomaar een heel vrolijk afscheid kunnen worden, in ieder geval voor mij...

En passant heb ik het wel voor elkaar gekregen dat ik de Ontslagreden ook op papier heb gekregen, iets waar ik erg blij mee ben omdat daaruit blijkt dat mij in deze niets te verwijten valt. Nog mooier, ik heb de toezegging dat een door mij naar het Engels vertaalde reference letter door P&O zal worden ondertekend. Dit leidde, eenmaal op de gang onderweg naar het secretariaat, tot de zijdelingse vraag

"Vanwaar het engelstalige getuigschrift? Ben je in gesprek met buitenlandse partijen?"

en het was werkelijk super om daarop te kunnen antwoorden

"Ik zou je heel graag antwoord willen geven, echt waar, maar..."

Gelukkig zijn de 'verzendkosten' voor ons niet zo'n probleem. Maar ik zou het ook wel extreem lullig vinden als Groof denkt "Hee, wat een mal beest, helemaal geen pootjes! Wat denk je, laat ik hem eens wat gaan plagen".

Zijn er mogelijkheden om katten van wat 'rustgevende' middeltjes te voorzien tijdens het transport? En dan nog iets, als je weer terugkeert, gelden er hier dan ook van die rottige quarantaineregels?

Volgens mij niet... maar dat weet ik niet zeker...
Alleen op "de eilanden" geldt die regel volgens mij.
Jaren geleden een keer een kat meegenomen vanuit Canada naar Nederland, geen probleem toen. Moest alleen aantonen dat ze de juiste shots had gehad.

Je kunt je kat wel iets kalmerends geven, maar dan zou ik meer op de homeopathische basis kijken. Echt verdoven o.i.d. doen ze niet, omdat ze neit weten wat die verdoving op grote hoogte doet.

Nee, ik bedoel ook niet helemaal onder zeil, dat gaat niet want dan moet een kat aan de zuurstof. En hoewel het wel grappig klinkt als GRoveR zo stoned als een garnaal "Het is een vogel... het is een vliegtuig..." het laadruim ingaat bedoel ik dat niet. Ik denk eerder aan valeriaan oid. maar dan in een kattendosering.

Zoiets kreeg die van mij vanuit Canada toen wel... ze ging knock-out :lol: Wat het precies was, weet ik niet. Gewoon even bij je dierenarts vragen. Die weet precies wat te geven.

:-(

Vanochtend 0530(GMT+1): Wekker.

Vanochtend 0600(GMT+1): l&miles naast de telefoon met een XL mok koffie.

Vanochtend 0610(GMT+1): l&miles nog steeds naast de telefoon met een XL mok koffie.

Vanochtend 0615(GMT+1): Ongerust mailtje naar Nayler. Ik had er al eens eerder eentje gestuurd, zelfde situatie, dus eenvoudig copy-paste. Vijf minuten later ging de telefoon, niet Nayler maar toch GHD, sorry sorry en er weas een ander interview uitgelopen en twee van de drie anderen die er bij moesten zijn waren er niet en om kort te gaan is het nu rescheduled voor 10 februari. Dik een week verder.

Slecht dus. Ik was wel weer hard toe aan wat positieve energie. In plaats daarvan zit ik nu maar een beetje sip voor me uit te staren... voor de komende week zitten er wat nare dingen in de planning, juridisch getouwtrek met mijn binnenkort-ex werkgever, twee gesprekken met eventuele nieuwe werkgevers hier in NL (waarop ik het liefste zou zeggen "bedankt voor de uitnodiging, maar ik heb inmiddels een andere kans gekregen die ik niet kan weigeren...").

Vanochtend erover gepraat met YaLiShanDa. De knoop doorgehakt dat we niet meer uitgaan van employer sponsoring en dat we minder reactief gaan opereren in de banenmarkt. Eerst maar eens op zoek naar wat andere recruiters...

Volgende week weer met frisse moed je bed uit om alsnog je gesprek te voeren. Misschien is een xxl mok dan een beter idee, die is dan niet zo snel leeg. :wink:

he, je hebt niets te verliezen, alleen een nieuwe keuken! :-D
En laat je ex-werkgever lekker geloven dat je goed ligt bij buitenlandse werkgevers.

Ik wens je veel succes met alle beslissingen die genomen moeten worden en kop op :up:

Astrid  :fish:

Yeah, dat hoe dan ook. Op zich is dat er een tweede gesprek komt iets positiefs, jammer alleen dat ze niet zo eager zijn als ik dacht. Die XL mok is qua capaciteit voldoende voor wakker worden en dan nog een interview van een uur (daarna is ie toch koud). Verder heb ik de laatste tijd meer en meer problemen met koffie, allemaal stress  :?

Het mooie van die keuken is juist de win-win situatie, als alles in het honderd loopt hebben we in elk geval een strakke en nieuwe keuken, en anders boeit het toch geen klap - want dan gaan we naar Australië!

Nou ja, wat moet er nog besloten worden... als de @%$# aan de slag voor een Skilled (tot dusver hebben we, een beetje in slaap gesust door buitengewoon geruststellende woorden over sponsoring, lui achterover gehangen) en als de @%$# op zoek naar alternatieve recruiters om onze slagingskans en resultaat-termijn te verbeteren!!!

Ik sluit me bij Astrid aan! En al met al zijn jullie toch al een heel eind als ik t zo lees, wij staan aan t begin van dit grote avontuur.
Veel succes hoor!!!
Groeten Francine

Robin,

Bedenk maar zo: Zijn jullie eenmaal in het bezit van een skilled independent, dan wordt je alleen maar aantrekkelijker voor werkgevers.. Zij hoeven geen bijzondere dingen dan te doen (buiten een goed salaris ;-).

M.vr.gr.

Perthpete

Hee, maar toch sterkte!

Je reageert ook op mijn ochtendlijke telefooncapriolen, dus bij deze....

Wat betreft dat laat bellen, dat is bij mij precies hetzelfde. Ze zijn niet zo stipt en bellen inderdaad vaak een kwartiertje te laat. Dat zal dan het australisch kwartiertje zijn ipv het brabants kwartiertje.

Maar goed, bij mij gaat het beter dan verwacht. Eigenlijk was dit de eerste positieve reactie, en dan dreigt het ook nog direct goed te gaan.
Als het niks wordt, dan ga ook ik gewoon door met mijn STNI visum. Wat dat betreft kan ik jullie ook die raad geven. Jullie komen niet in aanmerking voor een gewoon skilled visum?

Succes en groeten, Bart

:-(

Het schiet niet op hiero. Gisteren een telefoontje van Downing Teal,hij wilde ons spreken ivm de resultaten tot dusver. Parsons Brinckerhoff Brisbane had aangegeven pas in maart weer te willen beginnen met recruiten, Parsons Brinckerhoff Adelaide was wel geinteresseerd maar wij begonnen juist wat meer naar Brisbane te neigen. En voor YaLiShanDa was het verhaal dat ze geen uren konden garanderen maar wel een contract op uurbasis wilden doen. Ook niet veelbelovend dus! Het telefoontje verliep stroef, de verbinding was slecht en ik zat op mijn werk dus echt lekker praten ging ook niet. Onze plannen om onze Skilled visa te gaan opstarten leverden ook al weinig respons op. Al met al een teleurgesteld en onbevredigend gevoel aan over gehouden. Zijn we ons nou rijk aan het rekenen of is dit just a minor setback?

Hopen dat ik vrijdag een wat succesvoller gesprek heb, daar ben ik inmiddels erg hard aan toe.

Back