Hoe is het weer in Australië?

Heb zelf op de Gold Coast zo´n bui meegemaakt met hagelstenen als mandarijnen (grote golfballen. ) was net binnen bij de drukkerij die de geboortekaartjes voor mijn dochter had gedrukt, ze kwamen daar gewoon door het dak van het bedrijf heen, met als gevolg dat de hele drukkerij veranderde in één grote bende, me overal hagelstenen en water. Gelukkig waren mijn drukwerkjes al klaar en kon ik ze zo meenemen, de rest van de dag zijn ze daar aan het puinruimen geweest, op straat auto's met gaten in de ramen, of helemaal geen raam meer, auto's vol met deuken, allemaal vernielde planten, bomen en struiken één grote chaos.

Willem
 
Jeeeetje!!!! mag toch hopen dat het niet vaak voor komt.... Lijkt me ook niet iets waar je e.v.t. tegen kunt verzekeren...
 
Thunderstorms (met en zonder hagel) komen daar op de Gold Coast regelmatig voor. Ik heb daar 14 jaar geleden 2 jaar gewoond en het kon daar donderen en bliksemen............ wow  :lol: niet 1 flits maar tientallen tegelijk. bij vrienden was vlak voordat wij er kwamen bij de buurman de bliksem ingeslagen. Bij hun waren daardoor de stopcontacten uit de muur geslagen, lampen die aanstonden en andere apparatuur ( zoals TV Video) "fried" doorgebrand. Nee het kan daar echt spoken, in 2 jaar meerdere malen meegemaakt. woon nu in Adelaide  :-D:

Willem
 
En dan nu voor de Sunshine Coast: heerlijk 26 graden met stralende zon  :up:

Paar regenbuitjes gehad, maar daar is het groen mooi van opgeknapt. Gisteren een regengordijn (zo'n lekkere tropische bui); kon geen 20 meter ver zien van het water. Prachtig, met een paar mooie onweersklappen erbij.

Onze lieve heer probeerde zijn nieuwe digi-camera uit, denk ik, en liet hem vervolgens steeds vallen............. :p

Marc
 
done deal; hij zei dat hij ze nog wat aan het bewerken was  :up:

Ben benieuwd; hij had het over een 1 triljoen megapixel camera......Moet aardig scherp zijn.

Marc
 
:D
Heb aan de strandfoto's van Lin wel kunnen zien dat het in de omgeving van Brisbane wel mooi weer is! :)
 
oftewel... jakkiebah-weer...... :'(
Heb hier op het werk al tegen de verwarming aangezeten, omdat ik het zo koud had....
 
Ik heb besloten om maar eens hard te gaan werken vandaag. Met alleen de gedachten ervan kreeg ik het warm onder de borstrok!! En het koude (eigenlijk warme) zweet brak me uit.
Ben even aan het uitrusten, en zit nu met mijn korte mouwen uit te puffen. Toch wel warm hier!!
Als ik zo hard moest werken in Oz had ik het nog warmer gehad.

Rene
 
Zat vanmorgen op de fiets en....gatverdamme...die vieze regen die ik op me kreeg.... (was helemaal een petje vergeten, maar ging al wat laat van huis). Tsja; nu we hier weer in de herfst zitten is het toch wel erg verleidelijk om veel aan Oz te denken. Je wordt hier echt niet vrolijker van dit soort maanden in Nederland.

P.S. Toen ik in 2001 in Australie was, kwam ik op een gegeven moment aan in Adelaide. Het scheen toen winter te zijn (nou ja; ca 15 graden was het er toen) en er stond iemand van het hostel mij op te wachten met een sjaal aan. Hahaha; dat vond ik echt leip. Winters in Australie...jaja  :-o
 
Ja regen, gaat wel, maar het is gelijk KOUDE REGEN Bleeeeeeh, weeeeeeh. En dan nog een fijne voorhoofdsholteontsteking (ja dus, vandaar dat ik zoveel hier te zien ben), ik kan m'n geluk niet op  :-(. Wel mooi al die herfstblaadjes, ik probeer het maar positief te zien toch  :up:
 
Ho ho ho,

Santa Claus is coming to town, lalalalalalalalala  :music:

Vandaag: half to zwaar bewolkt, spikkeltje regen hier en daar, graadje of 27.

Laaif is tuf dauwn under.

Marc
 
[quote author=SiMaKy link=topic=2777.msg34590#msg34590 date=1130970641]
Vandaag: half to zwaar bewolkt, spikkeltje regen hier en daar, graadje of 27.
[/quote]
:redcard:
Soms heb je mensen die het gewoon leuk vinden om het nog even duidelijk te maken dat [quote author=SiMaKy link=topic=2777.msg34590#msg34590 date=1130970641]
Laaif is tuf dauwn under.
[/quote]
niet echt tuf is daar. :x
En wij maar in de regen en kou zitten.

SIMAKY
IK HOOP DAT HET DAAR SNEEUWT MET KERST ! :evil:

Rene
 
:-D :-D :-D nou ik leef ook helemaal mee hoor Marc wat naar van dat spikkeltje regen :up:

Groetjes
Syl
Still hot, sticky, humid and still luvvvvvvving it!
 
:'( :'( :'(

Het is hier op kantoor ook echt niet fijn. 's ochtends is het zo enorm koud... en als de zon erop komt is het binnen no time snikheet...... Echt neit fijn hoor. En de airco zet ik liever niet aan, want dan ben ik binnen no tim e weer verkouden, omdat iedereen hier rond loopt te snotteren...
 
nou, zeg, wat een kritiek  :-o  :wink:

Wij hebben vannacht zo'n beetje de heeeeeeeeeeeeeeeele nacht regen gehad. Zo! Mijn schoenen schimmelen in de kast (echt waar, geen gein) van al dat vocht. BUT I LOVE IT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Enne, ik heb 33 jaar NL weer overleefd, dus ik weet hoe het voelt; ik heb het met jullie te doen. In het donker naar je werk, in het donker weer terug. Bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhh  :bangingdoor:

Bovendien: kerstmis in je zwembroek is niet echt kerstgevoel, hoor. Dus dat mis ik wel een beetje.

Maar we redden het hier wel, hoor  :evil:

Marc


PS: vandaag voor de Sushine Coast: wegtrekkende buien, graadje of 28, erg plakkerig (heeeeeeerlijk), en hier en daar wat wolken. Buitje later op de dag.
 
Back
Top