Back on air. Ik was jullie niet vergeten hoor, er waren alleen even wat andere dingen.
Dik een maand later. Wat is inmiddels de stand van zaken? Ik werd enorm voorbijgestreefd door YaLiShanDa, die lekker in gesprek was met
GHD en daar goede kans maakt om de stap naar het serieuze betonwerk, namelijk constructieve berekeningen, te maken. En afgelopen vrijdag was het raak: YaLiShanDa heeft eindelijk een aanbod gekregen!
Maareh...
Het aanbod dat YaLiShanDa kreeg was nog hoger dan het aanbod dat ik had afgewezen! :? Vreemd. Op zich heb ik er geen probleem mee dat zij meer verdient dan ik, ik had altijd al een rijke vrouw willen hebben en omdat zij al langer op projectbasis werkte was zij tot voor kort de grootverdiener hier in huis. Maar hier ging het om twee gelijksoortige contracten en dan is het toch raar dat ik met 9 jaar ervaring lager word ingeschat dan YaLiShanDa met zeven jaar.
Maar de klap op de vuurpijl moest nog komen. Een mailtje voor mij van de recruiter: GHD wilde terugkomen op het aanbod dat ze me hadden gedaan. Het verhaal was dat er wat verwarring was ontstaan over mijn qualifications and experience en de H&R-persoon was, gehaast om op vakantie te gaan, wat al te vlug door mijn CV gehold. Nadien zijn ze opnieuw door mijn details gegaan en toch tot de conclusie gekomen dat ik meer waard ben. Kortom, ze willen heronderhandelen.
Bizar niet? Ik had, overigens tot ergernis van YaLiShanDa die zichzelf al op het strand zag liggen, GHD afgeschreven als optie. Door de tegenstelling tussen alle overdrijvingen tijdens de Expo en de tegenvallende resultaten van mijn eigen zoektocht is de 'pull-factor' van Australie nogal afgenomen en door mijn nieuwe baan (ik ga weer als een trein!) is de 'push-factor' in mijn buitenlandplannen tot nul gereduceerd. Wat mij nog restte was de behoefte om nog eens een kans in het buitenland te grijpen, eigenlijk hetzelfde als voordat Australië in beeld kwam. Maar dat kan net zo goed mijn huidige opdrachtgever zijn die me naar Frankrijk of China wil sturen.
Niettemin ben ik toch wel nieuwsgierig naar wat GHD me te melden heeft. Ook al zijn ze IMHO extreem onzorgvuldig geweest in de procedure (de recruiter: "They are not trying to be funny (...)"), het betekent toch dat er voor ons nog steeds een buitenlandkans voor het grijpen ligt. "They would love to be able to bring both yourself and Alexandra out to Australia together."... ik ben benieuwd!