Kathren's Journey

thnx everyone!

Ik heb besloten om ervoor te gaan! Ik wil eind oktober, 1ste week november vertrekken!!!!!! Ga niet wachten op de verkoop van mijn huis. Maandag ga ik op mijn werk een kalender t/m 1ste week november op A0 papier formaat uit te draaien en ga daarin een hele planning opzetten. Dan zal het blijken op het haalbaar is. Zal een beroep moeten doen op familie en vrienden om me erbij te helpen. Normaal ben ik iemand die alles zelf wil doen en liefst helemaal tot in te puntjes :rolleyes: , maar ik zal daar nu overheen moeten stappen. :lol:

Dit weekend ben ik begonnen met het schrijven van een sollicitatiebrief voor diverse functies. Mijn voorkeur gaat uit naar de beschikbare functie van Ranger (environment & planning) in Wingecarribee shire. Dus zal er een opvallende en inspirerende brief van moeten maken wil ik ze ervan overtuigen dat ik de juiste persoon voor de job ben. Maar goed ga geen uitdaging uit te weg. Die zijn veel te leuk :wink:
Zal mijn buurman in actie moeten porren, want hoe eerder het opknapwerk is gedaan hoe beter!

hmmmm.... zal ik maar gewoon mijn ticket boeken? :grin:

@chrisanne
Hoe loopt de verkoop van jullie huis?

@chrisanne
Hoe loopt de verkoop van jullie huis?
Hi Kathren,

Goede keus, er gewoon lekker voor gaan, die verkoop lukt vast ook wel!
Wij hebben tot nu toe 3 kijkers gehad maar ja, we hebben kopers nodig hè?! We hebben alleen nog wel ruim een half jaar dus stress heb ik er voorlopig nog niet van.... en anders gaan we ook zonder dat we het verkocht hebben, dat hebben we al besloten. Anders zit je op een gegeven moment maar te wachten tot je weg kunt en wij hebben de mazzel dat we ons dat wel een tijdje kunnen permitteren.

Veel succes met alles plannen, spannend zeg!
Annemarie

Yes! Yes! Oh Yes! Om maar even een quote te gebruiken uit de bekende film 'When Harry met Sally' :lol:

Ik heb de knoop doorgehakt! Ik ga! Wil 7 of 8 november vertrekken. Ben helemaal happy :grin: Ga niet wachten op de verkoop van mijn huis. Ga nog wel de renovatiewerk uitvoeren en dan gaat het terug de verkoop in. Zal dus wel vrij snel werk moeten vinden. Maar goed de kerst komt er aan, probeer anders wel in een warenhuis werk te vinden... het maakt me niet uit.

Mijn ontslagbrief ligt klaar om aan mijn manager te geven (die vandaag binnen is). Ga hier vandaag een planningskalender op A1 papier uit waarop ik alle acties ga inplannen want anders wordt het een chaos :wink: Vandaag ga ik de overtocht voor de hond vastleggen. Had twee offertes opgevraagd maar daar zit eigenlijk geen verschil in.

Jullie hebben vast wel ervaring met het boeken van tickets via internet? Is dat betrouwbaar en goedkoper dan via een reisbureau? Heb op internet aanbiedingen gezien van € 800,- enkel Sydney met 1 genustige tussenstop in Singapore met Singapore airlines. Of zijn dat lokkertjes?

Heb in iedergeval 1 iemand heeeeeeeel blij gemaakt... oh ja en ook een aantal sip :-(

Goed zo, nu komt er schot in de zaak! Volgens mij is dat wel een goede prijs, wij hebben in augustus ook zoiets betaald.
Succes met alles en sterkte met het afscheid nemen van je paard.

Groetjes,
Sacha

Super Kathren!!!

En wat betreft boeken van vluchten: kijk ook eens naar Emirates, die stunten nogal omdat ze pas sinds kort ook vanaf Amsterdam vliegen (eerst moest je altijd vanaf Düsseldorf). Ze vliegen via Dubai. Singapore airlines is ook vaak gunstig, heeft veel acties. En volgens mij zag ik laatst een aanbieding van Cathay voorbij komen.

Via internet boeken gaat heel goed en je bespaart de boekingskosten. Prima te doen, zou dat altijd doen voor een ticket.

Veel succes met alle voorbereidingen voor vertrek!
Annemarie

GEWELDIG KATHREN!!!

Super dat je de knoop hebt doorgehakt, het is tijd, tijd om aan je nieuwe leven te beginnen! En oh wat lekker zo net voor de winter wegwezen hier en op naar the sunshine!!!
Heel veel succes met de komende erg drukke weken voor je!

:smile: Betty

Hey Kathren

good on you! Ik zou ook al wel willen vertrekken, voor die lange winter er weer aankomt :rolleyes:

Wij hebben de laatste jaren telkens onze reizen geboekt via internet, en ten eerste is het goedkoper, en ten tweede kan je het op je gemakje thuis allemaal uitzoeken en vergelijken. Gewoon doen dus! Je kan het dan nog het beste doen via de site van de airline zelf, dat is vaak nog goedkoper. Voor de zomer hebben wij rechtstreeks op de site van Qantas geboekt, en daar kon je dan ook nog prijsverschillen zien van dag tot dag, dus dan kan je de goedkoopste dag uitzoeken.

Trouwens, als je een permanent visum krijgt, staat dit ook in je grantletter:

"Having been granted visas to enter Australia as migrants, the visa holders must make their own
travel arrangements and pay their own airfares. However, visa holders may be eligible for a
special reduced one-way economy fare, as well as a more generous baggage allowance.
These concessions, which may be available to prospective migrants through the International
Organization for Migration, are the result of negotiations with a large number of international
carriers on designated routes.
To receive more information on International Organization for Migration concessional fares,
baggage allowance and eligibility criteria, please do not hesitate to contact International
Organization for Migration at:
Email: IOMAustralia@iom.int
- 3 -
Website: http://www.iom.int
Facsimile: +61 2 62573743"

Misschien is dat ook interessant om even uit te zoeken.

Succes en veel voorpret gewenst! :up:

Maar wat een leuk nieuws! Ja, wat liefde wel allemaal niet kan doen hè, ik snap het he-le-maal! Spannend and I'm so happy for you!! Good on you!

Ireen
P.S. wij boeken alles altijd online, makkelijk!

Hey Kathren,
Wat een nieuws!!! Go for it!! :up: :up:
Spannend hoor...Als je het kan permiteren om te overbruggen met de verkoop van je huis, zeker doen!!

Groeten Steven

Bijna dit belangrijke stukje gemist omdat ik niet meer zoveel tijd heb om alles te lezen op Xpdite

WHOEHOEEEEEE Gaaf Kathren dat je gaat!!! :up:
Wat leuk, en boehoee tegelijk. Wel fijn dat je je vrienden ( de paarden ) zo'n goede nieuwe bestemmingen hebt gegeven. Nu al die shit afscheidjes nog en of you go!
Singapore airlines kan inderdaad zo "goedkoop". Wij hadden onze enkeltjes voor 715,- p.p met 1 tussenstop in Singapore. Gewoon i.d.d via internet boeken. Wij hadden volgens mij cheaptickets.com.

Succes met de laatste weken, want dat zul je nodig hebben hoor, je hoofd loopt over als je niet uitkijkt.Maar gewoon goed plannen!
Yo go girl! :up:

Grappig.... ik had een 'afteller' in mijn profiel gezet omdat het me leuk leek om af te tellen... wanneer ik het nu zie heb ik zoiets van OMG zo weinig tijd nog om alles te regelen!!!! Shit! :grin:

Want ik heb het mezelf wel moeilijk gemaakt.... tussen alle regelen door ook nog eens een verbouwing realiseren. Super low budget (gelukkig!) Dus veel zelf doen samen met een goede vriend. Zonder hem was het nooit low budget geweest. Hopelijk verkoopt het nu wel (en snel!) Er staan op 30 oktober weer 3 bezichtingen gepland. Dus dan moet alles klaar zijn. Vrijdag a.s. komen ze nog een nieuwe raam leveren die we er zelf inzetten. Mijn spullen komen ze vrijdag a.s. ophalen en zondag brengen we hem naar zijn nieuwe thuis. Volgende week maandag breng ik de hond al weer weg die vertrekt dinsdag. Dus druk, druk, druk!

Wat een lekkere vooruitzicht is, is dat ik mijn ventje ga zien (nog 20 daggen..yeay!)en samen lekker een week vakantie hebben. Daarna gaan we samen op een boerderij wonen 50km van Canberra wonen en zie ik vandaar uit wat ik zelf wil. Eerst werk zoeken.

Probeer het forum een beetje bij te houden, maar dat lukt niet zo goed :|

Klinkt goed nog even doorbijten en alle drukte is voorbij.
Succes met de laatste dingetjes en ik zal heel hard voor je duimen dat je huis 30 oktober verkocht gaat worden :up:

Gaat vast goed komen, die positieve uitstraling van jou komt vast goed van pas! :up:
Oh, nou begrijp ik Bondi beach... je hebt een weekje vakantie in of rond Sydney! lekkerrrrr geniet ervan!
Had jij jou ventje nou eiegnlijk al ooit in RL gezien? Is me ff ontschoten...ben zomaar beetje nieuwsgierig :smile:

Succes McLeods daughter :wink: ( zie het zo voor me daar bij Canberra )

Kijk je uit met al die last-minute klussen? Je wilt toch zeker in 1 stuk en lekker uitgerust bij je vent aankomen?
Zonder gekheid, probeer een beetje van alles te genieten, nu die laatste dagen in Nld en straks die eerste weken in Oz.
De sleur en het dagelijkse ritme komen toch veel te snel, probeer gewoon lekker te genieten van Australie en elkaar!

Succes met alles!

Groetjes,
Chantal

Wow Kathren,

Geees, het gaat gewoon gebeuren! ARRRRGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHEEEEEEEERrrrrrrrrrlijk!!!!
De allerlaatste dingentjes. Onze get2gether zit er echt niet meer in volgens mij.
Als je nog hulp nodig hebt met wat dan ook, let me know... woon namelijk eeeeel dichtbij eeeej? Anyways, wow, ben super jaloers, maar gun het je echt dubbel en dwars... op naar je nieuwe leventje met je lekker dienk!!!

Geniet, niet te veel stressen, ennuh... WE LEVEN MET JE MEE!!!!

:smile: Betty

Back