IELTS-blues...

Hihihi hijs leuk!

Nou IELTS zit erop. Voor mijn gevoel is het goed gegaan, maar of het goed genoeg is gegaan voor die 8.... o_O Twee weekjes afwachten.
Lezen ging goed, luisterwn net wat minder en dat schrijven is echt gekkenwerk! Deed al 30min over de eerste opdracht waardoor ik de tweede heel snel heb moeten schrijven zonder echt na te denken om maar genoeg woorden te halen. Volgens mij is het uiteindelijk best een samenhangend verhaal geworden, maar opnieuw: afwachten. Mijn topic ging erover dat sommige kinderen voortaan heel serieus met sport omgaan en weinig vrije tijd hebben. Of ik dat positief of negatief vind en waarom.
Mijn speaking subject ging over een familiebedrijf wat ik ken en nog meer over bedrijven.
 
Ik duim voor je, Gwen!! :up:
Jij hebt nu ook de academic gedaan voor de AASW he? Die ga ik dus ook moeten doen... Zal er zeker nog goed voor moeten studeren, maar de 7 halen moet toch zeker te doen zijn he...
Nu wil ik daarna ook de general IELTS gaan doen want anders zit een independent visum er sowieso niet in. Jammer dat je daarvoor op elk deel een 8 moet halen, dit lijkt mij toch echt wel moeilijk!!
 
Ik moet die 8 ook voor de Skilled Independent (anders niet genoeg punten). Dus die kan ik ook op General doen als Academic niet zou lukken.
 
Ik heb het nog eens zitten nakijken en het ziet ernaar uit dat ik zonder ervaring niet eens kans maak op een state nominated visum :confused:
Dus heb wel geen andere mogelijkheid dan overal een 8 op te halen! Vraag me af of hier veel mensen zitten die daarin geslaagd zijn??
 
Ik heb het nog eens zitten nakijken en het ziet ernaar uit dat ik zonder ervaring niet eens kans maak op een state nominated visum :confused:
Dus heb wel geen andere mogelijkheid dan overal een 8 op te halen! Vraag me af of hier veel mensen zitten die daarin geslaagd zijn??
Dat ligt aan de staat. Ik weet dat WA geen werkervaring vraagt maar QLD bv 8 jaar!!
 
Ik heb gisteren nog wat zitten grasduinen in het forum en vond toch een handjevol mensen die erin geslaagd zijn, dus ik blijf optimistisch, hoewel ik zelf nog niet in het buitenland gewoond/gestudeerd heb zoals de meesten die erin slagen. Maar vind mijn Engels toch niet slecht voor iemand die het bijna nooit spreekt, dus mits goed studeren moet dat goed komen!
 
Ga vooral veel lezen als je bijna nooit Engels spreekt. Dat is goed voor de woordenschat en ik heb begrepen dat ze vooral op je woordgebruik letten, vooral bij schrijven en spreken. Lezen en luisteren is volgens mij wel goed te doen om een 8 te halen. Ik ben op dit moment het boek Downunder van Bill Bryson aan het lezen en ik kan het je aanraden. Zo kom je ook nog wat meer over Australië te weten.
 
No way!!!!! Sinds wanneer?
Ik heb volgende week zaterdag mn test in Amsterdam :S
zag het ook pas recent toen ik mn 2de IELTS aanvroeg. Enige nadeel zo op "loopafstand"; bent dan weer als laatste aan de beurt voor speaking....
 
zag het ook pas recent toen ik mn 2de IELTS aanvroeg. Enige nadeel zo op "loopafstand"; bent dan weer als laatste aan de beurt voor speaking....
True... Maar toch beter parkeren ipv hartje Amsterdam en hoef dan ook niet n hostel erbij te betalen ;-)
 
@ Gwen, niks mis met een nachie Amsterdam, 's avonds gezellig naar Co Co's Outback aan het Thorbecke plein.

groetjes Johan
 
Mn boekenkast aan het uitruimen en vind hier nog een IELTS-oefenboek;
Action Plan for IELTS academic, inclusief een oefenCD

Mocht iemand intersse hebben; PM me ff!
 
haha, het doorbladeren van mn IELTSboek doet terugbrengen naar frustrerende avonden oefenen en oefenen... :p
 
Hallo,
Wij moeten ook IELTS gaan afleggen, zouden jullie kunnen aangeven welk materiaal we moeten aanschaffen om dit voor te bereiden?
 
Heeft er iemand ervaring met IELTS in combinatie met dyslectisch? Max heeft zijn best gedaan maar de 5 voor schrijven breekt hem op. En we hebben geen officieel bewijs dat ie dyslectisch is, alhoewel dat vrij duidelijk is.
Zou het zin hebben om een remark aan te vragen met die reden? Iemand ideeën?
 
Heeft er iemand ervaring met IELTS in combinatie met dyslectisch? Max heeft zijn best gedaan maar de 5 voor schrijven breekt hem op. En we hebben geen officieel bewijs dat ie dyslectisch is, alhoewel dat vrij duidelijk is.
Zou het zin hebben om een remark aan te vragen met die reden? Iemand ideeën?
Volgens mij moet je dat vooraf aangeven zodat hij extra tijd krijgt of wellicht eea op een andere manier kan doen. Ik weet niet of je de dyslexie officieel moet aantonen.
 
Back
Top