huis-tuin en keukenmiddeltjes tegen hoofdpijn?

Hi Annemiek

Ja jammer dat het niet in het Nederlands is.  Mijn neefje van 12 heeft ook migraines, gewoon zielig en zou mijn zus graag de boeken sturen, maar ja dat Engels voor haar gaat dan net effe te ver.    Maar ik ga hier onder toch een stukje in het Engels schrijven wat ik dus in een van de boeken vond.

Migraines and headaches.
Based on a study of patients with heaches and migraines, the food chemicals most likely to cause problems are, approx.
Nitrates, preservatives, salicylates, MSG 60-70%
Colors, amines                                          50-55%
Antioxidants (310-321)                             35%
Gluten                                                       15%
Lactose                                                      10%
Irene wellicht wat jij wat de vertaling is?    Zijn de codings hetzelfde overal?
Ik denk dus dat als je je wellicht concentreert op de bovenste twee te elimineren werk je hopelijk snel uit wat de migrain triggers.  In vergelijking is het maar een kleine groep dat migraines van melk krijgen.  

Ergens schreef je ook dat je een jakkie physieke reaktie had op je medicynen, toen ik dat las moest ik aan salicylates denken.  Dat was dus een typische reaktie op salicylates en dat zit in aspirine.  Irene wat is salicylates in het Nederlands?

Anyway, Ik hoop dat je er uitkomt
Sonja
 
Nitrates lijkt me Nitraten
Preservatives euh... Conserveringsmiddelen misschien?
Salicylates..... euhh...... :)
Colors is kleurstoffen
Amines..... aminozuren? Geen idee eigenlijk :)
Antioxidants lijkt me duidelijk ;) en Gluten en Lactose ook.
 
Weet niet of ze het hier ook hebben dat is rijstmelk.
Te veel soyamelk is ook weer niet goed voor je.
Heb het van mijn dochter, klein zoon kan niet tegen suivel producton.
Zij geeft lachan de ene dag soyamelk ander rijstmelk.

Gr Ineke
 
Klopt ja, Onze Scott is hetzelfde kan hier alleen geen rijstemelk vinden... voor soya kun je ook weer een intollerantie opbouwen, maar altijd beter dan gewone melk.

Alles met mate he!!
haha
:drink:
 
Ik dronk eerst altijd 2 bekers melk per dag, maar dat doe ik nu al lang niet meer. Is nu meer 3 glazen per week, dus ik denk dat 3 glazen sojamelk niet zo veel kwaad kan...
 
nee hoor daar zul je geen intollerantie van opbouwen.... tis meer voor die Scott van ons die dus sochtends smiddags en vooral savonds niet zonder zijn warme melk kan! het liefst met flink veel bambix erin.... tja ut wordt al groot!!! (hij is nu 10 keer dikker hoor trouwens...!! dit was in augustus at hillarys !!


whereistheparty12.jpg
 
Jah alleen niet zon superfoto van hem hoor....
heb even geprobeerd een fotootje in te voege; nou het lukte dus haha
dit is een betere van hem

dads004.jpg
 
Ja, 'die van mij' (even oneerbiedig geschreven) heeft een superhekel aan foto's van hemzelf, dus hebben we die ook niet veel  :roll:
 
en "die van mij " heeft geen keus, ik loop altijd rond met een camera (volgens mij heb ik japans bloed, haha)
dus plenty foto's.

dit was ff  off topic, maar John wordt gek van mijn geflits, krijgt ie hoofdpijn van, dus toch weer on topic  :-D :-D


groetjes lin
 
Haha ik zal in mijn eigen draadje wel even een verwijzing maken:

voor een foto van mike kijk even onder het topic huis-tuin en keukenmiddeltjes tegen hoofdpijn  :rotflmao:
 
Hoi dames,

Beetje late reactie, want heb gasten!

Salicylate = acetylsalicylzuur

Amine heb ik even opgezocht in de Medical Dictionary, en is het volgende:

"an organic compound containing nitrogen; any of a group of compounds formed from ammonia by replacement of one or more hydrogen atoms by organic radicals.
Biogenic amine: a type of amine synthesized by plants and animals and frequently involved in signaling, e.g., neurotransmitters such as acetylcholine, catecholamines, and serotonin; others are hormones or components of vitamins, phospholipids, bacteria, or ribosomes, e.g., cadaverine, choline, histamine and spermine" en zo staat er meer, maar 't is niet te volgen!  :lol:  Het is in ieder geval niet 'aminozuren'.

Sidonia, kan jij er 's wat meer over opzoeken in de context van jullie dieet?

Cheers,

Ireen.
 
Hoi

Het enige wat ik kan vinden is dat het natural food chemicals zijn.  Salicylates the most common cause for bad reactions and amines close second.  Mijn boeken beschrijven eigenlijk alleen maar wat je er van kan krijgen en behalve dat het food chemicals zijn gaan ze er medisch niet ver op in.

Sonja
 
Even een update van mij hoor; ik had geen kruidenthee meer in huis, dus ik denk ik maak die oude gewone thee nog wel op... Die nam ik tussendoor (met mate) toch nog wel eens maar gatsie zeg, wat heb ik een rotgevoel, en hardstikke moe.... Ben die theeine niet meer gewend.... Ik kan blijkbaar dus niet tegen de hele dag gewone thee....
maar gauw weer kruidenthee gekocht en het gaat weer beter!
 
misschien veel te laat.. en misschien gigantisch achterhaald... maar toch..
acetylsalicylzuur = aspirine (bloedverdunner, tegen thrombose.. )

Nogmaals.. als ik iets post wat hier allang ergens vermeld is, sorry... dan heb ik niet goed gelezen.
Hoofdpijn (dus niet migraine-aanvallen) is in 9 van de 10 gevallen stress/spanning.
Ik neem gewoon paracetamol als het te erg wordt. Maar da's dus niet echt natuurlijk, nee..

Yoeks
 
Het zou er ook nog mee te maken kunnen hebben dat ik me de laatste tijd een beetje zorgen heb gemaakt over mijn opa waar het niet zo goed mee gaat en over mijn vader. Hij is nu sinds december 2003 ontslagen en nu bijna 55. Dat is funest en hij voelt zich, zelfs nu nog, af en toe echt vreselijk. Ik heb enorm met hem te doen, want hij verdient dit absoluut niet. Gelukkig heeft hij nu voor een half jaar een baan.

Het nadeel is weer dat die baan ook absoluut niet langer mag duren anders heeft hij geen recht meer op de WW uitkering die hij nu heeft. Door zijn arbeidsverleden van 28 jaar bij Black&Decker, krijgt hij 4 jaar WW dacht ik. Krijg je in de tussentijd een baan en je wordt daar na een jaar weer ontslagen, dan gaan ze die WW opnieuw berekenen en dan moet je van de afgelopen 5 jaar, minimaal 4 jaar werkzaam zijn geweest, wil je nog een behoorlijke uitkering krijgen. In mijn vaders geval zou hij dan neits over houden, omdat hij vanaf eind 2003 al werkloos is.
Ze stimuleren het gewoon absoluut NIET om werklozen die op de arbeidsmarkt al op leeftijd zijn, om weer aan het werk te gaan als ze werkloos zijn. Wie wil het nou riskeren om eerder in de bijstand te komen.... Mijn moeder werkt bij de thuiszorg en verdient daar met 3 ochtenden in de week niet echt veel. Zelfs dat kleine beetje wordt nog van mijn vaders WW afgetrokken.
Ik moet zeggen dat ze zelf ook wel vreselijk eigenwijs zijn, want er staan nog wel 2 autootjes voor de deur. 1 oud barrel en 1 van 3 jaar oud. Ze hebben ook nog een zeilboot, maar die moet verkocht worden als het echt niet meer gaat. Dat vind ik dus helemaal vreselijk, want het is mijn vaders grote hobby. Hij hield van zijn werk en dat is hem afgenomen. Daardoor moet hij binnenkort ook zijn grootste hobby vaarwel zeggen. En hij voelt zich al zo'n zielepoot. Volgens hem horen mannen van 54 gewoon iedere dag naar hun werk te gaan en voor hun gezin te zorgen....

Nou... jullie merken dat ik hier ook wel behoorlijk mee in m'n maag zit. Niet dagelijks hoor... zeker niet, maar soms ben ik er onbewust wel mee bezig.
Het is niet zo dat ik hierdoor spanningen ervaar ofzo, want de migraine is ook veel later begonnen dan dat mijn vader werkloos werd.
Ik maak me nu al veel minder zorgen dan dat ik eerst deed en het lucht ook wel weer op om mijn verhaal hier even kwijt te kunnen ;)
 
misschien toch iets minder hoofdpijn als je het zo allemaal opschrijft? Altijd beter dan pilletjes, toch?
Meid, ik loop ook al weken met hoofdpijn, hoor..  Sinds mijn liefje terug naar Syd is gegaan eind september. Wikken en wegen, piekeren, besluiteloosheid, verwarring en een erg onrustige werkplek op het moment. Ik heb geen migraine (nogmaals, ik realiseer me dat er een groot verschil is tussen hoofdpijn en migraine) maar had ook nog nooit zo vaak hoofdpijn als tegenwoordig.

Ik ben nu erg dicht bij het doorhakken van DE knoop, dat ik naar Aus vertrek. Ik moet je zeggen, da's al een kleine opluchting... en dat terwijl alle papier- en visumellende (èn het meenemen van mijn kat!) nog moet beginnen.

Je voelt je machteloos als je ziet wat narigheid met een ander kan doen. Ik kan zèlf wat aan mijn 'narigheid' doen, en daar ben ik druk mee bezig. Denken, denken, denken, schrijven en een rode wijn op zijn tijd, kan ook geen kwaad (wel een goeie, want anders heb je de volgende dag hoofdpijn.. dus! wat is de les van dit berichtje; drink GEEN Chateau Migraine!!)

groeten,

Yoeks
 
Back
Top