LaStaVa FOL... OMG, RLY? RLY!

Denk dat ik in de war was met containers... Zal het even weghalen voor als iemand niet verder leest dan die post, thanks en excuses voor het foutje ;(

Goed bezig FOL!

Hoop idd dat er niet al te veel wijzigingen zullen plaatsvinden per 1 juli..
afro.gif

1 juli, 1 augustus, 1 september.... Er zijn nog heel wat maanden waarin het roer omgegooid kan worden. Hopelijk heeft de wereldwijde aantrekkende economie alleen maar positief nieuws.

South Australia heeft Social work al vrij snel van de SMP (SSML) afgegooid (21 februari!) zie ik nu pas :( Het was een van de beroepen die al in de eerste lijst eraf werd gegooid... Ik ben bang dat de SMP/176 route er niet in gaat zitten op deze manier. En een 175 duurt veel langer (maar wel de vrijheid om te gaan en staan waar we willen). Onze voorkeur (op basis van wat? :grin: ) ging naar WA of omgeving Brisbane, dus wellicht maar langer in NL en dan daar heen.

Als het even kan :) Maar first things first. Eerst de assessment.

Het aftellen is begonnen, nog 7 weken voor IELTS. Alleen schoolmeuk verzamelen wordt nu wat lastig, stomme vakantie (onze eigen schuld, dat hadden we eerder moeten regelen).

Vandaag gas gegeven met alle documenten regelen voor de assessment. Voor de gecertificeerde (10 pagina's in drievoud) moesten we tussen de 30 en 225 euro betalen :lol: mag jij raden welke wij gekozen hebben. Diploma's en cijferlijsten zijn dan vertaald. Dan nog zelf de vakken beschrijven en zelf vertalen, ietls halen en naar de AASW sturen.

Wij laten als vertalen door Edine, totale kosten komen nog maar zal rond de 150 euro zijn. Fijn om nu toch wat concretere stappen te nemen :)

P.s. De stadhuis gaf aan dat gecertificeerde kopien van diploma's sinds kort niet meer door hun afgegeven werden. Of dat waar is of een overijverige (of juist luie) ambtenaar dat weet ik niet.

Lekker bezig!
afro.gif

Word het nu Adelaide of Perth als jullie een visum hebben?

Groeten Steven

Bij een 176 wordt het Adelaide. Bij en 175 waarschijnlijk Perth (of Brisbane?*) of we gaan (behoorlijk rap!) verschillende steden aandoen).

Jij zit nu toch nog in Italië? Ga eens achter de.computer vandaan :grin:

*Ligt ook aan de werkgelegenheid

HAHA
grin.gif
Ja, een beetje www.verslaafd
embarassed.gif
maar idd zitten we nog 2 weken in Italie (Gardameer).+30gr.
cool.gif

Moet natuurlijk wel een beetje up to date blijven met Xpdite
smiley.gif

Ok, dus het hangt een beetje van de situatie af op moment van aanvraag...spannend.

Succes met de assessment papieren!
afro.gif

Groeten Steven

Komende week gaan we het aan vrienden en familie vertellen. Heb er eigenlijk weinig zin in, maar het moet gebeuren. Hopelijk vallen de racties mee, laten vrienden ons niet vallen en kunnen we nu eerlijk zijn over onze toekomst, waarom we geen huis kopen etc.

Ondertussen druk aan het oefnen voor IELTS.
De course outlines van alle vakken hebben we in het Nederlands. Deze moeten we alleen nog wat passender maken aan de eisen van AASW ;)

Diploma's en cijferlijsten zijn gekopieerd en vertaald.

En rustig wat verder orienteren over waar we heen willen (alles speelt mee van ruime, huizenlrijzen, werk etc).

Langzame en toch snelle vooruitgang. In ieder geval concrete stappen.

Familie en vrienden afgelopen week verteld. Reacties waren bijna overal hetzelfde: Verrast, maar leuk voor jullie, vervelend voor ons.
De meeste waren vooral positief en vonden het leuk voor ons. Een paar vonden het erg vervelend.

Nu het gezegd is valt er wel een last van ons af, eindelijk kunnen we het er gewoon over hebben met anderen. Iedereen vond het overigens fijn dat we het niet 1 maand voor vertrek vertelde maar ruim een jaar van te voren :)

Zo, vriendin is de deur uit examen aan het doen.

Ze zag het deze ochtend niet zitten. Haar Engels een stuk verbeterd en de cursus bij BLTC heeft daar zeker bij geholpen. Alleen reading blijft een lastig onderdeel. En ze geeft aan dat met geluk een overall band score van 7 te halen is, maar voor ieder onderdeel een 7...

En willen we in aanmerking komen voor de 65 punten, dan moet ze op general niveau ook nog eens een IELTS examen halen waarbij iedere band een 8 is.

We gaan wel even zien hoe de resultaten zijn. Ze heeft er in ieder geval enorm veel voor gedaan, dus wat het resultaat ook is, ik ben trots :cool:

We houden ook nog even andere opties open. Mijn beroep staat op de SMP van ACT (Tsja ...) en sponsored SOL. En eventueel kijken of ik kan aanhaken bij een groot internationaal opererend bedrijf.

Nou, in elk geval zijn er genoeg mogelijkheden voor jullie ! Zal vast lukken dan , one way or the other :up:

Voor nu alvast veel succes met IELTS !

Groetjes, Chantal1

Back