Kevin's LaStaVaZa

Ik heb gisteren het visa application document ondertekend en digitaal retour gestuurd. Deze is is vandaag op de post richting Adelaide gegaan!

De aanvraag voor m`n occupational trainee visa is nu dus officieel gestart! :D

Engelstalige verklaring dat ik een zorgverzekering heb
Oh, ik heb dat toen gewoon zelf vertaald voor mijn Occupational Trainee Visa :). En je hebt tegenwoordig toch ook van die European Health Insurance Cards.. Zitten bij sommige verzekeraars voortaan standaard op de achterkant van de verzekeringspas. Dat wordt in Australië ook erkent. Ik weet eigenlijk niet of je met een Occupational Trainee Visa ook Medicare aan kunt vragen, maar daar heb je die pas in ieder geval voor nodig.

Oh, ik heb dat toen gewoon zelf vertaald voor mijn Occupational Trainee Visa :). En je hebt tegenwoordig toch ook van die European Health Insurance Cards.. Zitten bij sommige verzekeraars voortaan standaard op de achterkant van de verzekeringspas. Dat wordt in Australië ook erkent. Ik weet eigenlijk niet of je met een Occupational Trainee Visa ook Medicare aan kunt vragen, maar daar heb je die pas in ieder geval voor nodig.
Ik wist inderdaad van die European Health Insurance Card. Wist alleen niet dat die ook geldig zou zijn in Australië, vanwege het "European" ;) Ach, het is in ieder geval geregeld.
Heb m`n verzekering gebeld en verteld wat ik nodig had. Nadat ik teruggebeld had dat ik het eigenlijk wel zo snel mogelijk thuis moest hebben liggen, is het dezelfde dag nog verstuurd (zowel digitaal als met de post). Nu weet ik zeker dat het goed is :)

Medicare kan volgens mij altijd als je Nederlander bent, en je een NL verzekering hebt. Vorig jaar had ik ook een Medicare card toen ik op m`n WHV er zat. Gelukkig heb ik een tante die bij Medicare werkt, en er dus alles vanaf wist :)

M`n geduld begint nu toch wel een beetje op te raken, haha. Nog steeds helemaal niks gehoord, behalve dat de formulieren ontvangen zijn (een paar weken geleden al).

Ik wil alles boeken :(

Congrats Kevin! Fijn dat het zo snel rondgekomen is. Nu lekker tickets boeken en een onderkomen in Sydney zoeken :)

Congrats Kevin! Fijn dat het zo snel rondgekomen is. Nu lekker tickets boeken en een onderkomen in Sydney zoeken :)
Thanks allemaal! :)

Onderkomen is al geregeld. Ga weer bij familie wonen. Tante woont in Wollongong (zo`n 90km ten zuiden van Sydney) en daar heb ik al eerder 8 maanden gewoond. Prachtige omgeving, en m`n tante heeft daar een mooi huis met een extra slaapkamer. Waar ik dus (voor weinig geld) in kan verblijven :)

De vlucht ga ik denk ik morgen boeken. Heb een mooie vlucht gevonden (€1400 met Emirates), dus wil die eigenlijk ook z.s.m boeken :p

Gefeliciteerd Kevin! Wanneer vertrek je?

Ik heb toevallig vandaag de vlucht geboekt.
17 juli om 15:30 vertrekken met Emirates. (Helaas) wel 2 tussenstops, in Dubai en Singapore, maar scheelde ruim €300 met concurrenten (waarvan de vluchten in totaal net zolang duurde als deze vluchten).
Ik land dan weer op 7 januari in Amsterdam. Ruim 5 maanden in Australië dus! :D :D :D

Wat leuk, zowat aan het onderhandelen met m`n werkgever wanneer ik mijn eerste werkdag ga hebben. In het contract, wat we eerder allebei getekend hebben, staat maandag 5 augustus, maar hij wilt nu eigenlijk dat ik de 22e al begin (ik land de 19e), zodat ik ingewerkt kan worden door een stagiaire die in die week haar laatste week heeft..

Ik vind de 22e eigenlijk te vroeg, dus stelde de 29e voor. Het lijkt erop dat ik 24 en 25 juli twee dagen ga om ingewerkt te worden enzo, en dan de 29e voor echt ga beginnen. Leuk leuk, heb er zo veel zin in!!

Back