Hyves

Hey Bartoz,

Ik denk ook dat veel bedrijven niet zo blij zijn met een bedrijven Hyves. En dan dat heen en weer geschijf tussen de werknemers hoe het er in een bedrijf aan toe gaat en wiens contract niet wordt verlengd e.d. Shockerend vind ik het soms. We worden oud Bartoz.

:up:
 
[quote author=nikk1988 link=topic=8044.msg122245#msg122245 date=1216800642]
ik heb me krabbels alleen zichtbaar gemaakt voor mijn hyves vrienden, scheelt weer pottekijkers  :wink:
[/quote]

Maar aan de andere kant schrijf je hier wel al je hebben en houwen neer, daar kan ook iedereen bij. Anoniem ben je hier niet. Begrijp me niet verkeerd, als je dat wilt, moet je dat zeker doen, maar die krabbels zijn maar een klein stukje van alles wat er over mensen op internet te vinden is.
 
i know ;) thanks 4 the worries, maar gewoon de krabbels, mensen die iets naar mij schrijven, en niet naar iemand anders, snap je ;)
 
het hele internet is tricky, heb net een half jaar cyberstalking achter de rug, vreselijk.

mensen die je pasfoto van de site van je werk halen en een profiel aanmaken bij een forum met jouw naam en jouw foto en dan shit gaan schrijven , nee das erg fijn.

en je moest eens weten wat justitie daarmee doet.

kom je met IP adressen en al aan he, nikkes nakkes, mevrouw wordt een paar keer verhoord en streng toegesproken.

intussen heeft ze mijn werkgever bevuild met laster, op openbare fora geschreven op mijn gastenboek van mijn werk dingen neergeplempt, mij anoniem (not) (IP) !!  zelf gemaild en bedreigd,

neeeeeeeee, vertel op internet iig nooit wat je niet kwijt wilt en wees je bewust dat dit allemaal kan.
 
[quote author=nikk1988 link=topic=8044.msg122274#msg122274 date=1216805088]
i know ;) thanks 4 the worries, maar gewoon de krabbels, mensen die iets naar mij schrijven, en niet naar iemand anders, snap je ;)
[/quote]

Wat ik bedoel is eigenlijk wat Lizzyhas mooi formuleert. Treurig en bizar verhaal. Ik heb het niet alleen over de zichtbaarheid van je krabbels, maar alle prive info die op het internet beschikbaar is. Worries heb ik niet, iedereen schrijft wat ze willen, maar ik probeer er iets voorzichtiger in te zijn. Gasten lezen hier ook mee en veel geheimen heb je niet meer op het moment dat je naam en rugnummers bekend zijn.

Maar Lizzy, heb je ook Hyves en zo ja, je hebt het vast aan alle kanten dichtgetmmerd  :up:
 
Wat een bizar verhaal, wil je inderdaad niet aan denken.

Is alles nu wel opgelost?
 
volgens de rechercheur die mij begeleidde kon ik er van op aan dat ze dat nooit en nooit meer zal doen.
Alsnog ben ik voorzichtig, heb er een beetje een deuk van opgelopen.
Dat wil je idd niet, en dan heb ik nog niks verteld, het was echt heel benauwend.
 
Wat ook een probleem is, is dat als iets eenmaal 'op het net' staat, het bijna onmogelijk is om het er weer vanaf te krijgen ..

Is dat in jouw geval nog gelukt Lizzy? Of heb je een nieuwe online-identiteit moeten aannemen?
 
het was ff een werkje, ik moest namelijk alles en alles checken, maar alles is weg.

het ging heel ver, zelfs het antwoordformulier op internet van onze makelaar had ze ingevuld.

kreeg mijn man ineens een mailtje waar allerlei rotzooi in stond.

ik was ook op het matje geroepen door mijn baas , wat dat allemaal was etc, zo dan voel je je genomen!!!!!

ik heb een half jaar lang uit moeten leggen, vreselijk.

gegeven moment stond ik op een plastisch forum met de tekst, " ik heb me laten verbouwen en het is helemaal mislukt"

ik viel van mijn stoel hahaha, lach maar.

En het was een kennis van me, ik had haar net leren kennen en die was geloof ik een beetje verstrooid van jaloezie en dat maakt een mens ziek en dan is internet een leuk speeltje.

ik moet ook voortaan mijn intuïtie gebruiken, bij de eerste ontmoeting kreeg ik al nare kriebels.

Maar goed, als ik hier over begin dan is het eind zoek, ik zit er nog vol van en das maar saai om hier te vertellen.


over internet, ik had ook eens wat besteld in Amerika , een poster voor mijn werk, staat dus al mijn gegevens op internet, incl telefoonnummer.

ik heb ze toen gemaild dat ze het eraf moeten halen en anders een advocaatje met slagroom.
en het was eraf hoor.
 
nou ja , zie topic " zijn alle mensen vriendelijk in Australië"  dat bedoel ik dus, internetgeklooi.
 
Jeumig Lizzyhas,

Wordt steeds erger het verhaal en dan weten we nog geen fractie van wat er is gebeurd denk ik. Het kan een mens echt beschadigen, triest. En inderdaad, zoals Pete al zegt is het onmogelijk om het allemaal te (laten) wissen, das het erge. Dus vooraf goed nadenken, maar in jou geval blijkt dat dat ook niet altijd voldoende was.
 
helaas niet nee, als iemand je wilt pesten dan is internet een valkuil en een walhala voor zo iemand.

bv, heb jij een foto staan op de website van jouw werk.?

ik had dat  dus wel, het hele personeel staat erop, die heeft ze gekopieerd  en gebruikt , heeft ze een profiel aangemaakt op een forum, met mijn prive naam, leuk he.
En natuurlijk geen leuke berichtjes geschreven.

tuurlijk zo iemand wordt dan geband , maar het kwaad is al geschiedt.

Bv Hyves, je plukt zo een foto van iemand , kijk eens hoeveel mensen hier een blog bij houden met foto's , met kinderen en al, je kunt zo een foto zo plukken en een nieuwe hyve aanmaken.

zal maar met je kind gebeuren, je weet wat voor een types er op de wereld zijn.

zo een blog zou je ook wel meer privé moeten houden, maar er wordt werkelijk mee gestrooid !!

pas alsjeblieft op lieve mensen ,

justitieel kun je  er namelijk nog  niet zoveel mee, want alles is nog zo wazig in de wet wat betreft cyberstalking.
IP adresses is geen afdoende en bruikbaar bewijs (voor mij in mijn geval wel, o wat was dat duidelijk)

Ik had nog een paar persoonlijke emailtjes van haar en dat was hetzelfde IP adres van al die pesterijen.
overal!

1+1=2

recherche heeft haar alleen verhoord en op den donder gegeven, met de boodschap als er nog 1 klacht komt, dan hangt ze.
En dat was het.,

maar ik heb nu weer rust hoor en het lijkt me vreselijk om mee rond te lopen als je zoiets gedaan hebt.
Dat wil je toch niet

genoeg erover, wees allemaal gewoon echt voorzichtig met je heerlijke enthousiasme en weblogs .
 
Dankjewel voor het delen van je ervaring. Ik zal zelf in elk geval mijn weblog nog eens goed door gaan lopen op zoek naar te specifieke verwijzingen/adressen/achternamen en andere te persoonlijke zaken.
Kan ik in elk geval de schade nog proberen te beperken.

Vervelende blijft dat als iemand echt kwaad wil, jij daar toch zelf vaak weinig aan kan doen helaas.

Sacha
 
Sacha, goed van je !
Je staat er niet zo altijd bij stil, daarom dacht ik dat het wel goed was om het eens te vertellen.
 
Wij hebben een weblog gehad gedurende onze reizen welke achter slot en grendel zit. Vrienden en familie krijgen een inlogcode. Ik snap dat je dan nog niet alles dichttimmert, maar hetis wat minder risicovol dan alles voor iedereen openstellen.
 
Ben daarom op Hyves ook altijd wel voorzichtig met de www (wie, wat, waar). Is toch wel makkelijk voor een inbreker of een ander die kwaad wil als er doodleuk steeds op je Hyves verschijnt waar je zit (welke kroeg/terras/marktplein e.d.). Ik ken dus mensen die dat straks bijhouden. Mijn staat dus altijd heel saai op @home...

(Weer even terug on topic  :smile:)
 
maar ook dat kun je afschermen en beperken tot je vriendenlijst.Of helemaal, maar ja dan hoef je het niet neer te zetten :lol:
 
Back
Top