huis-tuin en keukenmiddeltjes tegen hoofdpijn?

Ik duik hier straks weer lekker het archief in om in oude bouwvergunningen te snuffelen :) Moet allerlei info opzoeken voor een bepaald project.
 
[quote author=Jean76 link=topic=3028.msg35523#msg35523 date=1131530181]

AAN HET WERK, JIJ!!!  :lol:

(doe ikzelf ook heel braaf.......  :oops: :p )
[/quote]

Ben druk bezig....af en toe toch....  :wink:

Sara
 
[quote author=sarabaes link=topic=3028.msg35525#msg35525 date=1131530357]
[quote author=Jean76 link=topic=3028.msg35523#msg35523 date=1131530181]
AAN HET WERK, JIJ!!!  :lol:
(doe ikzelf ook heel braaf.......  :oops: :p )
[/quote]
Ben druk bezig....af en toe toch....  :wink:
Sara
[/quote]

En gij geloof da?? WERKEN ZAL JE!!

[quote author=marina link=topic=3028.msg35539#msg35539 date=1131532515]
Tja XPDITE IS EEN DAGTAAK :lol1: :lol1: :lol1:
We komen de dag wel door!
[/quote]

Dus ook JIJ... TERUG AAN HET WERK!!

JA, BIG BROTHER IS WATCHING YOU!! :x

BIG BROTHER
 
Hey Rene: ik heb twee antwoorden voor je:

1.    :gramps:  (sorry kon het wéér niet laten)

2. Je zit hier zelf ook steeds op Xpdite! Dus: ook JIJ verder werken!  :happy:  :lol1: :lol1: :lol1:


Sara  :-D  :lol:  :lol:
 
BESTE SARA,

IEMAND MOET TOCH KIJKEN OF ER NOG GEWERKT WORDT.
IK HEB DIE TAAK VRIJWILLIG OP ME GENOMEN.

DIT IN DE KADER VAN WERKVERSCHAFFING.  :rotflmao:

DUS....

:lol1:

Rene aka BIG BROTHER
 
[quote author=marina link=topic=3028.msg35582#msg35582 date=1131543766]
IK BEN SOLIDAIR MET JULLIE< HEB MIJ VANUIT THUIS MAAR WEER AANGEMELD HAHA :lol1:
[/quote]

Ja, het is een echte verslaving hé!  :wink:
Moet nog een paar uurtjes.....ga nu even een thee maken, ben zo terug!  :cheers:

Sara
 
:coffee: ja ben precies het zelfde aan het doen haha. vandaag weer wat goed nieuws gekregen dus ben weer helemaal gelukkig (zie draadje over geen bewijs van geen omgangsregeling).... YES!!!! Daar drinken we dan maar (thee!!) op!!
 
[quote author=marina link=topic=3028.msg35592#msg35592 date=1131545382]
:coffee: ja ben precies het zelfde aan het doen haha. vandaag weer wat goed nieuws gekregen dus ben weer helemaal gelukkig (zie draadje over geen bewijs van geen omgangsregeling).... YES!!!! Daar drinken we dan maar (thee!!) op!!

[/quote]

Yep, ik heb het gelezen! Zoals jullie Nlanders zeggen, hartstikke goed en gefeliciteerd....weer een probleem opgelost!  :up:  :up:
 
Hoi Annemiek,

Dat je die soyamelk niet te drinken vindt, snap ik best! Laat toch gewoon achterwege, yuk! En als je je zorgen maakt over je calciuminname, zorg er dan voor dat je genoeg donkergroene groenten eet. Daar zit veel calcium in, die ook nog 's beter opneembaar voor het lichaam is dan de calcium in koemelk.

En over zoetjes.... aiiiiiii! Niets dan chemische troep. Zoek in de health food shop naar Stevia. Dat is een natuurlijke zoetstof, van een plant gemaakt.

Doei!
 
neemt me de woorden uit demond irene! geen zoetstoffen joh, das niks dan troep en heeft nog een slechte werking op de darmen (aaaaa.....!!!)
anyway....
inderdaad, aan de andyvie dan !!!
 
Hallo allemaal

Ik kom een beetje laat in het verhaal maar hier is my two cents worth!

Ik geloof dat eten heeel veeel te maken heeft met hoe je je voelt.

Wij zijn op een 'failsafe' diet om er achter te komen wat voor een foodintolerances mijn jongste dochter heeft, de hele familie doet mee. (ik zit in Oz) 

Een failsafe diet is zonder additives, preservatives and colorourings en we zijn low in salicylates en amines, No dairy. (wij gebruiken Ricemilk)  Uiteraard is het erg moeilijk (in het begin) MAAR het werkt fantastisch!!!

Zodra ons lichaam 'neutraal' is gaan we heeeel langzaam een voor een iets nieuws introduceren om te zien wat voor een reaktie dat geeft.  Ja het wordt een hele lange proceduren maar zeker de moeite waard. 

Het is beter om te zeggen ik kan ....... niet eten dat veroorzaakt dit, dan het heeft te maken met mijn eten maar weet niet precies wat het is.  (Dat heb ik dus.  Sommige nachten wordt ik wakker, opgezwollen, gek van de jeuk, ga op de koude tegels liggen met icepacks en moet dan antihistamine nemen)  Nu hopelijk kom ik er ook achter waar mijn allergy vandaan komt en de hoofdpijn.

Kijk een op de website van www.fedupwithfoodadditives.info (oz) or www.feingold.org (US)

Succes, ik zou zeker een eliminatie diet doen en je niet blijven volstoppen met medicijnen.


Sidonia
 
Hoi Sidonia,

Leuk (of nou ja, leuk?) die Fedupwithfoodadditives.com. Ik heb ook een eliminatiedieet gedaan, maar iets anders:

- no sugar
- no dairy
- no wheat
- no soy
- no processed foods & drinks

Na 5 weken voelde ik me stukken beter! Gestop met tarwe, maar de dairy bleef er tussendoor glippen. Op dit moment vermijd ik het al een paar weken, maar in de afgelopen dagen, omdat ik bezoek heb en 't een beetje ruimer neem, toch wat kaas en melk gehad. Voel me bepaald niet bie!! Tja, je lichaam vertelt het je wel hè!

Met jullie dieet neem ik aan dat jullie nu organic eten? Lekker hè!!! Gisteravond zijn wij in het enige biologische restaurant in B'bane gaan eten. Eigenlijk toch wel triestig, dat er maar EENTJE hier is, maar ja!

Succes met jullie dieet, en laat 's weten wat je uitvindt, ben benieuwd!

Groetjes,

Irene
 
Marina... die sojamelk went wel erg snel volgens mij. Gisteren nog wat gedronken 's avonds en vanochtend weer en het valt me al wat mee.

Wat ik ook een nadeel vind... de bioligische winkel zit nou niet bepaald bij ons in de buurt en tegen de tijd dat ik uit mijn werk kom is deze al gesloten. Op zaterdag heb ik ook geen tijd, omdat ik dan van 08.00 tot +/-17.00 bij het asiel werk (zo leuk joh... katten verzorgen en knuffelen) Het gaat in het begin ook veel tijd kosten met boodschappen doen, omdat je overal op moet kijken wat er allemaal in zit. Ik ben normaal om 18.00 thuis en moet dan nog eten gaan koken. Hou dus weinig tijd over dan.
Wat ik ook merk is dat op veel goedkope, merkloze producten, vaak niet eens precies staat wat er allemaal in zit. Wij doen boodschappen bij de Lidl en daar heb je dus veel van dat soort producten.

Als iemand me trouwens links kan sturen van bepaalde sites... Ik zie door de bomen het bos niet meer en weet niet goed waar ik op moet zoeken, omdat ik niet weet wat de mogelijkheden zijn. Als het even kan ook in Nederlands, want ik kom niet echt uit die engelse ingredienten en toevoegingen zoals Sidonia hierboven heeft beschreven ;)
 
Bij Albert heyn hebben ze ook heel veel biologisch tegenwoordig. Gewoon even letten op het eko merk (maar het staat er tegenwoordig ook met koeieletters op, meestal groene verpakking).
Of jumbo is tegenwoordig ook begonnen met biologisch, maar daar moet je wat meer zoeken.
(als die ook bij jullie zit tenminste) Anders begin je toch gewoon met dingen te kopen die je kunt vinden. Hoe meer je er op let hoe meer je het ineens ziet.
Valt mee he met soya! (gelukkig zeg!)
Ik vindt die alpro hier wel zoet hoor maar, je hebt in Oz ook een versie die niet zo zoet is, die vindt ik zelf lekkerder... nog een paar weken wachten.... :roll:
 
Wij doen geen boodschappen bij AH, omdat we die echt te duur vinden. Wij hebben in de buurt en Plus, Netto, Dirk en C1000. Bij de Netto (bij ons) hebben ze een klein assortiment en volgens mij hebben ze nauwelijks biologisch, bij de Plus hebben ze wel wat (groente en vlees), maar ook erg weinig. Wel veel Alprozooi. Dirk heeft geen biologisch vlees en weinig groente. C1000 heeft wel wat vlees en wel wat groente, maar ook niet veel :)
Aldi en Lidl hoef je al niet te proberen. De Jumbo zit vlakbij de Lidl, dus daar zouden we wel eens kunnen kijken.

Heb gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer eens vis gegeten (ik eet het nu erg weinig, omdat Mark het niet lust), maar daar heb je weer het nadeel mee dat het in het oosten van het land veel minder vers is dan in het westen (waar ik vandaan kom) Ach jaaa... zo blijf je bezig natuurlijk....
 
ja probeer je jumbo toch. die is ook voordeliger dan AH, maar moet je wel even zoeken..... ze hebben in iedergeval groenten, zuivel, pasta, en sinaasappelsap en rode sap (bij de appelsientje in het schap) en vlees.

succes! :wink:
 
Gaat goed komen ;) Mijn mieder zei dat ik ook maar eens bloed moest laten prikken, omdat ze daar zo veel aan kunnen zien. Wie weet laat ik dat ook wel eens doen.
 
Back
Top