KLETSDOZEN Afgesplitst

Hai hai,

Ik moet de medicals nog doen, maar dat kunnen wij gewoon zelf hoor!
Jij en ik hebben volgens mij een dusdanig duidelijk verhaal dat we geen bureau nodig hebben. (jij hebt wel de kids, maar dat is ook niet zo lastig alleen weer een extra formulier. aangezien jullie engels veeeeeel beter is dan het mijne moet dat lukken!
Ik verzamel alles wat er in de checklist staat, George is mijn sponsor mét australisch paspoort en wat kan een bureau meer doen dan ik zelf?
Ik denk dat het anders is als je 1 van de andere visa nodig hebt, dan moet je heel duidelijk de procedure volgen.
De paneldocter stuurt de spullen naar het adres wat jij opgeeft heb ik begrepen.
Alleen de foto's van de GGD worden naar de paneldokter gestuurd.

Baantjes... op zich valt het wel mee hoor hihi
2 jaar supermarkt, 2 jaar "koffiejuffrouw" maar toen was ik net van school af hahaha
Vanaf 1992: 7 jaar tandartsassistente, 2 jaar (ook al toen ik nog bij de tandarts werkte) in de vloerenzaak (hout, laminaat en kurk) toen bij een groothandel voor tapijt en laminaat en daarna gemeente ambtenaar en dat doe ik ook al weer 7 jaar.
Dus ervaring genoeg! Ik heb nog nooit zonder werk gezeten en dat doen we daar ook niet.

Dat ervaringscertificaat is hartstikke mooi! .... maar dan moet je het wel in Nederland gebruiken  :wink:
Hier is het erkend, maar daar volgens mij niet.
Buiten dat neemt het weer een aantal weken in beslag moet ik er vor naar een ROC en kan het tot 1500 euro kosten. (aftrekbaar)
Ik ga nog even uitzoeken of ik er in Oz wat aan heb, anders ga ik er niet mee verder.
Advies was trouwens om toch voor de baan die ik ni heb een MBO niveau 4 certificaat aan te vragen en niet voor assistente, want dat was te lang geleden.


Wat zullen je schoonouders opkijken over deopmerking van het tuinhekje!  :grin:
Dat is humor!

Heimwee.... volgens mij heb ik dat nog nooit gehad.
Ik moest altijd huilen als we allemaal weer in de auto zaten om naar huis te gaan  :roll:
Ook op vakantie... ik pas me kennelijk zo snel aan dat ik het erg vind weer weg te moeten.

Meubels: de reden dat wij zo min mogelijk meenemen is natuurlijk ook voor die kosten van een container!
Belachelijk vind ik het! Voor 4000 euro koop ik alles nieuw en dan staat het er met een week.
Zal wel aan mij liggen maar goed.... het zijn maar spullen.
Het enige wat ik echt mee wil hebben is mijn oude boerenbont servies, maar dat kan ook per post opgestuurd worden in doosjes.


En je auto Heidi: Is het contactslot kapot ofzo?
Wat wazig dat hij het niet meer doet!

Dat paspoort voor jeremy komt wel goed.
Wij hadden dat van Goerge vrij makkelijk geregeld.

Succes met alles!
En Kevin... slaap lekker vent!
Ik wordt ook niet wakker als George terug komt na een storingsdienst midden in de nacht hoor  :cool:
Dus je hoeft je niet te schamen Heidi.
De ramen staan open, de honden liggen beneden, ik slaap zo'n beetje boven de achterdeur en ik word gewoon NIET wakker!
En dan wordt er ook nog gedouches enzo voor hij in bed stapt hè? Zal wel vertrouwd geluid zijn.

Ik denk dat het met Kevin vanzelf overgaat.
Wie weet doet hij het wel slaapwandelend.  :wink:
Als je maar niet de deurklink andersom gaat zetten, want daar werd ik vroeger helemaal hysterisch van.
(ik slaapwandelde veel en vaak)

Mazeltjes maar weer!
Ga een bakkie koffie drinken  :up:

Franciska
 
Hoi Franciska,

Volgens mij heb ik voor de kinderen geen extra formulieren nodig voor de visumaanvraag omdat ze beiden een eigen australisch paspoort hebben/krijgen en niet met mijn visum "meeliften".

Of mijn engels veeeeeel beter is dan van jullie weet ik niet. Mijn man spreekt goed engels maar bij mij is het niet zo denderend. Ik oefen veel aan de telefoon met mijn schoonzusje maar af en toe gooi ik er nog nederlandse woorden door als ik het even niet meer weet. Dat verstaat ze ook wel want mijn schoonouders praten onderling ook gewoon nederlands. Dus ze is er mee opgegroeid.

Wat betreft al mijn diploma's; er is er maar een geldig, dat is alleen mijn kmbo opleiding administratie. Ik moet dit diploma nog naar colo sturen voor een statusverklaring zodat ze down under kunnen zien wat mijn diploma waard is qua niveau. Met dat diploma zou ik werk kunnen zoeken als receptionist of data entry medewerkster of boekhoudkundig medewerkster maar daar heb ik nooit geen werkervaring in opgedaan en dat is tegenwoordig waar het allemaal omdraait. De rest heb ik wel eens gedaan dus ik ga gewoon even referenties verzamelen bij mijn vorige werkgevers. Ik heb 2 jaar bij een huisarts gewerkt en alleen maar administratief werk gedaan, zoals afspraken inplannen, recepten uitschrijven aan de hand van een receptenbandje die 24 uur ingesproken kan worden, nieuwe patienten inschrijven, labuitslagen door geven en gewoon triage aan de telefoon. Volgens mij zijn dit allemaal werkzaamheden wat ook voorkomt in een medical centre in australie. Even een referentie verzamelen van mijn oude werkgever. Volgens mijn collega's deed ik mijn werk goed maar was ik niet ervaren genoeg om zelfstandig alle medisch technische handelingen uit te voeren, Daar wil ik ook niet echt iets mee gaan doen.
Zoals je op hyves hebt kunnen lezen in mijn blog kan ik mijn opleiding af maken maar dan moeten ze van het nti wel snel met een stageplaats op de proppen komen anders redt ik het niet binnen een half jaar.
Ik ga zometeen even verder met de theorie. Ik moet zeggen dat ik liever op deze site verderneus.

Mijn schoonouders zullen zich zeker afvragen hoe wij dat weten van dat tuinhekje. Toch wel grappig dat je dat in de gaten kunt houden. Zelfs "onze"bus staat voor de deur. Dat is de bus waar wij vele km-ers mee hebben afgelegd.
Mijn schoonvader heeft toch wel humor hoor. Ik vertelde in de vorige post over een vrouw die na ruim 40 jaar weer naar nederland verhuist. Op realestate.com.au staat haar huis ook en ze is inmiddels al aardig in prijs gezakt om het maar zo snel mogelijk kwijt te raken. Ik had dus mijn schoonvader ook verteld dat ik dat huis op het internet had gezien. Weet je wat hij zegt? Heb je mij ook op de wc gezien toen we daar waren. Nou ik zei dus; nee, want die foto's waren hoogstwaarschijnlijk al gemaakt voordat hij er ging zitten stinken. Hij lachen dus. Praatjesmaker. Hij heeft altijd praatjes voor 10, zelfs toen mijn schoonmoeder tijdens een middagje doetinchem flauwviel in met de ambulance naar het ziekenhuis moest, toen kwam hij nog vrolijk binnen. Ze gingen met de trein smiddags en hij kwam alleen met de taxi terug. Ik zei; waar is de andere helft. Nou die hebben ze opgesloten zei hij vrolijk. Ik had toch wel zoiets van; nou effe serieus en toen kwam het verhaal van het flauwvallen ed. Ze kon er zelf ook om lachen, achteraf .
Ze lag zich 3 dagen stierlijk te vervelen omdat ze de afdeling niet afmocht ivm de holterregistratie. Ook nog nationale feestdagen(koninginnedag en hemelvaart) waarop artsen alleen zondagsdiensten draaien. Geen arts te zien dus.
Jammer dat ze dus ook niet de eerste koninginnedag van kevin kon zien met de versierde fiets, die ik de avond ervoor met mijn schoonvader samen heb versierd tot 22.30 uur zo'n beetje.
Ik had toch aardig wat hulp in huis van hem, zoals het versieren van de kamer met kevin's verjaardag en ook buiten versieren. Hij is vrij groot en kon overal aardig makkelijk bij. Scheelt al weer een trap pakken.

Ik las dat jullie ookniet veel meenemen ivm de ruimte en de kosten van de container. Als ik zo kijk zagen jullie meubels er nog redelijk goed uit. Als je dat niet meeneemt moet je ook alles nog gaan verkopen via marktplaats of iets dergelijks.
Bij ons zijn de meubels al niet zo heel mooi meer omdat de katten het als krabpaal gebruikten. Heeeeel eerlijk gezegd was ik er al een beetje op uitgekeken dus tijd voor wat nieuws, joepie!!!!!

Ik ga zo heel eventjes kijken via google of ik meubelzaken kan vinden op het internet waar ik mijn droominterieur kan vinden.

Ik zag wel staan dat jouw boerenbont servies wel meemoet. Dat heb ik ook met mijn goede servies. Dat heb ik namelijk geerfd van mijn oma die 10jaar geleden is overleden. Daar ben ik heel zuinig op, alhoewel een schoteltje al is gesneuveld helaas. Verder heb ik ook nog haar kunstboom gekregen maar die is inmiddels niet zo mooi meer maar ik kan er eigenlijk ook nog geen afstand van doen omdat hij van haar is geweest.

Wat betreft de auto; ik denk inderdaad dat het iets te maken heeft met het contactslot. Toen de anwb is geweest heeft die monteur het zo in elkaar gefixt dat ik er mee naar huis kon rijden. Thuis nog een paar keer geprobeerd te starten maar toen deed hij het niet. de volgende morgen nog maar eens geprobeerd maar toen deed hij helemaaaaal niks meer. Met deze auto hebben we echt pech. Achteraf hadden we beter met die oude toyota kunnen blijven rijden. Wel een oud beestje maar motorisch nog zeer goed.

Ik weet ook niet of kevin slaapwandelt. Soms lijkt hij wel bewust wakker want dan gaat hij zitten duwen om mijn man het bed uit te krijgen, zoiets doe je niet als je slaapwandelt volgens mij. Maar goed dat we traphekjes boven hebben want hij zou maar van de trap stuiteren. Het komt best wel een keer goed denk ik. Over 10-15 jaar waarschijnlijk pas. Hij is ontzettend graag bij mij in de buurt. Ergens vind ik het zelf ook wel schattig hoor. Als je dan smorgens wakker wordt en dat blonde koppie op je arm ziet liggen dan is dat toch wel weer een heel rijk gevoel. Al voelt me arm soms dood aan als hij er een poos op heeft gelegen.

Ik heb het zelf heel vroeger ook gedaan. Ik had rolluiken opmijn slaapkamer en daar ging ik dan snachts druk aan zitten te rukken dat mijn ouders er gek van werden. Maakt dus blijkbaar een hoop lawaai.
Ben smorgens ook wel eens wakker geworden met een plok haar op mijn kussen. Bleek later dat ik met een nagelschaartje haar had proberen af te knippen. Laat dit hooguit een jaar of 10-12 geleden zijn. Gek mens dat ik ben.

Ik geloof dat ik nu wel op alle onderwerpen van jou post gereageerd heb dus ik kap er mee voor vanavond. Ik ga even gezellig tv kijken met mijn mannetje. Hij was vanmiddag eens vroeg thuis (16.45 uur) en heeft het hele weekend vrij tot maandagmorgen. Het is ook wel vaak voorgekomen dat hij zatermorgens pas thuiskomt en zondagavond weer moet gaan. Vaak ligt hij zondagsmiddags ook nog wel eens in bed. Dat is alles behalve gezellig maar een mens moet soms slapen. Hij heeft nu echt weekend.

Groetjes heidi
 
Even over meubels kopen in Australie. Je hebt hier wat goedkopere zaken zoals Super A Mart en Harvey Norman, maar dat moet echt je smaak zijn (veel bloemetjes, tierelantijntjes) en de kwaliteit is vaak redelijk ver te zoeken. Veel spaanplaat en wankel.
Je hebt hier ook duurdere winkels zoals Freedom en daar betaal je voor een eettafel (ongeveer 2 meter bij 90 cm waar 6 stoelen aan passen) tussen de 1000 en 1200 dollar en dan heb je stoelen er nog niet bij. Het is hier wel redelijk aan de prijs, tenzij je het niet erg vindt om spaanplaten meubels te hebben. De banken en stoelen zijn vaak ook enorm groot. Beetje pompeus zeg maar en heel Amerikaans. Ik ben nu heel blij dat wij toch onze bank en 2 feautuils hebben meegenomen, want ik zou hier niet zo snel kunnen slagen denk ik...
IKEA hiis niet twee keer duurder denk ik, maar wel iets. Het assortiment is ook iets minder uitgebreid.

Wat ook grappig is... De bedmaten zijn hier heel anders. Ze hebben hier geen matrassen van 220cm lang, maar 203 is het langste. Dat is erg fijn als je vriend 195cm lang is :) Z'n voeten liggen net op de rand van het bed.
Twee aparte matrassen kan wel, maar dat wordt erg duur en eenpersoonsmatrassen zijn volgens mij niet langer dan 187cm of 190cm. we hebben laatst een dekbed en beddengoed gekocht. Allebei Super King size (lit jumeaux zeg maar) en het dekbed is kleiner dan de dekbedhoes. elke ochtend hebben we bovenaan bij ons hoofd een strook hoes waar geen dekbed in zit! Beetje irritant, maar goed... Een boxspring is hier trouwens een ensemble ;)

Je zit er hier natuurlijk ook mee dat je geen beddengoed kunt kopen voor je Nederlandse bed. Als je je bed mee zou nemen zou je dus in Nederland voor een aantal jaar beddengoed aan moeten schaffen. Leuke bedden kun je hier wel vinden, maar ze zijn wel redelijk aan de prijs vind ik. Wij hebben naar een bed gekeken en zouden met matras ergens rond de 4000 a 5000 dollar uitkomen (2400 tot 3000 euro). We hebben nu nog steeds geen bed en slapen nog op onze self inflatable matjes ;) Wij gaan uiteindelijk voor een ensemble, omdat dat gewoon een stuk goedkoper is.

Mark heeft trouwens helemaal geen last van heimwee. Had hij in 2000 ook niet toen hij hier 7 maanden was.
 
Hoi Annemiek,

Ik heb even gekeken naar de sites die je noemde in jouw post maar dat is inderdaad niet mijn smaak. Ik hou niet zo van tierelantijntjes en potjes en pannetjes. heb wel op de site van ikea een mooi bed gezien waarvan het bedframe alleen al 359 dollar was. Op zich wel mooi maar dan moet er nog wel een matras bij en nachtkastjes ed. Wat meubels betreft is het denk ik makkelijker om ter plaatse te kijken. Op het internet is het altijd lastig omdat je niet kunt zien hoe verschillende onderdelen bij elkaar staan.
Ik heb laatst in een reclamefolder hier een mooi interieur gezien. Ik geloof dat het leenbakker was of kwantum. Ik dacht als ik dat nou koop dan neem ik het zomee maar het probleem is dat de douane aankoopbonnen wil zien als bewijs dat je het minimaal 1 jaar in je bezit hebt. Dat is dus geen optie en je betaalt veel meer aan ruimte voor de container/kist.
Ik ben al aardig aan het bedenken hoe ik alles wil hebben terwijl ik nog steeds niet zwart op wit heb dat ik wil gaan. Zoals Sacha schreef: mijn hoofd wil wel maar mijn hart is er nog niet aan toe, ondanks dat het zo'n ontzettend mooi land is.

@ Sacha: Hoe was je dagje dolfinarium; Is het niet in het water gevallen qua onweersbuien. Met het onweer viel het hier nog wel mee, alleen donderdagavond een half uurtje onweer. Verder was het alleen regen maar lang niet zo veel als in rotterdam en amsterdam.

Ik denk dat ik vandaag maar eens een hele lange brief naar mijn schoonmoeder ga schrijven(lees typen) want ze wil altijd graag op de hoogte blijven van ons reilen en zeilen en dat lukt aan de telefoon ook vaak niet. Het is dan alleen van hoe gaat het en hoe is het met de kinderen  en bla bla bla. De echte dingen worden dan vaak vergeten.
Toen ze hier waren heb ik het er met haar ook wel eens over gehad of dit huis genoeg op zou brengen om de hypotheek te kunnen aflossen ed. En dat we volgens haar makkelijk kunnen wennen en werk kunnen vinden. Ik denk dat ik haar maar eens een brief ga sturen met alle ins en outs over het verhuizen naar australie. Dan weet ze ook hoe ik er precies over denk en dat ik er niet negatief tegenover sta maar dat ik toch nog twijfels heb over het slagen van de hele operatie.
De laatste avond voor hun vertrek naar australie terug heb ik samen met mijn schoonmoeder nog 2 glazen passoa jus gedronken om de vakantie te "herdenken"Je wilt niet weten waar we het allemaal over gehad hebben. Als de buurman dit eens wist................. het ging over hem namelijk

Ik ga nu eerst even een lekker pizza naarbinnen werken en dan zal ik eens een begin maken aan die brief.

groetjes heidi
 
Goedemorgen dames!

Raar maar waar, ik heb eindelijk een rust moment voor een lekker verhaaltje: Zit op mijn werk :smile:

Kreeg gisterenavond nog een telefoontje van een klant dat hij vanochtend om 7 uur en uitzendkracht nodig had. Aan de klant toch maar vriendelijk uitgelegd dat het inmiddels half 8 was en ik lekker op de bank hing voor Greys Anatomy en daarna het Olympisch Journaal wilde kijken. Afgesproken dat ik vanochtend om 6 uur op kantoor zou zijn en dan gelijk zou gaan bellen. Was goed en missie gelukt, heb iemand uit z'n warme bed gebeld en die naar zijn werk gebracht, keurig op tijd! Inmiddels zijn ook de salarissen van mijn jongens en meisjes de deur uit, dus heb ik lekker even de tijd om bij te lezen en schrijven.

Dolfinarium:
Heerlijk, het weer was natuurlijk een klein drama, maar gelukkig hadden we regenjassen bij ons. Mijn moeder en de meisjes hebben hun ogen uitgekeken. We hebben eerst lekker koffie gedronken in dat restaurant onder water. Zo prachtig dat je de dolfijnen langs ziet zwemmen en dat ze ook echt naar je kijken. Ik zag daar iemand een truukje doen, hij gooide telkens een boekje in de lucht en de dolfijn probeerde dat te pakken met zijn/haar bek, heel leuk om te zien, ze waren echt aan het spelen met een ruit er tussen. Nu heb ik zelf ooit eens gezwommen met dolfijnen en dit komt er dan nog het dichtste bij in de buurt.
Danielle was erg onder de indruk van de walrussen, want ook die kan je nu van onderwater bekijken. Mens, wat zijn die groot! En helemaal voor zo'n klein meisje. Ze stond dus ook heel hard te roepen "niet doen" wanneer er een op haar af kwam zwemmen.
Suzanne heeft geprobeerd roggen te aaien, maar haar armpjes waren vaak net te kort. Het was ouderwets genieten van de zeeleeuwen en dolfijnenshow. Prachtig om te zien en heb het deze keer maar allemaal gefilmd voor later. Ik geloof dat we al sinds 1996 ieder jaar gaan en telkens neem ik alleen wat foto's, nu eindelijk de camera maar eens meegenomen. Wat knippen en plakken, muziekje eronder en we hebben weer een leuk familiefilmpje!

Meubels:
Ga me gewoon heerlijk uitleven in de Ikea. We komen daar nu ook wanneer er nieuwe meubels gekocht moeten worden, of lampen, of beddegoed, of bestek, of servies....mmmm als je iets te hard Ikea roept bij ons in huis, valt het uit elkaar...
Ik heb wel al op de site gekeken van Ikea Australie en merk dat er inderdaad een kleiner assortiment is. We nemen de tafels met eetstoelen en sitetable dus ook maar gewoon mee. Glas met geborsteld aluminium, heel mooi, heel strak en niet overal verkrijgbaar.
Ook wij zullen nog een bedprobleem krijgen. Dirk is 1.96, dsu dat zal het grootste bed uit de winkel moeten gaan worden aners hangt er een stukje Dirk uit het bed.
Hier kom ik steeds meer dingen tegen die toch maar niet mee gaan. Waarom zou ik mijn bestek en servies e.d. meenemen? Het duurt 6 tot 8 weken voor die container eens voor de deur staat en al die tijd zal ik toch niet van plasticbordjes gaan zitten eten  :lol:
Daarnaast zijn die spullen ook wel eens aan vervanging toe. Het servies hebben we gekocht toen we gingen samenwonen in 1991, da's dus bijna antiek :grin: (van Blokker)

De engelse taal:
Dirk en ik zullen hard moeten leren om een andere taal onder de knie te krijgen. Wij praten nu engels tegen elkaar wanneer de kinderen erbij zijn en het niet mogen horen en dat zal straks niet meer lukken. Suzanne begint steeds meer woordjes te kennen "I like flowers" "I love you mummy" the milk is in the fridge" "Ik wil in the middle zitten" Heel leuk om te horen, ze begint nu ook engelse liedjes te zingen. We hadden wat kinderdvd's gekocht tijdens onze laatste vakantie en daar kijkt ze nu vaak naar (Iets van ABC the Learning Center ofzoiets..) en zingt dat nu ook mee.
Danielle heeft heel veel moeite met het wisselen tussen 2 talen. Wanneer ze haar zus heeft geslagen zeg ik haar dat ze niet mag slaan maar "aai moet doen... en vervolgens probeert ze dan in het oog (jawel "eye") van haar zus te prikken. Mijn neus is ook een "nose", haar neus is gewoon een neus. Maar gedag zeggen gaat netjes "byebye" en geheel in Teletubby stijl krijg ik altijd een "big hug" vam mijn meisje.
Misschien is dit vor mij het moment om mijn frans op te poetsen...

Medicals en VOG:
Alles is direct gefrontload, ik blijf hopen om een snelle behandeling. Helaas weten we nog altijd niet of een joboffer bij een skilled independent kan zorgen voor priority. Zal vandaag maar eens voorzichtig gaan informeren of mijn contactpersoon bij Buysse al terug is van haar vakantie!

Dames,
Zal proberen vanavond nog even verder te schrijven, maar de collega's komen zo binnen en ik moet nog even koffie zetten anders gaan ze huilen!

Groetjes,
Sas
 
HOi Sacha,

Ik had niet verwacht dat je vandaag al zo vroeg zou reageren. Ik was al 2 dagen aan het kijken of er reacties waren en was aardig verbaasd toen ik de tijd zag waarop er gepost was. Heb je een eigen uitzendbureau en zo ja ga je dat in australie ook doen. Ik weet niet beter dan dat ze hier in de achterhoek pas rond 8.30 uur pas beginnen met het werk op een uitzendbureau.

Wat betreft de engelse taal: darren, mijn man gooit er al regelmatig engelse woorden doorheen en volgens mij verstaat kevin het meeste er wel van. Jeremy praat nog geeneens nederlands, laat staan engels.
We hebben wel zo'n boerderij met muziekjes, waar mee je in het engels en nederlands spelenderwijs de boerderijdieren leert en het tellen tot 10 en de kleuren. Als we dan toch besluiten om te gaan ruim ik al het andere speelgoed op totdat we de hele dag alleen het engels en nederlands horen op dat ding.

Ik geloof dat zo langzamerhand de tekst op begint te raken. De reacties worden weer iets minder en het duurt ook langer voor er gepost wordt.

Zoals je op hyves kunt zien is onze auto al een week kapot. Ergens zit er iets niet goed in het stuurslot. Ook de sleutel doet het niet meer, de centrale vergrendelingszender bedoel ik dan. We hebben daarvoor pas een nieuwe aangevraagd. Alles bij elkaar zal het wel weer een duur geintje gaan worden.
Vanmiddag kwamen er 2 monteurs met een auto en ze hadden bij voorbaat al een kabel meegenomen om de auto mee te slepen.

Zaterdag 6 september hebben we een straatbarbeque van de Plus supermarkt. Vorig jaar september kregen we bericht dat we de straatprijs gewonnen hadden. We kregen de brief met de mededeling dat we in april nader bericht zouden krijgen omdat de weersomstandigheden in oktober niet gunstig waren voor een barbeque in de openlucht. In april hadden we nog geen bericht dus had de buurt al zoiets van; dat wordt toch niks meer. Tot afgelopen zaterdag de buurvrouw voor de deur stond dat het dan toch eindelijk ging gebeuren. Zij is contactpersoon van deze barbeque. Het gaat dus om een volledig verzorgde barbeque ter waarde van 750 euro.

Verder is er eigenlijk niet zo veel meer te melden. Ik heb de huisraad al geselecteerd wat wel en niet mee moet, ik heb mijn aanvraagformulier al ingevuld ed. Ik ben eigenlijk al best ver in de "organisatie", maar de daadwerkelijke beslissing laat misschien nog wel even op zich wachten want zoals jij zo mooi beschrijft: mijn hoofd wil wel maar mijn hart is er nog niet aan toe.
Het enigste wat ik momenteel doe is australie jobsites aan het bekijken en realestate sites. Zolang je niet weet waar je gaat werken en hoeveel je gaat verdienen is het moeilijk zoeken naar een geschikt huis.
Van mijn schoonzusje weet ik dat de banken het liefst hebben dat je 10-15% zelf bijdraagt aan de financiering van het huis. Als je dan zoekt naar een huis rond de 250.000 dolllar dan heb je al gauw 25.000 dollar nodig+de kosten van een nieuw interieur. Dat wordt dan aardig sparen.
Wij zitten de eerste tijd bij mijn schoonouders dus dat scheelt financieel al weer, al zullen we ze natuurlijk wel kostgeld geven want met 2 volwassenen, 2 kinderen extra is het voor mijn schoonouders extra druk.

Mijn ouders weten nog niks van mijn plannen. Zij weten niet beter dan dat we definitief voor een leven in nederland hebben gekozen. Dat merk ik aan alle toekomstpraatjes die ze tegen de kinderen vertellen van Later dit en later dat enz.
Hoe hebben jouw ouders er op gereageerd dat je met de kinderen naar australie vertrekt. Behalve dat ze nu natuurlijk extra gaan genieten van de tijd dat ze nog hebben met hen.

Het gemiddelde uurloon is australie ligt tussen de 20 en 25 au$ heb ik gezien bij normale baantjes (medisch receptionist en chauffeur) Ik weet niet hoe het is bij IT-ers want daar heb ik me nooit in verdiept.
Je verdient dan gemiddeld 800 Au$ per week=3200Aus per maand bij een fulltime werkweek. Je hebt dan toch nog zo'n 7 maanden nodig om voor zo'n leuk huisje te sparen. Misschien nog wel langer omdat we toch eerst nog minimaal 1 auto moeten kopen. Zolang we bij mijn schoonouders wonen kan ik waarschijnlijk nog wel een van hun auto's gebruiken maar mijn man zal smorgens vroeg weg gaan als chauffeur en zowieso een eigen auto nodig hebben.
Misschien dat we in eerste instantie toch gaan huren en geleidelijk aan gaan sparen, want ik wil ook weer niet langer dan 3 maanden bij mijn schoonouders bivakkeren. Op een gegeven moment verlang je toch naar een eigen stek. We hebben bij hun in huis 2 kamers tot onze beschikking waar vroeger de oma van mijn man heeft gewoond. Zij is allang dood en nu is het ons vakantiehuisje. We hebben een ledikantje, commode en kinderstoel en wagen tot onze beschikkng dus eigenlijk hebben we het daar hartstikke goed.
Ik denk ook dat als ik op me zelf woon en mijn eigen huishouding te doen heb de heimwee minder snel toeslaat omdat je genoeg afleiding heb. Zowieso vanwege de kinderen.

Ik ga zo even mijn zoon van 4 vermaken. Hij heeft vandaag straf en mag dus niet buiten fietsen. Gisteravond is hij, ondanks dat ik hem terugfloot, toch langs de vrij drukke weg helemaal naar de supermarkt gefietst en ik heb hem aardig lopen zoeken. De schrik zat aardig in de benen omdat ik hem nergens kon vinden. Een buurvrouw die ik eigenlijk niet ken maar ze kende kevin wel van naam, wilde zelfs haar fiets pakken en mee helpen zoeken. Uiteindelijk na een aantal rondjes gefietst te hebben kwam meneer doodleuk aan fietsen van achter uit de straat met een pak hagelslag en een zak snoep. Ja, meneer was even wezen boodschappen doen zonder geld notabene.
Ik vraag me nog af hoe hij zomaar de winkel heeft kunnen uitlopen zonder gezien te worden. Later vertelde hij door het zelfde poortje van de ingang naar buiten te zijn gelopen.Kleine schmiegt.
Het is een vrij drukke straat dus er had vanalles kunnen gebeuren.

Van binnen kon ik er later toch om lachen maar ik moet zeggen dat ik er aardig ongerust over was. Ik had ook nooit verwacht dat hij zoiets zou doen. Ik wil dat hij alleen in onze straat blijft met zijn buurjongetjes en meisjes maar meneer wilde blijkbaar even zijn grenzen verleggen. Hij fietst sinds 3 mei, net 5 dagen voor zijn 4e verjaardag zonder steuntjes en ik denk dat hij zich nu aardig wat mans voelt want de rest van de buurjongetjes van 3,5 en 5 fietsen nog wel met zijwieltjes.

Nu stop ik er echt mee. Ik word vandaag gek van zijn gezeur om naar buiten te kunnen dus ik ga hem maar even een poosje bezighouden.

Vanavond zal ik meer foto's op hyves zetten van de binnenkant van ons huis. Nu moet ik eerst aardig opruimen want het is hier net afghanistan. Zo'nbeetje al het speelgoed ligt over de grond verspreid. Dat heeft jeremy trouwens gedaan. Hij gaat voor de mand staan en gooit alles naar achteren, ongeacht wie er in de buurt staat.

Tot vanavond.
Ps: weet je trouwens hoe ik bij hyves meer dan 5 foto's tegelijk kan oploaden. Ik heb van het huis iets meer dan 5 foto's om te laten zien maar dat schermpje laat hooguit 5 foto's te uploaden.

Groetjes heidi
 
He Heidi,

Zou niet weten hoe je er meer tegelijk kan uploaden op Hyves, dan maar steeds 5 per keer... wachten en weer 5...

Ga morgen even weer uitgebreid reageren, maar ben nu enorm aan het poetsen en doen, moet vanavond ballonnen opblazen en slingers ophangen... Danielle word morgen 2 jaar oud!

Groetjes,

Sas
 
Hoi Sacha,

:congrats:

Ik weet niet of dit goed overkomst anders in ieder geval van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je grote meid Danielle.

Maak er een leuke dag van

groetjes heidi

Tot morgen maar weer!!
 
[quote author=heidi76 link=topic=9116.msg123699#msg123699 date=1218548703]
Ps: weet je trouwens hoe ik bij hyves meer dan 5 foto's tegelijk kan oploaden. Ik heb van het huis iets meer dan 5 foto's om te laten zien maar dat schermpje laat hooguit 5 foto's te uploaden.

Groetjes heidi



[/quote]

Als je naar het uploaden van de foto's gaat staat er: anders uploade. Als je daar de 2e mogelijkheid van kiest krijg je een scherm te zien dat eruit ziet als je windows verkenner. Je kan dan alles aanklikken dat je wilt uploaden. Je moet alleen wel even zorgen dat je Java up-to-date is, anders doet ie het niet, maar dat zie je vanzelf. Succes!
 
Hallo Shuter street,

Dankjewel voor de reactie op mijn vraag mbt het uploaden van foto's op hyves. Ik ga het zometeen eerst even proberen.

groetjes heidi
 
Wij hebben geen bonnetjes hoeven laten zien van spullen in de container die jonger zijn dan een jaar. Wij hebben het gewoon op de lijst geschreven met alles wat meegaat. We hebben het ook verpakt in originele dozen, maar er zijn ook mensen op het forum volgens mij die het niet aangegeven hebben en niemand is er achter gekomen. Geen idee meer wie het was, maar het het hier wel eens gelezen.

Sacha: Dirk heeft dan hetzelfde als Mark. Als we in een beddenwinkel op een bed gaan liggen liggen z'n voeten precies op de rand. Je kunt hier natuurlijk wel grotere bedden krijgen, maar dan moet je het op maat laten maken en dat kost natuurlijk weer veel meer. Wij vonden het echt heel raar, want Mark is toch echt niet de enige lange persoon in Australie. Er zijn nog veel langere mensen als hij. Bij Ikea is queensize trouwens het grootste wat je kunt krijgen en dat is 203X153
Laat je trouwens niet foppen met de afmetingen van European cusioncovers ;) Wij hebben onze kussens vanuit Nederland meegenomen, maar kunnen hier geen kussenslopen kopen :) Onder Europese kussenmaten verstaan ze hier kussens met een afmeting van 50x50cm!

Het is hier redelijk fris trouwens... Heb net een recept voor kruidnootjes opgezocht en ik denk dat ik dat vandaag maar eens ga maken. Moet me toch bezig houden op de een of andere manier ;)
 
Hoi Annemiek,

Ik heb nu even rust. Kevin is met de buurman even fietsen, ze moesten bij iemand die op vakantie is vogels voeren dus die blijven wel eventjes weg. jeremy ligt nu lekker in zijn bedje. Ik had me eerst even druk gemaakt, Nu de kinderen niet in de buurt zijn kon ik even rustig de vaatwasser leegmaken en de keuken en bergingvloer even schrobben. Daar krijg je het altijd mooi warm van dus ik dacht; ik ga even reageren op jouw berichtje, even afkoelen. Ik had je berichtje vanmorgen al gezien maar met 2 kinderen achter je kun je ook niet echt de gedachten erbij houden.

Ik zag dat je kruidnootjes ging bakken. Lukt dat wel met een hand. Je hebt toch de arm in de mitella zitten. Lijkt me wel lekker.Daar krijg je echt zo'n sinterklaasgedachte bij.  Bij jullie is het nu winter al wordt het in queensland nooit zo heel koud. Gisteren was het hier ook hondenweer. De hele dag aan een stuk door buien, soms met een beetje onweer. Net weer voor de herfstvakantie. Dat noemen ze hier dan zomervakantie...........! We hebben de eerste weken gelukkig wel mooi weer gehad. Het zwembadje heeft de hele week in de tuin gestaan en er waren kinderen bij die ik nooit eerder had gezien.
Ik ben trouwens de weken al weer aan het aftellen voor de school weer begint. kevin begint 1 september weer op de kleuterschool.
Vanaf de laatste week heb ik al weer afspraken staan voor de kids. 26 augustus moet ik met Jeremy op controle naar het radboudziekenhuis naar nijmegen, omdat hij daar op de intensive care heeft gelegen na de geboorte. 3 september met kevin naar de oogarts, hij moet gedruppeld worden dus dat gaat allemaal weer iets langer duren. Hij heeft sinds vorig jaar oktober een bril en komt daarvoor eens per 4 maanden bij de orthoptist. 15 september moet ik weer met Jeremy naar het consultatiebureau.
Zoals je kunt zien kom ik hier de tijd ook wel door. Ik heb eigenlijk helemaal geen tijd om te werken. Ik werk ook niet hoor momenteel. ik ben al thuis vanaf dat mijn schoonouders hier zijn aangekomen voor vakantie, Dat was 4 april. Ik heb wel sollicitaties lopen bij huisartsen maar zonder diploma maak je weinig kans. Ik wacht nu op telefoon van het NTI zodat ik stage kan lopen. Ik zou trouwens niet eens weten of mijn NTI doktersassistente MBO-4 wel geldig is in australie. Ik weet ook niet of ik dat zo kan laten uitzoeken voordat ik uberhaubt het diploma heb opgestuurd naar Informatie Beheer groep in Groningen.

Wat betreft de bedden. Mijn man Darren is gelukkig niet zo lang. Hij is maar 188 dus dat is niet zo probleem. ik was eigenlijk wel van plan om de kussen en dekbedden mee te nemen maar als ik het zo hoor is het lastig om dekbedovertrekken en kussenslopen mee te nemen. Dan maar achterlaten. Dan koop ik alles wel nieuw.

Hebben jullie vaste belmomenten per week of maand naar nederland nu je last hebt van heimwee. Hebben jullie inmiddels ook je eigen spulletjes weer in je bezit of zitten ze nog op de boot. Misschien dat het dan beter gaat. Het lijkt mij wel fijn omdat het je dan toch doet denken aan "thuis"

2 maanden geleden had ik een makelaar laten komen voor een vrijblijvende waardebepaling van het huis omdat ik toch wel wilde weten waar we aan moesten denken bij een evt verkoop. We hebben 2 jaar geleden het huis laten uitbreiden (mijn vader voor het metselwerk en het echte werk (gas, stroom en water) door echte vaklui. Ik wilde toch wel weten of die hypotheek wel af te lossen als  we het huis gingen verkopen maar dat moest makkelijk kunnen zei de makelaar.
Zij had ook vrienden in australie wonen. Een aantal jaren geleden waren ze naar australie gegaan maar zijn ze na een korte tijd weer teruggekomen omdat zij niet kon wennen. Nu zijn ze vorig jaar weer vertrokken en nu houdt ze zo veel mogelijk het contact met nederland af omdat ze daar toch probeert te wennen.
Bijna hetzelfde verhaal als bij ons waarschijnlijk het geval is. Alleen zou ik niet het contact afhouden.

Ik was gisteren aan het kijken op de site van realestate.com.au en daar staat het huis van een kennis van mijn schoonouders ook op. Zij is hier laatste ook op vakantie geweest en heeft mijn schoonouders in nederland ook bezocht. Nu, na ruim 40 jaar australie gaat ze samenwonen met een man die ze nooit eerder heeft gezien maar wat blijkbaar toch ergens klikt. Ze is behoorlijk wanhopig blijkt wel want gisteren was het huis al weer 30.000au$ gedaald in prijs. In mei is ze begonnen op 279.000 en nu staat het huis in de verkoop voor 235.000$ au$. Een aardige prijsdaling he?

Onze auto had vorige week de hele week voor de deur gestaan omdat het stuurslot het niet deed. De garage was dicht in verband met vakantie. Gistermiddag hebben ze de auto weer netjes voor de deur afgeleverd. Nu merk je pas wat een overbodige luxe de auto is. Met 2 kleine kinderen kun je bijna niet zonder.

Ik heb vanmorgen mijn nieuwe paspoort opgehaald bij het gemeentehuis. Als ik dan toch nog wil gaan heb ik dat in ieder geval in orde.

Zo, nu ben ik weer een beetje afgekoeld van het schrobben. Ik laat het even hierbij en dan ga ik even op andere sites snuffelen.


Groetjes Heidi
 
Hoi Franciska,

Ik heb je al een tijdje niet meer "gesproken" maar ik was toch wel even benieuwd hoe de stand van zaken is bij jullie. Hebben jullie inmiddels de paperassen al naar berlijn verstuurd of een afspraak gemaakt met een case officer.

Wij hebben afgelopen week bericht gehad van de australische ambassade dat het australian citizenship van Jeremy is goedgekeurd alleen duurt het wel een paar weken voor we het registrationcertificate van australian citizenship mogen ontvangen. Deze hebben we ook weer nodig voor zijn officiele paspoort aanvraag.

Bij ons zijn er nog geen vorderingen. Ik heb inmiddels wel een brief van 12 kantjes! geschreven naar mijn schoonmoeder over mijn gedachten en twijfels over het verhuizen naar australie. Ze wil altijd graag brieven van mij hebben over het reilen en zeilen in nederland zodat ze het eens rustig kan nalezen. Ik heb hem gisteren op de brievenbus gedaan dus zij zal het op zijn vroegst aanstaande vrijdag ontvangen maar zelf denk ik dat het 25 of 26 augustus wordt. Meestal duurt het zo'n 10 dagen voor de post over is. Ik zou haar reactie wel eens willen zien. Deze brief is wel inclusief een paar afbeeldingen van australische dieren en een foto van de kinderen+ een iets vergroot lettertype.

Verder heb ik nu ook even geen nieuwe dingetjes te melden. Ik ga nog even wat drinken en dan is het zo weer bedtijd.

Groetjes heidi

@ Sacha: Heb je een leuke dag gehad met Danielle's verjaardag?
Ik heb jou ook al een paar dagen niet meer gesproken op deze site. Of ben je druk je huis aan het leegruimen voor evt kopers/kijkers?
 
Goedemorgen Kletsdoosjes!!!!!

Daar zijn we weer  :lol:
Het is gelukt, Danielle is een jaartje ouder geworden! Dat was dus groot feest op donderdag. We hebben haar een Baby Born pop gegeven (hoeft ze niet meer met haar zus te vechten), maar deze heeft "Magic Eyes".. :? Ze heeft dus 2 spenen een gewone en een met een magneetje erin waardoor de oogjes dichtgaan, heel lief. Groot nadeel is echter dat de magneet speen dus roze is en de pop nu dus bijna de heel tijd met haar ogen dicht ligt. Het vechten is trouwens nog niet over. Het zijn nu knokpartijen over de nieuwe pop, want die is nieuw. Daarnaast kunnen ze nu ook vechten over de poppenwagens, want Danielle heeft van mijn moeder ook een wagen gekregen, een driewieler. Dat vind Suzanne natuurlijk heel erg interessant  :smile:

Verder was het vooral een erg druk weekend.

Vrijdag moest er weer gewoon gewerkt worden. Nee, ik heb geen eigen uitzendbureau, maar werk al bijna 8 jaar voor het zelfde en heb dus ook al 8 jaar dezelfde klanten. Nu onze planner er mee gestopt is, los ik het nu maar zo op. Heeeel vroeg beginnen, maar dan ook lekker vroeg naar huis. Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik NOOIT meer bij een uitzendbureau ga werken wannee rik hier aan het einde van het jaar de deur achter mij dicht mag trekken. Na 10 jaar smoezen over zieke honden/katten/kinderen, kapotte auto's/fietsen/bussen/brommers/wekkers en @#$^verhalen over afspraken bij de Sociale Dienst/Ziekenhuis/Dokter/Tandarts/CWI.... en dan nog het gewoon niet opkomen dagen zonder te bellen of zoiets..... Nee, ben er echt helemaal klaar mee, mijn vertrouwen in de mensheid verdwijnt anders echt helemaal. Heb er hier grapsjassen tussen gehad die recht in mijn gezicht stonden te vertellen dat hun kind met ingeklapte longen in het ziekenhuis lag terwijl ze ondertussen aan het solliciteren waren voor een andere baan, maar dat hoor je pas wanneer je aan de partner vraagt hoe het met het kind gaat....(Goed, zit lekker op school vandaag.....)
Nadeel van zo vroeg opstaan is dat ik dan helemaal versleten ben aan het einde van de dag en om half tien echt mijn bed in kruip en niet op het forum verschenen ben...

Zaterdag moesten de boodschappen nog worden gedaan, lekker koffiedrinken op het terras van onze stamkroeg met mijn moeder en daarna richting Bussum voor een feestje bij vrienden van ons daar. Eerst nog even een lekkere wandeling over de heide gemaakt, die stond zo mooi in bloei, alles zo prachtig paars. Lekker bramen geplukt met de meisjes en opgesnoept. Ik was alleen even vergeten dat de dames blote benen hadden en ik niet, dus ze zaten goed onder de krassen  :-( De verjaardag was weer ouderwets gezellig. Het is een stel die zelf geen kinderen hebben, maar een huis waar ze al dik 10 jaar aan bezig zijn, maar wel dol zijn op andermans kinderen. Vooral het ziekelijk verwennen van andere kinderen.... En dus hangen de deuren altijd vol met snoepjes en zakjes chips, precies op een hoogte waar de kinderen mooi bij kunnen :grin: Dit jaar was er voor de kinderen stoepkrijt en voor de papa's en mama's champagne met roti, rare combi, maar wel lekker. Door de enorme hoeveelheid suiker en kleurstof stuiterden de kids lekker door de tuin heen en lag Danielle pas om half 9 op bed, Suzanne daardoor pas om half 10 (Heel laat voor hun doen) Groot voordeel is dan wel dat we wisten dat ze de volgende dag lekker zouden uitslapen en wij het dus ook lekker laat hebben gemaakt. We waren pas om half 4 thuis  :roll:

Dan blijft er van de zondag weinig over....We zaten uiteindelijk pas om half vier 'smiddags op de fiets om naar de stad te rijden. We wonen in Rotterdam en zitten in 15 minuten fietsen dus ook in het centrum. We moesten nog een kleine omweg maken, maar waren om iets na vieren in de stad bij de Hofplein fontijn, mooi optijd voor een fraai stukje rubberverbranden van de Bavaria City Race  :up: :up:
Een waanzinnig spektakel! Veel rook, veel rubber, veel, heel veel herrie!!! Maar wat een sfeertje, blij dit nog even meegemaakt te hebben. Op de terug weg zijn we nog even bij onze oude buren langs gefietst en kwamen daar verzopen aan, een lekkere regenbui onderweg en alleen Danielle had een regenjas aan. Gelukkig hadden de buren handdoeken en voor mij zelfs een droog t-shirt. Even lekekr bijgekletst en daarna was het toch weer terug op de fiets (hielden het net droog), kids in bad en naar bed (hadden de hele middag al weer lopen snoepen, dus eten had geen zin meer). Hebben daarna zelf nog even lekker op de bank gegeten en ben op tijs naar bed gegaan onder het genot van een goed boek.

Vanochtend liep de wekker om 05.20 uur af.... en zojuist gaat de telefoon hier. Zieke uitzendkracht (gelukkig van een ander bureau) en ik mag een vervanger regelen  :up: :up: :up:
Dames, er moet weer gewerkt worden!

Groetjes,

Sas
 
Hoi Sacha en de andere kletsdoosjes natuurlijk,

Zo te zien heb je het mooi druk gehad. Wij zijn zaterdagavond met zijn viertjes wezen uiteten. We hadden een leuk kindvriendelijk restaurant uitgezocht in Rheden, vlakbij Arnhem. Ik had niet gereserveerd want ik dacht, als we nou zorgen dat we om 17.00 uur daar zijn dan is het nog niet zo druk. Mooi misgegokt dus.
Het is een restaurant met buiten een luchtkussen en diverse speeltoestellen. Hartstikke leuk maar buiten zat het terras al vol en binnen kregen ze een grote groep mensen. Er zat helemaal niemand dus het lijkt me sterk dat die grote groep alle stoelen en tafels in beslag neemt zodat wij er niet meer bij kunnen.
Hebben we een half uur voor niks gereden. Kevin heeft toch nog eventjes gespeeld maar toen zijn we toch maar naar een ander restaurant gegaan, korter bij huis.

Juffrouw Tok heet het en heeft diverse restaurants door heel nederland, misschien ook wel bij jullie in de buurt ergens.
het eten was lekker. Ik had voor jeremy voor de zekerheid maar een potje olvarit meegenomen want je weet nooit of het eten niet te gekruid is voor hem. Hij heeft toch maar het potje opgegeten en daarnaast nog met ons meegesnaaid. Ik geloof dat hij alles bij elkaar meer heeft gehad als kevin. Bij hem zijn de ogen meestal groter dan de maag, met als gevolg dat er altijd het nodige aan eten blijft liggen.

Jeremy is altijd een goede eter geweest. Als baby dronk hij zo 4 flessen van 230ml in 20 minuten weg. Zelfs op het CB vonden ze dat veel. Toen hij vaste voeding begon te eten had hij ook nooit genoeg. Ik moest zorgen dat hij vanuit bed zo aan kon vallen. Dat heeft hij van mij volgens mijn moeder.
Als ik vroeger niet meteen uit bed mijn eten kreeg schreeuwde ik ook moord en brand.
In de tussentijd is het een tijdje minder geweest vanwege het warme weer en een verkoudheid maar nu eet hij weer als vanouds.
Hij krijgt ook medicijnen voor de schildklier en tot voor kort moest ik die prakken en dan mengen met een klein beetje water en dan met een plastic spuitje optrekken zodat hij het zo op kon zuigen.
Nu vanmorgen heb ik de tabletjes(met een breukstrip)allemaal door de helft gedaan en ze op een stukje brood gelegd, dit ging goed dus het scheelt me een hoop gepruts met spuit en water.Hij heeft nu ook alle kiesjes door. Daar was hij ook vroeg mee. Alleen het lopen wil nog niet echt. Hij is nu 17 maanden trouwens. Als hij zijn driewieler vastheeft loopt hij als een grote kerel en hard ook. Hij is al een paar keer gevallen met als gevolg een tand door de lip. Hij is echt wild. Echt een jongen.

Volgende week moet ik weer met hem naar het Radboudziekenhuis in Nijmegen naar de kinderendocrinoloog. Hij is daar geboren en heeft de eerste 3,5 week van zijn leventje daar op de IC en HC gelegen. Ze willen hem daarom toch eens in de zoveel tijd zien maar ik heb zelf het vermoeden dat het volgende week de laatste keer is. Tussendoor komt hij toch elke 2-3 maanden bij onze eigen kinderarts in Doetinchem.
Gisteren sprak ik nog een stel bij ons uit de buurt waarvan het kindje naast Jeremy lag op de IC. Toch wel leuk om te zien hoe het met die kinderen gaat en of ze er wat van over gehouden hebben van al die toeters, bellen en infusen.
Jeremy was er overigens wel slechter aan toe want ze hebben hem helemaal onder zeil gebracht want hij ging tegen de (tril)beademing inademen. En dat was niet de bedoeling.
Dat andere kindje (ook op dezelfde dag geboren als jeremy) was altijd wakker en spartelde met zijn beentjes.

Ik ben na die tijd ook nog lid geworden van couveuseouders en in principe zouden we na ongeveer een jaar na de geboorte vanhem een uitnodiging moeten krijgen voor een soort terugkomavond waar je met
andere ouders ervaringen kunt uitwisselen maar dat hebben we nooit gehad. Je kunt je ook zelf opgeven maar Nijmegen is toch van ons af een klein uurtje rijden en ik zou dan toch alleen moeten gaan en dat vind ik ook niet echt leuk omdat andere stellen waarschijnlijk wel met zijn 2-en komen.
Nu is het eigenlijk niet meer nodig. Het is al te lang geleden om er nog aan mee te doen. Met hem gaat het heel goed nu. Je zult het niet zeggen dat hij zoveel heeft moeten doorstaan.
Het meeste hebben we met kevin te stellen gehad (verlatingsangst, niet naar oppas willen, snachts bij ons in bed willen slapen enz) Daarvoor zijn we al naar de huisarts geweest en die heeft ons doorverwezen.

Ook al zouden we naar Australie gaan, Jeremy (en ik trouwens ook) zullen toch regelmatig op controle moeten komen vanwege de schildkliermedicatie. Voor mij is het 1 keer per jaar bloedprikken en dan ben ik er van af. Jeremy is volop in de groei en daarom moet continu zijn dosering worden bijgesteld. Hij zal daarvoor naar een kinderarts moeten want die hebben er meer verstand van dan een medical practitioner.

Vandaag is het ook weer aardig druk met de kids. Vanmiddag kwamen ze met zijn allen schuilen voor de regen. Dat ging 10 minuten goed en toen was het weer ruzie. Er is 1 meisje die nogal bazig is en zij bepaalt wie er mee mag doen. Ze is dan wel de oudste maar ze begeeft zich dan wel in andermans huis. Ik heb me er op een gegeven moment toch maar even mee bemoeit. Dadelijk zit er ook nog iemand met de vingers tussen de poort en deur. Ze gaat dan tegen de poort aan hangen zodat er niemand binnen kan komen. Echt zo'n krengetje.
Af en toe heb ik wel eens het idee dat ze allemaal hier naar toe gestuurd worden door hun eigen moeders. Ik wil ze niet in de stromende regen buiten laten staan maar het hoeft ook niet altijd hier. Nu zitten ze ergens anders. Gelukkig. Ik ben net eerst maar eens even met de stofzuiger rondgeweest want dat lukt ook niet met 5 kinderen in de kamer op de grond.

Dat vechten om speelgoed zoals jij beschrijft is hier ook het geval. Jeremy wil graag spelen met kevins speelgoed, zoals vrachtwagens ed. en dan heeft kevin dat toevallig ook nodig. Normaal kijkt hij er nooit naar om. Dat gaat ook zo met blokken ed. Momenteel ben ik echt blij dat ze savonds weer in bed liggen en dan met name kevin. Doodvermoeiend af en toe. N
Nu heeft hij gisteravond (hij wilde weer eens niet in slaap vallen)mijn man verklaard dat hij bang is in het donker. Hij denkt dan dat hij bij mij in bed mag slapen. Hij komt snachts toch wel maar als ik naar bed ga doe ik altijd een lichtje aan omdat ik dan mijn lenzen uit moet doen en daar wordt hij dan waarschijnlijk wel wakker van. Misschien moet ik vanavond toch maar de gordijnen een stukje openlaten of de deur iets verder open laten staan. Ik laat sowieso altijd de lamp van de overloop aan totdat ik zelf naar bed ga.

Zelf heb ik meerdere malen voor een uitzendbureau gewerkt. We hebben hier de meeste uitzendbureaus in Doetinchem zitten. Het meeste werk ik voor Randstad. Ook heb ik voor Adecco gewerkt en een keer voor Tempo-team en Start. Het laatste was van november vorig jaar tot april dit jaar voor randstad in een magazijn.
Momenteel heb ik nog een sollicitatie lopen bij een huisartsenpraktijk voor 16 uur per week.

Ik kan voor 75 euro mijn cursus verlengen tot een half jaar extra zodat ik toch mijn cursus kan afmaken. Dat was me tot op heden nog niet gelukt omdat er particulier niet genoeg stageplaatsen te vinden zijn bij een huisarts cq ziekenhuis. Het NTI gaat me daar wel bij helpen maar dan moet het niet te lang duren voor ze een stageplaats hebben gevonden anders kom ik nog met de tijd in de knoei.
Ik merk wel dat het zonder diploma wel heel moeilijk is om aan het werk te komen omdat het best verantwoordelijk werk is en je daar niet zomaar kunt gaan zitten zonder verstand van zaken te hebben.


Hoe gaat het met jullie huis? Hebben jullie al kijkers gehad.

Ik zelf merk wel dat ik onbewust toch het huis verkoopbaar aan het maken ben voor het geval dat...
De vloerbedekking in de woonkamer een keer grondig schoonmaken met zo'n grote stofzuiger met schoonmaakmiddel die je in het totaal kunt lenen van de drogist. Het enige wat je betaalt is de fles schoonmaakmiddel die je daarvoor verplicht moet afnemen.

Ook gaan we binnenkort de windveren van het huis even schilderen. Daarvoor hebben we een hele hoge ladder nodig en volgens mijn vader kunnen we die wel even lenen van het werk van mijn broer. Mijn vader en de buurman (waar ik al eerder over schreef) willen dat samen gaan doen. de een schuren, de andere schilderen.
In de berging zit een grote barst in de binnenkant van het raam. Dat is ook niet echt bevordelijk voor de verkoop. En een overvolle garage ook niet.
We hebben een oldtimer en die moet echt overgespoten worden. Mijn man wil die laten overspuiten met het geld dat hij heeft opgespaard met de overuren(chauffeur spaart tvt uren op) en daarna gelijk de auto verkopen. Tussendoor een beetje troep van de werkbank opruimen en de fietsen netjes stallen. Sommige oude dingen of kapotte dingen naar de kringloop ed. Dan lijkt het een stuk beter denk ik. Momenteel kun je de kont niet keren in de garage.
Eigenlijk zie ik het al helemaal zitten. De garage helemaal opgeruimd en volgestald met verhuisdozen. De grote containervrachtwagen ervoor en inladen maar.

Ik geloof dat ik me blijkbaar nog al hecht aan dingen want vorige week werd onze auto voor de deur weggesleept en daar had ik toch moeite mee, ook al was het maar 1 dag!

Als ik de zolder boven ons huis eens goed opruim en dingen ga verkopen wat niet mee hoef dan blijft daar ook al niet veel van over.
Best leuk zo'n opruimsessie. Zo kom je dingen tegen waarvan ik het bestaan niet eens meer wist.

Ik heb nu ook al niet zo heel veel meer te melden. Ik hoop dat anderen ook weer eens posten want dit topic begint steeds aan lagerwal te raken, letterlijk en figuurlijk. Ik vind het toch altijd weer leuk om over bezigheden van anderen te lezen.

Groetjes heidi
 
heeeey kletsdoosjes!

Sorry voor de afwezigheid!
Had steeds te weinig tijd om alles te lezen en te reageren.

Heerlijk gelezen en heerlijk gelachen om jullie kinderavonturen!
Kevin is wel een hele grote waaghals Heidi!  :grin:
Wel leuk dat je in ieder geval nog doorgaat met de papierwinkel Heidi!  :up:

Hier weinig te melden... geen kinderen, maar de hondjes halen wel vanalles uit!
Lightning heeft weer een identiteit inmiddels (kopie van zijn chip gemaakt door de fabrikant) dus dat kan de deur uit.
Met mijn papieren zit ik erg te vogelen met dat form 888 "statutory declaration by a supporting witness relating to a partner visa application blablabla" ....
Collega ambtenaar én fysiotherapeut heeft het ingevuld... was wel een klein engelstalig drama, maar George vindt dat ik het op moet sturen.
Ze omschrijft wandelingen in het bos als:  "goinig to the woods"  :| En " I eat and visits her and her husband very often" (hopelijk zijn we lekker?)
Toen ben ik maar een beetje voor gaan zeggen, want steenkolen engels is prima, maar het moet geen cabaret worden natuurlijk.
Morgen de huisarts om de 2e verklaring vragen en George zijn verhaaltje nog en dan kan dat ook weg.
Ik ben echt helemaal mesjogge van al de formulieren geworden. 't is gewoon een stapel van ruim 2 cm. dik!
Hopelijk heb ik het goed gedaan. Heb er in ieder geval meer dan genoeg van nu.

Ik denk dat ik nu eerst maar de honden ga afhandelen en als ik weet wanneer zij terecht kunnen in Spotswood boeken we de tickets en wacht ik mijn visum daar wel af. (wel een risico met vakantievisum tussentijds aanvragen, dus dat moeten we maar snel doen voor de zekerheid)

Verder druk druk druk op het werk.
De scholen zijn weer begonnen.. en ik regel het vervoer naar speciaal onderwijs binnen onze gemeente. 133 leerlingen met maar liefst 45 locaties.... en de nodige vervoerders dus.
Aangezien ik zo wat alleen aanwezig ben van de 12 man deze week kan je wel zeggen dat ik het druk heb met alle telefoontjes en problemen.
Gelukkig is het ook komkommertijd bij de pers, dus ik word overal voor gebeld. Not funny!

Bedden... ik ben het grootst en 1.80 lang dus dat komt wel goed.
Geen beddengoed meenemen dus! hahaha
Ach.. ik neem mijn naaimachine en lockmachine wel mee, dan vermaak ik de boel anders wel.
Stukkie ertussen, stukkie er tussenuit, komt wel goed!

Andere meubels als tafels denk ik dat we lekker zelf gaan knutselen als we niets kunnen vinden.
George heeft spijt dat hij electro heeft gedaan op school. Timmeren en zo vind hij veel leuker en omdat hij pietje precies is lukt bijna alles ook nog.
Hij is wel van alle markten thuis en ik ben een prima assistente!  :lol:

We zijn wel eens bij een meubelzaak geweest in de buurt van Melbourne en daar zagen we toch wel spullen die wij mooi vonden.
strak, zonder randjes en gedoe van mooi Teakhout....
Op ebay staan ook best leuke bankstellen, dus ik zie wel.
2e hands kan ook altijd nog, ik neem aan dat we net als hier weinig binnen zullen zitten.
Van George zijn nicht hebben we in ieder geval te horen gekregen niet te veel mee te nemen (waren we toch al niet van plan).
Bijna alles wat we hebben is nog prachtig maar allemaal onbehandeld hout en meer dan 10 jaar oud.
Ik vind het niet erg om het weg te doen, het zijn maar meubels.
Scheelt me een hoop gesleep als we tussentijds moeten verhuizen.

Ik ga nu even relaxen hier op het forum en kijken of ik nog tips kan vinden.

Groetjes dames!
 
Hoi Franciska,

Nog even een snelle reactie van mijn kant en dan ga ik even met mijn cursus aan de gang (NTI doktersassistente) Ik heb gisteren bijna een half uur met mijn schoonzusje aan de telefoon gezeten en zij vertelde me dat mijn opleiding die ik nu volg waarschijnlijk toch niet geldig zal zijn in australie omdat ze daar voor het zelfde werk registered nurses vragen.met division 1 of 2. Het zelfde werk maar een hoger niveau. Dan kan ik er net zo goed mee kappen en daar ter plekke een korte cursus medical receptionist of secretaresse volgen. Mijn schoonzusje is verpleegkundige div. 1 en werkt casual, dus op verschillende plaatsen. verpleeghuis, ziekenhuis en medical practice. Misschien kan zij mij aan een baan helpen. tzt.

Kevin is niet alleen een grote waaghals  maar ook ontzettend eigenwijs. Het heeft me vanavond bijna 1,5 uur gekost om hem in slaap te krijgen. 2 avonden laat naar bed en nog niet moe genoeg om te gaan slapen.
Meestal lees ik 2 boekjes en dan slaapt hij. Vanavond waren er geloof ik wel 6 nodig om hem te laten slapen. Als ik naar beneden ga voordat hij slaapt dan komt hij er wel minstens 5 keer uit en dan komt bij mij de stoom ook uit de oren op een gegeven moment van frustratie.

Ik ben eigenlijk nooit in een australische meubelzaak geweest omdat er de laatste jaren geen sprake van is geweest dat wij daar zouden gaan wonen. Hebben wel tijdens de laatste vakantie alle lampenzaken afgezocht naar een lamp voor kevin's australische slaapkamer. Konden we niet vinden maar wel een wekker met in koalavorm waar je je kapot van schrikt (behalve kevin die er dwars door heen slaapt terwijl de wekker naast hem op het tafeltje staat, hi hi)
Uiteindelijk zijn we niet geslaagd voor een lamp op zijn slaapkamer, we hebben er een van kwantum. een plafonniere met een vliegtuigje er aan vast. Volgens mij kun je hem op mijn hyvessite zien waar een foto  van kevins slaapkamer op staat.

Als wij zouden gaan heb ik keus genoeg om australische familieleden dat formuliertje( 888) in te laten vullen. Iedereen kent mij wel en weet ook dat darren, mijn man ook weer mee terug zou gaan als het toch weer niet zo'n geslaagd plan lijkt te zijn achteraf.
Ik heb dus mijn schoonmoeder die brief geschreven over mijn gedachten en twijfels dus ik ben benieuwd hoe ze reageert als ze het ontvangt.

Ik heb haar ook gezegd dat het hekje van de veranda mooi wit geschilderd is maar ze zei dat dat al jaren zo was. Volgens mij was het toch echt zwart de laatste keer dat we daar waren (maart-april 2006).

Hoe zit het precies met George zijn ouders. Je vertelde al dat ze niet meer leven maar waren zij hollands of australisch. Heeft george nooit een australisch paspoort gehad hiervoor?

Mijn schoonouders zijn in 1959 met de hele familie (schoonmoeders kant) naar australie vertrokken. Darren kreeg meteen zijn australische pas door zijn geboorte op australisch grondgebied. Zijn nederlandse pas kreeg hij pas vlak voor zijn "vakantie"naar nederland die inmiddels al 17 jaar duurt.
Hij heeft wel onlangs zijn australische paspoort via de ambassade laten vernieuwen. Daar gingen 2 weken overheen maar zijn paspoort is nu mee naar berlijn om voor jeremy een australian citizenship aan te vragen. Daar moest een bewijs van meegestuurd worden dat een der ouders australier is. Dat ben ik dus niet dus moest het van mijn man zijn. Afgelopen donderdag belden ze op dat de aanvraag geaccepteerd was maar er wel enkele weken over heen gaan voor we het terughebben.

Ik heb de paperassen al wel grotendeels ingevuld maar de grote dingen als medicals en vog doe ik nog maar niet omdat die maar beperkt geldig zijn. Ik moet dan binnen het jaar daar zijn en daar zie ik nu nog een zwaar hoofd in. Ik moet dan ook nog form 888 downloaden en opsturen naar australie zodat ze daar kunnen uitvechten wie het mag en wil invullen.

Ik geloof dat dit toch een iets minder snelle reactie is dan voorspeld. Het is toch weer een aardig verhaaltje geworden.
Dat krijg je he, als je een mekaar een poosje niet "spreekt" Dan heb je weer meer te vertellen.

groetjes heidi
 
Hai Heidi,

Jammer dat je schoonmoeder het "grapje" van de veranda niet begreep zeg! hahaha
Heb je het nog wel uit kunnen leggen hoe je het te weten bent gekomen?
En Kevin weet gewoon precies wat ie moet doen om mama te manipuleren! hahaha
Relax.... komt allemaal wel goed meid.


Moet de VOG ook met een jaar daar zijn? ow hahaha dan moet ik een nieuwe aanvragen! PING PING!
Ik ken wel mensen in Australië maar dat moet allemaal via de post en dat duurt me te lang!
Buiten dat weten wij wel dat het familie is maar George is niet erkend door zijn vader.

Wat betreft George zijn ouders... die leven dus inderdaad allebei niet meer.... helaas...
Zijn vader heeft hem nooit erkend maar hij is er geboren, dus in 2005 hebben we zonder veel moeite zijn paspoort gekregen.
Paps was italiaan die via Eritrea (Ethiopia) naar Australia is gegaan in de jaren 50.
Moeder is uit Indonesia die in '56 naar nederland is gekomen met haar ouders en daarna als au pair/kindermeisje heel de wereld is over gegaan en 3x zwanger raakte van de zelfde man..... in australië.
Met 3 kinderen verwekt en 2 geboren in australië en 1 in aantocht is ze in 1972 naar nederland gekomen.
Wij vonden de papieren pas toen ze overleed in 2004. Echt klote, maar ze wilde er dus niets over kwijt.
Het andere broertje van George (David) is overleden door een motor ongeval in 1994 meen ik.
Jammer genoeg is de jongste dus niet in Australië geboren maar hier.
Michael (de jongste dus) is elke dag bij ons..... hij eet hier en slaapt thuis.
Ik hoop wel dat hij ons achterna komt eigenlijk.... 't is toch het kleine broertje wat er ook bij moet.
Maar hij is zooooo super eigenwijs! GGRRRRR

En om het verhaal nog ingewikkelder te maken....
Die zelfde vader heeft bij een andere dame nog 3 dochters verwekt waarvan we met de oudste (mariella) contact hebben.
Die woont in Italie op het gewelidge eiland Ischia. Maar heeft wel een australisch paspoort.
De andere 2 hebben we 1x een e-mail mee gewisseld en een telefoontje en toen was het klaar.... bang voor de centen denken wij....
hij was niet onbemiddeld, maar omdat hij george nooit heeft erkend maken we daar helemaal geen aanspraak op.
Buiten dat is de oudste zus ons veel te dierbaar om gezeik te veroorzaken. Die komt ook wel naar Oz.
Mariella is niet in Australië opgegroeid maar "over gedaan" aan haar opa en oma in Itlaië.
Ze wilde toen haar ouders dat wilde niet meer terug maar bij opa en oma blijven, heel begrijpelijk.

OEF! Weer zo'n beladen verhaal!

Ik ben erg gelukkig dan de nicht en neef van George (kinderen van de broer van zijn vader dus) hem echt met open armen hebben ontvangen!
Ook de ex vrouw van zijn vader was super! Zo'n heerlijk ouderwets itailaans mens op de oprit!: Giorgio! You've never changed a bit!" (35 jaar na dato)
Zij heeft nog op hem gepast toen hij een baby was!
Ik denk wel dat we ons daar kunnen settelen.

Genoeg emotie in ieder geval hahaha

En n u ga ik slapie doen!
Truste!

XX Cis
 
Hoi Franciska,

Ik heb ook een vrij ingewikkelde schoonfamilie. De vader van mijn schoonmoeder, de opa van mijn man is in de oorlog omgekomen toen mijn schoonmoeder ongeveer 2 jaar was. Daaruit zijn 2 dochters geboren, mijn schoonmoeder en haar zus. De oma van mijn man is hertrouwd en daaruit zijn 2 zoons geboren, de halfbroers van mijn schoonmoeder. Een woont in Bacchus Marsh (australie) en de andere woont hier in Ulft.
De 2e man van darrens opa heeft tussendoor ook nog 2 buitenechtelijke kinderen gekregen waarvan er ook een in ballarat woont en de ander in nederland. Dit was dus ook aardig ingewikkeld. Het heeft lang geduurd voor ik precies door had hoe het in elkaar zat.

De familie van mijn schoonvader is iets kleiner. Hij is dus in 1959 naar australie gegaan. Hij liet 2 zusters achter, een in wijchen(bij nijmegen) en zijn andere zuster is naar californie gegaan maar is inmiddels overleden. Hij had daar toch al geen contact meer mee de laatste jaren.

Zelf heb ik helemaal geen familie in het buitenland wonen dus ik laat iedereen hier achter.

Ik ben gisteravond niet meer met de cursus verder gegaan. Ik kon haast niet achter de pc vandaan komen en ben tot dik 22.00 uur blijven zitten en toen maar naar bed gegaan. Met die gebroken nachten door kevin lig ik graag een beetje op tijd in bed. Dit lukt niet altijd want soms wordt het toch nog 00.30 uur snachts. Het is ook zo gezellig hier!

Gisteravond heb ik nog even gekeken op www.yellowpages.com.au, een soort goudengids van australie. Hier kun je meubelzaken vinden. Niet alle zaken hebben een eigen site maar wie dat wel heeft kun je kijken of er iets van je gading bij zit. Op een gegeven moment zat ik op een site van webfurn.com.au en daar zaten nog wel mooie dingen tussen, maar nog niet helemaal wat ik wil.
Het liefst wil ik whitewash meubels met een blauw bankstel en een blauw stukje karpet op de vloer onder salon en eettafel.
Misschien ga ik eerst maar eens hier in de buurt kijken naar meubels. Om de smaak te proeven zeg maar.


Hoe is het gegaan met de medicals. Krijg je daar meteen de uitslag van te horen of wordt alles verzegeld naar de ambassade gestuurd die de visumaanvraag behandeld.

Ik denk niet dat mijn broer me achterna (of voorop zou gaan, hi hi) want hij is heel dik met mijn moeder. Kan helemaal niks fout doen in haar ogen. Mijn moeder zegt altijd dat ze hem beter begrijpt dan mij omdat christian eigenlijk precies het zelfde is dan zij. Altijd meteen stress op de hals als er iets tegenzit op zijn werk en meteen naar pillen grijpen of eczeem. daar heb ik nu helemaal geen last van.
Ik heb ook echt niet het idee dat een bedrijf failliet gaat als ik een dag niet zou werken en mijn broer heeft dat volgens mij wel. Hij kan absoluut geen nee zeggen en begint regelmatig om 5.30 smorgens en werkt dan tot 20.00 uur door. En maar klagen dat hij nergens geen tijd voor heeft. Hij is dan ook altijd aardig opgefokt.
Mijn vader en ik zijn ook weer precies hetzelfde. Allebei nuchtere hollanders en laten de boel over ons heen komen.
Vorig jaar toen jeremy zo slecht was na de geboorte had mijn moeder nog meer stress van dan ik zelf terwijl het ons kind is. Ik heb trouwens nooit de gedachte gehad dat het wel eens verkeerd zou kunnen gaan.
Als we een verjaardag hebben in de familie hebben vindt ze het ook altijd nodig om mijn broer zo op te hemelen omdat hij druk is met een schriftelijke studie HAVO via het NHA. Ik zelf ben al meer dan 3 jaar bezig met medisch administratieve cursussen (helaas heeft het nog niet geleid tot DE BAAN) en daar wordt nooit over gepraat. Alleen kritiek over de kleren wat je aan hebt en hoe je de haren hebt zitten en bla bla bla. Niet op dat moment maar later als ik na die verjaardag  bij mijn ouders op bezoek kom en mijn vader even met de kids bezig is.
Het zijn in mijn familie (moeders kant) allemaal hoogopgeleiden met goede banen. Allemaal dure vakanties maar er is er nog geen een naar australie geweest (ik wel ha ha) Door dit allemaal heb ik het idee dat ik niet echt in de familie pas want wij zijn maar gewoon : chauffeur en doktersassistente in spe of hoe je het ook wilt noemen. Mijn neefjes en nichtjes studeren allemaal of gaan studeren.

Ik denk wel dat ze ons komen opzoeken. Tenminste de jongste broer van mijn moeder wel. Hij heeft ons al vaker gevraagd wanneer we gaan zodat ze ons kunnen komen op zoeken. Zie je wel; ze kijken ons gewoon weg. Laten we dan toch maar ons boeltje pakken en gaan met die banaan. Hebben ze allemaal hun zin. Dan kom ik jullie tzt ook wel opzoeken voor vakantie of als we er echt gaan wonen.

Zo vaak zie ik de familie toch al niet. rond 15 maart hebben we altijd een familiedag omdat dat de verjaardag van mijn oma was (van jeremy toevallig ook)en dat vinden ze altijd leuk om dan met de familie nog een keer bij elkaar te komen. Daarnaast heb ik meestal 6 september verjaardag van mijn peettante maar dat gaat dit jaar helaas niet door omdat ik me al voor die tijd had opgegeven voor de straatbbq die we gewonnen hebben van de plus supermarkt.
Het eerste weekend van januari houden we met de familie een nieuwjaarsborrel. Dat zijn eigenlijk maar enkele keren per jaar dat ik ze dus zie. Met mijn neefjes en nichtjes mail ik nog wel eens maar ze zijn allemaal jonger dan mij.
Als ik in Australie zou gaan wonen dan zou ik er niet echt van wakker liggen dat ik hun niet meer zo vaak zou zien.
De vorige keer toen ik met mijn WHV naar australie vertrok kreeg ik een map waarin alle ooms en tantes en neefjes en nichtjes wat in geschreven hadden. Die map ligt op de zolder maar ik geloof dat ik toch maar eens alle foto's ga teruggeven want ik denk niet dat ik ze nog nodig heb om mijn heimwee te verdrijven.
Mijn tante heeft er al vaker naar gevraagd maar het is er nooit van gekomen.

Mijn ouders en broer weten niet dat ik vaak op deze site zit. Mijn buurvrouw vroeg me laatst ook al wat ik toch altijd op de computer deed. Ik zei vanalles. Ik heb deze site maar niet genoemd. Ik vind het namelijk heerlijk om af en toe ongegeneerd te zitten "lullen"over alles wat me bezig houdt.

Ik heb dus afgelopen vrijdag die lange brief naar mijn schoonmoeder gestuurd over mijn gedachten en twijfels rondom het wonen in australie. Daarin heb ik deze site wel genoemd maar zij hebben geen computer en het nederlands van mijn schoonzusje is niet goed genoeg om het te begrijpen wat er staat.
In die brief heb ik ook min of meer wel toegegeven dat ik 8 jaar geleden met mijn werkvisum te snel heb opgegeven en dat als ik een ander visum had gehad (spousevisum) ook langdurig werk had kunnen zoeken ipv 3 maanden per werkgever. We hadden daarmee een betere kans gehad dan met mijn WHV. Dit was toen het goedkoopst en snelst. We waren toen al wel bijna 3 jaar samen dus het had wel gekund.

Ik zal zo eens even mijn beddegoed  een beetje opstrijken en mijn bed weer gaan opmaken want daar heb ik altijd zo'n hekel aan als ik dat nog moet doen als ik naar bed wil.

De buurkinderen zijn ook weer bij ons in de zandbak aan het spelen. Je moet ze telkens in de gaten houden. Die kinderen zijn een 1-2 jaar ouder dan kevin en als hij ze niet de baas kan gaat hij knijpen of slaan oid. Dat doet hij op school ook. Aan de ene kant ben ik blij dat hij zich zelf niet de kaas van het brood laat eten maar op deze manier hoeft het van mij ook niet.
Soms komt dat buurmeisje klagen als kevin weer iets heeft gedaan, vaak stelt het niks voor, dan gaat het alleen maar over een krasje op een tekening. Dat is de enigste griet van de straat maar echt een baasje. Ik moet zeggen dat ik liever heb dat kevin met die jongetjes speelt. een op een gaat het goed maar als er een derde bij komt is het weer hommeles. Dan is het meteen 2 tegen 1.

Ik ga er even mee stoppen. Ik denk dat ik vanavond vast wel weer online ben als de kinderen in bed liggen. Ik hoop dat het met kevin in ieder geval sneller gaat dan gisteravond.

Mijn schoonmoeder snapte het grapje wel over dat tuinhekje maar bij haar moet je niet met tijden en data aankomen want daar heeft ze geen flauwbenul van. Wat voor ons een maand geleden is lijkt voor haar 5 jaar. Ze heeft ook alle verjaardagen op de kalender staan en toch vergeet ze kaarten te sturen.
Mijn man is overigens precies het zelfde. Ik geloof dat hij uit zich zelf nog niet eens weet wanneer de kinderen jarig zijn en wanneer onze trouwdag is (12 april 2003)

Ik weet niet in hoeverre jullie in australie bekend zijn in de regio melbourne. Ik heb daar aardig wat afgereden met de auto die we destijds van de oom van mijn man konden lenen. Ook reed ik graag met de bus van mijn schoonvader, een Nissan Nomad. Mijn schoonmoeder durft daar niet mee te rijden omdat hij te hoog en te groot is.
De neef van mijn man had een vakantiehuisje in st. leonards (voorbij geelong) en daar ben ik ook al een aantal keren heen gereden. Mijn schoonmoeder zegt altijd dat ze het knap vindt dat ik overal heen rijd en dat ik in mijn vakantieperiodes nog meer van australie gezien heb dan zij in al die 40 jaar dat ze daar woonden. Zij is geen held in de auto. Ze rijd ook alleen maar naar het winkelcentrum voor de boodschappen of naar haar zuster die in glenroy woont. Voor de rest rijdt mijn schoonvader.

Groetjes Heidi
 
Hey Heidi,
Sorry dat ik zo laat pas reageer, maar ik ben een beetje druk geweest. We hebben afgelopen maandag eindelijk onze spullen gekregen! Rond 12.30 waren ze er en Mark was toen ook net thuis. Alle grote meubels hebben we verkocht in Nederland en alleen de tv, bank, 2 stoelen en bureaustoel hebben we meegenomen. Daarnaast natuurlijk nog dozen. In totaal 63 items :) we hebben aardig wat uitgepakt en opgeruimd. We hebben nog geen kasten, dus niet al het glaswerk, boeken en dvd's konden uitgepakt worden. We hebben bij IKEA een goedkope salontafel en tvtafel gekocht (zelfde als de salontafel, maar dan een slag kleiner). We hebben nu in ieder geval een woonkamer! De Wii is aangesloten en we hebben er al weer lol mee gehad!

M'n hand zit al niet meer in de mitella. Dat heeft maar een week geduurd. Het is nog steeds wel een zwakke plek en er zit wat littekenweefsel. Het zal altijd een zwakke plek blijven, maar ik red me er prima mee :)

Ik heb geen vaste momenten dat ik naar huis bel, maar meestal bellen m'n schoonouders op donderdag, omdat ze dan allebei vrij zijn :) Ik bel ongeveer eens per week naar huis en soms vraag ik alleen even of m'n ouders kunnen skypen en hang dan weer op. Dat scheelt mij enorm in de kosten!
Heb nog steeds last van heimwee en begin een beetje wanhopig te worden. Het bureau waar ik bijna 3 weken geleden een gesprek heb gehad heeft nog niets laten horen. Ik heb al een aantal keer naar de recruiter gebeld, maar die hoort ook weinig. De persoon van HR werkt alleen op maandag, woensdag en vrijdag en de baas zit erg veel overzee. Ben bang dat dit niets wordt en dan heb ik nog niets. Vind het een beetje eng om iets anders te zoeken buiten m'n vakgebied om, want dan moet ik mezelf nog meer gaan verkopen en ook nog eens proberen een baan te krijgen wqaar ik geen ervaring in heb... Heb inmiddels nog 1.5 minuut over in de bieb, dus ik ga maar weer afsluiten.
Soms heb ik nog behoorlijk huilbuien en dat zal nog wel even zo blijven... :( IK WIL ZO GRAAG EEN BAAN!!!!!
 
Back
Top