Kevin's LaStaVaZa

Dat klinkt veelbelovend! Nu duimen dat de school het ook allemaal goed vindt (zal wel toch?) en dan aftellen :)

Dat klinkt veelbelovend! Nu duimen dat de school het ook allemaal goed vindt (zal wel toch?) en dan aftellen :)
Het bedrijf zal sowieso wel goedgekeurd worden, daar twijfel ik absoluut niet aan. Het is dus alleen de opdracht zelf die niet 100% zeker is, maar die kunnen we altijd nog aanpassen.
Ik denk dat we maar gewoon moeten gaan beginnen met het visum aanvragen! :D

Wanneer wil je gaan eigenlijk (wellicht heb ik er over heen gelezen maar zie het niet terug in dit draadje..)? Al in tweede semester van dit Australisch academisch jaar/eerste semester van komend Nederlands academisch jaar?

Wanneer wil je gaan eigenlijk (wellicht heb ik er over heen gelezen maar zie het niet terug in dit draadje..)? Al in tweede semester van dit Australisch academisch jaar/eerste semester van komend Nederlands academisch jaar?
Ik wilde aanvankelijk in september beginnen t/m januari. Maar omdat 19 december de zomervakantie (bij dit bedrijf) begint, ga ik - als alles goed doorgaat - begin augustus al beginnen. Dus dan zou ik half juli/eind juli van dit jaar nog vertrekken. En dat is best snel, realiseer ik me nu!

Wederom goed nieuws! School heeft net precies het onderwerp van m`n scriptie goedgekeurd. We gaan nu de aanvraag van het visum in orde maken en zo snel mogelijk de deur uit doen! :D

Je gaat als een speer!
Ja het zit nu echt in sneltreinvaart. Maar dat gaat binnenkort wel veranderen, verwacht ik. Visum zal de nodige tijd in beslag nemen, wat ongetwijfeld nog véél langer gaat voelen dan het daadwerkelijk is :p

Wow, in sneltreinvaart weer een paar hordes genomen, nog maar 3 maanden te gaan dan! Straks komt het inderdaad aan op geduld, succes ermee ;-)

Gisteren van het stagebureau een lijstje gekregen met alle documenten die ik aan moet vragen en op moet sturen. Blijkt dat ik ook nog een nieuw paspoort moet aanvragen, omdat mijne maar geldig is tot april 2014 (moet min. 6 maanden na terugkomst NL nog geldig zijn) :(

Aantal documenten al aanvraagd, aantal documenten al in mijn bezit.. Verwacht eind volgende week (hopelijk) alle documenten in m`n bezit te hebben en alles op te kunnen sturen :)

Vrijwel alle documenten al binnen, behalve mijn nieuwe paspoort en het bewijs van de zorgverzekering. Dit heb ik vandaag allemaal aangevraagd.

Paspoort komt uiterlijk 6 mei binnen (waarschijnlijk wel eerder) en bewijs van verzekering kan tot 14 werkdagen duren. 14 werkdagen?!?!?! Dat is écht veel te laat :O

Hmmmm,

you'll be alright :D
Dat blijkt. Ik krijg net een e-mail binnen met daarin de verklaring van de verzekering. Dat is helemaal geweldig!
Het wachten is nu dus op mijn nieuwe paspoort en in de tussentijd stuur ik de digitale documenten naar het stagebureau om te controleren, mocht er dan iets niet volledig zijn ofzo kan ik dat nu nog herstellen :)

hoi kevin,

bij welk bedrijf ga je stage lopen en wat voor opleiding doe je?
wat voor functie krijg je bij het fundraising bedrijf?

ik ben altijd een beetje achterdochtig met de fundraising en alles wat er bij komt kijken. dus gewoon even nieuwsgierigheid.

hoi kevin,

bij welk bedrijf ga je stage lopen en wat voor opleiding doe je?
wat voor functie krijg je bij het fundraising bedrijf?

ik ben altijd een beetje achterdochtig met de fundraising en alles wat er bij komt kijken. dus gewoon even nieuwsgierigheid.
Ik doe in Nederland International Business & Languages, waarbij alle facetten van marketing aan bod komen, in een internationaal jasje gestoken. Ik ga stage lopen bij The Helping Hand Group, waar ik als "Marketing & Accounts trainee" aan de slag ga. Dit wil zeggen dat ik verantwoordelijk ga zijn voor alle all-round marketing activiteiten, communicatie kanalen ga onderhouden, klanten ga werven/onderhouden/etc. Naast mijn daily tasks ga ik een internationaal marktonderzoek schrijven doen voor m`n scriptie.

Ik heb tot nu toe een heel vertrouwd gevoel over het bedrijf en mijn contactpersoon. Daarnaast werken er nu 2 Nederlandse stagiairs die het goed naar hun zin hebben (ze hebben zelfs 4 weken in China gewerkt, als onderdeel van hun onderzoek!). Tot slot is het stagebureau afgelopen (Nederlandse) zomer nog bij het bedrijf geweest om alles te controleren, enz.

Mag ik vragen waarom jij zo achterdochtig bent richting fundraising?

Hoi,

Tuurlijk mag je dat vragen, in het begin heb ik zelf een poging gewaagd om voor fundraising te werken en daarna ook nog door to door sales. Dingen worden veeeeel en veeeeeeeel mooier gemaakt dan ze in realiteit zijn, en ze nemen je ook in de zeik. Ik heb een hoop mensen ontmoet die hetzelfde hadden, niemand heeft ooit langer dan een week volgehouden dat soort werk te doen. Buiten dat zie ik fundraising als vrijwillegers wrk, je doet iets voor het goede doel, maar ondertussen zijn er mensen die dik hun zakken vullen. Ook dat gemaakte gedoe en vrolijkheid.. niks voor mij ;)

Maar ik denk dat als je achter de schermen werkt het misschien anders is. Het zal een ervaring zijn die goed of slecht kan uitlopen! Ik hoop natuurlijk goed!

Hoi,

Tuurlijk mag je dat vragen, in het begin heb ik zelf een poging gewaagd om voor fundraising te werken en daarna ook nog door to door sales. Dingen worden veeeeel en veeeeeeeel mooier gemaakt dan ze in realiteit zijn, en ze nemen je ook in de zeik. Ik heb een hoop mensen ontmoet die hetzelfde hadden, niemand heeft ooit langer dan een week volgehouden dat soort werk te doen. Buiten dat zie ik fundraising als vrijwillegers wrk, je doet iets voor het goede doel, maar ondertussen zijn er mensen die dik hun zakken vullen. Ook dat gemaakte gedoe en vrolijkheid.. niks voor mij ;)

Maar ik denk dat als je achter de schermen werkt het misschien anders is. Het zal een ervaring zijn die goed of slecht kan uitlopen! Ik hoop natuurlijk goed!
Dat is wel iets wat ik in mijn achterhoofd ga houden :)

Ik heb vandaag alle benodigde documenten opgestuurd naar het stagebureau. Zij gaan nu het formulier waarmee het visum echt aangevraagd gaat worden in orde maken en opsturen. Dit zal denk ik begin volgende week ergens gebeuren :)

Back