:-(
Op dit moment vechten twee detacheerders en de opdrachtgever, het ingenieursbureau, elkaar de tent uit en ik zit er middenin. De detacheerder die me het slechte aanbod heeft gedaan verwijt me nu onfatsoenlijk handelen, het ingenieursbureau doet of z'n neus bloedt. Erg onverkwikkelijk allemaal.
@Bartman: Ik maak dankbaar gebruik van jouw huiswerk! Overigens valt het allemaal redelijk mee hoor met die breinbreker, het grote voordeel is dat het nederlandse bureau op de hoogte is van de Australieplannen, en bereid is dat te accepteren. Op mijn huidige werk is het lui en aphatisch, dus het is fijn om uitzicht te hebben op een spoedig vertrek. Dan hoef ik me ook geen zorgen te maken over het al dan niet in orde te komen van Australie op korte termijn, als dat nog een half jaar langer duurt word ik niet langzaam gek hier maar kan ik alvast weer wennen aan het werk voor een commerciële organisatie.
Dit probleem wordt ook intensief gecultiveerd door het volk aan de andere kant van de tafel (pee en oo mensen): "Het betaalt misschien minder maar je krijgt wel weer de kans om te doen wat je graag wilt", "Ja, als die ander jou zoveel meer wil betalen en als dat dan zo belangrijk is voor jou..." nooit te beroerd om jou dan even tussen de geldwolven weg te zetten. Het leuke is dat ze vrijwel altijd meer verdienen dan jij.
De enige keren dat ik werkelijk een stap vooruit maak in salaris is als ik overstap. Mijn vorige werkgever heeft me ook 'overgekocht' voor een mooie opslag, maar binnen een jaar krijg je dan een andere chef die weer vindt dat je eigenlijk teveel verdient (dan wordt het verschil met hem te klein, dus zichzelf maar even gauw een dikke Volvo aangemeten en jij weer zo'n gesprek:
[quote author=landmiles link=topic=3656.msg43988#msg43988 date=1137661434]Komt een engineer bij zijn baas, die zegt "Je krijgt loonsverhoging! 1,6%!" waarop de engineer over de tafel klimt, zijn baas stevig beetpakt en hem plat op zijn gezicht zoent. "Nou ja zeg, zoveel loonsverhoging is het ook niet dat je me daar zo dankbaar voor moet zijn..." -"Nee, ik ben ook niet dankbaar, maar als ik gen@@id word dan wil ik zoenen ook!" [/quote]).
Mij boeit sec het geld werkelijk geen reet (uhh-bibs). Ik hecht alleen waarde aan de vrijheid die je ervoor kunt kopen. Op dit moment verdienen we meer dan we opmaken, zodat we een buffer kunnen aanleggen mochten we bijvoorbeeld eens wat slechter betalend werk kunnen accepteren. En zijn we in de luxepositie dat geld ons geen bibs hoeft te interesseren.
@Scutch: Het verschil tussen beide aanbiedingen is 37%. Knappe jongen die daar nee tegen zegt... inderdaad, zoals je zegt is het een bedrijf waar je mee te maken hebt. Bedrijven doen zich richting mensen graag voor als menselijk, maar het blijven bedrijven. Het gaat om geld, omzet, winst, de jaarrekening. Persoonlijke ontwikkeling (ter vergroting van de winst), employability (ter vergroting van de winst), medewerkertevredenheid (ter vergroting van de winst). Wij onderzoeken de medewerkertevredenheid, omdat we willen weten wat belangrijk is voor jou (jou, jou, jou)! Maar met de resultaten kijken we hoeveel het ons kost en wat het ons oplevert, en als we meer kunnen verdienen aan besparing dan het ons kost aan productiviteit dan zullen we besparen! Simpel als wat.