Koopkracht vergelijk Nederland - Australie

[quote author=lizzyhas link=topic=9920.msg136336#msg136336 date=1239174443]
Ik heb al heel vaak in mijn leven gezegd als ik een kwart van mijn salaris moet inleveren in ruil voor een zonnig klimaat in Nederland doe ik het meteen, nou das niet gelukt, dan zoek ik het klimaat maar op. :lol:
[/quote]
Die vakbonden hier in NL krijgen ook helemaal niets voor elkaar bij hun onderhandelingen :|

Bart
 
17000 dollar voor een bbq??? Had ie een goud randje en was de rest van marmer ofzo

Dat is geen bbq, maar een outdoor kitchen.

Enne, een NLse bbq en een Ozzie bbq is wel heel wat anders.
Als ik denk hoe we het in NL deden is het wel erg anders dan hier. Hoewel ik het nog steeds niets vind dat je alles tegelijk op de bbq gooit en op tafel zet.
 
Ja, was idd meer een outdoor kitchen....met koelkast met glazen deur, spoelbak met kraan, 12-pits BBQ fornuis.....
 
Onze ervaring; We werken allebei, de een 38 uur, de ander 30 uur. We kunnen goed rondkomen van wat we verdienen en houden zelfs wekelijks wat over van ons magere loontje. In het begin reken je alles om vanuit de euro, lijkt het allemaal goedkoop, maar als je van je Aussie salaris moet leven en gaat uitgeven is het een heel ander verhaal. We hebben toen we aankwamen een auto aangeschaft van 35.000dollar, vanuit de euro heel goedkoop, maar moet er nu niet aan denken om van mn Aussie centjes zo'n dure auto te kopen!
 
[quote author=Maluka link=topic=9920.msg136348#msg136348 date=1239179485]
Ja, was idd meer een outdoor kitchen....met koelkast met glazen deur, spoelbak met kraan, 12-pits BBQ fornuis.....
[/quote]

owwww ja dat verklaart de prijs hahaha

De aussie bbq is inderdaad heel anders. Voornamelijk meestal een paar keer zo groot  :grin:
 
[quote author=Wilsil link=topic=9920.msg136344#msg136344 date=1239177052]


Enne, een NLse bbq en een Ozzie bbq is wel heel wat anders.
Als ik denk hoe we het in NL deden is het wel erg anders dan hier. Hoewel ik het nog steeds niets vind dat je alles tegelijk op de bbq gooit en op tafel zet.
[/quote]

Hebben wij ook nog wel eens moeite mee  :grin:

Jolanda
 
[quote author=jolanda b link=topic=9920.msg136353#msg136353 date=1239182874]
[quote author=Wilsil link=topic=9920.msg136344#msg136344 date=1239177052]


Enne, een NLse bbq en een Ozzie bbq is wel heel wat anders.
Als ik denk hoe we het in NL deden is het wel erg anders dan hier. Hoewel ik het nog steeds niets vind dat je alles tegelijk op de bbq gooit en op tafel zet.
[/quote]

Hebben wij ook nog wel eens moeite mee  :grin:

Jolanda
[/quote]

Wij ook, en daarom doen we het dus lekker eigenwijs op onze eigen manier. Beetje bakken, beetje eten, ...

Want zoals men mij eens heeft verteld: "eigenwijs is ook wijs"
 
Grappig, wij proberen nu al een paar jaar de Aussie way of BBQ te introduceren bij onze vrienden in Nederland en het begint eindelijk een beetje aan te slaan. Wij hebben dan ook totaal 5 maanden op diverse campings gezeten en telkens maar weer mee gluren en veel vragen, dus hebben het helemaal door, zou niet anders meer willen...
Lekker stukje kangoeroevlees, wat zoete aardappelen, uitje erbij (met een biertje), beetje koude salade van tomaat en komkommer en smullen maar  :lol:
 
[quote author=Maluka link=topic=9920.msg136338#msg136338 date=1239175473]
Ohwja...ik weet dat je geen fan van de Aldi bent Lizzyhas, maar wij hebben vorig jaar een grote Aussie BBQ gekocht bij de Aldi voor $199,-


ik kan hier spontaan van mening veranderen natuurlijk
:lol:
 
ik bedoel dit he http://cgi.ebay.com.au/BBQ-6-Burner-with-side-burner_W0QQitemZ250401169826QQcmdZViewItemQQptZAU_Outdoor_Living_BBQs_Cookware?hash=item250401169826&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2|65%3A1|39%3A1|240%3A1318#ebayphotohosting
 
[quote author=Maluka link=topic=9920.msg136338#msg136338 date=1239175473]
Gisteren voor de gein bij BBQ Galore geweest en daar waren dezelfde soort BBQ al minimaal $ 200,- à $ 300,- duurder....Stond overigens ook een BBQ van $ 17000,-
Daar moet wel heel speciaal lekker vlees vandaan komen wil je dat voor een BBQ betalen lijkt me....
[/quote]

Ik heb die ook gezien maar wat Maluka niet heeft vermeld is dat je bij deze BBQ je leven lang gratis bier krijgt. :up:
 
[quote author=loecky link=topic=9920.msg136428#msg136428 date=1239275649]
Ik heb die ook gezien maar wat Maluka niet heeft vermeld is dat je bij deze BBQ je leven lang gratis bier krijgt. :up:
[/quote]

Klopt. Heb ik er idd niet bij vermeld, om die eenvoudige reden dat dat er niet bijstond in de winkel. Of is dit weer zo'n situatie: "Terms and Conditions apply". Die zin in reclame's bezorgt me jeuk op de meest vreemde plekken waar je jeuk kan krijgen :S
 
Dat kijkt me heel handig om te weten. Lijkt met prettig om te weten hoe ver ik kom met het gespaarde geld wanneer ik eenmaal in Oz ben. Want het is wel leuk met de lage koers op dit moment, maar wanneer alles 2x zo duur is houdt dat voordeel ook op.
 
Er is natuurlijk altijd nog de "Big Mac Index"  :smile::

http://www.economist.com/markets/indicators/displaystory.cfm?story_id=13055650

"Burgernomics is based on the theory of purchasing-power parity, the notion that a dollar should buy the same amount in all countries. Thus in the long run, the exchange rate between two countries should move towards the rate that equalises the prices of an identical basket of goods and services in each country. Our "basket" is a McDonald's Big Mac, which is produced in about 120 countries. The Big Mac PPP is the exchange rate that would mean hamburgers cost the same in America as abroad. Comparing actual exchange rates with PPPs indicates whether a currency is under- or overvalued."

Wel een beetje jammer dat ze de hele eurozone op een hoop vegen.
 
[quote author=benneman link=topic=9920.msg136964#msg136964 date=1239974550]
Er is natuurlijk altijd nog de "Big Mac Index"  :smile::

http://www.economist.com/markets/indicators/displaystory.cfm?story_id=13055650

"Burgernomics is based on the theory of purchasing-power parity, the notion that a dollar should buy the same amount in all countries. Thus in the long run, the exchange rate between two countries should move towards the rate that equalises the prices of an identical basket of goods and services in each country. Our "basket" is a McDonald's Big Mac, which is produced in about 120 countries. The Big Mac PPP is the exchange rate that would mean hamburgers cost the same in America as abroad. Comparing actual exchange rates with PPPs indicates whether a currency is under- or overvalued."

Wel een beetje jammer dat ze de hele eurozone op een hoop vegen.
[/quote]
Jammer dat die burgerindex zich richt op de koopkracht van de Amerikaanse dollar in de diverse landen en dus uiteindelijk slechts de currrency exchange is voor Amerikanen die elders heen reizen. Als je in een land woont dan is het van belang wat je lokaal verdient en dan geef je er dus niets om wat die Amerikaanse dollar koopt.
 
Wij hebben vorige week een nieuwe BBQ gekocht voor slechts $338. Een super grote GrillMaster Connoisseur 4. Was showmodel en afgeprijsd van $899.
Verder had Kathmandu de Eastersale en ook daar hebben we weer wat leuke outdoor spullen en kleren gekocht. Echt niet te duur.

Persoonlijk vind ik de dagelijkse inkopen hier een stuk goedkoper dan in Nederland.

Cheers,
Loek
 
...en in goede orde ontvangen. Bedankt voor de snelle respons!
We gaan er mee aan de slag (hij ziet er in ieder geval fraai uit!)
 
Back
Top