Koopkracht vergelijk Nederland - Australie

Voor de IT-ers onder ons. Onderzoekje met functies en salaris indicaties. Ook een kort overzichtje over hoe de markt zich gaat ontwikkelen

APAC Salary guide

En JA Sacha, Weer geen Western Australia in de lijst. Alleen Sidney en Melbourne. Maar je kunt een beetje extrapoleren vanuit Sidney > Melbourne en dan waarschijnlijk nog iets minder in Adelaide, PErth en Brisbane etc.
 
Zie je wel.. wij worden door iedereen vergeten.. zelfs de regengoden weten niet meer dat WA bestaat :(
 
"...HAYS heeft betere salarisgidsen: http://www.hays.com....ry/default.aspx..."


Maar ik was zo vriendelijk om de PDF er bij te doen. :) Hoeven jullie niet meer het formulier in te vullen en wordt je niet tot na je dood gestalked :smile:

Oftwel als jij de Hayes online zet maak je mij weer blij! Word ik tenminste niet gestalked door twee bedrijven ;)
 
Prometheus heeft jullie anders wel gevonden!

Da's nu niet zo moeilijk (wel goed gevonden trouwen).... Dit weekend weer zeer hoge kans op gevaarlijke bushfires :( Hoge temperaturen en harde wind, dan is er niet veel voor nodig helaas. Een weggegooid bierflesje kan dan al hetzelfde resultaat hebben als vorig weekend.
 
Voor de IT-ers onder ons. Onderzoekje met functies en salaris indicaties. Ook een kort overzichtje over hoe de markt zich gaat ontwikkelen

APAC Salary guide

En JA Sacha, Weer geen Western Australia in de lijst. Alleen Sidney en Melbourne. Maar je kunt een beetje extrapoleren vanuit Sidney > Melbourne en dan waarschijnlijk nog iets minder in Adelaide, PErth en Brisbane etc.


ik krijg een lege pagina las ik op de link klik...
 
"...HAYS heeft betere salarisgidsen: http://www.hays.com....ry/default.aspx..."


Maar ik was zo vriendelijk om de PDF er bij te doen. :) Hoeven jullie niet meer het formulier in te vullen en wordt je niet tot na je dood gestalked :smile:

Oftwel als jij de Hayes online zet maak je mij weer blij! Word ik tenminste niet gestalked door twee bedrijven ;)
Okay, om jou blij te maken dan: http://www.hays.com.au/salary/output/pdf2010/HaysSalaryGuide_2010-AU_it.pdf

Maar dit is slechts IT. Voor diegene die het willen hebben voor andere sectoren, gewoon naar de HAYS website gaan en je eigen gids aanvragen.
 
bestaat er in australië eigenlijk ook zoiets als het NIBUD? Op de website van het NIBUD staan allerlei getallen die je als richtlijn kunt gebruiken als je probeert te berekenen wat je bv aan huur zou kunnen betalen, en wat een normaal bedrag is voor een oppas ofzo. Kent iemand iets vergelijkbaars voor Oz?

edit:
- ik had al wat gegoogled, maar nadat ik deze post maakte kwam ik deze nog tegen:
http://www.moneysmart.gov.au/ :wink:
 
Ik vind deze site wel iets beter http://www.payscale.com/research/AU/Country=Australia/Salary

Je kunt op functie en ervaring zoeken

het klopt aardig vind ik en het wordt vaak geindexeerd n.a.v vraag en aanbod.




Wij verwonen 700 huur per week
een vrijstaand huis, met garage, 4 woonruimtes en 4 slpkamers, en een zwembad
zouden we dit huis kopen dan is de waarde 750,000 en aan mortgage zou je dus veel meer kwijt zijn dan dat je het huurt, nadeel van huren is dat je hier geen bescherming hebt, als je eruit moet dan moet je eruit en doei en bedankt.


Boodschappen ,ongeveer zoals in Nederland , dat vond ik op het laats ook heel duur en toen ik laatst even terug was, leek het heel goedkoop :wink:
ik haal eerlijk gezegd altijd na 17.00 uur krakelvers brood voor geen 3 dollar zoveel maar voor 1 dollar of broodjes voor 89 cent,ipv 3,98 de korstjes zijn dan nog knapperig en hop de vriezer in en vers er weer uit, en zoveel bespaard, waarom niet!!

waterverbruik rond de 100 dollar per 3 mnd, met een eigen huis krijg je je watervoorzieningbelasting erbij dat is overal verschillend en slim om te vragen voordat je koopt, als huurder betaal je dit niet, ook de councelrates niet, gemidd 250 per 3mnd

energie, nu we een zwembad hebben iets meer, zo een 120 per maand (nuon was 320 per maand)

benzine is flink duurder geworden, maar nog steeds als engelenpies vergeleken bij nederland , op internet kun je de bezoneprijs verwachtingen volgen, want sommige dagen is het goedkoper, nu op vrijdag, dat was altijd di/wo dat scheelt soms 5 tot 10 cent,
mety je wollies card krijg je nog eens 2x 4 cent korting.

ik zeg dit allemaal omdat je dan een echt beeld krijgt van wat op internet staat.

een kilo gehakt is 6,99 bij de slager, 12 tot 14n dollar bij woollies , weet ook niet waarom, maar ik sta bij de slager, dat snap je!

3 liter melk is 3 dollar

een supersize nutella is tussen de 5,95 tot 6,95

kleding is niet duur.

wij hebben geen dure tv, maar man heeft een kastje gekocht waarmee we bijna alle zenders hebben, kostte 89 dollar en dus hebben wij voor 50 dollar internet en telefoon onbeperkt.

1 telefoontje in staat is vast bedrag van 25 cent, kun je uren kletsen, ik dacht dat dat ook zo naar Sacha was in perth, maar dat was niet zo hahaha. dus die hebben we nu op skype en van schrik nog nieteens gekletst :-((((( komt goed.

bloemen zijn duur, maar who cares, die zakken toch binnen 1 dag in elkaar nd warmte.

planten zijn ook duur, een palmje weer niet, 18,95 heb je al een aardige palm.

De verzekeringen hebben wij lopen bij de nrma, want bij elke verzekering erbij krijg je korting en de bedragen vallen mee, hier ook schadevrije jaren kortingen.



vergeet ook niet te genieten van je plannen, tuurlijk moet je rationeel zijn qua inkomsten en kosten en moet het gewoon haalbaar zijn , maar ik vind de levenskwaliteit hier 100% beter, sorry als ik de nederlanders die achterblijven daarmee voor de kop stoot, maar gelukkig vind ik dat ,anders was ik voor l@l geemigreerd. :p

Vergeet ook niet te kijken of je voor de kids schoolfees moet gaan betalen, in bepaalde staten moet dat (hier dus ook) vraag dan om een lapharegeling, je salaris valt daardoor taxmatig lager uit waardoor je een aardig bedrag terug krijgt en daardoor puntje bij paaltje kost de school je niks.Gezien met 2 kinderen, heb je een derde dat schiet je er denk ik wel bij in.




jeetje wat nog meer,vraag maar raak,
 
wauw wat een boel waardevolle informatie bedankt :) :) !!

wij gaan er eerlijk gezegd niet vanuit dat we daar meer gaan verdienen of groter kunnen wonen dan hier. We zijn denk ik na de verhuizing ons spaargeld voor het grootste deel wel kwijt, dus dat wordt weer helemaal opnieuw beginnen. Maar dat vind ik dus idd minder belangrijk! De sfeer waar je woont, de ruimte om je heen, de cultuur, dat telt wat ons betreft zwaarder als de grootte van het huis. Als het moet dan kunnen we best kleiner wonen en goedkopere uitjes en vakanties enzo plannen.
Je moet wel een minimum hebben natuurlijk, en daarom zijn deze getallen nu zo handig. Daarmee kunnen we een beetje een inschatting maken van wat we nodig hebben. Ons idee is dat de eerste maanden één van ons gaat werken, en als de kinderen naar school zijn en zich thuis voelen, dan gaat de tweede op zoek. Maar dan moeten we het wel tijdelijk op 1 salaris kunnen redden, of genoeg spaargeld meenemen!

nogmaals bedankt!
 
@Lamarck, zo ging het bij ons ook hoor, wij hebben ons huis zonder enige overwaarde kunnen verkopen,na de eerste stress hier beginnende met een niet verkocht huis, nul winst, dus al onze spaarcentjes zijn opgegaan aan het opnieuw starten, we hebben alleen de enkele tickets vergoedt gekregen, ook is mijn man begonnen met 102,000 salaris en in die 2 jaar dusdanig gegroeid, elk nieuw begin kent zijn offers, nou ja offers, hallo, een nieuw leven beginnen is heel spannend en daar kun je later altijd met een goed gevoel op terug kijken ,wat de uitkomst ook is, je doet wat met je leven.

Leuk dat jullie zo enthousiast zijn, ik kan me nog goed herinneren dat ik snakte naar dit soort info toen ik nog in nederland zat, alles is zo onbekend, maar eenmaal hier is het net een ander europa, er is alles, maar dan anders, no worries. :up:
 
kijk dat geeft de burger moed ;-) al verwacht ik niet dat ik aan die 100,000 salaris kom, maar met zijn tweetjes moeten we een heel eind kunnen komen.

" maar eenmaal hier is het net een ander europa, er is alles, maar dan anders, "

dat is ook wel een van de redenen waarom we naar Oz willen. Laten we eerlijk zijn, natuur en een fijner klimaat en meer ruimte vind je ook elders in de wereld. Maar daar vind je dan ook vaak corruptie, armoe, dicaturen etcetc waar we geen behoefte aan hebben! Op deze manier gaan we er in sociaal opzicht in elk geval niet op achteruit, en in alle andere opzichten alleen maar vooruit.
Kijk, Utopia bestaat niet, maar volgens mij heeft Australie wel best of both ways, zeg maar.

roze wolk? Of gewoon een goeie keus? :up:
 
Hele goeie keus, je ondergaat hier geen cultuurshock , maar het is ,vind ik, wel prettiger, minder gestresst (buiten CBD) terwijl zoals mijn man ondervind er wel veel harder wordt gewerkt hier.

Wat dacht je van elk weekend vakantie gevoel, en na je werk nog even lekker buiten aan de barbie en zoals ik van Nederlanders begrijp die hier al ruim tien jaar zijn, dat gevoel gaat niet meer weg, dus je kunt je met recht erop verheugen!
 
@Lamarck, zo ging het bij ons ook hoor, wij hebben ons huis zonder enige overwaarde kunnen verkopen,na de eerste stress hier beginnende met een niet verkocht huis, nul winst, dus al onze spaarcentjes zijn opgegaan aan het opnieuw starten, we hebben alleen de enkele tickets vergoedt gekregen, ook is mijn man begonnen met 102,000 salaris en in die 2 jaar dusdanig gegroeid, elk nieuw begin kent zijn offers, nou ja offers, hallo, een nieuw leven beginnen is heel spannend en daar kun je later altijd met een goed gevoel op terug kijken ,wat de uitkomst ook is, je doet wat met je leven.

Leuk dat jullie zo enthousiast zijn, ik kan me nog goed herinneren dat ik snakte naar dit soort info toen ik nog in nederland zat, alles is zo onbekend, maar eenmaal hier is het net een ander europa, er is alles, maar dan anders, no worries. :up:
Je doet aardig nuchter over dat "mijn man begon met een ton per jaar" alsof het niks is :D
Als ik hier in NL kijk in mijn leeftijdsgroep (eind twintigers). Zijn er maar enkele die over de 50k per jaar gaan (zeg 65k AUD). Denk dat over 10 jaar ook dan de 100k AUD aan de stevige kant is.

Ah we'll see. :)
 
Back
Top