KLETSDOZEN Afgesplitst

Heb me er volledig op gestort. Gisterenavond heel het internet afgelopen naar een beetje fatsoenlijke condensdroger. We hadden een droger met zo'n slang naar buiten die de laatste tijd al aardig wat herrie maakte. Tot 2 weken geleden... toen leek het wel of het arme ding ontplofte, er is iets uit geschoten, is heel veel stukjes, dus was ook niet meer te herleiden wat het is geweest en pas gisteren bleek dat er nu geen lucht meer doorheen word geblazen, hij had de hele dag staan te draaien en het wasgoed was nogsteeds nat, maar wel lekker doorgeklopt  :grin:

Volgens de wijze heren op het internet was voor mij een goede aankoop de Candy GO DC38, niet duur, 8 kilo trommel, energieklasse B en de afvoer kan op de wasautomaat afvoer worden aangesloten of het water komt in de 4,5 liter bak. Voor het luttele (?) bedrag van E 287 + bezorgkosten heb ik 'm nu via internet besteld. Ben vanochtend wel eerst even naar de Saturn op en neer gereden, want daar staat ie in de winkel. Kan ik even rustig aan het deurtje trekken, hoofd in de trommel steken, op de knopjes drukken.... Alles wat niet kan op internet. En ben vervolgens de deur weer uitgelopen, want daar was dezelfde droger 100 euro duurder!!! Dat hebben we dan weer verdiend! Daarnaast ben ik ook niet zo gecharmeerd van de bezorgers van Saturn. Hebben tijdens het afleveren van de wasmachine de trap en de muur beschadigd en er wordt gewoon niet gereageerd op mijn klacht.

Dit betekend wel dat nu zowel de droger als de wasautomaat meegaan. We hebben een paar maanden geleden een verhuizer naar onze spullen laten kijken en hij kwam op 23 m3 zonder wasmachine en droger. Inmiddels heb ik besloten dat de schommelbank uit de tuin toch niet meegaat en is er toch nog voldoende plek voor de nieuwe gezinsleden. Dan maar investeren in 2 nwe stekkers!

Ga vanavond maar weer eens verder met opruimen van allerlei kasten. Probeer steeds iets te doen. Handig voor als er kijkers komen, het huis word zo steeds leger en dus oogt het groter, maar ook handig voor als er ineens een gek komt die het hebben wil. Dan pak ik m'n rommeltje op en ga naar een tijdelijk huurhuisje in de wijk (dan de kinderen maar tijdelijk samen op een kamer, lekker kamperen).

Mocht iemand nog een goed site weten voor Australisch witgoed, dan kan ik daar nog even voor de zekerheid snuffelen. Afhankelijk van de kosten daar, kan ik altijd alsnog besluiten om de boel op Marktplaats te zetten!

Als ik trouwens de prijs zie die Annemiek heeft betaald voor haar wasmachine... Waar komen dan die verhalen vandaan dat electrische apparatuur in Oz zo duur is? Was al van plan om m'n stofzuiger dan ook maar mee te nemen....

Tot zo ver weer de belevenissen van Sacha uit Rotterdam. De visite zal straks wel op de stoep staan, oude vrienden die plots bedachten dat ze nu toch echt wel weer eens met ons af moesten spreken (na 2 jaar) omdat het straks niet meer kan.......Het zal wel....
:wink:

Hoi Sascha,

Wel balen he, dat je kort voor je vertrekt nog een nieuwe moet kopen. Is er geen mogelijkheid dat je de was bij slecht weer bij je moeder/schoonmoeder gaat drogen. Ze wonen kort bij begreep ik, ik neem aan dat je wel een droogmolen hebt. Scheelt al weer in de kosten. Het is toch maar voor een relatieve korte tijd.

Dat kasten opruimen doe ik ook regelmatig maar het helpt volgens mij niks. Elke keer als ik kijk is het weer een puinhoop. Ben nu al zo ver dat ik al het babyspul al wegdoe want ik ben er voor 95% zeker van dat nummer 3 toch niet meer komt.
Ik ben laatst al wel op de zolder bezig geweest om het een en ander in verhuisdozen te stoppen want ik toch nooit gebruik maar niet weg wil gooien, zoals ziekenhuispapieren, kraamwijzer van kevin, van jeremy hebben we er nooit een gehad want hij lag lange tijd in het ziekenhuis)
Als we echt gaan en echt goed gaan opruimen is de zolder zo leeg. Er zijn veel dingen die ik wegdoe.(verkoop cq kringloop) Heb al een hele middag nodig gehad om de papierdoos op te ruimen. Daar zat ook vanalles in zoals loonstrookjes vanaf 1997-nu, hele oude belastingpapieren en veel papieren mbt  ons huis, zoals hypotheekaktes en taxatierapporten ed, Wel leuk om te bewaren. Daar staat een mooie foto op van ons huis.
Ik zou in ieder geval niet weten waar ik beginnen moet. Datzelfde geldt voor de garage. Daar zit ook nog een zolder boven maar dat is grotendeels de afdeling van mijn man. Ik heb geen flauw idee wat hij nog gebruikt en wat evt meekan.

Daarnaast hebben we 2 auto's te verkopen. een Morris Minor 1000 uit 1965 en een KIA Carens uit 2004.

De meubels gaan verder niet mee. Ik probeer alles te verkopen via Marktplaats. Het enige wat mee zou gaan van het grootgoed is de slaapkamer van Kevin, die in Australie zal worden doorgeschoven naar Jeremy. Kevin krijgt dan een stoere jongenskamer.  De babykamer gaat ook niet mee, want zoals gezegd komt er toch geen derde. Ik heb momenteel werk genoeg met kevin en ik weet niet hoe Jeremy over een paar jaar is. Hij is nu ook al een gifkikker. Hij is nu met 16,5 maand al wilder dan kevin ooit is geweest op die leeftijd. Hij gooit je echt de blokken om de oren, als hem iets niet zint.

Was het gezellig met je visite? Dat is wel heel toevallig he dat ze uitgerekend nu weer af willen spreken nu je naar australie gaat.

Ik heb vanmiddag even 2 uur zitten beppen met mijn beste vriendin die in Duitsland woont. het ging over van alles en nog wat. Natuurlijk kwam Australie ook ter sprake. Zij is 3 jaar geleden ook naar Duitsland verhuist omdat haar man boer is en in nederland op zijn oudershuis niet verder kon uitbreiden ivm nieuwbouw aan de rand van het dorp. Momenteel hebben ze hun boerderij weer te koop staan en willen ze naar Bremerhaven komen, een uurtje korterbij. Haar ouders waren er toendertijd ook niet blij mee maar die afstand is nog te overzien. Haar ouders kunnen nog aardig snel daar komen maar voor mijn ouders ligt het dan toch weer anders Australie is wel meteen het andere eind van de wereld.

Ik was gistermiddag even naar mijn ouders geweest, omdat ik van de week genoeg kinderen over de vloer heb gehad. Ik was ze een beetje zat allemaal. Mijn ouders hadden de klok van de kamer kapot. Op zich niet zo'n ramp want die was al zo'n 35 jaar oud. Had dus geen schuld meer.
Nu willen ze volgend jaar een nieuwe kopen nadat ze de kamer hebben gesaust. Heel toevallig hebben wij DE KLOK die bij hun kamer zou passen. Ze hebben eiken meubels en wij hebben die kleur klok ook. Bij ons hebben we grenen meubels maar daar staat de klok ook redelijk goed bij.
Nu kan ik hun de klok van ons wel aanbieden maar dan zullen ze vragen waarom we zelf geen klok meer willen hebben. Nou....GEWOON OMDAT WE NAAR AUSTRALIE WILLEN GAAN. zal dan het antwoord moeten zijn maar ik krijg het bijna niet uit m'n mond.

Ik ga nu maar eens de afwas opruimen. Ik heb vanmiddag al een paar keer op het punt gestaan om te mailen maar elke keer kwam er iets tussen. Rond 3 uur had ik aardig wat op "papier"maar toen belde mijn vriendin en toen heb ik het per ongeluk weggeklikt. Nu kon ik dus overnieuw beginnen.

Ik ga dadelijk ook nog even kijken of ik nog andere reacties heb gekregen . Ik had vanmorgen ook een berichtje van Mariska (slee) over de dutch playgroup en dat ik maar zo snel mogelijk daar zou komen. konden we samen een playgroup starten aan de westkant van melbourne. De meesten zitten nl aan de oostkant van melbourne.

Een hele fijne avond en succes met het opruimwerk.

Groetjes Heidi

Goedemiddag dames (en eventueel ook heren),

We hebben de visite weer overleefd. Nu weet ik dat ik gezegend ben met 2 kinderen die beiden last kunnen hebben van het ADHD syndroom (Alle Dagen Heel Druk  :grin:), maar dat weten ze over het algemeen wel te verbergen wanneer er vrienden langskomen. Dat wilde vandaag niet lukken en de kids van het bevriende echtpaar deze leuk mee. Hun zoon van 3 heeft zeer luidruchtig al het speelgoed bekeken dat er in huis is en de baby van bijna 6 maanden kwam binnen, begon met huilen en is hier alleen even mee gestopt om te slapen, maar ze ging daarna gewoon door.

Toen om 8 uur 's avonds de voordeur dicht ging, hoorde ik mijn dochter zeggen: Mama wat is het nu stil in huis....en daar keek ze heel tevreden bij  :grin:

Tussen het drinken inschenken, snoepjes verzorgen en standjes geven door (de buurmeisjes waren ook nog binnen komen vallen om nog heeeeel even te spelen voor ze op vakantie gingen...) hebben we ene beetje bij kunnen praten. Hun eerste kind heeft al een pittige start gehad (viel met 6 maanden van het bed, schedelbasisfractuur, slaapt sindsdien bij mama...), dochter heeft de eerste maand van haar leventje met een aantal nare infecties in het ziekenhuis gelegen, moest van iedere mogelijke besmettingsbron worden weggehouden en slaapt nu dus ook alleen bij mama op de arm. Gelukkig slaap de dochter 's nacht wel in haar eigen bed, want dan kan mama bij haar zoon slapen....
Ben tot de conclusie gekomen, dat ik echt een gezegend mens ben. Mijn kinderen komen nooit in een ziekenhuis, hebben alleen kinderziektes die normaal zijn, eten en drinken en slapen goed... Luisteren alleen niet, maar ook dat schijnt normaal te zijn.

Toen kwam dus de grote vraag: Waarom gaan jullie toch helemaal naar Australie? Da's ontzettend ver weg en als er nou wat gebeurd, met jullie, de kinderen of de familie hier? Hebben jullie daar wel een huis en werk? Ga je dan niet iedereen heel erg missen, je hebt toch zo'n leuk huis hier, familie dichtbij, vrienden in de buurt... Wat heb je daar nou te zoeken? Wij dachten dat dat wel een beetje over was, dat idee van jullie nu jullie kinderen hebben.............Weten jullie wel waar jullie aan beginnen... zou niets voor ons zijn!

Soms word ik dan wel eens een beetje moe van het verdedigen van mijn beslissing. Toen ik Dirk net kende heb ik aan de hele wereld leek het wel moeten uitleggen waarom ik op mijn 18e al met 'm ging samenwonen (Kon nooit goed gaan....). Heb vervolgens uit moeten leggen waarom we gingen trouwen (was inmiddels 24 jaar oud, Dirk 27), we wilden geen kinderen dus was dat dan nodig? Toen de discussies waarom er nog geen kinderen onderweg waren, we waren tenslotte getrouwd. En toen we eindelijk de beslissing hadden genomen dat we toe waren aan een gezin..... je raad het: Waarom willen jullie nu wel kinderen? Soms is het dan wel eens moeilijk om je er niet af te maken met "Omdat wij dat zo willen, dat maakt ons gelukkig!"

Maar tegenwoordig kan ik het heel goed. Het antwoord was dus ook: Omdat wij denken dat we daar gelukkiger worden dan we nu hier zijn. Klaar, zie daar maar eens iets tegenin te brengen.
We hebben Suzanne naar bed gebracht (Danielle lag al te slapen, onze kinderen houden van regelmaat) en hebben lekker appelig op de bank gehangen voor The Mask. Om 22.15 uur ging het licht uit, letterlijk en figuurlijk... En dat voor een zaterdagavond :smile:

Dames, ik wens jullie een rustige en gezapige zondag toe!

Sacha

Hoi Sascha,

Als ik het zo lees ben je gisteren niet meer toe gekomen aan het opruimen van de kasten. De visite is aardig blijven plakken. Misschien dat je dat de komende tijd nog wel meer mee zult maken, dat mensen op de valreep even af willen spreken en dat je ze daarna nooit meer ziet.

Mijn zoontjes hebben ook beiden een pittige start gehad. Jeremy zowieso vanwege zijn lange ziekenhuisopname en kevin is met 6 maanden ook van de commode gerold. Ik vraag me nog steeds af hoe het heeft kunnen gebeuren. Ik stond er gewoon voor en heb me alleen een kwartslag gedraaid om de luier in de emmer te doen en toen is het gebeurd. Hij heeft er niks aan over gehouden, behalve een tijd lang angst als ik  hem moest verschonen. Het was een laminaatvloer dus dat komt hard aan. Ik ben er wel mee naar de huisarts geweest maar alles was verder goed.
Die van ons hebben geen adhd maar kevin is altijd wel aardig aanwezig. HIj kan ook niet lang met een ding bezig zijn. Hij heeft nu weer een nieuw woordje ontdekt wat blijkbaar lekker in de mond ligt. Verschrikkelijk vind ik dat. Helemaal als het op straat komt. Hij zal het wel van straat geplukt hebben. Als ik mezelf zeer doe dan zeg ik het ook wel maar altijd zo zachtjes dat hij het niet kan horen.

Verder ben ik momenteel op de zolder bezig. Morgenochtend moeten we dus naar dat bureau jeugdzorg en daar wilden ze nog een aantal verzekeringsgegevens van hebben. Is gelijk een mooie gelegenheid om de rest eens op te ruimen. Heb al een aantal fotoalbums in dozen gedaan maar ik heb er nog veel meer. Ik denk dat ons trouwalbum zowieso in bubbelplastic moet om het mooi te houden. Er zit namelijk geen draagding bij. Er zijn nog meer dingen die ik zou willen verkopen, zoals die buik en rugdrager voor baby's maar daarvoor hang ik wel een advertentie op bij supermarkt. Daar komen geen mensen voor uit het andere eind van nederland.

Ik heb mezelf gelukkig nooit hoeven te verdedigen tegenover mij man. Mijn man is niet de ideale schoonzoon, dat hebben ze nooit met zoveel woorden gezegd maar ik voel het gewoon aan mijn water.

Toen we in 1999 voor de 2 keer naar australie gingen, ik met mijn whv, toen werd ik gestimuleerd door mijn moeder om te gaan, gewoon om te kijken of het wat voor mij kon zijn. Ik ben toen gegaan maar ik deed het destijds voor mijn man. Ik vond australie hartstikke mooi maar ik zag het destijds niet zitten om daar te wonen. Mijn moeder had het in de gaten en toen we daar waren stuurde mijn moeder mijn schoonmoeder een brief over mijn man(Darren) Wat er precies in stond weet ik tot op de dag van daag nog niet en van mijn schoonmoeder hoefde ik het ook niet te weten. Ze heeft het aan mijn man, toen vriend laten lezen en die vertelde het aan mij. Ik loop dus al 8 jaar rond met deze wetenschap.

Ik denk dat het voor hun een klap op de vuurpijl zal zijn als ze horen dat ik toch weer wil gaan, ondanks mijn vorige tegenslag. Ik heb er eerlijk gezegd wel spijt van dat ik toen niet had door gezet. Zonder kinderen was het allemaal een stuk makkelijker om een leven op te bouwen. Ik had dus fulltime kunnen gaan werken en een leuk huisje kunnen bekostigen. Daarnaast hadden we leuke stedentrips kunnen maken  en van het land kunnen zien. Maar dit is allemaal achteraf......

Nu wordt het een stuk lastiger. Als we gaan zitten we de eerste tijd bij mijn schoonouders in melbourne en dan zal mijn schoonmoeder op jeremy en kevin passen. Kevin zal dan wel naar school gaan. Mijn schoonouders zijn niet zo heel jong meer dus ik wil ze niet te veel belasten. Als ik dan een eigen stek heb dan vraag ik wel een nederlandse au-pair zodat ik toch zo'n 20-30 uur per week kan blijven werken.
Mijn neef woont aan de andere kant van melbourne en die hebben ook een nederlandse au-pair jongen in dienst momenteel. Hier zou dat niet lukken omdat je ze een eigen kamer beschikbaar moet stellen en dat was laatst met mijn schoonouders voor 2 maanden al een probleem. Ik vond het geen probleem voor die tijd maar wel als je een jaar lang de boel op de kop hebt staan. We hebben nu maar een 3 slaapkamer huis en in australie zijn veel huizen toch gebouwd met 4 slaapkamers+study of zoiets. Meer ruimte dus.
Het zou ook wel fijn zijn om altijd een slaapkamer standby te hebben voor onvoorziene omstandigheden, zoals logeetjes of verre familie.

Ik denk dat als ik ter sprake breng dat ik alsnog wil gaan, nu ik hier al zoveel opgebouwd heb behalve een carriere, ze me voor gek verklaren. Mijn buurvrouw zei laatst nog toen ik het er globaal overhad dat ik er geen type voor ben en dat zal ik nog best meer moeten horen van anderen. Dat zal dan toch de reden zijn waarom ik wel wil gaan. Gewoon om te laten zien dat ze het bij het verkeerde eind hebben. Dan kan ik lekker in mijn vuistjes lachen.
Wat betreft kevin; die zal daar de tijd van zijn leven hebben denk ik. Tussen de kangoeroes en koala's. Ik zie ze al helemaal zitten met z'n tweetjes aan het strand met een emmertje en een schepje.

Wij hebben gisteravond ook naar de film gekeken van the Mask, maar ik moet zeggen, ik heb leukere films van hem gezien. Zoals op hyves staat ben ik best een filmfanaat van jim carry maar dan heb ik het wel over humoristische films. Daarna zijn wij ook naar bed gegaan, want met die gebroken nachten heb je ook aardig wat in te halen. Vannachtn om 4 uur was kevin er weer. Hij begint savonds zonder problemen in eigen bed en volgens mij zet hij z'n biologische wekker en stapt hij midden in de nacht bij ons in bed. Soms heel stilletjes, soms hardhandig.

Verder is het vandaag ook weer een luie dag. We hadden vanmiddag eerst een boswandeling in gedachten met zo'n omgebouwde fietskar maar mijn man is inmiddels al 1,5 uur weg naar een kennis van ons, terwijl hij maar een half uur weg zou blijven. Die man kijkt altijd formule 1 en daar moet je hem absoluut niet bij storen. Bij mannen kun je nergens wat van op aan; dat blijkt wel weer.
Zodra hij dadelijk thuis is gaat jeremy naar bed en kan hij kevin mooi bezighouden. Kan ik mooi even m'n eigen ding doen. Daar kom ik door de weeks ook al bijna niet aan toe. We hebben zo'n vlieringtrap en ik ben als de dood dat kevin daarop klimt. Als hij z'n evenwicht verliest dan ligt hij onder in de gang.

Ik merk wel dat ik intussen mijn hele leven al heb doorgespit hier op deze site. En dat terwijl ik jullie geen van allen persoonlijk ken. Toch schrijft het wel makkelijk. Ik hoef op deze site nooit bang te zijn dat het bij de verkeerde persoon terecht komt.
Ik heb verder geen nieuws meer. Als ik vanavond de kans weer krijg zal ik eens verder gaan met de cursus, Ik moet er nog hard aan. IK heb gisteren een acceptgiro gehad om de 2 verlenging van de cursus te betalen. Nu maar hopen dat ze binnen nu een maand een stageadres voor me vinden, niet al te ver uit de buurt. Anders kom ik nog tijd te kort met die 6 maanden.
Het valt niet mee om dit te combineren met 2 kinderen. Ik had het liever voor de tijd klaar gehad.

Als we gaan had ik het liefste voor maart 2009. Met mijn visum moet het kunnen maar het blijft toch een gok om het huis zo snel kwijt te raken. Nu met mijn extra 6 maanden van de cursus zal het krap worden. Februari is het termijn om en dan moet mijn diploma nog uitgereikt worden dus voor maart zal het wel niks meer worden.
Het is ook niet dat ik echt die opleiding af wil maken. Die medisch technische handelingen liggen me toch al niet zo maar omdat ik al zo ver ben en hier zo veel energie tijd en geld in gestoken heb wil ik het toch af maken. In australie wil ik het liefst toch iets administratiefs doen op medisch gebied. Desnoods met een extra cursus ter plaatse.
Ik zie het leven down under helemaal zitten. Maar om er een echt succes van te maken lukt het alleen om alles op alles te zetten en er gewoon voor te gaan. En dat vind ik nou het moeilijkste van alles.

Groetjes heidi

Sacha,
http://www.thegoodguys.com.au

Hier hebben we onze wasmachine, koelkast en magnetron gekocht. Ook de camera, die inmiddels alweer gestolen is, kwam hier vandaan. Ze hebben hele goeie prijzen en je kunt ook nog onderhandelen over de prijs! Voor onze koelast (redelijk grote Samsung koelkast met redelijk groot vriesvak) hebben we ongeveer 800 dollar betaald (ongeveer 456 euro)
Ik heb geen idee of witgoed hier daadwerkelijk duurder is, want heb het in NL nooit aan hoeven schaffen.

Soms ben ik heel blij dat we nog geen kinderen hebben. Ben nu 26 en vind mezelf er nog te jong voor :) We willen allebei nog zoveel dingen en dat wordt met kinderen toch een stukje moeilijker. We hebben hier natuurlijk geen opa's en oma's die wel op de kinderen kunnen passen. Ook gaat het er hier blijkbaar heel anders aantoe met zwangerschappen en bevallingen dan in NL. Kraamhulp kennen ze hier geloof ik niet en ik heb begrepen dat je eerste bevalling altijd in het ziekenhuis plaatsvindt.

Gek eigenlijk... Jullie kunnen waarschijnlijk niet wachten totdat je hier bent en ik kan niet wachten om weer naar Nederland te gaan. Wel voor vakantie natuurlijk ;) Heb last van heimwee...

Hoi Annemiek,

Ik weet ook niet of het down under duurder is met witgoed maar ik heb het tot nu toe nooit aan hoeven schaffen. Misschien dat het nog een keer gaat komen.

Wat zwangerschappen en bevallingen betreft weet ik niet maar ik weet wel dat er in australie niet veel verloskundigen rondlopen. Het merendeel gaat naar de gynaecoloog in het ziekenhuis. En volgens mij vinden 95% van de bevallingen in het ziekenhuis plaats en komen de vrouwen pas thuis als ze zelf goed voor de kinderen kunnen zorgen, na een dag of 4-5. Mijn schoonzusje krijgt in januari haar eerste kindje en zij loopt in het ziekenhuis voor controle. Het is wel met ivf tot stand gekomen dus misschien is het dan weer anders.
Ik ben zelf blij dat we vorig jaar ons 2e kind hier hebben gekregen. Vooral met die opname van jeremy op de IC dan ben je het liefst in eigen land. met je eigen taal. Ik denk dat als je perse thuis wilt bevallen het wel kan maar ik geloof dat je je daar particulier voor moet verzekeren.
Ik had het niet erg gevonden om de eerste bevalling in het ziekenhuis te moeten doen. Al komen er nog 5 achteraan, ze worden allemaal in het ziekenhuis geboren. Ik ben nooit thuis bevallen. Kevin was 15 dagen te laat en ik stond zowieso onder controle bij gynaecoloog ivm een erfelijke schildklierafwijking waar voor ik tabletten slik. Ik ben ingeleid want hij had blijkbaar geen behoefte om op eigen houtje te komen.

Bij Jeremy was ik ook ingeleid, omdat we in Nijmegen(radboud) onder controle waren ivm foetale problemen. Ze wilden niet het risico nemen dat ik thuis zou beginnen en dat ik niet snel genoeg in het ziekenhuis zou komen. Dan was het een stuk slechter afgelopen met ons manneke. Hij moest gelijk aan de beademing. Mijn eerste keer duurde maar 4,5 uur en de 2 gaat vaak nog sneller en van ons huis naar nijmegen is het een uur rijden + nog eens een 10-15 minuten naar de verloskamers van het radboud.

Het is niet om je angst aan te jagen maar bij ons zullen er nooit geen kinderen thuis worden geboren. Er zullen er zowieso geen meer achteraan komen. Ben al aardig de babyspullen aan het verkopen/opruimen.Heb nog lange tijd getwijfeld maar ik heb nu zoiets van 2 is genoeg. Door de ziekte van jeremy hebben we veel met kevin te stellen gehad en nu trouwens nog. Stel dat we toch nog naar australie gaan, dan is het makkelijker met 2 kinderen.

Dit heeft dus niks te maken met australie maar het is een reactie op jouw stukje. Het hoort wel degelijk in de kletsdoos.

Hoe is het met je arm/hand. Heb je er veel last van met het slapen ed. Het is maar goed dat het nu winter is dan zal het gips ook wel niet zo broeien, al wordt het in brisbane nooit zo heel koud.

Groetjes heidi

Ik las dat je graag naar nederland (op vakantie)wil. Hebben jullie al plannen voor vakantie naar nederland of is dat nog een ver van mijn bed show. Heb je spijt dat je daar heen bent gegaan of verlang je alleen terug naar nederland om alle familie en vrienden weer te zien?

[quote author=Annemiek link=topic=9116.msg123148#msg123148 date=1217813988]
Gek eigenlijk... Jullie kunnen waarschijnlijk niet wachten totdat je hier bent en ik kan niet wachten om weer naar Nederland te gaan. Wel voor vakantie natuurlijk ;) Heb last van heimwee...
[/quote]

INderdaad apart hoe een ieder het heel anders ervaart... Zoals je weet hebben wij voorlopig helemaal nog niet de intentie of behoefte om naar NL te gaan. Misschien tegen de tijd dat we 5 jaar hier zitten voor het eerst een keertje. Overigens, voor wat het waard is: Ik denk dat het goed is om niet al te snel weer naar NL te gaan. Geef jezelf de kans om hier eerst een beetje te wortelen... Als je spulletjes er dadelijk zijn en je een baan hebt gevonden, dan gaat het gegarandeerd een stuk beter ...

Hallo allemaal,

wat een geweldige herkenbare "gesprekken" allemaal. Ik wil af en toe hier en daar reageren, maar dat kan dus alleen onderaan en dan ben ik het weer kwijt. (Vooral wat aan wie haha).

Maar dus toch maar even een paar opmerkingen van mijn kant:
- ik heb een fantastische band met mijn ouders en enige zus (en haar gezin) en vond het ook verschrikkelijk om hardop tegen mijn ouders te zeggen "wij hebben besloten naar Australie te emigreren". Elke keer als ik dacht het te gaan vertellen, kreeg ik het warm en zo'n brok in mijn keel. Steeds zei mijn man 'ik dacht dat je het nu wel ging vertellen" en dan was ik het ook werkelijk van plan geweest maar de hoge zin kwam er gewoon niet uit. Toen heb ik het uiteindelijk toch gedaan (met zo'n schorre stem, en ik krijg nog rillingen als ik er aan terug denk), maar sindsdien is er een hele druk weggevallen bij mij. Nieuwe twijfels of beren komen wel steeds weer op mijn pad, maar dat gaat steeds beter.
- idd die vragen "Waarom? Waarom ga je nu eigenlijk precies emigreren?" Kan het zelf al amper begrijpen waarom we dit nu willen, laat staan dat ik het iemand "precies kan uitleggen".... Ik herken wel iets in dat van "ze verwachten het niet van ons". En daarom het toch juist willen.
- ik zei altijd dat wij in Nederland zijn gaan wonen (en niet in Oz nadat we elkaar ontmoetten) vanwege mijn sterke familieband en vrienden. Je kiest voor je vrienden en familie en niet voor een omgeving. Nu doen we echter toch het omgekeerde: we kiezen voor het land Australie, met veel minder vrienden en familie.... "Ja leg dat maar eens uit!" (quote: Hans Teeuwen)
- heb je wel eens op Ikea.com in australie gekeken?? Alles echt 2x duurder (of meer) dan hier???? Ik dacht echt eerst niks mee te nemen ("we kopen alles daar, hier is alles oud of Ikea"), maar ga nu, net als een van jullie steeds meer twijfelen. Wasmachine, droger, stofzuiger gaan mee. Zelfs een grote kast van Ikea.
- wij gaan a.s. zondag op de vrijmarkt in Turnhout staan. Als dit wat is, gaan we daar de komende maanden zeker vaker naar toe!! Uiteraard alleen een leuke tip als je in de grensstreek (Breda-Tilburg) woont.

- en oja, ik denk waar ik nog het meest "steun" in zoek is dat mijn vader (sinds "het bericht" en het tweede bericht dat we 5 maanden vroeger gaan ivm snellere afgifte van mijn visum) praat als "waarom doe je mij dit aan/ ik ga mijn kleinkinderen nooit meer zien" etc. Ik weet dat ik hem vreselijk pijn doe en toch wil ik dit... Is dit raar?
Hij blijft mij (denk ik) manipuleren met "ik geloof nooit dat ik er heen ga" enzo. Het is wel minder sinds we hebben geboekt. Hij moet het gaan accepteren en ziet niet meer de kans om "het ons uit ons hoofd te praten".... Maar ik blijf er slecht door slapen (haha zie tijdstip van deze boodschap, maar dat komt ook omdat het vakantie is en ik nu eindleijk veel tijd heb om te internetten hierover en even niet druk hoeft te zijn met mijn baan, man of 3 kids.)

- veel mensen steunen (aanbod huis bij te vroeg verkopen e.d.), wel willen luisteren naar verhalen en reacties op website e.d.
- en ons huis staat te koop sinds begin juli: geen enkele reactie tot dusver. De mogelijkheid bestaat om te verkopen na vertrek. Wel een hoop gedoe met notaris e.d. dus hoop dat dat niet nodig is.

Zo ik ben ook een aardige kletsdoos, hopelijk zit ik hier goed.

Groeten Patricia :gossip:

Hoi Patricia,

Als je een kletsdoos bent dan zit je hier in ieder geval goed. Wat betreft het reageren op andere posts, als je de reply toets gebruikt en je scrollt iets naar beneden dan zie je een hele summary van allerlei posts en dan zie je precies op welke dingen je kunt reageren.

Als ik het zo lees dan lijkt jouw situatie wel een beetje op mijn situatie. Mijn man is geboren en getogen in australie en wil nu, na 17 jaar toch terug naar huis omdat hij denkt dat het er beter is voor de kinderen om op te groeien. Ik zal niet zeggen dat het niet zo is maar ik vind dat ze het hier ook niet slecht hebben.
Omdat mijn man een australier is heeft ons oudste zoontje van 4 ook een dubbele nationaliteit (ned/aus) en momenteel zijn we ook bezig om voor de jongste een australische citizenshipregistration en paspoort aan te vragen. Heb net de pasfoto's bij de huisarts afgegeven ter ondertekening. De formulieren had hij al ingevuld. Als dat vrijdag klaar is dan stuur ik het op en dan hebben we hopelijk binnen een paar maanden alles geregeld.
ALS ik dan naar australie ga dan hoef ik alleen voor me zelf dus het visum aan te vragen.
Daarbij komt ook nog dat we langer dan 5 jaar getrouwd zijn met kinderen, ik ook gelijk voor een permanent visum in aanmerking kom.
Het is alleen een kwestie van papierwerk verzamelen, statutory's (form 888) naar australie sturen en door enkele austr. familieleden laten invullen(dat hebben ze er vast voor over want ze kennen ons inmiddels aardig goed daar) en dan gaan met die banaan(na verkoop van huis uiteraard)
ALS HET ALLEMAAL MAAR EENS ZO SIMPEL WAS.

Het grootste probleem waar ik het het meest tegenop zou zien is het vertellen aan mijn ouders dat we gaan maar hier ga ik niet verder op in. Hier is ook al een topic aan gewijd op de volgende pagina van deze categorie: hoe vertel je zoiets tegen je moeder?
We ontnemen dan toch de kleinkinderen. Ik kan niet echt zeggen dat ik een fantastische band heb met mijn moeder. Ze hebben nog altijd aardig wat kritiek en ze ziet het oppassen op de kinderen toch als een recht om ons huishouden een beetje te regelen terwijl we dat prima zelf(misschien op een andere manier als zij doet) kunnen. Als we met familie onder elkaar zijn(ooms tantes ed) dan komt het altijd wel een keer ter sprake dat mijn broer zo geweldig zijn best doet met zijn havo-diploma(schriftelijk via NHA) en ik zelf ben al 3 jaar bezig om doktersassistente te worden maar dat wordt dan weggeveegd ( beetje kleineren) of ze zegt er gewoon niks over. Mijn broer en mijn moeder zijn echt 2 handen op een buik en je hoeft echt niks verkeerd te zeggen want dan heb je het gedaan. Mijn vader staat meer aan mijn kant. Dat is meestal zo met moeders en zonen/vaders en dochters. Ik zelf heb 2 jongetjes (4jr en 17 maanden bijna).
Ik hoef geen wit voetje te halen bij de familie maar ze hoeft mijn broer ook niet zo op te hemelen.
Eigenlijk zou dit wel een goede reden kunnen zijn om toch te gaan. Eigenlijk zou ik niks liever willen, maar ik heb hier in 8 jaar tijd aardig wat opgebouwd, behalve een carriere dan, en dat vind ik eigenlijk zonde om het op te geven . Ik heb ook nog wel snel last van heimwee en dat zal in 8 jaar tijd nog wel niet veel minder zijn geworden. Volgens mij kampen hier meer mensen mee, al zal het naar verloop van tijd wel slijten.

Bij mijn schoonfamilie wordt ik wel gewaardeerd. Zij nemen me hoe ik ben en ik kan prima met ze door een deur. Daar hoef je niet perse hoogopgeleid te zijn. Mijn man is ook maar een gewone chauffeur.
Ik heb pas mijn schoonouders hier op vakantie gehad en dat was ontzettend gezellig. Het zijn nederlanders die van oorsprong uit Oosterbeek, bij arnhem komen. Mijn schoonmoeder is zelfs in oost duitsland geboren. Ik heb wel een hele internationale schoonfamilie he?
Als we besluiten om te gaan dan wonen we de eerste tijd bij schoonouders in met onze kinderen en dan gaan we hard op zoek naar iets voor ons zelf zodra de spulletjes aankomen. Heb al veel mooie huisjes gezien op realestate maar het is lastig om iets uit te zoeken zolang je geen werk hebt en niet weet hoeveel je gaat verdienen. We gaan zowieso naar Melbourne

Ik ben ook eerder voor langere tijd(4,5 maand) naar Australie geweest en dat was niet echt een succes. had al snel last van heimwee en deed ook niet echt mijn best om er iets van te maken. Ik ging toen eigenlijk alleen voor mijn mans plezier, maar dat is geen goede basis vind ik achteraf.
Als ik nu weer ga dan ga ik toch meer mijn best doen om werk te vinden (mbv mijn diploma's en cv) en zal ik ook dinsdagavond naar zo'n jongerenborrel gaan in melbourne, zodat je in contact komt met andere nederlanders. Inmiddels ben ik ook aan het mailen en hyven ! geslagen met enkele vrouwen van deze site.Twee wonen er al en de anderen staan op het punt om te gaan. Die zal ik dan ook op gaan zoeken.
Door deze ervaring ben ik toch een beetje huiverig om alles op te geven voor een nieuw bestaan down under.

groetjes Heidi

Hello Ladies!

We hebben er weer een kletskous bij! Welkom Patricia, doe inderdaad maar gezellig mee, hoe meer leesvoer, hoe beter!

Zal dus vandaag ook weer eens mijn bijdrage doen aan jullie vermaak  :grin:

Het is zover, we zijn begonnen met de afscheidstoernee  :cry:
Vandaag zijn we met de kids naar Madurodam geweest en wat een pret hebben we daar gehad. Dirk en ik konden ons vrij weinig hier meer van herinneren, omdat we zelf klein waren toen we er de laatste keer kwamen. Wat mij nog wel bijstond was dat je voor een dubbeltje dingen kon laten bewegen, magisch....
Dat is dus nog steeds zo, hoewel de euro en de daarbij horende inflatiecorrectie ook hier hebben toegeslagen, je betaald nu 10 eurocent om het orkest te laten spelen. We hebben vooral genoten van onze kinderen. Alles was prachtig en machtig en mooi, op hun knietjes overal voor zitten, alles aanwijzen en steeds hoorden we "kijk, mama, kijk, een ......." vul maar in.

Danielle (de jongste) was echt helemaal verkocht aan de treintjes. We hebben haar uiteindelijk maar aan een tuigje gedaan om te voorkomen dat ze wegliep achter de trein aan, maar wat vond ze het mooi.
Suzanne heeft zich heerlijk vermaakt met haar Sesamstraat paspoort. In de hal onder het restaurant (voor de mensen die het kennen) daar is nu alles ingericht als in Sesamstraat. De raceauto, de huisjes van Tommy en Iniemienie, een gedeelte voor Graaf Tel, de voorleeshoek bij de vuurtoren, allemaal heel herkenbaar voor die kleintjes. Suzanne had als opdracht op de mini-Bert's en mini-Ernies te vinden in Madurodam. Die hadden dan een letter vast en die letters vormden dan uiteindelijk weer een zin: Elmo is Cool!. Zeer grappig om Ernie dan te zien staan op het Binnenhof achter de Gouden Koets en Bert tussen de bloembollenvelden.

Madurodam hebben we afgesloten met een fotosessie met Bert en Ernie en daarna nog even knuffelen en dansen! We hebben heel veel gefilmd voor later, da's altijd leuk.

's Middags zijn we lekker naar het strand gereden. Hier in Nederland ben ik niet zo'n strandganger, hoe er niet van dat je over de hoofden heen kan lopen. Vroeger ging ik met mijn ouders altijd naar het strand van Monster en daar zijn we vandaag dus ook geweest. Het was een idee van Dirk, omdat hij de tip had gekregen dat het daar nooit zo druk was en dat klopte ook. Wat hij dus niet wist, was dat ik daar als klein meisje altijd kwam!
Wel heel raar om nu ergens met mijn kinderen te zijn waar ik op die leeftijd ook zoveel plezier heb gehad. En nog veel raarder om je te beseffen dat dit de eerste keer was dat Danielle met haar voeten in de Noordzee stond en dat het waarschijnlijk ook de laatste keer is....

Goed dames, dat was het weer voor vandaag voor mijn belevenissen!
Ga nu nog een reageren op die van jullie!!

@Patricia: Heel goed dat je je eigen plan trekt en niet je oor naar je vader laat hangen. Het gaat om jouw geluk, jouw gezin en je moet kiezen voor jouw kinderen. Vraag je vader maar eens of hij in jouw schoenen wil gaan staan en wat hij dan zou doen! Natuurlijk is het heel begrijpelijk dat je eerst kiest om gewoon nog in Nederland te blijven wanneer je nog maar kort samen bent, maar het is ook heel begrijpelijk dat je nu naar Australie wilt. Dat is een proces dat iedereen door maakt/heeft gemaakt. Heidi zit er nog midden in, die is geestelijk nog bezig met afscheidnemen, ik ben er gelukkig al klaar mee en ben nu dus ook bezig met het fysieke afscheidnemen, soms net zo moeilijk lijkt het wel.

Volgende keer moeten we maar een verder praten over de huizenmarkt en ideeën om het op het juiste moment voor de juiste prijs verkocht te krijgen. Tot die tijd ga ik mij verheugen op mijn nieuwe droger die morgen word bezorgd en dat ik vrijdag met mijn moeder en de meisjes naar Dolfinarium ga!!!!!!

Groetjes,

Sas

ik moet weer bijlezen..  :-(
Ben een beetje ziek geweest.... fikse keel ontsteking die me meteen van het roken af heeft geholpen, dus ergens ook weer positief!  :up:
Ik "teer" nu op 5 sigaretjes per dag en taal overdag niet eens naar een smoke.
Kan maar beter gewoon stoppen met die slechte gewoonte.

Maar nieuws aan dit front is dat de kopers van ons huis dus bijna ALLES over willen nemen incl. wasmachine en droger en al ons tuingereedschap (of had ik dat al gemeld?) Het zijn echt leuke mensen.
Bed ombouw is al weg sinds afgelopen zondag dus we slapen nu midden in de slaapkamer aangezien je een waterbed niet zomaar opschuift?!  :grin:
We hebben al besloten dat het beter is zo min mogelijk mee te nemen omdat verschepen erg duur is en ze daar ook 2e hands winkels hebben en een ikea.
Wel zo makkelijk als je nog wil verkassen en niet te veel mee hoeft te slepen.
Buiten dat moet je van alle electrische dingen de stekkers verwisselen, dan koop ik net zo lief alles nieuw.
Weegt niet op tegen verschepen.

Marktplaats is echt super hoor!
Wij verkopen er bijna alle op!
Prijs net iets onder de andere advertenties en goede foto's plaatsen scheelt alles.
En vooral plaatsen als het regenachtig is en niet bovenaan plaatsen maar gewoon opnieuw plaatsen, dan is de datum weer vers  :smile:

Ik ga morgen echt alles lezen en niet diagonaal doornemen en een post plaatsen.
Annemiek, leuk dat je er ook bij bent!  :up:

Hoi luitjes,

@Sacha, wat fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad in Madurodam. Ik ben er ooit ook geweest met tienertoer, maar dan praat ik over zo'n 16 jaar geleden. Ik kan me eigenlijk niet eens meer herinneren wat er toen allemaal te zien was. Dolfinarium hebben we een paar jaar geleden nog bezocht. Hartstikke leuk. Tegenwoordig hebben ze er geloof ik ook een restaurant waar je naast het aquarium kunt zitten terwijl de vissen je"aankijken".
Je zult je nu bij alles wat je doet afvragen of bedenken dat je het voor het laatst doet. Dat zal best een raar gevoel zijn. Zo vaak kom ik ook niet aan zee hoor. Vanaf ons is het dik 1,5 uur rijden en als je het dan doet omdat het zo prachtig mooi weer is kun je de auto ook nergens kwijt raken. In april dit jaar zijn we een midweek naar zandvoort geweest(Centerparcs) met mijn schoonouders en dat was de eerste en laatste keer waarschijnlijk. Ik persoonlijk hou meer van het zwembad al kom ik daar ook maar zelden. Ik vind het heerlijk om in het water te zijn maar de organisatie erom heen (aankleden, uitkleden inpakken enz) vind ik vervelend. Daarom ga ik niet al te vaak en alleen gaan met 2 kleintjes vind ik nog gevaarlijk ook, want kevin heeft ook nog geen zwemlessen.
Misschien heb je ook wel gelijk, ik zag namelijk dat je naar patricia toe reageerde over het feit dat ik er nog midden in Met het geestelijk afscheid nemen bedoel ik dan. In mijn hoofd heb ik al mijn verhaaltjes wel klaar voor het geval we toch gaan. Ik ben er niet zo zeker van. Ik heb afgelopen zondag wel mijn aanvraag formulier ingevuld maar heb er verder niks mee gedaan. Nog niet althans.

Wat betreft de huizenprijzen: Ik hoorde laatst van kennis van mijn man dat de huizenprijzen in Engeland al aardig gekelderd waren. Die man is trouwens engelsman en heeft veel familie daar. Het is niet te hopen want als dat hier ook gebeurd dan kunnen we van de opbrengst niet eens de hypotheek aflossen. Nu zou dat wel mogelijk moeten zijn, volgens de makelaar. Een kleine 2 maanden geleden hebben we een gratis waardebepaling laten uitvoeren en dat viel me 100% mee. Volgens haar kregen we de hypotheek er makkelijk uit maar dan moeten we natuurlijk niet te lang wachten met verkopen. Anders moeten we er nog flink aan bijleggen. Dat geld gebruik ik liever voor andere doeleinden. Zoals het verschepen van alle spullen.

ook zal er nog aardig wat geschilderd moeten worden. Zoals je op hyves kunt zien bestaat ons huis uit rood/witte kleuren. We hebben de vensterbanken geschilderd maar de achtergevel moet ook worden gedaan en ook de windveren. Verder zijn alle ramen van kunststof dus dat scheelt al weer.

Het zou ook wel heel toevallig zijn als je net een week voor je vertrek het huis zou verkopen. Misschien moet je eens zo'n home styliste vragen om je huis verkoopbaar te maken. Dat heb ik ook gezien op de tv-makelaar. Vond ik ook altijd leuk om ideeen op te doen. En om bij anderen binnen te kijken naar het interieur. Reuze interessant. Ik heb afgelopen maandag de zolder eens opgeruimd en heb 3 vuilniszakken met oude klere/gordijnen en andere textieldingen verzameld. Alleen is de auto nog steeds niet gemaakt en ik zie me niet met 3 vuilniszakken het hele dorp door lopen. Net een beetje te ver. Er kan nog veel meer weg maar dan moet ik echt de auto hebben.
Die staat hier een beetje stil voor de deur. Er zit niks geen geluid meer in. En dan heb je een wagen van 2004. Eigenlijk zou het niet mogen gebeuren. Bij die oude wagen van ons van 1991 hadden we nooit wat. Deze heeft dit jaar al 4-5 keer bij de garage gestaan.

@ Franciska,

Wel fijn dat je van de keelontsteking af bent.daar heb je zeker wel een antibioticakuur voor gehad. Inderdaad wel een goede manier om van het roken af te komen. Rookte je al lang. Ik heb zelf nooit gerookt maar mijn broer vader en moeder wel. Mijn vader is meer een gordijnenroker, mijn moeder en broer roken als een ketter. Die hebben er vooral last van tijdens stress, mijn broer werkt veel over(dat wil hij overigens zelf) maar dan zoekt hij z'n toevlucht in de sigaretten. Mijn moeder idem dito.

Hartstikke fijn dat de kopers van jullie huis alles willen overnemen. Dan krijg je er geld voor en je hoeft het inderdaad niet mee te nemen wat weer scheelt in de container/kist.
Wij nemen ook niet zo veel mee als we zouden gaan. Alleen de persoonlijke spullen, de glijbaan van de kinderen fietsen en de slaapkamer van kevin, dat zijn de grootste dingen.
We hebben een grenen interieur met een groen bankstel en gordijnen en decoratiespul. Daarben ik al een beetje op uitgekeken dus ook maar hopen dat iemand dat ook allemaal over wil nemen.
Het gereedschap in de schuur nemen we wel weer mee maar dat neemt relatief niet zo veel plaats in beslag.
Een mens kan in ieder geval een mooie hoop rotzooi verzamelen in al die jaren.

Nemen jullie ook alle medische dossiers van huisarts en tandarts mee of niet. Op zich hebben mijn man, ik en kevin geen problemen gehad maar jeremy wel. Hij heeft lange tijd in het ziekenhuis gelegen en werd gezien als apart geval want zijn situatie kwam maar zelden voor. Hij heeft veel problemen gehad met de longen als gevolg van zijn schildklierafwijking. Stel dat hij down under ook in het ziekenhuis belandt dan weten ze wat te doen. Er gaan voor jeremy en mij in ieder geval wel een dosis thyrax mee naar australie en hij en ik zullen zowieso onder controle blijven bij resp kinderarts en huisarts.

Voorlopig weer even genoeg leesstof. Heb nu even niks meer te melden. Ik wacht eerst wel even op jullie reacties en dan ga ik weer verder.

groetjes heidi

Misschien moeten we het topic maar eens hernoemen naar KLETSDOZEN, want dat kunnen we echt heel goed!

We hebben gisterenavond weer iets ontdekt dat we nog kunnen veranderen aan het huis wanneer er weer kijkers komen. Toen de droger naar beneden moest, moesten we ook even alle traphekjes weghalen. Dit blijkt dus ontzettende veel ruimer te staan wanneer die er niet in zitten. De trap lijkt 2x zo breed ineens :lol:

Wij hebben alle rare dingen al gehad. De badkamer was helemaal af op de wastafel na. We hadden de standaard wastafel laten plaatsen, omdat het geld even op was om een wastafelmeubel te kopen. Komt over een jaar wel, zeiden we... Toen was inmiddels de kogel door de kerk en hadden we de beslissing genomen om te emigreren. Na dat we besloten om het huis in de verkoop te zetten, hebben we dus alsnog  een andere wastafel gekocht, eentje helemaal in de stijl van de rest van de badkamer. Een meubel vond ik te duur worden, maar we vonden wel dat mensen de badkamer in moeten kunnen lopen en dan moeten denken dat hij helemaal af is en niet "mooie badkamer, maar....."

We hebben een styliste door het huis laten lopen, maar dat was dus helemaal niets. Ze bleef maar zeuren over dat het speelgoed van de kinderen niet op de grond mocht liggen als er kijkers kwamen. Ik had haar aangegeven dat ik dat ook zeker van plan was, maar zat thuis met 2 zieke kinderen die zich moesten vermaken en dan kan ik moeilijk al het speelgoed wegleggen. Mijn werkelijke probleem had ze geen oplossing voor. We hebben in de huiskamer 3 kasten staan, een vitrine kast en een TV meubel aan de ene muur, een dressoir met grote spiegel erboven aan de andere muur. Haar oplossing was de vitrinekast maar gewoon wegdoen.... ja... heb dat ding nodig... doos.... Was dus geen succes, misschien gewoon te onervaren mutsje van het bureau, was geregeld door de makelaar!

Heb dus later mijn zusje dit nog eens over laten doen. Slim idee, die heeft reclame en presentatietechnieken gestudeerd  :up: Die kwam met leuke dingen aan: kussen op een andere manier neerzetten, planten verplaatsen, kleine plantjes erbij kopen voor in de vensterbank, vitrinekast en TV meubel naar elkaar toe (stond dus echt veel ruimer ineens, heel raar).

Verder natuurlijk de standaard dingen: fotolijsten weg, alle persoonlijke spullen weg, rommelzolder zelfs opgeruimd om die ook ruimer te laten lijken, alles in kasten, van de vloer af, uit het zicht....Als kijkers vooral maar niet de indruk krijgen dat er mensen in dit huis wonen. Verse bloemen in de huis- en slaapkamer, alles schoon (vloer dweilen, ramen zemen, badkamer extra soppen..). Huis zeer goed door laten luchten, alles ruikt lekker fris!

Wanneer de makelaar belt met de zin "er komen kijkers" gaat er in mijn hoofd (en ook een beetje erbuiten) het "kijkersalarm" af en staat een middag lang het huis ondersteboven :lol:

Ga nog net niet een taart of brood bakken, is een optie voor wanneer het in oktober nog niet verkocht is.

Dames, meer tips zijn altijd welkom!!!!

@Heidi: Rustig aan meid, ik merk het telkens wanneer je er over schrijft, je hoofd wil wel, maar je hart is er nog net niet aan toe. Geef je zelf de tijd en de ruimte om te zorgen dat je er deze keer een succes van gaat maken. Heimwee zal je toch krijgen, maar wanneer jij 1000% (ja duizend procent) achter je eigen beslissing staat, heb je een grotere kans om je over de heimwee heen te zetten.

@Franciska: Misschien is het boek "stoppen met roken" van Alan Car iets voor je. Heeft bij mij heel goed geholpen. Ik ben op mijn 13e gaan roken en rookte uiteindelijk 2 pakjes per dag toen ik stopte op mijn 29e.
Lekker dat ze alles over willen nemen, ook weer opgelost!

De medische dossiers: Ja wel, alles gaat mee. Op het consultatie bureau ligt inmiddels al een kopie klaar van Suzanne's dossier en dit krijg ik bij mijn laatste bezoek mee (zal binnenkort wel de oproep krijgen)
De tandarts heeft ons een zeer grondige checkup gegeven de laatste keer. Van die speciale foto's laten maken (rondomrontgen-ding) zodat hij goed kon zien of er niet stiekem iets zou zitten, en ook dat gaat straks allemaal mee (digitaal)

Ben in kleine juich stemming, ontving bij de post vrijkaartjes voor Dolfinarium voor het hele gezin, altijd handig vrienden met connecties! O ja... Dolfijnen zijn geen vissen maar zoogdieren....... :cry:
Je kan inderdaad tegenwoordig koffie drinken in een restaurant onderwater zodat je de dolfijnen en nu ook de walrussen kan zien zwemmen. Ga morgen lekker met de meisjes roggen aaien en naar de zeeleeuwen show. Als het niet al te druk is (?) misschien ook nog naar de dolfijnenshow, verheug mij er erg op!

En dan nu nog als afsluiter een smiley op verzoek van mijn dochter. Die zit de heel tijd al te kijken naar de brief die mama schrijft, de jongste ligt te slapen, dus de oudste mag zich op de speelkamer uitleven!
:blond: (die is met een meisje...) :angeldevil: (die geeft vuur mama, da's leuk!!)

Hoi Sacha,

Naar aanleiding van jouw berichtje even een reactie, Ik weet wel dat dolfijnen geen vissen zijn, maar ik was even afgeleid. Kevin en Jeremy zaten een beetje te etteren achter me en toen schreef ik over dat aquarium en toen kwam ik van zelf bij de vissen terecht; Excuse se moi!!

Als je ooit nog een carriereswitch wilt maken, misschien is psycholoog iets voor jou. Dit is alleen maar goed bedoeld hoor, voor de grap dus. Je voelt mensen haarfijn aan en dat nog wel op zo'n grote afstand(rotterdam-terborg) Je hebt eigenlijk wel gelijk.
Vanavond als ik de kinderen in bed heb dan ga ik even verder met deze site. Manlief komt vanavond toch niet thuis met de vrachtwagen. Heb lekker de avond voor me zelf.
De kinderen zijn ook aardig vervelend vandaag, zal wel aan het warme weer liggen. Kevin is nu de straat op en Jeremy is even lekker aan het spelen met een autootje maar ik denk dat ik maar even met hem naar buiten ga. Het is nu (nog) aardig warm maar volgens de buienradar komt er aardig wat op ons af qua onweersbuien. Hoe is het weer bij jullie want alles komt van het zuidwesten binnen.

Ik heb bij een andere topic gespiekt en daar vond ik een link naar jullie huis. Hartstikke mooi, ik hoop dat je het snel genoeg kunt verkopen maar volgens onze makelaar ging het niet zo hard meer op de huizenmarkt.
Wij moeten nog aardig wat doen. We hebben bijna door het hele huis vloerbedekking liggen maar er zitten aardig wat vlekken in, vooral in de woonkamer. Misschien dat potentiele kopers er een laminaatvloer in laten leggen, vloerbedekking is toch meer persoonlijk. Dat is mijn zorg niet meer tzt.
Zolang er maar iemand komt die het wil hebben. Het heeft een goede ligging, binnen een 30km zone, aan een rustig gemeenteplantsoen gelegen waar kinderen rustig om heen kunnen fietsen. Het is een veilige buurt naar mijn idee. De gemiddelde leeftijd ligt op 50-60 jaar. Jong en oud gemengd.

Groetjes heidi en misschien tot vanavond!

Hello ladies,

Sacha... het is inmiddels KLETSDOZEN afgesplitst geworden  :grin:
Ik sta als eerste bericht in deze draad en kon dus de titel aanpassen  :lol:

Heidi: geen medicijnen, ik heb gewoon erg goed uitgerust en veel vitamine tot me genomen.
Veel water en ijsjes en vooral Ibuprofen.. tot ik maagpijn kreeg haha

Ik heb helemaal geen hup nodig kennelijk om te stoppen met roken.
Zal vast ergens mee te maken hebben, maar ik heb helemaal geen trek in een peuk.
Ik heb er net wel 1 opgestoken, maar heb er helemaal geen satisfaction van.

Ik heb gerookt tot mijn 17e, toen 10 jaar niet gerookt en met 27 weer begonnen.
Dat is nu dus 11 jaar geleden.
Ik ga het gewoon volhouden.
Was al eerder minder zware sigaretten gaan roken, dus wie weet was ik al een soort afgekicked?
Ik maak het pakje niet leeg, leg het in de kast.
Wie weet is het anders in het weekend als ik niet op kantoor zit?

Onze medische dossiers zijn erg dun, dus ik vraag alleen dental records op. Foto's en dergelijke.
De rest hebben we toch niets aan als we iets gaan mankeren want dan maken ze toch weer nieuwe foto's en dergelijke.
Van de honden heb ik de paspoorten en ook wat röntgen foto's.

Over je huis moet je je niet te druk maken.
Alles wat je in keuken en badkamer investeerd is zinloos.
De mensen moeten een "gevoel" krijgen als ze komen kijken.
Echt, onze badkamer is bruin, met bruine schrootjes aan het plafond en oranje bloemen op de tegels....
Op de grond liggen ook de wandtegels en die liggen allemaal los.
Alles staat zowat nog in de grondverf en de bijkeuken heeft niet eens een vloer!
Daar moeten de stenen nog in die in de keuken ook liggen.
Toch hebben we het verkocht in deze staat voor behoorlijk veel geld al zeg ik het zelf.
Maar we hebben wel andere dingen erbij die het waard zijn. Grote tuin en grote garage.
De mensen die ons huis hebben gekocht zochten dus (net als wij denk ik) een grote garage met tuin en mogelijk een woning erbij.....
http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Default.aspx?id=adb9010b-276d-4dc7-bd3e-f293f81c826b&objecttype=DetailKoopObject&hbx=1

Zorg er alleen voor dat je nog niet overal verhuisdozen hebt staan.
Wel opgeruimd en schoon. Dat is belangrijk. Flink luchten en vooral geen taarten gaan bakken hahaha dat is zo afgezaagd!

De mensen die ons huis hebben gekocht waren na de eerste bezichtiging terug gekomen op de fiets en ik zag ze staan.
Ben een praatje gaan maken niet wetend wie het waren want ik was er de eerste keer niet bij.
Ik moest weg met de honden van de makelaar, maar toen heb ik ze dus verteld over het huis, de omgeving enz.
Toen hebben ze besloten een 2e bezichtiging te doen, maar dan moesten wij zelf ook erbij blijven.
Ze zeggen nu ook dat WIJ ZELF het huis hebben verkocht aan ze en niet de makelaar.
Wij hebben ze de 2e keer zelf rondgeleid.
Dus als het enigszins kan, blijf in de buurt  :wink:

Sacha: Tipje: heb je huis "gevonden" op Funda.
Zijn de foto's in het voorjaar gemaakt?
Ziet je tuin er nog zo uit of heb je het wat aangekleed met potten en planten?
Dan zou ik nieuwe foto's naar de makelaar sturen met zoals het er in de zomer uitziet.
Hebben wij ook gedaan in juni  :wink:

Verder vind ik het er tip top uitzien!  :up:

Hoi Franciska,

Ik heb even een snelle blik geworpen op jullie huis, hartstikke mooi en nog vrijstaand ook. Ik was even aan het kijken naar jullie vloer in de woonkamer. Is dat soms larikshout. het lijkt ontzettend op de houten vloer in onze woonkamer toen wij dit huis kochten. Het was bij ons helemaal kromgetrokken omdat het eigenlijk niet behandeld was en er zat geen isolatiemateriaal tussen. Uiteindelijk hebben we maar vloerbedekking gelegd(in 2004 voor de eerste keer, vorig jaar voor de 2e keer) Er zitten nu al weer aardig wat vlekken in. Had achteraf beter meteen een houten/laminaatvloer kunnen leggen. Potientiele kopers zullen het toch wel veranderen.
Op mijn hyves-site kun je de voorgevel en achtergevel van ons huis al wel bekijken maar foto's van binnen heb ik nog niet. Ben wel trots op mijn huisje hoor. We hebben in ieder geval een redelijke tuin vergeleken met de buurtjes allemaal. Dat is in ieder geval goed voor de kids.

Als ik kijkers of de vloer krijg maak ik geen appeltaart, of ik zorg dat de taart op is voor ze komen, dan krijgen ze alleen de geur. Nee hoor, ik ga lekker hete bliksem maken. Ruikt ookzo lekker en het is weer eens iets anders dan appeltaart.(ha ha)

Hebben jullie nog slecht weer gehad vandaag. Ik hoorde namelijk dat er in rotterdam aardig wat regen is gevallen en dat ook schiphol te kampen had met hevige regenval. Wij hebben tot nu toe nog niet veel meer gehad dan een paar spatjes regen en een beetje wind. Als ik zo de buienradar bekijk dan krijgen we rond de klok van 10 vanavond nog wel een stevige bui te verwerken. Net nu ik alleen ben met de kids.
We vallen wel vaak buiten de boot, de meeste buien trekken over nijmegen of winterswijk omhoog en laten ons met rust. Zul je net zien dat het vanavond wel los barst.

Onze keuken is pas 2 jaar oud. We hadden de woning uitgebreid met een grotere keuken waar we voortaan ook konden eten(voorheen zaten we in de kamer) en een berging. En in een van de bergingramen zit een grote barst aan de binnenkant dus die willen we wel vervangen. Op deze manier lijkt het ook zo slordig. Er zal nog een beetje gesaust moeten worden maar dat is maar een middag werk (als kevin zich er niet mee bemoeit in ieder geval, anders duurt het 2 keer zo lang)

Ik zag in de post van Sacha staan dat je nergens geen kinderspeelgoed over de grond moet laten slingeren, nou dan moet ik eerst maar eens grondig opruiming houden en een paar dozen naar mijn ouders brengen, voor tijdelijk dan. Overal waar je kijkt ligt wel iets van hun rond te slingeren.

Hebben jullie alle paperassen voor de visum aanvraag al verstuurd cq naar berlijn gebracht. Ik heb gehoord dat je dan de zelfde dag smiddags nog je visum kunt ophalen. Is dat al gebeurd of niet,anders lijkt het me moeilijk plannen wanneer je je huis uit moet. Je kunt dan natuurlijk wel ergens anders slapen maar ideaal is het niet.
Ik zou er niet aan moeten denken om een aantal weken bij mijn ouders te slapen. Dat gaat volgens mij maar een paar dagen goed. Ze zal ongevraagd toch weer met kritiek komen en dan ga je al met ruzie uit elkaar, dat willen we dan wel voorkomen.
Ik kan in ieder geval al bijtijds dingen gaan verkopen zoals bankstel, meubels, tv(waarschijnlijk kringloop ivm slechte contrast) babykamer, eettafel met stoelen, oude koelkast van de vorige keuken, onze slaapkamer(waarschijnlijk ook kringloop), grenen logeerbed, stretcher, ed. De hele huisraad zo'n beetje dus. Behalve de inhoud van de kasten, dat gaat, na grondige sortering wel mee,

ik ben gisteren al naar het gemeentehuis geweest om een nieuw paspoort aan te vragen. Stel dat ik het dadelijk toch in de kop krijg om ECHT te gaan dan is dat in ieder geval gebeurd, mijn paspoort is 9 september a.s verlopen.
Voor Jeremy zijn we nu ook bezig om een australisch paspoort aan te vragen. Eerst een citizenship registration, en daarna een paspoort.
Ik zag laatst dat jouw man ook pas geleden een australisch paspoort heeft aangevraagd. heeft hij daarvoor ook een guarantor nodig gehad? Jeremy wel, maar officieel moest het iemand zijn van australische afkomst en dat is bij jeremy een probleem want hij is hier geboren en niemand op australisch grondgebied heeft hem ooit gezien. We zijn gewoon naar onze huisarts gestapt en die wil er zonder problemen aan meewerken. Dat heeft hij bij kevin ook gedaan 3 jaar geleden. Dat is toen ook goed gegaan. Onze huisarts is een hele aardige man waar je goed mee te doen kunt hebben. Hij heeft ons vorig jaar tijdens ziekenhuisopname van jeremy meerdere malen opgezocht, thuis en in het ziekenhuis.
Zijn broer is volgens mij ook met een australische vrouw getrouwd.

Volgens mij is het toch weer een heel boekwerk geworden. Je hebt het niet echt in de gaten als je bezig bent want dan zie je maar een klein stukje van de tekst. Als ik het dadelijk ga posten dan schrik ik er vaak nog van ook, hoe lang het verhaal is geworden.

Ik ga zo maar eens stoppen. Ik wilde eigenlijk babyboom, het vervolg kijken maar dat is volgens mij al afgelopen. Ook had ik nog met mijn cursus aan de slag gemoeten. Ik weet niet of je het in mijn blog op hyves hebt gelezen maar ik kan nog een half jaar met mijn opleiding doktersassistente verder, tegen betaling van 75 euro overigens want dit wordt de 2e verlenging al. Door gebrek aan stageplaatsen heb ik mijn opleiding nog niet afgerond maar nu zijn we via het NTI druk voor mij aan het zoeken. Dan moeten ze wel snel met een stageplaats op de proppen komen want ik kan hooguit 3 dagen stagelopen (24 uur/week) en dan moet ik totaal 360 uur hebben, dus dat betekent 15 weken (=ongeveer 4 maanden stage).
Stel dat ik toch wil gaan dan wordt het zowieso niet eerder dan februari maart 2009. Eerder was zowieso toch al niet de bedoeling. Of ik moet ineens ontzettende drang krijgen en alsnog de stage verprutsen, na alle moeite die ik gedaan heb om het af te kunnen krijgen. Misschien kunnen we dan voor kerstmis dit jaar wel weg (grapje hoor). Ik denk dat al het verzamelen en vertalen van de paperassen ook de nodige tijd gaat kosten.

Ik stop er mee. Nu echt. Als ik zo kijk dan komen de donkere wolken deze kant op. ik trek voor de zekerheid de stekker er wel uit want stel je voor dat er bliksem inslaat,dan zit ik zolang zonder xpdite, dat kan toch zeker niet. Ik zou niet weten hoe ik de dag door kom (grapje hoor want ik heb de kinderen ooknog) maar het is wel heeeeeeeel verslavend!

Het begint net iets te bliksemen...  en iets te rommelen.

groetjes en tot morgen: heidi

Hoi Heidi,

Onze vloer is van Jatoba. Hardhout dus.
Niet krom te krijgen en na 8 jaar nog steeds mooi met maar 1 behandeling van olie  :wink:
Hij ligt wel gelijmd en gespijkers op een 22 mm merantie ondervloer. (buiten dat ik een ambtenaar ben nu en tandartsassistente was heb ik voorheen ook in de houten vloeren verkoop gezeten...)

En de nieuwe kopers delen mijn mening over badkamers...
Je gaat evt. 's nachts plassen met de ogen dicht.
Je gaat douchen (5 minuten) en daarna gaat het licht uit..
Waarom moet ik een badkamer hebben van 20 duizend euro?
Als alle sanitair goed is dan vind ik het wel oké hoor.
De enige meerwaarde voor je huis is het uitbreiden, extra kuub inhoud dus.

Ik heb onze papieren vandaag compleet gemaakt. Heb gewacht tot het huis verkocht is en zodoende niet in de stress zou zitten.
Ik had al wel veel bijlagen klaar liggen, morgen alleen even alles op mijn werk laten kopieren (werk op het gemeentehuis)
Dan kan het aangetekend weg maandag  :lol:
Ik heb alleen geen formulieren "888" want ik ken bijna niemand in Australië die dat geloofwaardig in kan vullen eigenlijk.
Vind het ook een beetje nonsens, we zijn al 10 jaar getrouwd!
Ik maak er wel een verhaal bij voor George en mij over onze relatie en dan hoop ik maar dat het genoeg is.

Als we het beter kunnen brengen naar Berlijn dan doe ik dat wel hahaha!
George heeft zijn werk al opgezegd. Eind augustus is hij officieel "werkeloos"!
Als ik weet hoe lang mijn aanvraag in procedure is kan ik ook opzeggen.
Wij hebben tijdelijk onderkomen bij mijn zwager.
Woont ook hier in het dorp in ons oude huis.
Plek zat. Hondjes kunnen daar in ieder geval niet weglopen. De tuin is goed voorzien van gemetselde muren.
Ik hoop alleen dat de katten van de buren wegblijven anders zullen ze sneuvelen.

Lightning zijn nieuwe chip is onderweg naar de dierenkliniek dus die laten we dan ook snel zetten zodat ik dat ook verder af kan werken.
Hij krijgt een gewaarmerkt kopie, dus hoef niet alles opnieuw te doen JOEHOE!

Ik heb al op je hyves gekeken!  :up:
Ziet er ook goed uit toch?

Ik kon geen tv kijken door het onweer. Er is hier in Brabant wel wat water gevallen, maar niet zoals in de randstad.
We hebben een schotel en als er te veel wolken zijn krijgen we geen signaal.
Dus lekker de radio aan, ik kijk sowieso weinig tv.

Wij vernieuwen onze paspoorten en rijbewijzen trouwens ook nog voor we weggaan.
Scheelt weer gedoe downunder.
Ik heb het paspoot vorig jaar al gedaan. Dus ben voorlopig voorzien.
Rijbewijs doe ik komende maand.
George doet allebei nog voor we vertrekken.

Ik ga afsluiten, bedtijd  :p

Groetjes,
Franciska

Heidi: Ik weet sinds kort een heleboel meer over heimwee ;) Als je er redelijk snel last van hebt zou ik zorgen dat je pas een eigen huisje hebt als je spullen er ook zijn. Er is niets irritanters dan in een leeg huis zitten en jezelf af te vragen wanneer nou eindelijk je spullen eens aankomen ;) Je gaat je spullen trouwens wel meer waarderen ;) Ik kan niet wachten totdat we onze bank weer hebben!

Het scheelt denk ik wel voor jou dat je schoonfamilie in de buurt is als je eenmaal hier bent. Ik mis m'n familie het meest en dat vertrouwde gevoel wat je bij sommige mensen hebt.

Gisteren heb ik trouwens op tv hier een stukje gezien over kinderen die bij hun ouders in bed kruipen. Een van de beste dingen om te doen was, volgens de mevrouw die er een boek over had geschreven, je kind terug naar bed brengen als het aan je bed staat en alleen zeggen "Het is nu tijd om te gaan slapen" en "Welterusten" en er verder niet mee in discussie gaan. Ze zei ook dat je je angst niet moet laten merken aan je kinderen en dan meer de angst van "val alsjeblieft in slaap".
Ik heb er geen verstand van, want ik heb zelf geen kinderen, maar ik vraag me af of het echt werkt. Sommige kinderen hebben volgens haar 1 nacht nodig voordat het werkt en sommige kinderen wel een week. elke keer je kind weer terug naar bed brengen en alleen dat zeggen? Lijkt me best moeilijk...

Je zei ook dat je me geen angst aan wilde jagen, maar dat er bij jou nooit een kind thuis geboren zou worden. Je jaagt me er geen angst mee aan hoor ;) Ben er helemaal nog niet mee bezig, maar het lijkt me zo gek om in het ziekenhuis te bevallen. Ik ben nogal preuts en in je eigen bed heb je in ieder geval je vertrouwde omgeving. In je eigen huis ben jij aan zet zeg maar en in een ziekenhuis niet. Heb altijd een vreemd gevoel in een ziekenhuis, een beetje troosteloos en die geur.... Misschien als het eenmaal te gebeuren staat met je dikke buik en je krampen en weeen dat je er dan niet meer zo moeilijk over doet ;)

Perthpete: eigenlijk ben ik weleen klein beetje bang dat ik niet meer terug wil als ik eenmaal een keer in Nederland ben geweest. Het kan twee kanten op denk ik, want sommige mensen die hier heimwee hebben en terug gaan naar Nederland voor een vakantie komen er achter hoe geweldig het in Australie eigenlijk is en willen heel graag terug of ze willen juist niet meer terug, omdat NL toch geweldiger is... We kunnen het eerste jaar niet eens terug, want daar hebben we nu het geld even niet voor ;) Ik zou wel graag naar Nederland gaan voordat ons nichtje, dat nog geboren moet worden, kan lopen en praten ;)

Hallo dames,

Het viel me 100% mee  met die buien van gisteren. Toen ik gisteren de computer uitzette was het aan het rommelen en bliksemen en voordat ik goed en wel in bed lag was de bui al weer over. We hebben wel regen gehad maar lang niet zo veel als voorspeld op het journaal. Geen wateroverlast,maar dat is vaak wel het geval als je verder de achterhoek in gaat. Een camping in Winterswijk heeft meestal wateroverlast en blikseminslag. Als ik mijn schoonouders hoor dan onweert het daar niet zo erg. Ze hebben het hier een paar keer mee gemaakt tijdens vakantie. Aan de andere kant van melbourne (dandenongs) blijft het meestal wel lang hangen ivm de bergen, dit zelfde geldt volgens mij ook voor de yarra ranges in de buurt van Lara en Geelong.

Ik vraag me trouwens wel af of je zelf alles al kunt regelen. Ik bedoel, als je zo'n emigratiebureau in de arm neemt dan vragen ze je stap voor stap naar de gevraagde documenten, zoals medicals en vog.
Als je dit alles zelf aanvraagt kun je dan gewoon een afspraak maken bij zo'n paneldocter en uiteindelijk alle benodigde gegevens toevoegen aan je mapje om het op te sturen of af te geven in berlijn. Of sturen de paneldocters dit rechtstreeks door naar Berlijn, zonder dat je het zelf gezien hebt. En heb je daar ook nog formulieren voor nodig of hebben ze die bij de paneldoctors op voorraad.

Nou Franciska, Als ik het zo lees heb jij al van alle verschillende baantjes gehad. Je bent dus ook van alle markten thuis, hier en down under. Wel makkelijk trouwens. Ik heb dat ook wel een beetje. Ik heb ook nergens heel veel ervaring in. heb ook verschillende dingen gedaan, 2 jaar adminstratief werk op een zorgcentrale, 4 jaar emailleerfabriek in ploegendienst(voor we kinderen haddenhoor) 2,5 jaar huisarts en nog wat magazijnbaantjes ertussen door.
Heb je trouwens nog een ervaringscertificaat weten te bemachtigen en zo ja, waar kun je daarvoor terecht?

Ik denk dat als je alles naar berlijn brengt in person dat je wel eerder je visum hebt dan dat je het opstuurt. Volgens mij duurt het dan nog wel 2 maanden voor het rond is. Persoonlijk zou ik voor berlijn gaan(schnell procedure). En omdat je je huis al verkocht hebt kun je volgens mij toch al behoorlijk snel daar zijn. Het is natuurlijk nog even een kwestie van afwachten met de honden (chips en inentingen)maar verder is het volgens mij een kwestie van gaan met die banaan.

Ik hoef ook geen badkamer van 20.000 euro; ik zou niet eens weten waar ik het moet laten. De badkamer is vrij klein. De douchecabine is 90x90cm en dan hebben we ongeveer 50 cm om ons aan te kleden en er staat nog een wastafelmeubel waar je bijna tegen aan loopt dus weinig ruimte. De tegels zijn inmiddels al weer verouderd en er zit een barst in. Ik denk dat als ik ons huis moest kopen dat er eerst een nieuwe badkamer zou komen, althans de tegels en douchedeur. Dit zelfde geldt voor de wc, dezelfde tegels maar ik zou eigenlijk een hangend toilet willen hebben . Eerst was ons verteld dat dat niet zou kunnen ivm de ruimte maar de buren hebben ook zo'n wc en dat pas best. Anders laten we een erker erom heen bouwen zodat iedereen je op de wc kan zien zitten.ha ha.

Ik was gisteren even andere posts aan het lezen en toen kwam iets tegen over google.maps waar je inkunt zoomen tot straatlevel, harstikke leuk. Het huis van mijn schoonouders staat er ook op. Zal ze zondag even opbellen(doen we toch al elke week sinds de kinderen er zijn) over hun hekje bij de voordeur. Hebben ze mooi wit geschilderd. Ze zullen zich wel afvragen hoe ik dat weet. geheimpje!!!!

Een kennis van hun uit australie is ook geemigreerd in de jaren 60. Ze heeft inmiddels 3 mannen versleten down under en nu is nummer 4 aan de buurt...IN NEDERLAND!.  Jawel, na 40 jaar komt ze terug naar nederland waar ze gaat samenwonen met een min of meer vreemde man voor haar. Ik heb haar hier gezien tijdens de vakantie van mijn schoonouders. Zij was ook in nederland op vakantie. Ze is nu druk bezig haar huis te verkopen maar dat wil nog niet echt lukken. Ze heeft al 3 keer de prijs laten zakken. Ik geloof dat ze liever vandaag dan morgen naar nederland wil. Ze hebben al een appartement gehuurd in Tilburg. Wat kan het leven raar lopen he?

@ Annemiek; Ik heb heimwee inmiddels ook goed leren kennen. Vroeger als ik een nachtje bij mijn oma ging slapen had ik al heimwee. Ik ben niet gewend om lang van huis te zijn. Ik heb ook nooit op kamers gewoond maar altijd makkelijk met de fiets naar school gekund. Ik heb nu eenmaal niet gestudeerd.
Ik kan goed alleen zijn hoor. Voordat ik kinderen had en mijn man internationaal chauffeur was had ik ook nooit moeite om alleen te zijn. Ik heb altijd makkelijk alleen kunnen zijn, maar of dat in een vreemd land ook geldt weet ik niet. Ondanks mijn schoonfamilie down under zul je het toch min of meer zelf moeten waarmaken.  Dat geldt ook voor mijn WHV periode. Ik heb toen ook niet mijn best gedaan om het naar de zin te krijgen, waar ik achteraf ontzettend veel spijt van heb gehad. Mijn schoonouders, en dan met name mijn schoonmoeder was ontzettend bang dat het aan hun lag, nou integendeel. Ze deed alles voor ons, het is echt een schat van een mens. Ik heb ze ook echt moeten overtuigen dat dat absoluut niet het geval was. Kostte me veel moeite hoor!
Daarentegen heeft mijn man er helemaal geen last van, hij en zijn zus hebben ook zo'n beetje de hele wereld rondgereisd, Mijn schoonzusje heeft in VS kinderkampen begeleid als verpleegkundige, ze heeft in de kibboets gewerkt in Israel, Ze heeft de Galapagos eilanden bezocht in Zuid-Amerika en ga zo maar door. Haar laatste reis was 3 jaar londen als verpleegkundigen. Toen hebben we elkaar ook meerdere malen opgezocht want die afstand is nog wel te overbruggen voor een weekendje.
Nu is ze uitgereisd, getrouwd met een eigen huis en haar eerste kindje is op komst. En dat pas in de late 30thies. Ze heeft dus eerst van haar vrijgezellenbestaan genoten kun je wel zeggen. Volgens mij heeft ze nooit last van heimwee gehad, anders doe je zoiets niet.

Ik neem weinig meubels mee dat had je in vorige posts al gelezen denk ik. Ik hoef dus niet te wachten op mijn vertrouwde bankstel. Ik wil graag een nieuw interieur. Als ik dat nu zou doen dan val je van het een in het ander. Alles moet overgeschilderd worden want het is granol met grenen en groen. We hebben dan aardig wat bussen verf nodig om het wit te krijgen. Mijn wensen zijn blauw met wit interieur. blauw bankstel met witte meubels en blauw/witte home-decoration.
Ik hoop dat ze down under ook van die zaken hebben als kwantum, leenbakker of seat's and sofa's(vergelijkbaar met deze zaken dan)
Ik zou dan wel graag mijn eigen spulletjes terugzien zoals keukengerei, kamerservies(van mijn oma geweest) ed.
We wonen zowieso de eerste 3 maanden wel bij hun in huis en dan gaan we kijken of we iets kunnenkopen of we eerst gaan huren. Mijn man is chauffeur dus die zal wel snel aan het werk zijn denk ik. Zelf ga ik eerst zien dat we kevin op school krijgen. Mijn schoonmoeder heeft zich al regelmatig aangeboden als oppas dus dat zit wel snor. Als dat alles geregeld is ga ik ook werk zoeken (medisch receptionist, administratief assistente). Als ik hele dagen thuis zit slaat de heimwee ook snel toe ben ik bang.

Wat betreft kevin bij ons in bed. Ik heb ook al vaker gehoord dat je hem consequent terugmoet brengen maar het probleem is: 9 van de 10 keer merk ik niet eens dat hij in bed ligt. Ik voel het vaak smorgens pas als ik weer eens op de rand van het bed lig en hij boven op me. Ik heb het een tijdje gedaan maar soms kon ik echt 10 keer uit bed komen. Op een gegeven moment komt het stoom je uit de oren van frustratie en dan slaap je zelf ook niet meer. Het inslapen is overigens geen probleem. Hij begint zonder problemen in eigen bed alleen zet hij snachts zijn biologische wekker en komt hij naar ons toe. de ene keer vroeg, de andere keer pas laat in de nacht. Alleen als hij laat naar bed gaat dan wil hij nog wel eens een nachtje doorslapen in eigen bed. Dat wil ik ook weer niet te vaak laten gebeuren want daar wordt meneer ook niet vrolijker op en helemaal niet als hij weer naar school moet. Het is nu vakantie, nog 3 weken en dan begint het normale leven weer.Yippie!

Wat betreft ziekenhuisbevallingen kan ik je het volgende vertellen. Ik lig ook niet graag met m'n hele hebben en houwen bloot met 10man erom heen maar als je op het punt van bevallen staat dan maakt het je echt niet uit hoor. Ik had echt zo'n man of 6 om me heen. Het ging zo snel ineens en van alle kanten kwamen ze aanrennen. Een arts-assistent kwam even kijken of ik al bijna zover was en gelukkig was het zo. Je denkt alleen het kind moet eruit en dan heb je er echt wel vrede mee. Ik heb er nooit geen moeite mee gehad. Voor hun is het routine werk en die hebben vast wel meer vrouwen zien bevallen dus daar trek ik me niks van aan.

Het is toch een aardig lang verhaal geworden. We kunnen zo langzamerhand wel een omnibus in elkaar knutselen geloof ik. De verhalen wordensteeds langer als ik het goed heb.

Vanmiddag ga ik nog even eenpaar dingen regelen met de auto van mijn broer. Onze auto staat momenteel kapot voor de deur. Ik moet even de pasfoto's bij de huisarts ophalen voor de australische paspoort aanvraag van jeremy, ik heb 3 vuilniszakken verzameld met babykleren, gordijnen en andere dingetjes voor kledinginzameling. Zo krijg je wel ruimte in huis. En we zijn nog lang niet klaar, nog langer niet, nog langer niet......., 2 zakken luiers voor recycling enz,

Misschien tot vanavond

groetjes Heidi

Veel succes met je heimwee, heeft je vriend er ook last van of alleen jij?

Back