LaStaVa BartJeannou

Hi all,

Nu de EOI en State Sponsorship zijn ingediend kan het wachten wederom beginnen? Wat zijn jullie ervaringen qua wachttijden? Kan het nu snel gaan?

Gr. Bart

State sponsorship WA was destijds 2 weken (stone ook netjes op de site). Daarna visum binnen een maand.

Yes, yes, yes, net wakker gebeld door Rob Breumelhof van M2A! Onze State sponsorship voor NSW is goedgekeurd en we zijn door het DIAC uitgenodigd om een visum aanvraag te doen!?! Voor een september willen we dit doen aangezien de tarieven omhoog gaan! Volgens Rob gaat het nu snel!

Thanks Gwen,

we kunnen nu ook langzaam aan een richtdatum gaan denken (onder voorbehoud van een daadwerkelijke grant) voor vertrek. Het is enerzijds fantastisch en anderzijds onwerkelijke.

Wat een super nieuws! Gefeliciteerd! :up: Wij zitten qua tijdspad met alles een beetje hetzelfde als jullie, alleen dan voor WA. De EOI is ingediend en we hebben onlangs de uitnodiging gehad om een aanvraag voor State sponsorship WA in te dienen. is De laatste loodjes hè! Wat een opluchting als eindelijk het papiertje in zicht is, te gek!!;) Laat de grant maar komen woehoe....:rolleyes:

Wat een super nieuws! Gefeliciteerd! :up: Wij zitten qua tijdspad met alles een beetje hetzelfde als jullie, alleen dan voor WA. De EOI is ingediend en we hebben onlangs de uitnodiging gehad om een aanvraag voor State sponsorship WA in te dienen. is De laatste loodjes hè! Wat een opluchting als eindelijk het papiertje in zicht is, te gek!!;) Laat de grant maar komen woehoe....:rolleyes:

Dani, inderdaad laat de grant maar komen! Al vind ik het raar dat we straks een concretere fase ingaan en moeten gaan plannen! Onze beider ouders waren hadden een gemengd gevoel, enerzijds blij voor ons, anderzijds het harde besef dat we écht gaan emigreren naar de andere kant van de wereld! Wij zijn allebei enig kind, dat maakt het voor de ouders lastig! Nu nog maar even blijven hangen in de euforie van de genomen horde!

Waar willen jullie naar toe in WA? Wanneer denken jullie je one-way-flight te gaan maken?

Hoi Jeannou, Wij willen naar Perth, in welke wijk weten we nog niet precies. Waarschijnlijk Rockingham/Baldivis/the Hills... Wij hebben nu state sponsorship ingediend en hopen snel een visum te kunnen aanvragen. Hopelijk is het dan nog een formele afwikkeling...en gaat het niet meer te lang duren. We zouden graag begin januari willen vertrekken. We hebben twee kids van 4 en 6 jaar, dan kunnen zij ook in het nieuwe schooljaar instromen in februari. Hopelijk hebben we dan nog even de tijd voor een korte vakantie/orientatie in OZ in januari. :D

Het blijft lastig als het om ouders gaat. Mijn vader snapt het allemaal goed en steunt ons ook, hij vindt het alleen erg moeilijk. Hij past al 6 jaar lang twee dagen per week op! Dat is niet niks! En mijn moeder die steekt haar kop in het zand. Zo lang het nog niet is, is er nog niks aan de hand. Maar ik denk dat het voor haar nog een zware dobber gaat worden. Ze vraagt ook steeds: wat als het niet lukt, wat als dit, wat als dat....afgelopen weekend vroeg ze me zelfs hoe ik er nu eigenlijk echt tegenover sta:confused:. Alsof ik zou zeggen dat ik net zo lief hier zou blijven? Ik sta te trappelen, we lopen hier al 10 jaar mee rond, het is een droom die werkelijkheid wordt (hopelijk), maar ik heb hen ook duidelijk gemaakt dat het voor ons net zo moeilijk zal zijn als voor hun. Het afscheid nemen van je dierbaren gaat je niet in je koude kleren zitten. Het zal met ups en down gaan, maar we weten waar we het voor doen. Daarbij: de wereld wordt steeds kleiner, mijn ouders zijn in de gelegenheid om (misschien wel jaarlijks) naar Australie op vakantie te komen. Hopelijk kunnen wij ook af en toe naar NL op vakantie gaan. Ik hoop echt dat we geen afscheidsdrama's krijgen, want daar kan ik slecht tegen haha...!:(

Moest je uitgenodigd worden om je state sponsorship in te dienen voor WA? Dat is nieuw... (volgens mij)

Hi FOL, het is inderdaad nieuw vanaf 1-7 dat je moet worden uitgenodigd door de government om je state sponsorship in te dienen. Dus we waren behoorlijk verbaasd dat dit al binnen 3 dagen na het indienen van de EOI gebeurde!! Hoe bevalt het leventje in Perth? Zij jullie al redelijk gesetteld?

Blijft toch apart. Je krijgt een positief bericht dat je van de daken wil schreeuwen (maar nog niet kan). Vervolgens ga je het op internet delen met feitelijk wild vreemden, die in het zelfde schuitje zitten. Dank aan eenieder voor het aanhoren van de euforie of teleurstelling en de raad en daad!!

Xpdite is een mooi platform!

Hey grappig om te zien dat jullie precies in het zelfde schuitje zitten. Wij hebben vandaag net de medicals gedaan in Amsterdam en gisteren de VGO aangevraagd. Volgens mij gaan we precies gelijk op! Hebben jullie al een vertrekdatum in de planning?

Back