Klopt ja. Toen ik mijn huisje kocht, was het onder voorbehoud van een huisinspectie. Dus samen met een mannetje van ver in de 60 in, om en op de woning. OK, niet helemaal 'op', ik mocht op de ladder blijven staan
Hij wist me precies te vertellen wat er allemaal tzt nog moest gebeuren en het daarbij behorende prijskaartje. Was ook behoorlijk accuraat: hot water system is zo-en-zo oud, hou er rekening mee dat je die binnen 3-4 jaar moet vervangen. Dak? Zie je dat-en-dat? Hou er rekening mee, dat je het met tijdelijk oplappen voor ongeveer zoveel, nog zoveel jaar kunt redden, voordat er echt een nieuw op moet. Gaat je ca zoveel kosten.
Afvoerpijpen noemde hij ook.
Lang verhaal kort: hot water system begaf het een paar jaar geleden (toen ik er inderdaad bijna 4 jaar woonde) en het dak is vorig jaar vervangen. Had het wellicht nog een paar jaar kunnen volhouden, maar met alle roestplekken rond de 'hele dikke spijker' (ben geen timmerman
) bestond er het gevaar dat eea los zou laten.
En de afvoer? Ja, dat moet binnenkort. Ik hoop het uit te kunnen stellen tot volgend jaar. Moet momenteel alleen m'n badkuip met beleid leeg laten lopen.
Maar ja, zorg voor een woninginspectie