KLETSDOZEN Afgesplitst

Wat mij betreft ben je hartstikke welkom Sacha!  :up:
Waar het hart van vol is stroomt de mond van over toch?

Heidi... ik vind het te eng! .... heb echt mega hoogtevrees en (om grof te zeggen) scheet 7 kleuren in de helicopter bij de 12 apostelen....
Buiten dat spreid het koningshuis toch ook haar risico's?
als we alle drie in die ballon zitten en het gaat fout dan krijgt mijn familie nog wat van onze zuur verdiende centjes en dat kan niet!  :evil:
Buiten dat hebben mijn hondjes dan geen baasje meer.

We hebben nog zat te kletsen, dus komt vast goed.
Hoeft niet direct te zijn, ben je mal.
Ik kan ook zomaar weer weken met andere dingen bezig zijn, geniet maar van de rest van de zomerse dagen  :up:
Vond het tot nog toe kei gezellig (zoals brabo's zeggen)

truste!
Franciska

Sorry even OT:

Gisterenavond zag ik op TV een reclame en moest toen aan Franciska denken :)-).... (Rijden jullie Volvo?)
De reclame ging over Volvo (de V50 geloof ik) en had een stukje met een hondje wat naar een frisbee sprong. Volgens mij precies jullie avatar...

Even terug OT (een beetje):
Geweldig hoor een ballonvaart! Een (flink) aantal jaren geleden ook een gedaan. Opgestegen in Oosterhout meen ik. Onder andere ook over mijn (toenmalige) woonplaats Waalwijk gevaren..!!
2km hoog in de lucht, volkomen stilte (behalve af en toe de vlam die even opengezet wordt). Het enige wat je vanaf de grond hoort zijn blaffende honden...
BTW: Vergeet vooral niet om een petje op te zetten, die vlam boven je hoofd kan goed heet zijn!!

Hoi Sacha,

Je mag je er ook rustig mee bemoeien hoor. Het viel me alleen op dat er nog niemand anders tussen zat.
Ik zal dadelijk even die site bekijken wat je mailde over land down under. Kijken of daar nog wat leuks tussen staat.
Als ik even geen behoefte heb aan "pottenkijkers"dan ga ik gewoon via hyves verder( grapje hoor).

Nou Franciska, volgens mij ben je echt een held op sokken als ik het zo lees. Ik heb ook hoogtevrees, maar eigenlijk alleen op een ladder of trapje. Als ik ergens vastzit zoals een luchtballon of vliegtuigje dan lukt het wel. Ik ben ooit naar Arthur's seat geweest, een kabelbaan ergens op de weg naar frankston en dat vond ik wel eng. naar boven niet maar terug naar beneden vond ik ook eng. Je kijkt dan zo de diepte in, terwijl het zicht beautifull was. Heb mijn man maar alleen naar beneden gestuurd om de auto op te halen. Vooral het knikken van de kabel bij die palen vond ik eng, had telkens het idee dat ik naar beneden stortte.

Wat ik nog wel een keer wil doen is snorkelen in het great barrier reef. Ik heb het ooit een keer gedaan in Turkeye op vakantie. Dat was leuk om te doen maar daar is het natuurlijk lang niet zo mooi als in australie met al die koraalriffen en die prachtige vissen die er rond zwemmen.
2 jaar geleden in surfers paradise kon je ook een excursie maken met zo'n glassbottom adventure duck. Je kunt dan ook onder water drijven. We hadden toen alleen niet zo veel tijd meer want we bleven er maar een week en we wilde het ook niet te druk maken voor ons zoontje van destijds 2. We hadden om de dag een uitstapje geboekt naar seaworld, wet'n wild water world en north strathbroke island.
Dat jaar ervoor zijn we een weekje naar tasmanie geweest met de nachtboot, Ook heel leuk. even een uitstapje naar tasmanian devil park. We hebben ook de gevangenis in port arthur bezocht. Allemaal hartstikke leuk, Wat ik ook nog een keer wil doen is naar monkey mia in WA om daar te zwemmen met dolfijnen maar ik heb begrepen dat je zoiets in de winter moet doen(juli-augustus).

Als ik de tijden bekijk die bij de posts staan dan waren jullie gisteravond nog laat op. Het was eigenlijk haast te warm om te slapen. Wij hebben de slaapkamer aan de achterkant en daar staat de hele middag de zon op. Ik maak dan alles om een uur of 10 al dicht smorgens. Daarnaast zet ik de ventilator en daardoor heb ik ook geen last van muggen. Heb er tot nu toe nog geen eentje gehad.

Ik zag in jouw post dat jouw beste vriendin in groesbeek woont. Ik ken ook iemand in groesbeek maar dat zal wel niet jouw vriendin zijn denk ik, ze heet els en is getrouwd met alexander. ze hebben 2 kinderen, daan en thomas. Het zou wel heel toevallig zijn. Groesbeek is ook aardig groot.

Ik ga nu even tabletten prakken voor mijn jongste zoontje. Hij slikt thyrax voor de schildklier maar die moet ik altijd prakken en opzuigen met een plastic spuitje. Hij slikt het dan zo naar binnen. Hij heeft, net als ik een te langzaamwerkende schildklier, waardoor hij naar de geboorte complicaties kreeg ik op de intensive care terechtkwam. Nu gaat het goed maar hij heeft in totaal 2 maanden in het ziekenhuis gelegen. Hij blijft onder controle bij de kinderarts in ons eigen ziekenhuis maar ook eens per jaar in nijmegen. Kevin heeft het gelukkig niet maar is er na de geboorte wel gelijk op getest.

Groetjes heidi

En dan mensen alleen maar denken dat we voor Perth kiezen omdat het er zo laidback is....

Nee joh! Da's lekker dicht bij Monkey Mia!!!!!!
Dirk en ik zijn met onze eerste vakantie 7 weken met een camper op stap geweest. We hadden als rustplek voor de terugreis gekozen voor een weekje Monkey Mia, een cabin aan het strand  :smile:
Iedere ochtend stond ik om 7 uur op om naar de dolfijnen te gaan kijken (Kon Dirk nog even uitslapen hihi).
Bij de eerste voedsessie is het dan nog vrij druk op het strand met dagtoeristen uit Perth, maar de andere sessies zijn dan weer lekker rustig, dan zit iedereen al op een boot of weer terug in de bus via Shell Beach!
Na zo'n laatste sessie bleven die dolfijnen die dag echter een beetje rondhangen, maar niet in de Dolphin Interaction Area, maar er net naast. Daar was al iemand aan het snorkelen en ik heb geen seconde getwijfeld en ben het water in gedoken en naar de dolfijnen toegezwommen. Wat een geweldige ervaring, ze zwemmen naast je duiken, onder je door, kijken je aan, is inmiddels 6 jaar geleden maar stuiter nogsteeds op mijn stoel rond als ik er aan terugdenk!  :lol:Uiteindelijk kwam de Parkmarshall er met de boot bij om te controleren of we de dolfijnen niet achterna zwommen of zouden aanraken (ben toch zeker niet gek....), maar de dolfijnen zwommen toen weg, jammer.
Om het door de dolfijnen kwam of mijn enorme geluksgevoel zal ik nooit meer weten, maar ik weet wel met 100% zekerheid dat ik die dag zwanger ben geworden, dat is geen toeval, maar het lot!

Later kregen we te horen dat dit dus wel heel bijzonder was, want de dolfijnen zwemmen anders altijd gelijk weg. Een aantal dagen later was ik de Chosen One en mocht ik een dolfijn voeren. Had er bijna een mee naar huis genomen, want ze kunnen ze volgen als hondjes. Heb een keer na zo'n voedsessie op m'n knieen in het water gezeten en zitten kletsen en zingen voor een van de dolfijnen. Toen ik opstond en in de waterlijn terug liep naar onze cabin, bleef de dolfijn (Nicky) de hele tijd naast mij zwemmen. Na zo'n 100 meter kwam een parkranger vragen of ik zo vriendelijk wilde zijn om de dolfijn terug te brengen naar de plek tussen de boeien, maar dat maakt me toen helemaal niets meer uit: ik had een dolfijn voor mijzelf gehad!!!!!!!!!  :lol: :lol:

Naast Monkey Mia, is Ningaloo Reef ook een goede reden. Snorkelen vanaf het strand, omdat het rif maar 100 meter uit de kust ligt, whalesharks in het seizoen.... Zoveel mooie plekjes die ik nog zo goed wil gaan verkennen....
In een luchtballon zal je mij niet snel zien, heb al hoogtevrees al ik op een krant ga staan.... :roll:

Moet even de oudste helpen met oversteken, ze gaat met haar vriendinnen naar de speeltuin.

Groetjes,

Sacha

Hoi Sacha,

Je kunt er mooi druk mee zijn met die kids. Gisteravond had ik het zwembad al leeg laten lopen want het bad zat vol zand en gras. Vanmorgen stond ik om half 8 al weer het bad te vullen met de tuinslang.
Het is de hele dag niets anders dan heen en weer lopen. Eerst het zwembad in, dan weer met de natte rug de fiets op een rondje om het plantsoen fietsen en dan weer het bad in. ze houden wel van afwisseling.
Ik krijg nu ook kinderen in bad die je anders nooit ziet. Ze trekken mekaar allemaal aan. Vanmorgen is kevin met de fiets meegegaan naar de speeltuin een straat verderop. De overburen van ons hebben een kleinzoontje te logeren die maar een half jaartje jonger is dan kevin, dat ik echt dikke mik. Hij is een keer hier en het is net of ze elkaar jaren kennen. Het klinkt cliche maar het is echt waar.
Nu is hij met de opa en oma en dat jongetje naar de eendjes in de vijver brood geven, maar die zullen wel lekker in het water liggen ter verkoeling. Wel gezellig hoor want zo krijg je veel contact met andere ouders die je eerder nooit sprak. Heb gistermiddag ook nog gezellig thee geleut met een van die moeders.
Vandaag is het een stuk rustiger. de tweeling uit de buurt is ook een dagje uit naar zee dus dat scheelt al weer 2 kinderen. De andere komen en gaan wanneer het ze uitkomt. Straks zullen ze wel weer komen. De dag is tenslotte nog lang en met dat warme weer liggen ze trouwens toch al niet zo vroeg in bed want van slapen komt niks. Ik hoop dat ik kevin vanavond wel een beetje optijd in bed heb want die wasom 6 uur al wakker vanmorgen.

Ik moet zeggen dat ik wel jaloers wordt op jou vanwege dat dolfijnenverhaal. Zulke dingen lijken me ook heerlijk. Hebben jou kinderen dat ook meegemaakt of waren ze er toen nog niet, de oudste bedoel ik dan.

Ga zo een paar foto's maken om op hyves te zetten. Het zal wel raar lijken voor de buurt maar dat kan me eigenlijk niet schelen. Ik schrijf met een vrouw uit zuid australie (suburb of adelaide) en daar wilde ik een paar foto's bij doen van ons huis.

Groetjes heidi

Ben aan het genieten van een heerlijke welverdiende vrije middag  :cool:

Suzanne is met haar buurmeisjes in de speeltuin en zojuist is Danielle daar met mijn schoonmoeder ook naar toe vertrokken. De speeltuin in bij ons aan de overkant en voor het enorme bedrag van 16,5 euro per jaar is het hele gezin lid, inclusief oma. Anders is de entree 50 cent...

De dames zijn dan in gezelschap van allemaal kindjes van school en de creche, schommels, zandbak en zwembad en oma verzorgt de drankjes en een ijsje. Mijn schoonmoeder geniet van de tijd die ze nu nog heeft met de kleinkinderen en ik geniet van mijn vrije tijd. Ik voel me nu dus ook absoluut niet geroepen om te stofzuigen of de was te vouwen... komt later wel!

De zandbak in onze achtertuin blijft lekker dicht vandaag en Suzanne gaat vanuit de speeltuin door naar oma om daar te logeren. Is ook weer leuk voor Danielle, want die krijgt dan 's avonds lekker alle aandacht van papa en mama. Ze is nu bijna 2 (nog 2 weken) en moet echt om de aandacht vechten met haar grote zus. Suzanne wordt over 4 weken al weer 5 en weet alles zo veel beter.... Want "zij is al 2x in Australië geweest en Danielle pas 1x keer hoor".

Heb net ook nog lekker met mijn schoonmoeder zitten kletsen. Die zit haar tweede vakantie naar Australie al te plannen. De eerste was 25 jaar geleden, een bezoek met haar moeder aan haar 3 broers in Melbourne. Ze wil eerst naar ons komen, dan doorvliegen naar haar broers voor 3 weken en dan terug via ons voor nog een week. Heb al gezegd dat ik het best vind, maar moet tegen die tijd wel de agenda er bij houden, want er zijn meer gegadigden voor die extra slaapkamer!

Mijn moeder zal zeker ook een paar weken komen, mijn schoonvader (met of zonder zijn vriendin) zullen we ook mogen verwelkomen en dan hebben we nog onze oude buren! Zij hebben zelf zo'n 30 jaar geleden in tijd in Sydney gewoond en zijn door omstandigheden weer terug gekomen, maar zeggen nu een mooi excuus te hebben gevonden om op vakantie te gaan en ik geloof ook echt dat ze komen. Ze zijn nl. erg begaan met onze kinderen, zien ze een beetje als familie doordat ze beide zwangerschappen van heel dichtbij hebben meegemaakt. Ze woonden 2 verdiepingen onder ons in ons oude huis en dat was altijd lekker makkelijk een bakkie doen. Ook toen Suzanne eenmaal was geboren, babyfoon aan en 2 verdiepingen lager was de gezelligheid! Dat heb ik ook erg moeten missen toen Danielle eenmaal was geboren. We waren toen net verhuisd (1 maand) en hadden nog niet echt contact met onze nieuwe buren.

Van al die andere mensen die roepen dat ze ons komen opzoeken heb ik zoiets van "eerst zien, dan geloven", want dat zal vaak grootspraak zijn!

Ben nieuwsgierig naar de foto's, dus zal Hyves wel in de gaten houden.

Suzanne kan niet wachten om naar Australie te gaan. Zeis er nu 2x geweest en zeker de laatste keer heeft veel indruk op haar gemaakt. Ze wil graag terug naar het land waar we vaak gaan zwemmen en lekker BBQ-en (mag ze papa helpen), waar er kangoeroes lopen en koala's en papagaaien. We hebben tijdens onze vakanties altijd veel gefilmd en dat maak ik dan tot een leuk filmpje voor de familie en voor de kinderen ook leuk om weer eens terug te kijken. Van onze eerste vakantie heb ik 10 uur film terug gebracht naar 1 uur (2 maanden vakantie) en zo hebben we inmiddels een aardige collectie. Kijk maar eens naar de trailer van onze vakantiefilm op Hyves (onder de gadgets) of op onze site. Kan je ene beetje zien wat nu mijn hobby is.

Oja... Nederland is dus best groot... Ik hoefde vanochtend geen badje te vullen... de regen kwam weer eens met bakken naar beneden.... pas om een uur of 11 werd het droog en warm!
Leuk trouwens dat je Hyvt (?) met een dame uit Oz. In het engels? Altijd handig!

Groetjes,

Sas

Hoi Sacha,

Als je de berichten leest van de laatste 3 dagen dan hebben ze eigenlijjk niks meer te maken met het oorspronkelijke bericht. Het gaat ineens over hele andere dingen. Dat maakt voor mij eigenlijk niks uit.
Het is alleen maar leuk om zulke contacten op te bouwen. Altijd handig voor als we toch besluiten te gaan.

Die dame uit australie is geen lid van hyves. Ik heb 2 jaar geleden gereageert op een advertentie uit zo'n parental magazine (australische versie van ouders van nu). Haar advertentie sprak me erg aan en inmiddels schrijf ik al weer 2 jaar met haar. Ik schrijf engels met haar want er zit niks geen nederlands bloed bij. haar man is canadees van oorsprong. Zij woont ten zuiden van adelaide. Als we nog een keer op vakantie zijn cq wonen dan zoek ik  haar ook wel op, net zoals franciska van deze site.
Ik was deze keer aan de beurt en dan doe ik er een paar foto's van ons huis bij. Hoop dat ik dan de volgende keer van haar ook foto's krijg.
De anderen ken je wel, nikki en lisette zijn van deze site natuurlijk, christian is mijn broer, kitty mijn nichtje.

Vanmiddag was kevin eerst een tijdje met de overburen en hun kleinzoon weg maar nu zitten ze weer in het zwembad. Dolle pret natuurlijk. Als het druk is met andere kinderen dan wil dat jongetje niet maar iedereen is nu weg, naar het zwembad of naar zee, en nu durft hij wel.
Kevin is precies het zelfde, thuis altijd een held maar bij anderen eerst de kat uit de boom kijken.
Een maand geleden ben ik met hem naar ahoy geweest om het studio 100 festival bij te wonen van k3. Thuis is hij druk aan het dansen op de muziek van kabouter plop maar daar deed hij niks. Hij was drukker bezig met het kijken naar andere mega mindy's en piet piraten. Hij wilde overigens al weg voordat de show begon. Het wachten duurde hem waarschijnlijk al te lang.

Ik geloof dat ik tijdens dit verhaaltje typen al 5 keer naar buiten ben geweest. Ze zijn vrij jong dus je kunt ze ook niet te lang alleen buiten laten. Dan moet je er weer insmeren met zonnebrandcreme en dan is er wel weer wat anders.

Als wij in australie wonen weet ik niet wie ons op zal komen zoeken. Mijn ouders en broer zullen mij vast wel op komen zoeken maar mijn moeder en broer hebben nogal moeite met het roken afleren en dan is 24 uur best lang. Mijn moeder heeft ook al een aanbod van mijn schoonmoeder afgeslagen om een tijdje op vakantie te komen bij hun omdat het met hun onderling niet zo soepeltjes verloopt de laatste tijd.
Mijn broer en moeder hebben beiden nogal moeite hebben met opgesloten zitten en je kunt niet even het vliegtuig uit onderweg. Mijn vader had al wel de plannen om over 5 jaar naar zijn pensionering mijn schoonouders op te zoeken als ze 50 jaar getrouwd zijn, maar mijn moeder ziet het nog niet zo zitten geloof ik, zowel om persoonlijke als financiele redenen. Ik denk dat als wij daar wonen ze wel komen. Desnoods betalen we de tickets.
Mijn neef woont ook sinds 2 jaar in australie en die hebben het er reuze naar hun zin. Ze komen dan voorlopig ook niet terug. Mijn tante heeft ze vorige jaar 2 keer bezocht. Zij is inmiddels 66 en ze werkt nog steeds als verpleegkundige in een verzorgingstehuis. Ze is weduwe en hoeft dus nergens voor thuis te blijven.
Mijn beste vriendin, tevens peettante van jeremy, zie ik ook niet snel komen. Zij woont met haar man op een boerderij in duitsland, ongeveer 5 uur hier vandaan. Zij is ook gebonden en ik zie haar dan ook niet voor 4 weken met 2 kinderen naar australie komen. Mijn andere vriendin heeft nooit geen geld en komt dus ook niet. En dan zijn de echte vriendinnen op. Ik heb nog wel contact met een oude vriendin van vroeger, maar wij spreken elkaar ook alleen maar eens per 3 maanden een keer telefonisch of we spreken een keer wat af op haar vrije dag of zoiets. Niet echt dikke mik, vroeger wel overigens. Het contact is door de jaren heen verwaterd omdat we beiden naar een andere school zijn gegaan.

En dan hebben we nog het onderwerp; familie: Mijn vaders familie boeit me niet zo; Daar heb ik niet zo heel veel mee. Mijn moeders familie zie ik ook niet zo heel veel, ik denk zo'n 3-4 keer per jaar. Dat krijg je als je op je zelf woont. Ik loop zelf ook niet de deur plat bij familie,dan hoef je het zelf ook niet te verwachten. Ik denk overigens wel dat ze ons komen opzoeken in australie. Ze hebben allemaal goede banen of ze zijn bezig met een studie. ik hoop dat ze dan niet 5 weken op onze lip zitten ivm privacy maar een paar weken en dan op doorreis naar andere delen van australie zou ik niet erg vinden.

We hebben ook een goed contact met onze buren. Ze zijn begin 60 en ze hebben zelf helaas nooit geen kinderen mogen krijgen. Ze zijn wel heel gek met andermans kinderen. Voordat kevin geboren was sprak ik ze ook nooit. We zijn toen getrouwd in 2003 en toen hebben we ze uitgenodigd. Een jaar later kwam kevin en vanaf toen kwam het contact op gang. Ze passen regelmatig een paar uurtjes op als ik even weg moet. Geen vaste dagen per week want mijn buurvrouw houdt er zelf een vrij sociaal leven op na en dat wil ik haar niet ontzeggen. Vorig jaar hebben we met jeremy lange tijd geklungeld na de geboorte. eerst 5 wkn in het ziekenhuis, toen weer 2 weken thuis, weer ziek, 2 weken ziekenhuis met longontsteking. we konden altijd aankloppen bij de buren, als mijn ouders eens mee wilden naar het ziekenhuis. Dat is tot op de dag van vandaag nog steeds zo. Af en toe benauwd het me ook nog wel eens. Bij ons worden de medicijnen door de apotheek aan huis bezorgd en zodra de apotheekwagen wegrijdt hangt ze aan de telefoon of er iets is met jeremy. Ook als ik zelf medicijnen bezorgd krijg. Dit geldt ook voor het naarbed gaan van jeremy. Een tijdje geleden had ik mijnman zondag savonds naar het werk gebracht en toen gingen de kinderen iets later naar bed. Mijnburen kunnen vanuit hun keukenraam jeremy's slaapkamerraam zien. 10 minuten nadat ik thuis kwam belde ze op of er iets met jeremy was want zijn gordijnen waren nog open. We hebben hier een hele hoge sociale controle. Af en toe wel lastig hoor. Je kunt geen scheet dwars hebben zitten of ze hebben het in de gaten.

Ik zag dat suzanne bij jou schoonmoeder gaat logeren. Ik wou dat kevin dat deed. Sinds jeremy geboren is en hij ziek is geworden bij mijn ouders thuis wil hij nergens anders slapen dan in ons bed. Ik heb al van alles geprobeerd maar niks helpt. Homeopathische druppels om hem ver genoeg inslaap te hebben helpen niet, consequent terugbrengen naar eigen bed helpt niet, beloningssysteem niet . Het enige wat helpt is onrustbanden en een dubbele dosis oxazepam volgens mij. Als hij eens een paar nachtjes wegbleef dan kon ik ook bij slapen. jeremy hoor ik nooit voor 7 uur en als ik dan eens vroeg naarbed ging dan kon ik een redelijke nacht slapen. Ik wil het mijn ouders ook niet aandoen om de hele nacht op te zitten met een kind dat schreeuwt van heimwee.

Ik ga zo langzamerhand dit verhaaltje even afbreken en dan ga beginnen met eten koken.

Ik zal even de foto's op hyves zetten. Dan kan ik vanavond even een lange brief terugschrijven in mijn beste engels naar die vrouw uit australie met foto's van het huis.

groetjes en (misschien) tot vanavond.

Heidi

We blijven wel lekker "undercover" met de naam van dit topic...

Hoop dat het eten weer allemaal gelukt is! De logeerpartij in elk geval niet  :grin:
Vorige week was het geen enkel probleem van haar kant, alles lekker, maar een klein beetje verdriet omdat mama er niet was en dat ging snel over. Dirk had Suzanne echter vanochtend al niet gezien (ze sliep nog) en wilde haar dan vanavond toch even welterusten gaan zeggen. Mijn schoonmoeder woont 3 straten verderop, dus geen probleem zou je denken. Helaas besloot de jongedame dat toen papa opstond om naar huis te gaan dat zij ook naar huis wilde  :? Ik had al zoiets verwacht en inderdaad, stond net op zolder een kast uit te ruimen (Danielle lag al op bed) toen ik hoorde dat er nog een klein meisje een kus en knuffel van mama wilde.... Ze lag al in haar eigen bed!

Wij hebben met Suzanne wel behoorlijke logeer problemen gehad. Telkens als we ergens heen gingen, was het huilen, huilen, huilen. Maar bleven we langer dan 1 nacht, dus bij een weekendje Center Parcs ofzo, was het de 2e nacht altijd goed en sliep ze gewoon. Dat probleem is pas overgegaan na haar eerste vakantie. Sindsdien is logeren geen probleem meer en doet ze dat ook het liefst bij logeeroma (mijn moeder), maar daar word de badkamer nu verbouwd, dus dat zal even niet gaan!

Een beetje sociale controle is goed, maar ben wel blij dat mijn buren altijd hun plek wisten, pas als mijn auto 2 dagen op het parkeerterrein had gestaan, terwijl ze wisten dat ik moest werken, kwamen ze aanbellen om te vragen of ik ziek was en iets nodig had van de supermarkt. Maar nooit zich bemoeien met de kinderen, alleen maar genieten. Zou daar ook niets van moeten hebben, zou gelijk het einde van de relatie zijn wanneer ze het na een aantal hints en duidelijk vertellen nog niet hadden begrepen.

Heb je al eens met een pro gesproken over jullie slaapprobleem met Kevin? Begrijp uit jouw verhaal dat hij dus in jullie bed slaapt en dat hij dat geen probleem vind. We hebben met Suzanne zo een hele korte periode gehad, maar waren gewaarschuwd dat het kon gaan gebeuren en hebben het direct de kop in gedrukt. De meisjes weten dat ze alleen in het weekend bij ons in bed mogen kruipen zodat wij een beetje kunnen uitslapen, TV aan, dozen met speelgoed open op de slaapkamer en papa en mama slapen/soezen nog een beetje door tot een uur of 9 (soms 10). Suzanne blijft het soms wel proberen, maar krijgt echt geen kans!

Soms weet je toch niet waar het aan ligt, maar ik kan me voorstellen dat het voor zo'n kleine man een hele verandering is wanneer er ineens een ander kind bij komt, het huilt, vraagt en krijgt ontzettend veel aandacht en gaat ook nooit meer weg. Dan rest jou als peuter/kleuter niets anders te doen dan ook aandacht vragen en het maakt niet uit hoe je die dan krijgt! En om het nog erger te maken, moet jij bij oma en opa slapen, die zich ook alleen maar druk maken om die baby en dan word je ook nog eens ziek....
Zou ik inderdaad ook heel dicht in de buurt van mijn moeder willen blijven, want stel je voor dat die ander haar afpakt!

Suzanne was gelukkig op een leeftijd dat ik haar kon uitleggen dat mama nu veel tijd kwijt was met de baby en dat wanneer zij aandacht wilde, ze dit ook gewoon moest zeggen "mama, ik wil nu aandacht". Ze was 3 toen haar zusje werd geboren en dit heeft goed gewerkt. Wanneer ze aandacht vroeg kon ik haar die vaak ook snel geven en wanneer ik haar vertelde dat ze even moest wachten tot mama klaar was met luier verschonen, of fles geven of zo iets, was dat ook goed. Maar moest ook wel mijn belofte nakomen. Ook toen was ik erg blij met mijn schoonmoeder. Vrij snel na de geboorte dan Danielle, heb ik die een dagje bij oma gedropt en ben met Suzanne naar de dierentuin gegaan (Blijdorp), was versleten, Daan was net een week oud...  De week daarna zijn we met papa erbij naar de Efteling gegaan. Dirk zorgde voor Danielle en ik had alle tijd om met Suzanne overal in te gaan en rond te kijken.

Maak je niet te druk over wie er wel en wie er niet straks bij je op bezoek zullen komen. Wanneer mensen echt willen komen is er altijd een mouw aan te passen. Als je moeder en broer niet komen omdat ze dan niet kunnen roken zou ik dat een slap excuus vinden, maar ik denk dat ze gewoon op het vliegtuig stappen. Misschien niet ieder jaar, misschien zelfs maar eens per vijf jaar, maar komen zullen ze. Het blijft tenslotte familie. Mijn schoonmoeder had ook gezworen nooit meer te gaan, maar komt straks ook gewoon. Een heel goede vriendin van mij, zit telkens in tranen wanneer we er over spreken of wanneer ze een programma kijkt over emigreren. Ook zij kan er niet tegen om zolang in een vliegtuig te zitten en haar man al helemaal niet. Alleen wil/durft ze niet, maar nu heeft haar man haar verteld dat als het zoveel voor haar betekend om ons daar een keer op te zoeken, dat hij zich daar dan maar overheen moet zetten en naar Australië moet vliegen. Ze gaat nu ook informeren naar een webcam om op die manier contact te blijven houden. Dit in tegenstelling tot mijn beste vriendin, peetmoeder van mijn kinderen, die wil gen webcam en heeft nog nooit iets laten vallen over een vakantie naar Australie, zal er ook wel niet van komen of misschien gaat ze me nog verrassen, wie weet!

Volgens mij ben je er trouwens nog steeds niet uit of je nu wil of niet  :smile:
Zou als ik jou was het hele plan lekker nog even laten sudderen....het gaart vanzelf wel, net draadjesvlees, heeft gewoon af en toe een beetje aandacht nodig, maar niet te veel mee bezig zijn.
Probeer vooral die andere/eerste keer uit je hoofd te zetten. Jij bent veranderd, je hebt inmiddels kinderen en daardoor zal je straks heel snel andere mensen leren kennen, veel sneller dan iemand zonder kinderen. Dit hebben wij nl. gemerkt tijdens onze vakanties. De eerste keer waren wij in Australië zonder kinderen en trokken toen heel veel op met andere reizigers. De tweede reis was met Suzanne en tijdens die vakantie hebben we eigenlijk alleen maar met andere ouders met kinderen gesproken en omdat er niet zoveel gezinnen reizen door Australië, waren dat dus merendeel Ozzies. Jouw kinderen zullen met hun kinderen gaan spelen en zo heb je onbewust al heel snel contact zonder lid te moeten worden van een club of vereniging.

Je bent inmiddels een stuk ouder, hebt meer ervaring met allerlei zaken en alles om je heen zowel in Nederland als in Australië is ook verandert. Lekker laten sudderen dus en voorlopig lekker op het forum blijven zitten, kan je lekker bijblijven!!

Zo heb weer een metertje geschreven, ga de kast een verder opruimen!

Alvast welterusten en tot morgen!

Sas

Hoi Sacha,

Het eten is wat mij betreft gelukt. Ik had lekkere stamppot rauwe andyvie. Hartstikke lekker, alleen heb ik met zo'n weer niet zo veel honger. Ik had al niet zo veel gekookt omdat de kinderen niet zo veel eten en mijn man kwam vanavond niet thuis. hij zat met de vrachtwagen in maastricht. Ik kon nog aardig wat wegdoen. Kevin zat weer aardig te klieren en is tegen mijn wil aardig grof in de mond. Ik had hem dat al meerdere malen verboden vandaag, maar het lijkt wel of hij water in de oren heeft. Ik denk dat hij die praatjes van het schoolplein haalt. Die lag vanavond vroeg in bed. Ik had ook maar een verhaaltje nodig om hem inslaap te krijgen.
Wel jammer voor jou. kun je morgen niet uitslapen of lukt dat zowieso niet met danielle erbij.
Kevin was altijd een hele goede slaper. Vanaf de 3e dag na de geboorte sliep hij netjes door. Dat ging door tot vorig jaar toen jeremy is geboren. Zoals ik al schreef heb ik al meerdere pogingen gedaan om hem in zijn eigen bed te krijgen maar je kunt de klok er op gelijk zetten. Meestal rond 2 uur snachts kruipt hij in bed. Als ik alleen ben dan merk ik het niet eens en slaapt hij netjes verder. Ik kan hem dan niet eens terugbrengen. Als mijn man thuis is probeert kevin hem het bed uit te werken en dat gaat niet altijd zonder slag of stoot. En dat midden in de nacht. Een wonder dat jeremy nooit wakker is geworden, zelfs niet toen ze met zijn tweeen op de kamer (met laminaatvloer) sliepen ten tijde van de vakantie van mijn schoonouders.
Ik had zelf de hele tijd zoiets van : het komt wel weer goed, geef het tijd, hij moest natuurlijk het vertrouwen terughebben dat mama snachts thuis is. Na 1,5 jaar werd het naar mijn idee wel eens tijd om te praten met dees of geen. Dat werd de huisarts. Het is een aardige man die onze situatie van vorig jaar met jeremy heeft meegemaakt. Hij had zelf ook nog wel tips, maar die had ik eigenlijk zelf al uitgeprobeerd. Uiteindelijk verwees hij ons door naar bureau jeugdzorg. Dat is een instantie die na een intakegesprek bepaalt welke behandeling/maatregelen worden genomen. Aanstaande maandag kunnen we er terecht.
(dit onderwerp hoort volgens mij thuis op kinderinfo) Ik ben benieuwd.

Ik weet wel zeker dat het bij kevin heeft te maken met de geboorte van jeremy van vorig jaar. Hij had eerst 5 wkn in het zhs gelegen, waarvan 3 op intensive care, hij kwam toen thuis maar werd gelijk weer ziek. Als hij dan weer in het ziekenhuis ligt begint het geklep weer van voor af aan, omdat je hem zo veel mogelijk zelf wilde verzorgen. Dat betekent dus continue oppas klaar hebben staan maar dat ik nooit een probleem geweest. Allerlei (oudere) buren meldden zich aan als oppas maar kevin was die tijd het meeste gebaat bij bekenden en omdat we toch al zo close waren bij de hiervoor genoemde mensen en mijn ouders hebben we het daarbij gelaten. Het was voor hem al verwarrend genoeg.
Toen we vanuit de kraamafdeling naar het RMD huis gingen in Nijmegen leek het goed te gaan Hij sliep elke nacht bij ons en in het ziekenhuis wisselden we het contact met jeremy af zodat er altijd een van ons bij was. Hij was toen nog net geen 3. Na 2 weken ging mijn man weer aan het werk voor snachts(koppelen) en dan ging ik alleen naar nijmegen. Kevin bleef dan door deweeks bij mijn ouders omdat hij gewoon niet genoeg geduld heeft om bij mij te blijven als ik met jeremy bezig ben. Hij had het prima naar zijn zin bij mijn ouders. hij kraaide nooit naar mij. Tot de dag van moeders verjaardag. kevin was ontzettend slecht in orde, hij gaf meerdere keren over, was aan de diarree. Achteraf had mijn man hem aangestoken. Ik ben de dans ontsprongen. Het enigste wat mijn moeder deed op haar verjaardag was beddengoed wassen. Ik had haar aan de telefoon en toen is het begonnen. Ik moest naar huis komen. Dat kon dus niet. Als ik ziek zou worden mocht ik ook niet naar de intensive care want die kindjes zijn veel te vatbaar voor ziektes.
Ik ben dus toch maar in het rmd huis gebleven maar godszijdank was mijn man thuis en die heeft kevin opgehaald bij mijn ouders. Ik ben de dans ontsprongen. Heb nergens last van gehad. Sommige buren waarschuwden zelfs nog wel dat ik nog wel ziek zou worden als alles weer rustig was; NOU MOOI NIET DUS! Hij had die tijd ook extreem veel last van verlatingsangst. Als ik maar naar de straat ging met de containerbak dan was hij al bang dat ik niet meer terugkwam. Ook op de psz was het hetzelfde liedje. Behoorlijk lastig allemaal.
Het onderwerp Australie drijft steeds verder af he? Je valt van het een in het ander.

Ik denk dat ik er wel goed aan doe om het nog even verder te laten sudderen. Blijkbaar ben ik er nog niet helemaal klaar voor. Misschien moet ik mijn eerste ervaring toch overboord gooien, want ik ben inmiddels wel iets veranderd en heb toch mijn kinderen om voor te zorgen.

Daarnaast zie ik het zeker als voordeel als je kinderen hebt. Je krijgt veel meer aanspraak als je op het schoolplein staat of in de speeltuin of noem maar op. Ik ben zelf geen verenigingsmens, dat doe ik nu ook niet. We zien het wel. Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan.

Ik ga nu stoppen en naar bed. Ik begin al aardige waterige oogjes te krijgen. Vanmorgen om 6 uur was kevin al wakker en om half 8 stond ik al buiten om het zwembad opnieuw te vullen. Er was aardig wat zand in terecht gekomen. vrijdag kan hijweer opgeruimd worden want het weekend wordt niet zo heel warm zie ik net op hart van nederland.

Groetjes Heidi

Hahahaha, we zijn afgesplits naar de kletsdoos!!! :up:

Ga vanaavond wel weer een uitgebreid verhaal maken, maar ga nu weer in de tuin zitten!!

Sas

hoi sacha,
dat ik goed hoor. eigenlijk is het ook veel te warm om binnen te zitten. ik denk dat ik ook maar eens een boekje pak (emigreren kun je leren) en in de tuin ga zitten.

Groetjes heidi

Had ik gisteren een reply geschreven kreeg ik het niet gepost!  :x
En alles was ineens weg! Balen!
Daarna geen tijd meer gehad weer opnieuw te schrijven, dus ik ga nu eerst maar weer bijlezen  :cool:

Het begon in ieder geval met dat het toch wel naar de kletsdoos moest verhuizen (is al gebeurd hahaha)
en dat we geen Volvo hebben maar wel een vliegende Lightning  (Flightning dus)

De rest ga ik even bekijken of het nog een beetje in de lijn van het verhaal past hahaha
Jullie kunnen ook lekker beppen zeg!  :up:

Dames, het was me het dagje wel....

We hebben ons eindelijk laten verleiden om spullen niet meer weg te gooien, maar om het eens via Marktplaats te proberen. Wat een uitvinding. Ik geloofde daar dus echt niet in en heb dus gisterenavond heel sceptisch onze verrijdbare airco, de stokke kinderstoel en de perfect draft erop gegooid. Leuke foto, kort wervend tekstje en gaan maar. Inmiddels is de airco opgehaald tegen de vraagprijs, de kinderstoel voor iets er onder (vriendenprijsje, was een oud collega..) en heb ik net nog een mail verstuurd naar de bieder op de thuistap wanneer hij die wil komen ophalen. Het is een makkelijke manier van geldverdienen, had ik eerder moeten bedenken.

Verder heb ik mij vandaag kostelijk vermaakt met de meiskes. Vanochtend eerst naar de kapper geweest. Mijn moeder heeft toen ik nog heel klein was zelf geprobeerd mijn haar te knippen en hapte toen in mijn oor. Heb sindsdien een trauma over thuiskappers en laat de pony's van mijn dochters dus ook door mijn kapper doen  :smile:

Lekker nog even over de markt gewandeld met de dames en een visje gekocht, naar oma geweest om oude kleding weg te brengen, ik had weer eens een kast opgeruimd. Toen was het toch echt de hoogste tijd voor het zwembadje. Danielle heeft lekker een dutje gedaan en Suzanne heeft met de buurmeisjes met de barbies zitten spelen in de tuin.

Inmiddels hebben we er enorm spijt van dat we de airco hebben verkocht, want wat is het warm in de computer/speelkamer, daar kan de bureauventilator vandaag niet tegen op....

We hebben vandaag ook maar (in overleg met de makelaar) besloten ons huis via Marktplaats aan te bieden. Wie weet zit die ene gek die  het gaat kopen wel daar te kijken... Je weet maar nooit.

Heidi, ik hoop dat bureau Jeugdzorg je/jullie kan helpen. Jullie grote knul heeft het gewoon even flink zwaar voor zijn kleine kiezen gehad en dan kan een beetje hulp om daar overheen te komen nooit kwaad.
Dan is het maar goed dat we in een modern land leven en er dit soort instanties zijn. Wanneer ik in jouw schoenen zou staan zou ik nu ook niet weten of emigreren nu wel zo'n goede stap is. Misschien moet je eerst zorgen dat Kevin een beetje zijn vertrouwen weer op de rit heeft, voor je hem meesleept naar de andere kant van de wereld. Aan de andere kant, jij bent zijn zekerheid en dat zal zo blijven.

Franciska, duik er weer lekker bij, klets weer lekker mee, lekker meer leesvoer!

Groetjes en welterusten,
Sacha

Wij hebben op die manier onze auto verkocht. Ik had een paar jaar eerder al eens iets via Marktplaats verkocht, maar Mark nog nooit. Had een klein beetje z'n twijfels, maar toch maar proberen. We hadden een auto met ongeveer 227.000 km op de teller en de auto was van '97. we dachten dat we er nog maar een paar honderd euro voor konden krijgen, maar er stonden auto's van hetzelfde merk, ongeveer even oud en vergelijkbaar aantal km's voor bijna 2000 euro op! We hadden een prijs bedacht en de foto's met tekstje erop gezet. Je krijgt dan een melding dat het wel een paar minuten kan duren voordat je advertentie erop staat, maar nog geen minuut later ging de telefoon al. "Is de auto er nog?" blabla.. bod gedaan "Nee sorry dat is echt te weinig" "Okee dag" en zo ging dat een keer of 8 door. De ene had net opgehangen en de ander belde al. Aan het eind van het liedje hebben we de auto iets onder de vraagprijs verkocht aan een handelaar en 1.5 uur nadat we de auto op Marktplaats hadden gezet was hij al opgehaald en overgeschreven en hadden we het geld in handen! Hadden nooit gedacht dat het zo snel zou gaan en hadden de auto eigenlijk nog nodig (was een dag of 4 voordat we vlogen) en hebben toen de auto van m'n schoonouders tijdelijk mogen gebruiken.

Nog even over de ballonvaart... Dat wil ik ook nog doen!! Had het in NL altijd al eens willen doen, maar ik kon het nooit betalen. totdat ik een baan kreeg. Met 2 personen in zo'n bakkie is nog steeds duur, maar met 4 personen wordt het al betaalbaarder. Mark wilde ook wel en zijn zwager en vader hadden er ook wel oren naar. Die haakten dus uiteindelijk af en toen hebben wij het ook niet meer gedaan. Hier in Oz lijkt het me ook wel gaaf, maar het leek me zo mooi om het in Nederland nog eens te doen. Ach... wie weet komt dat nog een keer :)

Hallo meiden,

Allereerst even een mededeling van huishoudelijke aard: LIEVER GEEN REACTIES OP HYVES OVER EMIGREREN.
Mijn broer zit ook op Hyves ik heb liever niet dat hij dat leest en dat tegen mijn ouders vertelt. Ik wil niet dat ze op zo'n manier over mijn plannen/twijfels komen te weten. Ik heb namelijk ook nog niks tegen hun verteld over deze site. Als de plannen concreet zijn dan vertel ik het ze zelf wel.
het lijkt allemaal een beetje geheimzinnig maar we wonen in een klein dorp en de praatjes gaan vrij snel rond namelijk.Mijn broer vroeg me al waar ik jullie van kende. De andere contactpersonen kende hij namelijk wel allemaal.

@ Sacha, ik hoop inderdaad dat ze ons kunnen helpen. Misschien kinderpsychologie zodat ze hem spelenderwijs kunnen leren om het vertrouwen weer terug te kunnen krijgen.
Ik weet wel dat hij nergens anders wil zijn dan bij mij. We zijn in april 5 dagen naar centerpars zandvoort geweest en toen was het slapen ook een probleem. Hij kwam elke avond wel tig keer uit bed en dat conseqent terugbrengen hielp echt niks. Hij was een echte volhouder. Ik had op een gegeven moment het stoom in de oren van frustratie. Hij wilde ook gewoon naar huis.
Af en toe gaat kevin ook een stukje rijden met de vrachtwagen van mijn man. Hij parkeert de vrachtwagen dan bij het station en dan pik hem daarop. Hij vindt het wel interessant maar hij wil wel 100% zekerheid dat ik hem weer ophaal. Ik zie hem dan ook nog lang niet met de vrachtwagen meegaan snachts. Grote kans dat mijn man hem midden in de nacht naar huis moet brengen. Ik zou er zowieso geen rust mee hebben als hij meeging. Hij is nog veel te klein om zelf in en uit de vrachtwagen klimmen. Hij is al paar keer uit onze auto gevallen maar een vrachtwagen is 2-3 keer zo hoog. Hij zou op de intensive care terechtkomen of erger zelfs. Veel te gevaarlijk.

Hoi Annemiek,
Ik heb nog even naar jullie weblog gekeken en het is wel heel sneu, die foto met de arm in de mitella. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Was je aan het eten of moest het nog klaar gemaakt worden.
Blijkbaar heb je in australie ook lange wachtlijsten. Dat hoor ik tenminste ook van mijn schoonmoeder.
Je komt er ook helemaal niet tussen. Voordat ze hier kwamen op 4 april had ze al een afspraak staan voor juli want als ze dat pas zou doen na 7 juni(terugkomst in australie)dan zou ze nog veel langer moeten wachten.
Wat betreft marktplaats; ik heb ook nog veel dingen om via die site te verkopen. grenen meubels, slaapkamer, enz en niet te vergeten onze 2 auto's. een morris minor en een kia carens van 4 jaar oud. Ik hoop dat we daar nog wat aan kunnen verdienen. Daar staat pas 66.000km op de teller. Zover is het nog niet. ik ga dat pas doen als we met het visum bezig zijn want ik wil dan toch zolang mogelijk de auto met kinderstoeltjes tot mijn beschikking hebben. Ik denk dat mijn ouders ook niet makkelijk hun auto te leen geven. Dat kostte laatst ook al heel veel moeite toen we mijn schoonouders naar het vliegveld brachten. Wij hebben zelf maar een 5 persoons wagen maar mijn ouders hebben een opel zafira, voor 7 personen dus. Die hadden we ook echt wel nodig met 4 volwassenen en 2 kinderen in stoeltjes en daarnaast nog bagage. Mijn schoonouders in australie leenden ons altijd hun nissan nomad busje. we hebben daar aardig wat km mee rondgetuft. Er kon aardig wat bagage mee. Die waren aardig wat makkelijker in zulke dingen.

Als het via marktplaats niet lukt maak ik een foto van al dat spul en dan hang ik het op bij de gamma. dat trekt ook altijd veel bekijks. Vooral als je met grote letters erbij zet; wegens emigratie te koop aangeboden.

Nou Sacha, dat zal me een pijnlijke ervaring zijn geweest als je moeder met een schaar in je oor hapt. Met kevin begin ik er helemaal niet aan. Ik ben vorige week gewoon met hem naar de kapper geweest en nu heeft hij weer een stoer jongenskopje. Jeremy begint ook aardig lange haartjes te krijgen maar met hem wacht ik nog wel even want hij begint leuke krulletjes te krijgen achter in zijn nekje. echt schattig om te zien.

Verder ben ik nog steeds druk werkzoekende. Het echte bedrijfsleven (magazijn en productie) heb ik nu wel een beetje gehad. Ik wil echt proberen aan het werk te komen als doktersassistente of medisch administratief medewerker in een ziekenhuis.
Momenteel heb ik een paar sollicitaties lopen als doktersassistente. Een daarvan loopt via het uitzendbureau(vedior) Ze hadden een week of 6 geleden! een vacature voor doktersassistente bij een huisarts in doetinchem. Daar heb ik op gereageerd en het bleek dat het dezelfde huisarts was als waar ik tot vorig jaar januari voor gewerkt heb op invalsbasis. Daar heb ik nu al tig keer achteraan gebeld maar telkens geen nieuwe ontwikkelingen. Heb dus net ook weer gebeld maar nu word ik teruggebeld want de dame in kwestie was in gesprek. Ben benieuwd. Ik ben niet bang om afgewezen te worden maar dan hoor ik dat het liefst meteen. hoef ik ook niet meer te wachten. We zullen het hoop ik zo weten.
Anderzijds wordt het ook lastig want ik ben nog niet volledig gediplomeerd. Veel praktijken mogen me ook niet aannemen om deze redenen. Het heeft te maken met de stage maar dit staat beschreven in het blog op hyves.
Ik heb nog een sollicitatie lopen rechtstreeks bij een huisarts in Zelhem, ook in de achterhoek. Die brief heb ik pas zondag op de post gedaan. Hopelijk krijg ik daar binnenkort ook bericht van. Dat was voor 16 uur per week en de werkzaamheden waren het zelfde als bij de huisarts waar ik gewerkt heb.

Ik zit dus nu heel ongeduldig te wachten tot ik een stageadres krijg. Dan heb ik na mijn diploma iets meer kans om werk te krijgen. Stel dat we toch down under gaan wonen dan is alle werkervaring op dit gebied mooi meegenomen. Ik wil daar uiteindelijk toch een baantje in een medical centre als receptionist of zoiets.

Ik heb het nu even mooi rustig. De hele week hebben alle kinderen hier in het zwembadje gezeten en nu wilden ze hier binnen gaan spelen. Heb ik mooi stokje voor gestoken. Lisa, het buurmeisje zat aardig te mopperen dat ze hier niet naar binnen mocht, maar dat interesseert me niet. Ik heb er de laatste week aardig wat werk mee gehad. zo'n beetje alle handdoeken in gebruik en elke dag dweilen want ze liepen me alles smerig met die natte voeten en dan weer door het zand. Laten ze nu maar ergens anders de boel gaan smerig lopen. Ik heb momenteel ook alle deuren tegen elkaar open staan om het een beetje door te laten waaien en dan kan jeremy ook niet slapen als ze zitten te spektakelen.

Nu heb ik verder even niks te melden. Zodra ik nieuws heb over dat werk via vedior dan laat ik het in een volgende post wel weten.

groetjes heidi

Hoi hoi,

Ik ben er weer en ik heb inmiddels bericht gekregen van het uitzendbureau, en wat denk je: ze wilden liever iemand die gediplomeerd was want ik kon nog niet zelfstandig medisch technische handelingen uitvoeren. Daar heb ik dus 6 weken op zitten wachten. Hadden ze dan ook wel meteen kunnen laten weten. Niet echt netjes vind ik dat.
Nou maar hopen dat die andere vacature wat wordt. Anders ga ik wel wat anders zoeken.

Ben vandaag even naar mijn ouders geweest en daar hadden ze de klok van de kamer kapot. Dit heeft dus niks met dit onderwerp te maken. Nu wilden ze een nieuwe klok kopen die beter past bij hun interieur. De klok die ze nu hadden hebben ze al sinds hun trouwdag, zo'n 35 jaar oud dus.
Nu is het wel heel toevallig dat wij wel een klok in de kamer hebben hangen die daar wel bij past. Had ik natuurlijk wel meteen tegen hun kunnen zeggen. Had ik hun de klok gegeven en dan waren wij naar australie gegaan. Als het allemaal maar eens zo simpel was.
Anderzijds denk ik nergens anders aan hoor. We hebben dringend een nieuwe slaapkamer nodig maar ik wil pas een nieuwe aanschaffen als ik zeker weet dat ik hier blijf. Anders koop ik er een down under. Zo gaat het met meerdere dingen, zoals televisie(we hebben een universele afstandbediening maar daar kunnen we het contrast niet mee veranderen, de kleuren zijn niet goed meer, ik kon mijn dvd over australie amper zien op de tv) en eigenlijk hebben we een nieuwe droogmolen nodig maar aangezien ik nog niet weet of ik hier blijf of niet koop ik deze dingen nog niet. Lastig he?

Verder wacht ik nu weer even op jullie reacties.

Zoals jullie hebben kunnen lezen op hyves kan ik mijn opleiding voor doktersassistente alsnog afronden zodra ze voor mij een stageplaats hebben. Ik krijg daar een half jaar voor maar ik moet dus ook nog 3 theorie-examens doen. Ik denk dat ik daar maar eens mee aan de slag ga. Heb een hoop in te halen.

Groetjes en een fijne avond.

Heidi

Voor mij vandaag verder alleen een luidruchtige *&^&*&^ De droger heeft het zojuist begeven  :cry:

Drie maanden geleden al een nieuwe wasmachine moeten kopen, want die begaf en mag dus morgen een nieuwe droger uitzoeken. Beiden zouden niet mee gaan in de zeecontainer, maar ik heb nu geen keuze meer...

Ga dus straks maar even googlen op een goede en niet te dure droger..... :x

Fijne avond en tot morgen (waarschijnlijk)

Sacha

Hoi Sascha,

Ja. zoiets is ook ons wel eens overkomen. 3 jaar geleden hadden wij voor de wasmachine een monteur laten komen en toen bleek dat hij niet meer te maken was, Ik had toen ook aangekaart dat de droger niet goed droogde. Daar kon hij dan meteen even naar kijken. Ze waren beiden niet meer te repareren en toen moesten we ze van narigheid allebei nieuw kopen. Kwam heel slecht uit want we hadden net smorgens bij de notaris de hypotheek overgesloten en dat kon alleen doorgaan als ze zelf even het verschil voor schoten. Dat was niet zo erg, maar we wisten toen nog niet dat we dezelfde dag nieuw apparatuur moesten kopen. Daar was dus geen geld voor, hebben we mijn broer maar even lief aangekeken?en hij trapte er nog in ook. Hij heeft het wel teruggekregen hoor.

groetjes Heidi

Wij hebben het in Nederland een keer gehad dat de wasmachine elke keer vreselijk veel lawaai maakte als hij ging centrifugeren. Snapten er niets van en op een gegeven moment toch maar iemand gebeld om er naar te kijken. Bleek dat er een BH beugel is zat. die was compleet door de gaatjes heen gegaan, want wij konden hem niet zien zitten. Het gekke was ook dat ik helemaal geen BH beugel mistte :? We hebben hier een wasmachine gekocht van Bosh en dat kostte ons 649 dollar en omdat het zo'n zuinige machine is met water en stroom krijgen we nog 200 dollar van de overheid terug :), dus uiteindelijk is dat omgerekend 255.93 euro voor een Bosh wasmachine. Dat is volgens mij wel goedkoper dan in NL.

Heidi, ik was bezig met het eten koken en probeerde 2 wedges los te krijgen die vastgevroren zaten... de rest hoef ik denk ik niet te vertellen ;) Heb nu onder dat litteken een bobbeltje zitten en dat gaat denk ik niet meer weg. Voelt wel raar :) Toen we terug moesten naar het ziekenhuis om de eruit te laten halen hoefden we helemaal niet lang te wachten, omdat de zuster dat zelf kan doen en we mochten meteen mee komen. Dat scheelde wel. Heel grappig was dat we thuis al een tas hadden klaargemaakt met wat drinken en een paar boterhammen, want toen we naar het ziekenhuis moesten om het te laten hechten hebben we zo lang daar moeten wachten dat we aan het einde van de avond beiden bijna instorten, omdat we die dag alleen ontbeten hadden ;) Ik zei nog tegen Mark "Nu zul je zien... maken we boterhammen klaar en nemen we drinken mee en hebben we het helemaal niet nodig!" Was achteraf nog waar ook :)

Wij zijn trouwens ook in Monkey Mia geweest tijdens onze reis en dat was best leuk. We zaten in een van de goedkoopste cabins en dat konden we zien ook! We hebben er twee nachten geslapen en zaten ook direct aan het strand. Dat was wel heeel gaaf! De Dolfijnen waren erg leuk om te zien, maar mijn camera was een dag of 2 daarvoor gestolen, dus moest foto's maken met m'n telefoon... Weet alleen niet of ik er een hele week zou willen blijven.

[quote author=Sacha link=topic=9116.msg123019#msg123019 date=1217617120]
Drie maanden geleden al een nieuwe wasmachine moeten kopen, want die begaf en mag dus morgen een nieuwe droger uitzoeken. Beiden zouden niet mee gaan in de zeecontainer, maar ik heb nu geen keuze meer...

Sacha
[/quote]

Probeer inderdaad de allergoedkoopste te vinden, of misschien een 2e-handse die je dan over een half jaartje voor hetzelfde bedrag weer verkoopt .. :)

Back