Jack's end

Ik hoop dat het er maar zo weinig blijven, want weet je....... het kunnen er in hele korte tijd vvveeeeellll
meer worden.  :evil:

Thanks Ireen,

Het kunnen er meer worden in een hele korte tijd, Kallie
:?  :?  wat bedoel je, hoe dan, graag een antwoord in details.
Moet ik mijn hond binnen houden??....

hier enkele foto's van onkruid dat op het landje groeit........

2290298290102738101S600x600Q85.jpg

2325176110102738101S600x600Q85.jpg

2987214340102738101S600x600Q85.jpg

2376106860102738101S600x600Q85.jpg

nu nog een huisje ertussen planten :smile:

Cheers,
Jack :evil:

Ik zie jou nog wel 's in die eucalyptusbomen zitten, al knauwend op de blaadjes :-D

Begrijp ik het goed dat jullie een generator voor electriciteit (zullen) hebben?

Geweldig Jack  :up: het ziet er ook allemaal goed uit.
Ook een mooie brede oprit heb je,ik zie maar al te vaak bij mensen met een leuk stuk grond dat ze in verhouding een hele smalle oprit hebben waarbij je dan ook nog moet uitkijken dat je niet aan weerszijden geplaatste beertjes aanrijdt bij het insteken. :|

[quote author=Jack link=topic=7973.msg113757#msg113757 date=1205540832]

Het kunnen er meer worden in een hele korte tijd, Kallie
:?  :?  wat bedoel je, hoe dan, graag een antwoord in details.

Cheers,
[/quote]

Ik ben ook wel benieuwd wat Kallie hier mee bedoeld.  :?  :grin:

Groet Markus

Thanks Jan en Erna, Jolanda, Reentje en Markus, Jan en Magda.

Dat groene op de tekening word gras, het witte (waar nu de afmetingen staan op het papier) eromheen blijft bush.
Lekker beschut en toch genoeg vlakte om je huis om eventueel slangen op afstand te houden.
Slangen houden niet van kort gras, dan zijn ze een gemakkelijk prooi for the birds high in the sky.
De septic tank gaat in de grond en de waterbore en de elektriciteit paal ...REENTJE!!!  :smile: ..  blijft in de bush, deze hoeven niet op te vallen alleen aanwezig te zijn.
Van de week heeft water en power de electriciteit paal aangesloten van de main pole, dus het land heeft stroom, yooohooo.
Kan mijn speciemolentje draaien. Hoef ik gelukkig niet alles met de hand te mengen.

De oprijlaan is breed genoeg en ligt op 1 lijn met de voordeur, zo kun je direct na zo'n 55 meter binnen rijden, als dat niet gastvrij bedoeld is !.
Dat blauw stipje achter het kleine gebouwtje is de watertank, hoeft voor mij ook al niet echt een kijker te zijn , moet alleen goed werken.
Dat andere rechthoekig blauwig is belangrijk voor mij tijdens het bouwen als ik aardig aan het verdampen ben tijdens het metselen dan kan ik er even vlug induiken :grin:

Reentje , bouwen kost centjes maar het is (nog) niet zo erg dat we gaan knauwen op die blaadjes.
Totdat er eentje op tv zegt dat het erg gezond is dan zie je ineens het halve land knauwen op eucalyptus blaadjes.

Heb de wildlife foto's aardig aangevuld tot over de 360 foto's dus klik snel op het wereldbolletje onder Angus, sit back and relax.

Cheers,

Het licht van onze septic tank zwaaide alarmerend rood, Vrijdagavond. Na wat gecheck hier en daar toch voor hulp gebeld. Bleek dat de eerste filter ná de tank volledig verstopt zat. De vaklui vermoedden dat het ding nog nooit schoon gemaakt was, en dat moet zo'n 3 tot 4 keer per jaar gebeuren (niet de hele tank, maar dat filter). Aha! Nou, weer wat bij geleerd.
Ook al 3 filters laten installeren op het regenwatertank-kraan traject, dat maakt in totaal 4. Voor beide tanks hebben we nu een onderhoudscontract zodat hopelijk alles soepel blijft lopen.

Zo had ik 2 weken geleden geen warm water in de douche. Ik dacht 'het gas is dus op'. Maar nee, want ik had toch nog thee gemaakt die ochtend? Hm... Bleek dat het waterverwarmingssysteem ge-reset moest worden, want dat ding loopt weer op electriciteit.

Tja, dat zijn zo van die dingen waar je in Nederland niet aan hoeft te denken hè! Never a dull day in paradise ;-)

En Kallie had het toch over konijnen? Nou, dat kunnen er toch in korte tijd veel worden? Eten ze al je zelfgeplante worteltjes op! :-D

Ja Reentje , daar zijn filters voor, die moeten nu eenmaal schoongemaakt/ of vervangen worden op de zoveel tijd.
Konden wij dat maar met ons eigen filters....

Die knijne mogen alles opeten zolang ze maar van mijn eucalyptusbladeren afblijven.
Die zijn voor mij en ik vries er een paar in voor Reentje :up: als die ooit op bezoek komt met Steve.

Cheers,

[quote author=Jack link=topic=7973.msg113774#msg113774 date=1205567171]
Thanks Jan en Erna, Jolanda, Reentje en Markus, Jan en Magda.

Slangen houden niet van kort gras, dan zijn ze een gemakkelijk prooi for the birds high in the sky.

[/quote]

Er zijn twee opties, of het is er zzoo droog dat je geen gras zult hebben, of je krijgt zoveel regen en zon dat je iedere dag zult moeten maaien, ben benieuwd  :evil:

Maar Jack, ff serieus, ziet er goed uit hoor! Gefeliciteerd, met de goedgekeurde plannen  :up:

Mariette

hartstikke goed allemaal,

veel succes met plannen, denken, bouwen, veranderen, herverbouwen... en naar Bunnings gaan natuurlijk

Het gras in de NT groeit tijdens de natte periode 6!! METER per maand..  :shock:

Las ik in het boek "Krokodillen en Koud Bier", van een gozer die een rondje Australie fietst. FIETST ja. Leuk boek!

Thanks Kallie, Mama , Dijnnas en Luuk , tsja Luuk, LUUK, Luuk man , Sjonge jonge Luuk, Luuk beste vriend, gossie mijne Luuk joh,

Luuk kun jij surfen?

Deze jongen van 2.5 meter op mindilbeach ook en bijt je plank in tweeen.........

crocfront.jpg

http://www.ntnews.com.au/article/2008/03/18/3632_ntnews.html

Cheers,

We houden van de mooie momenten in ons leven.
We genieten ervan.....
We genieten helemaal als je zoontje of dochtertje naar school gaat en je ziet hem rennen en spelen....

Ken je die reclame van de reddingsbrigade gesponsord door DHL zoiets verwacht je ook als je dochtertje en zoontje op school is , het gaat goed, ze zijn veilig er word op ze gelet.
Uiteindelijk krijg je te horen dat er iets met je kind is gebeurt , iets wat je niet verwacht en al helemaal niet wil horen.
Dit gebeurde de family Bott.
En uiteindelijk krijg je te horen dat het weer draait om het geld,  grote schande.

http://www.ntnews.com.au/article/2008/03/19/3635_ntnews.html

Een boom die op iemand valt.. hoe groot is die kans! Klein. Wel erg, maar een ongeluk.

Als je auto geen onderhoudsbeurt geeft of nooit je peds vervangt dan vraag je om problemen.

Hetzelfde met een speelterrein voor kinderen, zonder controle of onderhoud krijg je problemen.
Dan zitten we in jouw opmerking Luuk.

Maar als je het verhaaltje goed gelezen hebt dan hadden ze het kunnen voorkomen want ze wisten van tevoren dat deze boom een keer kon vallen, dat maakt het verhaaltje worse.
Dus die kans was niet klein maar zeer groot.
Die school had geen geld om deze boom op te laten ruimen en misschien hoopte ze dat die boom een keer snachts viel, helaas verkeerd gegokt nu kost het die jongen zijn leven.
De school deed niks en ouders zitten er de rest van hun leven mee.

Dit is geen ongeluk, dit is nalatigheid.

Hoewel de laatste 2 berichten niet amusant zijn te noemen maar tragisch, heb ik de rest van dit topic met plezier gelezen.
Ik heb hele mooie foto´s gezien, Jack, kost even tijd maar dan heb je ook wat!
Men krijgt zo toch wel een beetje een beeld hoe het er aan toe gaat daar (een klein beetje dan..).
Ik las ook zo hier en daar over het weer, daar ga ik me dan maar eens in verdiepen. Hier (in Haarlem) regent het pijpestelen en het is waterkoud! Kan me vrij weinig voorstellen bij 40 graden en cyclonen en overstromingen. Moet toch een wereld van verschil zijn met dat kikkerland hier.

groetjes,

Trudy

Back