LaStaVaZa: Bloemetjes ondersteboven

Da's toevallig, ben ook net Bill Bryson aan het lezen en heb net het cricket gedeelte gehad, erg grappig. Vooral als ie alle termen door elkaar gooit en het toch grappig blijft.
Een short history is wel een stuk gemakkelijker te lezen in het nederlands, ben het ook in het engels aan het lezen, maar met al die wetenschappelijke woorden is het veel moeilijker.
Moet een vreselijk humoristische man zijn met al zijn hersenkronkels.

groetjes Johan
 
Living and Working in Australia is besteld, bij bol.com. Levertijd 3-4 werkdagen. Inclusief verzendkosten 17,94 euro.
Bedankt voor de tip!


Hey Bloemetjes,

Heb je het boek al binnen?

Heb je er wat aan gehad?

Greetz,
Steven
 
Hoi Steven80,

Ja ik heb hem binnen. Ben erin begonnen, ziet ernaar uit dat er lekker veel informatie in staat. Wel lees ik ook nog een ander boek tegelijkertijd (Extremely Loud & Incredibly Close van Jonathan Safran Foer), anders wordt het wat droog allemaal. Maar ik heb dus zeker geen spijt van de aankoop!

groeten,
Laurens
 
Hoi Laurens,

Loud & Incredibly Close van Jonathan Safran Foer, is dat een informatief boek?

Fijn te horen dat je tevreden bent met je aankoop!
afro.gif


Greetz,
Steven
 
Nee, is een roman. Mooi en ontroerend, over een 9-jarig jongetje dat op zoek gaat naar het slot dat hoort bij een sleutel die hij vindt tussen de spullen van zijn vader. Die vader is omgekomen in de Twin Towers op 9/11. Het wordt gelukkig niet klef Amerikaans patriottisch, het wordt verteld vanuit het perspectief van dat jongetje.
Gister uitgelezen en de moeite waard.
Nu heb ik de volle aandacht voor Living & Working in Australia. Al heb ik grote delen van het hoofdstuk hoe je er komt al geskipt ;-)
 
Da's goed, als jij 'The Secret River' van Kate Grenville leest. Oppassen dat dit forum niet verandert in een boekclub ;-)

@ Steven: sorry, wilde niks inwrijven. Ik kan het me soms nog steeds niet voorstellen.
Maar je ziet ook wel het nadeel van zo'n boek: de regels worden tegenwoordig zo snel gewijzigd, dat het al verouderd kan zijn als het van de drukker komt. Daarom zou ik dat hoofdstuk alleen gebruiken om me op weg te helpen, en dan moet je toch research doen om te kijken wat de regels nu zijn en in het detail dat je nodig hebt.
Maar over andere zaken zoals belastingen enzo ga ik er wel plezier van hebben verwacht ik.
 
Living and Working in Australia is besteld, bij bol.com. Levertijd 3-4 werkdagen. Inclusief verzendkosten 17,94 euro.
Bedankt voor de tip!

En Bloemetjes? Is dit boek nu beter, duidelijker, uitgebreider dan de andere "naar Australië" boeken? Je hebt nl. een hele reeks met dit soort boeken. Heb ook zo'n boek (weet even niet precies welke) en daar staat wel veel in, maar alles vrij summier.

Zat zelf te denken om het boek Work Around Australia aan te schaffen. Iemand daar ervaring mee?
 
Hoi Kathren, we hebben alleen 'Emigreren naar Australië' nog maar die is minder dan dit boek. Hier staat alles uitgebreid in. Maar ik zie elk boek toch vooral als startpunt voor eigen onderzoek. Ze geven toch algemene regels en als je wil weten hoe het zit voor jouw specifieke situatie dan zul je in de materie moeten duiken.
 
Het is inderdaad per persoon verschillend. Ik zie dit soort boeken ook meer als ondersteuning van veel uitzoekwerk. De ene kan je alleen meer helpen dan de andere.
 
Maar weer eens een update geven:

Momenteel zit ik op een externe opdracht en die is onlangs verlengd. Daarom hoef ik niet meer bang te zijn op de bank terecht te komen voor mijn vertrek en kon ik het dus op het werk vertellen allemaal. Dat heb ik inmiddels gedaan en het ziet ernaar uit dat 29 juli mijn laatste Nederlandse werkdag wordt! Dat komt rap dichterbij.
Verder plannen we van alles met de agenda in de hand, niet te geloven hoe snel die weekenden vollopen. We willen nog allerlei mensen zien natuurlijk, we gaan nog naar Berlijn en ik wil toch ook nog wel af en toe voor de buis hangen in deze tijd om voor de laatste keer wat wielerklassiekers mee te maken met Vlaams commentaar van Michel Wuyts en José de Cauwer, heerlijk! (Daar staat wel tegenover dat voetbal op tv mij geen tijd kost, dat boeit me niet).
Wel veel zin in al die afspraken, lekker nog iedereen zien. Ook zin in 13 juni forumuitje trouwens!

Verder houden onze mannetjes ons vaak genoeg uit onze slaap om als zombies door het leven te stappen, dus echt bewust afscheid nemen van alles is er nog niet zo van gekomen. Het ziet ernaar uit dat we gewoon doorracen en dan elke maand even opkijken en zeggen: goh, zo snel al? Maar wat een lieve mannetjes! Verder ben ik aan het kijken hoe Karla haar skills erkend kan krijgen zodat een baan zoeken makkelijker wordt. Dat je in je CV kan zetten wat je opleiding is met erbij 'dat is hetzelfde niveau als bij jullie dit-en-dat'. Voor mezelf heb ik dat al omdat ik de aanvrager was van het visum.

Binnenkort nog wel even tijd vrijmaken om nog wat zaken echt te regelen die we nu een beetje voor ons uitschuiven. Zoals: wat nou te doen met belasting en pensioen? En nog woonruimte regelen voor als de On Arrival Accommodation niet doorgaat. Maar de deadline staat! Half augustus lekker een dagje Singapore en dan weer naar huis. Maar welk huis?
 
Jeetje, wat komt dat opeens snel dichterbij!

Heel veel succes (en plezier!) met alle bezoekjes en natuurlijk met alle laatste dingen die nog geregeld moeten worden....

Groet,
Annemarie
 
hee Laurens, ik werk zelfs nog langer door dan jou.tot maar liefst 30 juli werk ik. :smile:
Ik vind het nog steeds niet heel snel dichterbij komen, 16 aug lijkt nog best ver weg.
Zie je op tegen het afscheidsfeestje, omdat je het een tranenparty noemt?
Wij hebben onze uitnodigingen al klaar liggen en houden het heel luchtig en geven er een knipoog aan, en ik hoop dan ook ( en verwacht ) dat het gewoon een leuk feestje wordt.
Onze things-to-do lijst wordt al goed afgestreept maar er valt nog zat te regelen. De SVB bank b.v bellen hoe het toch moet met pensioen b.v.
Belasting techinisch hoef je niet veel te doen volgens mij, dat is pas van belang in 2011.
Het moeilijke vind ik om te bepalen tot hoe lang we in ons flatje kunnen blijven wonen ( wanneer opzeggen ) en waar we de laaste dagen blijven.

Groetjes Ingrid :cool:
 
Hoi Ingrid,

Zie andere draadje dat we vervuild hebben: tranenparty was een term waar een vriendin van ons mee aankwam en ik vond hem leuk. De officiële naam richting familie is afscheidsborrel. Ik hoop ook wel dat het gewoon een beetje leuk wordt hoor. We houden een borrel op zaterdagmiddag in een café bij ons in de buurt. Dat wil zeggen: waar we nu wonen. Dan zitten we al twee dagen bij mijn schoonouders in huis maar we vonden het toch leuk het in onze ouwe buurt te doen, bovendien komen we daar vaak. Of we dan met een klein groepje blijven eten zien we wel.
Ik wil inderdaad wel weten wat het kost om je AOW door te laten lopen. Eens kijken hoe dat moet...

Jij ook succes met alles regelen!

groetjes van Laurens
 
Vergeet vooral niet van je tranenparty te genieten. Wij hadden een waanzinnig gezellig afscheidsfeest met lachen, dansen, zingen, tranen, drank en vlees op de BBQ en het is voorbij gevlogen die dag. Deed me sterk denken aan wat mensen altijd zeggen over je trouwdag: Je bent het middelpunt van alle aandacht en alles gaat aan je voorbij. Mijn trouwdag kan ik mij nog heel goed herinneren, het afscheidsfeest is wat wazig... Een videocamera erbij was handig geweest...
 
Vergeet vooral niet van je tranenparty te genieten. Wij hadden een waanzinnig gezellig afscheidsfeest met lachen, dansen, zingen, tranen, drank en vlees op de BBQ en het is voorbij gevlogen die dag. Deed me sterk denken aan wat mensen altijd zeggen over je trouwdag: Je bent het middelpunt van alle aandacht en alles gaat aan je voorbij. Mijn trouwdag kan ik mij nog heel goed herinneren, het afscheidsfeest is wat wazig... Een videocamera erbij was handig geweest...
OW! Goeie tip Sacha, dank je, we gaan de videocamera meenemen. Leggen we hem gewoon ergens neer, kunnen de mensen filmen wat ze wilen. Dat gaan we ook doen met het fototoestel. Iedereen "moet" een foto maken van zichzelf , liefst zo zot mogelijk natuurlijk. We hebben daar een hele handige camera voor: Nikon
 
Zorg dan wel dat mensen ook weten dat ze mogen/moeten filmen, anders staat er helemaal niets op!
 
Back
Top