Yes dear, we moeten even flink aan de bak! Time flies.
Inderdeed, inderdeed...
en zo zitten we alweer te after-IELTSen op de bank, de laatste sushi naar binnen geschoven, lovely...
Dus, hoewazzut? Snelkookpandagje. Slecht geslapen, bang niet op tijd wakker te worden, om 6 uur eruit, om kwart voor 7 in de trein. Mogge.
Om kwart voor negen op locatie, om daar in een aardige rij te gaan staan voor de melding. Veel nerveuze jonge mensen (natuurlijk nu belangrijk nu opleidingen weer gaan beginnen) die stil en bleekjes in de wachtruimte zaten. Duurde lang voor we startten, pas tegen tienen. En dan gaat het
echt achter elkaar door: luisteren, lezen, schrijven. In die volgorde dus. Er zit echt geen plaspauze tussen hoor.
(Natuurlijk weten de meesten van jullie dit al, maar ik schrijft even uitgebreid voor maatje Graagweg, die gaat volgende week IELTSen.)
Luisteren ging prima, lezen ook best goed, maar schrijven... oei oei oei... thuis best geoefend hoor maar dan op een avond alleen de dubbele schrijftoets. Nu leek het wel of de accu niet genoeg op spanning was om ook hier strak georganiseerd te werk te gaan. Het werd dus wat heen en weer harken tussen task 1 en task 2. Uiteindelijk voor beide het aantal woorden gehaald, maar qua inhoud echt niet mijn beste schrijfsels...
Jan deed General, die lift mee en hoeft dus maar een 4.5 te halen op alle onderdelen. Ging wel goed hoor.
Dat was het ochtendgedeelte. In de middag vonden de speaking exams plaats. Degenen die het verst moeten reizen, worden het eerst ingepland etc. Maar de ochtendsessie was door de late start pas om 12.55 klaar. Mogen jullie raden wie er om 13.00 als eerste op gesprek mocht komen.
Jullie mogen nooit meer raden! Anyway, ik had een heel aardige mevrouw als examinator, en het topic was werkelijk koren op mijn molen (over werkende ouders, kinderen opvoeden, pubers). Dat kletste dus heel ontspannen weg. Nou zegt dat nog niks over mijn vocabulaire, maar ik maak me daar geen zorgen om.
In conclusion: heb me zojuist alweer aangemeld voor een examen op 28 september. Ik moet een 7 halen op alle onderdelen van academic, en mijn achilleshiel is dan toch wel het schrijven (structuur maken).
Ik kan niet wachten op de uitslag, omdat ik een deadline heb vanwege mijn leeftijd (ik was die bejaarde). Als de uitslag gunstig blijkt hoef ik niet te gaan, zijn we enkel het geld van het examen kwijt (ongeveer 6 keer sushi eten met hub). Maar ik kan het me niet veroorloven te laat te zijn met de visumaanvraag.
Tot zover, groet, Juut.