Kevin's LaStaVaZa

Goed om te horen Kevin!!
Mijn laatste baas in de Pub zou ook een ontzettende boeman zijn. Hij was inderdaad ook niet de meest leuke persoon op aarde maar naarmate de tijd verstreek kon ik steeds beter met hem overweg..
Inderdaad proberen er open in te gaan en je eigen ervaringen op te doen, en vooral positief blijven!

In eerste instantie vervelende berichten, maar gelukkig is je tweede bericht positiever!
Sterkte met het nemen van de onvermijdelijke hobbels!

Ja, het is vaak zo dat een paar eikels de sfeer (en jouw gedachten) enorm kunnen beinvloeden. Helaas kom je altijd wel een keer (of meerdere keren) in zo'n werksituatie terecht, het beste is om er (proberen) zo min mogelijk in mee te gaan. Maar dan nog is het knudde voor je gevoel en de sfeer.

Goed om te horen dat je nu meer je eigen mening kunt gaan vormen!

Succes!

Thanks guys!! Komt wel goed. Het zijn inderdaad die onvermijdelijke hobbels die bij dit proces horen. En dat is ook niet erg..

Vorig jaar had ik daar dus helemaal geen last van, nu wat meer. Ik denk doordat het allemaal minder "spectaculair" is, omdat ik "alles" wat ik in de buurt wil zien, al gezien heb. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het nog steeds helemaal geweldig; maar het is wel anders dan de eerste keer. Zoals dat volgens mij bij alles wel is :)

Hi Kevin,

Was op zoek in het forum naar mensen die ervaring hadden met Wollongong en daar te wonen en zag jouw posts.

Ik heb volgende week een interview voor een mogelijke baan daar. Ik ken de grote steden goed en zie ook mooie foto's van Wollongong op internet, maar zou graag eens wat horen van iemand die er woont. Het is natuurlijk een stuk kleiner dan de grote steden, maar ik woon nu op een Caribisch eiland met 150.000 inwoners, dus ben wat dat betreft wel wat gewend... :).

Ik lees veel over de negatieve aspecten van de industrie aldaar, klopt dat? De omgeving lijkt me heerlijk en volgens mij is het groot genoeg om ook wel wat leuke restaurants en winkels te hebben.

Is het een gemeenschap waar je een beetje "tussen" komt?

Ben erg benieuwd en de baan is natuurlijk ook nog niet binnen.

Dank je alvast.

Hi Kevin,

Was op zoek in het forum naar mensen die ervaring hadden met Wollongong en daar te wonen en zag jouw posts.

Ik heb volgende week een interview voor een mogelijke baan daar. Ik ken de grote steden goed en zie ook mooie foto's van Wollongong op internet, maar zou graag eens wat horen van iemand die er woont. Het is natuurlijk een stuk kleiner dan de grote steden, maar ik woon nu op een Caribisch eiland met 150.000 inwoners, dus ben wat dat betreft wel wat gewend... :).

Ik lees veel over de negatieve aspecten van de industrie aldaar, klopt dat? De omgeving lijkt me heerlijk en volgens mij is het groot genoeg om ook wel wat leuke restaurants en winkels te hebben.

Is het een gemeenschap waar je een beetje "tussen" komt?

Ben erg benieuwd en de baan is natuurlijk ook nog niet binnen.

Dank je alvast.
Persoonlijk vind ik de Wollongong area beter wonen dan in Sydney. Ik woon 20 minuten rijden van Wollongong (Shellharbour).
De Wollongong area geeft mij een continu vakantiegevoel, terwijl het gewoon je normale leven is. Oké, voor mij tijdelijk - Voor jou misschien permanent.

Shellharbour ligt vlakbij een aantal hele mooie stranden en dat geeft altijd wel een soort van vakantie gevoel, zoals ik al zei. Daarnaast is het echt heel rustig in deze omgeving - Iets waar je persoonlijk van moet houden denk ik. Je hoort vrijwel geen auto's, treinen, luidruchtige mensen o.i.d, dat zal in Wollongong zelf wel wat meer het geval zijn.
Ik heb geen flauw idee wat je met de "negatieve aspecten van de industrie" bedoelt, dus ik heb er ook geen last van, als dat er al is.

Restaurants en winkels zijn er ook genoeg. Wollongong heeft een flinke mall, en anders heb je er nog eentje in Miranda (richting Sydney) of in Shellharbour. Overal heb je voldoende uitgaansgelegenheden (Wollongong heeft een aantal goede clubs!), restaurants of andere gelegenheden waar je een middag / avond naartoe zou kunnen gaan.

Als ik ooit zou beslissen om voor goed in Australië te blijven, dan zou ik er geen moment aan twijfelen om in deze regio een unit / huis te zoeken. Het drukke leven in Sydney (elke wereldstad) vind ik geweldig voor een (werk)dag, maar ik zou er nooit 24/7 kunnen wonnen. Dat is me gewoon té druk.

Succes met die baan, zou geweldig zijn als je 'm krijgt natuurlijk! Mocht je nog vragen hebben, beantwoord ik ze graag :)

Helaas gaan de scherpe randjes er can dat vakantiegevoel na een tijdje ook wel vanaf :D

Helaas gaan de scherpe randjes er can dat vakantiegevoel na een tijdje ook wel vanaf :D
Hmm, nou dat vind ik dus niet, en dat vind ik juist deze omgeving zo speciaal maken. Ik heb er vorig jaar 8 maanden gewoond, en zit er nu weer een maand (met nog 4 maanden te gaan) en dat "vakantiegevoel" had ik meteen vanaf het begin van vorig jaar, tot en met de laatste dag van de 8 maanden. En nu nog steeds.

Het is niet het échte vakantiegevoel natuurlijk.. Maar na een drukke dag werken, thuis komen, en het weekend, zijn zo rustgevend. Zo'n lekker gevoel. Ik vind het een vakantiegevoel :p

Hi,
Dank je voor de uitgebreide post!

Wat ik bedoelde is dat een aantal Posts op het forum aangeven dat de industrie wel een enorm nadeel is. Ik had zelf ook het idee dat je in shellharbour of bulli of een van die andere plaatsen er net buiten daar niet zo'n probleem mee zou krijgen.

Ik snap je vakantiegevoel wel hoor. Als gezegd, we wonen in de Caribbean, wat hetzelfde idee heeft naar mijn gevoel.

Hmm, nou dat vind ik dus niet, en dat vind ik juist deze omgeving zo speciaal maken. Ik heb er vorig jaar 8 maanden gewoond, en zit er nu weer een maand (met nog 4 maanden te gaan) en dat "vakantiegevoel" had ik meteen vanaf het begin van vorig jaar, tot en met de laatste dag van de 8 maanden. En nu nog steeds.

Het is niet het échte vakantiegevoel natuurlijk.. Maar na een drukke dag werken, thuis komen, en het weekend, zijn zo rustgevend. Zo'n lekker gevoel. Ik vind het een vakantiegevoel :p

Good on ya :)

Jeetje, ik was helemaal vergeten dat ik nog een XPdite LaStaVaZa had!!

Ik kan me nog herinneren dat ik een heeeeele tijd geleden een super negatief bericht heb gepost. Het bedrijf was raar, de baas was een eikel, etc. etc. Uiteindelijk is alles toch nog goed gekomen.
Samen met nog 2 andere Nederlandse stagiairs heb ik bij dit bedrijf stage gelopen. De andere Nederlandse jongen vond het werk niet bij zijn studie aansluiten, vond de baas (net als ik op dat moment) een ontzettende klootzak en heeft besloten om tussentijds te stoppen. Deze jongen was echter wel het "lievelingetje" van de baas. Heel raar, maar sinds die andere Nederlandse jongen weg was, kon ik ineens heel goed met de baas overweg. Hij vroeg me mee om te lunchen, vond me de beste stagiair die ze in tijden hebben gehad en ga zo maar door. Daarnaast kreeg ik ook meer verantwoordelijkheid en meer (leukere) werkzaamheden. Aantal keren naar klanten en leveranciers geweest, ik heb een aantal hele mooie nieuwe leveranciers binnen weten te harken en daarnaast had ik genoeg tijd om aan m`n scriptie te werken. Want daar zat ik immers in Australië voor: Het afstuderen.

M`n scriptie is uiteindelijk door het bedrijf beoordeeld met een 9,5. Na de verdediging weer in Nederland (januari 2014) kreeg ik van de externe docent een 9 voor het afstuderen!! Het hoogste cijfer van deze lichting afstudeerders, en daar ben ik best wel een beetje trots op :)
Ik ben wel een paar weken eerder naar huis gemoeten i.v.m een aantal extra tentamens die er afgelopen jaar voor het eerst bij zijn gekomen. In plaats van begin januari 2014, ben ik nu naar kerstmis 2013 naar huis gevlogen en heb ik m`n ouders verrast.

Op dit moment heb ik ook een aanbod liggen voor een baan bij dit stagebedrijf. Ze hebben de grootste concurrent in Australië overgenomen en nu zoeken ze iemand die dit nieuwe gedeelte van het bedrijf, samen met de CEO, wilt gaan runnen. Ik ben de voornaamste kandidaat. Dit wilt dus zeggen dat ik de leiding zou krijgen over ca. 5 medewerkers (om mee te beginnen), de rechterhand van de CEO ben en daarnaast zelf nog wat event & account management doe.
Ze willen me in principe zo graag hebben dat ze de eerste maand huur willen betalen en de helft van m`n vlucht. Ik probeer natuurlijk ook dat zij de volledige kosten van het visa proces gaan vergoeden, als ik besluit ja te zeggen. Op dit moment twijfel ik nog een beetje over het financiële gedeelte van het aanbod.
Het loon is veel op basis van commissie en bonussen. Overigens zijn dit geen onmogelijke doelen, maar het zijn nog steeds geen zekerheden. Netto zou ik (gegarandeerd) iets van $650 per week aan loon krijgen (+ commissies en bonussen). Volgens mijn berekeningen zou ik in totaal zo`n $700 per week aan vaste lasten hebben, dus ik moet ook nog even flink onderhandelen over het salaris.

Verder ben ik ook aan het kijken wat het me zoal gaat kosten om alles te regelen voordat ik daar heen zou kunnen. Denk aan IELTS toetsen, medische keuringen, maar ook eventueel het verschepen van wat meubelstukken, computer en andere elektronica die ik liever niet weg zou doen, etc. Ook ben ik nog een beetje uit aan het zoeken welk visum voor deze situatie geschikt is (employer nomination schema (186)?)

Tips zijn natuurlijk van harte welkom!

Hey wat leuk! Dat heb je aardig voor elkaar!! Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Succes met je onderhandelingen!!

Gefeliciteerd met je prachtige afstudeercijfers Kevin en de mooie kans die je nu geboden is! Succes met de onderhandelen en al het uitzoekwerk :)

Back