Hoe ik in Australie anders ben gaat eten ,...

lizzyhas

XPdite Sponsor
N.a.v. het topic wat je niet kunt krijgen in Australie en wat je allemaal mist aan kroketten en frikandellen, ben ik dus benieuwd naar wat je ontdekt heb in Australie om de innerlijke mens tevreden te stellen of zelfs heel blij te maken, wat ontdekte je aan eetpatroon en wat ben je anders gaan doen.


tell tell tell, fill me in,  :up:
 
Whahahaa Lizzy!  :grin:

Nou ik weet zeker dat ik mijn frikandellen en kroketten liefde zomaar inruil voor Pies! Als ik ergens lijpo van ben dan is het wel van Pies!!!!  :-x
 
Yammie, pies with peas and black sauce,
maar af en toe een fricandelletje is ook lekker, heb al recepten opgezocht om ze zelf te fabriceren.
En als dat niet lukt, af en toe een doos diepgevroren ophalen in Brissy.

groetjes  Johan 
 
Fricandellen verkrijgbaar in Brizzy?? Waar?? tell me??

Tot dan bezondig ik mij ook graag aan een lekker broodje bij de Subway
 
Iemand meldde dat ze bij een italiaanse deli te verkrijgen waren, weet niet meer wie.
En anders de dutch shop

Een pie is een soort pasteitje , meestal rond gevuld met gemalen vlees en/of erwten.

groetjes    Johan 
 
Pies = meervoud van Pie = Hartige taart is denk ik de beste vergelijking.
Definition of pie (noun)
form plural: pies
type of dessert; cake; baked dish consisting of a crust and filling

Moet je gelijk gaan proeven als je hier bent.


Net als Violet Crumble......Harde soort nougat gemengd met honing omhuld met een laagje chocolade....... Mogen ze me 's nachts voor wakker maken.... It's the way is shatters that matters!
 
[quote author=Sacha link=topic=10118.msg140472#msg140472 date=1245068232]
Pies = meervoud van Pie = Hartige taart is denk ik de beste vergelijking.
Definition of pie (noun)
form plural: pies
type of dessert; cake; baked dish consisting of a crust and filling

Moet je gelijk gaan proeven als je hier bent.


Net als Violet Crumble......Harde soort nougat gemengd met honing omhuld met een laagje chocolade....... Mogen ze me 's nachts voor wakker maken.... It's the way is shatters that matters!
[/quote]


he bah wat lekker :lol:
 
Pies kunnen ook hartig zijn gevuld met bijv. gehakt. Mijn favoriete versie...

Denk dat ik me de eerste tijd ook vet eet met Honeycomb. Hele brokken luchtige honing omhult in een laagje chocolade. De brokken honing zijn knapperig. Whooaahhhhhhh echt lekkerrrrrrr!!!!

Tis dat het te ver fietsen is.. :bike:
 
[quote author=Sacha link=topic=10118.msg140472#msg140472 date=1245068232]
Pies = meervoud van Pie = Hartige taart is denk ik de beste vergelijking.
Definition of pie (noun)
form plural: pies
type of dessert; cake; baked dish consisting of a crust and filling

Moet je gelijk gaan proeven als je hier bent.


Net als Violet Crumble......Harde soort nougat gemengd met honing omhuld met een laagje chocolade....... Mogen ze me 's nachts voor wakker maken.... It's the way is shatters that matters!
[/quote]

Hoi,

De pies mag je van mij houden maar  de violet crumble vind ik ook heerlijk, om je vingers bij op te eten; heb ze pas gehaald bij tuckerbox in leiden. Kun je er niet een paar opsturen. Hetzelfde geldt voor roast chicken twisties en cadbury top deck chocolade.
Verder zou ik, als ik er eenmaal woon, veeeeeel meer KFC gaan halen omdat er op practische straathoek wel een te vinden is. Hier moeten we eerst een uur rijden naar apeldoorn. net te ver voor een paar stukjes kip.

groetjes heidi
 
Sara Lee cheese cake gaat wekelijks het boodschappenwagentje in voor toetjes. We kunnen ons al lang niet meer beperken tot speciale gelegenheden ben ik bang...

Onbeperkt mango's in het seizoen, errug lekker.

Met het seizoen mee-eten is hier vrijwel net zo makkelijk als in NL, waar een hoop geïmporteerd wordt. Hier rijden ze het waar gewoon van de ene kant van het land naar het andere en je hebt bv bijna het hele jaar door aardbeien, laatst hadden we kastanjes in Broome, eigenlijk kan alles.

Groot voordeel is dat je geen wintermaanden hebt met zware Hollandse kost en dus ook niet die winterkilo's. (Pies ook echt niet aan mij besteed, net frikadellen, jak). Ik vind het heerlijk om altijd zo licht en zomers te kunnen eten, elke dag een salade voor de lunch enzo. Hoewel die kilo's wel dreigen door de 'build up' waarin mensen nauwelijks bewegen vanwege de hitte en vochtigheid.

Groet, Fae
 
kijk daar verheug ik me op.,lekker licht eten.

er zijn toch wel genoeg sportclubs met airco?????
 
Toen ik in australie rondreisde ben ik over gegaan op cornflakes, muesli, weetabix etc. Dat at ik in nederland nooit (nu eet ik het overigens nog steeds). Ook vind ik bijvoorbeeld crumpets wel erg lekker, en heb ik daar regelmatig quiche gegeten...
 
Wahaahaha! :grin: Wat grappig om te lezen allemaal!
Ik ben hier in Indo juist gezonder gaan eten>heel veel verse groente en fruit,maar ok,hier kost het ook geen drol.
Maar ook veel import uit Aussie;vooral koekjes(Arnotts) en fruit,en de beefpies had ik ook al gespot op de diepvriesafdeling.Helaas erg duur.
Ben benieuwd als we zelf Down Under zitten! :p
 
Ik heb vernomen dat een van de eerste dingen die ik in September ga proeven een beroemde (beruchte?) pie is... Op zich klinkt het wel lekker, dus ik ben benieuwd.

Vegemite ken ik al, we hebben er thuis een tube van die een vriendin van me vorig jaar op verzoek heeft meegenomen uit Oz. Ik vind het best lekker... ook zo puur uit de tube. Een beetje maar natuurlijk, anders word ik er misselijk van, maar zo een mespuntje, hmmm  :up: Het is ook lekker als je het op een boterham met kaas doet en die dan in zo'n tosti-ijzer stopt!
 
vegemite lijkt me wel lekker op brood en dan lekker gezond gezond erop, beetje sla en paprika.
denk ik dus,  :-(
 
Back
Top