Pfoe, afgelopen week echt lange dagen gemaakt en amper tijd gehad om überhaupt m`n laptop aan te hebben!
Na een hele lange vlucht goed en wel aangekomen. Emirates is simpelweg een top maatschappij met geweldige vliegtuigen! Dat maakte het vliegen zeker een stuk aangenamer. Het is natuurlijk weer top om m`n familie en vrienden weer te zien!
Afgelopen woensdag ben ik begonnen op m`n stage en dat begon.. Euhm.. Anders dan ik had verwacht. Bij aankomst was de baas nog niet aanwezig en werd ik opgevangen door stagiairs, Nederlandse stagiairs
Na een korte rondleiding en introductie van het bedrijf werd ik aan m`n bureau gezet en toen begon het. De Nederlandse stagiairs begonnen te klagen, te klagen en nog eens te klagen over de baas en het werk dat zij hebben gedaan. De motivatie zakte meteen in m`n schoenen..
Diezelfde dag werden we rond 16:00 naar huis gestuurd door een manager, omdat er niks meer te doen was. Terwijl we vanaf 10:00 (ik begon om 9:00) al niks meer te doen hadden. Op donderdag zijn we hiervoor door de baas "afgerekend" en moesten we dus tot 17:30 blijven, terwijl er wederom niks te doen was. Iets wat alles behalve fijn is voor mij, aangezien ik ruim 2 uur reistijd heb en dus pas om 21:00 thuis was (klote dienstregeling na 17:00 ook nog eens!)
Gelukkig was het gisteren wel wat drukker en ging de tijd wat sneller. Ook ben ik even een gesprek aangegaan met de baas, omdat ik me alles behalve op m`n gemak voelde, over het feit dat ik relatief ver weg woon (verhuizen is niet echt een optie, want wonen in Sydney is duur + ik wil helemaal niet weg uit Wollongong) en of dit problemen kan gaan veroorzaken, de werktijden, de pauzes, etc. Ik hoefde me nergens zorgen om te maken..
Echter, het werk dat ik moet doen heeft érg weinig te maken met mijn opleiding. Gisteren heb ik het overgrote deel van de dag bedrijven gebeld om te zien of wij ze konden assisteren bij evenementen, mits zij die aan het organiseren waren. Beetje callcenter gedoe. Goed, je bent bezig, maar erg leuk werk is het niet. En is het ook maar even afwachten hoeveel ruimte & begeleiding ik krijg voor m`n scriptie.
En gisterenavond heb ik ook nog eens te horen gekregen dat een tante darmkanker heeft. Hoewel het nog onbekend is of het uitgezaaid is of hoe erg het is, maak ik me hierom toch best wel zorgen. Heb best een goede band met die tante. En dat komt nu net op het moment dat mijn ouders op vakantie zijn, waardoor ik er met niemand echt goed over kan praten..
Nee, erg lekker gaat het (nog) niet. Hopelijk verandert dat wel snel, want ik voel me - op het moment - best rot. Om dit bericht toch positief af te sluiten, ga ik nu lekker in de tuin in het zonnetje. Want ondanks dat het winter is, is het toch ruim 20 graden met volle bak zon. En dat is stiekem toch wel genieten