Job offers n.a.v. Expo

Het was een persoonlijk aan mijn vrouw gerichte mail, dat zij inderdaad geregistreerd was, maar ze wilden ook nog een paar specifieke zaken nagestuurd hebben. Dat hebben wij inmiddels klaar, maar nog niet verstuurd.

Damn, wij hebben alleen nog maar een bevestiging gehad dat we geregistreerd zijn. Heb nog wel een mailtje gestuurd of er al meer nieuws was, maar ook daar hebben we nog niks op gehad..... Pff.. Kan ik echt niet tegen  :oops:

Nou ja, maar blijven hopen. Ik heb ook nog een mailtje gestuurd naar Employment Australia, dus dat is ook afwachten.

Grtz Tanne

Nou, maak je nog maar geen zorgen! Wij zijn ook nog zeer terughoudend. Stel dat ze werk hebben dan vraag ik mij nog steeds af wat ze voor ons kunnen betekenen qua visum(wat we nog niet hebben) en qua evt financiele ondersteuning voor de hele overhuizing!
Ook wij wachten nog rustig verder af.

Ja dat heb ik ook wel. Als ze me zo nodig willen hebben, moeten we ook maar een regeling treffen voor de verhuizing! Dat is namelijk ook niet goedkoop.. En iets voor huisvesting, al is het maar voor even..

Grtz Tanne

Precies zo denken wij er ook over, we zijn niet van hun afhankelijk omdat we er via een andere weg(skilled independent) ook wel komen, alleen dan duurt het wat langer.
Ik ben ook van mening dat als ze zo dringend mensen nodig hebben, ze er ook maar meer voor over moeten hebben dan een simpele expo in A'dam!

Wat ik dus weer een nadeel vind, is dat ik MBO heb gedaan. Ik ben stedebouwkundig tekenaar en de HBO variant staat wel op de SOL. Hier in Nederland is het voor mij vrij moeilijk om een baan te vinden, omdat het gros van de bedrijven nog nooit van mijn opleiding heeft gehoord. Ze vragen altijd naar bouwkundige tekenaars, zelfs voor stedebouwkundige klussen...
Ik heb geen idee wat de goede vertaling is voor stedebouwkundig tekenaar. Stedebouwkundige is Urban Planner en ik kom niet verdar dan Assistant Urban Planning, maar denk niet dat dat de lading denkt.
In Australie hebben ze, vooral in de grotere steden, ook wel stedebouwers nodig om de hele boel een beetje te plannen, maar geen idee of ze daar ook tekenaar gebruiken, of dat ze dat zelf doen.
Op jobsites kom ik niet veel verder, omdat ik dus niet de goede vertaling weet voor mijn beroep ;)
Ze zoeken wel veel tekenaars in de mijnindustrie, maar dat kan ik weer niet...
Iemand van jullie misschien een idee hoe ik er achter kom wat de goede vertaling is? Ben toch best benieuwd of er ook vraag is naar mijn beroep.

sluit ik me helemaal bij aan.....! Voor mijn gevoel is er werk genoeg als je een maal straks daar bent met je visum, als ik me nu al vast zou leggen moeten ze wel met een heel mooi aanbod komen.... :-D

Heb nog ff gekeken met wie ik contact heb: extra info = per wanneer in oz, waar wil je wonen, welke functie, bedrijf, salaris......

SKM (vrijdag tel. intervieuw)
Employment australia (extra info gevraagd, hebben concrete aanbiedingen voor mij in QLD, nemen nog contact op)
Nayler (extra info gevraagd, nog geen reactie, nemen nog contact op)
Steeger (extra info, hebben mij een aantal functies door gestuurd)
Global Placement (cv gevraagd, nog geen reactie, nemen nog contact op)
Downing Teal (nemen binnen 2 weken contact op....?)

Maar zoals ik al zei: voor mensen voor wie een visum niet binnen handbereik ligt is dit interessant om op deze manier oz binnen te komen.......voor ons: misschien wat langer wachten, maar straks ligt oz aan onze voeten :up:

Gr. Sab

[quote author=Sabien link=topic=2836.msg33046#msg33046 date=1130229861]
SKM (vrijdag tel. intervieuw)
Employment australia (extra info gevraagd, hebben concrete aanbiedingen voor mij in QLD, nemen nog contact op)
Nayler (extra info gevraagd, nog geen reactie, nemen nog contact op)
Steeger (extra info, hebben mij een aantal functies door gestuurd)
Global Placement (cv gevraagd, nog geen reactie, nemen nog contact op)
Downing Teal (nemen binnen 2 weken contact op....?)
[/quote]

Al die bureau's zijn die voor bedrijven in queensland of voor heel Australie? En wat voor branche zoek jij werk ik.. Als ik tenminste vragen mag he :)  :-D

Grtz Tanne

Hoi Tanne,

alleen employment australia was specifiek voor QLD, de rest voor heel australie. Ik zoek dus werk in de bouw: adviesburo, projectontwikkelaar, home builder als projectmanager....

Jij?

Gr. Sab

@Cajendra: We hebben gesproken met Downing, Nayler en Biliton. Ook hebben we nog geregistreerd bij SK Merz. We hebben alleen de bevestigingen binnen van Nayler, Biliton en SK Merz, sommige CV nagestuurd, verder stilte  :?

We zijn beide civil engineers (MODL) in wegenbouwkunde resp. constructie, en hadden nav het enthousiasme dat we op de expo ontmoetten toch wel wat meer respons verwacht. En nu ik lees dat Sabien al heel wat verder gevorderd is...  :?

@Annemiek, een tekenaar ken ik als een draftsman (vrouwelijke variant draftswoman?  :) ) ik denk dat je niet assistant moet gebruiken als je zelfstandig kunt werken... het is iig geen goede vertaling voor een tekenaar.

@Wilbert, ik vind het idd ook vreemd dat er zo hoog van de toren wordt geblazen over de need for skills, als dat vervolgens zo weinig oplevert. Of zou dat die Australische overdrijvingsfactor zijn waar ik al over heb gehoord?

Dat dacht ik dus ook.
Draftsman ken ik, maar stedebouwkundig... stedebouw is urban planning, maar wat is stedebouwkundig. Ik kan het nergens op internet vinden. Zo kom ik ook met de vertaling van mijn cv in de problemen, want de woorden als bestemmingsplan, streekplan, omgevingsrecht, volkshuisvesting, personenvervoertechniek... Dat vind je nergens op internet of in woordenboeken. Volgens mij moet ik tegen die tijd mijn cv maar laten vertalen ofzo....

Hi Annemiek

Heb het volgende voor je gevonden. (tijd toelatend, zoek ik wel verder voor je)

Bestemmingsplan = destination plan
Streekplan = regionplan
Personenvervoertechniek = passenger transport technique
stedebouwkundig = urban development

http://babelfish.altavista.com/tr

Heb je hier wat aan??

Gr. Rene

Babelfish vertrouw ik niet.....
een bestemmingsplan is, als me niet vergis, in goed engels geen destination plan
Je zou er ook complete zinnen mee moeten kunnen vertalen en daar slaat babelfish de plank nogal eens mis...

Zo lijkt deze zelfverzonnen zin me niet erg vreemd: "Ik zat op de berg met mijn zelfgemaakte vliegertje te spelen" dit is de vertaling die babelfish me geeft "I  on the top of the mount with my zelfgemaakte vliegertje zat to play" Ik moet er wel om lachen hoor, maar ik vertrouw em dus niet :)

streekplan lijkt me wel te kloppen, maar stedebouwkundig is geen urban development. stedebouwkunde is wel urban development, maar daar geeft babelfish dus town planning voor aan. Ik raak in de oorlog op deze manier ;)

In ieder geval wel bedankt voor het opzoeken hoor! :)

Had ook een mailtje gehad, maar dit was meer een welkom, dus ook niet echt bijzonder!

[quote author=landmiles link=topic=2836.msg33143#msg33143 date=1130243834]
@Cajendra: We hebben gesproken met Downing, Nayler en Biliton. Ook hebben we nog geregistreerd bij SK Merz. We hebben alleen de bevestigingen binnen van Nayler, Biliton en SK Merz, sommige CV nagestuurd, verder stilte  :?

We zijn beide civil engineers (MODL) in wegenbouwkunde resp. constructie, en hadden nav het enthousiasme dat we op de expo ontmoetten toch wel wat meer respons verwacht. En nu ik lees dat Sabien al heel wat verder gevorderd is...  :?

@Wilbert, ik vind het idd ook vreemd dat er zo hoog van de toren wordt geblazen over de need for skills, als dat vervolgens zo weinig oplevert. Of zou dat die Australische overdrijvingsfactor zijn waar ik al over heb gehoord?
[/quote]

Ik vind het ook idd nogal wat. Zo veel promotie voor een kleine expo en dan nog niet eens reageren. Ik vind het ook nogal raar. Zo van wat willen ze nou, mensen of wat? Ik snap best dat ze door de drukte wat achter lopen (als het daar aan ligt), maar laat dan iig ff weten dat het nog ff kan duren. Nu zit ik alsmaar naar mijn mail box te turen. Maar goed.... Is goed voor mijn geduldheids training  :-D

And so we just keep waiting... And waiting.. And waiting... And waiting........

Grtz Tanne

Kep het al eerder gezegd, die expo is puur en alleen bedoeld om mensen wakker te schudden.
Ze willen mensen laten beseffen dat ze eventueel naar Oz kunnen emigreren.
Regels en procedures blijven gewoon hetzelfde.
Neemt natuurlijk niet weg dat je mag hopen op een sponsorship.

Nou ja. Ik begin wat nerveus te piepen en dezelfde avond komt er een mailtje binnen van Nayler, om een interview af te spreken. Mijn vriendin ook. Ik was wat bezorgd dat de reden van de radiostilte onze openheid was, we hebben er nl geen misverstand over laten bestaan dat we niet uit zijn op een definitieve emigratie.

Maar goed, Downing (helemaal niks) en SK Merz en Biliton (na de ontvangstbevestiging stilte) hebben nog geen resultaat opgeleverd. Ik geloof dat AJ gelijk krijgt, voor wat betreft de reden van de Expo. Overigens, voor wat betreft de procedures en de papierwinkel maakte ik me geen illusies hoor. Geen zorgen ook niet ;-)

Vandaag nav de expo een keurig (standaard) mailtje gehad van: Business and Skilled Migration Unit
Department of Economic Development Tasmania.
Of we ook Tasmanie in overweging willen nemen als we nog niet zeker zijn van welke plek in OZ.
Staat verder van alles in over wat zij voor ons kunnen betekenen, sponseren etc etc. Verder staat er dat ze onze cv's doorgeven aan diverse werkgevers.
Geen Job offer maar wel een reactie nav de expo

Back