LaStaVaZa: Bloemetjes ondersteboven

Spannend Bloemetjes deze fase...en het wordt alleen maar nog spannender als jullie hier eenmaal zijn :wink:
Wat betreft OAA hoor je pas kort van tevoren of er wat beschikbaar is en dan kun je geluk hebben. Mocht dat er niet zijn, dan zijn er genoeg andere mogelijkheden. Ligt er een beetje aan waar je wilt starten: dichtbij alles wat je moet regelen in de CBD (vaak dure appartementen maar je kan mazzel hebben), of wil je alvast in de hills zijn om er rond te kijken, aan het strand misschien (in de winter ook vast heerlijk)? Er zijn motels, campings met cabins (ook erg leuk!) en prive huurhuizen. Waar wij hebben gezeten in Port Adelaide (dolphinity apartments) is echt super en van alle gemakken voorzien (zelfs zwembad, garage en gym beneden), en de bank in de woonkamer is ook een bed. Eventueel zouden jullie er met z'n 4en in kunnen (en zie je dolfijnen vanaf het terras...) Trein stopt voor de deur en in 20 min ben je in Adelaide.
De meet & greet kun je apart reserveren en gebruik van maken als de OAA niet doorgaat. Zeker gebruik van maken!
Kijk -voor zover je dat niet deed- regelmatig op pomsinadelaide. Daar vliegen de accomodaties je om de oren :roll: En anders proberen om via domain of real estate voor de korte termijn wat te huren, niet makkelijk maar ook niet onmogelijk. Kun je daarna evt verlengen. Of als je een goede indruk al hebt van waar jullie willen wonen, eerst een paar dagen een hotel en dan als de sodemieter de huizen bekijken. Er is zat aanbod in elk geval!
Veel succes de komende maanden, enne geniet ervan!!
 
Afgelopen weekend naar Berlijn geweest om de stickers op te halen! Hoewel ik al even gewend was aan het idee dat we het visum hebben is dat toch wel weer een stap hoor! De Australische ambassade die in je paspoort plakt dat je er 'indefinitely' mag blijven, wauw! En ik voel me ook helemaal belangrijk, want in de paspoorten van Karla en de kids staat dat ze er niet eerder in mogen dan ik ;-)
We hadden een hotel vlak bij de ambassade in voormalig Oost (Best Western hotel Am Spittelmarkt). We waren als eersten binnen, kregen de vliegtuigbehandeling (zakken leegmaken, detectiepoortje) en hadden na 20 minuten onze paspoorten terug met sticker!

Ik moet meteen toegeven aan Skippie dat er geen Bratwurst gegeten is in Berlijn, we zijn toch naar het Australische restaurant in het Sony Center geweest. Voor de eerste keer kangaroe gegeten, ik moet zeggen: heel smakelijk. Het was maar een kort bezoek (donderdag heen en zaterdag terug) om opa en oma niet al te veel te 'belasten' met de kids (hoe lief ze ook zijn, het zijn wel handenbindertjes). Maar toch alles wel gezien wat we wilden zien, monument voor alle omgekomen Europese joden, checkpoint charlie, Brandenburger Tor, Alexanderplatz, noem maar op. En we hebben alles gelopen, naar schatting zo'n 40 kilometer. Ik heb dan ook wel blaren...

Wat accommodatie betreft hebben we besloten te stoppen met zoeken. We hebben de On Arrival aangevraagd en als drie weken voor vertrek mocht blijken dat dat niet doorgaat, dan hebben we genoeg gezien om te boeken voor de eerste tijd. Vakantiehuisjes of wat dan ook, dat zien we dan wel. Op naar de volgende mijlpaal!
 
De stickers zijn inderdaad heeeeeeeeel mooi :up: (heb die van de Skippy's gezien toen ze deze net in de paspoorten hadden) :wink:

Tja, dan zal je als eerste door het poortje bij de douane moeten. Wat erugggg! :lol: Ik kan niet wachten op de stempel in mijn australische paspoort :cheer:
 
Gefeliciteerd Bloemetjes!

Dat is idd weer een streep op het to do list
wink.gif


Nog eventjes...en jullie zitten in het vliegtuig!

Geniet nog maar van de laatste maandjes in het kikkerlandje!

Groeten Steven
 
Hebben jullie nu pas je stickertjes?Mooi zijn ze he!!
Oh... dan ga je vanaf nu ook heel ongeduldig worden, want je had nog iets om te doen voor je mag gaan. Maar nu is het nog 3 maanden en 20 dagen wachten geblazen! :wink:

Hadden jullie dat hotel geboekt door mijn tip? Was een net hotel he.

Trouwens, schande hoor, in het land van de bratwursten een beetje kangaroe gaan eten. :grin:
 
Ik zal dat goedmaken door in het land van de kangaroes een keer Bratwurst te eten, beloofd.
wink.gif


Ik had dat hotel een keer opgeschreven, nu je het zegt kon dat wel eens door jouw tip zijn. Prima hotel, mooie nette kamer en superdicht bij de ambassade!

Bij ons is het toch anders: we hebben nog zoveel afspraken en dingen die we willen doen dat we nu al tijd te kort komen. Als mensen willen afspreken dan trekken we de agenda en dan kan het zomaar zijn dat we pas in juli tijd hebben! En dat is al de laatste maand voor vertrek. Wij vinden dat het enorm snel gaat allemaal. Berlijn leek ver weg, nu is het al voorbij. Augustus lijkt ook ver weg maar we racen eropaf.

Succes met wachten in elk geval, houd moed, het komt echt!
 
Ik zal dat goedmaken door in het land van de kangaroes een keer Bratwurst te eten, beloofd.
wink.gif

:up: :grin:

We hebben ook een drukke agenda, heel veel leuke dingen te doen voor het 16 augustus is, maar toch....
heb een beetje het gevoel wat vele al lang hebben : i wanna go! I wanna get it over with. Klinkt alsof ik het hier niet naar mijn zin heb <_< dat is het niet hoor. Ben gewoon een klein kind wat wacht op de dag dat ze " jarig is " en dat duurd zo laaaahaaaaang
Komt misschien ook omdat de gesprekken met vrienden en familie steeds moeilijker worden. Je wilt het onderwep een beetje omzeilen, want ze hebben het er niet graag over, maar ik heb niks anders meer in mijn hoofd. En dan moet ik soms echt mijn best doen om na te denken voor ik iets zeg, en dat doe ik normaal gesproken niet! :lol:
 
wauw! super, die beruchte stickers!
moet inderdaad een speciaal gevoel zijn!!!

noge even en dan vertrekken jullie echt, het kan zo snel gaan...

geniet!
 
En? Hoevaak heb je er de nu al weer naar gekeken???? Meer dan 1x per dag en dan is het obsessief gedrag :)

Heel goed dat jullie nu nog een drukke sociale agenda hebben. Fijn dat mensen niet voor jullie gaan denken. Wij hadden de laatste maand in Nederland niets meer te doen. Mensen dachten dat we het heel druk zouden hebben met de voorbereidingen... Maar de container met huisraad was al onderweg, dus wij hebben die laatste maand gebruikt om lekker nog even te genieten van alles wat Nederland te bieden heeft aan toeristische attracties, soort van vakantie in eigen land.

Geniet maar lekker, voor jullie het weten zitten jullie in het vliegtuig en dan begint het pas echt!
 
Ik volg al een tijdje diverse discussies en LSVZen. Enorm interessant als je op zoek bent naar algemene en specifieke info. Ik heb namelijk de gehele procedure bijna rond.
Wat helemaal TOP is om alle laatste LSVZen verhalen te lezen, HULDE! Ik heb vandaag een account aangemaakt om ook eens ff lekker mee te kunnen babbelen!
Ik heb ook jullie site diverse malen gelezen, ik zit namelijk deze dagen in hetzelfde schuitje: 29 mrt onze stickers opgehaald in Berlijn en we vliegen exact 1 maand later dan jullie!! Succes met het aftikken van alle zaken op de TODO lijst!

Steef
 
In dat geval: jij ook succes met afstrepen!
Als je wil, stel je dan even voor! Wij zijn net zo benieuwd naar jouw verhaal: waarom wil je gaan, welk visum heb je bemachtigd enz enz.

groeten,
Laurens
 
Gaat nu ook echt opschieten voor jullie, spannend hoor!
De laatste paar weken zijn zo bijzonder in Nederland, wij kijken er nog regelmatig met veel plezier op terug. Het bleef tot de laatste dag druk, maar we hadden het nooit willen missen!
Nog veel plezier met de laatste voorbereidingen,
Marja
 
Er is weer eens nieuws te melden, dat heeft even geduurd. South Australia heeft On Arrival Accommodation opgeheven dus daar hoeven we niets meer van te verwachten. Dus weer eindeloos gesurfd op zoek naar woonruimte. Hoewel er best veel te vinden is, is gemeubileerd toch wel prijzig. Uiteindelijk hebben we wat gevonden en geboekt. Het is het Woodcroft huis van auseelife.com.au, de eigenaar is moderator op pomsinadelaide.com en er waren daar ook positieve verhalen te vinden van mensen die er al verbleven. Hier kun je alvast een kijkje nemen:
http://bit.ly/9vZnk9
Het ziet er lekker comfortabel en rustig uit. Dat laatste lijkt ons lekker in al het stressvolle regelgeweld wat op het programma staat voor de eerste weken, dat je een rustige uitvalsbasis hebt waar je je even kan terugtrekken (kinderen naar bed, biertje erbij...)
Wat ook heel erg leuk is, is dat we nu niet alleen kunnen stoppen met zoeken (hoe vaak we al niet dezelfde sites gezien hebben, of dezelfde huizen op verschillende sites, pffff) maar dat we nu ook een beetje kunnen kijken naar wat er in de buurt is, waar je boodschappen gaat doen, wat er in de buurt te doen is (golf in elk geval, maar dat kan ik niet en ik betwijfel of ik daar de tijd voor wil nemen) enz. Ook geeft het wel rust omdat je nu weet dat je de eerste 3 maanden een dak boven je hoofd hebt, we hoeven dus niet meteen in de eerste weken koortsachtig nieuwe woonruimte te zoeken en weten dat we hier blijven tot onze eigen spulletjes er zijn. Die stoppen we dan in een nog te zoeken ongemeubileerd huurhuis.
Wij zijn weer helemaal happy!
Overigens is het ongelooflijk hoe hard de tijd gaat, ik moet nog 22 dagen werken en alle weekends zitten eigenlijk al vol, gelukkig wel met leuke dingen. Te beginnen met het forumuitje komende zondag! We hopen zoveel mogelijk van jullie daar te zien.
Laurens
 
Wat fijn dat jullie "onder de pannen" zijn! Ook al zijn ze voorlopig, ik kan me voorstellen dat dat alvast een hele geruststelling is...
Veel succes maar weer verder! :up:

Groetje,
Angeline.
 
Wat fijn Laurens, dat jullie tijdelijke woonruimte hebben, dat geeft een hoop rust, kan ik me helemaal voorstellen.
Als ik op de link klik, zie ik een golf course, staan daar huizen op?

Veel succes met alle laatste voorbereidingen, het gaat nu inderdaad echt hard zeg!

Groet,
Annemarie
 
Back
Top