Kathren's Journey

Ah.... van mij mag jij ook een groep hug krijgen hoor! :group:

En ik hoop dat je paardje snel weer het stoere mannetje mag worden!

Hé, hé, heb eindelijk wat vooruitgang om te melden! :smile:

Gisterenochtend is de man (Peter) die in december is langsgeweest voor mijn oudste paard (Okidoki) weer op bezoek geweest. Was eerst bang dat we vanwege de sneeuw geen wandeling konden gaan maken, maar het viel mee en in de bermen was het goed te doen. Mijn paarden staan niet op hoefijzers anders had ik het nooit gedaan.

Wat een grote schat is Okidoki toch! Oortjes naar voren en blij om zich heen kijkend liep hij met Peter mee. Hij gedroeg zich voorbeeldig en stond heel open naar Peter toe. Wat voor mij zo aandoenlijk was, was dat Okidoki regelmatig stopte om achterom te kijken of ik er nog was. :wub: 'Ja jongen ik ben er nog, ze nemen je nog niet mee' :- Zo leuk om te zien is hoe Okidoki al direct aan het uitproberen was wat hij allemaal wel en niet mocht doen.... Peter moet nog wel het e.e.a. leren, maar ik denk dat hij wel een goede heeft aan Okidoki. Peter voelde zich goed bij Okidoki en ik voelde dat Okidoki zich goed voelde bij Peter. Ik denk dat ik voor mijn eigen gemoedsrust ook nog eerst naar de nieuwe plaats ga kijken. Peter wil op 4 april Okidoki ophalen. Dus hij is nog 2 maandjes bij me... kan ik nog een paar keer naar het bos met hem.... nog ff genieten.

Gaat nog een moeilijke weg worden.... :|

PS hoe pas ik de titel aan? Heb gezocht op het forum, maar ik kom er niet achter

Hee Kath, de titel kun je aanpassen in je eerste bericht, klik daar op edit, de rest wijst zichzelf meen ik. Ik heb het ook ooit voor elkaar gekregen dus moet jou dat ook lukken :wink:

Oef zal zwaar worre he, met je paardjes.... Maar wel fijn als je ziet dat ze goed terecht komen, dat moet je toch een gerust gevoel geven.

Super Kathren!
Je weet dat het moeilijk wordt, maar je weet ook dat het is wat je wil. En met zoveel zorg die jij besteedt aan een goed onderkomen hoef je niet over je jongens in te zitten, dat komt goed. Wat niet wil zeggen dat je ze niet zult missen natuurlijk.

Uiteindelijk zal ik er wel rust in vinden. Denk dat ik er ook wat meer gerust in zal zijn wanneer ik zie dat de plaats waar Okidoki zou komen te staan een goede is. Ga gewoon niet eerder weg voordat ik zeker weet dat beide jongens een goede plek hebben. Maar goed heb 2 maanden om me mentaal voor te bereiden. :)

Oh enne thnx Skip! 'T is me gelukt zoals je ziet ;)

Hej allemaal,

Hier weer een kleine up-date. En een paar vragen....

Afgelopen vrijdag had ik een afspraak bij mijn financiële adviseur om alle gegevens rondom mijn hypotheek, aanvullend pensioen en verzekeringen door te nemen. Jammer genoeg had hij alles wel opgevraagd maar nog geen gegevens retour gekregen. <_< Nog even wachten dus.

Eén van mijn vragen aan hem was, hoe ik het diende te doen m.b.t. pensioenfondsen van andere werkgevers waarbij ik gewerkt heb. Hij gaf aan dat ik deze allemaal stuk voor stuk aan moet schrijven :huh: en de nieuwe contactgegevens door te geven anders weten zij mij niet te vinden wanneer ze moeten gaan uitkeren. In de toekomst gaat er wel 1 database komen waar al deze gegevens in komen te staan, maar dat is waarschijnlijk pas over 10 jaar. En als ze geen gegevens hebben kunnen ze tegen die tijd niets uitkeren. Logisch....

Dus een vraag van mijn kant, hoe hebben jullie dit gedaan/opgelost? Ik werk al vanaf mijn 18de en heb om de 3, 3,5 jaar een andere baan gehad. Kom maar eens achter alle adressen, want een aantal bedrijven zullen vast overgenomen zijn e.d.

Het adviesbureau werkt ook samen met een makelaar. Had toestemming gegeven om mijn gegevens aan haar door te geven. Ze belde me dezelfde middag nog op. Heb nu een afspraak staan voor woensdagmiddag a.s. Ze komt behoorlijk fanatiek over :up: We zullen zien wat ze denkt te kunnen bieden en voor hoeveel. Ook niet onbelangrijk wat zij verwacht dat mijn huis zal opleveren. Het is mijn eerste huis, dus weet nog niet hoe het allemaal in zijn werk gaat, maar zit er veel verschil in wat makelaars vragen aan vergoeding? Heb al wel een aantal sites bekeken maar daar staat niets op vermeld.

Oh enne gelukkig is mijn ene paard weer helemaal hersteld en zijn we weer volop met de training bezig. Hij staat inmiddels op de Natural horsemanship websites met zijn hoofd. :wink: Het is afwachten maar...

Hi Kathren, heftig zeg, met Okidoki. Geniet maar met volle teugen van de laatste tijd, ik kan me zo goed voorstellen hoe lastig dat is! Heel veel sterkte en succes met alle praktische zaken (waarmee ik je jammer genoeg nog niet kan helpen, ben nog niet zo ver...).

Groet,
Annemarie

Hi Kathren,

Wat betreft de pensioenen wij kregen jaarlijks een overzicht van alle pensioenen die we afgelopen jaren hebben opgebouwd.
Dus als je die bewaard hebt kun je die vast schrijven/bellen.

De makelaars kunnen wel wat verschillen en ook wat ze opgeven als vraagprijs. Laat er een paar komen en maak dan je beslissing.

Succes,

Jolanthe

Hoi Kathren,

Ook wij hebben twee makelaars langs laten komen om ons huis te laten taxeren. Ze kwamen allebei
met verschillende vraagprijzen (zat ongeveer 15.000 euro tussen) Ook qua courtage zat er 0,3% tussen. Vaak kunnen ze nog wel wat zakken met de courtage. Ook moet je opletten dat de courtage inclusief BTW is, vaak geven ze een percentage exclusief BTW. Soms komen er nog extra kosten bij bv. brochurekosten, advertentiekosten e.d. Dus als ik jou was zou ik er zeker twee langs laten komen.
Succes!!!

Groetjes,
Sacha

Hoi Kathren,

Ik lees nu pas echt je verhaal en zie dat jij ook in Roosendaal woont! Petje af hoor hoe je het doet met je paarden :up: Wat fijn dat je voor Okidoki iemand hebt kunnen vinden. Wel heel moeilijk voor je. Wilde je gewoon even een :smile: toesturen! Mischien kunnen we eens afspreken?

Betty

Ahhh Betty! :lol: Ook in Roosendaal! Ja afspreken zou ik heel leuk vinden. Ik stuur je wel een PM met mijn gegevens.

@Guppy
Bedankt voor de tips mbt het berekenen van de BTW. Is wel even handig om te weten. Wil inderdaad meerdere laten komen. Zeker als er verschil in opbrengst kan zitten. Elke € 1.000,- is meegenomen :up:

@Jolanthe
Heb van een aantal al heel lang geen overzichten meer ontvangen. Heb de brochures allemaal nog wel, dus zal op onderzoek uitmoeten. Gezien het nog niet zo ontzettend lang is dat we internet hebben, zal daar niet alles te vinden zijn. Is er zoiets als een overkoepelende orgaan waar alle pensioenfondsen 'ingeschreven' moeten staan. Dan bedoel ik als vergelijking, een soort KvK?

Hoi Kathren,

Volgens mij wordt dit geregistreerd bij de sociale verzekeringsbank. Ik heb een hele tijd geleden ook een formulier moeten invullen over mijn arbeidsverleden inclusief de tijd dat ik in Australie was 10 jaar geleden. Ze vroegen toen nog om extra informatie over mijn Australie-periode, ook al ging het maar over 4,5 maand.

Na die tijd ontving ik van de SVB bank een lijst met mijn pensioenopbouw.

Misschien dat je deze bank eens even kunt bellen.

Groetjes heidi

Hoi Heidi,
Bedankt voor de tip!

Kwam er dit tegen! http://www.svb.nl/int/nl/remigratie/hulp_remigratie/de_remigratieregeling/index.jsp

Moet er wel even over nadenken want dan moet ik mijn NL nationaliteit opgeven.

Hoi Heidi,
Bedankt voor de tip!

Kwam er dit tegen! http://www.svb.nl/int/nl/remigratie/hulp_remigratie/de_remigratieregeling/index.jsp

Moet er wel even over nadenken want dan moet ik mijn NL nationaliteit opgeven.
Voldoe je hieraan dan??
U kunt een uitkering van de Remigratiewet krijgen als:

u of één van uw ouders de nationaliteit heeft of heeft gehad van: Bosnië-Herzegovina, China (inclusief Hongkong en Macau), Griekenland, Italië, Kaapverdië, Kosovo, Kroatië, Macedonië, Marokko, Montenegro, Servië (Federale Republiek Joegoslavië), Portugal, Slovenië, Spanje, Suriname, Tunesië of Turkije.
u vanuit de Molukken in 1951 of 1952 in een groep naar Nederland bent gebracht en bent opgenomen in het register van de Wet Rietkerk-uitkering, of als dit geldt voor een van uw ouders.
u in Suriname bent geboren en de Nederlandse nationaliteit heeft, of als dit geldt voor een van uw ouders.
u of een van uw ouders in Nederland woont als erkend vluchteling of asielgerechtigde. Uit welk land u komt, maakt dan niet uit.
u naar Nederland bent gekomen voor gezinshereniging met een erkend vluchteling. Uit welk land u komt, maakt dan niet uit.

Bart

Damn! Was te snel... jammer...

Was ook te mooi om waar te zijn :rolleyes:

Maar goed, door de site te doorzoeken ben ik hier terecht gekomen.

http://www.registers.dnb.nl/dnb/default.ashx?DocumentID=12816&LanguageID=NLD

En laat dat nou zijn wat ik zocht! :up:

Dus een vraag van mijn kant, hoe hebben jullie dit gedaan/opgelost? Ik werk al vanaf mijn 18de en heb om de 3, 3,5 jaar een andere baan gehad. Kom maar eens achter alle adressen, want een aantal bedrijven zullen vast overgenomen zijn e.d.

Oh enne gelukkig is mijn ene paard weer helemaal hersteld en zijn we weer volop met de training bezig. Hij staat inmiddels op de Natural horsemanship websites met zijn hoofd. :wink: Het is afwachten maar...

Fijn dat Okidokie weer beter is!Een paardje was toch al zo goed als zeker verkocht toch he?

Das grappig... ik dacht dat ik als een van de weinige zo'n jobhopper was, nou jij kan er ook wat van! :grin: ( hoe doe je dat met je CV? die is eindeloos! hahaha net als het mijne )
Nu heb ik van de bedrijven waar ik het langst heb gewerkt wel adressen van de pensioenfondsen, maar niet van de korte baantjes. Had je de SVB al geprobeerd, of was dat niet op jou van toespassing?
Ik moet nog contact opnemen met ze. En ik schrijf in ieder geval de pensoienfondsen aan die ik heb.

Das grappig... ik dacht dat ik als een van de weinige zo'n jobhopper was, nou jij kan er ook wat van! :grin: ( hoe doe je dat met je CV? die is eindeloos! hahaha net als het mijne )

Hier zit nog zo'n jobhopper. Heb vanaf de middelbare school ook diverse (uitzend)banen gehad met allemaal verschillende pensioenfondsen. Daarnaast nog een flink gat in mijn CV wat het solliciteren weer lastiger maakt. Hoe dan ook, ik heb vorige week eerst de doos met paperassen eens op de kop gezet en alles eens netjes geordend in mappen waardoor ik later alles een voor een kan aanschrijven/bellen.

Gelukkig heb ik mijn werkervaring niet nodig om in Australie te komen. Ik kan "gewoon" met mijn man mee op een partnervisum. Op basis van werkervaring of opleiding zou ik geen enkele kans maken want ik ben eigenlijk niks; ik heb alleen fabriekswerk gedaan, een poosje magazijnwerk, administratief werk en 2,5 jaar oproepwerk bij een huisarts als doktersassistente waarbij ik alleen maar postverwerking deed, afspraken maken, recepten uitschrijven enz. Ik zou dit in Australie wel weer opnieuw willen gaan doen maar dan eerst een bijscholing omdat het alweer te lang geleden is (3 jaar) en ben dus veel dingen alweer kwijt.

groetjes heidi

Hej Skip, :bye:

Gelukkig is er op mijn cv wel heel goed te zien dat er een groeiende lijn in ervaring, kennis en kunnen zit. Het verklaart dus waarom ik van baan ben veranderd. Zit nu 4 jaar bij deze werkgever, de voorgaande is 1,5 jaar en degene daarvoor 8 jaar. (was een Engels bedrijf (Je kent vast wel Tia Maria, Courvoisier, Kahlua, Malibu, Ballantine's?) die hebben o.a. ook in Australie kantoor. Hoop dat dat in mijn voordeel werkt) Hopelijk ziet men dus ook dat ik ergens langer wil blijven. :blush:

Hoi Heidi,
Ik heb het grote geluk dat ik een Australische paspoort bezit. :cheer:

Heb de enkele hele korte uitzendbanen die ik gedaan heb niet op mijn cv gezet. Die periode's zijn zo kort en dat verwart alleen maar. Het komt de uitstraling van je cv niet ten goede.

Ik heb echt een eigen laptop nodig voor thuis, want heb gewoon geen tijd op het werk om alle uitzoekwerk te doen. Op de site van de Nederlandse Bank staan alle pensioenfondsen met contactadressen er bij. Heb wel alle folders van de pensioenfondsen waar vorige werkgevers op aangesloten waren teruggevonden. Ga alle brieven voorbereiden zodat ik ze mijn nieuwe contactgegevens kan toesturen zodra ik die heb. Heb alleen een laptop nodig voor thuis, want kan onmogelijk alles op mijn werkcomputer zetten.

Oh en nog wat goede nieuws! Vanmorgen met de hond naar de dierenarts geweest (die op slag verliefd op haar was :wub: ) voor een echo en ze heeft geen babies in de buik!!!! Dinsdag nog 1x een echo voor de zekerheid maken, maar hij kon helemaal niets ontdekken. Yeah!!!! :clap2: Ze was wel heeeel bang... zo zielig. Ze heeft nu wel een kaal geschoren buikje :laugh:

Ah jammer geen puppies!! :grin: :wink:

Heb je geen compie thuis Kathren? Of bedoel je alleen geen portable... je kan tegenswoordig toch niet meer zonder laptopie.Zo handig! Je hebt er straks zoiezo een nodig ( nou ja.. nodig) maar met een laptop, met ingebouwde camera, kun je makkelijk je nieuwe omgeving laten zien met Skype!

Op mijn CV heb ik idd ook sommige korte baantjes uitgelaten, zeker die van geen belang waren.
Jij hebt zelfs 8 jaar op een vaste plek gezeten? Dat doe ik je niet na hahaha

Ik heb wel geluk met mijn huidige baan, tussendoor kan ik best veel dingen regelen, belletjes plegen en onderzoek verrichten. Ik ga nu binnekort eens beginnen om mijn CV naar het Engels te transformeren.... vind ik niet zo'n leuk werkje, ben bang dat ik het niet goed doe, de indeling of vertaling....:mellow:

Back