LaStaVa FOL... OMG, RLY? RLY!

P.S. Bedankt Jack, nu beginnen anderen me ook al meneer Louw / meneer de Louw te noemen.<_<

Wat past dan niet "Meneer" of "de Louw" :roll:

Meneer/ respect past wel voor iemand die dit topic op zo'n manier aan de gang houd.
Zegt Jack die nog steeds geen donatie heeft gestort :evil:

Petje af voor Lost,

Anyway , ik zit op bigpond en betaal met telefoon en internet maandelijks rond de $149.
Is dat teveel , wat kost maandelijks die provider die jij aanbeveelt.

Jack :evil:

Ps; Jack kan het nog sterker vertellen,
In deze link http://www.fcdenbosch.nl/59/wedstrijd.html?ID=2388&seizoenID=16 kun je vinden wat ik heb uitgespookt in mijn jeugd jaren

offe http://nl.wikipedikia.org/wiki/Lijst_van_spelers_van_FC_Den_Bosch bij de "U" vind je mij bij de "N" vind je Ruud van Nistelrooy

Voel me nog steeds jong

Een korte nieuwe update;

State sponsorship gaat lastig worden. Overal wordt 2,3,5 of zelfs 7 jaar werkervaring gevraagd voor social worker. Wij moeten nog eerst het eerste jaartje werkervaring voldoen.
Maar misschien dat een 176 met 2 jaar werkervaring sneller gaat dan een 175 met slechts 1 jaar werkervaring.

Mijn vriendin haar contract loopt eind december af en het was een tijdelijke functie. Er is nu nog niks nieuws, dus dat schiet ook niet erg op. Daarnaast heeft ze erg weinig tijd om Engels te oefenen.

Volgende keer hopelijk goed nieuws :)

Kop op, nog drie staten te gaan. :up:

Of een "strong interested employer" zoeken en voor 176 van Tasmanie gaan??

En iets minder vaak een cola bestellen, dan heeft ze meer tijd voor haar Engels. :grin:

Vriendin staat op SMP van SA en daar heb je slechts 1 jaar werkervaring nodig! Positief positief.
Met een beetje mazzel gaan we eind volgend jaar over. Hebben we nog maar 1 winter hier :grin:

Maar eerst vriendin een 7 voor elk onderdeel op Academic IELTS en een 8 voor elk onderdeel op general IELTS. Anders halen we de 65 punten niet. (of ik moet "partner skills" laten valideren. Dat kost erg veel tijd, moeite en geld. Plus dan maak ik mensen wakker bij mij op het werk wat ik wil voorkomen). Ondertussen zoekt ze nog steeds werk. Overigens heeft ze een 3jarige (versnelde) opleiding gedaan. Ben even aan het navragen of dit voldoende is, want het is hetzelfde als de 4jarige opleiding, maar dus een jaar korter (en intensiever).

Ik zeg wel dat ik lekker kan luieren en niks hoef te doen. Maar dat vind ik eerder vervelend dan prettig. Ik heb liever de controle en de belasting :grin:

Ondertussen pak ik steeds vaker zelf cola :up:

Gaat de goede kant op!!
afro.gif

Afgelopen week een overzicht gemaakt van alle fasen die we moeten doorlopen, alle booklets en andere gerei verzameld en in een pdf gezet en doorgenomen wat alle fasen kosten en welke documenten we nodig hebben, inclusief een planning.

We gaan het zonder bureau doen!
We maken ons echter het meeste "zorgen" over de assessment. Dat is heel persoonlijk en specifiek. De rest is relatief gestandaardiseerd. Dus zal veel lezen en wellicht veel vragen stellen worden :)

Mijn vriendin heeft weer 4 maanden werk, ingang vanaf 1 maart. Dus als het meezit en na die 4 maanden kan ze doorgaan, dan hebben we precies aan het einde van het jaar de werkervaring die we nodig hebben. Dan kunnen we een SS aanvragen en uiteindelijk 176 visum.

Maar nu eerst de assessment. Op haar diploma en cijferlijst staat duidelijk dat het om de vierjarige opleiding (240 ECTS) gaat, met vrijstelling voor 60 punten. Dat maakt mij een stuk geruster of dit voldoende is. Heeft iemand anders een versnelde opleiding laten goedkeuren door bijvoorbeeld de AASW? Die eisen namelijk een 4jarige opleiding.

In februari gaan we het volgende doen:
- Uitzoeken welke documenten we precies nodig hebben voor de Skill Assessment
- Uitzoeken welke stukken er officieel vertaald moeten worden en welke stukken een gecertificeerde kopie moeten zijn (dit hebben we al vrij duidelijk, maar nog niet helemaal).
- Uitzoeken wie dit kan doen of welke instantie.
- Verzamelen alle documenten die nodig zijn (we hebben al een boel zoals cijferlijsten, diploma's etc).
- Uitzoeken of iemand sinds kort een AASW keuring succesvol heeft doorlopen en of wij zijn/haar pakket zouden mogen inzien om te kijken of wij niks missen.

Mijn vriendin is ondertussen hard aan het oefenen met "Tell me more" Engels cursus. Het niveau (red. van de cursus ) is geloof ik niet heel erg denderend hoog. Het is drie delen (elk deel kost 75 euro..pfft). Ze doet nu beginner, dan nog intermediate en mogelijk expert daarna. Uiteindelijk afronden met een studieweek blts en examen doen.

Ook enkele financiele berekeningen geven aan dat we op zich met aardig wat centen die kant op moeten kunnen, zodat we ruimte hebben om op te starten en zelfs spaargeld over houden om naar 2 jaar iets te kopen (dat moet uiteraard wel in Oz aangevuld worden;))

Ons doel is om februari/maart volgend jaar het 176 visum aan te vragen en vervolgens volgend jaar rond november een WHV en daarop al vertrekken.

Tihi ik ook. Kan echt uren prutsen in Excel om de meest vreemde grafieken en overzichten tevoorschijn te toveren :shock:

Verandering van de werkstatus van mijn vriendin. Vanaf 1 maart heeft zij een vast contract! Dat betekent (even aangenomen dat ze door de proeftijd komt :p) dat het met de 12 maanden werkervaring aan het einde van dit jaar helemaal snor zit!

Precies op 1 januari 2012 hebben we 1 jaar werkervaring en kan state sponsorship aangevraagd worden. Nu zorgen dat we de assessment van te voren klaar hebben en alle documenten bij elkaar geschraapt hebben om op 1 januari de vervolgstap te zetten :)

edit: datum aangepast

Ben weer even wat dingetjes aan het uitvogelen voor de assessment. Paar puntjes waar ik wat over twijfel. Op dit moment een "note to self" (mocht iemand opmerkingen hebben, altijd welkom uiteraard!)

Welke opleidingen meld je?
Tertiary education schijnt universiteit te zijn. En (ik citeer Lost zijn bericht een aantal jaar geleden) ook HBO. HBO kennen ze in Australie niet. Maar wat te doen met MBO? Mijn vriendin heeft eerst 3 jaar MBO onderwijsassistent gedaan en daarna een 4 jarige HBO opleiding social work in 3 jaar. De reden dat het sneller kon is de 3-jarige MBO opleiding. Voor de zekerheid daar ook maar het diploma, een kleine beschrijving van de opleiding (niet alle vakken) en cijferlijst van laten vertalen...

Geaccrediteerde opleiding?
Ze schrijven ook:
If your teriary qualification was granted in a country where there are accredited social work courses, you must provide evidence that your qualification(s) was from an accredited social work course - you can provide either a written statement from such an authority or a website link showing that your qualification is an accredited social work course.

Volgens mij hebben we in Nederland gewoon opleiding...niet iets dat geaccrediteerd is...

Licentie om je beroep uit te oefenen
Evidence of registration or license to practice from the country in which qualification was obtained and/or the last country of practise, if applicable.

Social workers hebben volgens mij in Nederland geen licentie zoals makelaars of ondernemers dat vroeger hadden. Gevalletje "not applicable"?

Vertalingen en kopieen
Document translation. Written translation of all docments not in English must be provided by a qualified English translator. A certified copy must be attached to each document that has been translated. Evidence of translator's qualification or accreditation must be provided.

Begrijp ik hieruit dat je de originele vertalingen moet opsturen en die moeten bijgevoegd worden aan de gecertificeerde kopie van het Nederlandse document? Ik dacht dat je van de vertalingen ook een gecertificeerde kopie moest maken, maar dat is dus niet zo.

Het was bijna 3 maanden stil aan deze kant. Helaas stonden we ook behoorlijk stil. Door drukte is mijn vriendin niet toegekomen aan haar Engels. Maar waar het bij ons beiden eigenlijk om ging is dat we er niet genoeg prioriteit aan gegeven hadden. Het was nog zo ver weg en het is moeilijk om je daar voor in te zetten.

Maar de knop is omgezet en we praten nu alleen nog maar Engels thuis. Afgelopen week hebben we de intake gedaan voor BLTS voor de IELTS preparation eind juli. En afhankelijk van de reactie van BTLS wil ze IELTS er meteen achteraan doen (30 juli) of als ze vak aangeven dat je nog ergens op moet letten, dan plannen we deze in mid augustus.

Daarnaast zijn we bezig geweest met het verzamelen van vakbeschrijvingen. Wat een gedoe dat het Avans niet eenvoudig van alle vakken beschrijvingen heeft. Dat had ik wel verwacht!

En we hebben ook al de eerste fase van "wat zijn we in godsnaam aan het doen" fase gehad. Het lijkt soms wel of we alleen maar voor het weer gaan. Daarnaast gaan vrienden van ons steeds verder waar wij "stil" staan. Zij kopen een huis, gaan trouwen (wat bij ons niet gaat gebeuren :p ) en gaan aan kinderen denken. Dat wordt bij ons allemaal een paar jaar opgeschoven. Het is daarom belangrijk dat we niet teveel stil blijven staan met ons leven en wel leuke dingen blijven doen. Daarnaast hoop ik dat het een stimulans is om ons zoveel mogelijk in te zetten.

En ik bid dat het goed gaat met IELTS en er komende 12 maanden geen veranderingen zijn in prioriteitenlijsten, SOL, etc etc.

Ons bootje is gelukkig weer van de zandbank af en we varen weer op koers (met iets vertraging) :)

edit: dank je nesje ;)

hey FOL,

waarom zeg je post is 6 weken onderweg?

Ik heb zelf post gestuurd voor skills assessment, heb dit aangetekend gedaan en het was helemaal niet lang onderweg, een weekje maar denk ik.

grtjes

Back