Koopkracht vergelijk Nederland - Australie

Ik vind deze site wel iets beter http://www.payscale.com/research/AU/Country=Australia/Salary

Je kunt op functie en ervaring zoeken

.........


jeetje wat nog meer,vraag maar raak, voor dit topic kom ik wel graag nog om het hoekje kijken ,


Bedankt voor de info. Ik driftig die site invullen, kom ik er op het laatst achter dat ik hem al eens ingevuld had. Gatenkaasje in het hoofd ;) Maar desalnietteplus leuke site!
 
Je moet ook wel even opletten met een eventueel aanbod van salaris dat het bedrag wat genoemd wordt exclusief supeannuation is (9%) want als je dat er vanaf trekt scheelt het toch weer aardig wat.

moet je dat er nie bij optellen als het exclusief is?
 
Je doet aardig nuchter over dat "mijn man begon met een ton per jaar" alsof het niks is :D
Als ik hier in NL kijk in mijn leeftijdsgroep (eind twintigers). Zijn er maar enkele die over de 50k per jaar gaan (zeg 65k AUD). Denk dat over 10 jaar ook dan de 100k AUD aan de stevige kant is.

Ah we'll see. :)

Hey Fol. tis zwart op wit moeilijk soms de juiste toon te zetten, ik ben dus al blij dat je me nuchter vind en geen uitslover, :up: :rolleyes:
 
Over salarissen gesproken lekker verdienen is mooi meegenomen, helemaal als je ook nog plezier in je werk heb. Maar hou er rekening mee dat als je in de country wilt wonen het salaris meestal een heel stuk lager is dan het salaris in de grote stad, helaas.
En ook ik ben reuze trots op mijn man al verdiend hij nog steeds geen ton :lol:

En Fol je heb gelijk als het exclusief is dan moet je het erbij optellen :smile:


Moon
 
Net Australische vriendin een poosje op bezoek gehad. Zij gaf ook aan dat Australie duur is geworden. Moet eerlijk bekennen dat ik schrok van de bedragen die zij noemde. Ik dacht dat Nederland schreeuwend duur was, maar bij alles riep zij verrukt 'this is soooo cheap!' om vervolgens in te slaan en het op te sturen naar huis. Mmmmmmm........
 
Ja Kathleen het leven is erg duur geworden de laatste jaren. O.a. electra, verzekeringen en de dagelijkse boodschappen zijn enorm in prijs gestegen. Helaas zijn de meeste salarissen niet mee omhoog gegaan.


Moon
 
Over salarissen gesproken lekker verdienen is mooi meegenomen, helemaal als je ook nog plezier in je werk heb. Maar hou er rekening mee dat als je in de country wilt wonen het salaris meestal een heel stuk lager is dan het salaris in de grote stad, helaas.
En ook ik ben reuze trots op mijn man al verdiend hij nog steeds geen ton :lol:

:up: :up:
 
Hihi.. Cruijff heeft ook gesproken :rolleyes:


Hoeveel je salaris waard is, is ook heel erg afhankelijk van in welke staat je woont. Sommige dingen zijn aan de oostkust goedkoper, andere dingen aan de westkust. Wel las ik laatst een artikel dat een gezin met een gezamelijk inkomen van 150.000 per jaar dus tegenwoordig al de titel "rijk" krijgt, maar dit gezin dat zelf absoluut niet zo zal ervaren. Je woont dan gewoon in een normale wijk, met een normale auto in de garage en betaald braaf je hypotheek. Er wordt niet met geld gesmeten, er wordt zelfs nog een klein beetje gespaard.



Wat ik mensen wel als tip mee wil geven is om zeer realistisch te kijken naar je vaste maar ook onverwachte lasten wanneer je een huis gaat kopen. De rentes zijn hier nu enorm hoog en dat neemt enorme happen uit je maandelijkse budget
 
ja die rente hopst maar heen en weer, je moet hier echt niet aan je top gaan zitten, de meeste mensen hebben variabel , dus je hoort een hoop gepiep om je heen als het nieuws weer een verhoging aankondigt, hij is weleens 17% geweest :evil:
 
Misschien is het een idee dat jullie ook alvast meelezen met het nieuws hier, kom je er een beetje in.
Op deze site kun je ook je nieuws per staat selecteren.

http://www.news.com.au/
 
jeetje ozziezie rustig maar ik vind het juist hartstikke gaaf dat je zegt dat je trots bent op je man ik heb juist alle respect voor jou man dat hij door studie en doorzettingsvermogen het zover geschopt heeft :up:.
ik wou alleen zeggen dat ik ook trots ben op mijn man omdat hij juist heel veel heeft moeten inleveren zodat wij hier in dit prachtige gebied kunnen wonen ver weg van de grote drukte. Daarbij zit hij in een baan waar hij niet happy in is maar hij kan ook niet even snel naar een andere baan hoppen omdat er gewoon geen banen zijn.

Maar even om jullie een beeld te geven van de huizenprijs en salarissen in de omgeving waar wij wonen:
Gemiddelde huizenprijs ligt hier rond de $300.000. Je mag blij zijn als je een salaris heb van boven de $50.000 aangezien de meesten salarissen rondom de $40.000 liggen. En als je tussen de $70.000 en de $80.000 verdiend dan heb je hier een top salaris.

Een huis huren is hier een stuk voordeliger voor rondom de $300,00 per week kan je hier wel een mooi schoon huis vinden, krijg je ook nog eens rent assistance, maar dan moet je weer overal toestemming voor vragen en kan je geen huisdieren houden.

Dus helaas heeft ook elk voordeel vaak een nadeel :D

Groetjes,
Moon
 
Hoeveel je salaris waard is, is ook heel erg afhankelijk van in welke staat je woont. Sommige dingen zijn aan de oostkust goedkoper, andere dingen aan de westkust. Wel las ik laatst een artikel dat een gezin met een gezamelijk inkomen van 150.000 per jaar dus tegenwoordig al de titel "rijk" krijgt, maar dit gezin dat zelf absoluut niet zo zal ervaren. Je woont dan gewoon in een normale wijk, met een normale auto in de garage en betaald braaf je hypotheek. Er wordt niet met geld gesmeten, er wordt zelfs nog een klein beetje gespaard.
Dat artikel over "rijk" zijn bij 150k was in het kader van de beperking van de family tax benefit. Daar is natuurlijk een heerlijke politieke draai aan gegeven. Of dat wel of niet rijk is hangt natuurlijk van veel factoren af. Als je in country woont, dan denk dat ik je met 150k inderdaad "rijk" bent. Als je dicht bij Sydney woont, dan is 150k niet zo extreem veel. Maar dan aan de andere kant, als tweeverdieners met beide een gemiddeld salaris kom je daar ook nog niet aan. Dus die zullen dat toch wel als redelijk rijk bestempelen. Vwb wat normaal is, het gaat mij een beetje boven mijn pet om te veronderstellen dat een 700k+ huis in Sydney west, met 4 slaapkamers, 2 badkamers en een lounge op de 2e verdieping, een dubbele garage en veel ruimte op de begane grond de huidige standaard is (en dan heb ik het nog niet over de twee autos en de jaarlijkse familievakantie naar Fiji). Als je van mening bent dat je een dergelijk huis kunt veroorloven, dan vind ik moet je niet bij de overheid aankloppen voor financiele ondersteuning. Als je dat moeilijk vindt, dan moet je gewoon de juiste financiele keuzes maken en op een beetje kleinere voet gaan leven (of verder weg van Sydney gaan wonen). Begrijp me niet verkeerd, mijn vrouw en ik komen volgend belastingjaar waarschijnlijk dicht bij die grens en we zouden het natuurlijk zonde vinden om dat geld mis te lopen. Maar realistisch gezien vind ik dat wij het met dat inkomen zelf wel moeten kunnen doen.
 
Moon, ik ben rustig hoor, tis maar net hoe je iets opvat , ben hier niet om te katten in tegenstelling tot sommige anderen, dus ga er nou gewoon even van uit dat ik iedereen het beste gun en zelf ook haske blij ben en dat gewoon op zijn tijd lekker ff zeg, en dat blijf ik ook lekker doen en moet jij ook lekker doen, moet kunnen! Lekker positief zonder een ander te willen benadelen, doe ik niet aan, okay?! :up: :up: :up:


Dit is wel even een leuk artikel

http://www.news.com.au/national/big-city-life-in-sydney-is-a-real-pain-in-the-hip-pocket/story-e6frfkvr-1226064565829
 
@slatsr: het is in nederland toch niet anders? Ik bedoel over of het eerlijk is dat 'rijken' dezelfde belastingvoordelen krijgen als mensen die minder rijk zijn?
Voor starters en mensen met minder geld kan ik me voorstellen dat je het ze wat makkelijker maakt om te kunnen kopen. Dus die hypotheekrente aftrek hier is leuk (en ik ben er ook blij mee...). Maar het is ergens krom dat juist mensen met veel geld en een superduur huis in verhouding het meeste af mogen trekken omdat zij de meeste rente betalen. Dan denk ik: als mensen genoeg geld hebben, dan kunnen ze een huis van 8 ton kopen en de staat mee laten betalen, of een huis van 6 ton en het dan zelf opbrengen. Dat laatste lijkt mij eerlijker.
Maar dat zie ik waarschijnlijk helemaal verkeerd. :rolleyes:
 
Ben ik wel aan de ene kant met je eens Lamarck, maar dan zou iedereen ook in dezelfde taxschijf moeten zitten of iedereen in de 52% of iedereen in de 37% :lol: daar zit het probleem denk ik, dat is ook niet zo.

Maar mjn gevoel zegt ook dat je niet een dusdanig duur huis zou moeten kopen omdat je zoveel taxaftrek hebt, want dat kunnen ze in Nederland wel beter besteden.
Misschien moeten ze die taxaftrek anders gaan benoemen zodat grootbesteders buiten de boot vallen, tis gewoon een beetje stomme formule.Misschien salarisafhankelijk ,alles wat boven een bepaalde grens zit krijg juist steeds minder aftrek, het zou toch moeten zijn dat degene die er moeite mee hebben het te financieren geholpen moeten worden en niet andersom,
 
Hoeveel besteden mensen aan huur gemiddeld? Als ik het goed lees dan zal zo'n 30% van het netto inkomen naar huur van een woning gaan, klopt dat een beetje met de ervaringen hier? Ik ben op zoek naar woonruimte in Perth en wat informatie zou welkom zijn.
 
Voor mij in Sydney klopte dat wel aardig met mijn salaris een paar maanden terug, maar met een nieuwe baan en beter salaris en ook een werkende vrouw is dat percentage lager geworden. Maar als je als broodwinner een gemiddeld salaris verdient, dan is het percentage veel hoger. En waar je woont maakt ook veel uit. Dus zo'n richtijn zegt op zichzelf dus niet veel.
 
Back
Top