Inentingen kinderen

Status
Not open for further replies.
Moeder natuur heeft ontzettend veel middelen om je verkoudheidjes en griepjes to onderdrukken en zelfs te voorkomen. Zoekt en gij zult vinden! :) Helemaal niet nodig om een spuit te halen als je niet in een risico groep valt. :up:

Ik ben het wat dat betreft wel met AJ en Afterbang eens. Gezond leven is alvast een goed begin. Daarnaast is er ook veel geneeskrachtig kruidengebruik waar wij in het westen allang vanaf gestapt zijn in ruil voor fabrieksproducten. Wie gaat er nu nog stomen met kamille?

Een enorm risico is het dicht op elkaar leven, zoals in grote steden. Een ander risico is gebrek aan hygiëne. Deze twee zaken vermijden scheelt ook.

Ieder zijn eigen MENING
Ik de mijne...
 
Dat moet je mij dan ook maar eens uitleggen, want dat zie ik niet zo.
Het vaccin wordt gemaakt van het virus zelf. In het geval van het griep vaccin wordt het vaak gekweekt in eieren (geen idee of dat scharreleieren zijn;)).
 
Daar zijn dus de meningen in deze wereld ernstig over verdeeld.
Een veelgebruikt argument tijdens discussie voor of tegen vaccinatie. De meningen zijn echter niet "ernstig verdeeld". De medische wereld is vrijwel voor 100% overtuigd van het nut van vaccinatie.

Ook het idee dat je door zelf "onderzoek" (lees: even een uurtje op Google spenderen) doet en daarop je mening baseert is onzin. Een uurtje of een dag "onderzoek" doen maakt je nog geen expert. Een wetenschapper spendeert jaren aan studie en onderzoek voordat hij zichzelf een expert kan en mag noemen.

En natuurlijk, iedereen mag een mening hebben, maar niet iedere mening is gelijk. Sommige meningen zijn zelfs aantoonbaar onjuist.
 
Het vaccin wordt gemaakt van het virus zelf. In het geval van het griep vaccin wordt het vaak gekweekt in eieren (geen idee of dat scharreleieren zijn;)).
Dat klopt, en daarnaast bevat de flu shot ook nog een aantal andere natuurlijke en onnatuurlijke ingredienten. ;)

De medische wereld is vrijwel voor 100% overtuigd van het nut van vaccinatie.
Ik neem absoluut aan dat de medische wereld in grote meerderheid overtuigd is van het nut van vaccinatie. Of het 100% is dat laat ik dan even in het midden.
Vrijwel elke GP hier zal je aanraden een flu shot te nemen, en ik verwacht ook helemaal niets anders. Een GP zal je ook vertellen dat de zon je vijand is, en de tandarts zal je vertellen dat fluoride in drinkwater hartstikke goed is voor je gebit.
Nogmaals, ik verwacht helemaal niets anders, en voor een deel zal ik het zelfs met ze eens zijn.

Maar dat is dus niet het punt wat ik probeer te maken.
Nog sterker, ik zie zelf ook deels het nut in van een flu shot.
Net zoals ik ook het nut inzie van een panadol tablet als je een hoofdpijn direct wilt onderdrukken.
En ik zou zelfs bereid zijn te geloven dat fluoride in drinkwater een positief effect heeft op dental health.
En toch accepteer ik geen flu shot omdat ik het nut ondergeschikt acht aan de potentiele nadelen en gevaren ervan en ondergeschikt acht aan de, in mijn mening, nutteloosheid ervan voor bepaalde doelgroepen.
En ook zal ik een panadol tablet zoveel mogelijk proberen te vermijden als ik een hoofdpijn aanval heb.
En ik zal ook zoveel mogelijk tap drinkwater met fluoride proberen te vermijden en de voorkeur geven aan natuurlijk bronwater.
Waarom? Simpelweg omdat ik van mening ben dat er ook andere, meer natuurlijke en meer verantwoorde, manieren zijn om voor je lichaam te zorgen.
Hier zullen wij het nooit over eens worden, en dat hoeft ook helemaal niet.

Ook het idee dat je door zelf "onderzoek" (lees: even een uurtje op Google spenderen) doet en daarop je mening baseert is onzin. Een uurtje of een dag "onderzoek" doen maakt je nog geen expert. Een wetenschapper spendeert jaren aan studie en onderzoek voordat hij zichzelf een expert kan en mag noemen.

Jammer dat je dit soort uitspraken doet omdat je daarmee de toon van de discussie verpest. :(
We kunnen toch best proberen het vriendelijk te houden en geen uitspraken over elkaar te doen?
Dat probeer ik ook en ik doe dus geen uitspraken over jou/jullie persoonlijk, simpelweg omdat ik jou/jullie niet ken en omdat ik jou en ook jouw mening volledig respecteer.

Om toch een reactie te geven op je uitspraak:
Nee ik spendeer niet slechts een uurtje op google om tot een mening te komen; ik doe veel meer dan dat, veel meer.
En nergens roep ik mezelf uit tot expert; dat ben ik niet en zal ik ook nooit worden.
Wellicht was de keuze voor het woord "onderzoek" wat misleidend; mijn excuses, wellicht is "homework" een meer gepast woord.
Het enige wat ik probeer te doen is mensen aansporen zichzelf te onderwijzen en niet alles automatisch aan te nemen.
En dan kunnen mensen voor zichzelf bepalen wat ze willen doen; in dit geval, wel of niet een flu shot.
En als mensen er dan voor kiezen om een flu shot te nemen, dan ben ik hartstikke blij voor ze.

Prima toch? :up:

En natuurlijk, iedereen mag een mening hebben, maar niet iedere mening is gelijk. Sommige meningen zijn zelfs aantoonbaar onjuist.

Dat ben ik helemaal met je eens.
En het goede nieuws is dat zowel jouw mening als de mijne over flu shots niet onjuist zijn.
Het kan niet mooier.

:)
 
Dat ben ik helemaal met je eens.
En het goede nieuws is dat zowel jouw mening als de mijne over flu shots niet onjuist zijn.
Het kan niet mooier.

:)
Meningen kunnen nooit onjuist zijn, dat is het mooie van meningen. Ze kunnen wel op basis van onjuiste feiten gebaseerd zijn. In jouw geval is dat echter niet zo, jij vormt je mening op basis van een persoonlijke keuze ten aanzien van je leefstijl. Al deel ik niet de zelfde leefstijl of passie, ik kan het wel respecteren. :up:
 
En toch accepteer ik geen flu shot omdat ik het nut ondergeschikt acht aan de potentiele nadelen en gevaren ervan en ondergeschikt acht aan de, in mijn mening, nutteloosheid ervan voor bepaalde doelgroepen.

Nu wordt ik nieuwsgierig, wat zijn, naar jouw mening, de nadelen en gevaren van een flu shot? Een dagje een pijnlijke arm en een lichte verhoging versus een aantal dagen of weken ziek in bed lijkt mij een "small price to pay".

En ook voor de bepaalde doelgoepen is een flu shot nuttig (ik neem aan dat je gezonde volwassenen bedoeld). Niet alleen omdat je zelf geen griep krijgt, of in ieder geval de kans dat je griep krijgt een stuk verminderd, maar ook omdat het virus geen kans krijgt om zich via jou te verspreiden naar mensen die wel in een risicogroep vallen: jonge kinderen, ouderen en chronisch zieken.

Jammer dat je dit soort uitspraken doet omdat je daarmee de toon van de discussie verpest. :(
We kunnen toch best proberen het vriendelijk te houden en geen uitspraken over elkaar te doen?
Dat probeer ik ook en ik doe dus geen uitspraken over jou/jullie persoonlijk, simpelweg omdat ik jou/jullie niet ken en omdat ik jou en ook jouw mening volledig respecteer.

Ik bedoelde dit meer in zijn algemeenheid en niet persoonlijk, door mijn gebruik van "je" en "jij" was het inderdaad een ad hominem... excuus.
 
Nu wordt ik nieuwsgierig, wat zijn, naar jouw mening, de nadelen en gevaren van een flu shot? Een dagje een pijnlijke arm en een lichte verhoging versus een aantal dagen of weken ziek in bed lijkt mij een "small price to pay".

Een bullet list met redenen waarom ik geen flu shot neem. Niemand hoeft het met me eens te zijn, en het is mijn persoonlijke keuze geen flu shot te nemen. Iedereen moet doen wat hij of zij het best voor zichzelf en anderen vindt. Ik hoop dan ook dat dit lijstje niet leidt tot een eindeloos welles nietes spelletje. Nogmaals, het is een persoonlijke voorkeur.

- Ik ben niet bang voor de flu. Als ik flu oploop, dan weet ik dat ik daar weer bovenop kom en dat mijn lichaam daar vervolgens weer sterker uit zal komen.

- Voor mij is de flu shot overbodig en dus kies ik er voor geen kunstmatig genetisch ontworpen mengsel tot me te nemen.

- De flu shot is verre van een garantie dat je niet de flu oploopt.

- De flu shot bevat toxic ingredrients die ik niet in mijn lichaam wil hebben. De mening van voorstanders van de flu shot zal zijn dat de hoeveelheid chemische bestanddelen in de flu shot te verwaarlozen is en niet schadelijk voor de mens is, maar ik ben van mening dat het onmogelijk is dit te bewijzen.
Note: met de neus-variant van de flu shot gaan deze bestanddelen rechtstreeks naar je hersenen.

- Met de flu shot neem je je eigen lichaam op een artificiele manier in de maling. Ik kies er voor om mijn lichaam op een natuurlijke manier te laten vechten tegen de flu en daarmee op een natuurlijke manier weerstand te verkrijgen.
Met antibiotica (overigens niet gerelateerd aan de flu shot) is dit nog een graad erger. Antibiotica kan, vooral voor kinderen, zeer gevaarlijk zijn omdat het lichaam, na een antibiotica kuur, niet weet hoe het zelfstandig in de toekomst tegen de betreffende ziekte moet vechten. (overigens zeg ik hiermee niet dat antibiotica verkeerd is; soms kan antibiotica levens redden)

- Er zijn mensen (met of zonder kippeneiwit allergie) die ziek worden van de flu shot. Dit is een kleine minderheid, maar die minderheid bestaat wel. Er zijn zelfs fatale gevallen bekend van een flu shot. Deze gevallen zijn zeer uitzonderlijk, maar ze bestaan wel degelijk. Daarnaast bestaat het vermoeden dat de flu shot in uitzonderlijke gevallen lange-termijn/chronische gezondheidsproblemen kan veroorzaken. Maar omdat dit bijzonder moeilijk of zelfs niet te bewijzen is, word dit veelal afgedaan als onjuist. Misshien is het onjuist, maar ik neem liever dit, weliswaar kleine, risico niet. Voorstanders van de flu shot zullen van mening zijn dat dit niet opweegt tegen de voordelen van de flu shot, maar ik ben het daar simpelweg niet mee eens.

- Er zijn nog ontzettend veel zaken onbekend in de medische wereld. Ik ben van mening dat het een mogelijkheid is dat de flu shot gevaren met zich meebrengt die de medische wereld nog helemaal niet ontdekt heeft. Better safe than sorry is daarom mijn advies, vooral als je niet tot een zwakke doelgroep behoort en dus de flu shot niet nodig hebt.

Overigens is het algemene advies in een land als Nederland om alleen een griepprik te nemen als je in een risicogroep valt.
 
Ik zit altijd in dubio.

Aan de ene kant denk ik; al die meuk (van eten tot middeltjes) is te sterk gedreven door commerciele jongens. Aan de andere kant wordt door al die zooi mensen wel een stuk ouder (aanname).
 
Ben het wel met AJ eens dat je beter een natuurlijke weerstand kunt opbouwen. Maar zo kun je dat veel breder nemen. Hebben ze in Australië het fijnstof al ontdekt als gezondheidsvijand?
 
Een bullet list met redenen waarom ik geen flu shot neem. Niemand hoeft het met me eens te zijn, en het is mijn persoonlijke keuze geen flu shot te nemen. Iedereen moet doen wat hij of zij het best voor zichzelf en anderen vindt. Ik hoop dan ook dat dit lijstje niet leidt tot een eindeloos welles nietes spelletje. Nogmaals, het is een persoonlijke voorkeur.

- Ik ben niet bang voor de flu. Als ik flu oploop, dan weet ik dat ik daar weer bovenop kom en dat mijn lichaam daar vervolgens weer sterker uit zal komen.

- Voor mij is de flu shot overbodig en dus kies ik er voor geen kunstmatig genetisch ontworpen mengsel tot me te nemen.
Ik zal niet ingaan op jouw meningen gevormd op basis van correcte feiten, maar jouw stelling "kunstmatig genetisch ontworpen mengsel" moet ik toch even op inzoemen. De term "genetisch ontworpen" interpreteer ik als dat je wilt suggereren dat de wetenschap doelmatig het DNA van de virussen heeft aangepast. Dit is een term die vaak gebruikt wordt om angst op te wekken onder diegenen die dat gebied niet voldoende begrijpen. Vooral de toevoeging "kunstmatig" versterkt mijn vermoeden. Tenzij je de betekenis van deze term ontzettend aan het uitrekken bent is deze opmerking een fout feit. Ik hoop dat je dit wilt toelichten zodat ik/wij begrijpen wat je hier probeert te zeggen (en waarom je dergelijke terminologie hebt gekozen).
 
- De flu shot bevat toxic ingredrients die ik niet in mijn lichaam wil hebben. De mening van voorstanders van de flu shot zal zijn dat de hoeveelheid chemische bestanddelen in de flu shot te verwaarlozen is en niet schadelijk voor de mens is, maar ik ben van mening dat het onmogelijk is dit te bewijzen.
Note: met de neus-variant van de flu shot gaan deze bestanddelen rechtstreeks naar je hersenen.
De giftigheid (toxicity) van de ingredienten van om het even welk vaccin dan ook wordt niet bepaald door de aanwezigheid van een bepaald ingredient, maar door de dosering. Formaldehyde wordt vaak genoemd, want kankerverwekkend, maar formaldehyde komt ook van nature voor en fruit, groenten, melkproducten, vlees en vis. In een griepvaccin zit 0.02 tot 0.005 milligram formaldehyde, een appel bevat van nature 1 tot 3 milligram formaldehyde. Volgens het Amerikaanse EPA, is een veilige hoeveelheid formaldehyde zo'n 0.2 mg per kilogram lichaamsgewicht per dag.
 
Giftigheid = Poison - Natural poison or manmade poison - there is a BIG difference! Nogmaals... wij zijn ervan overtuigd dat je je nooit niks moet laten wijsmaken! Neem je eigen verantwoordelijkheid in alles in je eigen leven! Gezonde groetjes, Betty Goes Green
 
Hmmm... het is weer duidelijk dat uitspraken hier niet onderbouwd kunnen worden. Ik kan er weer heel veel over zeggen, maar ik heb het feitelijk al samengevat in twee bullet points in mijn eerste reaktie in dit draadje.
 
Hmmm... het is weer duidelijk dat uitspraken hier niet onderbouwd kunnen worden. Ik kan er weer heel veel over zeggen, maar ik heb het feitelijk al samengevat in twee bullet points in mijn eerste reaktie in dit draadje.

Mijn uitspraak (mijn waarheid) kan ik zeker onderbouwen! Mijn waarheid heb ik zelf helemaal uitgezocht, tijdens mijn opleiding als Natuurvoedingsdeskundige en nu nog steeds, iedere dag! Als ik me iets afvraag en feiten wil weten ga ik dus op onderzoek uit. Naar meiningen en ondervindingen van deskundige mensen, vaak in mijn nabije omgeving. Of ik ga het opzoeken heel ouderwets in boeken, dus niet op via internet en sites. Daarna weeg ik de voor en nadelen tegen elkaar af en daar is tie dan.... mijn eigen waarheid! Zonder tabeltjes, bullet points, lijstjes die ik van iemand anders onder mijn neus geschoven krijg.
Dit is (ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen leven) wat ik probeerde hier in het begin van dit draadje te delen, maar dat is niet zo overgekomen als ik had gehoopt?
Groetjes, Betty
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top