Inentingen kinderen

Status
Not open for further replies.
Ik wordt nooit zo vrolijk als ik dit soort topics lees. Xpdite is een gezellig forum, hopelijk blijft dat ook altijd zo. Nu wordt dit topic een beetje gevuld met geirriteerde reacties. Niet iedereen denkt hetzelfde over inenten. Iedereen mag zijn eigen mening hebben en deze zijn volgens mij ook allemaal uitgesproken. Kies voor wat jij denkt dat goed is voor je kids en klaar. Misschien goed om weer terug te gaan naar de praktische zaken over hoe je aan kunt tonen aan medicare oid waar je kids in NL voor zijn ingeent.

Groetjes Gwen
 
. Kies voor wat jij denkt dat goed is voor je kids en klaar.
Was het maar zo makkelijk....:confused:
Ik ben het met je eens dat deze discussie misschien wat vriendelijker had gekund, maar ik leer er een hoop van en het is goed 2 kanten van het verhaal te horen met de bijbehorende gepresenteerde links.
 
Ik wordt nooit zo vrolijk als ik dit soort topics lees. Xpdite is een gezellig forum, hopelijk blijft dat ook altijd zo. Nu wordt dit topic een beetje gevuld met geirriteerde reacties. Niet iedereen denkt hetzelfde over inenten. Iedereen mag zijn eigen mening hebben en deze zijn volgens mij ook allemaal uitgesproken. Kies voor wat jij denkt dat goed is voor je kids en klaar. Misschien goed om weer terug te gaan naar de praktische zaken over hoe je aan kunt tonen aan medicare oid waar je kids in NL voor zijn ingeent.

Groetjes Gwen
In principe ben ik het hier mee eens, iedereen mag zijn mening hebben, en dit is een gezellig forum en dat blijft ook zo, maar dat betekent niet dat ik een gezonde discussie uit de weg ga. Zeker niet wanneer er bepaalde beweringen worden voorgedaan als feit terwijl dit aantoonbaar niet het geval is.

De gevolgen van niet inenten zijn veel groter dan alleen "jouw" kinderen. De keuze om jouw kinderen niet in te enten kan namelijk desastreuze gevolgen hebben op de kinderen van iemand anders (pasgeboren babies zijn te jong om te vaccineren, maar een kusje op het voorhoofd van een niet geënt neefje, nichtje, oom, oma etc is al voldoende om het Pertussis/kinkhoest virus over te dragen. 2% van de kinderen jonger dan 1 jaar met kinkhoest overlijdt aan deze ziekte).

De reacties zijn niet alleen geirriteerd maar veelal ook ongefundeerd en dat is wat, mij in ieder geval, het meeste zorgen baart. Een mening hebben is één, maar keuzes dienen gemaakt te worden op basis van feiten, zeker wanneer je potentieel met levens speelt.
 
Was het maar zo makkelijk....:confused:
Ik ben het met je eens dat deze discussie misschien wat vriendelijker had gekund, maar ik leer er een hoop van en het is goed 2 kanten van het verhaal te horen met de bijbehorende gepresenteerde links.
Emily, ik denk dat geen van ons hier de medische kwalificaties heeft om jou hier te vertellen wat je moet doen of niet moet doen. Ik denk dat het het verstandigste is om met een GP (misschien ook een tweede voor de second opinion) en deze zaak voor te leggen. Vraag hem/haar zaken zoals waarom het nodig is om opnieuw de vaccinatie te doen, wat de eventuele bijeffecten kunnen zijn etc. Op basis daarvan kun je zelf je overwegingen maken. Met die informatie in de hand kun je dan ook de discussie aangaan met de betreffende instantie. Veel succes met het uitzoeken.
 
Ik snap de verwarring wel. Op het internet kan iedereen een website starten, en het is voor leken vaak moeilijk om te zien wat de kwaliteit is van de informatie die erop staat. Als het er goed uitziet en gesteund wordt door iemand de professor doctor heet dan zal het toch wel goed zijn? Maar helaas is dat niet altijd het geval. Zo zijn er veel 'professors' die troep verkopen als afslankmiddel oid. Mensen die een studie afgerond hebben zijn niet per definitie altruistisch, eerlijk of immuun voor de commerciele wereld.
De bronnen die je m.i. het meest kunt vertrouwen zijn wetenschappelijk gereviewde tijdschriften. Toegegeven, ook daar wordt wel eens iets geschreven en later weer herroepen, maar (en dat is het verschil) men staat open voor het idee dat je je kunt vergissen dus er wordt zoveel mogelijk aan gedaan om de kwaliteit te waarborgen. In de praktijk kun je zeggen dat als er 1 artikel is dat standpunt A bewijst, en er zijn er 99 die standpunt B bewijzen, dat de kans dan groot is dat standpunt B dichter in de buurt van de waarheid komt.
Maar jij en ik als gewone mensen hebben geen toegang tot dat soort tijdschriften. Een huisarts wel. Of loop eens binnen bij een universiteitsbibliotheek en vraag informatie.
Maar het is niet verstandig om je te baseren op websites van onbekende kwaliteit, beide kanten op. Dat geld voor vaccinatie, maar ook voor andere moeilijke onderwerpen als bv klimaatverandering.
 
Emily, ik denk dat geen van ons hier de medische kwalificaties heeft om jou hier te vertellen wat je moet doen of niet moet doen. Ik denk dat het het verstandigste is om met een GP (misschien ook een tweede voor de second opinion) en deze zaak voor te leggen. Vraag hem/haar zaken zoals waarom het nodig is om opnieuw de vaccinatie te doen, wat de eventuele bijeffecten kunnen zijn etc. Op basis daarvan kun je zelf je overwegingen maken. Met die informatie in de hand kun je dan ook de discussie aangaan met de betreffende instantie. Veel succes met het uitzoeken.
Daar ben ik ook mee bezig, maar ook de meningen/adviezen van artsen kunnen verdeeld zijn. Inmiddels ben ik wel zo ver dat ik mijn kinderen vooralsnog niet tegen Hepatitis B in laat enten.
 
De gevolgen van niet inenten zijn veel groter dan alleen "jouw" kinderen. De keuze om jouw kinderen niet in te enten kan namelijk desastreuze gevolgen hebben op de kinderen van iemand anders (pasgeboren babies zijn te jong om te vaccineren, maar een kusje op het voorhoofd van een niet geënt neefje, nichtje, oom, oma etc is al voldoende om het Pertussis/kinkhoest virus over te dragen. 2% van de kinderen jonger dan 1 jaar met kinkhoest overlijdt aan deze ziekte).

Bas&Myla, dan moet je ook wegblijven uit de supermarkt, niet bij een bus of treinstation in de buurt komen en je baby of kind vooral weghouden op de kinderdagverblijven, kleuterscholen, bejaardentehuizen en ziekenhuizen of de thuiszorg. Leuk leventje wordt dat.....
 
"...Nu wordt dit topic een beetje gevuld met geirriteerde reacties..."

"...Iedereen mag zijn eigen mening hebben en deze zijn volgens mij ook allemaal uitgesproken..."

"...Misschien goed om weer terug te gaan naar de praktische zaken over hoe je aan kunt tonen aan medicare oid waar je kids in NL voor zijn ingeent..."

:D
 
8011736910_3459f35705_b.jpg


Lachen is besmettelijk. Geen inenting voorhanden of nodig!
 
Bas&Myla, dan moet je ook wegblijven uit de supermarkt, niet bij een bus of treinstation in de buurt komen en je baby of kind vooral weghouden op de kinderdagverblijven, kleuterscholen, bejaardentehuizen en ziekenhuizen of de thuiszorg. Leuk leventje wordt dat.....
Precies, en daarom zijn inenting zo belangrijk, dan kan ik mijn kinderen zonder problemen naar school laten gaan of de kinderopvang etc.
 
Blijkbaar heeft Medicare er ook lucht van gekregen hoewel ik geen contact met hen heb gehad over de kwestie.
Van Medicare kreeg ik nu spontaan een formulier met het inentingenoverzicht van jongste zoon met alleen de opmerking dat Hepatitis B mist. Hier word ik een stukje blijer van..:)
 
Blijkbaar heeft Medicare er ook lucht van gekregen hoewel ik geen contact met hen heb gehad over de kwestie.
Van Medicare kreeg ik nu spontaan een formulier met het inentingenoverzicht van jongste zoon met alleen de opmerking dat Hepatitis B mist. Hier word ik een stukje blijer van..:)
Maar helaas is dit volgens de madam van de Yarra Council fout en werken er een hoop mensen langs elkaar heen.
Mij wordt door haar nu een brief gestuurd met de update van de inentingen van de kinderen, deze moet ik laten ondertekenen door een GP en dan weer terugsturen. Volgens haar heb ik dan weer gewoon recht op de rebates/reductions van de overheid wat betreft onze kids. Zij verzekerde me dat de GP het formulier echt gaat tekenen ook al is het entingsschema volgens de australische maatstaven niet volledig. Dit alles geldt trouwens alleen voor kinderen tot 7 jaar.
Ik heb zo mijn twijfels over deze hele gang van zaken: Eerst zien, dan geloven...;)
Op mijn vraag waarom de BMR nou zo snel hier herhaald moest worden en niet pas bij 9 jaar zoals in Nederland kreeg ik als antwoord dat dit voor een grotere kans op een optimale bescherming tegen deze ziektes is. Het wil niet zeggen dat mijn kind niet goed beschermd zou zijn, dat kan wel maar dat is alleen maar in het bloed aantoonbaar en kan bij elk persoon verschillend zijn.
Australië is een land wat voor een betere optimalisering tegen de bescherming van ziektes gaat, daarom zit de hepatitis B en de waterpokken ook in het pakket, werd mij verteld. Het is aan mij of ik hier in mee wil gaan of niet.
Eindelijk wat meer duidelijkheid op mijn vragen.
 
in australie heerst een andere mentaliteit omtrent moderne gezondheidszorg.
ik verbaas me er elk jaar ontzettend over hoe makkelijk men zich laat inspuiten met een flu vaccin, hoe snel men naar een gp wandelt, hoe makkelijk men doet over antibiotica om een koortsaanval tegen te gaan, etc.

Ik weet het niet, misschien heeft het iets met aansprakelijkheid te maken. ik wil me verder niet in de discussie over inentingen mengen. wat ik will zeggen is, informeer jezelf, lees boeken en artikelen, praat met verschillende mensen. het menselijk lichaam is niet per definitie altijd gebaat bij moderne gezondheidszorg.
 
Wellicht omdat je hier op jezelf aangewezen bent als je ziek bent en niet er op hoeft te rekenen dat je werkgever je wel blijft doorbetalen (buiten de 10 wettelijke sickies). Je maakt toch wel andere keuzes als er financiele consequenties aan verbonden zijn.
 
Hoi, hoi, ik wilde graag nog even iets delen.
Ik heb gereageerd op de vragen die aan het begin van dit topic werden gesteld: Moeten mijn kinderen nog eens ingeent worden als ze in NL al voldoende zijn ingeent?
Moet ik mijn kinderen inenten voor waterpokken terwijl ze deze ziekte al hebben gehad?
Als bewuste mama heb ik deze vragen met mijn waarheid beantwoord. Ik zou mijn kinderen NOOIT dubbel inenten! Daar hoef ik geen wetenschappelijk bewijs voor te gaan zoeken. En als wij volgend jaar in Oz aankomen en ons wordt gezegd dat we onze kleintjes voor waterpokken moeten inenten, zouden wij dat NOOIT doen. Omdat onze kindjes allebei al waterpokken hebben gehad.
Ik had het niet over inentingen voor pokken en andere levenbedreigende kinderziektes. Wij hebben onze kinderen daarvoor ook ingeent en zouden dat vandaag ook nog doen.
Ik wil ook niemand mijn waarheid opleggen.
Smiles, Betty:)
 
Betty, ik laat mijn kinderen ook niet extra inenten hier, dat betekent wel dat ze een iets grotere kans hebben om niet/minder beschermd te zijn tegen de ziektes dan de australische kinderen.
Vandaag de Conscientious Forms binnen gekregen van het Immunisation Register. Als ik deze invul en laat ondertekenen door de GP verklaar ik mezelf bewust van de risico's dat mijn kinderen niet meedoen aan het entingsschema van Australië.
En door deze verklaring in te vullen, heb ik weer recht op alle reductions/rebates van de overheid (ware het niet dat wij hier op een 457 visum zijn en sowieso hier geen recht op hebben..:() .
Het heeft een poosje geduurd, maar het is me allemaal helemaal duidelijk nu.:)
 
Betty, ik laat mijn kinderen ook niet extra inenten hier, dat betekent wel dat ze een iets grotere kans hebben om niet/minder beschermd te zijn tegen de ziektes dan de australische kinderen.

Hoi Emily, hebben ze jou verteld dat je kindjes niet/minder beschermd zijn? Als de kinderen in NL zijn ingeent zijn ze prima beschermd. Er zijn in Australie geen andere kinderziektes dan in NL. Waterpokken hebben ze al gehad, dus waarom minder of niet beschermd?
Dit is geen aanval, maar zou het echt graag willen weten, ook gezien wij hier mee te maken gaan krijgen volgend jaar.

Groetjes, Betty
 
Ze hebben mij verteld dat er een kleine kans bestaat dat mijn kinderen minder/niet beschermd kunnen zijn tegen BMR omdat ze minder entstof toegediend hebben gekregen. Er is altijd kans dat entingen niet volledig werken maar Australië doet dus nog harder zijn best om deze kans zo klein mogelijk te houden omdat ze hier bij bepaalde ziektes door de kinderjaren heen meer entstoffen gebruiken.
Wat je zegt dat als de kinderen in Nederland zijn ingeënt ze prima beschermd zijn, is niet helemaal waar. Je hebt nooit 100 % garantie, zelfs in Australië niet. Hoewel Australië wel dichter bij die 100 % komt dan Nederland.
En dan is er nog de Hepatitis B waar mijn kinderen niet voor ingeent zijn in Nederland en hier wel in het entingschema voorkomt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top