afterbang
XPdite Sponsor
Griep is geen grapje
Maar voor grapjes zit ik geloof ik in het verkeerde topic.
Griep is geen grapje
Maar voor grapjes zit ik geloof ik in het verkeerde topic.
Moeder natuur heeft ontzettend veel middelen om je verkoudheidjes en griepjes to onderdrukken en zelfs te voorkomen. Zoekt en gij zult vinden! Helemaal niet nodig om een spuit te halen als je niet in een risico groep valt.
Het vaccin wordt gemaakt van het virus zelf. In het geval van het griep vaccin wordt het vaak gekweekt in eieren (geen idee of dat scharreleieren zijn).Dat moet je mij dan ook maar eens uitleggen, want dat zie ik niet zo.
Een veelgebruikt argument tijdens discussie voor of tegen vaccinatie. De meningen zijn echter niet "ernstig verdeeld". De medische wereld is vrijwel voor 100% overtuigd van het nut van vaccinatie.Daar zijn dus de meningen in deze wereld ernstig over verdeeld.
Dat klopt, en daarnaast bevat de flu shot ook nog een aantal andere natuurlijke en onnatuurlijke ingredienten.Het vaccin wordt gemaakt van het virus zelf. In het geval van het griep vaccin wordt het vaak gekweekt in eieren (geen idee of dat scharreleieren zijn).
Ik neem absoluut aan dat de medische wereld in grote meerderheid overtuigd is van het nut van vaccinatie. Of het 100% is dat laat ik dan even in het midden.De medische wereld is vrijwel voor 100% overtuigd van het nut van vaccinatie.
Ook het idee dat je door zelf "onderzoek" (lees: even een uurtje op Google spenderen) doet en daarop je mening baseert is onzin. Een uurtje of een dag "onderzoek" doen maakt je nog geen expert. Een wetenschapper spendeert jaren aan studie en onderzoek voordat hij zichzelf een expert kan en mag noemen.
En natuurlijk, iedereen mag een mening hebben, maar niet iedere mening is gelijk. Sommige meningen zijn zelfs aantoonbaar onjuist.
Meningen kunnen nooit onjuist zijn, dat is het mooie van meningen. Ze kunnen wel op basis van onjuiste feiten gebaseerd zijn. In jouw geval is dat echter niet zo, jij vormt je mening op basis van een persoonlijke keuze ten aanzien van je leefstijl. Al deel ik niet de zelfde leefstijl of passie, ik kan het wel respecteren.Dat ben ik helemaal met je eens.
En het goede nieuws is dat zowel jouw mening als de mijne over flu shots niet onjuist zijn.
Het kan niet mooier.
Lees dit er maar eens op na: http://www.cdc.gov/vaccines/parents/vaccine-decision/ingredients.htmlHet vaccin wordt gemaakt van het virus zelf. In het geval van het griep vaccin wordt het vaak gekweekt in eieren (geen idee of dat scharreleieren zijn).
En toch accepteer ik geen flu shot omdat ik het nut ondergeschikt acht aan de potentiele nadelen en gevaren ervan en ondergeschikt acht aan de, in mijn mening, nutteloosheid ervan voor bepaalde doelgroepen.
Jammer dat je dit soort uitspraken doet omdat je daarmee de toon van de discussie verpest.
We kunnen toch best proberen het vriendelijk te houden en geen uitspraken over elkaar te doen?
Dat probeer ik ook en ik doe dus geen uitspraken over jou/jullie persoonlijk, simpelweg omdat ik jou/jullie niet ken en omdat ik jou en ook jouw mening volledig respecteer.
Nu wordt ik nieuwsgierig, wat zijn, naar jouw mening, de nadelen en gevaren van een flu shot? Een dagje een pijnlijke arm en een lichte verhoging versus een aantal dagen of weken ziek in bed lijkt mij een "small price to pay".
Ik zal niet ingaan op jouw meningen gevormd op basis van correcte feiten, maar jouw stelling "kunstmatig genetisch ontworpen mengsel" moet ik toch even op inzoemen. De term "genetisch ontworpen" interpreteer ik als dat je wilt suggereren dat de wetenschap doelmatig het DNA van de virussen heeft aangepast. Dit is een term die vaak gebruikt wordt om angst op te wekken onder diegenen die dat gebied niet voldoende begrijpen. Vooral de toevoeging "kunstmatig" versterkt mijn vermoeden. Tenzij je de betekenis van deze term ontzettend aan het uitrekken bent is deze opmerking een fout feit. Ik hoop dat je dit wilt toelichten zodat ik/wij begrijpen wat je hier probeert te zeggen (en waarom je dergelijke terminologie hebt gekozen).Een bullet list met redenen waarom ik geen flu shot neem. Niemand hoeft het met me eens te zijn, en het is mijn persoonlijke keuze geen flu shot te nemen. Iedereen moet doen wat hij of zij het best voor zichzelf en anderen vindt. Ik hoop dan ook dat dit lijstje niet leidt tot een eindeloos welles nietes spelletje. Nogmaals, het is een persoonlijke voorkeur.
- Ik ben niet bang voor de flu. Als ik flu oploop, dan weet ik dat ik daar weer bovenop kom en dat mijn lichaam daar vervolgens weer sterker uit zal komen.
- Voor mij is de flu shot overbodig en dus kies ik er voor geen kunstmatig genetisch ontworpen mengsel tot me te nemen.
De giftigheid (toxicity) van de ingredienten van om het even welk vaccin dan ook wordt niet bepaald door de aanwezigheid van een bepaald ingredient, maar door de dosering. Formaldehyde wordt vaak genoemd, want kankerverwekkend, maar formaldehyde komt ook van nature voor en fruit, groenten, melkproducten, vlees en vis. In een griepvaccin zit 0.02 tot 0.005 milligram formaldehyde, een appel bevat van nature 1 tot 3 milligram formaldehyde. Volgens het Amerikaanse EPA, is een veilige hoeveelheid formaldehyde zo'n 0.2 mg per kilogram lichaamsgewicht per dag.- De flu shot bevat toxic ingredrients die ik niet in mijn lichaam wil hebben. De mening van voorstanders van de flu shot zal zijn dat de hoeveelheid chemische bestanddelen in de flu shot te verwaarlozen is en niet schadelijk voor de mens is, maar ik ben van mening dat het onmogelijk is dit te bewijzen.
Note: met de neus-variant van de flu shot gaan deze bestanddelen rechtstreeks naar je hersenen.
Kun je ajb toelichten?Natural poison or manmade poison - there is a BIG difference!
Kun je ajb toelichten?
Hmmm... het is weer duidelijk dat uitspraken hier niet onderbouwd kunnen worden. Ik kan er weer heel veel over zeggen, maar ik heb het feitelijk al samengevat in twee bullet points in mijn eerste reaktie in dit draadje.