Hoe een impulsieve bevlieging lijkt te veranderen in regelrechte realiteit...

MTS-ers zijn ook 'goedkoop' maar minder te vinden.... Dat merk ik vooral in de stedebouwkundige hoek. Er is welgeteld 1 school in NL waar je verkeers- en stedebouwkunde op MTS niveau kunt doen en veel bedrijven hebben daar geen weet van. 8 van de 10 keer wordt er een bouwkundig tekenaar gevraagd, terwijl ze een stedebouwkundig tekenaar nodig hebben. Ze weten gewoon niet dat die er zijn......
 
:)

Ik word intussen vet voorbijgestreefd door YaLiShanDa, na haar positieve interview met de GHD constructiepief heeft ze bericht ontvangen van haar recruiter (is inmiddels een ander dan degene waar ik contact mee heb) en het verhaal is dat zij, als ze door IEAust als Professional Engineer wordt beoordeeld, als constructeur aan de slag kan. Zo niet, dan kan ze als drafter beginnen en tegelijk studeren. Ik denk persoonlijk dat het wel los zal lopen, ze heeft inmiddels vijf jaar ervaring op zak en een Post-HBO allround constructeur.

Ik heb intussen, na een paar dingetjes over het concept-contract, mondelinge overeenstemming bereikt en hoop voor het eind van deze week het contract te hebben ondertekend. En dan maar kijken of ik de maand opzegtermijn een beetje heet kan wassen, misschien wil 'ie nog wat krimpen...
 
[quote author=landmiles link=topic=3707.msg51777#msg51777 date=1142341459]
Ik word intussen vet voorbijgestreefd door YaLiShanDa, na haar positieve interview met de GHD constructiepief heeft ze bericht ontvangen van haar recruiter (is inmiddels een ander dan degene waar ik contact mee heb) en het verhaal is dat zij, als ze door IEAust als Professional Engineer wordt beoordeeld, als constructeur aan de slag kan. Zo niet, dan kan ze als drafter beginnen en tegelijk studeren. Ik denk persoonlijk dat het wel los zal lopen, ze heeft inmiddels vijf jaar ervaring op zak en een Post-HBO allround constructeur.
[/quote]

Jullie gaan dus de skills assessment doen?
Dan kun je ook net zo goed meteen doorstomen voor het skilled independent visa en terwijl je daar op wacht kun je alvast met een sponsor visa naar Oz gaan.

Het wordt nu wel eens tijd dat jullie vertrekken hoor!  :lol:
 
De hoogste tijd AJ, de allerhoogste tijd. Omdat het zo lang duurt heb ik for the time being maar elders mijn heil gezocht, ik heb hier een ondertekend contract naast me liggen en ga vandaag mijn diplomatieke vaardigheden inzetten om hier ASAP weg te mogen. Ik ben die A2 inmiddels goed zat, tijd om me eens te gaan ergeren aan de A28. Voordeel is dan dat ik ook weer een beetje kan instellen op Werken, dat heb ik nou al maanden niet gedaan en ik zou het lullig vinden als ik straks eindelijk naar Australië mag en ik ben inmiddels volkomen afgestompt...

...nou ja ik houd me wel zoet hoor. Ik heb mezelf wat javascript geleerd en een nieuwe website gebouwd van onze rally. Van het weekend had ik er nog wat foto's van dag 12-18 op willen zetten maar YaLiShanDa heeft het hele weekend de computer bezet gehouden!!! Iets irrelevants met het doorsturen van voorbeeldwerk, tekeningen en berekeningen, naar een of ander Australisch bedrijf... ;-)
 
[quote author=landmiles link=topic=3707.msg52464#msg52464 date=1142841775]
Ik ben die A2 inmiddels goed zat, tijd om me eens te gaan ergeren aan de A28. [/quote]

.............. klein wereldje zeg, werk jij aan de A2? Toch niet toevallig de verbreding van de Rijksweg A2?...... en eeuuh die A28, heeft dat iets met 2*4 te maken in de buurt van Zwolle....?
 
:lol: Neeh, ik had het over de files!!!

Ik heb aan de A2 gewerkt op een tender Everdingen - Culemborg, op de A28 heb ik vlgs mij nog niets gedaan...
 
[quote author=landmiles link=topic=3707.msg52474#msg52474 date=1142843860]
:lol: Neeh, ik had het over de files!!!

Ik heb aan de A2 gewerkt op een tender Everdingen - Culemborg, op de A28 heb ik vlgs mij nog niets gedaan...
[/quote]

Sorry, ik begreep/dacht dat je je ergerde aan het werken aan het project voor de A2 en de A28.......

Ik werk momenteel zelf aan de verbreding van de A2 tussen Culemborg en Deil, het volgende deelproject van de verbreding tussen Everdingen en Empel.... als alles meezit zijn de files daar overigens zo rond 2011 opgelost of (waarschijnlijk) richting het noorden en  het zuiden vershoven..... ik hoop dan overigens wel elders te wonen/werken/forensen :up:.
 
:?

Gisteren een telefoontje gemist van Nayler. Ik was al op weg naar mijn werk, en mijn mob bleek leeg. Verdorie. Vanochtend gezorgd dat mobke opgeladen was en alvast het oortje ingedaan voor onderweg. Maar niks...

...het is inmiddels alweer bijna een maand terug dat ik mijn laatste bericht had verstuurd, kennelijk hebben ze niet echt haast en blijf ik dus nog maar even bungelen. Niet dat ik er om zit te springen, YaLiShanDa had iets gehoord over een counter-offer wat in elk geval betekent dat ze wat ik heb neergelegd niet hebben geaccepteerd. Ik wacht dus nog even met de vlag uitsteken...
 
:|

Nope. De vlag gaat niet uit. Mailtje verstuurd en prompt teruggebeld, het counter-offer bleek nauwelijks hoger dan het eerste aanbod, ze hadden ook gewoon kunnen zeggen dat ze aan mijn salariseis helaas niet kunnen voldoen.

Nou ja, er is nog tijd. En de vlag hing nog uit naar aanleiding van mijn nieuwe aanstelling, zodra ik hier weg mag gaat de wimpel er in. Wel balen voor YaLiShanDa, zij is nog hard bezig met hetzelfde bedrijf (GHD Brisbane) en het zou zonde zijn als zij nu voor niets aan het werk is...

ps @MartijnT Ik zou best willen ontwerpen aan de A2 hoor... in Nederland toch een beetje de Snelweg der Snelwegen. Trouwens, ik heb ook nog gewerkt aan de fasering voor de uitbreiding van knooppunt Deil. Wat voor werk doe jij precies?
 
[quote author=landmiles link=topic=3707.msg52877#msg52877 date=1143106354]
:|
ps @MartijnT Ik zou best willen ontwerpen aan de A2 hoor... in Nederland toch een beetje de Snelweg der Snelwegen. Trouwens, ik heb ook nog gewerkt aan de fasering voor de uitbreiding van knooppunt Deil. Wat voor werk doe jij precies?
[/quote]

Ik werk als "technisch projectleider" bij RWS Oost-Nederland...... dat zegt eigenlijk nog steeds niets, het komt erop neer dat ik het contract schrijf / nu net heb geschreven voor de verbreding van de A2 tussen de aansluiting Culemborg en het knooppunt Deil. Verder houd ik mij bezig met de vergunningaanvragen daarvoor.
Ontwerp jij voor de bouwdienst?? Als je met de "uitbreiding van knooppunt Deil", de uitbreiding bedoelt zoals die in de nabije toekomst voorzien is i.k.v. de verbreding van de A2 naar 4 rijstroken...... dat zit dus bij mij (ons) in het project.
 
[quote author=MartijnT link=topic=3707.msg52891#msg52891 date=1143108952](...) Ontwerp jij voor de bouwdienst?? Als je met de "uitbreiding van knooppunt Deil", de uitbreiding bedoelt zoals die in de nabije toekomst voorzien is i.k.v. de verbreding van de A2 naar 4 rijstroken...... dat zit dus bij mij (ons) in het project.
[/quote]

Nee, tot voor kort voor een ingenieursbureau dat met DON een raamcontract heeft. Inmiddels werk ik op payroll en ik heb net een projectcontract getekend dat me bij een ander ingenieursbureau plaatst.

De fasering is gebaseerd op een autonome situatie van 2x4 op de A2, niet dat het heel veel uitmaakte want de uitbreiding is daar naar het midden. De fasering was voor een semi-directe verbinding van Utrecht richting Nijmegen.

Gegroet collega ;-) l&miles
 
Ow ik begrijp het geloof ik al, jij ontwierp dan bij een ing-bureau i.o.v. de planvormingsafdeling van de DON.

Het ontwerp-werk wat jij dan hebt gedaan is (als ik je goed begrijp) voor de verdere uitbreiding van de A2 naar 2*4 rijstroken i.p.v. 2*3 waar die vrbindingsweg / -boog ook deel van uitmaakt (ofwel het TB 2*4). Zoals het er nu uitziet zal die verbreding naar 2*4 rijstroken inclusief die verbindingsweg met een onderdoorgang in de A15 en het viaduct over de A2 meegenomen/uitgevoerd worden in het verbredingsproject.

En als ik het dus goed begrijp heb jij aan die verbindingsweg gewerkt..........

........hoe ging dat liedje ook alweer...... iets met "it's a small world....." of zoiets.

gr.
Martijn
 
:)

Back on air. Ik was jullie niet vergeten hoor, er waren alleen even wat andere dingen.

Dik een maand later. Wat is inmiddels de stand van zaken? Ik werd enorm voorbijgestreefd door YaLiShanDa, die lekker in gesprek was met GHD en daar goede kans maakt om de stap naar het serieuze betonwerk, namelijk constructieve berekeningen, te maken. En afgelopen vrijdag was het raak: YaLiShanDa heeft eindelijk een aanbod gekregen!

Maareh...

Het aanbod dat YaLiShanDa kreeg was nog hoger dan het aanbod dat ik had afgewezen! :? Vreemd. Op zich heb ik er geen probleem mee dat zij meer verdient dan ik, ik had altijd al een rijke vrouw willen hebben en omdat zij al langer op projectbasis werkte was zij tot voor kort de grootverdiener hier in huis. Maar hier ging het om twee gelijksoortige contracten en dan is het toch raar dat ik met 9 jaar ervaring lager word ingeschat dan YaLiShanDa met zeven jaar.

Maar de klap op de vuurpijl moest nog komen. Een mailtje voor mij van de recruiter: GHD wilde terugkomen op het aanbod dat ze me hadden gedaan. Het verhaal was dat er wat verwarring was ontstaan over mijn qualifications and experience en de H&R-persoon was, gehaast om op vakantie te gaan, wat al te vlug door mijn CV gehold. Nadien zijn ze opnieuw door mijn details gegaan en toch tot de conclusie gekomen dat ik meer waard ben. Kortom, ze willen heronderhandelen.

Bizar niet? Ik had, overigens tot ergernis van YaLiShanDa die zichzelf al op het strand zag liggen, GHD afgeschreven als optie. Door de tegenstelling tussen alle overdrijvingen tijdens de Expo en de tegenvallende resultaten van mijn eigen zoektocht is de 'pull-factor' van Australie nogal afgenomen en door mijn nieuwe baan (ik ga weer als een trein!) is de 'push-factor' in mijn buitenlandplannen tot nul gereduceerd. Wat mij nog restte was de behoefte om nog eens een kans in het buitenland te grijpen, eigenlijk hetzelfde als voordat Australië in beeld kwam. Maar dat kan net zo goed mijn huidige opdrachtgever zijn die me naar Frankrijk of China wil sturen.

Niettemin ben ik toch wel nieuwsgierig naar wat GHD me te melden heeft. Ook al zijn ze IMHO extreem onzorgvuldig geweest in de procedure (de recruiter: "They are not trying to be funny (...)"), het betekent toch dat er voor ons nog steeds een buitenlandkans voor het grijpen ligt. "They would love to be able to bring both yourself and Alexandra out to Australia together."... ik ben benieuwd!
 
Klinkt weer helemaal goed.

Ik zie dat het bij jou een stuk vlotter gaat dan bij mijn bedrijf.
Zoals ik in mijn andere stukje had gezet, heb ik ze in principe een soort van ultimatum gesteld:

"Als jullie het aan het eind van April nog niet weten, dan hoeft het voor mij niet meer."

Ik ben zwaar gefrustreerd dat ze in 4 maanden tijd geen beslissing hebben kunnen nemen wat ze met me willen.
De headhunter haastte zich daarna weer om te zeggen dat 4 maanden normaal is voor een "overseas candidate". Jaja....
Ik zit nog steeds in de molen, en ik wil het nog wel een paar weken rek geven, maar dan houdt het toch echt op.
Jammer dat ik dan 4 maanden verspeeld heb; 4+8 = 12 (voor mijn STNI visum) en dan zou ik dit jaar niet meer naar Oz kunnen vertrekken.

Maar goed, ik heb nog een sprankje hoop dat Invetech alsnog over de brug komt.

Maar wat jou betreft: lotsaluck mate!
 
Ha die Bartman, leuk dat je er bent. En ik ook. Nou, het ging met 'mijn' bedrijf niet zo vlot hoor, wat ik zei: ze waren wat mij betreft buiten beeld. Wat er nu gebeurt is eigenlijk onverwacht.

Sowieso (ik spreek überhaupt geen enkel woord duits) is het natuurlijk raar dat ze, nadat de onderhandeling is afgerond en op niets is uitgelopen, alsnog weer aan komen zetten met een heronderhandeling. Voor hetzelfde geld dachten ze "die Dutchie is wanhopig, die hapt heus wel" in de hoop een lekker goedkope werknemer te kunnen strikken. Ik ben best wantrouwig naar hun motieven.

Maar wat jou betreft: .... ;-)

Kun je je het financieel gezien veroorloven dan zou ik los van wat Invetech doet zorgen dat ik mijn ticket die kant op, in jouw geval STNI, zeker stelde. Je hebt inmiddels al de nodige tijd (en geld) geinvesteerd, vergelijk het met Sab, die is met haar visumgedoe uiteindelijk ook door de feiten ingehaald maar met zo'n stickertje ben je gelijk wat minder 'overgeleverd' aan je bedrijf...
 
Het probleem is dat ik met mijn STNI niet in de zelfde staat mag werken als waar het bedrijf staat. Dus stel je voor dat ik met het bedrijf was rondgekomen, dan had ik 1950 dollar voor niks uitgegeven.
Het geld is geen probleem (ik besteed het natuurlijk wel graag goed), dus wat dat betreft mag het geen belemmering zijn.

En ik ga niet naar Invetech zonder een ENS (of een schriftelijke verklaring tot medewerking als de visumaanvraag te lang duurt).
Dat is direct permanent en als ze me dan buiten willen zetten dan hebben we daar beiden weinig last van.

Maar je hebt gelijk, als ik geweten had dat het zo lang zou duren, en ik me zo afhankelijk zou gaan voelen, dan was ik gewoon met mijn STNI doorgegaan.

En het voelt nu ook niet meer aan als een luxepositie, maar meer als een dwangbuis.

Verder denk ik dat SA (adelaide) beter bij mij past dan VIC (Melbourne): wat landelijker, de grondprijs is wat lager, en Adelaide is wat minder grootsteeds dan Melbourne. Uiteindelijk wil ik toch een redelijk lapje grond kopen met een huisje en voldoende ruimte voor een flinke beunscheur (en dat ik dan nog rond de schuur kan scheuren op mijn off the schroot)

Heb net een goed gesprek gehad met mijn tante, die me beter kent dan mijn eigen ouwelui.
Het wordt tijd om de banden te verbreken, en weer op eigen gelegenheid verder te gaan.

Maar nou gebruik ik jouw mini-forum om mijn eigen gal te gaan spuien... :sorry:

Bart
 
Je mag hier altijd je hart luchten man :)

Voor jou is het idd anders, als je voor het bedrijf kunt beginnen dan ben je ook echt binnen. Maar jebt alle kosten voor het assesment inmiddels al gemaakt toch? Ach wat, het is natuurlijk prima om gewoon een deadline te stellen, dan hou je het helder voor jezelf en duidelijk voor IvT.

Wat wil je gaan bouwen? Een Baja Beetle (lijkt mij wel wat) of een of andere gestoorde trike? Enne... de banden verbreken - het zal me niks verbazen als die banden uiteindelijk nog taai blijken te zijn. Met een beetje mazzel raken jullie hierdoor eindelijk eens echt in gesprek...
 
[quote author=landmiles link=topic=3707.msg57645#msg57645 date=1146137676]
Enne... de banden verbreken - het zal me niks verbazen als die banden uiteindelijk nog taai blijken te zijn. Met een beetje mazzel raken jullie hierdoor eindelijk eens echt in gesprek...
[/quote]

Ik bedoelde de banden met Invetech, niet die met mijn tante  :wink:
Mijn tante is mijn spiritueel geweten.

Ik bedoelde met banden verbreken, dat ik het besluit heb genomen om niet verder te gaan met IPA/Invetech. Ik ga lekker op eigen gelegenheid naar SA.
Ik ben wel benieuwd naar hun reactie....
 
:lol: over spraakverwarringen gesproken. Ik dacht aan de banden met je 'ouwelui'...

Jammer dat het niet doorgaat. Van de verhalen kreeg ik een idee van een best wel vooroplopend bedrijf. Qua technologie dan, niet qua HR. Maar dat hoor ik ook niet voor het eerst, getuige de kollosale zwijnpartij in mijn intake  :? misschien moeten we er toch op voorbereid zijn dat ze daar niet aan onze standaard kunnen voldoen - en het misschien zelfs maar voor lief nemen...
 
[quote author=landmiles link=topic=3707.msg57661#msg57661 date=1146145469]
misschien moeten we er toch op voorbereid zijn dat ze daar niet aan onze standaard kunnen voldoen - en het misschien zelfs maar voor lief nemen...
[/quote]

YEP! Maar zoals een bekend amsterdams orakel wel eens zegt:    Elluk voordeel hep ze nadeel!
 
Back
Top