Jack's end

Jullie gaan zeker onder dat dakkie dat je een tijdje geleden af had, wonen. ;-) Oftewel, living on site?

Succes!

Volgende week zaterdag gaan we uit dit huissie.
Dan is het alweer een jaar dat we hier wonen.
Dan gaan we ''living on site'' zoals Reentje het al zei.

Gisteren zagen we 3 zwarte cockatoos met rode staart aanvliegen.
Ze landen zeer elegant in de grote boom die op het land staat.
Prachtig om te zien.
Deze boom moet helaas om omdat als hij ooit de bliksem vangt de kans groot is dat hij boven op het dak ligt.... neeehhh met dat gewicht ligt hij in de woonkamer.
Vind het zeer zonde, heeft een doorsnede van een goede meter, schat hem zo'n dikke 20 meter hoog.
Ik ga deze boom omzagen op zo'n 2 meter van de grond dan kan ik er een grote waterbak opzetten voor de vogeltjes...
Toen we aankwamen rijden sprong er een kangaroo weg die groter als mezelf was.
Wallabies zie je daar regelmatig een vooral in de ochtend......heerlijk.
Je hoort daar geen verkeer alleen the wildlife die daar ''herrie'' maakt.

Well,

Cheers.

Jack :evil:

Valt het hout van die boom te gebruiken voor een tafel of iets dergelijks, of is het daar niet geschikt voor?

Twiet.

Hi Jack

Wat moeten we nu twee weken zonder jou :grin: :shock:

Waar gaan jullie in wonen in de caravan of echt onder een afdakje?
Zag trouwens vorige week zo'n 50 zwarte cockatoo's  met witte staart overvliegen zo gaaf, nu hoorde ik dat ze hier weg gaan in de winter naar warmere oorden , dus denk dat ze onderweg zijn naar jullie.
Wel zijn de dolfijnen terug in de rivier, zo geweldig :up: Gisteren zag ik moeder met kind ,kippevel.
Helaas geen crocodillen hier kan niet wachten om die voor het eerst in het wild te zien. Lijkt me toch heel bijzonder.

Succes met de verhuizing :up:

Wauw, Jack: je hebt het voor elkaar hoor: ik ben jaloers! Dat nieuwe stekkie van jullie klinkt me prima in de oren!

En Perthpete kent me wel, en weet dat ik wel weg ben van 'Up North'. Mijn ega heeft een tijdlang Darwin-Broome gereden. Ik ben er alleen backpackend geweest, maar de luchtvochtigheid, red dirt en roughness van de Kimberley en omliggend gebied heeft altijd getrokken.

Ik mail je binnenkort wel, Jack. In de tussentijd zoeken we op internet naar een huurhuisje met stukje grond, wat ongeveer evenveel zou kosten als het verhuren van ons stekkie hier in Perth zou opbrengen. En dan een 4WD aanschaffen, tuurlijk (denk dat dat de main reason is voor mijn ega om ook naar het noorden te willen... :roll:)

Maar misschien moeten we eerst kijken of we een weekje daar zijn leuk vinden, en of mijn wederhelft werk zou kunnen vinden daaro. En ik ook, natuurlijk! Ik kan niet koken, dus die bara's bakken wordt nix. Ik denk dat ik ze liever ga vangen, of crocs spotten met m'n zaklamp ofzo.  :shock:

I'll b in touch!
Inacar

Das goed Inacar,

Spotten met dat lichtje zou ik toch maar niet te dicht bij de wateropppervlakte doen.
soms zit er nog 3,5 meter achter die gevonden oogjes en een meter krachtig gebitje ervoor.

Hier is inmiddels duidelijk dryseason geworden, veel koele wind en geen humidity te bekennen.
Sochtends is het zelfs fris als ik in mijn gebakje stap.

Ik wacht wel op je mail,

Cheer,

[quote author=Jack link=topic=7973.msg116248#msg116248 date=1208158247]

Hier is inmiddels duidelijk dryseason geworden, veel koele wind en geen humidity te bekennen.
Sochtends is het zelfs fris als ik in mijn gebakje stap.

Ik wacht wel op je mail,

Cheer,

[/quote]

Jij kunt ook overdrijven hoor. Het is inderdaad koeler in de ochtend, maar zo gauw de zon zich laat zien wordt het heel snel warmer.
En dan is de UV straling ook extreem en helpt factor 85 al niet meer (bij mij dan)

Bart

Maar Jack?

Waar gaan jullie nu wonen? Ben ook wel benieuwd.
En hoe is het met de plannen voor de nieuwbouw, of ben je al klaar?

Mariette

[quote author=Bartman link=topic=7973.msg116467#msg116467 date=1208330845]

Jij kunt ook overdrijven hoor. Het is inderdaad koeler in de ochtend, maar zo gauw de zon zich laat zien wordt het heel snel warmer.
En dan is de UV straling ook extreem en helpt factor 85 al niet meer (bij mij dan)

Bart[/quote]

Zoals je zelf al aangaf werk je veel binnen in koele ruimtes meestal voorzien van airco.
Ik sta de hele dag in deze temperatuur en vind de temperaturen heerlijk.
Tijdens het werk raak je in deze warmte bezweet...niks mis mee...en dan die koele wind die je de hele dag voelt.

Mensen met rossig haarkleur hebben altijd al meer moeite om niet verbrand te raken en voelen de zon sneller branden dan iemand zonder rossig haarkleur, dit niet negatief of verkeerd bedoeld.
Die factor 185 zal dan zeker helpen beter dan niets.

Dus het is zeker niet overdreven maar het verschil van wat de ene voelt als hij uit de airco hut stapt en iemand die er de hele dag in werkt.
In het wetseason stond amper wind en was het bloedje heet.
Pakte mijn gereedschap uit de wagen en voelde al het zweet tussen mijn billen in mijn sokken lopen, soms was er wind en dat was heerlijk.
Nu we echt wel koele wind hebben overdag is het weer paradijs weer......whoooohoooooo I love Darwin.
And the eagles are back again.

Veel plezier Bart met je chinees vriendinnetje uit Adelaide :up: ....scherpe ouwe bastard..... :smile:

Kallie ....., We zijn al klaar met de plannen voor de nieuwbouw.

Het nieuwe address is;
39 Ballinger street
Humpty Doo 0836 NT

(ps; postkaartjes zijn welkom) :smile:

Humpty Doo??? Ik dacht eerst even dat je ons op de hak nam, maar nee, Humpty Doo bestaat en heeft zelfs een Boxing Croc.... :lmao: Oh Jack, waarom lijkt me dat nou de perfecte plaats voor jou? :-D

[size=6pt]Een boxing croc... whaahaaahahaha...[/size]

Ja Jack, de plannen zijn klaar maar het gaat mij om het huis is dat ook al klaar dan?
Of gaan jullie in een caravan op je eigen stuk grond wonen?

Mariette

[quote author=Luuk link=topic=7973.msg116502#msg116502 date=1208370239]
Staat je brievenbus al dan? Dan stuur ik je een kaart![/quote]

De brievenbus met nummer 39 staat speciaal voor jouw opgesteld...........

[quote author=Eerainuh link=topic=7973.msg116519#msg116519 date=1208388612]
Humpty Doo??? Ik dacht eerst even dat je ons op de hak nam, maar nee, Humpty Doo bestaat en heeft zelfs een Boxing Croc.... :lmao: Oh Jack, waarom lijkt me dat nou de perfecte plaats voor jou? :-D
[size=6pt]Een boxing croc... whaahaaahahaha...[/size][/quote]

Reentje........
Jack kan goed een potje lullen maar wat ik vertel is toch [size=7pt]meestal[/size] waarheid.
Zal eens kijken of ik naderhand via de modify knop een foto kan uploaden.
Die boxing croc staat 5 minuutjes van ons plekkie vandaan, bij de fuel station.
Half vergaan door de zon....jaja hier schijnt soms de zon.

Verwacht zeker een kaartje van jouw ..... :up:
Dag mamma , stuur je mij ook een kaartje  :up:.

Zijn er mensen die anonieme mailtjes kunnen traceren?......graag reactie als je me hiermee kunt helpen :up:

ps; brievenbus is groot genoeg......... :grin:
2794222940102738101S600x600Q85.jpg

Nu nog effe zoeken naar de boxing croc..........

Cheers,

[quote author=Luuk link=topic=7973.msg116576#msg116576 date=1208433903]
Mits je met kaart een foto van jezelf maakt en post.. ;) [/quote]

Het is al laat en mijn kamer werkt niet meer zo snel....please explain.

[quote author=Jack link=topic=7973.msg116580#msg116580 date=1208434232]
[quote author=Luuk link=topic=7973.msg116576#msg116576 date=1208433903]
Mits je met kaart een foto van jezelf maakt en post.. ;) [/quote]

Het is al laat en mijn kamer werkt niet meer zo snel....please explain.

[/quote]

Ik stuur je een kaartje, mits je van jezelf en het kaartje een foto maakt en die op het forum zet!

Tsja hij bestaat echt .
Beetje verder is de humpty doo bar.
Vroeger erg berucht om de strippende meiden op de bar.
Alleen 20 jaar later waren het nog steeds de zelfde meiden die op de bar topless gingen.
20 jaar geleden riep iedereen van [size=12pt]Take your clothes off, take your clothes off[/size]
20 jaar later riep er niemand meer alleen als de meiden/ vrouwen hun boventop afdeden riep iedereen van [size=12pt]put it back on, Put IT BACK ON.....[/size].
Toen zijn ze er maar mee gestopt :smile:

Weer een hoop gelul maar echt gebeurd........................Reentje :grin: :wink:

Well, here the boxing croc........

boxingcrocofhumptydoo_9125.jpg

Luuk ....wil je een foto van mij op xpdite....Bedoel je dat? :?

Well folks ,  see ya in 3 weeks.
Take care.

Cheers,

Back