LaStaVaZa: Bloemetjes ondersteboven

Oei spannend spannend!We duimen mee dat het snel gaat :up:
Leuke vent he die dokter Baars, vonden wij ook.
 
Hey Bloemetjes,

Ik heb me even door jullie lastavaza gelezen en jullie zitten ook aardig in een rollercoaster volgens mij. van het eene in het andere. Daarom nog gefeliciteerd met Julian en hopelijk binnenkort gefeliciteerd met je visum. Ff geduld nog, komt allemaal vanzelf.

En trouwens, Adelaide, is dat niet die plaats die laatst een hiitegolf had en komende week weer een te verduren krijgt :wink:

Succes met wachten en "have a good one" :rolleyes:
 
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!

new_born.gif


Julian, klinkt lekker in het Engels!

geniet ervan>
 
Thanks allemaal!
We hebben zowel bij Tristan als Julian niet alleen een naam uitgezocht die we mooi vinden, maar er ook op gelet dat het een beetje internationaal uit te spreken valt. Emigreren met een Guus leek ons niet handig
rolleyes.gif
 
Thanks allemaal!
We hebben zowel bij Tristan als Julian niet alleen een naam uitgezocht die we mooi vinden, maar er ook op gelet dat het een beetje internationaal uit te spreken valt. Emigreren met een Guus leek ons niet handig
rolleyes.gif

Daar hebben we bij ons hetzelfde over gehad; Wij hebben 2 zoontjes met ook engelse namen; kevin en jeremy. dat was ook handiger voor het geval dat. Mijn man houdt ook niet eens van nederlandse namen dus de keus was snel gemaakt.We hebben toch veel australische neven en nichten aan de kant vanmijn man en om dan met een gijs, stijn of wat dan ook aan te komen leek ons niet handig.

Voor jullie zou guus misschien uitgesproken worden als goose wat dus weer gans betekent.
julian is ook een leuke naam vind ik.

succes met jullie visumprocedure.

groetjes heidi
 
Guus wordt 'Goose' en Gijs wordt zelfs 'Geese'. Nog meer ganzen.

Wij gingen niet voor de echt Engelse namen omdat die om de een of andere reden in Nederland vaak een beetje negatieve bijklank hebben (ik vind ze wel mooi). Zolang we hier wonen (en als we misschien ooit terugzijn omdat het niet beviel, werk vinden niet lukte of wat dan ook) spreken we de namen wel Nederlands uit. Maar eenmaal daar wordt dat dus vrij moeiteloos de Engelse uitspraak.
 
Heel slim!!! Goed dat meer mensen daar over na denken. Onze dochters heten Suzanne en Danielle. Bekt normaal in het Nederlands en is hier ook een hele normale naam.

Sacha (die is trouwens wat lastiger....ben bang dat mijn ouders er geen rekening mee hebben gehouden)
 
Heel slim!!! Goed dat meer mensen daar over na denken. Onze dochters heten Suzanne en Danielle. Bekt normaal in het Nederlands en is hier ook een hele normale naam.

Sacha (die is trouwens wat lastiger....ben bang dat mijn ouders er geen rekening mee hebben gehouden)

Sacha? spreek je dat uit als Sasja? Australiers heette ook Sasha, of is dat niet dezelfde pronunciation?

Guus wordt best aardig uitgesproken, zeker na het succes van Guus Hiddink in Oz.
Het is dus geen onbekende naam meer Gkuus zeggen ze

Sidonia
 
Sacha spreek je in derdaad uit als Sasja, maar daar maken ze hier vaak iets van dat lijkt op Sesja. Maakt mij niet zo uit, weet wie ze bedoelen en dan reageer ik wel :grin:
 
En, Bloemetjes....houden jullie het een beetje uit met dat Lange Vreselijke Wachten?? Iedere dag na het werk met gierende banden naar huis rijden om de mail/post te checken?? Tis echt een vreselijke tijd, zo vonden wij......maar we wachten en duimen met jullie mee!!
 
Ha Jumbucks!
Da's lief van jullie! Ja het is wel peentjes zweten zo, omstreeks nu zou de uitslag van de medical in Sydney moeten aankomen. Geen idee hoe het dan verder gaat.
Ik log elke ochtend even in op eVisa om naar de status te kijken (de werkdag zit er dan in Adelaide net op) maar tot nog toe geen verandering. We blijven maar wachten dus.
Watch this space! Ik hoop dat volgende week de laatste Australia Day is zonder ons!
 
Hey bloemetjes!

Jullie gaan ongeveer met dezelfde snelheid als ons door de procedure heen. Vandaag een week geleden hebben wij ons laatste papiertje (national police check australia) opgestuurd dus dat zouden ze vandaag wel moeten krijgen. Mijn 'gut' feeling zegt dat we vrijdag het verlossende GRANT mailtje krijgen. Omdat wij alles via de post hebben gestuurd en niet de online aanvraag hebben ingediend kunnen we de status niet zelf checken. Maar blijven wachten, wachten en nog meer wachten dus en flink duimen!

Ik hoop voor jullie dat alles nu ook binnen is en ze niets meer van jullie willen. Dan moet ook de GRANT voor bloemetjes snel volgen! Succes met wachten...
 
Zou heel mooi zijn als wij hier in korte tijd allebei kunnen melden dat ie binnen is... Het is al even geleden dat de papiertjes zijn uitgedeeld aan forummers dacht ik.
Jullie ook succes met wachten! En hopelijk kunnen je nagels vanaf zaterdag weer groeien.
 
Jerden heeft pas zijn... oh terwijl ik dit typ denk ik, nee die heeft het visum ook nog niet, alleen een CO.
Nou vergeet maar wat ik wilde zeggen, behalve dit:

Komt vast binnenkort! Toen wij visum granted kregen was het ook eventjes stil, dus als wij het goede voorbeeld mogen zijn :smile:

Ik zou zeggen, zet de champie maar vast koud hoor! Ik duim nog wel ff mee de laatste uurtjes/dagen :up:
 
Nog geen mail as of yet.
Zoals elke dag vanochtend weer even ingelogd op de eVisa statuspagina van DIAC. Daar zag ik dat er wel iets veranderd is: De medicals staan nu op finalized van iedereen... behalve van Julian (die pas 7 december is geboren en dus moest worden toegevoegd als gezinslid, zie hoger in dit draadje).

Ik heb meteen maar weer een post lodgement form ingediend hierover, want zijn formulier zat gewoon in de envelop met de formulieren van de andere gezinsleden. Tenminste, ik neem aan dat de dokter dat wel gedaan heeft. Misschien heeft het ermee te maken dat hij later is toegevoegd en daarom als enige een formulier heeft met een iets andere indeling en niet zijn naam er al op ingevuld door DIAC.
Maar als ik lees bij Wim (Family of Six) wat er zoal mis kan gaan, dan hou ik mijn hart vast. Volgende week weer naar Utrecht voor een medische keuring van de baby? Benieuwd wat de reactie is op mijn post lodgement....
 
Nog proficiat met Julian. Wat een timing zeg, de jongste hier is eind augustus geboren, ik moet er niet aan denken om op dezelfde dag lastig gevallen te worden door een CO :smile:

Ik was vorig week in Utrecht voor de X-ray en bij de GGD zeiden ze dat de arts in Utrecht voor de medicals een ongeluk had gehad en er een tijdje tussen uit was?

Wij zijn naar Groningen geweest voor de medicals, dus voor ons maakte het niet uit.
 
Nog geen mail as of yet.
Zoals elke dag vanochtend weer even ingelogd op de eVisa statuspagina van DIAC. Daar zag ik dat er wel iets veranderd is: De medicals staan nu op finalized van iedereen... behalve van Julian (die pas 7 december is geboren en dus moest worden toegevoegd als gezinslid, zie hoger in dit draadje).

Wachten duurt lang he. Maar als het dan uiteindelijk zover is is het zo voorbij gegaan hoor!

Maar maak je geen zorgen over dat er bij Julian niets is verranderd. Bij onze statuspagina heeft er bij mijn dingen altijd completed (ofzoiets) gestaan terwijl er bij Marijn altijd nog iets stond van dat ze nog meer nodig hadden.
Uiteindelijk hadden we alles gelijk ingestuurd dus hadden ze ook alles wel ontvangen alleen zit er in Sydney of Adelaide dus gewoon een lui persoon die maar half zijn werk deed.

Marijn d'r status is toen uiteindelijk van NOT MET (more documents requiered) verranderd in VISA GRANTED. Ze hadden het dus wel en alleen de hoofdaanvrager (ik dus) was up to date........
 
Back
Top