Hoe ik in Australie anders ben gaat eten ,...

Pumpkin!!! Ik kan me niet herinneren ooit pompoen te hebben gegeten voor oz. Nu ben ik er verslaafd aan! Je kan er zo veel lekkere dingen mee maken yum! En squash ik dacht dat die alleen voor die sier waren maar ze smaken super :)
roasted pumpkin, roasted zucchini, roasted squash en roasted garlic cloves, yum!
 
idd, morgen staat er hier pumpkin pie op het menu! En lekker Glutenvrij ook nog. Dat bevalt hier wel goed dat de allergenen info zeer goed omschreven staat altijd (wettelijk verplicht?) En dat ze erg veel "vervangers" hebben in de gewone supermarkten.
 
Die vervangers heb je in NL ook veel in de gewone supermarkten, in Fr. Helaas helemaal niets, geen idee hoe t is B is.
 
Die vervangers heb je in NL ook veel in de gewone supermarkten, in Fr. Helaas helemaal niets, geen idee hoe t is B is.

Toch valt het mij in OZ ook meer op, en ook op de menukaarten in restaurants zie je vaker opmerkingen als glutenvrij, vegan enz. Je hebt glutenvrij ook in de gewone supermarkten hier maar dan toch meer in het geitenwollensokken hoekje en niet op 'normale' producten lijkt het.

Mag ik Mango's toevoegen aan het rijtje, die eet ik nu dus in NL ook meer, al zijn ze in OZ wel net ff sappiger!
 
idd, net als advocados... Die heb je in belgie ook wel, maar zijn toch wat prijziger en "harder" dacht ik zo.
Maar ja, er zijn ook weer dingen die ze hier niet hebben... boerenkool bvb
 
idd, net als advocados... Die heb je in belgie ook wel, maar zijn toch wat prijziger en "harder" dacht ik zo.
Maar ja, er zijn ook weer dingen die ze hier niet hebben... boerenkool bvb
Jawel!! Al vaker stamppot gemaakt met boerenkool = kale. Hier verklaren ze je voor gek als je het kookt, want Ozzies blenden het en drinken het als juice :eek: (yak!). Natuurlijk snap ik ook dat het niet zo lekker is als de Nederlandse versie waar de vorst overheen is gegaan, maar het komt aardig dichtbij.
 
Haha kale.. In de vs maken ze daar salade van, is niet aan te raden;-) is dat echt hetzelfde als boerenkool?
 
Back
Top