Ben aan het genieten van een heerlijke welverdiende vrije middag
Suzanne is met haar buurmeisjes in de speeltuin en zojuist is Danielle daar met mijn schoonmoeder ook naar toe vertrokken. De speeltuin in bij ons aan de overkant en voor het enorme bedrag van 16,5 euro per jaar is het hele gezin lid, inclusief oma. Anders is de entree 50 cent...
De dames zijn dan in gezelschap van allemaal kindjes van school en de creche, schommels, zandbak en zwembad en oma verzorgt de drankjes en een ijsje. Mijn schoonmoeder geniet van de tijd die ze nu nog heeft met de kleinkinderen en ik geniet van mijn vrije tijd. Ik voel me nu dus ook absoluut niet geroepen om te stofzuigen of de was te vouwen... komt later wel!
De zandbak in onze achtertuin blijft lekker dicht vandaag en Suzanne gaat vanuit de speeltuin door naar oma om daar te logeren. Is ook weer leuk voor Danielle, want die krijgt dan 's avonds lekker alle aandacht van papa en mama. Ze is nu bijna 2 (nog 2 weken) en moet echt om de aandacht vechten met haar grote zus. Suzanne wordt over 4 weken al weer 5 en weet alles zo veel beter.... Want "zij is al 2x in Australië geweest en Danielle pas 1x keer hoor".
Heb net ook nog lekker met mijn schoonmoeder zitten kletsen. Die zit haar tweede vakantie naar Australie al te plannen. De eerste was 25 jaar geleden, een bezoek met haar moeder aan haar 3 broers in Melbourne. Ze wil eerst naar ons komen, dan doorvliegen naar haar broers voor 3 weken en dan terug via ons voor nog een week. Heb al gezegd dat ik het best vind, maar moet tegen die tijd wel de agenda er bij houden, want er zijn meer gegadigden voor die extra slaapkamer!
Mijn moeder zal zeker ook een paar weken komen, mijn schoonvader (met of zonder zijn vriendin) zullen we ook mogen verwelkomen en dan hebben we nog onze oude buren! Zij hebben zelf zo'n 30 jaar geleden in tijd in Sydney gewoond en zijn door omstandigheden weer terug gekomen, maar zeggen nu een mooi excuus te hebben gevonden om op vakantie te gaan en ik geloof ook echt dat ze komen. Ze zijn nl. erg begaan met onze kinderen, zien ze een beetje als familie doordat ze beide zwangerschappen van heel dichtbij hebben meegemaakt. Ze woonden 2 verdiepingen onder ons in ons oude huis en dat was altijd lekker makkelijk een bakkie doen. Ook toen Suzanne eenmaal was geboren, babyfoon aan en 2 verdiepingen lager was de gezelligheid! Dat heb ik ook erg moeten missen toen Danielle eenmaal was geboren. We waren toen net verhuisd (1 maand) en hadden nog niet echt contact met onze nieuwe buren.
Van al die andere mensen die roepen dat ze ons komen opzoeken heb ik zoiets van "eerst zien, dan geloven", want dat zal vaak grootspraak zijn!
Ben nieuwsgierig naar de foto's, dus zal Hyves wel in de gaten houden.
Suzanne kan niet wachten om naar Australie te gaan. Zeis er nu 2x geweest en zeker de laatste keer heeft veel indruk op haar gemaakt. Ze wil graag terug naar het land waar we vaak gaan zwemmen en lekker BBQ-en (mag ze papa helpen), waar er kangoeroes lopen en koala's en papagaaien. We hebben tijdens onze vakanties altijd veel gefilmd en dat maak ik dan tot een leuk filmpje voor de familie en voor de kinderen ook leuk om weer eens terug te kijken. Van onze eerste vakantie heb ik 10 uur film terug gebracht naar 1 uur (2 maanden vakantie) en zo hebben we inmiddels een aardige collectie. Kijk maar eens naar de trailer van onze vakantiefilm op Hyves (onder de gadgets) of op onze site. Kan je ene beetje zien wat nu mijn hobby is.
Oja... Nederland is dus best groot... Ik hoefde vanochtend geen badje te vullen... de regen kwam weer eens met bakken naar beneden.... pas om een uur of 11 werd het droog en warm!
Leuk trouwens dat je Hyvt (?) met een dame uit Oz. In het engels? Altijd handig!
Groetjes,
Sas