Hoi Sacha,
Hoe gaat het met de verkoop van je huis?. Is er al weer een nieuw bod uitgebracht door die mensen of hebben ze inmiddels afgehaakt. Het zal in deze tijd ook niet meevallen om je huis te verkopen. Bij ons in de rij is afgelopen week weer een huis te koop gezet. Heel stiekem allemaal. Ze hadden wel ooit een tussen neus en lippen door vermeld dat zij weer graag richting groessen zou willen waar ze vandaan kwam maar ik en mijn buren hebben onze eigen mening daarover. Zij is kraamverzorgster en werkt momenteel meer niet dan wel en hij is een half jaar op cursus geweest voor een nieuwe baan als marechaussee. Hij heeft die tijd geen salaris gehad dus ik denk eerder dat ze het financieel niet meer op kunnen brengen.Ik heb haar gesproken en ze gaf zelf aan dat het huis te klein werd en dat ze niet uit konden breiden en met het oog op de toekomst wilden ze kijken naar iets groters. Hun dochtertje is inmiddels 2,5( en helemaal weg van kevin) dus wie weet?????? Ik krijg in elk geval geen hoogte van haar. Vorig jaar toen Jeremy op de IC lag liep ze met een hele grote boog om me heen zodat ze maar niet tegenkwam. Ik denk dat ze het moeilijk vond om te vragen hoe het met hem ging. Helemaal omdat ze bang was om een slecht antwoord te krijgen en dat ze niet weet hoe ze daarop moet reageren. Het is nu al ruim 1,5 jaar geleden maar ze praat nog steeds niks. Ze zegt wel hoi maar zodra dat meisje naar kevin loopt is het gelijk; kom josephientje, we gaan naar binnen, terwijl haar vriend altijd even blijft praten en ook gerust achter aan sjokst hier naar binnen als kevin en zij lekker gaan spelen. Het zal in ieder geval nooit mijn vriendin worden. Ik zal ze dus niet missen maar ze kunnen er volgend jaar nog wel wonen.
Heb je al plannen gemaakt voor je kerstdiner of wordt het toch een cateringmenu. Ik heb zelf nog geen idee. Vorig jaar zijn we met kerst naar mijn ouders geweest. IN principe zou het dus wel netjes zijn om hun dan nu uit te nodigen en lekker te gaan gourmetten met z'n allen. Daarnaast hebben we ook nog de oom van Darren. Hij is vrijgezel en heeft verder niemand waar hij de kerst mee kan doorbrengen. Hij woont in een niet al te beste buurt en heeft wel 3 kinderen maar die kijken niet echt naar hem om. We hebben hem nu 2 keer op het eten gehad. De eerste keer had ik uitgebreid gekookt(voor niks bleek achteraf) want veel dingen at hij niet. Hij ging elke keer tussen door op de bank zitten bier drinken. Daar leeft hij min of meer op. Vorig jaar heb ik hem weer uit genodigd en zijn we gaan gourmetten. Hij kan dan zelf bepalen wat en hoeveel hij eet en dat ging al veel gemakkelijker. Eerst maar eens kijken wat hij zelf van plan is dit jaar. Maar eerst vieren we sinterklaas nog.
Aanstaande zaterdag wordt hij ingehaald in Terborg. Helaas kan ik dit keer niet mee, omdat ik moet werken bij die inpakcentrale. Wel jammer want Darren geeft er niks om omdat hij er niet mee opgegroeid is. Ik was dus net zo lief zelf meegegaan. Dan kan hij thuis blijven bij jeremy, want hij slaapt dan nog. Ik moet zeggen dat hij er nog niet echt warm voor loopt. Hij heeft afgelopen zaterdag 10 minuten gekeken naar sinterklaas op tv en toen was hij uitgekeken. 4 december hebben ze sinterklaas op school. en vrijdagavond vieren we het thuis onder het genot van lekker speculaasbrokken. Ik moet de cadeaus nog inslaan maar heb al wel m'n ideeen erover.
Kevin is helemaal weg van verhaaltjes van jip en janneke maar dat boekje waarin ik nu lees valt al bijna uit elkaar en ik kan de verhaaltjes bijna dromen. Tijd voor iets nieuws dus. Afgelopen week hadden ze boekjes van jip en janneke bij onze plus supermarkt te koop en daar heb ik er alvast een van gekocht. De rest komt nog.
Voor Jeremy wil ik een kinderstofzuiger kopen. Hopelijk laat hij voortaan mijn stofzuiger in de kast staan want daar kun je af en toe lekker je nek over breken. Van mijn ouders krijgt hij een nieuwe driewieler want de vorige heeft het begeven door een ruw stoeispelletje. Kevin krijgt van hun uitbreiding van zijn treinenspul. Daar kun je van alles bij kopen, ik kan alleen niet zo snel op de naam van het spul komen.
Hier en daar zal er ook nog wel snoep bij zitten en ook moet hij thuis en op school zijn schoen nog zetten.
Ik heb vanmiddag de hele middag zitten kijken op realestate.com.au en google maps. Hartstikke leuk. Ik heb veel huizen gevonden, net buiten de grens van melbourne. Huizen waar eigenlijk niks aan gedaan hoeft te worden qua kleur. Ik heb ook nog even in perth gekeken maar daar ben ik niet bekend dus ik weet niet waar ik het zoeken moet. Ik wil ooit nog wel een keer naar perth en monkey mia maar dat is een 5 jaren plan. Als we daarheen verhuizen dan wil ik het liefst zo veel mogelijk gaan werken om zsm een huis te kopen en dan gaan we pas reisjes plannen.
Kevin is zowieso het liefst op zijn vertrouwde plek. Toen we dit voorjaar met mijn schoonouders naar centreparcs waren wilde hij de eerste avond al weer naar huis. Hij kwam elke avond tig keer naar beneden, gewoon omdat het een onbekende omgeving voor hem was. Ik denk dat het allemaal te maken heeft met vorig jaar. Hij heeft toen veel bij mijn ouders geslapen en dat ging altijd goed, totdat hij buikgriep kreeg. Alleen mama is dan goed, maar mama kon niet komen. Hij wil sindsdien ook niks meer horen over logeren. Het liefst ligt hij bovenop me. ik zeg wel eens; ik heb aan een 1-persoonsbed genoeg want hij ligt bovenop me. Ik voel gewoon zijn knieen in mijn rug en af en toe krijg ik zijn hoofd tegen mij aan. Dat gaat dan aardig hard.
Vannacht hadden we ook een gebroken nacht. Kevin kroop(volgens darren, ik heb het niet gemerkt) rond 3 uur bij ons in bed en een uur later draaide ik me om en toen kwam de aroma tegemoet vanonder de dekens. Meneer had gepoept. Gelukkig niet in de onderbroek maar gewoon in de luier. Hij is snachts nog niet zindelijk en als ik mijn moeder hoor dan kan het nog wel een tijdje duren voor hij snachts uit de luiers is. Mijn broer was bijna 14 toen hij snachts eindelijk droog bleef(misschien had ze het verward met een natte droom, hihi :grin
maar ook mijn oom, moeders jongste broer(13 jaar jonger) had op zijn 15e nog een bedzeiltje nodig hoorde ik vorige week dus it's all in the family.
Had ik een tijd terug nog van alle verhalen over mijn ouders. Het is nu aardig rustig maar mijn moeder is er een weekje alleen tussen uit. Ze wilde eens rustig alles op een rijtje zetten. Ze zit in een kasteel, hier niet zo ver vandaan. Ik kan er zo naar toe fietsen. Daar zitten meer mensen met zulke problemen. De gasten selecteren zichzelf. Ik was van de week even met mijn broer aan het chatten en hij zei dat mijn moeder contact had met 4 andere vrouwen dus blijkbaar vermaakt ze zich wel. Misschien kan ze er contact mee houden zodat ze het voor zichzelf weer iets aangenamer maakt. Na die tijd heeft ze niet meer gebeld. Aanstaande donderdag komt ze weer terug. Het viel m'n vader wel tegen dat hij savonds na zijn werk zelf eten moet koken. Gelukkig zijn het allebei geen grote eters en ze zijn zeker niet vies van fastfood. Ik heb al wel aangeboden dat ze een keer hier konden komen eten maar mijn broer wist het nog niet en mijn vader vond het een heel gedoe. Wat is nou makkelijker dan bij iemand anders aan tafel schuiven.Hoezo eigenwijs??
Verder was het mooi een saaie boel. Mijn broer zit de hele avond in zijn eigen computerhok te leren en mijn vader zit alleen in zijn kamer want hun televisie heeft het ook nog eens begeven. Gezellig he?
Ik ga nu even Darren de huizen laten zien die ik vanmiddag heb geselecteerd op realestate.com.au.Anders vlucht hij zometeen weer naar boven en ik weet ook niet wanneer hij weer thuis is. It's always a surprise.
Het is toch weer een heel verhaal geworden. Ik ben benieuwd hoe ver franciska er mee is met het inpakken.
Franciska;Heb je al een datum wanneer alles opgehaald wordt om te verschepen.
Ik laat het even hierbij.
Een fijne avond en tot de volgende keer.
Groetjes heidi