LaStaVa FOL... OMG, RLY? RLY!

Zoo, huisje gekocht, gerenoveerd, verhuisd en nu nog steeds bezig met klussen...Ben blij als we daar vanaf zijn :) Over 2 maanden komt mijn moeder en zus langs, daar hebben we erg veel zin in!

p.s. bij het kopen van een huis - wees erg kritisch bij het indienen van een offer. Dat is het moment om alle "exit clauses" en vereisten erin te plempen. Je koopt hier een huis "as is". Verborgen gebreken? Dat is je eigen probleem. Tenzij het structurele problemen aan het huis zijn of electrische meuk doet het niet, dan fixen ze dat of kan je de koop ontbinden. Maar als je een lek hebt die zij verstandig hebben verborgen, jouw probleem.
 
p.s. bij het kopen van een huis - wees erg kritisch bij het indienen van een offer. Dat is het moment om alle "exit clauses" en vereisten erin te plempen. Je koopt hier een huis "as is". Verborgen gebreken? Dat is je eigen probleem. Tenzij het structurele problemen aan het huis zijn of electrische meuk doet het niet, dan fixen ze dat of kan je de koop ontbinden. Maar als je een lek hebt die zij verstandig hebben verborgen, jouw probleem.

Klopt ja. Toen ik mijn huisje kocht, was het onder voorbehoud van een huisinspectie. Dus samen met een mannetje van ver in de 60 in, om en op de woning. OK, niet helemaal 'op', ik mocht op de ladder blijven staan :)
Hij wist me precies te vertellen wat er allemaal tzt nog moest gebeuren en het daarbij behorende prijskaartje. Was ook behoorlijk accuraat: hot water system is zo-en-zo oud, hou er rekening mee dat je die binnen 3-4 jaar moet vervangen. Dak? Zie je dat-en-dat? Hou er rekening mee, dat je het met tijdelijk oplappen voor ongeveer zoveel, nog zoveel jaar kunt redden, voordat er echt een nieuw op moet. Gaat je ca zoveel kosten.
Afvoerpijpen noemde hij ook.
Lang verhaal kort: hot water system begaf het een paar jaar geleden (toen ik er inderdaad bijna 4 jaar woonde) en het dak is vorig jaar vervangen. Had het wellicht nog een paar jaar kunnen volhouden, maar met alle roestplekken rond de 'hele dikke spijker' (ben geen timmerman :D ) bestond er het gevaar dat eea los zou laten.
En de afvoer? Ja, dat moet binnenkort. Ik hoop het uit te kunnen stellen tot volgend jaar. Moet momenteel alleen m'n badkuip met beleid leeg laten lopen.

Maar ja, zorg voor een woninginspectie :)
 
Klopt ja. Toen ik mijn huisje kocht, was het onder voorbehoud van een huisinspectie. Dus samen met een mannetje van ver in de 60 in, om en op de woning. OK, niet helemaal 'op', ik mocht op de ladder blijven staan :)
Hij wist me precies te vertellen wat er allemaal tzt nog moest gebeuren en het daarbij behorende prijskaartje. Was ook behoorlijk accuraat: hot water system is zo-en-zo oud, hou er rekening mee dat je die binnen 3-4 jaar moet vervangen. Dak? Zie je dat-en-dat? Hou er rekening mee, dat je het met tijdelijk oplappen voor ongeveer zoveel, nog zoveel jaar kunt redden, voordat er echt een nieuw op moet. Gaat je ca zoveel kosten.
Afvoerpijpen noemde hij ook.
Lang verhaal kort: hot water system begaf het een paar jaar geleden (toen ik er inderdaad bijna 4 jaar woonde) en het dak is vorig jaar vervangen. Had het wellicht nog een paar jaar kunnen volhouden, maar met alle roestplekken rond de 'hele dikke spijker' (ben geen timmerman :D ) bestond er het gevaar dat eea los zou laten.
En de afvoer? Ja, dat moet binnenkort. Ik hoop het uit te kunnen stellen tot volgend jaar. Moet momenteel alleen m'n badkuip met beleid leeg laten lopen.

Maar ja, zorg voor een woninginspectie :)

Wat jij vertelt moet je laten doen VOORDAT je een offer uitbrengt OF je mort er een aparte clausule van maken. De meest standaard clause is "structural building and pest indpection". Maar zoals de naam het al zegt, dat gaat om structurele fouten aan hrt huis. Wat jij opnoemt zoals de hot water system, het dak etc. Dat zou je eigen probleem zij als je al een offer hebt gemaakt met alleen structural building inspection. Ik denk dat wij daar wat kritischer in hadden moeten zijn. Maar no dramas :)
 
Wat jij vertelt moet je laten doen VOORDAT je een offer uitbrengt OF je mort er een aparte clausule van maken. De meest standaard clause is "structural building and pest indpection". Maar zoals de naam het al zegt, dat gaat om structurele fouten aan hrt huis. Wat jij opnoemt zoals de hot water system, het dak etc. Dat zou je eigen probleem zij als je al een offer hebt gemaakt met alleen structural building inspection:)

Klopt. Was inderdaad een clausule en hier vrij standaard. Was beter geweest om te doen voordat ik een bod uitbracht omdat er dan wellicht meer over de prijs te onderhandelen zou zijn. Maar waren deels ook dingen die te verwachten waren gezien de leeftijd van de woning.
Ik kreeg ook het idee dat het meer een 'let hierop' gebeuren was.
Voor mij was dit trouwens m'n 1e koopwoning dus de hele procedure was best spannend.
Maar voor toekomstige kopers iets om rekening mee te houden.
 
Wij hebben ook een building & pest inspection laten doen. Maar ze dekken zich zo in dat het lijkt alsof er niets deugt. Als je ze dan even de inspecteur belt, zegt die vrolijk: nee hoor, prima huis, maar we moeten je overal voor waarschuwen en onszelf indekken tegen juridische procedures. Maar wij hebben het rapport wel gebruikt om later (na acceptatie van offer) nog wat van de prijs af te krijgen :)
 
Er is een test topic (onderaan de lijst met sub-fora) :D

Hehe thanks... :p

Wilde foto's vanaf mijn telefoon op het forum uploaden, maar dat ging niet zo goed. Nu ff snel 5 andere foto's ergens vandaan getoverd. We vonden het vanuit NL altijd wel leuk om beetje foto's te kieken van het leven in Australie. Dus bij deze 5 foto's uit WA, er zullen er wellicht meer volgen.


Lokaal regionaal park waar we vaak met de honden lopen

Allerlei jammetjes e.d. proeven bij de Providore (next to the chocolate factory... 2 in 1 dus ;))



Memorial gebeuren in Kings Park met stad op de achtergrond


Nog een keer de stad vanuit Kings Park


Koek koek
 
Update 2 jaar later?

Alles gaat zijn gangetje :cool: nog 3 maanden, dan zijn we 8 jaar geleden (de eerste emigratie) hier gelandt. 10 jaar geleden dit topic aangemaakt. bijna 15 jaar geleden mijn account aangemaakt. De meeste online dingen vervliegen vrij rap, maar dit forum niet.
 


OFX
Back
Top