huis-tuin en keukenmiddeltjes tegen hoofdpijn?

Inmiddels is de hoofdpijn inderdaad weg :) Ik zie op tegen de zoektocht om te kijken wat het nou zou kunnen zijn, maar Mark zei dus "Wil je dan liever met hoofdpijn blijven zitten?" Ik begin denk ik maar bij simpele dingen zoals de sojamelk...
 
Hoi meid,

En dan ook de kaas? (Ik drink trouwens geen soya-melk...  :-o Als ik iets in m'n koffie moet hebben gebruik ik of Oat Milk, of Coconut milk).

Over de zoektocht; zoek een N'landse site die gaat over Koemelk-allergie (let wel, er zijn 2 catergoriën: lactose intolerant, en koemelkproteïne-intolerant, oftewel caseïne). Vast en zeker kom je dan een lijst tegen met producten die je moet vermijden. En als je er nou tóch mee begint, probeer dan ook tarwe uit je dieet te laten. Tegenwoordig kan je plenty of spelt- en/of kamut producten vinden, en die zijn heerlijk. De biologische winkel verkoopt die producten, inclusief brood. En als je nou tóch in die biologische winkel bent.... daar verkopen ze dus producten zonder al de nare E-toevoegingen....

Als je meer wilt weten, let me know!

Cheers,

Irene
 
Hoi Annemiek,
Hoe herkenbaar je verhaal! Ook ik heb helaas regelmatig migraine en ben dan ook erg misselijk. Ik heb gemerkt dat paracetamol die misselijkheid juist stimuleert. Zetpillen zijn een oplossing. Na jaren dokteren kwam ik 2 jaar geleden bij een chiropraktijk terecht en dit help echt heel erg goed. In het begin ging ik elke week voor een behandeling en vlak voordat we vertrokken naar Australie was dit terug gebracht naar 1 x in het half jaar. Sinds 3 maanden wonen we nu in Sydney en het is ondertussen bijna een jaar geleden dat ik voor 't laatst geweest ben. En weet je, het wordt tijd dat ik ook hier een goede chiropraktijk vind, die rothoofdpijn komt weer vaker terug! Misschien is het voor jouw ook een oplossing?
Groetjes en succes,
Brenda
 
Ik heb een enorme hekel aan zetpillen ;) Heb een paar jaar terug een kaakontsteking gehad en zetpillen tegen de pijn gekregen. 5 minuten nadat ik zo'n ding had gebruikt moest ik enorm naar de wc.... laat ik de rest van het verhaal maar achterwege laten ;)

Kaas eet ik sowieso erg weinig, dus dat zal denk ik wel meevallen. Tarwe in de zin van ander brood, knackebrod enzo?
Vanmiddag ga ik eens een pak sojamelk halen en eens uitproberen. Alpro-nog-wat heet dat toch? Daar hebben ze ook alerlei toetjes van dacht ik. Toetjes eten we toch al bijna nooit. Op zich komt er bij al niet zo heel veel zuivel binnen. 's Ochtends een beker melk, maar ook niet eens meer iedere dag.

Ik wil eerst even afwachten hoe het volgend jaar met de ziektekosten zit, want ik heb jammer genoeg niet zo'n riant salaris dat ik allerlei artsen enzo zelf kan gaan betalen... Wil even kijken wat ik volgend jaar nog allemaal in m'n pakket heb zitten en dan kan ik wel eens gaan informeren.

Had dit topic eigenlijk al veel eerder moeten openen ;) Ik heb nu alleen hierdoor al zoveel meer info! Alvast bedankt iedereen!!! :) :)
 
Je hebt inderdaad alpro (ze hebben daar ook een bio versie van) en bij de albert heyn hebben ze ook "so good " (hebben ze in Oz ook)....
 
Annemiekje, moet jij maar 's kijken in hoeveel producten er melkproducten zitten!!
 
Vanochtend mijn eerste glas sojamelk op en het ik vind het vreselijk! Echt een ontzettend weeige smaak. Ik weet nog niet wat ik doe. Sojamelk blijven drinken of melk gewoon afzweren...
Ik kan zo snel niet bedenken waar allemaal zuivel in zit eigenlijk......    :blond:
 
Oh even volhouden hoor! je moet gewoon aan de smaak wennen!!! En de "melksmaak" proberen te vergeten, want het is natuurlijk geen "melk"......
Na een tijdje weet je niet beter (heb ik ook met suiker in de thee, als je het maar lang genoeg volhoudt vindt je het met suiker vies!)..
 
Bij mij is het dus... Geen zuiker in de thee? Dan maar helemaal geen thee :) Sommige theesoorten kun je heel goed zonder suiker drinken gelukkig, maar gewone thee blijft mijn favoriet en die vind ik dus niet lekker zonder suiker ;)
 
Annemiek, ik gebruikte ook altijd enorm veel suiker in mijn thee en vond het ondrinkbaar zonder. Maar langzaamaan heb ik de hoeveelheid suiker verminderd (om op de lijn letten) en na een paar weken drong ik gewone thee zonder suiker!
Dus: langzaam minder suiker gebruiken, dan wen je er aan en merk je niet zo fel dat er minder/geen suiker in zit omdat je die zoete smaak een beetje 'vergeet'!  :up:

Sara
 
Je hoeft van mij geen thee zonder suiker te gaan drinken hoor hahaha!~!! zo bedoelde ik het niet!!!  :lol:
 
Nadeel is ook nog dat ik de smaak van zoetjes niet echt lekker vind. Misschien dat ik daar maar aan moet wennen. Gelukkig gebruik ik niet echt veel suiker in mijn thee, maar toch ;) Ik lust geen koffie en ik ga hier op het werk in de winter geen ijskoud water drinken ;) De thee hier uit de automaat is enorm straf zonder suiker. Mijn gezicht blijft bijna een half uur scheef staan als ik een beker thee zonder suiker op heb uit de automaat hier ;)
 
[quote author=Annemiek link=topic=3028.msg35498#msg35498 date=1131526504]
Mijn gezicht blijft bijna een half uur scheef staan als ik een beker thee zonder suiker op heb uit de automaat hier ;)
[/quote]

Pas maar op dat je dààr geen hoofdpijn van krijgt!  :-D  :lol:

Sara
 
Ik neem tegenwoordig een thermosfles kokend water mee met mijn eigen theezakjes. Die staat trouw naast mijn computer! De hele ochtend kruidenthee en om een uur of 4 een SOEPIE haha!!
Zo komen we de dag wel door. Ben trouwens aan het zondigen thuis want ik ben savonds gewone thee (met veel melk en een schep suiker haha) want, ja de thee ga ik niet weggooien, die moet voor de 15e december op hahaha!
 
:D :D whahahaaa!!! Ja je weet maar nooit :)

Als ik een thermosfles heet water mee moet nemen heb ik weeer iets om mee te sleuren in de trein ;) Ik kan hier ook heet water uit de automaat halen, mar m'n theezakjes zijn op :) Moet weer nieuwe meenemen van thuis :)
 
Ik vul hem hier ook altijd. Die thee hier is niet te zuipen joh! Zitten in theekannen waar ook koffie in heeft gezeten!!!!!!!!!  :blink:
Dus die fles laat ik hier lekker staan!
oh nog maar anderhalf uur, kunnen we weer lekker naar huis!
 
:lol1:  ja heb net mijn thermosfles leeg hier haha!

Moet met mijn jongste voor zijn prik vanmiddag... ook niet leuk hoor!
Effe kijken of ze zijn laatste prik ook nog kunnen geven voor de 15e dan hoeft hij tot zijn 4e niet meer daarna....
 
[quote author=sarabaes link=topic=3028.msg35512#msg35512 date=1131528520]
Ik zit hier nog tot half vijf...zucht....kga maar even een thee maken, denk ik.....

Sara
[/quote]

.....zónder suiker!!  :lol:
 
[quote author=sarabaes link=topic=3028.msg35512#msg35512 date=1131528520]
Ik zit hier nog tot half vijf...zucht....kga maar even een thee maken, denk ik.....
[/quote]

AAN HET WERK, JIJ!!!  :lol:

(doe ikzelf ook heel braaf.......  :oops: :p )
 
Back
Top