KLETSDOZEN Afgesplitst

Hoi Sacha, Franciska en alle anderen die meelezen.

Nou Franciska, als ik al die overlijdensberichten lees van jouw collega Annemarie dan blijkt wel dat ze een zeer geliefd persoon was. Meestal bij (relatief)jonge mensen zie je echt een topdrukte bij een begrafenis of crematie. Vaak staan die mensen nog volop in het leven en hebben ze nog werk of andere bezigheden.
Ik heb zelf nooit geen collega verloren maar wel heb ik ooit in een fabriek gewerkt en ik had daar een mannelijke collega van begin 30. Dat is al 10 jaar geleden, kort na de begrafenis van mijn oma en dat was 23 oktober 1998. Die man verloor zijn vrouw van 34 jaar aan baarmoederhalskanker. Ze hadden toen 2 zoontjes van 7 en 9. Onze hele afdeling kon onder werktijd mee naar het crematorium om hem onze steun en medeleven te betuigen.
Op zich kon ik hem eigenlijk niet uitstaan en ik had ook al diverse aanvaringen gehad met hem maar zoiets gun je je ergste vijand niet, helemaal niet als er jonge kinderen in het spel zijn. Op die crematie was het ook enorm druk. Wij, de naaste collega's moesten in de hal van het crematorium de dienst volgen op een groot scherm omdat het in de aula te druk was.

Verder hebben we vandaag het certificaat ontvangen voor jeremy dat bewijst dat hij nu een AUSTRALIAN CITIZEN is. Nu nog even met een paar paperassen naar de ambassade in Den Haag en dan kunnen we zijn paspoort ook aanvragen. Weer een sprongetje vooruit.

Ik ben de laatste 3 dagen vrij druk geweest met het overzetten van bestanden van computer op laptop. Ik had alleen veel problemen met de kleine filmpjes van de kids.Op de een of andere manier was de cd niet goed en werd hij er elke keer uitgegooid. Nu na 3 dagen heb ik het dan toch voor elkaar. De aanhouder wint zeggen ze he :evil: Sommige filmpjes staan op hyves dus komt tot zien!
Nu nog even alle cd-roms uitzoeken en dan kan de computer weg uit de kamer. Het staat nu zo vol dat ik niet eens weet waar ik met de kerstboom heen moet.
Als de computer weg is dan ga ik de box van jeremy schoonmaken en proberen te verkopen. Dan krijgen we tenminste weer een beetje ruimte in de kamer.

Een kennis van ons gaat regelmatig met de vrachtwagen naar Roemenie, hulpgoederen wegbrengen. Hij is zelf engelsman en gaat dan eerst met zijn vrouw naar engeland naar familie hulppakketten ophalen en dan later wegbrengen naar Roemenie. Ik weet niet precies wat ze meenemen, maar ik hoop dat ze ook speelgoed meenemen. Ik zal hier ook eens grondig de speelgoedmanden van de kids op de kop zetten want ze hebben zoveel waar ze eigenlijk nooit mee spelen. Zulke dingen kan ik beter doen wanneer jeremy in bed ligt en kevin op school zit want anders is er geen beginnen aan. Wat ik eruit gooi, gooien hun waarschijnlijk weer terug in de mand. Kinderen kunnen toch nergens geen afstand van doen. Kevin heeft ook altijd alles nodig. Dat hebben ze trouwens niet van een vreemde. :grin: :grin:

Ik schrijf vanavond niet zo'n heel lang verhaal want ik heb de hele dag al een barstende koppijn. De laatste 2 dagen moest darren aardig vroeg beginnen met het werk en hij is smorgens altijd aan het kwekken en als ik daar dan te veel op in ga dan ben ik weer te wakker om verder te slapen. Darren is echt een ochtendmens en ik een avondmens. Gisteravond had ik hem gezegd dat hij de auto mee kon nemen omdat het slecht weer zou worden vandaag maar het viel achteraf reuze mee. Het was maar goed ook want hij kwam vanmorgen om 4.45 uur weer terug van het werk. Darren zou uiterlijk om 7.00 uur bij Heinenoord (R'dam) moet lossen omdat het spul met een containerschip mee zou moeten. Dat is van ons af ongeveer 2,5 uur rijden met de vrachtwagen. Hij zou dus hooguit 4.30 uur hier weg moeten zijn. Hij op tijd naar zijn werk gegaan maar kwam even later weer terug want zijn vrachtwagen was niet bij de zaak. Nu bleek dat een collega vannacht met zijn vrachtwagen was gaan koppelen en die man wist niet dat darren op tijd in rotterdam moest zijn. Die man had dus lekker een paar uurtjes geslapen terwijl het eigenlijk een ritje op en  neer zou moeten zijn om op tijd terug te zijn bij de zaak.
Die planner was dus kwaad op Darren omdat hij te laat was. Dat schip was al weggevaren en moest teruggehaald worden.  Hoezo slechte communicatie??? Als niemand die collega zegt dat hij op tijd terug moest zijn dan kan darren niet op tijd in rotterdam zijn.  Die planner is niet zo heel geliefd. Hij  heeft zelf altijd commentaar genoeg als er iets niet gaat zoals het moet ,maar ze hebben hem ook al vaak de kont vol gescholden voor van alles en nog wat. Ze hebben hem zelfs al eens op het werk opgesloten op de wc dus het zegt genoeg dat het zeker geen allemansvriend is. Ik heb nog nooit geen woord met hem gesproken op personeelsfeestjes van dat bedrijf. Die kerel kijkt zo chagrijnig, daar word je bang voor.

Als "straf"moest darren vanavond nog even koppelen dus hij komt pas rond middennacht thuis.

Morgenvroeg krijgen we telefoon uit Australie want als mijn schoonzusje in Melbourne is (Zij woont in Bendigo) dan blijven ze altijd het hele weekend bij mijn schoonouders en dan bellen we altijd ivm het tijdsverschil op zaterdag. Als we zondagmorgen pas zouden bellen dan zijn ze al weer naar huis. Nu slaan we 2 vliegen in een klap.

Nu ga ik nog even kijken op hyves en dan duik ik lekker mijn mandje in.

Tot morgen en franciska, ik hoop dat de lamskoteletten lekker gesmaakt hebben. Dat bbq-en zul je nog wel vaker kunnen doen in Australie.

Groetjes heidi.

PS: franciska, heb je trouwens nog gekeken naar dat huis dat ik laatst een keer gezien had in Sunshine west. Ik had je er namelijk niet meer over gehoord.
 
Hoi hoi!

Heidi, ik ben volop aan het kijken naar huizen, dus die van jou zat er ook tussen.
Maar het duurt nog minstens 3 maanden voor we er heen gaan, dus ik kan niets vastleggen....
Kopen gaan we op zeker nog niet doen omdat we niet weten wat ons aanstaat qua omgeving.
Als de honden er maar in mogen dan ben ik allang blij.

En de lamskoteletten waren HEEEEERLIJK!
Die halen we altijd bij een turkse slager en zijn echt vele malen lekkerder dan van de gewone slager.
Wij bbq-en hier echt het hele jaar rond hoor.
Ik doe alles en George het vlees op de bbq. Lekker en makkelijk.

Ik hoop dat je hoofdpijn is gezakt?
Beterschap!

Ik heb vandaag wel een mail gestuurd naar de Staffordshire Bull terrier club van Victoria (SBTCV) om wat vragen te stellen omtrent de monsters en het eventueel omzetten van hun stambomen. Het is dan wel geen show type, maar altijd handig om al vast wat mensen te leren kennen toch?

Vandaag had ik ook een nicht van een tante van George (get the picture.....) aan de telefoon.
Heel leuk en ze heeft een zoon in sydney, maar george moet haar maar even terug bellen, want ik snapte er weinig van! hahaha
Die gekke pinda's ook.... super enthousiast aan te telefoon en ik weet nog niets!
Het gesprek ging in half nederlands, half indisch en half engels.

Lekker geregeld zo met die planner en Darren's werk zeg. Doe ze aan werkverschaffing ofzo?
Speelgoed kan je heel goed naar Roemenië versturen hoor. Daar zijn ze gek op.
Bijna alles gaat naar weeshuizen namelijk.
BH's zijn ze ook erg happig op, want die hebben ze daar bijna niet.
Dus als je je eigen kast nog op gaat ruimen....?
Ik heb laatst ook weer een hele vracht in de kar voor Roemenië gegooid.
De rest gaat in de bakken voor mensen in Nood enzo. Ik verdeel atijd alles wat ik weg doe.

Verder weinig te melden...
Behalve dat ik vandaag 2 Varikennels heb besteld voor de reis van de honden via internet.
Stukken goedkoper dan wat de "vervoerder" me aanbood. Dus toch weer een paar tientjes bespaard.
Mag ook wel want ze zijn hun gewicht inmiddels in goud waard.

En ik heb bijna heel de dag staan strijken en nog niet klaar. Wat een klote werkje is dat zeg!
Volgend weekend komt mijn vriendin logeren met haar man en dan moet het wel een beetje aan kant zijn.
Dus wassen draaien van de week en meteen opruimen!
Dit is de enige klus die George niet gaat klaren vrees ik  :grin:

TOEDELS!  :up:
Franciska
 
Hoi Franciska,

Eindelijk weer rust in huis. Mannetje is weer werken vanavond en de 2 andere mannetjes liggen ook op 1 oor. Ik heb nu met kevin de afspraak dat hij zelf in slaap valt. Eerder las ik altijd voor tot hij in slaap viel. De ene keer was het 2 verhaaltjes en de andere keer was het een hele stapel verhaaltjes. Op een gegeven moment viel ik zelf ook bijna in  slaap. Nu vind hij zichzelf een hele piet dus nu kan hij zelf in slaap vallen. In het begin kwam hij er geregeld uit of hij ging stilletjes onder aan de trap zitten zodat je je kapot schrikt als je de gang in loopt. Dat doet hij nu niet meer.( hoop ik dan)

Het begint nu toch wel op te schieten he, met al dat geregel. Volgens mij komt er best een hoop bij kijken, helemaal als er dieren mee moeten zoals bij jullie.Hopelijk krijg je morgen die verhuisdozen binnen zodat je alvast een beetje kunt beginnen met inpakken van dingen die je zelden of nooit nodig hebt.
misschien kun je ook alvast kaya en lightning een beetje laten wennen aan die kennels door ze er af en toe in te laten zitten.

Heb je jullie medische dossiers ook al laten vertalen? Ik zit zelf ook wel eens te denken wat er allemaal meemoet. Ik heb al tig keer de zolder uitgemist maar nog is het een puinhoop. Omdat je na afloop van het emigratiejaar een m-biljet toegestuurd krijgt zal er waarschijnlijk ook nog een aantal belastingpapieren meemoeten en bankafschriften voor de rentestanden enz. Een hele papierenrompslomp.

Ik ben niet zo dol op lamskoteletten. Darren wel. Die houdt wel van schapenvlees. Echt een aussie he? Meer schapen dan mensen daar in het verre australie. Ik heb ooit eens een lamsrollade gebakken in een gewone braadpan maar die was zo vet dat ik aardig wat vet op mijn hand heb gehad. Ik heb daar behoorlijk lang last van gehad en ook kon je lange tijd een litteken zien maar dat is nu weg.

Ik mag ook altijd graag kijken naar huizen in Australie. Ik kijk regelmatig naar realestate.com.au. Eigenlijk alle omliggende wijken rondom Sunshine. Van Ardeer tot Melton en van Tarneit tot Taylors lakes. We hebben tijdens onze vakantie veel displayhuizen bekeken in verschillende wijken en wat ik tot nu toe gezien heb valt prima mee te leven. Ik heb op zich niet de drang om een huis te laten bouwen. Er staan naar mijn idee genoeg nieuwe huizen te koop waar ik mee uit de voeten kan. Ik heb het hier natuurlijk met mijn schoonmoeder ook regelmatig over. Gisteren ook weer. Volgens haar hoefde ik mijn ook geen zorgen te maken over een nieuwe huisraad. De familie daar heeft overal nog wel een bankje staan of een kastje waar mijn spul in kan enz. Als het spul overal vandaan komt dan zal het wel zo'n bij elkaar geraapt zooitje worden. Een bonte kermis met alle kleuren bij elkaar. Hun smaak is niet de mijne heb ik intussen al geleerd. Dat zie ik alleen al in de kleren die ze sturen voor de kids. Hele vieze kleuren waar ik mijn kinderen zelf nooit in zou laten lopen. Ze bedoelen het goed en het is alleen maar tijdelijk zolang we nog niet gespaard hebben om voor ons zelf iets te kunnen kopen.
We hebben in eerste instantie maar een auto nodig want ik kan samen met hun de auto delen. Het is dan alleen voor darren om naar zijn werk te kunnen want hij zal ongetwijfeld eerder werk vinden dan ik (ben ik tenminste wel bang voor)

Op zich is het natuurlijk hartstikke handig dat je zoveel familie hebt die je kunnen helpen. Toch wel raar he dat ik er zo lang over doe om te beslissen. Het is wat met die nuchtere achterhoekers :grin: :grin:

Ik had ook al gezien dat je een berichtje had gepost bij Annemiek. Hartstikke fijn dat ze werk heeft gevonden. Het zal ook niet meevallen om de hele dag doelloos thuis te zitten in een half ingericht huis terwijl je vriend van huis is. Ik zou er zelf ook moedeloos van worden. En op zulke momenten zal de heimwee dan ook het snelst toeslaan.


Ik maak uit je verhaaltje op dat er nog geen tickets geboekt zijn voor een definitief vertrek. Je hebt geluk dat je je huis al verkocht hebt want dat is in deze tijd ook steeds lastiger ivm de slechte economische toestanden. De huizenprijzen zouden ook dalen heb ik op MSN gelezen afgelopen week.

Hoe kom je aan die bijnaam; de pinda's. Is dat een bijnaam voor zijn familie of zo. Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.

Ik ben gisteren de hele middag dus druk geweest met de puinhoop opruimen in de huiskamer. De computerkast is nu weg en de computer zelf ook. Onder de knoppen van het toetsenbord lag geloof ik wel een half pak hagelslag. Die computer is nu een jaar of 7 oud;afgeschreven dus. Het is nu in ieder geval weer een stuk ruimtelijker in de kamer. De box van jeremy staat nu iets verder achter in de kamer zodat hij beter naar buiten kan kijken.

Ik denk dat ik volgende maand ook mijn vriendin met man en 2 kinderen uit duitsland over de vloer krijg. Ze hebben dan een feestje van haar zwager die 50 wordt. De man van mijn vriendin is pas 36, een nakomelingetje dus.
Ze moeten dan van wingst(D) naar Groningen en ze willen dan ook gelijk hier naar toe dus zoeken ze een overnachtingsadres. Bij haar ouders zien ze niet zitten omdat die ook altijd zitten te fitten op het gedrag van de kinderen. Bij hun broer/zwager kunnen ze niet terecht want die hebben een klein huisje. Ik had haar eigenlijk ook al gezegd dat het hier niet kan want ik heb het begin dit jaar ook gehad voor de vakantie met mijn schoonouders. Voor 2 maanden vind ik het niet erg om het hele bovenhuis op de kop te hebben staan maar voor een nachtje vind ik het te veel werk. Vooral omdat ze ook 2 kinderen er bij hebben waarvan de jongste 2,5 is dus die slaapt nog in een campingbedje.
Ik heb er daarna even met Darren over gehad en hij vindt het geen probleem om ze gewoon beneden in de huiskamer een bed/matras op te maken. Wat ons betreft kunnen ze hier terecht als ze er zelf geen probleem van te maken om een nachtje op een matras op de vloer te slapen.

Ik heb vandaag wel weer een beetje hoofdpijn gehad maar ik ga zometeen lekker mijn bed in. De laatste nacht kon ik niet slapen omdat darren lag te snurken maar vanavond heb ik het bed voor mij alleen. Die hoofdpijn komt alleen van een slaaptekort en die hoop ik vanavond weer in te halen. Ik moet dan ook weer niet te vroeg naar bed gaan want anders ben ik weer veel te vroeg wakker.

Het zou inderdaad wel fijn zijn om daarginds al wat mensen te leren kennen als je aankomt in Australie. Ben je ook van plan om mee te doen met de rest van de club van forum-uitjes.Als ik ooit aankom dan zal ik hoogstwaarschijnlijk wel mensen leren kennen via de school van kevin en daarnaast wil ik meedoen met een dutch playgroep. dat is dan meer voor nederlandstalige kinderen en hun vader of moeder. Zo kom je er toch een beetje tussen en dan komt de rest vanzelf.

Wat die klerenkast betreft: ik heb de laatste tijd al wel veel dingen weggedaan maar BH's liggen er nog wel. Dus van mijn mogen ze die hebben. Ik heb ze eigenlijk nooit gedragen dus ze zijn zo goed als nieuw. de klerenkast van de kinderen heb ik al opgeruimd dus daar valt weinig meer op te ruimen.

Wij zijn vandaag even een rondje wezen rijden door Duiven (bij arnhem)Aanstaande zaterdag moet ik daar voor het eerst werken. Ik ben vandaag dus maar even een rondje gaan rijden over dat industrieterrein om te kijken waar ik ergens moet zijn. Dat gaat dan over dat kerstpakketten inpakken waar ik al eerder over schreef. Het is maar 8 zaterdagen dus het is te overzien. Tussendoor probeer ik ook opvang te krijgen voor de kids zodat ik ook doordeweeks een paar dagen kan gaan werken. Dat hele dagen thuis zitten begint me eigenlijk ook iets te vervelen. Het begint zo'n sleur te worden. Eerst maar eens zien hoe lang die wachtlijsten in de kinderopvang zijn. Ze zullen waarschijnlijk korter zijn dan in het westen maar het zou wel makkelijk zijn omdat creche en de kleuterschool in hetzelfde pand zitten.

heb je inmiddels al met je moeder afgesproken of zie je er tegen op.

Ik ga nu stoppen want de accu  van de laptop is bijna leeg en ik heb geen zin om extra voor 5  minuten het ding op te laden. Ik wil ook nog even op een paar andere sites kijken.

Groetjes en tot morgen of zoiets

heidi
 
Hi guys,

De verhuizdozen zijn binnen hoor!  :up:
Alleen hebben we een beetje moeite met inpakken, de dozen lijken zo klein!  :oops:
Dingen die we zelden aanraken/gebruiken gaan ook niet mee en we weten niet waar we moeten beginnen  :grin:
De reisboxen voor de monsters komen morgen of overmorgen en dan gaan alle zitzakken en manden de deur uit.
Zodoende moeten ze er wel in gaan liggen, maar daarin voorzie ik geen probleem.
Ze zijn benches gewend en als er 1 staat willen ze er allebei graag in.
Vind het wel handig dat ze al komen trouwens, want straks bij mijn zwager kunnen we ze niet apart doen (zoals hier) als we zelf weg gaan en met die kennels is het opgelost. Ze zijn op zeker groot genoeg, voor Kaya misschien zelf iets te ruim. Voor haar had ik denk ik beter het maatje kleiner kunnen nemen, maar dat kan nu niet meer.
Ze houden nu ongeveel 20/25 cm. over in lengte als ze languit op de zij gaan liggen.
Plek genoeg voor een "ongelukje" onderweg denk ik. Nu nog even absorbtie matten opsnorren voor op de bodem.

Medische dossiers.... die hebben we volgens mij niet echt.
Ik heb wel eens iets gehad in het ziekenhuis, maar dat was een cyste weghalen.
Verder hoef ik mijn tandartsfoto's niet mee te nemen, want die maken ze toch opnieuw als het moet.
Onze papierwinkel laten we bij onze financiële adviseurs achter voor afhandeling.
Dat wordt ook ons postadres en zij zoeken dan uit wat ze na moeten sturen of afgehandeld kan worden door hun.
De kopers van ons huis zitten nu ook bij hun, dus ook de post die hier aankomt zullen ze doorsturen naar DvG.  :wink:

Ik kan de tickets nog niet boeken Heidi.
Ik weet immers nog niet wanneer de honden in quarantaine kunnen?
Ik ga het risico niet lopen dat wij straks in januari boeken en zij pas bv. 15 februari kunnen komen.
Dan maar wat meer euro's kwijt aan een ticket.

Indonesische mensen worden pinda's genoemd en in de meeste families noemen ze zichzelf ook zo...
We hebben de dame in kwestie maar omgedoopt naar "tante" Nancy, omdat ze een stuk ouder is dan wij.
Ook heel gebruikelijk om verre nichten tante te noemen  :grin:
Vandaag heeft ze weer gebeld en George komt er niet eens tussen, ze wil ons van alle adviezen ineens voorzien lijkt het wel.
Wel lief hoor, we kennen haar niet eens persoonlijk!  :cool:
Haar zoon in Sydney heeft George ook al gebeld en dat was een leuk gesprek.
Hij heeft zelfs een soort hoofdrol in een film gespeeld!  :grin:
Ging als ik het goed heb met name over indonesische emigranten in Aussie/Sydney en is vorige maand in premiere gegaan.

Lekker ruimte gecreëerd Heidi!  :up:
Onze pc is al 10 jaar oud, maar goed het nog prima hoor.
Hij gaat alleen niet mee met de oversteek. Alles gaat op externe harde schijf en laptop.
Mike is al voorbereidingen aan het treffen door "hulp op afstand" programma's te installeren.

Nope, nog geen contact opgenomen.
Vond de afgelopen week buitengewoon ongeschikt ivm alle emoties waar ik mee zat omtrent Annemarie  :wink:
Maar het gebeurd nog wel hoor. Ik weet alleen niet wanneer!

Verder heb ik eigenlijk niets te melden.
Druk met de dingen van alle dag.  :evil:

Tot later maar weer!  :up:
Groetjes,
Franciska
 
Hoi Franciska,

Nu blijft het even bij een kort berichtje want mijn oogjes vallen toe.

Onze computer deed het in principe ook nog best goed maar we hebben weinig ruimte om hem neer te zetten. We hebben best een grote kamer maar door al het speelgoed en de box van jeremy staat het gewoon veel te vol.
Door de overuren van darren kon hij zo'n laptop kopen wat hij dan weer bij zijn baas declareert. In principe kostte hem deze laptop niks, alleen een aantal overuren. Dat is niet zo erg want bij zijn baas gaat het niet zo denderend en als ze failliet dreigen te gaan dan wordt het grote deel van deze uren niet uitbetaald.
Het is nu achteraf handiger om zo'n laptop te hebben want daar kun je overal mee gaan zitten. zonder alles met je mee te sjouwen.

Ik heb verder ook niet zo veel te melden. Momenteel ben ik druk bezig om geschikte opvang te regelen voor de kindertjes want door het dreigende faillissement ben ik toch wel een beetje gedwongen om te gaan werken. Heb via een gastouderbureau al een gastouder gevonden hier kort in de buurt en heb vandaag ook gebeld naar het planningsbureau van een kinderdagverblijf. Ze kunnen pas zeggen of er plaats is als ik een inschrijfformulier  heb teruggestuurd met de dagen waarop ik opvang nodig heb.

Verder gaat alles hier zijn gangetje.
Soms denk ik dat ik eigenlijk niks meer te zoeken heb op deze site. Mijn plannen om te gaan zijn een beetje bekoeld. Het kan ook zo weer veranderen hoor. Ik vind het alleen al zo leuk om van die lange kletsverhalen te schrijven.
Ik kijk nog wel heel veel naar huizen en werk down under maar ben nog niet zo ver om de stap te zetten(tot grote ergenis van darren :grin:) Misschien zit ik over 10 jaar nog wel te dubben.
Ik vind het gewoon moeilijk om afstand te doen van mijn huisje waar ik het prima naar mijn zin heb. De bovenwoning is wat aan de  kleine kant maar beneden en buiten ben ik dik te vreden.
Ik hoop dat als we gaan dit huis snel kunnen verkopen. Als ik eenmaal de deur voor de laatste keer heb dichtgetrokken dan gaat het misschien wel goed.

Ik was vanmiddag even aan het kijken naar de profielen van de leden van xpdite en ik zag bij Inge staan dat ze in Darley woont (Bacchus Marsh) en ik heb haar even een mailtje gestuurd over het feit dat de oom van darren ook in darley woont. Wat blijkt; de oom van darren woont een straat achter haar. De wereld is dus heel klein. Ik heb haar gevraagd om hem de groeten te doen omdat ze regelmatig door die straat loopt om de honden uit te laten.

Ik ben benieuwd hoe hij reageert als hij onze namen hoort.

Ik ga lekker slapen want kevin moet morgen weer naar school. Even snel de was  even in de droger gooien en dan is het bedtime!!!

tot later!!
groetjes heidi
 
Hoi Heidi,
Zoals jij er nu over denkt dacht ik er 2 jaar geleden over, maar alles heeft een reden dus wacht maar gewoon af tot he tjuiste moment daar is om toch te beslissen.

Wij hebben vandaag de reiskennels binnen gehad en Cisje heeft een beetje een foutje gemaakt qua maten  :grin:
George belde op of ik 2 zwembaden had besteld!  :shock:
Ze zijn dus veeeeeels te groot (102 cm) en veeeels te hoog (76 cm), maar gelukkig wil de verhuizer ze omruilen voor kleinere van hun die ook minder volume hebben en dus minder kosten voor transport. pfew!! ik was wel opgelucht! Geen moeilijk gedoe! Deze boxen kunnen zij weer goed gebruiken voor formaatje Labrador en Golden. Nu krijgen we 91 lang en 66 hoog. in 2 opzichten een maatje kleiner dus.

We hebben we wel 1 opgezet en ze liggen er steeds in. Dacht ik al, ze vinden dat wel fijn.
Zodra we de juiste boxen hier hebben dan ruimen we de zitzakken en manden op.
Ik heb er al mensen voor gelukkig.

Verder niets anders te melden dat ipv opruimen van een kamertje boven voor alleen maar meer troep heeft gezorgd  :grin:
Er staan wel 15 kinderboekjes in een doos en de rest is vuiliszakken en "geparkeerd" voor andere mensen.
Morgen weer verder aan de bak! :cool:
 
Hoi Franciska,

Dat heb ik je al vaker willen vragen. Ondanks dat je zo makkelijk aan een partnervisum kunt komen heb je er toch vrij lang over gedaan om het zover te laten komen. In een van de eerste posts schreef je al dat je in 2005 je moeder al op de hoogte gebracht had dus dat is al zo'n 3 jaar geleden.
Mijn buurvrouw is hier net geweest voor een soort van computerles. Ze is 63 en wil toch nog graag met de computer om leren gaan voor het geval we naar australie zouden gaan en dus op deze manier toch contact wil houden.Ik heb het er met haar ook nog over gehad en volgens haar zouden we de eerste jaren toch niet gaan en ik zou eerst maar genoeg informatie opzoeken om me er in te verdiepen. Volgens haar zou ik niet zo lang zonder mijn ouders kunnen en nog meer van zulke dingen.
Ik heb haar dus wel verteld dat ik naar die emigratiebeurs in nieuwegein ben geweest en een hele tas vol informatie heb verzameld dus dat is al klaar. Ik  heb haar wel gezegd dat ik nu minder contact heb met mijn moeder dan een jaar of wat geleden toen ik net samen ging wonen en het was haar ook opgevallen dat mijn moeder niet zo heel veel meer hier komt.
Alles bij elkaar vind ik het toch makkelijker om met haar over zulke dingen te praten omdat ze misschien verder van me af staat.
Ze heeft ooit met mijn moeder gepraat en daarin gaf mijn moeder ook aan dat ik precies op mijn vader leek. Mijn moeder en broer zijn uit het zelfde hout gesneden(gestressd en opgefokt) en ik en mijn vader ook. Wij zouden stronteigenwijs zijn en dingen zeggen voor we nadenken. Misschien moet ik het wat betreft australie ook maar zo aanpakken dan; eerst vertellen en dan nadenken :grin: :grin: :grin:

Er zijn trouwens weer nieuwe ontwikkelingen bij mijn ouders; Er zijn nu al geruime tijd problemen tussen hun vanwege dat huis wat mijn vader zo nodig moest kopen zonder overleg met mijn moeder en het feit dat dat zangkoor van mijn vader de wekelijkse kaartavond heeft gekost van mijnmoeder. Nu zijn ze 1 of 2 keer samen naar zo'n sociaal verpleegkundige geweest om het een en ander op te klaren. Dat zou het volgens mijn moeder veel erger hebben gemaakt omdat mijn vader allemaal leugens zou hebben verteld over het feit dat hij altijd al bij de muziek had gewild enz terwijl hij nog geen eens gevoel voor ritmeheeft enz.
Ik snap niet waarom ze zich hier zo druk over maakt. Er zal best meer meespelen maar ik zie hier geen probleem van in.

Omdat die mensen waar ze mee kaartten nogal kwaad zijn is mijn vader er heen geweest om ze uit te  nodigen voor zijn verjaardag (29 oktober)om het weer goed te maken en zijn fouten toe te geven. Ze willen toch weer proberen om samen te kaarten op een andere dag. Zodat mijn moeder daar in ieder geval weer zin in krijgt.
Gisteravond onder mijn berichtje op deze site was ik ook aan het chatten met mijn moeder en ze vertelde me dat ze een vakantie had geboekt voor haar zelf. Ik dacht even dat ze toch haar zinnen had gezet op Australie maar  helaas, ze gaat niet verder dan de achterhoek. Dat is een speciaal kasteel waar mensen logeren die het een en ander op een rijtje willen zetten in hun eentje.

Vanmiddag waren ze allebei even hier omdat ze boodschappen hadden gedaan dus het was zoals gewoonlijk een bliksembezoek.Ze zag er aardig vrolijk uit en ze moesten ook allebei lachen dat ze in haar eentje op vakantie wou. Het lijkt in ieder geval de goede kant op te gaan. Haar bloeddruk was de laatste keer ook weer iets lager.

Ik kan me bij lange na niet voorstellen dat darren en ik ooit zulke problemen zullen krijgen over het stiekem verkopen van het huis zodat we snel naar australie kunnen. Maar we zijn ook pas 5,5 jaar getrouwd dus het is allemaal nog vrij nieuw.

Ik vraag me af of mijn buurvrouw nu wel iets heeft onthouden van wat ik haar gezegd heb want ze lult aan een stuk door. Ze zou best hier in dit topic kunnen passen. veel dingen wat ik haar vandaag heb uitgelegd heb ik haar vorige week ook al verteld en nog weet ze het niet. Ze vraagt zich af hoe je op de websites kunt komen; Nou, gewoon www.....nl bv er boven te zetten. Ze vergeet dan enter te drukken dus kan ze wachten tot ze een ons weegt.
Ik heb haar een papier meegegeven met de belangrijkste punten erop.Dan kan ze in ieder geval weer vooruit.

Verder heb ik vandaag de schoolfoto's van kevin binnengekregen. Hartstikke mooi, ik kan er de hele dag wel naar kijken. Op een foto staan ze samen op. Jeremy met zijn vingertjes in de mond en een rood gezichtje want hij had geen zin om stil te blijven zitten. Ik moet nog even uitzoeken hoe ik ze na moet bestellen. Ze zijn wel vrij duur maar ik vind het ook jammer om ze te laten liggen. Ik moet een foto ook een aantal keren nabestellen, voor mijn ouders, schoonouders(die weten nog van niks) mijn broer en schoonzus en buurvrouw en beste vriendin want zij is peettante van jeremy. Ik loop al 31 jaar bij haar dus dat was wel een vertrouwde keuze.

Ik ben nog niet veel verder gekomen met de kinderopvang. Ik had die gastouder gemaild met de vraag of ze eventueel kevin naar school kon brengen want die staat practisch tegenover haar huis maar daar kreeg ik geen antwoord op. Ik kon haar wel vrijblijvend bellen voor informatie of om kennis te maken dus het klonk wel goed.
Eerst mijn moeder maar even vragen hoe zij er over denkt. Ik wil ze ook niet zonder pardon voorbij lopen. Een dezer dagen belt ze nog om te laten weten waar we zondag gaan uit eten. Dit ter gelegenheid van mijn vaders verjaardag volgende week woensdag. Dat zal dan ook weer de eerste keer zijn dat ik mijn broer weer zie en spreek want hij is na dat voorval niet meer hier geweest. Dat is nu 3 weken geleden. Hij kwam zowieso toch maar een keer per week dus heel intensief contact had ik toch al niet., hooguit via de mail of hyves. Hij heeft zichzelf toendertijd tussen mijn hyves lijst van vrienden verwijderd. Dus het kan maar zo dat ik vanaf zondag weer 17 vrienden heb ipv 16. You never know. Spannend he, al die familieverhalen :grin: :grin:

Afgelopen zondag had ik mijn vriendin uit Duitsland aan de telefoon over het feit dat ze 15 november hier naar toe willen komen omdat ze dan in Groningen een feestje hebben van haar zwager die 50 wordt. Ze willen dan daarna hier naar toe en ergens slapen voordat ze weer aan de terugreis beginnen.Het is ongeveer 4,5 uur rijden. Omdat wij niet zoveel plaats hebben had ik zoiets van; ik ga  niet weer de hele bovenverdieping op de kop zetten voor 1 nachtje logees. Ik had haar beloofd dat ik even op internet zou kijken naar goedkope hotels tussen groningen en gelderland. Daar was ik nog niet aan toegekomen en gisteravond belde ze op. Dat kijken naar hotels was niet meer nodig, want ze gingen van groningen rechtstreeks terug naar huis en ze kwamen hier wel een andere keer. Haar man was bang dat de kinderen snachts zouden schreeuwen en ons wakker zouden houden. Ik had haar gezegd dat ze dan wel hier in de huiskamer  op een matras op de vloer konden slapen. Die kinderen zijn dus nogal nachtbrakers. Ik hoor wel vaker van mijn vriendin dat een van de kinderen snachts  een paar uur ligt te schreeuwen. Dat doen ze bij ons dus niet. En dan zitten we hier te klagen over kevin die elke nacht (nog steeds) tussen ons in komt liggen. Die is zo stil dat ik het vaak niet eens merk. Hij heeft jeremy ook nooit wakker gemaakt, ook niet toen ze met zijn beiden op een kamer lagen tijdens de vakantie van mijn schoonouders. Terwijl een laminaatvloer toch niet zo heel zacht is, het kraakt altijd wel iets.

Nu komen ze dan een andere keer en rijden ze in een dag op en neer. Net of die kinderen dan wel veel rust hebben. Ze zitten dan meer in de auto dan dat ze hier zijn. We zien het wel. het kan best nog een poos duren voor ze  hier komen. We gaan de wintertijd weer in met kans op sneeuw en ijzel dus dat is toch niet echt een geweldige verkeerscombinatie. Het is toch te ver rijden.

Ik ben benieuwd of Inge uit Bacchus Marsh nog een keer de groeten doet aan de oom van darren die in de straat achter haar woont. Hij zal raar opkijken als hij onze namen hoort. Die oom is in de begintijd van onze verkering 2 keer in het zelfde jaar hier geweest op vakantie. De laatste jaren had hij het veel te druk met werk. Hij werkte als stuntcoordinator op de set van McLeods daughters in een klein plaatsje in SA. Hij was dus veel van huis.  Helaas hebben we door alle familieverplichtingen nooit de tijd gehad om hem daar op te zoeken. Ik had die acteurs best eens in het echt willen zien, Daar zaten best lekkere kerels tussen. Die 4-5 weken zijn zo om voor je het weet.

Sacha is zeker druk met haar voorbereidingen voor haar Halloween-verjaardagspartijtje. Tenminste dat zag ik op haar hyves site.
Ze is weinig online de laatste weken. Ik zag dat ze 31 oktober jarig is en dat is gelijk met mijn schoonvader. De kaart is al onderweg. De eerste jaren stuurden we altijd pakketjes maar alles wat je hier wegstuurt kun je daar ook kopen en de verzendkosten zijn vaak hoger dan de waarde van het pakket dus daar zijn we maar mee gestopt.
Vorig jaar heb ik een pakket naar australie gestuurd en die kwam na 3 maanden weer terug. Ik weet tot op de dag vandaag nog steeds niet waarom. Er zat een flesje advocaat in maar volgens de richtlijn mag je dat wel versturen. Afgelopen zomer toen mijn schoonouders weggingen hebben ze de inhoud van het  pakket maar in het koffer gestopt en zelf meegenomen.

In de laatste 3 maanden zijn er al aardig wat bladzijdes volgekletst. Ik vind het hartstikke leuk ondanks dat we elkaar helemaal niet kennen. Misschien is dat wel zo gemakkelijk, Nu hoef je nooit bang te zijn dat er iets bij de verkeerde terecht komt.

Ten tijde van jullie verhuizing zul je ook wel  niet meer zo vaak online zijn of niet. Als jullie de computer meenemen naar Australie dan zit je toch een tijdje zonder. Je hebt natuurlijk wel bibliotheken waar je kunt internetten en in de internetcafe's.
Toen ik 8 jaar geleden in Australie zat had ik nooit op het internet gezeten. Ik had toen met mijn neef afgesproken om te gaan mailen en chatten maar door mijn onervarenheid is het er nooit van gekomen.Ik wist toen nog niet eens hoe ik internet explorer moest openen.  Achteraf was het niet nodig want ik was toch al weer met 4,5 maand terug.

Ik ga nu stoppen want het is al 23.45 dus hoog tijd om mijn mandje weer in te duiken.

Groetjes heidi en welterusten.
 
Hello ladies!

Inderdaad het is een beetje stil geweest de laatste tijd. Druk met van alles en niets.

Zaterdag hebben we de IKEA overvallen en 2 nieuwe kastjes gekocht. Een TV meubel voor in de huiskamer en een opbergmeubel voor de schoenen voor in de hal. En dat kost natuurlijk ook even tijd om in elkaar te zetten.... Dan moet er nog in- en uitgeruimd worden en de uitgeruimde kasten schoonmaken en klaarzetten voor de verhuizer... nieuwe gordijnen ophangen....meubels 10x verschuiven zodat het nu wel leuk staat.... En dan hebben we ook nog 2 kinderen, elkaar en een drukke baan..... Gelukkig hou ik af en toe wel tijd over om adem te halen :grin:

Eigenlijk heb ik de laatste tijd gewoon niet veel meegemaakt en voel dan ook niet zo de behoefte om wat te schrijven, maar vandaag is het anders. Ik wil het even van me af schrijven ....

Wij zijn op kantoor over gegaan op een nieuw systeem voor het verlonen van de uitzendkrachten. Bij een aantal is er toen iets mis gegaan met de bank en giro rekeningnummers, maar die hadden we er na een ruime week weer allemaal langs gehad en alles opgelost. Er zat echter een grapjas tussen die pas na 3 weken geen salaris eens wilde klagen en dus helemaal over de zeik opbelde. Vervolgens ging hij tegen me tekeer als of ik een puber van 17 was die het allemaal niet snapte en heb dus ook gezegd dat als hij geen respect voor mij had ik dus helemaal niets zou uitzoeken. Ik hou er niet van als mensen door de telefoon een scheldkannonade tegen me afsteken.
Hij zou wel even langs komen om het me te vertellen....

Nou doe ik dit werk al 8 jaar bij dit bureau, maar dit is ddus de eerste keer geweest dat ik zo onzettend bang werd toen een uitzendkracht binnen kwam. Schreeuwen, druk doen, met stoelen smijten, over mijn bureau leunen en dreigen mijn hoofd te gaan verbouwen, dreigen de vestiging te verbouwen, kortom, ongelofelijk aggressief. Ik was op dat moment ontzettend blij dat er al een uitzendkracht aan mijn bureau zat die ook bleef zitten want daar wilde die gek dus op wachten. Dan hij had mij voor zichzelf....
Ik heb dus de politie gebeld maar ook dat maakte geen indruk. Hij bleef gewoon staan en zou wel even tegen mij aangifte gaan doen. Uiteindelijk is hij toch de deur uitgelopen en 1 minuut later kwam de politie binnen.
De oen had er waarschijnlijk niet bij stil gestaan dat wij al zij gegevens hebben, dus binnen een half uur kreeg ik een telefoontje dat ik de officiele aangifte kon komen doen, want hij was opgepakt (een heterdaadje noemen ze dat dan nog!)

Dinsdagmidag dus fijn op het politiebureau gezeten om alles door tegeven....Hij hoefde zich in elk geval niet meer druk te maken over dat hij te laat op zijn werk zou komen, want we hebben deklant gebeld en daar is hij gelukkig ook niet meer welkom.

Waarom denken mensen dat als ze tegen mij schreeuwen dat ik dan ineens harder ga lopen? Waarom voelen mensen de behoefte om mij zo te intimideren? Het enige waar ik aan kon denken toen die idioot hier stond waren mijn kinderen. Waarom ben ik zo'n rund geweest om zonodig in de foutste buurt van Rotterdam bij een uitzendbureau te gaan werken, misschien kom ik wel nooit meer thuis. Moeten mijn kinderen verder zonder moeder. Wat heb ik gedaan om dit over mij heen te krijgen, waarom zit de wereld vol met gekken?????

Ik zit nu ook weer op kantoor en heb het niet naar mijn zin. Voor het eerst in jaren zit ik hier met de voordeur op slot te werken, terwijl anders altijd de deur open stond en niet alleen mijn eigen uitzendkrachten, maar ook die van andere bureaus altijd lekker koffie komen drinken. Zou die idioot wel beseffen wat hij mij heeft aangedaan?

Sorry meiden, maar moest het even kwijt.. wanner ik mijzelf weer gevonden heb, zal ik jullie verhaln weer lezen..

Groetjes,

Sas
 
Hoi Sacha,

Nou dat is een heftig verhaal. Ik kan me goed voorstellen dat je je onveilig voelt en lekker met de deur op slot gaat zitten werken. Je weet ook nooit waar zulke lui toe in staat zijn.

Ik moest een paar jaar terug naar rotterdam voor examens van mijn nti basisopleiding doktersassistente. dit ging in samenwerking met Essay opleidingen. Ik moet ook altijd een stukje met de metro naar de plaats van bestemming en ik moet zeggen dat ik daar ook niet zo happig op was. Het stonk altijd naar drugs(niet dat ik het ooit aangeraakt heb maar ik weet wel hoe het ruikt) en als je ziet wat voor een gure types daar onder in die metrogangen rondhingen dan liep ik graag een stukje harder om maar zo snel mogelijk weer onder die mensen vandaan te zijn.

Ik denk dat je aardig geschrokken bent van dat voorval want als ik al jouw verhalen zo lees dan lijk je me geen type die bang of verlegen is uitgevallen.

Hoe gaat het verder met de voorbereidingen voor jullie emigratie? hebben jullie al enig zicht op het uitgeven van het visum enz. Ik zag in jullie tijdsbanner onder in de posts dat je de maand al veranderd hebt naar februari want een paar weken geleden stond het nog op vertrek in januari met een vraagteken.
Ik hoop dat jullie heel snel je huis kunt verkopen zodat er verder gekeken kan worden naar verhuisbedrijven enz.

Momenteel ben ik ook aan het rondkijken voor geschikte opvang. Via flexmoeders heb ik een gastouder gevonden die hier ongeveer 200 mtr vandaan woont en ik heb ook al een inschrijfformulier voor de creche(voor jeremy) en buitenschoolse opvang voor kevin in huis maar voordat ik me ergens in laat schrijven wil ik eerst van mijn moeder weten hoeveel ze op wil passen, ook al is het maar 1 dag inde week. Ze zal dan ook kevin naar school moeten brengen en dat is iets waar ik nog mee zit. Door haar reuma is ze niet zo heel fit om continue met 2 kids op sleeptouw te gaan.
Desnoods zou ze alleen smorgens om 8.30 en smiddags om 15.15 hoeven te gaan maar beide keren zal ze jeremy mee moeten nemen. Bij mooi weer zou ze naar school kunnen lopen want dat is hooguit 300mtr van huis maar daar is ze vaak te moe voor. Waar ik ook een beetje mee zit is dat ze zich graag met mijn manier van aanpak bemoeit over de kids of het  huishouden. Persoonlijk breng ik ze liever ergens anders heen zoals creche of gastouder, maar ik wil haar ook niet zomaar voorbij lopen. Dan zal ze zich ook gepasseerd voelen.

Aanstaande zondag gaan we uit eten voor mijn vaders verjaardag. Hartstikke lekker. Eerder nam  ik voor jeremy altijd een potje olvarit mee  voor het wachten en dan later snaaide hij met ons mee maar ik geloof dat hij best een eigen kindermenuutje opkan. Het is een grote eter. Hij eet denk ik 2 keer zoveel als kevin en nog sneller ook. Alleen hij eet niet met vork en mes maar met vork en vingers. Net zo gemakkelijk. Hij heeft in ieder geval nooit genoeg.

Toen hij vorig jaar eenmaal uit het ziekenhuis was dronk hij zo 4 flessen van 230cc leeg in zo'n 20 minuten. Zelfs op het cb keken ze er nog van op. Waarschijnlijk heeft hij de schade in moeten halen van zijn ziekenhuisperiode waar hij sondevoeding kreeg en elke keer maar kleine beetjes.
Dat was heel raar. In Nijmegen mocht hij niet te veel in gewicht aankomen ivm zijn medicatie maar toen hij eenmaal in Doetinchem kwam moest hij juist wel weer in gewicht aankomen; tegengestelde richtlijnen dus. In Nijmegen was hij aardig opgezwollen van het vocht en daar kreeg hij een catheter voor en plasmedicatie. Ik denk dat al die medicatie was gericht op zijn gewicht. Ze hebben hem aardig mishandeld toen want overal staken infusen en kabeltjes uit.

Vanmiddag had kevin vrij van school. Ik weet niet of dat op alle kleuterscholen is maar hier hebben de kleuters en groep 3 en 4 vrijdagsmiddags vrij. Nu het toch zo'n kl*teweer is konden we lekker naar de overdekte speeltuin maar die is maar tot 17.30 uur los en voordat jeremy de slaap uit heeft dan is het 15.15-15.30 en dan nog een half uur rijden dus het is eigenlijk de  moeite niet waard. In plaats daarvan had ik vanmorgen met het boodschappen doen cakemix gehaald met dinosaurusplaatjes en die hebben we lekker gebakken vanmiddag. Ik moet zeggen, ze waren heerlijk. Ik wil binnenkort ook een keer een tulbandcake maken want ik heb zo'n tupperware ding in de lade liggen van siliconen dus die is wel hittebestand. Zulke dingen vind ik wel leuk om uit te proberen.

Morgen heb ik mijn eerste werkdag in Duiven voor die kerstpakketten.  Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Het is van 7.30-16.00 uur. Ik heb vandaag alvast boodschappen gedaan omdat ik morgen geen tijd heb en ik heb de auto nodig omdat het een half uurtje rijden is. Ik doe meestal vrijdagsmorgens boodschappen want dan heb ik alleen jeremy in de winkelkar en dat schiet meer op dan dat ik kevin erbij heb. Die ziet altijd allerlei lekkere dingen dus voor je het weet laadt hij de hele winkelkar vol.

2 weken geleden zijn we op zondag naar dierenpark wissel in Epe geweest. Het is een kleine dierentuin waar je eigenlijk binnen een uur wel uitgekeken bent. Ik dacht dat je daar meer dieren zou kunnen aaien omdat het is kleinschaliger is dan bij burgers zoo enz. Niet dus;  het viel me erg tegen. Bij binnenkomst lachten de kookaburra's je al tegenmoet en verderop in het park liepen er nog verschillende soorten (boom)kangoeroes maar je mocht alleen op de paden lopen en die beesten hupten van de ene kant naar de andere kant. Dan heeft dat door die wei lopen ook geen nut als je er toch niet aan mag komen. Voor zulke dingen zul je waarschijnlijk toch naar Healesville en Melbourne zoo moeten maar jullie zijn er toch al bijna.
Eigenlijk zouden we die dag naar Aviodrome gaan in Lelystad maar ik ben niet zo'n vliegtuigtype. Als ik daarin klim dan wil ik ook echt weg, niet alleen oude exemplaren beklimmen.

Ik ga nog wel een keer met Kevin op een zaterdag naar schiphol om vliegtuigen te bekijken. Gewoon om de sfeer van vakantiegangers te proeven en op het panoramaterras vliegtuigen te spotten. Darren kan dan mooi bij Jeremy blijven.

2 jaar geleden toen we op het vliegveld waren om naar Australie te gaan zijn we wel benaderd door de crew van Hello Goodbye van Joris Linssen. Eerst kwam er een vrouw bij ons staan om ons verhaal te  horen over de reden van onze vliegreis maar het was blijkbaar niet interessant genoeg om het te filmen of wij waren niet camerageniek genoeg :grin:
Dat zal het waarschijnlijk geweest zijn want wij houden geen van allen om in de belangstelling te staan en mijn broer die ons wegbracht ook niet.

Nu ga ik even stoppen en jeremy uit bed halen. Normaal is hij rond 15.15 uur wel wakker maar nu kan ik eigenlijk niet zomaar weg bij dit berichtje anders ben ik dadelijk alles kwijt.
Hij schreeuwt nooit als je hem een tijdje nog in bed laat liggen. Hij is nu ook stil, of hij slaapt uit of hij is in zijn eentje aan het spelen met de knuffeltjes.  Als ik dadelijk op zijn kamertje kom dan krijg je een grote glimlach van oor tot oor.

Ik weet nog niet of ik vanavond online ben want morgenvroeg moet ik ook rond 6 uur opstaan. Om 7.20 uur moet ik al daar zijn dus ik moet hooguit 6.45 uur van huis. Gelukkig is het alleen zaterdags. Ik ben niet zo ochtendmens.
Ik ga liever 3 dagen om 12.00 snachts naarbed dan dat ik  om 5 of 6 uur op moet staan.
Kevin maakt er de laatste week ook weer eenpotje van met het in mijn bed slapen. Laatst leek het goed te gaan maar dat was van korte duur helaas. Vanmorgen lag ik ook weer aan de rand van het bed met kevin bovenop me. Elke keer als ik me omdraai dan voel ik zijn knieen weer in mijn rug en dat slaapt toch niet lekker.

Groetjes heidi en misschien tot later!
 
'tis Feest tralala, 'tis Feest tralala.. mijn liedje klinkt zo blij ja ja....

Ja dames, ik ben een jaartje ouder geworden, maar nog altijd niet wijzer  :grin:

Zie dat jullie in mijn afwezigheid ook rustig zijn gebleven, dus hoefde geen meters tekst door te lezen vandaag. Maar eigenlijk ook wel jammer....

Hier in Rotterdam kabbelt het leven rustig door. Gisteren is de fotograaf geweest om nieuwe foto's te maken van de woonkamer voorop funda. Dan staan we er weer fraai op, want 8 november hebben we openhuis. Dat word duimen dus. Mijn buurvrouw (trouwe kerkganger..) heeft al gezegd dat ze zaterdag voor ons gaat bidden. Nou, dan moet het lukken, want kaarsjes aansteken en duimen hebben tot nu toe niet gewerkt!

De laatste dagen zijn we druk geweest met het ophangen en verhangen en opnieuw ophangen van de gordijnen in de woonkamer. Ben niet zo'n gordijnen fan en we deden dus ook al 2 jaar zonder gordijnen in de woonkamer. Als mensen zo graag bij ons naar binnen willen kijken dan doen ze dat maar, ik zit er niet mee. Er hangen nu dus ook hele dunne gordijnen, dan kunnen we 's avonds toch de tuin nog een beetje zien en staat het "gezelliger" voor de kijkers.

Gisternavond heeft een vriendin mijn nagels even onderhanden genomen in voorbereiding op mijn feestje. Sinds de geboorte van Suzanne heb ik ze nl. redelijk kort en ik wilde ter verhoging van de feestvreugde lange nagels met een leuke versiering... Dat is gelukt. Ze zijn heerlijk lang, goudkleurig gelakt en voorzien van kleine halloween versiersels (spinnentjes, heksjes, katjes, sterretjes en steentjes). alles in het zwart, dan kleurt het mooi bij mijn jurk  :lol:

Het is wel weer even wennen om te tikken met die nagels.... Doe er 2x zo lang over omdat ik telkens verkeerd zit. Zal aanhet einde van de dag wel weer gewend zijn, had vroeger ook niet anders.

En hoe is het met jullie?
Heii, heb je al opvang kunnen regelen voor de kids en hoe was je eerste werkdag?

Wij zijn toevallig afgelopen zaterdag met Danielle naar Schiphol geweest. Daan is nl. idolaat van vliegtuigen en heeft dus ook als een patatje op de rand gezeten en haar ogen uit haar hoofd gekeken. Pas toen we weer weg waren begon ze te kletsen over de vliegtuigen.

Dames,  maak mijn verhaal later even af.... heb spoed aanvragen en er moet dus even gewerkt worden...
 
Zo... aan het genieten van mijn vrije middag van de baas gekregen... die zijn het lekkerst!

Heidi: Hoe was het etentje met La Familia? Praat je broer al weer met je? Hoop van wel... Wel zo gezellig toch?

Cis: Hoe gaat het met opruimen? Ben je verdwenen tussen de vuilniszakken? Want dan komen we je even zoeken!

Ben dus echt het hele verhaal kwijt wat ik wilde vertellen... Jammer, was toch ook niet zo spannend...

Ga nu even lekker genieten van tijd voor MIJ tot ik de kinderen moet/mag ophalen. Voeten op de bank met een goed boek en een colaatje er naast.....Mijn eigen feestje!!!

Dag dames, Tot snel weer!

Sas
 
Hoi Sacha,

Ik had het ook al op je hyves gezet maar nogmaals; van harte gefeliciteerd met je verjaardag en dat je maar een grote meid mag worden (als je dat al niet was) :grin: Nu op naar je halloweenfeestje.

Mijn vader was afgelopen woensdag jarig en toen ben ik savonds bij hun blijven eten met de kinderen. Darren was nog niet thuis. Wat een luxe als je zo bij iemand anders kunt aanschuiven. Mijn vader is 61 geworden. We hebben hem met zijn allen een digitale camera gegeven. Kan hij op zijn oude dag toch nog foto's maken.

Afgelopen zondag zijn we dus wezen uit eten en dat was best gezellig. Ik heb gewoon weer met mijn broer gepraat. Dat voorval was een maand geleden en we allebei tijd nodig om af te koelen en dat is gebeurd.
We zijn naar een steakhouse geweest bij ons in de buurt. Vroeger was het een zaal voor feesten waar we ook al eens mijn oma's verjaardag hebben gevierd. Nu is het helemaal omgebouwd tot steakhouse.
Het was hartstikke lekker. Ik had weer eens pech met mijn menu. ik had mixed grill besteld maar dat vlees had allemaal botjes. Een hele hoop werk en tegen de tijd dat ik het bot eruit had was het bijna koud. het was wel heel lekker
Zoals ik in mijn vorige post schreef nam ik eerder voor jeremy altijd een potje olvarit mee voor de zekerheid. Bij onbekende restaurants weet je niet of er iets eetbaars bij zit voor zijn leeftijd maar in dit geval wel. Hij had een groot bord met kipnuggets en patat en een beetje rauwkost. Nu is hij niet zo verzot op drellen , witlof en zuurkool eet hij liever ook niet. die rauwkost liet hij liggen, maar de rest was tot op de laatst kipnugget opgepeuzeld. Kevin had een frikandel met patat en heeft alleen de  helft van de frikandel en een beetje patat opgegeten.  jeremy is dus een veel grotere eter (nu nog wel tenminste). Als toetje had ik nog yoghurtbavarois genomen en daar heeft hij ook nog de helft van meegehad dus voor het naar bed gegaan had hij niks meer nodig. Echt een kleine vreetzak om het in het achterhoeks te zeggen.

Voor de kinderen heb ik nog geen  opvang gezocht. Ik heb wel alle papieren in huis voor de creche en BSO ,maar ik moet eerst mijn moeder nog vragen of ze er nog tijd voor heeft en dat is nog niet gebeurd. Als ik ga werken dan zal het toch wel hele dagen zijn en dat zal haar wel te lang af zijn. Ook omdat ze 2 keer per dag met jeremy heen en weer moet om kevin te halen en brengen.
misschien had je het al gelezen. Mijn moeder gaat over 2 weken ook een week alleen op vakantie. Niet ver hoor ,maar naar een kasteel hier in de achterhoek om alles eens goed op een rijtje te zetten wat betreft hun samen. Kijken of dat wat oplevert. Als ik al ga werken dan zal het na die tijd zijn als ze wil gaan oppassen.
Ze doet daarnaast nog vrijwilligerswerk voor Fidessa, die hebben peuterspeelzalen, speelotheken, div. cursussen en workshops enz.  daar doet ze werk in een seniorenrestaurant voor een vrijdag in de 14 dagen en als ze daar van terug komt is zo ook doodop. ze kan ook heel weinig hebben. Zoals ik vaker schreef; zij en mijn broer kunnen er absoluut niet tegen als kevin zo'n driftbui heeft. Mijn broer vliegt van hot naar her en zij heeft meteen commentaar hoe ik hem volgens haar  moet aanpakken wat mijn dan weer het idee geeft dat ik het in haar ogen niet goed doe. Dit zal hoogstwaarschijnlijk ook weer een rol gaan spelen tijdens het oppassen. ze denkt dat ze het recht heeft om mijn huishouding op de kop te zetten. Wat ik goed vind kan volgens haar absoluut niet door de beugel en andersom ook. dat wordt dus spannend. Aan de andere kant wil ik haar ook niet zonder pardon voorbij lopen en zonder meer een crecheplaats gaan regelen. Mocht ze dan toch weer beginnen over evt spinnenwebjes(die er volgens haar altijd zitten en waar ik echt naar moet zoeken)en andere dingen dat ik ze dan voor eens en altijd duidelijk maak dat ik alleen een oppas wil en geen werkster of iemand die mijn leven regelt.

Ik had vanmiddag al eerder willen reageren. Nu is kevin mooi buiten aan het spelen met die tweeling uit de straat en jeremy ligt in bed. Komt de buurvrouw weer langs voor "computerles". Ze weet precies wanneer het niet uitkomt. ze zegt dat ze van mij  meer leert dan van haar neef die af en toe langskomt. Het enige probleem is dat ik elke week hetzelfde moet uitleggen. Vorige week heb ik haar een blaadje meegegeven met de belangrijkste punten erop en nog stelt ze elke keer de zelfde vragen.  Ze vindt gek dat ze bepaalde of alle websites er niet op krijgt. geen wonder  want na het intypen van het webadres zit ze te wachten tot het vanzelf erop komt zonder dat ze op enter drukt :grin:
en zo zijn er meer dingen waar ik van denk; lees aub dat blaadje eens door. daar staat alles duidelijk op. ik geloof niet dat ik een geschikte lerares ben want ik heb heeeeeeel weinig geduld. Het zal wel aan haar leeftijd liggen (bijna 63)

Hoe is het met jou? Ben je al weer een beetje van de schrik bekomen van vorige week op je UB. Of werk je nog steeds met de voordeur dicht.

Wij hebben hier wel gordijnen maar kunnen niet dicht. Zgn nepgordijntjes. We hebben toch rolluiken ervoor dus inkijk hebben we toch niet. Toen we dit huis kochten zaten er lamellen voor maar dat vind ik meer iets voor een kantoor,al hoewel zie je ze in australische huizen ook vaak als je op real estate kijkt en dan met name nieuwbouwhuizen.

Mijn schoonvader is vandaag ook jarig maar daar kunnen niet even heen fietsen. Ik heb daar een kaartje heen gestuurd en zondag bellen we hem wel. Dat doen we zowieso elke week wel.  Hij is 72 geworden vandaag. En ondanks zijn leeftijd zit hij nog steeds niet stil. 1 keer per week een hele dag dutchcare en 3 keer per week lone balls (buiten bowlen op grasveld)

De rust is inmiddels weer gebeurd. jeremy lag aardig te krijsen in bed boven. Dat is al de2e keer vandaag. Vannacht om 4.45 uur was het ook al raak. Ik ben er 2 keer heen geweest omdat ik bang was dat hij kevin wakker zou maken en dat gebeurde helaas ook. een paar minuten later kwam hij uit bed maar ik heb hem wel weer terug gebracht. Ondertussen lag jeremy wel in mijn bed en we hebben samen nog 2 uur verder geslapen. kevin had vandaag toch vrij van school omdat het de laatste vrijdag van de maand is en alle kleuters dan vrij hebben. We hoefden vandaag dus niet vroeg op.

afgelopen dinsdag ben ik wezen theeleuten bij de moeder van mijn beste vriendin. Zij woont naast mijn ouders. zij gaan vandaag naar mijn vriendin voor de verjaardag van hun kleinkind, Annika die afgelopen woensdag 5 is geworden. Ik had nog een stapel leesvoer liggen(ouders van nu, kinderen, groter groeien en mijn geheim) en ik had even lekkere dingetjes erbij gedaan voor hun. Zo konden ze dat spul mooi meenemen want ik weet ook niet wanneer mijn vriendin weer hierheen komt. eerst zouden ze 15 november komen maar dat is al weer afgeblazen. haar mans wil is wet dus wat hij wil gebeurt gewoon. Ik had ze al aageboden dat ze hier wel konden slapen maar hij wilde niet van de boerderij af. dan moeten ze het maar zelf weten. Haar kinderen liggen om de haverklap snachts te schreeuwen en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Dat van jeremy vannacht was (hopelijk) eenmalig. Of hij heeft weer een verkoudheid onder de leden. Dan is hij ook altijd een paar dagen van slag. ik hoor hem nog niet piepen met het ademhalen dus ik hoop dat hij de winter goed doorkomt zonder problemen.

Ik heb ook al een poosje niks meer van franciska gehoord. Ik denk dat ze nu aardig druk is met het verkopen van de inboedel en het regelen van papieren voor de honden en hunzelf natuurlijk. Ik denk dat daar aardig wat bij komt kijken. Misschien is ze toch tussen de vuilniszakken en dozen terechtgekomen zoals jij zegt. 

verder heb ik nu eigenlijk niks te melden. Tussen alle dagelijkse beslommeringen door heb ik nog steeds geen beslissing genomen om wel of niet naar australie te gaan. De ene dag denk ik ja, en dan kijk ik weer vrolijk verder op realestate.com.au en mycareer.com.au en de andere dag dan denk ik weer precies het tegenovergestelde.
Gisteravond heb ik nog even naar huizen gekeken in de western suburbs van melbourne en dan heb ik google maps erlangs zodat ik meteen even kan kijken hoe de straat er van voren uit ziet. door zulke dingen krijg ik wel weer zin en ook als ik andere succesverhalen lees van (ex-)xpditers, zoals vlasjes enz. daar lijkt het heel voorspoedig te gaan. Maar ik denk dat daar ook wel eens moeilijke tijden zijn geweest, als je van voor af aan een heel nieuw leven op moet bouwen zonder familie enz om je heen. Dat geluk hebben wij weer wel en nog zit ik te twijfelen. Hoe dan ook; we zullen het toch zelf waar moeten maken. Ik wil ook niet te veel op schoonfamilie leunen.

nu we 20000km van elkaar af zitten bieden ze nog aan om geld over te maken nu het bij darren op het werk wat minder gaat. De uitzendbanen zijn ook al niet meer wat het geweest is. Veel uitzendbureaus zijn al samen gevoegd.
Zulke dingen wil ik niet. Zo slecht hebben we het echt niet. Het is wel eens beter geweest maar ja, met 2 kinderen kun je nu eenmaal niet alles hebben. Ik heb me 2 weken geleden wel een halve nieuwe garderobe aangeschaft want af en toe is het gewoon nodig.

Wat mijn werk betreft; het is gelukkig alleen zaterdag. Ik moet wel zeggen dat ik ook niks meer gewend ben omdat ik al een half jaar thuis ben. het is de hele dag de zelfde houding. doosjes losmaken en aan de lopende band telkens 1 of 2 dingen toevoegen aan het kerstpakket. Ik was doodmoe in de benen vorige week. Savonds kon ik ook bijna niet slapen. je ziet de hele tijd kerstpakketten voor je neus heen schuiven. Ik zou het geen hele dagen willen doen.
Qua collega's valt het tot nu toe aardig mee. Ik heb pas 1 dag gewerkt maar de vaste krachten kijken je tenminste niet met de nek aan van; ik ben een  vaste kracht dus ik heb meer te vertellen dan jij. Iedereen lijkt tot nu toe gelijkwaardig maar nu maar afwachten wat ik morgen weer moet doen en hoe de collega's daar zijn.

Ik laat het hierbij want jeremy is weer aan het jengelen en volgens mij is de tekst al weer lang genoeg.

Ik wens je een hele fijne verjaardag toe en let's have a party!!!!!

                                    :balloons:                                                         

                                                                                                      :cake2:

groetjes Heidi
 
Hello ladies!

Ben er nog hoor!  :grin:

Sorry voor mijn afwezigheid, maar ik had even andere prioriteiten  :wink:

Sacha al weer bekomen van dat angstige avontuur?
Ik kan me voorstellen dat je je aardig bedreigd voelde.
Ik heb er op mijn werk ook wel mee te maken, maar gelukkig hebben we op het gemeentehuis goede voorzieningen, zoals paniekknoppen in de spreekkamers en veel glas zodat de bodes ons (en de "klanten") in de gaten kunnen houden.

Ik hoop dat je echt snel mensen krijgt voor je huis.
De kopers van ons huis zijn ook nog steeds bezig.
Wij hebben echt mazzel gehad.

Heidi: de reden dat we hebben gewacht weet ik niet precies, maar ik zeg wel altijd: alles heeft een reden!
En de reden in onze situatie is denk ik dat we er nu veeeeeel beter op zijn geworden dan 3 jaar geleden.
Het is moeilijk uit te leggen, maar als we eerder waren gegaan hadden we veel misgelopen wat we nu wel hebben.
We staan nu echt achter alles, hebben er goede vrienden bij gekregen en financieel ook niet echt slechter op geworden.
Het heeft gewoon zo moeten zijn.

Sorry dat ik niet op alles ga reageren.
De berichten zijn me soms net even te lang om alles te registreren wat ik lees  :cool:

Hoe staan wij er nu voor:
Gisteren is George naar Schiphol geweest om de juiste reiskennels op te halen.
Hij heeft met die mensen gesproken en er een ontzettend goed gevoel aan over gehouden.
Ik heb een paar dagen tot over 12-en zitten wachten om het quarantaine station te bellen en uiteindelijk via email de booking gedaan.
Ik vroeg om week 4 of 5 in 2009 en kreeg week 3 toegewezen.... Dat heb ik na (uiteindelijk) telefonisch contact naar week 4 kunnen zetten. Ik had een heel erg vriendelijke dame aan de lijn.
Indanks dat ik ineens niet meer uit mijn woorden kwam heeft ze het via email heel vriendelijk bevestigd en zelfs een grapje gemaakt hahaha

De honden vliegen 19 januari met Maleisia Airways naar Melbourne  :cool:
Ik hoop dat ik met de drukke december maand de testen allemaal op tijd af krijg.
Wij gaan een week later, net na australia day.
De honden mogen 7 maart uit quarantine dus we hebben ruim een maand om woonruimte en een auto te zoeken.
Dat moet wel lukken toch?
We stellen weinig eisen zo in het begin. Eerst maar eens kijken en voelen waar we ons prettig voelen.

Wij zijn verder echt alles aan het verkopen.
Ik sta 22 november in een dorpshuis in Werkendam op een crea markt met "accesoires" die we niet meenemen.
Eigenlijk is het geen rommelmarkt, maar ik was een uitzondering en mocht tijdens deze, altijd zeer druk bezochte dag, een eigen ruimte inrichten om van de inboedel af te komen  :up:
Vorige week heeft een oud collega van George onze vitrinekast gekocht en misschien willen ze de bank ook.
Dan zijn we echt de meest kritieke meubels kwijt.

Ik denk zelfs dat we de 6 m3 (72 dozen) niet vol gaan krijgen, tenzij we echt "troep" in gaan pakken.
G. zijn ex-werkgever heeft de rekening (verhuiskosten vergoeding) als het goed is al betaald, dus zal me verder ook worst zijn  :evil:
Er staan AL 2 dozen dichtgeplakt.
1 met fotoalbums en 1 met mijn boerenbont servies.

Laptop heeft een upgrade gekregen van 80 Gig naar 306 Gig, dus daarmee kunnen we even vooruit.
George is naarstig op zoek naar allemaal mooie lenzen voor op de camera, dus die extra ruimte zal wel benut gaan worden door fraaie plaatjes.

Verder heb ik echt niets meer te melden!

groetjes en fijn weekend allemaal! :up:
Cis
 
Hoi kletsdoosjes,

De reacties op dit forum worden wel steeds schaarser he?. Ik snap het ook wel hoor. Je hebt nu wel iets anders te doen dan kletsen. volgens mij heb je genoeg te doen de komende weken. dat zijn nog aardig wat dozen om te vullen om die 6m vol te krijgen. ik heb wel veel dingen die ik mee zou nemen maar of dat 72 dozen zijn...?????? Het enige grote spul dat ik mee neem is kevins slaapkamer en zijn buitenglijbaan en tractor en de rest past wel in dozen.

Het begint al lekker op te schieten he? Als ik het goed lees dan moeten de honden 6 weken in quarantaine of niet? ik dacht altijd dat het een maand was, maar zoals je zegt; nu kun je mooi even naar huizen zoeken en een auto om ze in te kunnen vervoeren. Je zult ze waarschijnlijk best missen omdat ze ook al een week eerder gaan dan jullie. Het zal dan best stil zijn in huis. ga je de laatste weken nog naar je tante bij schiphol in de buurt?


@Sacha; Hoe is je open huizendag verlopen? Nog enthousiaste kijkers gehad?? Ik hoop het voor je. Dan zit er eindelijk een beetje vooruitgang in. Dan hoef je alleen nog te wachten op je visum. Wanneer verwacht je die te krijgen?

Sorry dat ik je lastig gevallen heb met dat mailtje over dat virus op hyves. Het leek mij vrij serieus dus ik heb hem doorgestuurd. Ik zou ook niet eens weten hoe ik zoiets kan controleren.

Tussendoor ga ik elke zaterdag tot 13 december kerstpakketten inpakken en heeeeeel eerlijk gezegd is de lol er al een beetje vanaf. gisteren ging er een fles drank over de vloer. het was niet mijn schuld maar die trays staan af en toe zo eigenaardig opgestapeld op de pallet dus als je dan in de haast een fles er af pakt dan schiet er wel eens een fles naast. Vaak moet je het ergens tussen frommelen en dat lukt dan ook niet zo makkelijk en dan wordt je ook nog eens heel scheel van al die dozen voorbij vliegen.  het is geen werk wat ik dag in dag uit zou willen doen. Er zijn vrouwen die het al 19 jaar doen, dat zou niks voor mij zijn.

Vorige week had ik een berichtje geplaatst op de site van het NTI over het feit dat ik zo  moeillijk aan een stageplaats kan komen. ik kreeg dezelfde dag al een berichtje terug van iemand die hetzelfde probleem had maar dan van de apothekersassistenten-opleiding. ze schreef een heel verhaal over haar stage(die ze achteraf voor niks had gelopen omdat haar voldoende later een onvoldoende bleek en ze daar erg depressief van werd. ze vroeg of ze me een keer mocht bellen dus heb ik haar mijn telefoonnummer gegeven via een pm en 2 dagen later belde ze me. Ik heb een uur aan de telefoon gezeten met iemand die ik eigenlijk helemaal niet ken. Het was wel een leuk gesprek en ze was me een beetje moed aan het inpraten om het niet op te geven maar de motivatie verdwijnt als sneeuw voor de zon als je keer op keer wordt afgewimpeld, met het zelfde berichtje. Zij had zich opgegeven op een ROC opleiding doktersassistente in nijmegen om alsnog het diploma te behalen maar daar begin ik niet meer aan. Ik heb er genoeg geld aan gespendeerd en tijdens de stage bij mijn vorige baas ben ik er wel meer of min achter gekomen dat dat werk niet echt iets voor mij is. Ik vond het hartstikke leuk om de post te doen en afspraken te maken, recepten uitschrijven enz maar dat gefrunnik aan mensen zoals oren uitspuiten enz dat vind ik gewoon onsmakelijk. ik denk dat ik toch liever het papierwerk doe.

Een maand geleden had ik een mail gestuurd naar een huisarts in doetinchem. ik kreeg dezelfde dag een mailtje terug met de vraag;hoe kom je aan mijn emailadres? ik had hem een berichtje teruggestuurd over hoe ik aan zijn emailadres kwam; Via calibris(voorheen ovdb) waar je erkende leerbedrijven kunt vinden voor mbo/vmbo opleidingen. vervolgens hoorde ik niks meer van hem tot vorige week; hiij mailde me terug met de mededeling dat hij die week erop een stagiaire kreeg van een mdgo-da opleiding. had hij me ook wel gelijk kunnen mailen. Zoiets vind ik nou echt belachelijk.
ik heb nog wel 2 brieven in de computer die ik nog op moet sturen maar ik geloof er niet meer zo in.ik probeer het nog wel maar als het weer niks wordt dan hou ik er echt mee op. misschien toch maar in australie een medisch receptionistenopleiding gaan doen en dan werk zoeken als m.r.in een general practice. Daar zitten er genoeg van in melbourne en ik heb ook al regelmatig vacatures gezien op zo'n afstand van 15km rond mijn schoonouders'buurt. het openbaar vervoer is daar goed geregeld dus dat hoeft geen problemen op te leveren.

afgelopen donderdag heb ik kevin opgegeven op zwemles maar de wachttijd bedraagt ongeveer een jaar. als ik dat eerder had geweten dan had ik hem gelijk na zijn 4e verjaardag opgegeven.  Ook voor jeremy heb ik inmiddels een inschrijfformulier gehaald voor de peuterspeelzaal maar omdat ik nog niet weet of ik ga werken en of hij naar een creche gaat of dat mijn moeder hier komt oppassen(als ik eerlijk moet zeggen breng ik hem liever naar de creche, dan hoef ik tenminste niet continue op mijn tenen te lopen om commentaar te vangen). wacht ik toch nog heel eventjes met aanmelden. Er is nog wel tijd. heel veel mensen brengen de kinderen ook naar de creche dus dat zou dan dubbelop zijn.

Aanstaande dinsdag moet ik met kevin naar de schoolarts. Ik heb gisteren al even met zijn juffrouw gesproken. het gaat heel goed met hem en al die problemen die er in begin waren met hem zijn verdwenen als sneeuw voor de zon.Hij is heel zelfstandig met het aankleden na de gymles en komt goed voor zichzelf op enz enz enz. dat is toch wel heel fijn te horen. Ze had dit allemaal wel vermeld op een lijst die ze in moest vullen voor de schoolarts maar ze had er wel bijgezet dat dit allemaal achter de rug was. Het slapen gaat nog steeds niet goed. Als darren midden in de nacht thuis komt van het werk dan komt kevin gelijk het bed uit en dat is ook het geval als ik om 6 uur opsta om naar mijn werk te gaan. behoorlijk vervelend.Hij gaat dan ook niet meer slapen met als gevolg dat hij aan het eind van de dag strontvervelend is. Misschien moet ik hem toch maar eens een stevige neut in de melk doen met 2 tabletten oxazepam. alleen zal hij waarschijnlijk niet eerder boven water komen dan morgenmiddag 12 uur.  :grin:

gisteravond opende ik de mail en daar stond me een verhaal op van ene Ivan uit belgie. hij had mijn emailadres van deze site gehaald en had een heel verhaal geschreven over een nieuw avontuur dat hij wilde aangaan en ook had hij eerder gedacht aan emigratie naar Curacao waar hij ook 2 stukken grond heeft gekocht en frankrijk kwam ook in zijn verhaaltje voor. Het ging ook over hun allergien waar ze misschien van af zouden kunnen komen en ze wilden de criminaliteit ontvluchten enz enz enz.Als het kon dan wilden ze rond de regio Noosa, qld een bed and breakfast beginnen maar dit zou dan ten koste gaan van hun kinderen van 8 en 9 . aan het eind van het verhaal vroeg hij mijn mening over dit geheel. ik heb hem een verhaal teruggemaild maar of het echt is wat hij wil horen weet ik niet.
aan de ene kant wil hij een nieuwe weg inslaan en aan de andere kant vraagt hij zich af waarom hij weg wil uit belgie want hij woonde daar ook mooi. dit regeltje herken ik wel bij mezelf maar verder weet ik het ook niet.

ik laat het even hierbij. ik hoop dat ik gauw weer iets van jullie hoor. neem jij de laptop mee als handbagage of gaat hij mee in de kist. In dat geval zal het tzt wel een poosje duren voor ik weer iets van je hoor, alhoewel je in australie ook genoeg internetcafe's hebt en bibliotheken waar je kunt internetten voor betrekkelijk weinig geld. dat had ik 8 jaar geleden ook kunnen doen toen ik down under was. alleen had ik toen nog geen verstand van internet. dan had het het allemaal wel iets makkelijker gemaakt. In ieder geval meer contact met het thuisfront.

groetjes heidi
 
Noum het heeft me even gekost om weer bij te lezen op alle posts en iedereen welkom te heten waar ik dat nog niet had gedaan, maar ik denk dat ik weer bij ben met schrijven/lezen.

Nu dus weer even tijd voor mijn favoriete topic: De kletsdoosjes!!!!

We hebben afgelopen zaterdag Open Huis gehad en ik was blij verrast met 3 bezichtigingen... ja dat lezen jullie goed. De hele huizen markt ligt op zijn gat en toch komen er zomaar 3 stellen kijken naar mijn prachtige huis. Moet ook eerlijk bekennen dat ik ook alles heb gedaan om te zorgen dat het een succes werd: Heb een kennisje die zeer kerkelijk is gevraagd om te bidden, ze zou nog wat vriendinnen vragen en dan samen bidden en de buurman is een islamiet en dus ook maar even gevraagd of hij een goed woordje bij Allah voor mij wilde doen. Dat laatste blijkt ook zeer goed te werken, de eerste bezichtiging bleek zijn broer te zijn waar hij geen contact meer mee heeft  :grin:

Nu dus nog even door bidden en duimen dat er ook een bod uit gaat komen....... :|

@Cis: Mooi dat jullie nu een datum hebben voor de dierenkinders, kan je weer iets van je lijstje afstrepen!
Ben inmiddels ook weer over de ergste schrik heen en zit vandaag voor het eerst weer met de deur open al de hele ochtend. Misschien dat het hier ook tijd word voor kogelvrij glas en een belletje voor de deur. Ben wel blij dat er vanaf volgende week weer een man op de vestiging bij zit, voelt toch net iets veiliger dan met de meiden hier zitten.
N.a.v. jou verhaaltje over die verhuisdozen, denk ik dat ik binnenkort de verhuizer nog eens extra laat langs komen om een betere schatting te maken. Bij ons zullen het meer meubels zijn dan dozen, want bij alles wat ik in mijn handen hou om op te ruimen en/of in te pakken denk ik alleen maar "€ 225,- per kubieke meter....." verbazingwekkend wat je dan toch nog allemaal besluit weg te gooien.
Dirk had een krat vol met snoertjes, adapters en andere electronische rommel en dit heeft hij vrijdag uitgezocht. Er bleven alleen een snoer voor de kerstboom over (dat gaan we nog even gebruiken in december) en een modem. De rest is in de prullenbak verdwenen en achter in de auto om mee te gaan naar zijn werk. Opgeruimd staat netjes!!!

@Heidi: Geen probleem dat virusmailtje, maar ik heb van Dirk (mijn eigen vriendelijke systeembeheerder) geleerd om dit altijd eerst te controleren voor ik het enthousiast door stuur. Het mailtje zelf is nl. het "Virus". Iedereen stuurt het door naar iedereen en het geeft dus enorm veel vervuiling in mailboxen en dat vinden sommige mensen dus heel erg leuk om te doen. Deed hier vroeger ook altijd heel erg hard aan mee, gelijk doorsturen om iedereen te waarschuwen, maar heb daar dus een keer een hele boze man (Dirk dus) voor aan mijn bureautje gehad...
Gewoon even googlen op "virus+naam virus" en dan zie je bij de eerste hits al snel of het echt een virus is of een hoax (soort van spam mailtje dus). Echt heel handig, want ik trap er nu niet meer in bij al die onrust stokerijen  :grin:


We gaan nu maar weer gewoon verder met duimen en wandelen dor het dagelijkse leven. Gisteren waren we nog even bij mijn schoonvader en ergens tussen neus en lippen viel het woord "kerstdagen"..... Altijd spannend. Eerst kerstdag zitten we al lekker bij mijn oma met die hele kant van de familie. Mijn moeder en haar zus hadden besloten dat ons aankomende vertrek nu eens een hele mooie reden was om alle kleinkinderen te verzamelen voor een kerstdiner en daar ben ik het wel mee eens.
Nu wilde mijn schoonvader zicht niet opdringen, maar de vorige jaren hebben we altijd eerste kerstdag een buffet voor de hele familie gegeven en dit wilde ik dit jaar eigenlijk niet doen, het moet wel leuk blijven. Nu wilde hij ons mee uit eten nemen, maar wist niet hoe dat dan met de meisjes zou moeten. Zouden zij dat ook wel leuk vinden? Vonden we het misschien leuker om iets bij ons thuis te doen zodat de meisjes gewoon op tijd naar bed kunnen en dat hij dan de catering zou betalen...?
Dan ga ik toch maar weer glimlachend over stag. Natuurlijk zijn ze van harte welkom, gezellig. En als schoonpapa betaald, dan kan er misschien inderdaad wel een cateringbedrijf vanaf!!!! :grin:
Nee hoor... doe alles gewoon lekker zelf (als we dan nog in dit huis wonen tenminste, anders hebben we geen borden meer...) en bestel bij de visboer en de slager wat lekkere schotels, laat Albert de rest van de boodschappen bezorgen en klaar is Kees (of Klara).

Zit me echt al een beetje te verheugen op de kerstperiode. Eerst nog even de Sint uit zitten voor de kinderen, maar 6 december staat de boom in de huiskamer en gaan we helemaal loos met versieren (maar wel een beetje stijlvol natuurlijk). Kan eindelijk mijn Australische kersttrein weer rond de boom rijden. Deze hebben we met heel veel moeite bemachtigd in Australie en met nog veel meer moeite meegenomen om vervolgens 1x te laten rijden, toen we net terug waren van vakantie. De kerst daarna waren we inmiddels een gezinslid rijker en stond de box in de weg, het jaar daarna zaten we met de kerstdagen in Australie en nu ga ik er nog even van genieten. Daarna schenk ik de trein aan mijn moeder en de boom aan een collega die een groot huis heeft gekocht dat volgend jaar word opgeleverd.
Eenmaal in Australie koop ik daar wel alles nieuw, ga geen kerstballen meenemen, muv de speciale ballen die de meiden hebben gekregen voor hun eerste kerst e.d..

Dames, ik ga weer eens werken (moet ook gebeuren...) en spreek/lees jullie snel weer!

Groetjes,

Sas
 
Hoi kletsdoosjes,

@Sacha; Hartstikke fijn voor je dat je zomaar 3 bezichtingen had afgelopen zaterdag maar er hoeft maar 1 gek tussen te zitten om het te kopen. Weet die turkse man wel dat zijn broer naast jullie woont? Als hij dan al zolang geen contact meer met hem heeft gehad dan zit hij waarschijnlijk ook niet te wachten om naast hem te gaan wonen.
Ik hoop dat je succes hebt en dat je op korte termijn je visum ook krijgt zodat je je plannen verder kunt verwezelijken.
Het lijkt me in elk geval een hele organisatie. als je dan weet wanneer je gaat dan kun je gelijk de creche en bso opzeggen.
hebben jullie ook nog huisdieren die mee moeten?

ik was gisteravond even aan  het kijken op hyves en zag op de site van australie(mijn publieke hyves) een poll staan van nederland/australie en waarom heb je hier voor gekozen. Ik heb er op gereageerd en kreeg vandaag een heel verhaal teruggemaild voor de hyves. Dat was een vrouw die aan de andere kant van melbourne woont. ik kon haar altijd mailen om te vragen naar haar ervaringen over het leven in australie. Zij heeft ook een kind van 5 die daar naar school gaat dus  een beetje de zelfde leeftijd als kevin en suzanne. ben jij je al een beetje aan het verdiepen in de verschillende scholen in perth(of omgeving).
Ik heb gisteravond even via www.yellowpages.com.au(australische goudengids)zitten zoeken naar basisscholen in de buurt van mijn schoonouders en er zijn er aardig wat. Tegelijkertijd open ik dan google maps zodat ik gelijk een beeld heb van de school. Alleen in Australie liggen er vaak enorme sportvelden voor de school waardoor je de school zelf bijna niet kunt zien. dat doe ik ook als ik op realestate.com.au kijk. ik vind het hartstikke leuk om via google maps een straatbeeld tekrijgen van het huis waar naar je zit te kijken. Zo krijg je toch een beetje een idee van de wijk waar je naar toe wilt.  gaat suzanne daar naar een gewone australische school of doe je haar naar een internationale school. ik geloof dat de kinderen van mijn neef in melbourne wel naar een australische school gaan. Kevin gaat wat mij betreft gewoon naar een normale buurtschool, Ik ga echt niet de hele stad door rijden om hem ergens in het oosten van de stad naar school te brengen. Bij mijn schoonouders zijn er genoeg scholen te vinden. Misschien nog wel naar de oude school van darren vroeger, die school bestaat nog steeds.

morgenvroeg met kevin naar de schoolarts. ik ben benieuwd wat ze zeggen.

Ze hebben bij kevin op school elke maandagmorgen een soort contactmorgen, georganiseerd door fidessa, dat is een soort organisatie die peuterspeelzalen, speelotheken en div cursussen bieden. het lijkt er op dat er weinig animo is voor deze morgen.het is bedoeld om contacten te leggen met anderen binnen de school maar de helft is turks en verstaat weinig nederlands.ik heb er ook geen oren naar. het begint onderhand echt een beetje dwingend te worden.ze komen je bijna in de klas op halen en ook de leidster van kevin zegt regelmatig van; dames, denken jullie aan contact1. ik denk er wel aan maar heb gewoon geen zin. Misschien denken ze wel dat ik het nodig heb, maar ik heb genoeg contacten binnen en buiten de school. een tijdje geleden begonnen ze tegen mij ook al over een soort van speelmorgen; dat is een koffiemorgen voor ouders met kinderen van 6mnd-2 jaar. die kunnen dan lekker spelen en ouders kunnen lekker koffie/thee drinken., ik had zoiets van; stuur me maar informatie hier over op maar toen ik het kreeg heb ik het eigenlijk gelijk weggegooid. vorige week hield die vrouw die dat organiseert me aan in de gang van de school met de mededeling van; we hebben al 10 ouders bij elkaar. fijn voor haar maar ik heb gezegd dat ik geen zin heb in verplichte bijeenkomsten. ik wil gewoon rustig kevin naar school kunnen brengen en niet elke keer haar tegen komen met de vraag of ik er gezellig bij kom zitten. ik heb genoeg contacten en als ik zoiets wil dan regel ik het zelf wel. het voelt dan echt zo verplicht om er bij te zitten.
vanmorgen gingen ze samen met de kinderen lantaarntjes maken voor st. Maarten. het is dan de bedoeling dat ouders helpen maar ik geloof dat alle ouders van kevin's klas, muv de turkse moeders, hier voor bedankten. ze denken er allemaal het zelfde over dan ik. geen verplichte bij eenkomst. Tegenover kevin voel ik me wel schuldig dat ik er niet bij ben maar er zijn ook genoeg moeders die moeten werken dus die zijn er ook niet bij. ik ben echt niet wanhopig hoor, qua sociale contacten. Het kan natuurlijk altijd beter  maar ik ben niet ontevreden.

Ik geloof dat ik niet zo heel veel temelden heb. Het meest heb ik van het weekend al geschreven. Ik ga nog even op realestate.com.au en google maps kijken en dan ga ik zo naar bed. Ik ben vandaag doodmoe en heel licht in mijn hoofd. Zo langzamerhand  ben ik ook aardig snotterig te worden en vanmorgen werd ik ook al wakker met barstende hoofdpijn, maar dat was volgens mij meer van de honger want een paar uur later was het al een stuk minder.

Ik hoop voor je dat je binnenkort je huis kwijt bent. heel veel succes ermee.

groetjes heidi
 
Fijn he Heidi.... Al die mensen die je zo graag "leuke dingen" door je strot willen drukken. Met dit soort dingen voel ik me bijna verplicht om ja te zeggen, terwijl je dat helemaal niet wilt.

Ik hoop dat er iets positiefs komt uit die bezichtigingen Sacha. Zou super zijn als het verkocht wordt!

Vandaag gaat Mark (als hij dat zo kan afspreken met de makelaar) testen of ADSL inderdaad aanwezig is in het huis wat we willen gaan huren. TPG stuurde gisteren een mailtje dat de ADSL lijn actief is en dat we moeten gaan betalen, maar Mark wil het graag zelf met eigen ogen zien. We zijn een beetje achterdochtig geworden door de gedoe met het ontbreken van ADSL in Redland Bay ;) We hebben volgens mij het duurste abonnement gekozen wat er is bij TPG, omdat we dan 50 gb download limiet hebben. Je hebt ook goedkopere abonnementen met 80 gb, maar dan stoppen ze wel weer een addertje onder het gras ;) Je mag dan 35 gb downloaden van 09.00 's ochtends tot 04.00 's nachts en dan de overige 45 gb is van 04.00 's nachts tot 09.00 's morgens! Hoe verzinnen ze het!! alsof je dan een beetje 's nachts gaat zitten werken! Nu hebben we 50 gb en dat is gewoon het hele klokje rond.

Ik ga weer verder met werken. Vandaag moet ik uitzoeken hoe ik met zo weinig mogelijk pijpen het dorpen bij de mijn kan voorzien van riolering. In de twee dorpen komen in totaal 3500 mensen te wonen als de mijn volledig gebruikt wordt, dus dat zijn 2 aardig grote dorpen :) Net een spelletje :) Hoe kom je zo voordelig mogelijk van de ene naar de andere kant :)
 
Hoi Annemiek,

Wat leuk dat je ook weer een keer op xpdite te vinden bent. Het begint een beetje rustig te worden. De andere dames hebben nu even andere prioriteiten, zoals het regelen van zaken rondom het huis verkopen en het inpakken van de inboedel. dat gaat natuurlijk ook voor.

Hartstikke fijn voor je dat je het naar je zin hebt op je werk. zo zullen de dagen wel sneller voorbij gaan of niet?
het lijkt me wel een lastige puzzel om uit te rekenen hoe je het snelste naar de overkant komt.

Ik heb eigenlijk ook niet zo heel veel bijzonders te vertellen. Door de weeks ben ik alleen met de kinderen als mijn man op de vrachtwagen zit maar dat is niet zo heel erg. Als ze om 8 uur savonds allebei op bed liggen heb ik mooi de avond voor me zelf. ik kan dan mooi even computeren zonder me schuldig te voelen. overdag ga ik 4 keer per dag heen en weer om kevin op school op te halen want zoals je weet; in nederland komen ze gewoon tussen de middag thuis eten.
het is een heel geklep,vooral omdat jeremy ook de hele tijd mee moet. tussen de middag breng ik hem om 12.30 naar bed en dan breng ik kevin alleen naar school. ik ben dan met een kwartier weer thuis want kevins school is ongeveer 350mtr van huis.
Verder ben ik eergisteren met hem voor het eerst naar de schoolarts geweest en ze waren er tevreden over. de laatste keer op het consultatiebureau was hij iets te licht (waar ze zich ook al niet druk over maken.) maar hij had de groei weer mooi ingehaald door alle krentenbollen die hij eet. Over een paar dingen waar ik het bij de schoolarts over gehad heb hadden ze een totaal andere mening dan destijds op het CB. Hetzelfde geldt voor dat "probleem"van bij mij in bed slapen. Op het consultatiebureau zeiden ze dat ik hem consequent terug naar bed moet brengen en dat het dan vanzelf op houdt. het probleem is namelijk dat ik het vaak helemaal niet merk.  hij is heel voorzichtig en ik merk het dan pas als ik om half 7 smorgens wakker wordt op de rand van het bed met kevin boven op me.
bij de schoolarts zeiden ze dat het geen probleem was en dat hij savonds in zijn eigen bed begon.

Je bent trouwens wel iemand van de klok, Annemiek. Jouw post stond er precies om 00.00 uur nederlandse tijd.  Hoe laat is het bij jullie dan?. Jullie doen geloof ik niet mee aan de winter/zomertijd verandering of wel. Bij mijn schoonouders is het dan 10.00 uur smorgens.

Ik hoop dat jullie snel een huis vinden met ADSLmogelijkheid. Dat maakt het leven toch een stuk aangenamer he?
het is trouwens wel een leuk huisje wat je op je eigen site had staan.

heel veel plezier op je werk en geniet ze!

groetjes heidi
 
We hebben een bod.... een waardeloos bod, maar we hebben een bod.....65.000 onder de vraagprijs. Da's lef hebben.
We hebben netjes een tegen bod gedaan (5000 gezakt) en nu maar afwachten. Maar we hebben een bod.... Er zit dus verbetering in de situatie!

@Annemiek: Gefeliciteerd met je huis met ADSL..Eindelijk! Ga dit weekend weer eens bijlezen en kijken op je site!

Sas
 
Hoi Sacha,

ik hoop dat jullie tegenbod wat oplevert zodat je snel verder kunt met alles.

Ik geloof dat ik eerst maar eens jeremy ga verschonen want de aroma komt je tegemoet.

Intussen is mijn mannetje ook thuisgekomen. Hij heeft lekker vroeg weekend.  Nu kan hij samen met kevin en jeremy morgen sinterklaas kijken als ik moet werken. ik moet zeggen dat ik steeds minder zin heb om te gaan werken. de eerste dag viel me mee maar het begint steeds eentoniger te worden.

groetjes heidi
 
Back
Top