LaStaVaZa: Bloemetjes ondersteboven

Hoi Laurens

ik ben er de hele tijd van uitgegaaan dat we zo'n 2 maanden na de CO ons visum zouden krijgen maar als ik zo naar Skippie en Sacha kijk hebben die idd telkens binnen de maand na hun CO ook hun visum gekregen. Vreemd :huh:

Maar Family of 6 heeft dan wel weer 2 maanden moeten wachten, en Nien ook, dus mss dat het tegenwoordig wat langer duurt. Maar jullie zouden dan toch eind deze week ongeveer het verlossende bericht moeten krijgen. We duimen! :up:

Jerden
 
Hoi Jerden,
Het verschilt ook wel een beetje per geval. Wij hadden onze medische keuring en de VOG nog niet vantevoren aan de aanvraag gehecht, dat hebben we pas gedaan nadat de CO erom vroeg (we wilden het wel vantevoren maar ze waren te snel!) Dus dat neemt tijd in beslag waar de CO op moet wachten. En dan moest ik nog een extra gezinslid aanmelden met formulier, geboorteakte, paspoort enzo. Da's ook weer extra administratie voor ze.
Mooie dichtregel van P.C. Hooft:
"Maar 't schijnt, verlangen daar zijn naam van heeft gekregen. Dat ik den tijd, die ik verkorten wil, verlang."
 
Ik had dus dat formulier ingevuld omdat ik zag dat de medische gegevens waren ontvangen maar dat er bij Julian nog stond 'outstanding' (en daarmee bedoelden ze niet dat zijn gezondheid outstanding-bovengemiddeld was).
Vandaag kreeg ik een reactie op dat bericht. 'Please note this application was finalised on 04/02/2010'.
Dus ik denk bij mezelf: huh?
Ik inloggen op de statuspagina, staat er vier keer 'applicant approved'. Even laten doordringen... verrek!

Ik heb naar huis gesmst (Karla heeft nog zwangerschapsverlof) 'kom jij vandaag nog bij de winkel?' Krijg ik sms terug: 'wat wil je hebben dan?'. Ik sms weer: 'allemaal lekkers, want we hebben wat te vieren'. Meteen daarna wel even gebeld natuurlijk, anders is het gemeen. Ik kan alleen maar zeggen: yes!

Nog wat extra info voor wie er iets mee kan:
- ik moet van drie van de vier gezinsleden het paspoortnummer nog invullen online (terwijl ze van ons allemaal kopiën hebben van het paspoort)
[Edit: en als ik het paspoortnummer online invul wordt het niet opgeslagen, de volgende keer vraagt hij er gewoon weer om]
- in de document checklist staat alles nog op 'Required', maar dat maakt blijkbaar niet uit.
- we moeten binnen zijn op 9 december, dus ons streven om oud en nieuw 2010/11 in Oz te vieren gaat uitkomen! Wat wel jammer is, is dat dit ook betekent dat we Julians eerste verjaardag (7 december) net niet meer hier kunnen vieren, wat we (vooral voor familie) nog graag hadden gedaan. Maar dat is wat mij betreft een minor detail!
[Edit: - ik heb (nog?) geen mail gehad met GRANT erin, maar misschien krijg ik dat niet omdat het me al meegedeeld is in dat antwoord op mijn vraag? Of gaat het de komende dagen toch nog van 'Required' op 'Met' en ontvang ik dan officiële mail? Voor jou een vraag, voor mij een raadsel...]
 
Geduld loont dus!

Gefeliciteerd !!!! ^_^ ^_^ ^_^

Maar als ik het goed begrijp weet je dus dat je je visum hebt door naar je application status te kijken? Hebben jullie dan geen mailtje gekregen dat het visum approved was? Ik dacht dat het altijd via mail ging.

Nu, in ieder geval: ga het goed vieren vandaag, en je kan beginnen aftellen! GENIET ERVAN! :up: :up:
 
Hey Bloemetjes,

Heb jullie topic zitten lezen!
Wat goed nieuws!
grin.gif


Ik wou dat ik al zover was!!

Gefeliciteerd!!
afro.gif


Greetz,
Steven
 
hee hee heee lees ik dit goed?Dat was ook het eerste wat ik las, "applicant approved" en 2 tellen later kreeg ik toen het bevestigende telefoontje van Rob ^_^

GEFELICITEERD!!!! :up: :up: :clap2: :drink:
 
Wat goed!!!!! Gefeliciteerd!

Hmmm jah, kan me wel voorstellen dat het jammer gaat zijn dat Julian zijn eerste verjaardag hier niet gevierd kan worden....

Maar dat mag nu de pret niet drukken!!!!!! Jieeehaaaaa! ^_^
 
JIHAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^ ^_^

super :lol:

maak er een mega gezellige avond van!!!!
 
GEFELICITEERD!!!!!!!!!!
^_^ ^_^ :applaus: :happysun: :dance: :congrats:



:cheers: :cake2: :dancing: :eek:lif001:
 
Van harte Bloemetjes!!! Waanzinnig gedaan!! Kunnen jullie het nog handelen, zo veel goed nieuws de afgelopen tijd? :grin:
Vier lekker feest met z'n allen en geniet van wat jullie hebben bereikt...voordat je (en dat is al snel) weer in de organisatiemodus gaat staan :wink:

Wij ontkurken vanuit Adelaide de champagne en zeggen: Congrats & cheers guys!

The Jolly Jumbucks

PS De mail moet je krijgen, maar kan ook een paar dagen duren (zoals in ons geval): subject Grant letter (wooohooo!!)
 
Wat een goed nieuws!!! Gefeliciteerd en ik hoop dat jullie van daag niet al te veel last hebben van bubbels die nog in je hoofd zitten :wink:
Succes met het definitieve nieuws aan de familie vertellen.

Sacha
 
Bedankt allemaal!
Gisteravond was perfect: komende maandag zijn Karla en ik drie jaar getrouwd en om dat alvast te vieren had ze een enorme verrassing geregeld: nadat de kids op bed lagen kwam er een privekok bij ons die heerlijk heeft gekookt, alsof je in een sterrenrestaurant zat maar dan thuis! Die verrassing kwam natuurlijk geweldig mooi uit qua timing zo, de avond werd dus bijzonder feestelijk.
Om drie uur was het tijd om op te staan om Julian te voeden, maar toen ik daarna weer in bed lag lukte het toch niet meer om in slaap te komen. Vandaar dat ik nu om kwart over vijf in de ochtend op het forum zit. Er spookte gewoon teveel door mijn hoofd!

En wat dat wennen aan goed nieuws betreft: we hebben een positieve instelling maar soms zeggen we tegen elkaar dat zoveel geluk bijna niet normaal meer is. We hebben elkaar, twee hele lieve en gezonde kinderen die zonder problemen ter wereld gekomen zijn, de ACS die mijn nominated skill aanpast waardoor ik op de CSL kwam voordat ik wist hoe belangrijk dat zou worden, ons huis verkocht in 1 dag en voor de vraagprijs en dan nu zo snel het visum... Het houdt niet op!

Overigens zie ik net ook dat ik de officiele Grant-mail heb ontvangen, dat plant toch wat lekkerder. Maar de documenten staan nog steeds allemaal op Required. Oh well.

Proost iedereen! En ik denk toch ook even aan de mensen voor wie het minder soepel gaat. Ik bewonder het doorzettingsvermogen van de forummers en wens iedereen dat zijn droom waargemaakt kan worden.
 
Back
Top