Ook onze eitjes zijn van vrije uitloop kippen. Verder probeer ik zoveel mogelijk te kijken naar producten waar geen toegevoegde smaak- en kleurstoffen en conserveringsmiddelen in zitten. Soms lukt het niet, maar goed. Ook schoonmaakmiddelen worden hier steeds meer eco friendly. Zelfs ons dekbed is eco friendly!
We hebben een mais dekbed gekocht, want ik heb een huisstofmijt allergie. Dit dekbed was niet alleen eco friendly, maar ook perfect voor mensen met allergieën.
Verder heb ik mijn eigen kruidentuintje en heb ik afgelopen jaar voor het eerst m'n eigen tomaten gekweekt. De eigen gekweekte sla is allemaal verpest door de luizen
Ik had ook rode kool geprobeerd, maar dat zijn meer sierkooltjes geworden
De bladeren zijn niet echt een kool gaan vormen, maar goed. Op de Caboolture Market iedere zondag in Caboolture QLD kun je zaailingen kopen van allerlei soorten groente en fruit voor $0.15 per plantje! Zo zijn mijn tomaatjes dus ook begonnen
Het is enorm leuk om te doen en je hebt onbespoten groente, fruit en kruiden.
En ja... de Sushi... die lijk je op elke hoek van de straat te kunnen kopen en ook helemaal niet duur. Wat ik leuk vind hie is dat je zoveel verschillende soorten groente en fruit kun kopen. Zelfs soorten die we in Nederland niet hebben. In Nederland heb je gewoon een komkommer, maar hier heb je witte komkommers, Libanese komkommers en de "gewone" komkommer
Het fruit smaakt hier ook allemaal lekkerder en je hoeft het vaak niet dagen te laten rijpen op je fruitschaal voordat je het kunt eten.
Ook de Kettle crinkle cut chips Salt 'n Vinegar zijn helemaal goed
Pies maak ik trouwens gewoon zelf. Die vind ik veel lekkerder dan uit de supermarkt. Ik heb het recept van Lillygirl gekregen en ik heb het nog ergens liggen, dus als er nog mensen in geïnteresseerd zijn...
En de frikandellen in Brisbane kun je inderdaad ook bij een deli kopen. Een Italiaanse deli genaamd George's Cabbage Patch in Deagon. Verkoopt veel lekkere Italiaanse dingen en veel groente en fruit. Heeft ook aardig wat Nederlandse dingen en verbazend veel drop! Ook de frikandellen en kroketten, maar de kroketten hebben een kipvulling en dat is wel iets anders dan de kroket uit Nederland. De frikandellen zijn ook iets zouter.