Ik vind deze site wel iets beter http://www.payscale.com/research/AU/Country=Australia/Salary
Je kunt op functie en ervaring zoeken
het klopt aardig vind ik en het wordt vaak geindexeerd n.a.v vraag en aanbod.
Wij verwonen 700 huur per week
een vrijstaand huis, met garage, 4 woonruimtes en 4 slpkamers, en een zwembad
zouden we dit huis kopen dan is de waarde 750,000 en aan mortgage zou je dus veel meer kwijt zijn dan dat je het huurt, nadeel van huren is dat je hier geen bescherming hebt, als je eruit moet dan moet je eruit en doei en bedankt.
Boodschappen ,ongeveer zoals in Nederland , dat vond ik op het laats ook heel duur en toen ik laatst even terug was, leek het heel goedkoop :wink:
ik haal eerlijk gezegd altijd na 17.00 uur krakelvers brood voor geen 3 dollar zoveel maar voor 1 dollar of broodjes voor 89 cent,ipv 3,98 de korstjes zijn dan nog knapperig en hop de vriezer in en vers er weer uit, en zoveel bespaard, waarom niet!!
waterverbruik rond de 100 dollar per 3 mnd, met een eigen huis krijg je je watervoorzieningbelasting erbij dat is overal verschillend en slim om te vragen voordat je koopt, als huurder betaal je dit niet, ook de councelrates niet, gemidd 250 per 3mnd
energie, nu we een zwembad hebben iets meer, zo een 120 per maand (nuon was 320 per maand)
benzine is flink duurder geworden, maar nog steeds als engelenpies vergeleken bij nederland , op internet kun je de bezoneprijs verwachtingen volgen, want sommige dagen is het goedkoper, nu op vrijdag, dat was altijd di/wo dat scheelt soms 5 tot 10 cent,
mety je wollies card krijg je nog eens 2x 4 cent korting.
ik zeg dit allemaal omdat je dan een echt beeld krijgt van wat op internet staat.
een kilo gehakt is 6,99 bij de slager, 12 tot 14n dollar bij woollies , weet ook niet waarom, maar ik sta bij de slager, dat snap je!
3 liter melk is 3 dollar
een supersize nutella is tussen de 5,95 tot 6,95
kleding is niet duur.
wij hebben geen dure tv, maar man heeft een kastje gekocht waarmee we bijna alle zenders hebben, kostte 89 dollar en dus hebben wij voor 50 dollar internet en telefoon onbeperkt.
1 telefoontje in staat is vast bedrag van 25 cent, kun je uren kletsen, ik dacht dat dat ook zo naar Sacha was in perth, maar dat was niet zo hahaha. dus die hebben we nu op skype en van schrik nog nieteens gekletst :-((((( komt goed.
bloemen zijn duur, maar who cares, die zakken toch binnen 1 dag in elkaar nd warmte.
planten zijn ook duur, een palmje weer niet, 18,95 heb je al een aardige palm.
De verzekeringen hebben wij lopen bij de nrma, want bij elke verzekering erbij krijg je korting en de bedragen vallen mee, hier ook schadevrije jaren kortingen.
vergeet ook niet te genieten van je plannen, tuurlijk moet je rationeel zijn qua inkomsten en kosten en moet het gewoon haalbaar zijn , maar ik vind de levenskwaliteit hier 100% beter, sorry als ik de nederlanders die achterblijven daarmee voor de kop stoot, maar gelukkig vind ik dat ,anders was ik voor l@l geemigreerd.
Vergeet ook niet te kijken of je voor de kids schoolfees moet gaan betalen, in bepaalde staten moet dat (hier dus ook) vraag dan om een lapharegeling, je salaris valt daardoor taxmatig lager uit waardoor je een aardig bedrag terug krijgt en daardoor puntje bij paaltje kost de school je niks.Gezien met 2 kinderen, heb je een derde dat schiet je er denk ik wel bij in.
jeetje wat nog meer,vraag maar raak,