Je naam in het Engels!! :D

Hi Mattanja, heb het even aan mijn dochter (6) gevraagd die hier geboren en getogen en die sprak het uit als:

(fonetisch) Met-ten-djah :up:
 
1 van de meest simpele namen in NL is hier niet zo eenvoudig... Ik heet dus Jan en ten eerste is er de uitspraak: Jaan, Jon, Yan (korte a) en natuurlijk Jen...  :wink: Maakt me allemaal niet zoveel uit. Ze moeten me alleen geen Jen noemen; dan corrigeer ik wel ff  :wink:

Bellen ze je en neem ik dus op met 'Jan'; vragen ze naar 'Jen' omdat ze dat ergens 'Jan' hebben staan en een vrouw verwachten...

Ook heb ik tig keer gehad dat ik op een formulier 'Mr' bij Title of 'M' bij Gender invul en dan NOG krijg je een brief terug met Ms Jan Katers. Heel wat moeite moeten doen om dat allemaal terug te draaien... (bellen met een zware bromstem enzo  :-D)

Heb weleens gedacht om me John te noemen maar m'n eerste baas heette John en m'n nieuwe baas ook! En ach: alhoewel Jan nou niet zo'n geweldig originele naam is wil ik 'm gewoon houden!! En na een dik jaar hier is de omgeving er eigenlijk ook al lang aan gewend.
 
Hoi Syl,

Leuk om te weten hoe het uitgesproken zou worden. Ik had al zo'n vermoeden dat het die kant op zou gaan. :-D
 
Hiya Jan

Waarom gooi er niet gewoon een extra letter tegen aan :up: Dan schrijf je bijvoorbeeld Jahn ...zal even met onze "six year old checken", hang on........ja dat lukt...klinkt bijna net als Jan maar dan ietsie meer exotisch :-D

Groetjes
Syl
 
:-D erg he Lin, inmiddels wel hoor........... :-D ze zal er inmiddels wel weer bijna uitrollen! maar goed het is "uitslaapdag" behalve voor mij  :-(

Groetjes
Syl
 
Hoi Syl,

Heb ik even geprobeerd met 'Yan' omdat ik een meisje ken die Yandra heet en de eerste lettergreep spreken ze hier bijna net zo uit als Jan. Maar omdat 'iedereen' weet dat je 'Jan' spelt leverde dat ook weer allemaal verwarring op.... :lol:

Ach: het komt ook een beetje omdat we afgelopen jaar geëmigreerd, getrouwd en (binnen Oz) verhuisd zijn... dan heb je veel papieren rompslomp en veel instanties die je spreekt. Nu is het allemaal wat rustiger; vrienden en collega's die het wel weten en weinig (nieuwe) instanties dus heb ik er (lang) niet elke dag meer mee te maken.

Maar blijkbaar zijn er weinig Jannen naar Oz geëmigreerd want ze vinden het allemaal wel vreemd hier: een mannelijke Jan  :wink: Op dit forum zitten nog minimaal 2 andere Jannen: wat is jullie ervaring?

Cheers!
 
tja en dan heet ik hans, veel ervaring gehad met hands er word dan druk met handen voor mn ogen gezwaaid.
maar als je dat dan opschrijft wordt het wel duidelijker.

mijn vrouw heet cathy, spreek uit als keetie maar in oz heet ze dan keffie of zoiets
mijn zoon jordi hebben we nog geen ervaring mee
mijn dochtertje heet shannon en wat kan daarmee fout gaan?
 
Ik heet Dick de Cock, zou dat een probleem kunnen zijn in Oz? :thinking:

(een klasgenootje van me heette echt zo!) :-D


Een oud-collega van me heette trouwens Hans Ardon.
Werd op de luchthaven steevast afgekort als: "There is a telephone call for mr.  Hardon!"  :blink:
 
HAHA: Dick de Cock.

Gaat ook het verhaal van premier Kok (destijds) en KPN directeur Dik die naar Amerika gaan voor een zakendeal ofzo. Stellen zich voor... tja: dan is het erg moeilijk om nog serieus te onderhandelen voor die yanks  :wink:
 
[quote author=Jan Katers link=topic=4471.msg57330#msg57330 date=1145923446]
HAHA: Dick de Cock.[/quote]

Kom je daar ook mee door de paspoort controle :lol:

Jack :evil:
 
Ik dacht altijd dat Amerikanen, Engelsen en Australiers mijn naam wel fatsoenlijk uit konden spreken, omdat ze vast wel ergens de 'a' klank hadden in een woord. Met engelsen is het vaak geen probleem, omdat die ook can't en dance uitspreken met een 'a'. Annemiek is voor engelse kennissen van ons niet echt een probleem.

De Amerikanen zeggen tegen auto ook gewoon car met een 'a'klank. En toch is het blijkbaar erg moeilijk om de combinatie A en N te maken ;) Een collega van mijn vader uit Baltimore maakte er maar gewoon Anny van. Hij zei eerst altijd Ennemeek en dat vond ik niet leuk ;) Dus na een heleboel gestruikel werd het maar Anny :) Zijn naam was Jay en dat kortte hij zelf nog af ook! Werd altijd J.
 
Back
Top