Hoe een impulsieve bevlieging lijkt te veranderen in regelrechte realiteit...

:?

Vrijdag het langverwachte tweede gesprek met GHD. Ik had er al niet op gerekend dat hier spijkers met koppen geslagen zouden worden, omdat bij het vorige, gemiste gesprek al duidelijk werd dat ik weer met vier personen aan de andere kant van de lijn zou zitten. Da's wat anders dan een practicalities-gesprek met de P&O-afdeling.
Niettemin een aangenaam gesprek, weliswaar meer van hetzelfde maar wat meer ingaand op mijn rol in projecten. Ze zijn erg aan het hengelen of ik niet toch een soort van lead engineer wil zijn, omdat ik me vaak bezig heb gehouden met coaching en dergelijke, maar ook omdat een Mx-designer als toonaangever binnen een infra-project vaak een soort spin-in-het-informatienetwerk vormt. Dat is allemaal wel zo, maar ik wil technisch bezig zijn en niet organisatorisch... uiteindelijk waren ze daarmee toch wel te bekoren. Nu maar weer wachten wat ik van Nayler hoor...

Dezelfde dag zijn de strubbelingen rond mijn oude arbeidsovereenkomst afgerond. Tenminste, ik ben accoord gegaan met de beëindigingsregeling en hoefde dus per direct niet meer te werken. Desondanks ben ik toch weer vol frisse tegenzin aan het werk getogen, parallel aan de beëindigingsperikelen werd namelijk een regeling op poten gezet waardoor ik via een tussenpartij mijn detachering voort kan zetten. Ik werk dus niet meer bij, maar nog wel voor mijn oude werkgever. Wie me voor gek verklaart heeft groot gelijk, maar de dik 25% extra loon haalt de scherpe kantjes van mijn aanvankelijke boosheid over de lullig getimede ontslagaanzegging wel weg. Daarbij word ik tot de officiële einddatum doorbetaald en verdien ik feitelijk nu dubbel. Al met al heeft deze hele onzin me geen windeieren gelegd, het voelt allemaal erg lullig maar ondanks sommigen die het tegendeel beweren maakt geld een hoop goed.

:)

En het blijft leuk, ondanks dat ze weten dat ik, zodra de kans zich voordoet, mijn koffers pak was 'een van de grootste ingenieursbureaus van Nederland' bereid mij te spreken, sterker nog ze wilden graag dat ik langs kwam. Het werd zowaar gezellig, echt een super motiverend gesprek vol van goede vooruitzichten. Ik zou zomaar weer eens echt kunnen gaan ontwerpen! Restte nog wel dat verhaaltje over Australie, ik heb het ze goed en eerlijk uitgelegd en ze konden het zelfs wel waarderen. Zij hadden immers zelf ook werknemers over de grens, en mogelijk voor ons ook nog wel wat internationale kansen! Tijd om eens te zoeken naar een China-variant van XPdite...

Zo hoor je niks, zo lopen ze je deur plat. Vrijdagmiddag nog een gesprek met een andere detacheerder, het bleek een vrij doorsnee intake te zijn. Geen concrete aanbieding dus, maar wel voldoende signalen dat de markt hier in Nederland fors aantrekt. YaLiShanDa wordt ook bijkans aangevlogen, helaas zijn het vaak irritante figuren die, als je aangeeft dat je wel voor ze wilt werken maar dat je mogelijk binnenkort weer vertrekt, proberen te raden wat de reden ervan is ook al wil je dat (nog) niet vertellen.

Het weekend besteed aan klussen aan het huis, was ook hard nodig. Kort en goed, Australië schiet niet op - hier echter gaan de ontwikkelingen snel.

Hiya!

Het mag dan allemaal nog niet opschieten met het Australie verhaal voor jullie:)....het blijft in ieder geval boeiend leesvoer voor ons. Het lijkt zowaar wel een soap met inhoud!!

Succes maar weer met de volgende belevenissen, keep us posted :up:

Groetjes
Syl

Ik sluit me helemaal aan by wat Syl al zei  :up:

Ik wens jullie hoe dan ook suc6 met alles en of het nu Oz of China wordt jullie weten ons in iedergeval geboeid te laten lezen.... :-D

Gr,Koen

[quote author=Syl link=topic=3707.msg47775#msg47775 date=1139827878]Het lijkt zowaar wel een soap met inhoud!! [/quote]

Auww!! Verder nog wat aardigs te zeggen?  :roll: Zit ik hier even mijn zieleroerselen te delen, wordt het meteen tot soap gebombardeerd. Not taken as a compliment, haha. Maar goed, lekker simpel en overzichtelijk is mijn situatie nu even niet te noemen.

Ik kan stil blijven zitten, niks doen, hier blijven werken met alle tijd om me bezig te houden met visumproblematiek en andere bijzaken en ongemerkt een kwart meer verdienen. En langzaam hartstikke gestoord worden.
Ik kan meteen doorswitchen naar dat andere ingenieursbureau, "slechts" 10% er op vooruitgaan, maar wel fijn aan de slag, ontwerpen maken en als ik dan toch naar Australië mag in elk geval niet totaal vervreemd van mijn vak zijn.

Hmm. Volgens mij weet ik het al. Ik denk dat ik maar 's avonds bezig ga met alle visumgedoe, om het geld hoef ik het niet te doen en ik hecht toch nog wel een klein beetje aan wat nog over is van mijn geestelijke gezondheid...

Effe goochelen hoor, ik knip met mijn vingers en we gaan op blad 4 door met part II (de logica ontgaat mij eveneens volkomen, maar ik sta dan ook op het randje van waanzin :lol: )

Wat zullen we nou krijgen?!? Een maximum van slechts tweehonderdduizend karakters - hoe kan ik daarin nou mijn verhaal doen?!? Ik heb nog heel wat meer te vertellen, vandaar hier part II. Zie voor wat er vooraf ging het begin van dit subject.

20060208 Vanmiddag op de koffie bij 'een van de grootste ingenieursbureaus van Nederland' voor een voorstelgesprek. Het werd zowaar gezellig, echt een super motiverend gesprek vol van goede vooruitzichten. Ik zou zomaar weer eens echt kunnen gaan ontwerpen! Restte nog wel dat verhaaltje over Australie, al van tevoren was aangegeven dat ik, zodra de kans zich voordoet, mijn koffers zou pakken. Ik heb het ze goed en eerlijk uitgelegd en ze konden het zelfs wel waarderen. Zij hadden immers zelf ook werknemers over de grens, en mogelijk voor ons ook nog wel wat internationale kansen! China, Libië, maar ook Frankrijk. Tijd om eens te zoeken naar een China-variant van XPdite...

20060209 Onderweg naar huis een langverwacht telefoontje: de beëindigingsregeling was in orde. Met ingang van ons accoord hoefde ik niet meer te werken, echter parallel aan de beëindigingsperikelen is een regeling op poten gezet waardoor ik via een tussenpartij mijn detachering voort kan zetten. Ik werk dan niet meer bij, maar nog wel voor mijn oude werkgever.
Wie me voor gek verklaart heeft groot gelijk, maar de dik 25% extra loon haalt de scherpe kantjes van mijn aanvankelijke boosheid over de lullig getimede ontslagaanzegging wel weg. Daarbij word ik tot de officiële einddatum doorbetaald en verdien ik feitelijk nu dubbel. Al met al heeft deze hele onzin me geen windeieren gelegd, het is niet fijn voor je ego maar geld maakt een hoop goed (vooral als het veel is).

20060210 Vanochtend het langverwachte tweede gesprek met GHD. Ik had er al niet op gerekend dat hier spijkers met koppen geslagen zouden worden, omdat bij het vorige, gemiste gesprek al duidelijk werd dat ik weer met vier personen aan de andere kant van de lijn zou zitten. Da's wat anders dan een practicalities-gesprek met de P&O-afdeling.
Niettemin een aangenaam gesprek, weliswaar meer van hetzelfde maar wat meer ingaand op mijn rol in projecten. Ze zijn erg aan het hengelen of ik niet toch een soort van lead engineer wil zijn, omdat ik me vaak bezig heb gehouden met coaching en dergelijke, maar ook omdat een Mx-designer als toonaangever binnen een infra-project vaak een soort spin-in-het-informatienetwerk vormt. Dat is allemaal wel zo, maar ik wil technisch bezig zijn en niet organisatorisch... uiteindelijk waren ze daarmee toch wel te bekoren. Nu maar weer wachten wat ik van Nayler hoor...
Vanmiddag nog een gesprek met een andere detacheerder, het bleek een vrij doorsnee intake te zijn. Geen concrete aanbieding dus, maar wel voldoende signalen dat de markt hier in Nederland fors aantrekt. YaLiShanDa krijgt nu ook geregeld aanbiedingen.
Het weekend geklust aan het huis, de laatste loodjes van de badkamer (hij is echt super geworden!), bouwafval naar de stort en de eerste paar verhuisdozen aangeschaft. Die kunnen we vast gaan vullen!

20060214 Telefoontje vanochtend vroeg, onderweg in de auto. Het was de recruiter van Nayler, met nieuws over het gesprek van afgelopen vrijdag. Ze hebben me een aanbod gedaan! Hoe ik daarover voelde? "Surprised and excited!" Helaas was het geboden bedrag niet echt te vergelijken met alle hoogdravende verhalen die we tot dusver hebben gehoord. Het gevoel erbij is dus inderdaad enthousiast, maar toch ook bezorgd. Het is niet zo dat we erg om veel geld zitten te springen, we hebben een vrij bescheiden leefstijl. Het probleem zit meer in de inschaling binnen het bedrijf, een loonbod geeft ook een beetje aan hoe ze je inschatten. Kennelijk liet mijn presentatie in de twee interviews toch te wensen over...
En dan zou de recruiter nog de gegevens van YaLiShanDa doorsturen naar het bedrijf, kennelijk had ze dat nog niet gedaan. Hmm. Ik baal er van dat ik niet gewoon hartstikke blij ben, terwijl ik dat natuurlijk wel zou moeten zijn. Ergens klopt het van geen kant, maar waar? Bij mezelf? Bij de recruiter? Bij het bedrijf?

20050215 Gesteund door alle reacties op het Forum, en na er zelf ook flink op te hebben gebroed de tekst die ik was begonnen als reactie op het job offer, een vriendelijke doch beleefde afwijzing, aangepast. De nieuwe strategie is het vragen om bedenktijd, waarbij dan ook wat van de bezwaren door kan schemeren. Ik heb langdurig gepiekerd op een puntig stukje tekst, waarmee ik kon aangeven dat als ze me dit aanbieden, ze me waarschijnlijk ook niet echt hoog hebben zitten. En dat ik me daardoor ook ernstig zorgen maak op de kans om te doen wat we in Australie zoeken: Mooie projecten! Na een uur de tekst laten rusten, ik zal er morgen nog even naar kijken voor ik het definitief verstuur.
En vanochtend was er telefoon voor YaLiShanDa, zij heeft ook een afspraak op zak om met GHD te gaan praten!

20060216 Vanavond nog een kwartier naar de tekst gekeken, tot de brainwave kwam waarmee ik een hele zin er uit kon smijten en een andere zo kon aanpassen dat precies de juiste toon aan werd geslagen. "If I am to take this step back, I’d have to be sure that the design challenges this offer could bring me outweigh the other options we have and the long term consequences for my career and income development. Also, we'd have to take a look at several other things like possible opportunities for YaLiShanDa." Goochelen met woorden, en kijken hoeveel je informatie kunt concentreren zonder een compleet onsamenhangend lulverhaal krijgt. Nog een keer lezen, diep adem halen en [send].

20060217 Het heeft wel gewerkt! Vandaag al een antwoord, heel positief van toon, en met alle deuren wijd open. Ik ben echt helemaal weer blij. Inmiddels is duidelijk hoe het offer tot stand is gekomen, het is gebaseerd op mijn huidige bruto per maand salaris dat ik zijdelings in een gesprek heb genoemd, zonder rekening te houden met secundaire voorwaarden als vakantietoeslag, verzekeringsbijdrage, pensioenbijdrage, eindejaarsuitkering en leasebak. Maar het antwoord was ook meteen to the point: wat of ik dan wel wilde $-wise. En ze zou aangaan achter meer informatie over concrete projecten (dat stond er in een zinnetje tussen, ben toch wel bang dat in haar perspectief de hoofdrol in deze verwikkeling voor de dollars is). In ieder geval hebben we een stuk beter uitgangspunt, ook voor het gesprek van JaLiShanDa volgende week!

20060221 Het zullen er toch niet veel zijn die het voor elkaar krijgen om mijn vriendin vroeg op te laten staan, maar dit keer is het toch gelukt: Een doordeweekse ochtend waarop ik nog in mijn bedje lag terwijl zij er al uit stapte. Reden voor deze uitzonderlijke gebeurtenis was weer een interview met de andere kant (van de wereld). Om te beginnen ging de telefoon pas een kwartier te laat, blijkt ook nog dat het opperhoofd van de afdeling waar ze moet wezen verstek had laten gaan. Dat hadden ze mij verdorie ook al geleverd! Stelletje sufferds! Tijd dus weer voor een nieuwe afspraak.
Intussen heb ik wat mail uitgewisseld met de recruiter, die ook al wel aangaf dat het bod van GHD onder de maat was. Ze hadden zich gebaseerd op mijn huidige inkomen, waarover ik van mening was dat er voor verschillende landen verschillende regels gelden. Als ik de kans in China zou grijpen hoef ik daar ook niet naar NL maatstaven te worden betaald, dan zit je tussen collega's die zich uit de naad werken maar veel minder verdienen. En in Australie zit je weer met hele andere regels als je ziek wordt of ontslagen, dat is ook niet te vergelijken.
De recruiter gaf aan dat voor mijn ervaring 60K tot 90K wordt geboden, een enorme bandbreedte die komt omdat de afgelopen 2 jaar de salarissen fors zijn gestegen maar niet alle werkgevers daar niet in mee willen gaan. Nu wil ze van me weten hoeveel ik wil gaan verdienen (en ook hoeveel mij in andere onderhandelingen is geboden). Nou ja, het laatste woord is er nog niet over gezegd, en ik moet ook nog maar horen hoe het voor YaLiShanDa uit gaat pakken.

Goh Landmailes..... weet je zeker dat je geheugen nog goed is...? op de vorige pagina heb je dit namelijk ook allemaal al geschreven...  :lol:

Ik bedoel maar je geestelijke toestand is niet meer je van het.. :rotflmao:  ik denk dat je er goed aan doet een paar daagjes vrij te nemen om weer even op verhaal te komen.  :-D

Gr.Koen

[move] :lol: [tt]                [/tt] :doofywave: [tt]                       [/tt] :w00t:[tt]                        [/tt] :w00t: :lol: [tt]                       [/tt] :doofywave: [tt]               [/tt] :wow3: [tt]                        [/tt] :w00t: :lol: [tt]                        [/tt] :doofywave: [tt]              [/tt] :wow3: [tt]                        [/tt] :w00t:[/move]
[move][tt]                                                                  [/tt] :w00t: [tt]                       [/tt] :doofywave: [tt]                                   [/tt] :w00t: :lol: [tt]                        [/tt] :doofywave: [tt]              [/tt] :wow3: [tt]                        [/tt] :w00t:[/move]
[move] :doofywave: [tt]                       [/tt] :lol:[tt]                        [/tt] :w00t: :lol: [tt]                       [/tt] :doofywave: [tt]               [/tt] :wow3: [tt]                        [/tt]  :lol: [tt]                [/tt]:w00t:  :doofywave: [tt]                       [/tt] :lol:[tt]                        [/tt] :w00t: :lol: [tt]                       [/tt] :doofywave: [tt]               [/tt] :wow3: [tt]                        [/tt] :lol: [tt]                        [/tt] :doofywave: [tt]              [/tt] :wow3: [tt]                        [/tt] :w00t:[/move]
[move]  [tt]                                                               [/tt] :doofywave: [tt]               [/tt] :wow3: [tt]                        [/tt] :lol: [tt]                [/tt] :doofywave: [tt]                       [/tt] :w00t:[tt]                        [/tt] :w00t: :lol: [tt]                       [/tt] :doofywave: [tt]               [/tt] :wow3: [tt]                        [/tt] :w00t: :lol: [tt]                        [/tt] :doofywave: [tt]              [/tt] :wow3: [tt]                        [/tt] :w00t:[/move]

Heading for a breakdown, Koen, heading for a breakdown. De afgelopen weken kwam ik volledig gesloopt thuis, maar kon ik me vanwege de ontslagaanzegging niet ziekmelden - daarmee schaad je je rechtspositie enorm, ook al ben je echt ziek. En nu zit ik midden in de sollicitaties en ben ik net gestart met een nieuwe job, ook niet echt de ideale timing om je ziek te melden of vrij te nemen - ik ben door mijn vakadagen heen en heb dus ook niks opgebouwd.

Maar voor jouw informatie, en zoals boven de vorige mail al te lezen was, ging het hier om Part II van de overall soapserie. Ik heb steeds de eerste post van dit subject bijgewerkt met de gebeurtenisjes die als afzonderlijke posts ook al zijn toegevoegd (goed gezien jochie, alles staat er dus dubbel in). Je kunt dus het gehele verhaal bij elkaar lezen, dat is dan zegmaar ons hele relaas van dag tot dag.

:?

Telefoontje vanochtend vroeg, onderweg in de auto. Het was de recruiter van Nayler, met nieuws over het gesprek van afgelopen vrijdag. Ze hebben me een aanbod gedaan! Hoe ik daarover voelde? "Surprised and excited!"

Maar waarom dan toch die  :? ? Omdat ik het niet weet. Het bedrag dat vervolgens werd genoemd is, vergeleken met geluiden die ik heb gehoord op de Expo en die ik heb gevonden in surveys niet bepaald een teken dat ze echt op me zitten te wachten... zonder al te veel in details te willen treden is het een bedrag dat valt in de categorie 2 à 3 jaar ervaring (ik zit op 9) of Level 1 (ipv 3). Ticket voor beiden, relocation (beperkt bedrag), initial housing. Geen auto... helaas. En dan zou de recruiter nog de gegevens van YaLiShanDa doorsturen naar het bedrijf, kennelijk had ze dat nog niet gedaan.

Hmm. Tijd om me nog maar eens flink te informeren, en om eens stevig na te denken... Ik voel me nu zo dubbel. Als ik me nou enorm zou hebben vergist, en alle informatie volledig zou hebben misinterpreteerd... of als ik helemaal geen benul zou hebben van wat gangbare salarissen zijn daar... dan zou ik nu toch hartstikke blij zijn?!?

........ gefeliciteerd met je aanbod, wellicht valt het wat tegen omdat het een openingsbod is en zit er nog wel wat ruimte in........... Hoe zit het met de visumaanvraag? Helpen ze je daar ook nog bij of kunnen ze de procedure versnellen ofzo?

gr.
Martijn

Ik weet niet of het gangbaar is om, als een soort koehandel, te beginnen met een heel laag openingsbod en van daar af te gaan loven en bieden. Het vreemde is, de recruiter weet wat mijn huidige pakket is en duikt daar vervolgens fors onder. Ik heb ook twee aanbiedingen uit NL binnen, en die van Australie is de slechtste. Daarbij zijn beide NL-aanbiedingen inclusief auto, in tegenstelling tot die uit Australie.

De visumaanvraag doen zij, dat zal een business sponsored zijn. Verder nog economy flights voor ons beiden, mogelijk alleen enkele reis (niet vermeld).

[quote author=landmiles link=topic=3707.msg48071#msg48071 date=1139932417]
Ik heb ook twee aanbiedingen uit NL binnen, en die van Australie is de slechtste. Daarbij zijn beide NL-aanbiedingen inclusief auto, in tegenstelling tot die uit Australie.
[/quote]

Okay maar die aanbieding uit Australië heeft een niet te onderschatten groot voordeel ten opzichte van die aanbiedingen uit Nederland, namelijk dat die aanbieding uit Australië een aanbieding uit Australië is.

Heel begrijpelijk natuurlijk, maar...
last van beetje plankenkoorts?

Jullie zijn avontuurlijk ingesteld, right?
Jij bent momenteel arbeitslos, right?

Ga er dan voor.

:up:

;-) Ik zat al even te wachten op een nuchtere AJ die me weer even met beide beentjes op aarde terugzet...

...maar wat moet ik nu met al die gasten die me wijs hebben gemaakt (met name op de Expo) dat de salaries daar zoveel hoger zijn vergeleken met Nederland? Kijk, om het geld hoeven we het niet te laten. We komen nu ook niets te kort. Ik vind het ook niet vervelend om weinig te verdienen (veel ook niet), maar wel om te weinig te verdienen (je wordt niet gewaardeerd), of te veel (je wordt overschat met alle ellende van dien). Het moet marktconform zijn, wat er boven als je goed bent, wat minder als je wat minder bent. En dat werkt omgekeerd ook, als je onder marktconform uitkomt betekent dat gewoon dat je minder waard bent als ontwerper. Als ik mensen moet zoeken voor een zeer kritisch project dan kies ik ook liever de duurdere...

Veel woorden, ik vind het ook lastig om uit te leggen waarom ik er zo tegenaan kijk... valt het een beetje te begrijpen?!?  :oops:

p.s. Plankenkoorts? Zou ik niet weten. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik een switch maak...
p.p.s. Avontuurlijk? Zouden we wel willen. Maar dat is aan anderen om te oordelen, vergeleken bij velen zijn we het wel, vergeleken bij anderen... mwoh.
p.p.p.s. Arbeitslos? Niet echt. Ik heb een contract tot augustus, maar zal dat waarschijnlijk toch gaan inruilen voor een ander (zie een berichtje of 10 terug)
p.p.p.p.s. Bedankt voor de feedback!!!  :up:

Ik sluit me wel bij AJ aan... Het is aanbod om voor een bepaalde periode in Australie te komen werken! Wat wil je nog meer?  :)
Je geeft zelf al aan dat je het voor het geld niet hoeft te laten. Maar dat je 2 NL aanbiedingen hebt gehad waarvan de salarissen hoger liggen + een auto enz.!  Is dat nu niet precies de reden om even Nederland te verlaten? Naar Australie waar het allemaal niet alleen om de pingels draait? Genieten van het land, de mensen en alles wat het verder te bieden heeft. Het is tenslotte maar een tijdelijk kontrakt. Je kan daarna gewoon weer terug!

(Als ik in jullie schoenen stond wist ik het wel!!)

Heel veel succes in het nemen van een beslissing :up:

Hey Landmiles ! Kop op ! Ik kan uit eigen ervaring en uit de verhalen van mede-emigranten melden dat haast iedereen een paar stappen terug moet zetten. Zowel qua niveau (verantwoordelijkheid) als qua salaris ! Ik ben gediplomeerd en geregistreerd als verpleegkundige sinds 1997 en toch word ik hier betaald als een level 1.3 nurse oftwel alsof ik pas 3 jaar geleden mijn diploma/registratie heb behaald ! Mijn Z-Afrikaanse buurvrouw was directrice van een peuterspeelzaal en is nu slechts medewerkster en moet hard studeren om de 'vereiste papieren'  te behalen , die zij uiteraard al lang geleden heeft behaald !! Men praat wel heel enthousiast hier maar is vaak erg krenterig en zuinig met het toekennen van erkenning en salaris :roll: . Maar dan ben je toch in ieder geval binnen en kun je toch weer opbouwen naar het gewenste niveau/salaris ?  :) Zo denk ik hoor !

Veel succes en sterkte in deze verwarrende en hectische periode ! Jullie komen er wel doorheen. Je moet het per dag bekijken! Just take it one step at a time !  :up:

Ingrid  :cool:.

Ik denk dat ik precies begrijp wat je bedoelt, Landmiles. Je moet toch ook denken aan je carriere... . En om jezelf nu zo sterk uit de markt te prijzen, mmm.... Ik ben zelf postdoctoraal onderzoeker aan de uni en heb niet de ervaring dat ik een stapje terug heb moeten doen in mijn carriere of inkomen om in Oz aan de slag te kunnen. En ik denk dus niet dat dat altijd vanzelfsprekend hoeft te zijn. Maar dat ligt voor een belangrijk deel ook aan je motieven om naar Oz te komen, lijkt mij.

Als ik jou was zou ik ze laten weten dat je betere aanbiedingen hebt gehad en uitleggen waarom die beter zijn en zeggen dat je tijd wilt om over hun aanbod na te denken, wat hun weer de mogelijkheid geeft hun aanbod te heroverwegen (en jou om misschien een betere plek te zoeken in Oz).

Wat ik trouwens wel vind hier in Brisbane: je kunt meer doen met je geld dan 'thuis' in NL.

Sterkte met je overweging!

Heej, super bedankt allemaal voor jullie kijk op mijn stomme luxeproblemen!! Ik heb er intussen ook veel over nagedacht, en tegenover jullie voel ik me best lullig. Hier stikt het van de mensen die zich de tandjes werken om Australie binnen te komen en ik krijg me gewoon een ticket in de schoot geworpen! En dan nog lopen te z#%ken!

Maar het is voor ons wel anders. Wij zijn op zoek naar professionele uitdagingen, niet naar een nieuw homeland. Waar ik bang voor ben is dat ze, als ze een salaris bieden dat voor 3 jaar werkervaring past, ik straks ook projecten krijg die voor drie jaar werkervaring passen... met andere woorden als ze je niet zien zitten dan merk je dat in het aanbod. Ik ben vooral bang dat mijn presentatie in de interviews onvoldoende was...

@Lin, de aanbiedingen in NL zijn zo goed omdat ik nu ook al boven het gemiddelde zit. Inderdaad, het gaat om de pegels maar dat is waar bedrijven in denken. Bijvoorbeeld, hier bij de overheid vinden ze het volslagen onzin dat ik een bedrijfsauto heb. Maar het ambitieniveau ligt daar ook en heel stuk anders! Als ik weer eens word gedetacheerd bij een aannemer dan wordt daar niet over gezeurd. Zij hebben haast, en dus een goeie ontwerper nodig. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat en in de uitvoering verdient het zich zo terug... het is gewoon een ouderwets verhaal van status  :?
@Aussielover, ik herken je verhaal van enthousiasme vooraf enorm. En nu dus ook je vervolg van toekennen van niveau. Het probleem is dat we om te beginnen kijken naar een jaar of twee, en hoe beter dat bevalt hoe groter de kans op een vervolg. Als ik nu moet beginnen op junior niveau is dat een beetje een valse start, en daar 'rondshoppen' is wat minder handig als je op een sponsored visum zit.
@Amoz, mijn motieven zijn simpel, 100 miljard dollar aan investeringen in infrastructuur, alleen al in de regio Brisbane! Dat is een ambitieniveau van Nederland maal honderd :lol:  Alle kans op mooie projecten dus. Maar ik geloof dat ik je advies ter harte ga nemen, ik heb de tekst "I regret to inform you that I won't..." al opgesteld maar die ga ik aanpassen. Al jullie reacties hebben me toch weer een stuk opgeschoven.

Bedankt allemaal, nogmaals.

Nou ja en dan zou ik @#$& nog vergeten dat Nayler vanochtend opnieuw belde, of ze YaLiShanDa even aan de lijn mochten. Die lag nog lekker in haar bedje, maar heeft nu een afspraak voor een interview met GHD op zak voor volgende week.
:lol: :lol: :lol:

Hey maar toch, das toch fijn nieuws voor YaLiShanDa of niet ?  :up:

Dus van harte, ik hoop dat zij ook aanbod krijgt, misschien dat je dan je twijfel opzij kan zetten en er gewoon voor gaat... :)
:up:

Gr.Koen

Tja... moeilijke keuze... maar als ik het goed begrijp willen jullie niet emigreren, maar voor een bepaalde tijd werken bij een Australisch bedrijf? e.v.t.?

Back