Jeetje, ik was helemaal vergeten dat ik nog een XPdite LaStaVaZa had!!
Ik kan me nog herinneren dat ik een heeeeele tijd geleden een super negatief bericht heb gepost. Het bedrijf was raar, de baas was een eikel, etc. etc. Uiteindelijk is alles toch nog goed gekomen.
Samen met nog 2 andere Nederlandse stagiairs heb ik bij dit bedrijf stage gelopen. De andere Nederlandse jongen vond het werk niet bij zijn studie aansluiten, vond de baas (net als ik op dat moment) een ontzettende klootzak en heeft besloten om tussentijds te stoppen. Deze jongen was echter wel het "lievelingetje" van de baas. Heel raar, maar sinds die andere Nederlandse jongen weg was, kon ik ineens heel goed met de baas overweg. Hij vroeg me mee om te lunchen, vond me de beste stagiair die ze in tijden hebben gehad en ga zo maar door. Daarnaast kreeg ik ook meer verantwoordelijkheid en meer (leukere) werkzaamheden. Aantal keren naar klanten en leveranciers geweest, ik heb een aantal hele mooie nieuwe leveranciers binnen weten te harken en daarnaast had ik genoeg tijd om aan m`n scriptie te werken. Want daar zat ik immers in Australië voor: Het afstuderen.
M`n scriptie is uiteindelijk door het bedrijf beoordeeld met een 9,5. Na de verdediging weer in Nederland (januari 2014) kreeg ik van de externe docent een 9 voor het afstuderen!! Het hoogste cijfer van deze lichting afstudeerders, en daar ben ik best wel een beetje trots op
Ik ben wel een paar weken eerder naar huis gemoeten i.v.m een aantal extra tentamens die er afgelopen jaar voor het eerst bij zijn gekomen. In plaats van begin januari 2014, ben ik nu naar kerstmis 2013 naar huis gevlogen en heb ik m`n ouders verrast.
Op dit moment heb ik ook een aanbod liggen voor een baan bij dit stagebedrijf. Ze hebben de grootste concurrent in Australië overgenomen en nu zoeken ze iemand die dit nieuwe gedeelte van het bedrijf, samen met de CEO, wilt gaan runnen. Ik ben de voornaamste kandidaat. Dit wilt dus zeggen dat ik de leiding zou krijgen over ca. 5 medewerkers (om mee te beginnen), de rechterhand van de CEO ben en daarnaast zelf nog wat event & account management doe.
Ze willen me in principe zo graag hebben dat ze de eerste maand huur willen betalen en de helft van m`n vlucht. Ik probeer natuurlijk ook dat zij de volledige kosten van het visa proces gaan vergoeden, als ik besluit ja te zeggen. Op dit moment twijfel ik nog een beetje over het financiële gedeelte van het aanbod.
Het loon is veel op basis van commissie en bonussen. Overigens zijn dit geen onmogelijke doelen, maar het zijn nog steeds geen zekerheden. Netto zou ik (gegarandeerd) iets van $650 per week aan loon krijgen (+ commissies en bonussen). Volgens mijn berekeningen zou ik in totaal zo`n $700 per week aan vaste lasten hebben, dus ik moet ook nog even flink onderhandelen over het salaris.
Verder ben ik ook aan het kijken wat het me zoal gaat kosten om alles te regelen voordat ik daar heen zou kunnen. Denk aan IELTS toetsen, medische keuringen, maar ook eventueel het verschepen van wat meubelstukken, computer en andere elektronica die ik liever niet weg zou doen, etc. Ook ben ik nog een beetje uit aan het zoeken welk visum voor deze situatie geschikt is (employer nomination schema (186)?)
Tips zijn natuurlijk van harte welkom!