KLETSDOZEN Afgesplitst

Hoi Sascha,
Goed om te horen... (enigzins dan). Wat mee zou kunnen (moeten?) spelen (naast wat je ervoor over hebt om snel te vertrekken natuurlijk :)) is wat de verwachting is dat de koers verhouding zou gaan doen. Op dit moment is de koers nog erg positief (van EUR => AUD dan). Als je verwacht dat dat nog even zo blijft is een wat lager bod niet eens per definitie slecht... Even als voorbeeld: bij een koers EUR=>AUD van 1.60 (wat die heel erg lang toch geweest is) levert 100.000 EUR 160.000 AUD op. Bij een koers van (zoiets is ie nu toch?) bijna 2.00 levert 100.000 EUR 200.000 dollar op. Verschil van 40.000 dollar...

Ik weet het.. Tussen je huis verkopen en je geld daarvoor ontvangen zit meestal een flinke periode, maar het is goed om in het achterhoofd te hebben .. :)
 
Wij zitten ons inderdaad al een beetje rijk te rekenen met de huidige dollarstand, maar ze zullen toch echt met een normaal bod moeten komen. Er zit nog een hypotheek op het huis van 242000, dus het huidige bod is echt niet acceptabel! :|

Maar we geven niet op, zodra we een goed bod krijgen gaat er een strik om en weg ermee! Dan houden we hier nog iets achter voor de tickets en de verhuizer en de rest gaat naar een Australsiche bank als aanbetaling voor ons nieuwe huis. We hebben nl. een aantal prachtige land&house packages gezien op realestate.com.au en dat heeft toch echt onze voorkeur. Wij zijn nl. nog al lastig als het gaat om een eigen huis. Zal wel typisch Hollands zijn, maar ik wil graag deuren in mijn kasten in de slaapkamer en al helemaal geen zeil op de vloer wat ik in sommige huizen zie liggen. Daarnaast heb je bij bestaande bouw dat je of de badkamers(s) of de keuken moet verbouwen om het naar mijn eis te maken en soms zelfs allebei. Dat zal qua kosten ook de spuigaten uitlopen. Dan maar zelf iets leuks laten bouwen!
http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?fslm=1&a=o&id=105251078&t=res&s=wa
http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?fslm=1&a=o&id=105340112&t=res&s=wa
http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?fslm=1&a=o&id=105150889&t=res&s=wa
http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?fslm=1&a=o&id=105344566&t=res&s=wa

Ja, dat Butler blijft toch trekken, vooral de wijk The Green, kan mij daar wel heel erg in vinden, al dat groene gedoe  :up:

Wat vinden jullie ervan? Het mag duidelijk zijn: IK WIL EEN ECHT BOD!!!!! [size=6pt]help....[/size]

Sacha
 
Hoi Sacha,

Leuk he om jezelf lekker rijk te rekenen. ik hoop niet dat het achteraf toch tegen blijkt te vallen. je hebt een dure smaak zag ik aan je huizen. Dat zullen wij ons denk ik wel niet kunnen veroorloven met ons werk. Ik weet niet wat ik daar voor een werk zou kunnen krijgen met mijn opleidingen. Zulke dure huizen hoeven van mij niet echt.  Ik ben zelf ook aardig veeleisend qua huizen betreft.
Als ik en Darren allebei apart van elkaar huizen bekijken en op de shortlist zetten dan zie je een wereld van verschil. Ik kijk naar nieuwbouwhuizen(=/- 2jaar oud) in een jonge wijk met redelijke nieuwe scholen. Soms kijk ik ook wel huizen die ouder zijn maar dan  kijk ik eerst naar het uiterlijk en dan bekijk ik de foto's binnen in het huis en als me dat tegenstaat qua keuken, badkamer of prijs dan sla ik hem over. Volgens mijn man heb ik een dure smaak. Ik kijk meestal naar huizen binnen de grens van 250.000-300.000 dollar en daar zijn ook best mooie huizen voor te krijgen. Ik kijk dan alleen naar de western suburbs van melbourne en enkele plaatsen net buiten die grens van melbourne.

Als ik later de huizen van mijn man bekijk dan zie ik allemaal huizen in de prijsklasse van 175.000-250.000 en dan vooral de oudere huizen waar eigenlijk vanalles aan gedaan  moet worden en dat wil ik juist niet. Hij is niet echt heel handig op dat gebied. Hier hadden we altijd mijn vader achter de hand die van oorsprong metselaar is maar daar zullen we het moeten laten doen. En dat gaat aardig wat kosten. Ik leg naast de site van realestate.com.au ook altijd google maps ernaast zodat ik gelijk kan kijken hoe de straten er uit zien in dat gebied en als dat me aanstaat dan kijk ik gelijk verder. En dat vind ik toch zoooooo leuk.

Ik heb in een van de allereerste posts op deze site al gemeld dat als we gaan, eerst een tijdje bij mijn schoonouders bivakeren tot we genoeg gespaard hebben en mijn man wil dan het liefst gelijk wat kopen zodat we zo snel mogelijk onze eigen stek hebben. In Australie betaal je meestal(soms heb je 100%finance) 10-15% eigen inleg dus er moet dan al aardig wat geld gespaard zijn en omdat we ook de hele inboedel opnieuw zullen moeten kopen  Ik ga dan het liefst eerst even huren en dan geleidelijk sparen. De huurwoningen zijn ook heel mooi vind ik zelf. In ieder geval voor een tijdje. Als we gelijk willen kopen dan zitten we misschien langer dan 6 maanden bij mijn schoonouders en dat is voor niemand goed. Mijn schoonouders worden er niet jonger op en voor de kinderen is het ook beter een eigen stek te hebben waar ze geen rekening hoeven te houden met anderen.
Kortom; ik ga het liefst eerst een tijdje huren in een buurt waar ik me zelf fijn voel dan dat ik ergens in zo'n goedkope wijk weggestopt wordt met allemaal ouderen. De wijk waar mijn schoonouders wonen is ook aardig grijs, veel ouderen(60-80jarigen) en dat vind ik toch geen buurt voor onze kids.

Wij zullen ook eerst ons huis moeten verkopen, misschien nog wel voor ik uberhaupt met de visa aanvraag begin want in deze tijd weet je maar nooit hoe lang het te koop staat. Dat zie ik ook aan de overkant, dat stel is gescheiden en zij woont er nog met de tweeling, waar kevin vaak meee speelt. Dat huis is vergelijkbaar met ons huis maar zij hebben geen garage. Het staat al sinds kerst vorig jaar te koop. Laatst leek het erop dat het verkocht zou gaan worden maar de potientiele kopers hebben het niet door laten gaan.

Ik ben benieuwd hoeveel ons huis op gaat leveren. In juni heb ik een vrijblijvende waardebepaling laten uitvoeren door een makelaar en de uitkomst was verassend positief. Het zou volgens haar rond de 200.000 euro op moeten leveren. We houden er niet zo heel veel aan over trouwens. In 2000 hebben we het huis gekocht met een hypotheek van 345.000 gulden maar dat werd later 165.000 euro. 3 jaar geleden hebben we de hypotheek overgesloten en tegelijk verhoogd voor de verbouwing aan de keuken. De hypotheek werd 195.000 euro. Ik hoop dat dat het in ieder geval gaat opleveren anders moeten we er nog geld bij leggen en dat hebben we voor andere dingen nodig zoals de visumaanvraag, verscheping kist met spullen(vooral dozen). Misschien kunnen we nog geld verdienen door de inboedel te verkopen. ook veel decoratiespul(kandelaars,vazen enz) zullen verkocht worden.Desnoods via een kofferbaksale of marktplaats.

Ik begin er eerlijk gezegd best zin in te krijgen maar het grootste probleem is nu; hoe vertel ik het mijn ouders.

Garantie heb je nooit en je krijgt het tenslotte hoe je  het zelf maakt. Je moet ook overal zelf op afstappen. Ik moet wel zeggen dat ik daar niet heel goed in ben maar voor zoveel geld aan kosten wil ik er wel moeite voor doen. Een half jaar geleden heeft darren me gezegd dat ik een deadline had tot het eind van het jaar en dat is over een week of 6 klaar.
Ik begin toch aardig zenuwachtig te worden :grin: :grin: :grin:

Via een van mijn publieke hyvessites(Australie met de kangoeroe erop) heb ik ook mailcontact gehad met een nederlandse vrouw die daar sinds 8 jaar woont in de Dandenongs, aan de andere kant van melbourne. Zij heeft ook een dochter die destijds 4 jaar was toen ze daar kwamen. Het is toch altijd leuk om ervaringen van anderen te horen.
Heel af en toe heb ik nog contact met Mariska(Sleetjes) op deze site of via haar space.

Heeft Dirk al een baan aangeboden gekregen in Perth of omgeving of gaan jullie gewoon eerst daarheen en dan pas werkzoeken voor hem?

Verder heb ik ook niet zo heel meer te melden. Voor het eind van het jaar moet ik van darren beslissen :grin: dus keep your fingers crossed.

Groetjes Heidi
 
[quote author=Sacha link=topic=9116.msg128190#msg128190 date=1226785352]
Wij zitten ons inderdaad al een beetje rijk te rekenen met de huidige dollarstand, maar ze zullen toch echt met een normaal bod moeten komen. Er zit nog een hypotheek op het huis van 242000, dus het huidige bod is echt niet acceptabel! :|

Maar we geven niet op, zodra we een goed bod krijgen gaat er een strik om en weg ermee! Dan houden we hier nog iets achter voor de tickets en de verhuizer en de rest gaat naar een Australsiche bank als aanbetaling voor ons nieuwe huis. We hebben nl. een aantal prachtige land&house packages gezien op realestate.com.au en dat heeft toch echt onze voorkeur. Wij zijn nl. nog al lastig als het gaat om een eigen huis. Zal wel typisch Hollands zijn, maar ik wil graag deuren in mijn kasten in de slaapkamer en al helemaal geen zeil op de vloer wat ik in sommige huizen zie liggen. Daarnaast heb je bij bestaande bouw dat je of de badkamers(s) of de keuken moet verbouwen om het naar mijn eis te maken en soms zelfs allebei. Dat zal qua kosten ook de spuigaten uitlopen. Dan maar zelf iets leuks laten bouwen!

Ja, dat Butler blijft toch trekken, vooral de wijk The Green, kan mij daar wel heel erg in vinden, al dat groene gedoe  :up:

Wat vinden jullie ervan? Het mag duidelijk zijn: IK WIL EEN ECHT BOD!!!!! [size=6pt]help....[/size]
Sacha
[/quote]

Ha, ha, volgens mij zitten er normaal gesproken wel deuren in de kasten in de slaapkamers hoor! Alleen zie je soms bij wijze van een soort 'design' feature dat in een slaapkamer (de master bedroom) soms voor gekozen wordt om a.h.w. een muurtje te zetten met links en rechts een opening zo.n 2 a 3 meter van de achterste muur vandaan, waardoor je een soort 'mini-kamertje' krijgt. Tegen die achterste wand heb je dan vervolgens (soms heel de wand breed) kleding rails... (ik hoop dat ik het enigzins duidelijk uitleg .. ??)

Zoals je weet zijn wij geen fan van Butler, maar dat is een hele persoonlijke smaak,en over smaak valt niet te twisten (dat doen we dan dus ook niet :)). Darch klinkt er goed natuurlijk, maar daar zijn wij weer bevooroordeeld natuurlijk omdat we er zelf wonen .. :).

Vraagje: Je weet dat een house & land package betekent dat het meestal nog gebouwd moet worden? En dat je er niet raar van moet staan te kijken als dat nog 1.5 jaar duurt nadat je getekend hebt? (e.e.a. afhankelijk van waar ze op het moment dat je tekent zijn met de grond voorbereidingen en zo). Ondertussen moet je dus wel een huurhuis zien te vinden .. ;-). Ik zou toch overwegen om ook rond te kijken naar bestaande huizen (nieuwere, dat wel als ik hoor wat je voorkeuren zijn) als je eenmaal hier bent.

Affijn.. eerst maar zien om goed uit de onderhandelingen nu te komen!!! Veel succes daarmee...
 
@Heidi: Kijk nou eens goed bij je zelf naar binnen en denk even niet aan je ouders. Want als jij verder naar Australie wilt dan is het vertellen van je ouders slecht eens van de hobbels die je zal moeten nemen. Geen leuke hobbel, maar je kan het maar beter gedaan hebben. Laat je ouders jou in elk geval niet tegen houden!
Ennog even over de huizen: Dat zijn allemaal showmodellen, dus ook lekker design in gericht. Wij zoeken vooral iets met 4 slaapkamers, 2 badkamers. Wij hebben wel het voordeel dat we een groot gedeelte van onze inboedel meenemen omdat die nog vrij nieuw is, dus daar maken we geen kosten voor. We nemen zelfs de gordijnen van de kinderkamers mee. We kijken nu ook veel naar huurhuizen omdat we niet verwachten direct van het vleigtuig een huis te kunnen kopen, maar willen wel iets huren in de buurt van waar we gaan kopen. Dan hoeven de kinderen niet weer naar een andere school en weer andere vriendjes te maken. Het zal best wel al wennen voor ze worden.
Dirk heeft nog geen baan, maar zit gelukkig in de IT sector waar altijd veel werk is. Het zal niet makkelijk worden, maar het zal zeker lukken want Dirk is een hele goede IT-er, dus maak me daar geen zorgen over.

@Pete: Je verhaal over de kasten was helemaal duidelijk. Vaak zie je inderdaad in de masterbedroom wel een WIR (vrouwendroom...), maar ik struikel telkens weer over de gordijntjes die in de kasten hangen in de andere kamers. Daar zie je dan een soort nisje, met 1 of 2 planken en een stok hangen en dat heeft dan een "build in closet".... Dan doe ik liever de hele nis vol met planken voor speelgoed van de kinderen en koop wel een echte kast voor de kleding.

Dat een "house + landpackage" nog gebouwd moet worden, dat was mij inderdaad wel duidelijk, maar niet dat dit soms nog 1,5 jaar kan duren. Weer iets geleerd. Zelf had ik gerekend op ongeveer en half jaar, want doordat er geen heipalen de grond in moeten en men veel met prefab werkt is een huis veel sneller af. Dit is gebaseerd op info van een oom van Dirk uit Melbourne die altijd zelf huizen heeft gebouwd, maar nu met pensioen is.
We kijken ook naar de nieuwere huizen, maar ik ben zo'n muts dat ik graag iets wil hebben wat nog niet van een ander is geweest... Ik weet het, hele rare afwijking. Zowel ons huidige huis als het vorige waren nieuwbouw. Komt misschien omdat ons eerste huis (huurhuis) als zo'n 35 jaar oud was en ik een verschrikkelijke hekel heb aan verbouwen. Daarnaast heb ik bij Dirk al de regel dat het niet lukt als er geen toetsenbord aan zit.... en die zit nu eenmaal niet aan een huis.... :smile:

Een definitieve keuze kunnen we toch pas maken wanneer we er zijn. Je moet toch eerst eens een beetje in een wijk rondlopen en een beetje de sfeer proeven voor je een keuze kunt maken. Ben niet van plan om de haverklap te verhuizen, veel te veel stress met al die dozen!

O ja.. dat was zo'n voordeel van Darch.... dan hoefden we niet gelijk een zwembad aan te laten leggen, maar kom ik gewoon zeer regelmatig op de koffie met de kinderen en hun zwempakjes :grin: Vind nl. nog altijd dat jullie een prachtig zwembad hebben, zal ook een lieve duit gekost hebben.... De dames zullen het de eerste tijd maar moeten doen met een opblaasbadje, maar wel met hek erom, want de jongste kan nog helemaal niet zwemmen zonder vleugeltjes! Dan kunnen wij doorsparen voor een echt zwembad, want dat hoort toch echt een beetje bij mijn Australsiche droom.
 
[quote author=Sacha link=topic=9116.msg128225#msg128225 date=1226901320]
We kijken nu ook veel naar huurhuizen omdat we niet verwachten direct van het vleigtuig een huis te kunnen kopen, maar willen wel iets huren in de buurt van waar we gaan kopen. Dan hoeven de kinderen niet weer naar een andere school en weer andere vriendjes te maken. Het zal best wel al wennen voor ze worden.
[/quote]
Dat is natuurlijk altijd het best, meteen in de buurt zien terecht te komen waar je (in ieder geval de komende tijd) verwacht te blijven ;-).

[quote author=Sacha link=topic=9116.msg128225#msg128225 date=1226901320]
Dirk heeft nog geen baan, maar zit gelukkig in de IT sector waar altijd veel werk is. Het zal niet makkelijk worden, maar het zal zeker lukken want Dirk is een hele goede IT-er, dus maak me daar geen zorgen over.
[/quote]
Los van hele vreemde dingen zoals een complete instorting van (alle / de) wereldeconomie moet het wel lukken ja... Zou het helemaal fout gaan met de wereld economie zit je overal slecht ..

[quote author=Sacha link=topic=9116.msg128225#msg128225 date=1226901320]
Dat een "house + landpackage" nog gebouwd moet worden, dat was mij inderdaad wel duidelijk, maar niet dat dit soms nog 1,5 jaar kan duren. Weer iets geleerd. Zelf had ik gerekend op ongeveer en half jaar, want doordat er geen heipalen de grond in moeten en men veel met prefab werkt is een huis veel sneller af. Dit is gebaseerd op info van een oom van Dirk uit Melbourne die altijd zelf huizen heeft gebouwd, maar nu met pensioen is.
[/quote]
Ja, het zou op zich kunnen, een huis bouwen in een half jaar. Echter wegens de (toch nog steeds) grote vraag naar huizen zijn de werklui over het algemeen zo druk, dat planningen gewoon niet gehaald worden. Nog sterker er wordt hier over het algemeen niet zo heel erg gepland. Het is meer van: als dit stuk af is dan gaan we eens kijken wanneer we aan het volgende beginnen... ;-). Nu heeft Dale Alcock (ja, zo heet dat bedrijf echt ;-) ) vorig jaar nog reclame gemaakt met een gegarandeerde bouwperiode van 7 maanden .. Maar wat dat in werkelijkheid inhoud weet ik niet ...

[quote author=Sacha link=topic=9116.msg128225#msg128225 date=1226901320]
We kijken ook naar de nieuwere huizen, maar ik ben zo'n muts dat ik graag iets wil hebben wat nog niet van een ander is geweest... Ik weet het, hele rare afwijking. Zowel ons huidige huis als het vorige waren nieuwbouw. Komt misschien omdat ons eerste huis (huurhuis) als zo'n 35 jaar oud was en ik een verschrikkelijke hekel heb aan verbouwen. Daarnaast heb ik bij Dirk al de regel dat het niet lukt als er geen toetsenbord aan zit.... en die zit nu eenmaal niet aan een huis.... :smile:

Een definitieve keuze kunnen we toch pas maken wanneer we er zijn. Je moet toch eerst eens een beetje in een wijk rondlopen en een beetje de sfeer proeven voor je een keuze kunt maken. Ben niet van plan om de haverklap te verhuizen, veel te veel stress met al die dozen!
[/quote]

Dat is helemaal niet zo gek.. Het is echter wel een overweging om ook te kijken naar huizen die nét af zijn of pas een half jaartje of zo bewoond zijn geweest. (GROOT) Voordeel is dat je er dan snel in kunt.. Er zijn hier nogal wat 'owner/builders' die een huis bouwen, er een tijdje (6-12 maanden) in wonen ivm belasting voordelen als ze niet meteen verkopen. In die tijd wonen ze practisch gesproken in misschien 2 kamers van het huis (was bij ons ook zo). We konden het huis meteen in, er was werkelijk helemaal NIETS wat er gedaan moest worden. Zelfs schoonmaken was niet nodig ... Zo kan het ook.

[quote author=Sacha link=topic=9116.msg128225#msg128225 date=1226901320]
O ja.. dat was zo'n voordeel van Darch.... dan hoefden we niet gelijk een zwembad aan te laten leggen, maar kom ik gewoon zeer regelmatig op de koffie met de kinderen en hun zwempakjes :grin: Vind nl. nog altijd dat jullie een prachtig zwembad hebben, zal ook een lieve duit gekost hebben.... De dames zullen het de eerste tijd maar moeten doen met een opblaasbadje, maar wel met hek erom, want de jongste kan nog helemaal niet zwemmen zonder vleugeltjes! Dan kunnen wij doorsparen voor een echt zwembad, want dat hoort toch echt een beetje bij mijn Australsiche droom.
[/quote]
Ha, ha, en druk dat we het ineens hebben ... (zijn we ineens nooit meer thuis ;-) ;-) ). BTW: Als je serieus een zwembad wilt (op enig moment) hod dan wel rekening met de grond rond je huis... Je moet natuurlijk wel genoeg ruimte hebben om er later een in te laten bouwen .. Oh, en ook in de gaten houden dat er genoeg ruimte is voor een bobcat om erbij te komen (garage met een grote achter 'rol'-deur b.v.).. Maar goed, ik schat zo in dat we elkaar wel in Perth spreken vóór jullie gaan kopen ...
 
Pete, ben weer heel blij met je!!!! Hele handige info en we zullen zeker elkaar spreken voor we een huis kopen! Komen we gezellig op de koffie en kunnen wij ons eens rustig laten informeren over alle dingen waar we nu soms helemaal niet bij stil staan. Maar natuurlijk vooral lekker kletsen over het leven in het relaxte Perth (niet verder vertellen....anders word het te druk... :smile:)

Sas
 
Hoi Sacha,

Hoe gaat het met de verkoop van je huis?. Is er al weer een nieuw bod uitgebracht door die mensen of hebben ze inmiddels afgehaakt. Het zal in deze tijd ook niet meevallen om je huis te verkopen. Bij ons in de rij is afgelopen week weer een huis te koop gezet. Heel stiekem allemaal. Ze hadden wel ooit een tussen neus en lippen door vermeld dat zij weer graag richting groessen zou willen waar ze vandaan kwam maar ik en mijn buren hebben onze eigen mening daarover. Zij is kraamverzorgster en werkt momenteel meer niet dan wel en hij is een half jaar op cursus geweest voor een nieuwe baan als marechaussee. Hij heeft die tijd geen salaris gehad dus ik denk eerder dat ze het financieel niet meer op kunnen brengen.Ik heb haar gesproken en ze gaf zelf aan dat het huis te klein werd en dat ze niet uit konden breiden en met het oog op de toekomst wilden ze kijken naar iets groters. Hun dochtertje is inmiddels 2,5( en helemaal weg van kevin)  dus wie weet?????? Ik krijg in elk geval geen hoogte van haar. Vorig jaar toen Jeremy op de IC lag liep ze met een hele grote boog om me heen zodat ze maar niet tegenkwam. Ik denk dat ze het moeilijk vond om te vragen hoe het met hem ging. Helemaal omdat ze bang was om een slecht antwoord te krijgen en dat ze niet weet hoe ze daarop moet reageren. Het is nu al ruim 1,5 jaar geleden maar ze praat nog steeds niks. Ze zegt wel hoi maar zodra dat meisje naar kevin loopt is het gelijk; kom josephientje, we gaan naar binnen, terwijl haar vriend altijd even blijft praten en ook gerust achter aan sjokst hier naar binnen als kevin en zij lekker gaan spelen. Het zal in ieder geval nooit mijn vriendin worden.  Ik zal ze dus niet missen maar ze kunnen er volgend jaar nog wel wonen.

Heb je al plannen gemaakt voor je kerstdiner of wordt het toch een cateringmenu. Ik heb zelf nog geen idee. Vorig jaar zijn we met kerst naar mijn ouders geweest. IN principe zou het dus wel netjes zijn om hun dan nu uit te nodigen en lekker te gaan gourmetten met z'n allen. Daarnaast hebben we ook nog de oom van Darren. Hij is vrijgezel en heeft verder niemand waar hij de kerst mee kan doorbrengen. Hij woont in een niet al te beste buurt en heeft wel 3 kinderen maar die kijken niet echt naar hem om. We hebben hem nu 2 keer op het eten gehad. De eerste keer had ik uitgebreid gekookt(voor niks bleek achteraf) want veel dingen at hij niet. Hij ging elke keer tussen door op de bank zitten bier drinken. Daar leeft hij min of meer op.  Vorig jaar heb ik hem weer uit genodigd en zijn we gaan gourmetten. Hij kan dan zelf bepalen wat en hoeveel hij eet en dat ging al veel gemakkelijker. Eerst maar eens kijken wat hij zelf van plan is dit jaar. Maar eerst vieren we sinterklaas nog.

Aanstaande zaterdag wordt hij ingehaald in Terborg. Helaas kan ik dit keer niet mee, omdat ik moet werken bij die inpakcentrale. Wel jammer want Darren geeft er niks om omdat hij er niet mee opgegroeid is. Ik was dus net zo lief zelf meegegaan. Dan kan hij thuis blijven bij jeremy, want hij slaapt dan nog.  Ik moet zeggen dat hij er nog niet echt warm voor loopt. Hij heeft afgelopen zaterdag 10 minuten gekeken naar sinterklaas op tv en toen was hij uitgekeken. 4 december hebben ze sinterklaas op school. en vrijdagavond vieren we het thuis onder het genot van lekker speculaasbrokken. Ik moet de cadeaus nog inslaan maar heb al wel m'n ideeen erover.
Kevin is helemaal weg van verhaaltjes van jip en janneke maar dat boekje waarin ik nu lees valt al bijna uit elkaar en ik kan de verhaaltjes bijna dromen. Tijd voor iets nieuws dus. Afgelopen week hadden ze boekjes van jip en janneke bij onze plus supermarkt te koop en daar heb ik er alvast een van gekocht. De rest komt nog.
Voor Jeremy wil ik een kinderstofzuiger kopen. Hopelijk laat hij voortaan mijn stofzuiger in de kast staan want daar kun je af en toe lekker je nek over breken. Van mijn ouders krijgt hij een nieuwe driewieler want de vorige heeft het begeven door een ruw stoeispelletje. Kevin krijgt van hun uitbreiding van zijn treinenspul. Daar kun je van alles bij kopen, ik kan alleen niet zo snel op de naam van het spul komen.
Hier en daar zal er ook nog wel snoep bij zitten en ook moet hij thuis en op school zijn schoen nog zetten.

Ik heb vanmiddag de hele middag zitten kijken op  realestate.com.au en google maps. Hartstikke leuk. Ik heb veel huizen gevonden, net buiten de grens van melbourne. Huizen waar eigenlijk niks aan gedaan hoeft te worden qua kleur. Ik heb ook nog even in perth gekeken maar daar ben ik niet bekend dus ik weet niet waar ik het zoeken moet. Ik wil ooit nog wel een keer naar perth en monkey mia maar dat is een 5 jaren plan. Als we daarheen verhuizen dan wil ik  het liefst zo veel mogelijk gaan werken om zsm een huis te kopen en dan gaan we pas reisjes plannen.

Kevin is zowieso het liefst op zijn vertrouwde plek. Toen we dit voorjaar met mijn schoonouders naar centreparcs waren wilde hij de eerste avond al weer naar huis. Hij kwam elke avond tig keer naar beneden, gewoon omdat het een onbekende omgeving voor hem was. Ik denk dat het allemaal te maken heeft met vorig jaar. Hij heeft toen veel bij mijn ouders geslapen en dat ging altijd goed, totdat hij buikgriep kreeg. Alleen mama is dan goed, maar mama kon niet komen. Hij wil sindsdien ook niks meer horen over logeren. Het liefst ligt hij bovenop me. ik zeg wel eens; ik heb aan een 1-persoonsbed genoeg want hij ligt bovenop me. Ik voel gewoon zijn knieen in mijn rug en af en toe krijg ik zijn hoofd tegen mij aan. Dat gaat dan aardig hard.
Vannacht hadden we ook een gebroken nacht. Kevin kroop(volgens darren, ik heb het niet gemerkt) rond 3 uur bij ons in bed en een uur later draaide ik me om en toen kwam de aroma tegemoet vanonder de dekens. Meneer had gepoept. Gelukkig niet in de onderbroek maar gewoon in de luier. Hij is snachts nog niet zindelijk en als ik mijn moeder hoor dan kan het nog wel een tijdje duren voor hij snachts uit de luiers is. Mijn broer was bijna 14 toen hij snachts eindelijk droog bleef(misschien had ze het verward met een natte droom, hihi :grin:)maar ook mijn oom, moeders jongste broer(13 jaar jonger) had op zijn 15e nog een bedzeiltje nodig hoorde ik vorige week dus it's all in the family.

Had ik een tijd terug nog van alle verhalen over mijn ouders. Het is nu aardig rustig maar mijn moeder is er een weekje alleen tussen uit. Ze wilde eens rustig alles op een rijtje zetten. Ze zit in een kasteel, hier niet zo ver vandaan. Ik kan er zo naar toe fietsen. Daar zitten meer mensen met zulke problemen. De gasten selecteren zichzelf. Ik was van de week even met mijn broer aan het chatten en hij zei dat mijn moeder contact had met 4 andere vrouwen dus blijkbaar vermaakt ze zich wel. Misschien kan ze er contact mee houden zodat ze het voor zichzelf weer iets aangenamer maakt. Na die tijd heeft ze niet meer gebeld. Aanstaande donderdag komt ze weer terug. Het viel m'n vader wel tegen dat hij savonds na zijn werk zelf eten moet koken. Gelukkig zijn het allebei geen grote eters en ze zijn zeker niet vies van fastfood. Ik heb al wel aangeboden dat ze een keer hier konden komen eten maar mijn broer wist het nog niet en mijn vader vond het een heel gedoe. Wat is nou makkelijker dan bij iemand anders aan tafel schuiven.Hoezo eigenwijs??
Verder was het mooi een saaie boel. Mijn broer zit de hele avond in zijn eigen computerhok te leren en mijn vader zit alleen in zijn kamer want hun televisie heeft het ook nog eens begeven. Gezellig he?

Ik ga nu even Darren de huizen laten zien die ik vanmiddag heb geselecteerd op realestate.com.au.Anders vlucht hij zometeen weer naar boven en ik weet ook niet wanneer hij weer thuis is. It's always a surprise.

Het is toch weer een heel verhaal geworden. Ik ben benieuwd hoe ver franciska er mee is met het inpakken.
Franciska;Heb je al een datum wanneer alles opgehaald wordt om te verschepen.

Ik laat het even hierbij.

Een fijne avond en tot de volgende keer.

Groetjes heidi
 
Hoi Heidi en alle anderen!

Ik heb een Lastavaza topic gemaakt  :wink:

Alles is opgehaald en we zijn nu weer "inwonend" hihi
Er staan 2 grote North Face zakken vol met kleding en een koffer voor George zijn model auto, die hij mee wilde nemen als bagage.
We moeten nog even wegen, want we mogen elk maar 30 kilo meenemen.

Ik heb ontwenningsverschijnselen sinds ik niet meer hoef te werken wat er in heeft geresluteert dat het huis van onze gastheer vreselijk schoon is geworden in de afgelopen weken  :evil:


Sacha: hoe staat het er mee?
 
[quote author=George Franciska link=topic=9116.msg129873#msg129873 date=1231000319]

Er staan 2 grote North Face zakken vol met kleding en een koffer voor George zijn model auto, die hij mee wilde nemen als bagage.
[/quote]
Krijgen we die nog eens te zien?
Het moet een plaatje zijn, als zo af en toe lees over George en z'n auto :wink:

Bart
 
Hoi Franciska,

Ik had dit berichtje van jou nog niet gelezen dus ik heb al een verhaal geschreven onder het kopje lastavaza. (zie nou pas in wat de letters betekenen.)

Groetjes heidi
 
Heb inderdaad je nieuwe draadje gelezen, spannend hoor!

Ik zit even in een dipje. Ben het wachten helemaal zat. Zeker toen het 3 januari was. Dit hadden wij heel lang als vertrek datum in ons hoofd, zelfs al een afscheidsfeest gepland, maar helaas, niet haalbaar dus.
Ik heb mij er nu maar bij neergelegd dat we nog een paar maanden moeten wachten , het is niet anders.
Gisteren heb ik de laatste kerstspullen verdeeld onder de liefhebbers. Er gaat uiteindelijk maar 1 doos mee met o.a. de glazenballen die ik van mijn ouders heb gekregen toen ik het huis uit ging. Deze hebben altijd thuis in de boom gehangen en gaan nu dus helemaal mee naar de andere kant van de wereld. Alle andere dingen (kersthuisjes, kersttrein e.d.) heb ik naar familie gebracht. De boom ligt nu in mijn kofferbak en gaat straks mee met een collega die een groter huis heeft gekocht en dus een grotere boom kan gebruiken.

Heb mij de laatste dagen ziek gegeten aan de appelflappen, ben niet zo'n zelf bakker, dus zal het hier ook mee moeten doen.

Oud en Nieuw lekker bij mijn beste vriendin gezeten en lekker een traantje gelaten om 12 uur. Ben heel erg sentimenteel op dit moment, kan niet zo veel hebben  :cry:

Maar we blijven hopen. Ben nu aan het kijken voor tickets met vertrekdatum eerste weekend van april, nieuwe ronden, nieuwe kansen en ga een staatslot kopen. Met een beetje geluk kunnen we dan op 11 janauri vertrekken  :lol:

Ben wel nieuwsgierig naar die model auto.... plaats maar snel foto!

Groetjes,

Sas
P.S. Je mag bij ons in huis ook nog wel even komen poetsen... heb nog een stapel wasgoed liggen na de kerstdagen en de vloer moet gedweild worden :grin:
 
kop op Sascha!
nog ff volhouden, je weet de laatste loodjes wegen het zwaarst...

en straks kom je hier in Perth maar lekker bij mij een bakkie doen met een appelflap  :lol: ( ja echt waar...  :roll: )

groetjes
Monja
 
Altijd lekker om een hart onder de riem gestoken te krijgen, zeker als daar ook nog een uitnodiging voor koffie met appelflappen bij zit  :smile:
Daar worden we dan weer iets vrolijker van. Dankjewel  :up:
 
Kop op Sacha! Niet alles kan je van te voren plannen daar zijn wij ook al achter gekomen.
Aangezien je denk ik net zo'n controle freak bent als ik zal het niet meevallen, maar geef je maar over het is niet anders meid.  :group:
En het emotionele is ook de spanning die er even af moet denk ik.
Probeer je er bij neer te leggen en jullie tijd komt ook echt nog wel!
De staatsloterij heeft ons maar 5 euro gegund met de oudejaarsloterij helaas  :cool:

Foto's van de auto.... die heb ik niet allemaal online hoor! hahaha
Ik heb Laptop en George heeft PC en daar staan zijn foto's op en die heb ik nog niet allemaal uitgezocht en overgezet.

Ik heb hier foto's van een van de eerste Big Scale, maar die is dus al weer weg.
De zilver met rood is van hem: http://picasaweb.google.nl/Blues.Brothers.Racing/BluesBrothersRacing?authkey=1BYbACPV_9c#

Dit is in de "sleuteltent" in  Salou vorig jaar" serious business hoor!
09-2008001.jpg

Broertje van G. staat gevaarlijk te kijken met een peuk in zijn waffel hahaha
De lege plek is G. zijn werkplek en auto(s)

Maatje van George:
09-2008003.jpg


Meer bijzonders kan ik nu even niet vinden, maar op google kan je zoeken op Big Scale en Elcon of Cleon  :cool:

Hij heeft zich al aangemeld op een Large Scale Ozzie forum over deze auto's en er heeft iemand gereageerd die dus een baan heeft in Sunshine, waar ik ook aan het zoeken ben geweest naar huizen hahaha
Toeval? We zullen zien over 3 weken!
 
Misschien dat de hondjes de sneeuw wel een beetje gaan missen....

Hoe gaat het met de beestenkinders? Merken ze er al iets van? Ik weet nog dat onze katten altijd enorm nerveus werden wanneer we zelfs alleen maar op vakantie gingen. Je bent dan zelf toch iets meer gespannen en doet dingen die je anders niet doet (grote koffers op het bed bijvoorbeeld). Lijkt me dat zij nu toch ook wel door hebben dat er iets te gebeuren staat.

Ook voor die kleine hummels een spannende tijd dus!

Sas
 
De beestenkinders zijn helemaal voorbeeldig!  :up:
Ze hebben zich perfect aangepast aan de nieuwe omgeving en de buren merken niet eens dat er 2 bij zijn gekomen.
Ze zijn ook echt erg braaf en blaffen helemaal nooit.

Echter.... Kaya's testen zijn niet goed.  :|
Morgen naar de dierenarts (DA) om uitleg en evt. oplossingen te zoeken.
Beetje een domper weer, het gaat nooit in 1x goed met die beesten.
Het kan zomaar zijn dat ze niet mee kan de 19e  :-(
 
Jeetje, dat zou wel heel erg vervelend zijn. Dan zou ze op een andere vlucht mee moeten, later dus... en dan ook langer in de kennel moeten blijven, terwijl de andere stuiterbal dan al mee mag :cry:.

Zo blijkt maar weer: ieder huisje heeft zijn visumkruisje.....

Zal voor je duimen!

Sas
 
Back
Top