LaStaVaZa: Bloemetjes ondersteboven

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje en met het krijgen van een CO! Geniet ervan!!!
 
Gefeliciteerd met Julian :cheer: Fijn dat alles zo goed is gegaan en dat ze samen al thuis zijn.

En dan ook nog eens dubbel feest omdat jullie een CO hebben!!! Wat een dag!!!!!!! Geweldig!!! :dance:
 
:hi: JULIAN :baby005:
Whoehoee! :applaus: GEFELICITEERD met beide!! :Ababy: :balloons: :baby: :flowers: :smiliegoed2:
 
Kom ik er ook nog even overheen:

Gefeliciteerd met de geboorte van Julian en met de CO. Hoewel de eerste denk ik toch wel iets belangrijker is :up:
 
Hartelijk bedankt allemaal, wat een feestelijke pagina is dit geworden!
Die CO is op het moment ook een grote bron van zorg, maar daarover meer als onze twee kinderen allebei even rustig zijn!
 
Hoi

gefeliciteerd zeg! Ben een paar dagen niet op het forum geweest en alweer vanalles gebeurd ondertussen.

Nu al een CO! Dat is wel ontzettend snel zeg. Ik hoop dat er geen problemen zijn gezien je laatste berichtje :mellow:

In ieder geval : heel veel plezier gewenst met jullie zoontjes!

Jerden
 
Hoi Jerden en anderen,

Nogmaals bedankt, we hebben inmiddels de eerste doorwaakte nacht achter rug, dus ik nu een beetje:
sleep.gif

Die CO schrijft dus dat we 28 dagen hebben om de boel te regelen qua medicals en VOG en nog wat aanvullende documentatie over werkervaring (helaas, ik hoopte op gewoon OK). Maar 28 dagen is erg kort dag als je vrouw de eerste twee weken het huis niet een suitkan en we druk doende zijn weer wat structuur in het leven te krijgen. Ik heb dus via het post lodgement formulier gevraagd of we de medical afspraak die we al hadden staan op 6 januari mogen laten staan. Dan wordt het iets later dan 28 dagen.
Ik wacht nu op de reactie, en hoop ook dat ze genoegen zullen nemen met de documentatie omtrent werkervaring. Die zorgen kon ik nu wel even missen, dus ik ben misschien de eerste die zegt: die CO had van mij een maand later gemogen!

groeten,
Laurens
 
Nu maar hopen dat je CO zelf ook kinderen heeft, dan zal 'ie er vast begrip voor hebben!
 
Hoi Laurens

dat kan ik me heel goed voorstellen dat je dat er nu liefst niet ook nog bij hebt. En 28 dagen is in normale omstandigheden al niet zo veel. Ik vind het gek dat ze toch nog vragen naar werkervaring, terwijl je toch al voldoende werkervaring moet aantonen voor ACS, en daar had je toch een positieve assessment.

Succes met het regelen van alles, en je moet maar denken: de laatste loodjes.... :up:

Jerden
 
Wat een goed nieuws: een mooi klein bloemetje erbij! Van harte gefeliciteerd jullie allemaal!
...en dan ook een CO toegekend....must have been your lucky day! Mag de CO fijn gaan werken aan de geboorte van jullie visa, vind je niet?

Geniet van de gezinsuitbreiding en kom lekker even bij de komende tijd.....en wat betreft de CO is het volgens mij geen enkel probleem als je hem inlicht over de delay...je bent niet de eerste die niet aan de 28 dagen eis kan voldoen.
Alle succes en geluk toegewenst! Congrats!!!
Seeya in Adelaide!
 
Ahhh... een baby-bloem erbij! Gefeliciteerd! Daar moet je zeker van genieten!

Als je de afspraak bevestiging voor je Medicals meestuurd en je persoonlijke omstandigheden er in zet moet het volgens mij geen probleem zijn om je gevraagde docuemten op te leveren. Volgens mij staat dat ook zo ergens omschreven dat je het ook op die manier kan doen als je je medicals niet haalt binnen de gestelde 28 dagen. Op andere forums heb ik het vaker gelezen dat mensen hun medicals van b.v. hun partner later sturen omdat ze b.v. zwanger zijn. Even goed communiceren en afstemmen met je CO en het komt allemaal goed!

Groeten,

Leon en Chantal
 
Ik heb een reactie gekregen van Australie met het verzoek aan te tonen dat we de medical al geboekt hebben voor 6 januari. Dat ging weliswaar telefonisch maar we hebben een bevestiging gevraagd en gekregen van de panel doctor (de voor sommigen bekende dr. Baars). Die gescand en als het goed is wacht de CO nu gewoon op de uitslag van die medical, al is die officieel wat te laat.
De andere documenten haal ik wel op tijd: loonstrookjes en bankafschriften scannen en morgen is het paspoort van Julian klaar. Hij heeft een officiele pasfoto waarop hij 8 dagen oud is. Was een hele toer om hem net met zijn ogen open een beetje rechtop in beeld te krijgen. Paspoort gaat dan gescand naar de CO (en een gecertificeerde kopie naar NZ).
Beetje raar altijd, zo'n paspoort is vijf jaar geldig. Komt je aan met een kleuter met een paspoort met babyfoto. Knappe douanier die ziet dat het hetzelfde kind is! Maar regels zijn regels en als het zo moet, prima.
 
Komt je aan met een kleuter met een paspoort met babyfoto. Knappe douanier die ziet dat het hetzelfde kind is! Maar regels zijn regels en als het zo moet, prima.

:lol: :lol: Je vraagt je soms af wat het nut is.. maar goed, regels zijn regels en dan moet je het ook maar gewoon doen :|

Hebben jullie trouwens nog iets gehoord over of ze jullie een latere entry datum gaan geven?
 
Hebben jullie trouwens nog iets gehoord over of ze jullie een latere entry datum gaan geven?

Hoi Alie,

Ik heb alleen gehoord dat de bevestiging voor de panel doctor aan mijn dossier toegevoegd wordt en dat de CO dus hopelijk wacht op het resultaat voor hij verder oordeelt. Op zich hebben wij geen wens de entry datum uit te stellen, misschien bedoel je Wim van de Family of 6? Die zijn daar wel mee bezig en ik ben inderdaad benieuwd hoe het daarme staat.

groeten,

Laurens
 
Oops :oops: ik begin nu dus wat dingen door elkaar te halen.. ja je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde daar Wim mee.
 
We hebben Julian aangemeld als gezinslid voor het visum door een gecertificeerde kopie van zijn paspoort, twee pasfoto's (dwz een pasfoto twee keer), een geboorteakte en een form 1022 - 'notification of changes in circumstances' aan de aanvraag te hechten. Nou maar hopen dat dat goed gaat. Ik kreeg een auto-reply dat ze eerst maar eens lekker dicht zijn daar, was te verwachten in deze tijd.
Julian moet ook mee op medische keuring op 6 januari. Maar voor hem is nog geen form 26EH beschikbaar (dat is de door immi deels al ingevulde variant van het formulier). Ik heb de CO gevraagd of hij dat zou willen maken, of dat we een standaard form 26 moeten gebruiken. Dat wordt afgeraden op de site van immi maar als je geen keuze hebt...

We wachten het weer af!

Gelukkig nieuwjaar alvast iedereen!
 
Je kunt gewoon de versie van jullie downloaden van de sit van de DIAC, opslaan en wijzigen met de gegevens van je zoontje. Dat hebben wij moeten doen voor onze jongste dochter, want daar was ook iets mis gegaan met het formulier. Tegen de tijd dat je papieren bij de DIAC zijn, zullen zij dat inmiddels wel hebben aangepast en kan zijn document er aan gehangen worden.

Succes!

Sacha
 
Ik heb inmiddels antwoord: ze stuurden gewoon de standaardversie van het formulier op. Had ik al, maar dan weet ik tenminste dat ik die ook moet gebruiken.

Gister (6 jan) hadden we onze medische keuring. Vroeg op weg met de jongens, maar het verkeer viel mee dus we hadden na aankomst tijd voor een bakkie. Longfoto's van Karla en mij laten maken en dan door naar Dokter Baars. Die had nog wat gegevens van ons vorige bezoek drie maanden geleden voor NZ. Er was alleen een nieuw jongetje bij (die moest dus nu gekeurd voor Oz én NZ). Maar daardoor ging het dus allemaal heel soepel. Leuke vent is het, ook leuk tegen de kids.

Daarna nog even bloed prikken voor de grownups en klaar waren we weer! De uitslag gaat naar Sydney en dan wordt de CO ingeseind (dat alles goed is hopelijk). Alles waar de CO om vroeg plus wat nodig was voor het toevoegen van Julian op het visum is nu afgevinkt.
Enige spannende is dan nog of mijn werkervaring zo geaccepteerd wordt met de aanvullende documentatie die ik daarvoor moest sturen. We hopen op een definitief 'ja' in maart en dan wordt het draadje 'goedkope tickets naar Berlijn' interessant!

Maar ik blijf die slag om de arm houden... misschien nog aanvullende documentatie rond work experience ofzo. De vlag gaat niet uit voor alles officieel is!
 
Nou hopelijk wordt alles in 1x goedgekeurd en kunnen jullie snel de vlag uit hangen!!
Succes met wachten.
 
Back
Top