Jan & Jeanet hebben een permanent visum!!!!

Hoi lekker geslapen??

Ik zou ook voor 2 gaan. Laatst hoorde ik trouwens iemand die had alles tegelijk ingediend en had met 2 weken zijn PR zo kan het ook blijkbaar.

Succes met je keuze :up:

Ik zou voor Jeanet wachten op een request van CO. Maar zou over 4 weken nog weer bellen etc.....
Ik weet zeker dat het uiteindelijk (in ieder geval in je beleving) snel zal gaan, en die eventuele 2 weken meer of zo ben je direct vergeten.

Ik ging lekker iets anders doen met die $200!

Henriette

We zijn er nog niet uit... het gaat me niet om die $200... het gaat om doorlooptijd. Op zich gaan we hartstikke snel totnutoe dus inderdaad: die paar extra weken maakt niet zoveel uit
Aan de andere kant: zou mooi zijn als we het zo snel mogelijk hebben. Baan opzeggen, tickets boeken etc  :smile:

Maar goed: we gaan eerst een paar dagen kamperen op Fraser met m'n ouders die gisteren in Brisbane zijn aangekomen  :up: Hun eerste keer in Oz dus we zullen ze ff een mooie Ozzie experience geven  :wink:

Was ik weer (Fraser was erg gaaf!! :up:); we hebben toch besloten om de medicals voor Jeanet weer te doen

Dus ik bellen naar HSA; ik had iemand anders aan de lijn dus eerst nog proberen om alleen een bloedtest te boeken maar die vlieger ging niet op  :|
Deze dame wilde zelfs geen medicals en bloedtest voor Jeanet boeken; ze beweerde dat we full medicals (dus inclusief chest x-ray) moesten doen nu  :?
Ik vertelde haar dat ik 2 weken geleden wel een bloedtest en medicals had geboekt; ze zei dat ZIJ die afspraak niet gemaakt had en dat HSA NU op deze manier werkt... :shock:

Ze begon een heel verhaal over dat Immigration nu alles in 1x wil en dat als zij toelieten het op een andere manier te doen mensen later kwaad op HSA werden terwijl HSA er niets aan kon doen omdat Immigration de regels bepaalde... fair enough zei ik maar als wij het risico willen nemen en de evt. (financiele) consequenties voor lief zouden nemen werd de dame heel kwaad!!!! Ze begon echt te schreeuwen en ze liet me niet meer reageren...  :shock: :shock: :shock: Gesprek was toen snel afgelopen...

Morgenochtend maar weer eens bellen en hopen dat het vriendelijke meisje van de vorige keer opneemt... Ik zal dan ook een schermafdruk van de 'Check progress' faxen/mailen want daar staat dat de medicals etc required is en nog niet ontvangen is; zou voldoende moeten zijn of niet??

Vreemd verhaal hoor...

Net een iets gezelliger dame aan de lijn die zonder problemen een afspraak voor een bloodtest en medicals maakte  :up:

En nu maar fingers crossed dat straks de CO ons niet opnieuw de medicals laat doen...

Helaas pindakaas... HSA belde op; of we een brief/email van Immigration mee kunnen nemen naar onze afspraken... sh!t...

Ik heb al eerder geprobeerd om zoiets los te peuteren bij Immigration maar die zeiden dat ik op een CO moet wachten; logisch natuurlijk

Ik probeerde bij HSA nog onze online DIAC application status te verkopen; hier staan onze namen/geboortedata/paspoortnummers + dat x-ray/medicals/HIV bloodtest required zijn. Maar de HSA dame wilde echt iets zien dat alleen de (medicals en) bloodtest noodzakelijk zijn (omdat we upgraden van een tijdelijk naar permanent visum)

Dat is het dan... geen medicals frontloaden voor ons... :-( OK: diep ademhalen en wachten op bericht van de CO dan maar...

Jeanet heeft de stoute schoenen vanochtend aangetrokken en naar HSA gegaan, deed net of haar neus bloedde, no questions asked en ze heeft bloedtest ondergaan en de resultaten zijn onderweg naar DIAC... Dus zij heeft nu alledrie onderdelen gedaan

Misschien is het niet handig dat we het zo doen maar dat merken we dan wel weer. Als de CO het wel OK vindt dan zal het de procedure versnellen...

As je je bloeddruk en stress levels maar in de gaten houdt! :wink:

Soms weegt alle opwinding, stress, frustratie en eagerness niet op tegen het uiteindelijke resultaat.

Ik ben door schade en schande wijzer geworden. Rechtvaardigt het doel nog wel de middelen, is het je energie waard? Er is een balans die we vaak overschrijden en we hebben het niet eens door...........

En ook het "ik ben echt zo'n efficiente Hollandse, heb de zaken graag goed geregeld" gaat voor mij niet meer op. Dat is gewoon iets wat ik mezelf heb voorgehouden, die onzin kan ik gewoon droppen. Hoef ik het ook niet meer voor mezelf te bewijzen  :up:
et voila......veel wordt ineens een stuk aangenamer.

Hoe ik nou weer tot deze woorden kwam .......?. Ik werd gewoon getriggerd door je verhaal Jan, that's all.

Ik wacht hier met je mee...Ondertussen heerlijk genieten van de tripjes met je ouders! Geweldig!
Henriette

Jan....een typische Twentse uitdrukking is hier wel op zijn plaats:

Allus zal reg komm'n (behalve de beentjes van Dries)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
(de arme Dries was nl. geboren met O-beentjes)

Nog ff volhouden....komt goed....

Geen stress hier Henriette & Maluka; komt niet in m'n woordenboek voor en bovendien kom ik net terug van 3 dagen Byron Bay  :smile: Zwemmen, surfen, kayakken, heel leuk gezelschap (10 man) en veel alcohol dus dat zat helemaal goed  :up:

Punt is dat ik eerst probleemloos medicals kon boeken zodat ik die kon frontloaden zoals zovelen op dit forum hebben gedaan. Maar nu hebben 'ze' (HSA? DIAC?) blijkbaar de regels verandert. We doen alsof onze neus bloedt en als dat niet goed afloopt zijn we $300 kwijt. Feit is dat als we nu niets doen, we allebei de volledige medicals over moeten doen (en dus sowieso meer geld kwijt zijn)

Totnutoe heeft m'n aanpak prima gewerkt dus (eigenwijs als ik ben) ga ik zo lekker door  :wink:

Oh, leuk om te horen dat Byron Bay zo gezellig was! Hoor nog wel meer toch?

Melbourne was in 1 woord (nou vooruit, twee) super geweldig!!!!!!!!!!!!

Zou daar zo kunnen wonen (alhoewel ik de omgeving hier mooier vind, en het weer natuurlijk).

Zal nog wel een keer vertellen hoe het was, maar ik ben echt heel erg enthousiast. Da's mooi voor als die trainingsplek voor luchtverkeersleider doorgaat natuurlijkl! Heb 14 mei de volgende testronde.

henriette

Hey Henriette,

We moeten nodig weer eens een koffie of wijntje doen; kan ik je over Byron vertellen. Na morgen heb ik 1,5 vakantie (duiken op GBR enzo: allemaal heel vervelend) dus moet even wachten

Ik vind Melbourne ook geweldig maar inderdaad; hier vind ik de omgeving en het klimaat ook beter...

Ik heb vanochtend de bloedtest gedaan (weer geen vragen gesteld) en volgende week vrijdag de medicals en dan is alles gebeurd en is het wachten op een CO. Wel spannend want het is alweer bijna 3 maanden sinds lodgen en sommigen hadden na 5 maanden een CO dus het komt lekker dichtbij

Ik duim voor je de 14e!

Cheers,
Jan

Maar weer eens een update:

Zoals in andere topics al gemeld wachten wij ook nog braaf op ons visum; bijna 9 maanden nu en dat is toch ietsie langer dan we in februari verwacht hadden  :|

Op zich geen ramp: we zijn al in ons droomland, we hebben werk, we genieten van het weer, de natuur etc

Maar we hebben zulke leuke plannen voor als we het visum hebben...! We gaan eerst 5 maanden reizen (Europa, Cuba, Zuid-Amerika, Tahiti/Frans-Polynesische eilanden) en dan een huis kopen  :smile:
Dus het is niet alleen het visum waarop we wachten  :lol:

Leuk feitje: omdat onze paspoorten verliepen hebben we nieuwe aangevraagd en ik heb de ingescande versies meteen maar even aan de electronische visumaanvraag gehangen (dat kan nog steeds dus ze zijn echt nog niet begonnen met de behandeling... :|). Kreeg daarna de melding dat het maximum aantal attachments was bereikt voor dit type visum... ikke tellen: 60 attachments... dat is het maximum dus  :evil:

60 maar????

Wordt toch eens tijd dat ze een iets grotere harde schijf in die servers hangen daar :p

Tja....het blijft wachten, maar ze zeggen toch altijd dat wachten wordt beloond?

We keep in touch!!

Dat je er nog steeds bij kan wil niet altijd wat zeggen hoor! Zelfs na mijn pre-grant kon ik nog gewoon bij mijn documenten!!!!

Leuke plannen hoor enne dat visum is er echt vandaag of morgen :up:

Jullie moeten nu toch echt bijna aan de beurt zijn, ik heb hier ergens al iemand juichend voorbij zien komen met een aanvraag uit januari. Het wachten zal bijna beloond worden!

Sacha

Zo lang wachten en toch de positieve kant blijven zien....TOP!...en inderdaad, wat is nou het beste land om zo lang te moeten wachten.....
:up:

Back