LaStaVa BartJeannou

Morgen de uitslag van IELTS van Jeannou, spannend!! Ze heeft er een goed gevoel over en hoeft maar een 4.5 te halen. Ze heeft echter voor een hoog punt geleerd, dat staat immers mooier op haar CV.

11 december alle documenten aangetekend opgestuurd naar Down Under, inmiddels bijna 2 weken verder maar nog steeds geen bevestiging dat alles in goede orde is aangekomen! We zijn ons ervan bewust dat het voorafgaand aan de feestdagen druk kan zijn bij de post! Wat is jullie ervaring met het versturen van post naar Australie? Duurde dat ook zolang?

Gr. Bart en Jeannou

Post ontvangen en bevestiging krijgen zijn twee aparte dingen ;-) daarbij is het met kerst extra druk bij de post en vanwee de vakantie extra traag bij het DIAC lijkt mij. Dus kan nog wel even duren voordat je iets hoort...

Wij hadden aangetekend verstuurd met DHL en was er na vijf dagen. Je hebt de documenten naar m2a verstuurd? Ben er wel zeker van dat ze je meteen iets laten weten wanneer ze aangekomen zijn. Zullen dan toch nog in de kerstdrukte zitten?
Als je het topic ' pakjes versturen' leest, zie je wel dat het ook langer kan duren!
Veel succes en geduld gewenst!

Allen, de allerbeste wensen voor 2013!! Dat al jullie en onze emigratiedromen maar uit mogen komen!!
Tot volgend jaar!

Bart en Jeannou

Wat kan wachten frustrerend zijn. 4 januari is door M2A de vetassess aanvraag verzonden. Deze beoordeling zou 8 tot 10 weken duren, inmiddels gaan we week 13 in. Heeft dit bij anderen ook zo lang geduurd??

Gr en fijne paasdagen!!

Yes, vanmorgen een goed bericht ontvangen van M2A! Vetassess heeft m'n beroepserkenning positief beoordeeld! Wederom een horde genomen en nu gaan we voor de EOI en State Sponsorship!

Hoi Bart,

Voor welke state sponsorship ga je? en wat is je beroep als ik vragen mag?

Ik zit in dezelfde molen op het moment en begreep dat Vetassess 12-16 weken aanhoud op het moment...:(

Forse tegenvaller hier. Het beroep waarop we de aanvraag hebben gedaan en welk akkoord is bevonden door Vetassess, is gesloten op de lijst voor dit financiele jaar. Nu moeten we tot 1 juli wachten en hopen dat mijn beroep er dan weer opstaat. Is dit niet het geval dan kunnen we helemaal opnieuw beginnen maar dan met het beroep van mn vriendin. Balen pur sang!!!

Hoi Bart,

Voor welke state sponsorship ga je? en wat is je beroep als ik vragen mag?

Ik zit in dezelfde molen op het moment en begreep dat Vetassess 12-16 weken aanhoud op het moment...:(

Hoi Michiel,

Wij gaan voor het SK190, dit is een permanent visum. Mijn beroep is door Vetassess beoordeeld als Financial Advisor. Het wachten vind ik het vervelendste aan dit hele traject, hou meer van doorpakken!!

Hoi Michiel,

Wij gaan voor het SK190, dit is een permanent visum. Mijn beroep is door Vetassess beoordeeld als Financial Advisor. Het wachten vind ik het vervelendste aan dit hele traject, hou meer van doorpakken!!

Balen zeg dat je beroep gesloten is, alleen bij de staat waar je sponsoring wilt of is het plafond bereikt voor DIAC? Ik begrijp de samenstelling van die lijsten toch al niet! Mijn beroep wordt in SA helemaal niet super veel gevraagd en wel in NSW of Vic maar staat daar niet op de lijst. Ik ben dus ook best een beetje angstig voor 1 juli, zou mij niet verbazen wanneer mijn beroep verdwijnt en dan zit er niets anders op dan te stoppen met het hele traject.

Verschrikkelijke tijden. Van 1 mei t/m 30 juni zijn een hel! Hopelijk pakt het positief uit voor jullie beiden!

Back