Hoe een impulsieve bevlieging lijkt te veranderen in regelrechte realiteit...

[quote author=landmiles link=topic=3707.msg49714#msg49714 date=1141027198]

Dus wat doe ik nu? Trouw blijven aan mijn principes of ze verkopen? [/quote]

Alleen jij kan dat antwoorden, maar het lijkt mij dat de eerste detacheerder alleen denkt aan hun winst, terwijl de tweede jou beoordeelt op wat je waard bent.  Zonder al de 'ins and outs' te weten klinkt de tweede de betere optie.

:-(

Op dit moment vechten twee detacheerders en de opdrachtgever, het ingenieursbureau, elkaar de tent uit en ik zit er middenin. De detacheerder die me het slechte aanbod heeft gedaan verwijt me nu onfatsoenlijk handelen, het ingenieursbureau doet of z'n neus bloedt. Erg onverkwikkelijk allemaal.

@Bartman: Ik maak dankbaar gebruik van jouw huiswerk! Overigens valt het allemaal redelijk mee hoor met die breinbreker, het grote voordeel is dat het nederlandse bureau op de hoogte is van de Australieplannen, en bereid is dat te accepteren. Op mijn huidige werk is het lui en aphatisch, dus het is fijn om uitzicht te hebben op een spoedig vertrek. Dan hoef ik me ook geen zorgen te maken over het al dan niet in orde te komen van Australie op korte termijn, als dat nog een half jaar langer duurt word ik niet langzaam gek hier maar kan ik alvast weer wennen aan het werk voor een commerciële organisatie.

Dit probleem wordt ook intensief gecultiveerd door het volk aan de andere kant van de tafel (pee en oo mensen): "Het betaalt misschien minder maar je krijgt wel weer de kans om te doen wat je graag wilt", "Ja, als die ander jou zoveel meer wil betalen en als dat dan zo belangrijk is voor jou..." nooit te beroerd om jou dan even tussen de geldwolven weg te zetten. Het leuke is dat ze vrijwel altijd meer verdienen dan jij.

De enige keren dat ik werkelijk een stap vooruit maak in salaris is als ik overstap. Mijn vorige werkgever heeft me ook 'overgekocht' voor een mooie opslag, maar binnen een jaar krijg je dan een andere chef die weer vindt dat je eigenlijk teveel verdient (dan wordt het verschil met hem te klein, dus zichzelf maar even gauw een dikke Volvo aangemeten en jij weer zo'n gesprek:
[quote author=landmiles link=topic=3656.msg43988#msg43988 date=1137661434]Komt een engineer bij zijn baas, die zegt "Je krijgt loonsverhoging! 1,6%!" waarop de engineer over de tafel klimt, zijn baas stevig beetpakt en hem plat op zijn gezicht zoent. "Nou ja zeg, zoveel loonsverhoging is het ook niet dat je me daar zo dankbaar voor moet zijn..." -"Nee, ik ben ook niet dankbaar, maar als ik gen@@id word dan wil ik zoenen ook!" [/quote]).

Mij boeit sec het geld werkelijk geen reet (uhh-bibs). Ik hecht alleen waarde aan de vrijheid die je ervoor kunt kopen. Op dit moment verdienen we meer dan we opmaken, zodat we een buffer kunnen aanleggen mochten we bijvoorbeeld eens wat slechter betalend werk kunnen accepteren. En zijn we in de luxepositie dat geld ons geen bibs hoeft te interesseren.

@Scutch: Het verschil tussen beide aanbiedingen is 37%. Knappe jongen die daar nee tegen zegt... inderdaad, zoals je zegt is het een bedrijf waar je mee te maken hebt. Bedrijven doen zich richting mensen graag voor als menselijk, maar het blijven bedrijven. Het gaat om geld, omzet, winst, de jaarrekening. Persoonlijke ontwikkeling (ter vergroting van de winst), employability (ter vergroting van de winst), medewerkertevredenheid (ter vergroting van de winst). Wij onderzoeken de medewerkertevredenheid, omdat we willen weten wat belangrijk is voor jou (jou, jou, jou)! Maar met de resultaten kijken we hoeveel het ons kost en wat het ons oplevert, en als we meer kunnen verdienen aan besparing dan het ons kost aan productiviteit dan zullen we besparen! Simpel als wat.

Mij boeit sec het geld werkelijk geen reet (uhh-bibs). Ik hecht alleen waarde aan de vrijheid die je ervoor kunt kopen.

:-D nice one for a T-shirt...... :-D

Groetjes
Syl :)

[quote author=landmiles link=topic=3707.msg49824#msg49824 date=1141116367]
Mij boeit sec het geld werkelijk geen reet (uhh-bibs). Ik hecht alleen waarde aan de vrijheid die je ervoor kunt kopen.
[/quote]

You know what they say.... :wink: :up:

magcov.jpg

Good luck!

[quote author=Syl link=topic=3707.msg49828#msg49828 date=1141122902]
:-D nice one for a T-shirt...... :-D[/quote]

Zo dik ben ik nou ook niet dat dat allemaal op mijn T-shirt past - bovendien is het niet netjes om het B-woord op je T-shirt te dragen...

@Lin: You know what they say... Geld maakt niet gelukkig maar het kan wel helpen!

:-D..........nothing wrong with the B-word......het was de volgende letter in het alfabet: the letter C, C = for C-word! :-D Je kunt ook de achter en zij kant gebruiken :up: van dat T-shirt .

Maar even op een serieuze noot, succes met alle onderhandelingen.........don't lose sight of the bigger picture....vrijheid is op meerdere manieren te verkrijgen :)

Groetjes
Syl

Hè ja... als jij snel geld wilt sparen, dan weet je wat te doen.
Als je een fijne baan wilt, dan weet je wat te doen.
Als........ etc. etc.

Want we wéten het wel. We just have to believe in us first.

I'm sure you'll pick the right thing for YOU.

Cheers,

Ireen.

:angry1:

Vanochtend alweer de tweede keer (mij meegerekend de derde!) dat GHD ons voor niks vroeg op liet staan. Al met al een heel begrijpelijk verhaal, er was een hoge pief gepland voor het gesprek maar als die moet opdraven voor een opdrachtgever dan gaat dat vanzelfsprekend voor. Maar zo zat YaLiShanDa dus WEER voor Jeanette met de hele korte achternaam achter de telefoon. Inmiddels was mijn reactie op het initial offer daar al wel in behandeling, dus daar zullen we nog wel van horen.

@Syl: Hoe nog meer dan? :lol:
@Eerainuh: Ik weet wel wat te doen. Ik laat ze het rustig uitvechten, en zie wel waar het schip strandt - uhh - heenvaart :) ps super avatar, dat is mijn favoriete Muppet!!!

[quote author=landmiles link=topic=3707.msg49824#msg49824 date=1141116367]
Bedrijven doen zich richting mensen graag voor als menselijk, maar het blijven bedrijven. Het gaat om geld, omzet, winst, de jaarrekening. [/quote]

Jammer genoeg gaat het vaak zo tegenwordig.  Ik werk voor een Amerikanse bedrijf die zegt 'People are our most important asset ', de 'people' die ze bedoelen zijn eigenlijk de aandeelhouders.  Veel werk gaat nu naar Indie omdat het daar veel goedkooper is.  Maar ja als wij het niet doen kunnen we niet concurreren en heeft niemand werk.......

Veel succes met het 'uitvechten'! :sword:

:)

Tadaaah!! Het is ze gelukt hoor, YaLiShanDa heeft zoals dat heet a most pleasant conversation achter de rug met de business manager van de afdeling constructies van GHD. De hamvraag (ham question) was of ze als professional engineer of senior drafter aan de slag wilde. Wat blijkt? De nederlandse praktijk dat constructeurs eerst een aantal jaren tekenen en dan overstappen naar het constructuerswerk is daar niet gebruikelijk. Maar het is wel wat YaLiShanDa wil, het tekenen heeft ze nu wel gezien, en dat is daar goed gevallen. Ze waarderen het dat ze wil doorgroeien. Verder hebben ze gevraagd of ze wat van haar werk wil opsturen, al met al positief.

Ik kreeg net een telefoontje van de detacheerder, die had mijn oude baas gesproken die had gezegd dat ik wat hem betrof maandag kon beginnen! Wat mij betreft ook, nu nog hun P&O-afdeling wakker laten worden om de opdracht de deur uit te doen en ik kan in overleg met mijn huidige opdrachtgever... of ik niet wat eerder mag stoppen dan de one month's notice...

Blij!!! Blij!!! Blij!!!

Goed nieuws!

Klopt van dat tekenwerk. 10 jaar geleden werd mij ook verteld dat ingenieurs construeren en ontwikkelen, en dat het tekenwerk voor het voetvolk  :-o is.

Op zich vind ik de west europese aanpak niet verkeerd. Eerst je handen maar eens vuil maken, en dan pas het mooie werk! In Japan schijnt het helemaal tot in het extreme te zijn doorgevoerd.

Keep us posted!

[quote author=Eerainuh link=topic=3707.msg51004#msg51004 date=1141855554]
Dansje in de tuin op het balkon, dansje in de huiskamer ergens anders want daar zijn nu de vloertegels van de keuken uitgelegd - de hal staat vol met gereedschap, de kleine kamertjes liggen nu nog voller door toegevoegde inhoud van de voormalige keuken, die nu wel leeg maar vergeven van het stof (leidingen frezen) is, de slaapkamer is ook een puinhoop... aaAaAaaAAAAAaaAaaRRRGH!!! [/quote]

Modbreak: Het veranderen van quotes is niet zo netjes, vooral omdat hier verwarring van kan ontstaan.

[quote author=Bartman link=topic=3707.msg50991#msg50991 date=1141842412]
Klopt van dat tekenwerk. 10 jaar geleden werd mij ook verteld dat ingenieurs construeren en ontwikkelen, en dat het tekenwerk voor het voetvolk :-o is.
[/quote]

voetvolk meldt zich ;)

[quote author=Bartman link=topic=3707.msg50991#msg50991 date=1141842412]
Klopt van dat tekenwerk. 10 jaar geleden werd mij ook verteld dat ingenieurs construeren en ontwikkelen, en dat het tekenwerk voor het voetvolk  :-o is.[/quote]
Je bedoelt in Australië? YaLiShanDa hoorde dat op de afdeling twee 'very senior draftsmen' zaten die de hele geometrie voor hun rekening nemen maar geen constructieve berekeningen maken. Die doen dat dus al jaren en jaren... YaLiShanDa heeft juist zo snel mogelijk een post-HBO achter haar opleiding aangeplakt om de overstap sneller te kunnen maken.

Op zich vind ik de west europese aanpak niet verkeerd. Eerst je handen maar eens vuil maken, en dan pas het mooie werk! In Japan schijnt het helemaal tot in het extreme te zijn doorgevoerd.
Mwoh, soms is het ook wel eens een beetje goedkoop en plichtmatig. Resultaat is dat er hier helemaal geen senior tekenaars bestaan, het zou een ervaren MTS-functie kunnen zijn maar het wordt allemaal gedaan door de beginnende HTS'ertjes (lekker goedkoop he). Verklaart meteen het bedroevende niveau...

[quote author=Annemiek link=topic=3707.msg51160#msg51160 date=1141908145]
In jouw vakgebied bedoel je dan?[/quote]

Ja natuurlijk. Ik weet niet hoe het gesteld is in andere vakgebieden, maar in de civiele techniek zie je gewoon dat een HTS-tekenaar, zodra 'ie echt goed begint te worden, wil doorgroeien - geef ze eens ongelijk, je doet geen HTS met alle theoretische ellende er op en aan om vervolgens de rest van je carriere de ideeën van een ander te gaan visualiseren. En MTS'ers krijgen niet gauw werk in deze richting omdat alle bureaus voldoende jonge en goedkope HTS'ertjes hebben om dat werk te doen.

Back