KLETSDOZEN Afgesplitst

Hoi Franciska,

Ik hoop dat je morgen weer een stuk beter in orde bent om weer te kunnen gaan werken, als je dat tenminste van plan was. Dit geldt ook voor Sacha trouwens. Ik hoest nog steeds heel veel, vooral als ik veel praat, Vanavond met het voorlezen was het de hele tijd raak, na elke bladzijde kwam er weer een hoestbui opzetten.

Ik had eerder vanavond jouw post al gelezen maar toen was het even spitsuur. Darren moest vanavond weer werken en omdat het zo'n hondenweer is heb ik hem maar even netjes naar de vrachtwagen gebracht. Normaal gaat hij eigenlijk altijd met de fiets maar als je dan weg moet dan zit dat niet zo lekker in de vrachtwagen met zo'n natte broek. Naar huis is beter,dan kun je tenminste lekker even onder de douche en schone kleren aan trekken. . Ik heb dus de kids maar even in de auto gezet en ben even op een neer naar gendringen gejaagd. Toen we thuis kwamen heb ik ze naar bed gebracht. Kevin heeft morgen wel vrij ivm de kermis maar laat naar bed is voor hem EN mij funest, Hij is dan strontvervelend.

Misschien is het voor George wat om ergens iets verder van de stad een stukje grond te kunnen kopen. Rockbank, en Sunbury hebben aardig uitgestrekt gebied. Misschien is daar plaats om te crossen. of Richting Bacchus Marsh, met die heuvels ertussen. Kun je lekker vaart maken :grin:

Ik zit de hele dag al te kijken naar het huis van de overburen. Mijn buurvrouw is a.s woensdag uitgerekend en kan dus ieder moment bevallen. Ik heb eigenlijk niet veel contact met haar ondanks dat jeremy en haar zoontje maar 3 maanden schelen. Ik vind het dan altijd wel weer leuk om te kijken wat voor een ooievaar er in de tuin staan. Het is daar vandaag wel aardig druk. Misschien dat ze vanwege het slechte weer wachten met een ooievaar plaatsen. Het is ook niet lekker om jezelf de rug te laten natregenen want je bent er best even mee bezig.  Misschien krijg ik dan ook wel weer de kriebels???? Ik denk het niet, al dat gedoe met jeremy wil ik niet nog een keer meemaken.. Hij is er goed uitgekomen maar ik weet niet hoe het een volgende keer zou gaan.
Met Jeremy hebben we helemaal geen ooievaar in de tuin gehad toen hij thuiskwam. Dat ging zo onverwacht en snel en rond de zelfde tijd is er bij een dochter van de buurvrouw een dood kindje geboren. Het zou dan ook niet echt leuk zijn om dan te zitten spelken met een ooievaar in de tuin. Die buurvrouw is een moeder van een van de vrienden van mijn broer. Bij haar dochter kan ook elk moment een kleine komen. Zij is namelijk ook deze week uitgeteld. Het is hier een nogal vruchtbare buurt. Er komen steeds meer jonge stellen.

Ik zag in een andere post iets staan over dat programma "grenzeloze liefde" Dat is wel leuk om te zien maar ik vond het programma "grenzeloos verlangen"ook altijd mooi. Dat ging dan over kinderen die geadopteerd werden uit china of zoiets.

Verder hebben we vandaag niks gedaan. Gelukkig was het vanmiddag even droog toen dat kindercorso langskwam maar daarna heeft het aan een stuk geregend. Darren heeft vanmiddag nog even geslapen omdat hij vannacht weer rijden moet en kevin en ik hebben achter de computer gezeten. Het was echt geen weer om naar de kermis te gaan. Het liefste waren we allemaal in bed gebleven de hele dag.

Ik zit inderdaad in een lastig parket. Het is net een spagaat, het ene been hier en het andere been in australie zoals je zo mooi schrijft.
Mijn schoonmoeder blijft ook elke week vragen en zeggen dat het hoog tijd wordt om te gaan verhuizen. Door haar voel ik me een beetje gepusht. Achteraf had ik beter even kunnen wachten met die brief naar haar toe te sturen. Verder zei ze wel dat ik welkom was en dat ze goed voor ons zou zorgen. Dat kunnen we prima zelf maar het is toch hartstikke goed bedoeld.

Heb nog even naar vacaturesites gekeken en naast baantjes voor medisch receptionisten worden er ook veel tandartsassistenten gevraagd dus werk in overvloed, vooral met jouw werkervaring. Ik weet uberhaubt niet of je dat wil gaan doen maar er zijn banen genoeg.

Morgenavond zal ik jullie allemaal even op de hoogte houden van mijn gesprek bij die huisartsenpraktijk. Ik moet morgen eerst nog even het hele huis doorlopen op zoek naar mijn stagemap. Daarin staan formulieren die ingevuld moeten worden ter beoordeling voor het NTI,  mocht de stage daar gelopen kunnen worden. Ikheb die map zo vaak in handen gehad maar als je het nodig hebt dan zie je hem nergens. Ik snap er gewoon niks van.

Ik ga nu ook maar weer eens mijn mandje opzoeken. Ik kan moeilijk bij die huisarts aankomen met wallen onder de ogen van vermoeidheid.

groetjes Heidi
 
Hey Heidi,

ppff nou ik weet niet of ik morgen opgeknapt ben.
Het komt met vlagen erg heftig opzetten.
Ik hoest niet maar het zit echt in de voorhoofdsholtes en bijholtes.
Erg vervelend maar niets aan te doen. De ogen blijven tranen (ben niet emotioneel!) en de neus blijft lopen.
Ik nies me ook echt helemaal een slag in de rondte!
Ik ga me hiervoor dus niet ziekmelden.
Heb trouwens vandaag ook al een collega gezien op de show, dus voor mij is het out of the question me hiervoor ziek te melden.
Dan wacht ik wel tot dinsdag, dan is het een betere dag om een sicky te nemen.  :evil:

Met ons uiteindelijke stekkie komt het wel goed.
Eerst maar eens een tijdje huren en rondkijken en kijken waar het goed voelt.
In ieder geval gaat de auto van George in ZIJN koffer en niet in de andere verhuisspullen  :grin:
Dan maar een paar broeken minder mee, die auto is heilig.
Kan ik ook wel begrijpen, heeft ie in ieder geval wat om handen, stil zitten is niet zijn ding.
Ik heb de hondjes, hij zijn hobbies.

Hopelijk heeft Darren rustig weer onderweg, hier is het nu opgeklaard.
En hopelijk ben jij snel uit je spagaat.
Keuzes maken is gewoon moeilijk, maar is makkelijker als je anderen deelgenoot maakt van je probleem/dillema.

Heel veel succes met je gesprek van de week.
Ik weet niet wanneer ik weer kan komen kijken.
Op het werk kom ik niet op deze site, lukt ook niet.
En met de mannen die weer thuis komen weet ik ook niet of ik er aan toe kom  :wink:

Beterschap, sterkte en succes allemaal!
Cis
 
Hoi kletsdoosjes,

Nu een even iets korter verhaaltje dan dat je normaal van me gewend bent. Zoals jullie weten heb ik vandaag een sollicitatiegesprek gehad bij een huisarts bij ons in de Achterhoek. Een hele aardige arts en als je voor hem zou gaan werken heb je volgens mij een luizenleven. Heel anders dan die chaotische praktijk waar ik hiervoor gewerkt heb, Alleen de artsen zijn al een wereld van verschil.

Deze arts werkt alleen en heeft 1 fulltime kracht en een die dan een paar uur per week als extra bezetting daar werkzaamheden wil gaan uitvoeren. Dat zou ik dan moeten zijn of iemand anders. Vorige week aan de telefoon had hij het over de dinsdag en de donderdag dus ik ging er van uit dat het hele dagen waren maar vandaag tijdens het gesprek had hij het over de dinsdag van 8-12 uur en de woensdag van 8-14 uur. Zo'n 10 uur per week dus. Ik zou dan de stage wel kunnen doen maar ik wil dan wel proberen om de maandag erbij te doen. Zodat ik per week genoeg uren heb om mijn stage voor eind februari af te krijgen.
Hij had nog meer sollicitanten dus ik hoor pas aan het eind van de week wie het wordt.

Verder ben ik vandaag nog even met kevin  en Jeremynaar de kermis geweest zodat hij nog even kon afkicken van die autootjes. Hij is er geloof ik wel 9 keer in geweest. Gisteren kon het niet vanwege het slechte weer dus moest hij vandaag de schade inhalen. Meteen maar even een zak snoep ingeslagen. Ik ben dol op kaneelstokken, nougatblokken, zuurstokken en ander kermissnoep.
We zijn meteen na terugkomst van het sollicitatiegesprek gegaan maar je komt altijd bekenden tegen dus het werd nog weer laat voor we thuis waren. Toen moesten we nog eten en allebei de kids douchen en in bad en toen het nest in. Morgen moet kevin weer naar school dus ik hoop dat hij het bed uit kan komen morgenvroeg. Morgenavond dan maar weer iets eerder in bed.

Ik ga nog even proberen om mijn vriendin te bellen en dan duik ik zo ook mijn bedje in.

Groetjes en tot morgen.

Heidi
 
Hello ladies!

Ik lees wel mee, maar heb gewoon even niets te vertellen. Ik denk niet dat jullie zitten te wachten op de score met aantal niesbuien en verbruikte zakdoekjes. Het leven bestaat nu dus uit snotteren, niezen en werken... boring.....

Heidi, ik duim dat het gesprek tot een stageplek zal leiden, dat zou echt geweldig zijn!

Cis, wil je een zakdoekje hebben? Heb van die lekkere zachte, fijn voor je neus  :smile:

Groetjes,
Sas
 
Hoi Sacha,

Voel je je al weer iets beter. Mijn hoestbuien zijn al weer  minder geworden maar nu heb ik jeremy weer opnieuw aangestoken. Vanmorgen was hij al om 5.30 uur aan het hoesten dus heb ik hem maar in mijn bed gelegd. Hij was aardig aan het kokhalzen en gaf ook slijm op. Hij is nu weer behoorlijk zwaar aan het ademen. Hopelijk komt hij er nu zelf bovenop zonder die ventolin pomp. In de loop van deze dag is het iets erger geworden met het hoesten. Hij wil nu ook bijna niet eten, alleen drinken maar dit is in dit geval ook iets belangrijker. Ik heb in ieder geval pcm achter de hand voor de nachten dus hoop ik dat het vannacht wel goed gaat, in ieder geval beter.

Ik weet niet of dat gesprek van gisteren leidt tot een stageplaats. Ik dacht dat ik de enige sollicitant was maar dat was helaas niet zo. Hij had er meer en daar zal vast wel weer iemand tussen zitten die meer kan. We wachten rustig af. Als ik daar dan niet in dienst kom dan hoop ik dat ik in ieder geval 3 dagen kan komen stagelopen, want in dienst zijn en stagelopen kan volgens mij niet. Je leert natuurlijk wel iets maar ik moet vooral de medische technische kant leren en dat lukt niet als je zelf achter de balie zit om recepten uit te schrijven. Ik zal het toch zelf moeten doen uiteindelijk.

Als dit niet lukt dan weet ik het ook niet  meer.Een week of 2 geleden heb ik het nti weer gemaild over de stand van zaken maar die zijn zo laks als een weet niet wat. Ik denk dat ik er nog maar een keer achteraan bel. Intussen heb ik zelf  nog brieven gestuurd maar krijg nergens antwoord op.
Wel heb ik gisteren een brief gekregen van die inpakcentrale waar ik had gesolliciteerd als inpakmedewerkster voor kerstpakketten. Daar kan ik 25 oktober a.s beginnen. Dat duurt tot 20 december dus kan ik 8 zaterdagen werken. Dat brengt tenminste weer wat geld in het laatje. Ik werk dan van 7.30/16.00 uur. Ik hoop alleen dat darren vrijdagavond op tijd thuis is anders kan ik niet weg smorgens. mijn vader heeft al wel gezegd dat ik hem ook kan bellen als ik in nood zit, maar ervaring leert dat hij iets zegt en na de tijd niet meer weet wat hij gezegd heeft.
Ik heb dat vaker meegemaakt met hem. Hij zegt vaak dat hij kevin een dag komt ophalen om te spelen in een vakantie of zo. Mijn moeder weet dan vaak van niks dus als meneer dan niet komt dan breng ik kevin naar mijn ouders en zeg dan dat papa hem op zou halen. HIj is het dan weer straal vergeten. Tja, ouderdom komt met gebreken dus vergeetachtigheid zal daar ook wel bijhoren.  :grin:

Sinds vanmorgen is er bij onze overburen een drukke bedoeling. Zij was deze week uitgeteld en is dus vanmorgen bevallen van een meisje. Nu staan er inmiddels 2 ooievaars. Om 7.30 uur vanmorgen stond de auto van een van de ouders voor de deur om het andere kind bezig te houden denk ik. Later zag ik de verloskundige lopen die hier ook de nacontrole heeft gedaan van kevin en een kraamverzorgster dus dan weet je genoeg. Rond een uur of 10 is ze geboren denk ik.
Ondanks dat jeremy en hun eerste kind maar 3 maanden schelen had ik eigenlijk geen contact met haar. Haar man-vriend is een stuk vriendelijker. Zij liep altijd met een grote boog om me heen. Ook als kevin met dat kindje van hun voor op straat speelde dan nam ze hem mee. Nu met de 2e zal ik er vast niet meer contact mee krijgen.
Vandaag komt er een monteur voor onderhoudscontrole voor de cv ketel. We kregen een brief waarin stond dat ze tussen 14/16.00 zouden komen maar je zult net zien als ze voor de deur staan als ik kevin op moet gaan halen. De ketel hangt toch in de schuur dus ik hang wel een briefje aan de voordeur waarop staat dat ze achterom moeten en dat de ketel in de schuur hangt. Ze redden zich zelf wel. Alles wat ze nodig hebben is in de schuur aanwezig.

Ik laat het weer even  hierbij. Ik moet nog even een telefoontje plegen naar de australische ambassade in berlijn om t vragen waar het australian citizenship certificaat blijft van jeremy. Het nieuwe australische paspoort van darren hebben we ook aangetekend meegestuurd dus die willen we ook wel graag terug. 9 juli heb ik het opgestuurd en nu 3 maanden later hebben we het nog niet terug. Het was wel druk maar het geld is afgeschreven dus ik verwacht dat papier toch ook wel een keer. Ik kan nu wel bellen zodadelijk staat die monteur voor de deur en kan ik het gesprek weer afkappen. Ik bel morgenvroeg wel.

Groetjes Heidi
 
[quote author=George Franciska link=topic=9116.msg126287#msg126287 date=1223225836]
!

En nu verder...
Als het een gesloten forum was geweest (alleen geregistreerde leden en geen gasten die mee kunnen lezen) dan had ik het misschien wel gezegd. Het zijn er toch ruim 500 elke dag.
We wonen behoorlijk achteraf. Je wil niet weten wat mensen van je te weten kunnen komen via internet.
(denk hierbij ook aan meelezers vanuit overheidsinstanties en familieleden en collega's die de link wel eens hebben gezien?)


[/quote]

Daar wordt je echt eng van wat mensen over je te weten komen. Het is nu al bijna standaard dat een werkgever je hyves pagina bezoekt  :lol: Ik had het wel is gehoord, maar toen ik een tijd geleden op mn weblog een hit zag staan van een bedrijf waar ik een uur daarvoor op gesprek was geweest, heb ik meteen de hele boel afgesloten. Niet dat er geheimen opstaan ofzo, maar het is het idee.
 
Shuter street, ik doe het zelf ook. En ook bij wie o wie.nl
Maar op mijn naam is weinig te vinden op internet. Ik ben er erg kien op.
Hoe vaak zie je niet profielen van allerlei sites in het openbaar komen als er iets met een puber enzo is gebeurd?
Die schrijven gewoon alles op.
Vandaar dat ik ook geen collega's op mijn hyves wil en niemand buiten mijn vrienden kan de krabbels lezen  :wink:
Ik sta er ook niet met mijn eigen naam op. Alleen mensen die me kennen zullen het herkennen.

Verder hallooooootjes allemaal...
Ik ben echt doodziek!
ik ben gisteren naar huis gegaan na de afspraak met de accountant vervroegd te hebben.
Ik hoest me verrot, niezen, snot, benauwd bah bah bah!
Gisteren op bed gelegen en daardoor niet kunnen slapen vannacht vandaag heb ik echt geen lucht meer.
Ik ga van de week denk ik niet meer werken, ik trek het gewoon niet.

Heidi: Succes met je sollicitaties! Ik hoop dat het je lukt.
En inderdaad raar dat het zo lang duurt met die papieren in Berlijn...

Ik mailde vanmorgen waar mijn paspoort bleef en een uur later kreeg ik een giga mail met 1 belangrijk zinnetje:
VISA GRANT NOTIFICATION
Subclass 100 Spouse (Migrant)

I am writing about your application for a Spouse (Migrant) visa which was
lodged on 22 September 2008.  I am pleased to advise that you have been
granted this visa.


The visa requires that you first enter Australia before 4 September 2009.


:happysun:

that's all folks!
Ik ga weer onder mijn kleedje liggen.
 
@George Franciska
Gefeliciteerd met de visum!!! :up: Veel succes met de verdere voorbereidingen :wink:

Daar wordt je echt eng van wat mensen over je te weten komen. Het is nu al bijna standaard dat een werkgever je hyves pagina bezoekt  cheesy Ik had het wel is gehoord, maar toen ik een tijd geleden op mn weblog een hit zag staan van een bedrijf waar ik een uur daarvoor op gesprek was geweest, heb ik meteen de hele boel afgesloten. Niet dat er geheimen opstaan ofzo, maar het is het idee.
ja, mijn collega was erg pissig vorige week...
ze had op haar hyves staan dat zij na een zwaare weekend even naar Scheveningen was om even uit te rusten....verder stond daar niks...
de volgende dag vertelde een andere collega dat Meike straal bezopen was, en ging even uitwaaien....naar scheveningen :?
hoe je toch niet voor mogelijk hoeveel fantasie sommige mensen hebben :|
 
En dan hebben we hier die andere snotneus..... Zou dat visum ook besmettelijk kunnen zijn???? :grin:

Ben reuze blij voor je Cis, maar dat wist je denk ik al  :smile:

Ik snotter en nies nog lekker door, dus maak ook echt helemaal niets mee. Zit nu met een dekentje om te typen en rol straks mijn bed maar weer in. Ziek zijn kan ik nl. alleen van 7 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends want moeders zijn nooit ziek. Weet niet wie die belachelijke regel ooit heeft bedacht. Bij wie kan ik mij ziekmelden? Dan bel ik daarna het uitzendbureau wel of ze een uitzendkracht willen sturen, dat werkt bij mijn klanten ook zo, dus waarom niet in dit "bedrijf"....

Er staat inmiddels een wijziging op de site van Funda bij ons huis. De vermelding van het rentepercentage van 4,1 moet toch weer een aantal kijkers op gaan leveren hopen we. Inmiddels zijn we aan het denken geslagen over alle andere opties. Lastig, huis nog in de verkoop, nog geen visum, maar gelukkig wel allebei nog een baan met een minimale opzegtermijn. Jammer alleen dat de BSO en de creche niet mee werken, een opzegtermijn van 2 maanden, stelletje gekken! Ik denk dat ik van de week maar mijn stamkroeg ga bellen om de datum van het afscheidsfeestje maar te verzetten.. met een maandje of 2..... Stond gepland op 13 december. Kijk, dat krijg je er nou van. Griep en dan word ik depressief.....

Morgen word een mooie dag heb ik zojuist besloten. Ik ga aan de agressieve middelen om van die griep af te komen en ga eens lekker foeteren tegen de makelaar. Dat zal vast opluchten. Kan ik gelijk doorgeven dat we meedoen aan de opendag van 8 november, dan is net de Halloween versiering opgeruimd... :evil:
Dames: Mijn kostuum:
4500.jpg


Helaas zal Dirk niet in een Markiezenpak verschijnen.... Mijn eigen vent gaat als Darth Vader... Ja die hijger uit Star Wars :up:

Ga het hier even bij laten, zal duimen voor Heidi voor een baan en/of stage plaats en ga mijn neus snuiten!

Groetjes,

Sacha
 
Hoi Sacha,

Ik ben er weer hoor. Ik was niet ziek maar moest mijn buurvrouw even "computerles" gaan geven gisteravond. ze was al een paar keer hier geweest om te vragen wat ze met sommige dingen aanmoest maar op afstand is het ook lastig om haar te laten zien hoe ze de mail moet openen enz.
Ik had gisteravond al wel gezien dat je gepost had maar ik had geen zin om de buurvrouw te laten lezen waar we allemaal over schrijven.
Darren was gisteravond een keer vroeg thuis dus ben ik even daar heen gegaan maar ik was pas 2 uur later weer terug. Als je daar eenmaal binnenzit dan ben je nog lang niet weg. Ze hebben een sfeerhaard in de kamer en die stond geloof ik wel op de hoogste stand. En nog vinden ze het gek dat ik dan zo'n rode kleur heb. Buiten is het helemaal niet koud dus je krijgt echt een klap voor de kop als je daar naar buiten gaat.
Ze is in ieder geval wel weer iets wijzer geworden maar ik ga er nog wel een keer heen , dan kan ik haar andere dingen laten zien zoals google maps enz. Laat ik haar meteen even het huis van mijn schoonouders zien.
Ze zei al van als wij dan naar australie zouden gaat (wat ze dus niet hoopte) dan kon ze makkelijker emailen met mij.

Afgelopen maandag kreeg ik telefoon van het ziekenhuis hier in doetinchem dat er nog rekeningen openstonden van mijn schoonmoeder. Ze heeft hier tijdens de vakantie van hun nog een paar dagen in het ziekenhuis gelegen en dat is nog steeds niet goed afgehandeld.
Ik zei tegen hun dat ze die rekeningen hier naar toe moesten sturen zodat ik ze over kon maken maar bij nader inzien heb ik toch maar besloten om het niet te doen. Er waren 3 rekeningen met een totaalbedrag van 3300 euro. Dat geld groeit ook niet bij ons aan de boom en daarbij; waar heb je anders een reisverzekering voor??. Ze hadden alles goed geregeld alleen zijn ze aardig laks met afbetalen.
Ik heb mijn schoonouders vanmorgen dus maar even gebeld dat die rekeningen er aankomen. Die rekeningen hadden ze thuis ook al. Ik snap er verder niks van.
Je kijkt er maandenlang naar uit dat ze komen en die vakantie is dan zo weer voorbij; Time flies when you are having fun :grin: De nasleep is heel wat langer. Ze zijn nu al ruim 4 maanden thuis en nog is het niet klaar. Ik denk ook dat ze ook niet meer komen. In principe hoeft dat ook niet want er is een grote kans dat we toch daar heen gaan. Alleen zitten we dan weer met mijn ouders; lees moeder, want zij heeft ook een hele apotheek aan medicijnen en zal ook een beste reisverzekering af moeten sluiten.

Ik heb mijn schoonmoeder net aan de telefoon nog wel verteld hoe het met dat sollicitatiegesprek is gegaan en haar vaste antwoord is dat ik daar zo'n werk ook kan doen maar in australie moet je daar een registered nurse voor zijn zoals mijn schoonzusje. Ik denk dat ik daar met mijn huidige cursus weinig mee kan, of ik moet een berg werkervaring meebrengen en dat is ook iets wat ik niet heb. Ik heb wel 2,5 jaar bij die huisarts gewerkt maar ik was niet allround. Ik deed alleen het papier werk. Dat zou in australie vallen onder de noemer medisch receptionist en dat ligt me eigenlijk veel meer.

Het contact met mijn moeder is nu wel weer goed maar mijn broer heb ik na het msn contact van vorige week niet meer gesproken. Ik moet zeggen dat ik hem niet eens mis. We zagen elkaar wel vaker een langere periode niet maar ik denk dat mijn moeder het niet eens weet wat we allemaal naar elkaar gemaild hebben.
Mijn ouders zijn gistermorgen even hier geweest voor een bliksembezoek,dat is het bij hun altijd. Ik hoef nooit geen koffie te zetten want ze hebben het altijd net op, of ze  moeten boodschappen doen of zoiets. Er is in ieder geval altijd wel iets waardoor ze weer snel moeten gaan. MAAR ze waren toch met zijn tweeen dus zoooooo slecht gaat het ook weer niet.

Ik denk dat je zo langzamerhand wel een beetje gefrustreerd raakt of niet. Het huis verkopen duurt lang en het wachten op iets zoals dat visum duurt altijd lang. Dat de bso en creche niet meewerken heb ik hier ook al gemerkt. Toen ik kevin en jeremy nog bij die gastouder had zitten moest ik het ook 2 maanden van te voren op zeggen. Dat had ik ook nergens zien staan. Het resultaat van de belastingdienst; een aanslag van bijna 1100 euro omdat ik te veel kinderopvangtoeslag had gekregen. Bij de opvang zaten ze er ook telkens na te vragen wanneer ik stopte met werken(voor de vakantie van mijn schoonouders).
Die aanslag hebben we inmiddels betaald dus de volgende keer zal ik wel beter opletten dat ik alles  optijd opzeg.
Als ik nu bij die huisarts zou gaan werken dan zal mijn moeder waarschijnlijk wel gaan oppassen. Ik moet dan alleen zien dat ik kevin dan dinsdags over laat blijven zodat ik mijn moeder zo weinig mogelijk overbelast.

Het is inderdaad ook waar dat moeders nooit ziek kunnen zijn. Gelukkig ben ik nooit ziek, alleen een beetje verkouden maar ik werk ook altijd zo lang mogelijk door totdat ik zo gammel ben dat ik niet meer op de benen kan staan. Kevin is het afgelopen jaar 2 keer ziek geweest. Vorig jaar had hij bij mijn ouders te veel ijs gegeten waardoor hij de volgende dag buikpijn had en flink aan de diarree was. Dit jaar was hij maart ziek. Ook een hele week thuis geweest van de psz, echt buikgriep. Ik moest die dag ook nog met kevin naar het consultatiebureau voor de laatste dktp prik en die heeft hij wonder boven wonder goed doorstaan, ondanks dat hij slecht in orde was. Hij had toen ook helemaal geen zin in snoep. Mijn buurvrouw zou even op jeremy passen en kwam met een hand vol spek aan terwijl ze wist dat kevin slecht in orde was. Die spek kon ik toch mooi zelf opeten. Als hij geen zin in snoep heeft dan is hij echt slecht in orde.

Jeremy treft nu de ene verkoudheid na de andere. Hij is om de 14 dagen wel een keer goed verkouden en dat slaat dan gelijk weer op de luchtwegen maar verder gaat het goed. Meestal is hij dan 1 of 2 nachten om de haverklap wakker en dan gaat het weer beter. Deze week dus weer precies het zelfde.

Ik laat het even hierbij. Ik ga even een paar boodschapjes doen en even een geboortekaartje halen voor onze overburen. Hierna zal ik er nog wel een moeten halen want die vrienden van mijn broer wonen kort bij ons en zij was gisteren uitgeteld. Ze zou worden ingeleid omdat ze zoveel last heeft van haar dikke buik, ze is zelf zo'n klein. De gynaecoloog vond dat nog niet nodig omdat ze nog genoeg vruchtwater had en de baby had het nog goed. Een deze dagen zal het dan wel gebeuren denk ik.

Nog even als laatste; Ik heb gisteren een mailtje gehad van de australische ambassade in berlijn; de aanvraag van jeremy's australian citizenship is verwerkt. Nu nog even uitgegeven worden door een australische diplomaat en hij wordt hier naar toe gestuurd. Eindelijk want we zitten al ruim 3 maanden te wachten. Het was erg druk daar zeiden ze toen aan de telefoon.
Als dit klaar is kunnen we met dat certificaat naar den haag om daar zijn paspoort aan te vragen wat dan geloof ik weer via londen loopt. Binnenkort heb ik 3 aussie-jongetjes rond lopen(inclusief darren dan) Kevin heeft ook al een paar jaar een australisch paspoort.


Ik laat het even hierbij.
Groetjes heidi
 
Hoi Johan,

3 maanden op dat australische citizenship is voor ons wel lang. Bij kevin was het destijds 6 weken toen hij dat certificaat binnen had.

heidi
 
hallo allemaal,

Wat een gaaf kostuum Sacha!  :up:
En beterschap! Moeders hebben het zwaar, maar niet moeders ook hoor  :wink:
Ik ben te eigenwijs om me te laten verzorgen en kom dus steeds in actie om mijn koppie htee te maken en ook voor George.
ach, ik kan ook slecht stilzitten, en da's maar fijn ook.
heel de dag hangen dan slaap ik 's nachts ook voor geen meter,

Voor je huis heb je maar één kandidaat nodig en meestal komt het onverwacht.
Was hier ook, het is dat ze mij nog gesproken hadden toen ze de dag na de bezichtiging langs kwamen fietsen anders waren ze niet eens terug gekomen voor de tweede en derde keer.
Ik kan er ook slecht tegen als ik geen "eind" datum heb hoor!
Gelukkig morgen naar de VWA voor de legalisatie van de rabies testen en dan permit aanvragen.
Daarna kan ik de quarantaine bespreken en weten we wanneer de tickets geboekt kunnen worden.
Ineens kan het snel gaan.
Nu nog leren snel op te ruimen en in te pakken... dat schiet nog niet echt op helaas....

Wanneer heb jij je foto's en medicals gedaan? Wat was het eerste, want dat is de datum dat je in ieder geval door de douane moet zijn geweest daar. Ik neem aan dat ze die niet laten verlopen tijdens het proces toch?
Ik heb eerst de longfoto's gedaan op 4 september jl. en moet dus voor 4 september 2009 binnen zijn geweest.

Ik zit met smart op de postbode te wachten maar hij komt maar niet!
Zal je altijd zien dat hij morgen komt met de aangetekende verzending, als we er niet zijn.  :x

Verder is het wel goed om te lezen dat je ouders samen op bezoek komen Heidi, ook al is het een bliksembezoek.
En qua werk in Oz zou ik niet al te benauwd zijn.
Ik heb helemaal geen ervaring in verzorging en kreeg van Maria te horen dat ik in het gezinsvervangend tehuis (begeleid/zelfstandig wonen voor mensen met een beperking) waar haar zoon woont zo een opleiding kon volgen die ik staand op mijn kop kon doen en die ook nog eens promotiekansen had. Desnoods ga ik zelf een project opzetten om met één van de honden ofzo erheen te gaan om ze afleiding te geven en dieren te leren kennen. Ze mogen zelf geen dieren houden. Kaya zou daar heel geschikt voor zijn. Die haalt alle testen op gedrag als die ze zou moeten maken.
Ik weet niet of het wat voor mij is, maar we rollen we vast wel ergens binnen.

Komt tijd komt raad!

En nu ga ik even buiten zitten, want het is gelukkig mooi zonnig in Brabant en daar gaan we van genieten!  :cool:

groetjes,
Cis


PS.: Heidi: George zit ook regelmatig op dit forum te kijken dus als we online zijn is het niet per definitie mijn persoontje.  :wink:
 
Hoi Sacha,

Een mooi uniform hoor Sacha, dat was ik in het vorige mailtje vergeten te melden.

Ik heb inmiddels ook bericht gehad van die huisarts waar ik had gesolliciteerd en het is wederom niks geworden. Zijn keus was op een ander gevallen.
Ik heb nog wel gevraagd of ik dan de stage daar kon doen maar dat werd hem ook te rommelig. Helaas pindakaas.

Nu heb ik inmiddels alle huisartsen in de buurt gehad+ziekenhuizen+arbo instellingen en nog steeds niks. Ik moet zeggen dat ik inmiddels aardig wanhopig begin te worden, vooral omdat ik binnen nu en 4 maanden alles klaar moet hebben. Eerst moet er een adres gevonden worden en dan moeten er een paar formulieren getekend worden en teruggestuurd worden naar het nti ter goedkeuring en daarna kan ik er pas mee beginnen. Er gaat dus een hoop tijd verloren.
Misschien zou ik het bij mijn eigen huisarts kunnen proberen maar er zit daar te veel familie in de praktijk. Ik zou het niet leuk vinden om uitstrijkjes te maken bij een nichtje of tante.
Het is ook echt iets om je opgefokt over te maken. Ik krijg ook continue hetzelfde antwoord terug; nee, sorry, we hebben al stagiaires van een roc opleiding waar we een contract mee hebben.

Misschien wordt het dan hoogtijd dat ik ga verhuizen.  :plane:

Ik laat het even hierbij. Even mijn frustraties uiten :evil:

Groetjes Heidi
 
Goedemorgen Kletsdoosjes!

Stand van zaken: Minder snotteren, maar wel meer hoesten. Maar dat zal dan wel komen omdat ik weer rook :oops:

Cis, wat lekker dat je straks kan boeken, ben wel een beetje jalours op je, hoop dat je het niet erg vind :smile: Wij hebben de medicals eind juni gedaan, maar mijn VOG is van 21 mei, dus uiterlijk 15 mei 2009 wil ik in het vliegtuig zitten en niet voor een vakantie!!!!
Tot die tijd gaan we maar gewoon door met leven.
Maar ziek zijn kan toch wel iets makkelijker toen er nog geen kinderen waren... Hoefde er niet vroeg uit in het weekend en was dan vaak op maandag al weer opgeknapt na een weekendje bijslapen. Hoewel je met honden er natuurlijk ook niet onderuit komt... de kinders moeten toch even buiten plassen en een rondje of 2 rennen.... O the joy of motherhood :cool:

Volgens mijn man ben ik echt een verschrikkelijke vrouw: Die kasten die ik zonodig op Marktplaats wilde gooien.... Die gaan we opslaan. Ik zat gisterenavond de foto's te maken (de eerste serie was mislukt, was vergeten rekening te houden met weerspiegeling in het glas en daar stond ik dus zelf weer op..) en zei vervolgens tegen Dirk dat ik eigenlijk helemaal geen afstand wil doen van de kasten. Ze zien er nog altijd prachtig uit, ik ben er eigenlijk helemaal niet op uitgekeken en we gaan ze nu dus gewoon meenemen. Zal wel weer wat kosten ook omdat hjet nu opgeslagen moet worden, maar dat moeten we er dan maar voor over hebben.
Raar dat ik andere dingen echt zonder enig bezwaar ik de kliko gooi, maar mijn kasten niet kwijt wil.

Hedi, waardeloos dat die baan en stageplek nu niet doorgaan. Dan misschien toch even je bezwaren opzij zetten en je eigen huisarts lief aankijken. Dan gaan je tante en nichtje maar even ergens anders een uitstrijkje laten maken  :grin:, dat moeten ze maar ove rhebben voor jouw stage vind ik! En frustaties uiten mag hier altijd, daar zijn we voor

Gisteren is de schoolfotograag bij Suzanne geweest en Daantje mocht ook nog even samen met haar grote zus op de foto. Nu maar hopen dat 'ie een beetje leuk geworden is, heb ik lekker al een kerstkado voor de hele familie, zijn we daar ook weer klaar mee!
Suus was om half 3 uit en we waren pas om half 4 aan de beurt voor de fotograaf. We hebben dus heerlijk op een bankje in de zon gezeten met pakjes limonade en yoghurtrozijntjes. Ging helemaal goed tot de dames de fietsenwinkel ontdekten..... We gaan dus zaterdag maar even terug om een fiets voor Danielle te kopen, want die stapte op een schattig klein fietsje van Strawberry Shortcake en reed er zo op weg (wel met zijwieltjes natuurlijk..) Ach, dan hebben we die ook maar, als ze er uitgegroeid is kan ze de fiest van Suzanne overnemen en is die wel weer toe aan een grotere. Mijn grote meid heeft gisteren ook nog even op de valreep laten zien dat ze al zonder zijwieltjes kan fietsen. Dit had ze stiekem met het buurmeisje geoefend, de dondersteen. Maar mama mocht wel opkomen draven met de videocamera van mevrouw :grin:

We gaan straks op kantoor lekker TV kijken...De aflevering van Zesde Zintuig - Plaats Delict. Gaat nl. over de "moord" op een vriend van een van mijn uitzendkrachten. Volgens de uitzendkracht was het slachtoffer gestorven aan een overdosis en hebben ze hem vervolgens gewoon achter gelaten. De vogelnde dag is hij terug gegaan en heeft zijn kleren uitgedaan en hem begraven. Daarna is hij doodleuk 4 maanden lang met de ouders aan het zoeken gegaan naar het slachtoffer voor hij pas bekende..... Hij is vrijgesproken van moord, maar wel veroordeeld voor o.a. het begraven van een lijk buiten een begraafplaats. Hoorde het verhaal de eerste keer en heb mij toen wel even afgevraagd wat er met mijn mensenkennis is gebeurd... Leek toch best een vriendelijke vent, niet al te snugger, beetje praatjes maker, maar ik zag er geen moordenaar in.... Ach vergissen is menselijk en hij is niet de enige die ik uitzend met een pittig strafblad.

We houden het lekker spannend zo!

Groetjes,

Sacha
 
Hoi Sacha,

Nou, "lekkere"uitzendkrachten heb je in dienst. Ik denk ook niet dat je altijd zoiets van iemand kunt zien.
Bij ons is 8 jaar geleden ook iemand doodgeschoten in de buurt. Daarbij ging het om een criminele afrekening in het drugcircuit. Dat was zo'n zootje bij elkaar. Ik heb een keer achter hun gestaan in de supermarkt en die kerels stonken naar zweet alchohol en sigarettendamp. Echt smerig hoor. Een van die lui, dat is zo'n familie bij elkaar, staat ook regelmatig te praten met de vader van lisa, dat buurmeisje waar kevin altijd mee speelt. Op zich blijft het alleen bij praten en gelukkig speelt kevin nooit bij haar dus komt hij niet echt met dat volk in contact. Die kunnen je echt zo nakijken als je langsfiets. Dat die schietpartij is gebeurd toen wij 8 jaar geleden hier met dit huis aan het opknappen waren,dat is nu precies 8 jaar geleden. We kregen 29 september 2000 de sleutel van ons huis en zijn er  op mijn vaders verjaardag (29-10) in getrokken. Er lopen lekkere figuren rond en dat zal in elke stad of dorp wel zo zijn, zelfs in de achterhoek.

Ik heb vanmorgen de huisartsenpraktijk gebeld voor een stage maar ik kreeg van de assistente te horen dat ik dat met mijn huisarts zelf moet overleggen tijdens het telefonisch spreekuur. Het is in ieder geval nog niet gelijk nee maar ik weet niet hoe mijn huisarts er over denkt. Het is een hele rustige man, heel anders dan die arts waar ik zelf voor gewerkt heb, dat was een chaoot en had ook over de meeste patienten wel een praatje klaar als ik iets wilde overleggen. Hij heeft een duopraktijk met nog een andere (jonge)arts. Die is er nog niet zo heel lang.
Ik ben benieuwd wat het gaat opleveren. Ik zal dan ook nog even heel hard aan mijn theorie moeten werken want daar moet ik ook nog 3 examens voor afleggen. Als deze stage niet doorgaat dan geef ik het op. Ik ben nu 1,5 jaar aan het zoeken en krijg overal hetzelfde antwoord, namelijk dat ze al stagiaires hebben van een mdgo opleiding. D'r zal toch wel een arts tussen zitten die mij dan een stage kan aanbieden maar blijkbaar dus niet.

Wat een mooi uniform. Ik geef niks om verkleedpartijtjes voor halloween of carnaval. Kevin ook niet want hij wil ook nooit verkleed worden als ze op school zo'n verkleeddag hebben. Hij houdt niet van gefrunnik aan zijn lijf. 31 oktober is het volgens mij halloween, en dat is de verjaardag van mijn schoonvader. Hij wordt 72 dit jaar en is daarmee 11 jaar ouder dan mijn vader die 29 oktober 61 jaar wordt.
Mijn schoonmoeder wordt in februari, 2 dagen na darren, 69 en is 9 jaar ouder dan mijn moeder.

Ik hoop voor je dat het lukt om voor 15 mei 2009 in het vliegtuig te zitten. Je hebt dan nog 7 maanden te gaan maar ik hoop dat het eerder gaat gebeuren.Ik denk dat het opslaan van die kasten ook wel de nodige kosten met zich meebrengt. Ik zit ook vaak te denken aan wat ik allemaal mee zou nemen. Eerst dacht ik aan de wasmachine en droger mee te nemen maar ik denk nu ook om ze hier te laten want een droger heb je in australie toch bijna niet nodig. Volgens mij zit er bij elk huis een droogmolen dus. In Perth is het klimaat volgens mij ook veel beter dan in melbourne heb ik begrepen.

Ik heb me van de week nog even lekker zitten maken met die foto's van jullie website, hartstikke mooi. Ik moet er alleen niet aandenken om samen met mijn moeder 5-6 weken in een camper rond te trekken op zo'n 6 m2. Zij kan net zo min tegen druktes en spektakel als mijn broer, dus wordt een hoop gestress.

Ik ben een tijdje geleden begonnen om foto's van mijn vakantiealbums van australie in te scannen maar op de een of andere manier worden ze niet echt mooi. Ik krijg zo'n hele rand er langs. Ik weet niet of je foto's kunt bijsnijden of zoiets want ze zijn niet mooi en duidelijk genoeg om ze te plaatsen op een website in een slideshow.

@Franciska; Hoe gaat het ermee? Weer een beetje opgeknapt. Dat is een mooi stukje voor je collega's wat je op je hyves had staan. Heel duidelijk beschreven wat jullie gaan doen en hoe je het gaat doet. Nu maar hopen dat een succes gaat worden met alles wat je van plan bent.

Darren zegt ook wel eens dat ik een vreselijk mens ben. Dat bedoelt hij dan niet lelijk hoor. Ik zeg altijd dat hij nodig de schuur eens op moet ruimen maar die rotzooi kwam door mij want ik wilde volgens hem altijd alles bewaren. In eerste instantie meestal wel maar als de puinhoop te veel wordt dan ben ik ook wel in staat om het in de vuilnisbak te  gooien of naar de kringloop.
Ik moet nog steeds zien dat ik dat baby spul kwijt wordt. Misschien dat ik het gelijk met de box kan verkopen aan het eind van het jaar. Jeremy zit er toch bijna niet meer in en dat wordt alleen maar minder. We hebben nu dat computerbureau in de kamer staan dus momenteel is er niet eens plaats om een kerstboom te zetten. Niet dat het nu al moet maar ik wil toch wel dat ik voor die tijd alles heb overgezet op die laptop zodat ik alles uit de kamer kan gooien.
We hebben hier vloerbedekking rond liggen en als ik kijk hoeveel en grote vlekken erin zitten dan heb ik echt spijt als haren op mijn kop dat ik dat heb laten doen. We hadden beter gelijk laminaat kunnen leggen, dat is tenminste makkelijk schoon te maken.
Een maand geleden heb ik het proberen schoon te maken met zo'n grote tapijtreiniger en in eerste instantie leek het mooi schoon maar voor de bank zit een grote zwarte kringel en dat is echt niet verkoop bevordelijk. Misschien dat we voordat we eventueel gaan verkopen toch nog laminaat gaan leggen maar dan het allergoedkoopste. Dat lijkt in ieder geval beter dan al die vlekken.
Momenteel ben ik echt uitgekeken op mijn inboedel. Het is allemaal donker grenen dus dan krijg je zo'n donker interieur. Mijn volgende interieur is wit met blauw als het even kan.

Als we toch naar australie gaan dan gaan we allebei fulltime in 2 ploegendienst werken. Allebei een fulltime salaris en dan draaien we om de beurt vroege en late diensten zodat we allebei om de andere week kevin naar school kunnen brengen en halen. Het is best een dure grap en mijn moeder wil niet meer dan 2 dagen per week oppassen en als ik hele dagen zou werken dan schiet haar eten er ook bij in.
Op Darrens werk gaat het toch al niet zo best dus er is een kans dat het bedrijf failliet gaat en dan wil hij de eer aan zich zelf houden, door zelf ander werk te zoeken. We hebben dan alleen smiddags even een probleempje met het overbruggen van diensten omdat jeremy dan in bed ligt.

Nu eerst maar eens even afwachten wat ome dokter zegt en anders denk ik dat we er toch maar werk van maken. Ik ben eigenlijk bang om hier al mijn zekerheden op te geven maar het gaat eigenlijk alleen om mijn huis waar ik het naar mijn zin heb. Ik heb geen werk wat ik achter laat. Al die dingen krijgen we in Australie ook wel terug,ook al duurt het even voor je alles op de rit hebt. Als ik er tenminste niet voor de tijd al weer de brui aan geef. Dat teruggaan is natuurlijk niet meer zo gemakkelijk als eerst toen er nog geen kinderen in het spel waren. Voor alles is een oplossing denk ik dan maar.

Toch weer een heel verhaal he? ik ga even stoppen want er wacht ook een stapel was die gestreken moet worden en onze matras van het bed is een beetje versleten en elke keer als ik het bed afhaal dan ligt de hele kamer vol met pluizen. Maar zolang ik niet weet wat ik ga doen dan komt er geen nieuwe slaapkamer. Dat moet je toch allemaal meezeulen en ik wil zo weinig mogelijk meenemen om de kosten te drukken.
Ik moet dus nog even de slaapkamers stofzuigen om het weer een beetje aantoonbaar te laten lijken.

Groetjes Heidi
 
Hello ladies,

Ben er weer even!
Kanniet op alles reageren, maar heb het wel gelezen hoor!

Sacha: super dat je meiden nu allebei fietsen! zo grappig om te lezen hahaha
Ik hoop dat je foto is gelukt en dat het 6e zintuig iets opgeleverd heeft?
Ik heb het niet gezien....

Ik ga voor je duimen dat je snel je huis kwijt bent en dat je ruim op tijd je ticket kunt boeken.
Het kan volgens mij zo op het einde van het jaar ineens hard gaan denk ik.
De financiële markt gaat gelukkig weer wat beter nu.

Heidi: balen meid! Maar alles gebeurd met een reden, dus wie weet....? toch maar verdere plannen proberen te maken?
Al vraag je maar je visum aan en ga je er een keer er naar toe om het te valideren.
Dan heb je in ieder geval IETS! Nu blijf je in spagaat.

Ik:  Moeilijke dagen achter de rug.
Van het weekend is een collega overleden aan een hersenbloeding.  :cry:
Ze was pas 52 en laat een tweeling van 18 na die echt heel erg aan hun moeder hingen, in ieder geval veel aan de telefoon hingen met hun moeder. Ik hoop dat ze goed opgevangen worden.
Ik heb het er wel moeilijk mee gehad eerlijk gezegd, maar op het werk is het goed opgepakt.
De directeur heeft het er zelfs moeilijk mee, Annemarie was een schat van een mens!
Er zijn bussen gehuurd om donderdag met z'n allen naar de crematie te gaan in Leusden.
Voor mij is Annemarie heel belangrijk geweest toen ik een burn out had. Zij heeft me er echt bovenop geholpen en haar trots en waardering heeft ze vorige week nog ge-uit met een dikke knuffel en een zoen op mijn wang. Ze was er altijd voor anderen en zou echt nooit een lelijk woord over iemand anders zeggen. Ze laat een leegte achter, dat heb ik ook in de advertentie namens het pv bestuur laten zetten.

Gezondheid: nog steeds snotkop en ik hoest me een ongeluk.
Holtes zitten lekker vol nog.

Maar we hebben ook beter nieuws.
Visum was al binnen dat wisten jullie al, maar nu heb ik ook mijn paspoort terug!  :up:
Ik dacht dat ik een groene sticker kreeg, maar het is een grote oranje/rode sticker.
De papieren voor e permits van de hondjes gaan morgen op de fax.
Door alle toestanden vergat ik ze steeds mee te nemen naar mijn werk om te faxen.  :oops:

We hebben ook een bankrekening geopend in Aussie en gelukkig net op tijd geld erop gestord!  :up:
Zouden we de wet van Murphy dan nu echt overwonnen hebben?
Vandaag heeft George zich gelegitimeerd in Waalwijk bij de bank, dus volgende week kunnen we online de rekening checken.
We hadden heel goed telefonisch en mail contact met de medewerkers van de bank. Echt petje af!

En George heeft een poging gedaan de kletsdoos te lezen!  :grin:
Hij heeft afgehaakt... flauw hè?! :cool:

groetjes!
Francis
 
Hoi Franciska,

Ik had het al op hyves gezet maar nogmaals gecondoleerd met het verlies van je collega. 52 jaar is wel erg jong om dood te gaan, vooral als je nog zulke jonge kinderen hebt. Er is dus geen leeftijd aan gebonden om dood te gaan. Het kan echt op iedere leeftijd gebeuren. Erg triest.
Als je dan nog zo'n close contact had dan valt het natuurlijk helemaal zwaar.
Het zal dan een grote steun zijn voor haar man(?) en kinderen als jullie met zovelen komen met de bus. Toch een blijk van medeleven.

Nu weer even over op de orde van de dag; ik zie dat alle regeldingetjes voorspoedig verlopen. De bankrekening en je paspoort terug. Ik wist trouwens niet dat er verschillende kleuren stickers waren voor in je paspoort. Die rode/oranje sticker zal dan waarschijnlijk een permanent visum zijn omdat jullie langer dan 5 jaar getrouwd zijn.(ruim 10 jaar zelfs). Hopelijk gaat het met de permits voor de honden ook allemaal voorspoedig en dan zitten jullie ook zo in het vliegtuig richting melbourne.

Ik wist wel dat je vanuit nederland online een aussie-bankrekening kon openen maar ik dacht dat je je eerst moest legitimeren ter plekke voor je uberhaupt iets met je bankrekening kunt doen.
Wij hebben namelijk jaren geleden ook een bankrekening gehad bij Westpac maar vorig jaar (of begin dit jaar?) kreeg ik van mijn schoonvader het bericht dat we vanwege een te laag saldo elke maand zoveel geld moesten dokken. Het minimum moest 5000 dollar zijn en dat hadden we niet meer. Alleen tijdens vakanties werd deze rekening gebruikt maar er kwam niks bij, dus is het saldo zo op. We hebben toen besloten om deze rekening op te heffen en mijn schoonvader te machtigen voor een betaalcheque wat wij dan weer kunnen terugkrijgen als we de volgende keer daar zijn.

IK heb eigenlijk een dubbel gevoel over die stages. Aan de ene kant baal ik als een stekker dat het me niet lukt om een stageplaats te vinden. Ik heb van de week nog weer een contactformulier ingevuld van een keuringsinstantie maar daar heb ik nu nog niks van gehoord. Eigenlijk wil ik het niet  opgeven maar door alle negatieve reacties zit er denk ik niks anders op want met al die formulieren wie ik nog op moet sturen naar het nti gaat het alleen maar langer duren. Pas als ik een goedgekeurd stageadres heb gevonden mag ik pas beginnen met de stage.
Anderzijds hoef ik me nu niet schuldig te voelen als we toch naar australie zouden gaan. Het is dan helaas wel een diploma minder maar verder hoop ik dat daar weer verder te regelen.
Misschien moet ik ook maar ambtenaar worden.

Op zich zou ik natuurlijk wel een visum aan kunnen vragen en die tzt laten valideren maar dan moet je wel het visum gelijk betalen. Ik weet niet hoeveel me dat visum gaat kosten (zonder kinderen want die hebben dus zelf (bijna) een australisch paspoort. En daarnaast nog die tickets voor ons vieren. Als ik ga dan blijf ik daar ook. Als ik alleen mijn visum zou laten valideren dan zou ik later weer met mijn hele gezin daar heen moeten, weer een hoop geld extra. Het is bij ons echt van: OF vakantie OF enkele reis.

Ik hoop dat als darren dadelijk thuis is dat ik dit verhaaltje af heb want dan kan ik even gezellig bij hem zitten. Hij is namelijk even terug naar zijn werk. hij had de vrachtwagensleutels per ongeluk meegenomen en zijn vrachtwagen moet vannacht nog even koppelen in duitsland.Dus ze hadden de sleutels nodig.

Vanmorgen dacht ik nog dat ik vanmiddag een lekker rustig middagje had maar niks is minder waa'; Kevin had een verjaardagsfeestje van dat buurmeisje, Lisa. Ik heb zo'n hekel aan dat kind maar dat probeer ik tegenover haar ouders wel te verbergen. Kevin is natuurlijk nog jong genoeg om alleen met zijn cadeautje de straat over te gaan om daar een feestje te gaan vieren. Ik ben dus maar even met hem meegegaan om de ouders te feliciteren want lisa had ik al gehad. die was vanmorgen zelf al bij ons geweest. Ik ben maar een uurtje gebleven omdat jeremy alleen in huis was en sliep. Ik was nog geen 10 minuten thuis toen de hele stoet bij ons voor de poort stond. Ze wilden bij ons spelen maar daar heb ik mooi een stokje voor gestoken. Als ze zelf een verjaardagsfeestje geeft moet ze niet bij ons achter in de tuin gaan spelen, dat is voor het verdere bezoek ook niet leuk. Zo kwamen ze nog een paar keer terug. Ik moest echt voet bij stuk houden. Tegen half 6 kwam mijn buurvrouw hun ophalen om te gaan eten; alleen lisa dus en de 2 andere jongetjes. Kevin wilde ook mee maar had niet gemerkt dat hij niet gevraagd werd. Ik zei dat hij niet zomaar met iemand mee kon gaan om mee te eten. Weer een hoop gekrijs.
Later na het eten waren  ze weer met zijn vieren aan het spelen. Een van die jongetjes (kinderen van een vriendin van lisa's moeder) is een half jaar jonger dan kevin en die vond het wel leuk om hier te spelen. Toen het eenmaal donker werd buiten weigerden ze om naar huis te gaan. Lisa had haar schoenen al uit om te gaan dansen op k3 toen een van hun moeders de kids op kwam halen. Dat jongetje, Tijn, wilde niet mee dus begon van gekkigheid allerlei capriolen uit te  halen. Zelfs op de bank springen. Ik had hem al een keer gezegd dat ik dat niet wilde hebben maar volgens mijn nemen ze het niet echt serieus.
Lisa kan me af en toe zo vals aankijken. Van de week vertelde haar moeder aan darren dat ze hem wel aardig vond. Darren is misschien iets geduldiger dan ik (dat weet ik wel zeker) Ik kan weinig hebben van andere kinderen en vind ook lang niet elk kind leuk. Lisa is daar dus een heel groot voorbeeld van. Ik neem aan dat het wederzijds is. Gistermiddag waren ze met zijn 2-en(kevin en lisa) van de glijbaan aan het glijden maar zij liep zonder schoenen maar alleen met een maillot. Ze is uitgegleden van een van de treden van de glijbaan. Volgens mij had ze een tand door de lip. Ik kwam dus net terug van het boodschappen doen. Darren had haar op de arm maar ik heb zo iets van; eigen schuld, dikke bult. De hele zomer heeft ze hier rond gelopen in haar (halve)blote kont. Het lijkt net of ze ergens naar verlangt. Ze heeft hele aparte houdingen voor een kind van rond de 6 jaar. Of ze krijgt te veel of te weinig aandacht van haar vader.
Ik heb echt niet de behoefte om haar eens lekker te kietelen zoals darren dat doet. Dat gegil van haar trekt me al door merg en been.
Ze heeft me van de zomer al zo veel geflikt dat ik echt niet meer warm loop voor haar. Een andere buurman die vanmiddag hier was om zijn zoon op te  halen ook niet.
Over alle capriolen van haar kan ik wel een boek schrijven.
Ik had vanavond kevin al om 7 uur boven. Hij was zo hysterisch aan het doen over het feit dat hij niet meer achter lisa aan mocht naar buiten. Voor half 8 sliep hij al en jeremy er achter aan maar ik ben nog steeds niet helemaal afgekoeld. Op sommige momenten kan ik me zo kwaad maken dat ik er soms aan twijfel of ik er wel goed aan gedaan heb om ooit aan kinderen te beginnen. Ik houd echt zielsveel van die kids maar soms kan ik ze wel ik weet niet wat doen. Dan verlang ik echt wel eens aan de rust die we hadden toen we nog met zijn tweeen waren.
Kevin heeft de hele dag met lisa kunnen spelen. Als ze naar buiten mogen dan is het maar even en dan zit de hele kluit weer hier binnen dus zo groot kan die drang niet zijn om buiten te zijn. Ze doen echt niks anders dan heen en weer kleppen en ik maar achter jeremy aanvangen want zodra de deur of poort open gaat dan is hij er als de raven bij.

Dit alles zal jou, Sacha, waarschijnlijk ook wel bekend in de oren klinken of niet. Soms denk ik wel eens, ik ontvlucht alles en ga in australie wonen maar daar zullen hoogstwaarschijnlijk ook wel krengen van blagen wonen. De moeder van Lisa had vorige week al gezegd dat meiden krengetjes zijn maar ik weet niet hoe jij er over denkt. Danielle en Suzanne zullen elkaar ook vast wel eens in de haren vliegen. Dat is hier ook het geval met de jongens. Dan vechten ze weer om de tractor en kevin heeft toevallig altijd alles nodig wat jeremy in handen heeft en daar gaat het gebrul weer heen. doodvermoeiend is dat.

@Franciska, Wel flauw dat George niet verder is gegaan met het lezen van de kletsdoos. Misschien is dat niet bestemd voor leken :grin: :grin:
Het is ook wel een heel werk om alles na te lezen. Wij rollen er een beetje doorheen maar "vreemden"zien volgens mij door de bomen het bos niet meer. Al die lappen tekst (hi,hi)Nu weer een heel verhaal van mij erbij. Ik vind het nog steeds leuk,ondanks dat ik eigenlijk nog niks interessants te melden heb.

Mijn ouders zijn gisteren samen naar een sociaal verpleegkundige geweest, een soort van nurse practioner in de praktijk van onze huisarts, Gistermiddag ben ik er even heen geweest om te horen hoe het ging en volgens mijn moeder zat mijn vader weer van alle leugens te vertellen over dat zangkoor. Volgens mijn vader had hij altijd al bij de zang gewild maar volgens mijn moeder heeft hij helemaal geen gevoel voor ritme ed. Hun hebben samen 2 danscursussen voor gehuwden en verloofden gevolgd en mijn vader kan nog steeds niet dansen dus zij ziet het als onzin wat hij zit te vertellen. Het zal wel aan mij liggen maar ik zie daar echt geen probleem in maar zij blijkbaar wel.
Momenteel is het aardig rustig daar in huis maar het kan zo weer afgelopen zijn. Mijn moeder had gelukkig weer een iets lagere bloeddruk dus misschien lijkt het tij te keren.

Ik had in mijn vorige post nog wel geschreven dat ik mijn huisarts moest bellen over een evt stage maar toen ik die post schreef had ik dat nog niet gedaan. Smiddags heb ik dus gebeld en het resultaat was dus NEE.  Ten eerste had hij momenteel iemand met zwangerschapsverlof en daardoor invallers waardoor het allemaal een beetje onrustig was daar in de praktijk. Daarnaast gaf hij aan betere ervaringen te hebben met MDGO studenten dan NTI studenten. MdGO studenten wisten meer af van medische technische handelingen. Hij gaf me nog wel een paar adviezen mee zoals het benaderen van alle poliklinieken in het ziekenhuis afzonderlijk. Dat zal wel niks uithalen want ik heb de personeelszaken ook al geschreven en die hebben alle leidinggevenden al benaderd. Ook de huisartsenpost kaartte hij aan maar ook daar had ik geen kans vanwege de drukke werkzaamheden en daardoor slechte begeleiding.
Ik zou het over 4 maanden nog maar eens proberen in zijn praktijk...... :grin: :grin: Die tijd heb ik dus niet meer. Eind februari moet het zaakje afgerond zijn.

Het lijkt wel of ik nu al een hele dag online ben maar ik ben vandaag tussen de bedrijven door druk bezig geweest om cd's te branden met fotos. Zo langzamerhand ga ik alles overzetten op de laptop maar mijn broer wil deze computerkast weer terug dus ik zal de meeste programma''s moeten verwijderen via het configuratiescherm. Gistermiddag ben ik een hele tijd bezig geweest met het overschakelen van mijn emailadres van upcmail. Darren had bij zijn computerleverancier gevraagd hoe je dat moest dan maar darren zou darren niet zijn als hij het bij thuiskomst al weer vergeten was. Hij wist alleen dat de codes gelijk moesten zijn dus ben ik zelf maar aan de slag gegaan met gebruikersnamen en wachtwoorden en HIJ DOET HET . Ik ben dus ook weer niet zo  :blond: :grin: Ik hoef waarschijnlijk ook niet te rekenen op hulp van mijn broer dus probeer ik het zelf met handleiding en al.

Ik geloof dat ik er zo langzamerhand maar een eind aan brei. Aan het blokje aan de rechterkant van dit tekstvlak te zien is het weer een aardig lang verhaal geworden. Ik begin namelijk aardig waterige oogjes te krijgen. Weer te lang achter de pc gezeten. Hoe krijg ik het toch weer voor elkaar.

Franciska, Heel veel sterkte a.s donderdag op de crematie van je collega Annemarie:-(

Groetjes Heidi
 
Goedemorgen dames!
Daar zijn we weer....

Cis, gecondoleerd met het verlies van je collega. Ik weet precies hoe je je moet voelen. Ben 2 jaar geleden een collega kwijt geraakt aan een hersentumor. We werkten al 10 jaar samen en hadden een goede band. Het was een beetje een man met gebruiksaanwijzing, maar wel met zijn hart op de juiste plaats. Hij kreeg een aanval hier op kantoor in het kamertje boven mij en vanaf dat moment hebben wij hier op de vestiging alles in het werk gesteld om het leven voor hem nog zo leuk mogelijk te maken. Hij had geen contact met zijn broer en zus, maar nog wel een heel goed contact met zijn vader van in de 70. De laatste dagen hebben mijn collega's ook naast zijn bed gezeten om bij hem te waken. Ik was toen al over mijn uitgerekende datum heen voor Danielle, dus mocht/kon hier niet aan mee doen. Daan is op 14 augustus geboren, hij heeft nog het geboortekaartje gelezen en is een paar uur later gestorven.

Nog altijd gebeuren er hier op kantoor dingen dat we roepen "wat zou Wim er van vinden". Ik moest dus ook gisteren weer erg aan hem denken toen bleek dat we een marokaanse burgemeester krijgen in Rotterdam. Wim was dan waarschijnlijk heel hard van de trap komen stampen al roepend "moet je nou eens horen...". We hebben er een aantal maanden over gedaan voordat we zijn kantoor leeg konden ruimen. Een aantal zaken hebben we ook bewust laten hangen en we hebben het kantoor omgedoopt naar de "Wim Ruijter Skybox".

Goed dat je naar de crematie bent gegaan. Want ook van een collega moet je afscheid kunnen nemen en de tijd nemen om het een plekje te geven, sterkte meid.


Heidi, mijn kinderen maken nooooit ruzie  :grin: Suzanne is gelukkig weer iets rustiger aan het worden, ze mag van mij ook niet zo veel meer bij de buurmeisjes spelen. Lieve meiden, maar Suus is dan dagen lang ontzettend druk en brutaal. Onze buren hebben 3 dochters (14, 8 en 6 jaar oud). Suzanne trok eerst heel erg naar de jongste toe, een ongelovelijk brutaal en eigenwijs ding. Tegenwoordig trekt ze meer naar de middelste en dat is een lieve meid, heel behulpzaam en zorgzaam. Helaas is spelen met alleen de middelste niet mogelijk, zonder dat de jongste zich er ook mee komt bemoeien en dan heb ik weer dagen een onhanteerbaar kind, heel fijn...

Het is iets dat je eigelijk niet hoort te zeggen, maar ook ik plak mijn kinderen soms graag achter het behang. Dan word er gevochten om niets, willen ze constant met het speelgoed van de ander spelen en vechten ze samen de 3e wereld oorlog uit. Ik hou zielsveel van mijn meiden, maar kan ook ontzettend genieten als ze lekker alle 2 op bed liggen en de avond van mij is, heerlijk.
Daarnaast heb ik altijd al een hekel aan kinderen gehad. Heb ook altijd geroepen dat ik nooit aan kinderen zou beginnen, maar helaas kwamen de hormonen er tussen.... En daar was Suzanne...Zeer gepland en gewenst, maar dat gaf geen verandering in mijn gedrag. Mijn kinderen vind ik heel leuk en meestal ook wel lief, maar van andere kinderen moet ik nog altijd niet zo veel hebben. Zeuren, dreinen, huilbuien, aandachttrekken.... Je kent het wel.

Ondertussen kapbbelt het leven hier rustig door. Er is een nieuwe aangenomen op kantoor, maar da's dus 3x niks. Doet nergens aan mee, wanneer je iets uitlegd dat een collega al heeft uitgelegd kijkt hij alsof het de eerste keer is dat hij er van hoort, zit prive te bellen, komt te laat.... Maar misschien kan hij zich nuttig maken en mag hij nog 2 weken blijven zitten. Zal heel bijzonder zijn als hij zijn proeftijd doorkomt.

Verder komen ze woensdag de kasten ophalen. We gaan in zee met Crown Relocations uit Zwijndrecht. Kosten opslag € 4,85 per m3 per maand en voor € 100,= komen ze het thuis ophalen. Heb over dat laatste nog wel even hard moeten onderhandelen. Hun eerste offerte was € 525 voor transport. Heb toen terug gebeld en heel hard gelachen en gwevraagd of de komma verkeerd stond. Dit was toch niet serieus??? Nieuwe offerte: € 475 omdat we hun de verhuizing gaan laten doen.... Heb maar gelijk weer even terug gebeld. Heb gezegd dat ik voor dat bedrag een taxi met aanhanger en boedelbak kon huren en het zelf naar Zwijndrecht kon komen brengen en dan nog goedkoper uit was. Heb het simpel gesteld: € 100 en anders laat ik een ander de verhuizing doen. Dat moest hij even met de directeur gaan overleggen....Goed, doe 'm de groetjes! Kreeg 2 uur later een nieuwe offerte.... voor € 100,=.
I am a winner!!!!! Maar dan weet ik dat ze toch nog geld aan me verdienen, maar wel minder dan ze hadden gehoopt....

Mag dus morgen lekker Plundra bij Ikea doen voor mijn nieuwe TV kast. We laten de spiegel hangen en zetten de sidetable vanuit de hal naar de woonkamer. Ruimte probleem opgelost. Zaterdag 8 november hebben we Open Dag, dat word dus weer duimen.

Dames, ga weer eens wat doen, tot snel!

Sas
 
Hello ladies,

Is ik weer...
dank voor jullie steun, heb het wel nodig gehad.

Ik ga wederom niet op alles in hoor..... staat mijn bolletje nog helemaal niet naar.

Toen ik gisteren op de parkeerplaats aankwam zag ik de vlag half stok hangen.... SLIK!

We "mochten" uiklokken met dienstreis, dat had ik helemaal niet verwacht.
En de kantine is tot na 15 uur open gebleven zodat we daar nog wat konden eten en napraten bij terugkomst.
Echt petje af voor de nazorg hoor, we hadden het ook echt nodig.

De plechtigheid gisteren was echt heel mooi.
Veel muziek (live), een collega heeft heel mooi gezongen en haar familie heeft ook veel mooie stukken laten horen.
Dat vond ik echt zó knap! En wij maar snotteren.....
Ze hadden foto's op een scherm geprojecteerd (natuurlijk goed voor vele natte zakdoeken).
Haar zus had echt een geweldige voordracht... die was echt zoooo Annemarie!
Zelfs één van de meiden kon het voor elkaar krijgen wat te zeggen.
Het was enorm druk! Ik denk dat er wel meer dan 200 man waren.
Het werkkamertje waar een boek was neergelegd om wat in te schrijven, met foto en kaarsjes ernaast is vandaag wel weer vrijgegeven.
Dit omdat de collega's bang waren dat ze er nooit meer zouden kunnen werken.
Ik moet er nog in schrijven... had gisteren avond een geweldig stuk in mijn hoofd, maar vanmorgen was ik eht kwijt...
Ik mag nog even nadenken want het zal er nog wel even liggen.

Vandaag merkte ik wel dat er al meer werd gelachen en dat men ook heel veel interesse naar de ander toont.
Annemarie haar zus had gezegd: "als we allemaal een beetje meer Annemarie worden dan komt het helemaal goed in de wereld"
Lees de advertenties en je weet hoe ze was  :wink:
http://www.mensenlinq.nl/mensenlinq/overlijdennl/site/advertentie/detail?pid=1463277&titelid=

En ik merk dus dat mensen zich dat hebben aangetrokken en het ook echt proberen.
Een schouderklop, aandacht schenken en niet te snel oordelen over van alles en meehelpen een oplossing te vinden.


En nu hou ik er over op!  :cool:

Heidi: Bankrekening online checken vanuit Nederland = identificeren bij de bank hier.
Geld hadden we al wel overgemaakt, maar we konden het niet online zien, nu wel  :lol:


Wij van de week (volgens mij) het laatste kastjes boven hebben verkocht.
Lekker handig joh! TV op de grond en de sokken en onderbroeken in een doos/wasmand.....
Maar goed, het kan maar weg zijn.
Vandaag zouden de verhuisdozen komen, maar tot op heden hebben we niets gezien.... beetje jammer.
niet dat ik zou weten wat ik er nu al in kan stoppen, maar het is wel een butafspraak.

Sacha: goed man! Jij kan wel onderhandelen.
Wij zijn toch bij Hazeleger gebleven. Dat contact was goed, prijs was goed en we krijgen korting op de reis van de honden omdat zij met een ander bedrijf samenwerken.

Ik stop er mee dames,
Ga lekker lamskoteletten op de bbq gooien  :up:

fijn weekend!
Francis
 
Back
Top