LaStaVaZa BobtheCactus

Laatste stapjes die wij kunnen zetten voor nu:

  • Afgelopen weken zonder problemen de Nederlandse en Australische VOG's binnen gekregen en aan ons dossier toegevoegd.
  • Aankomende donderdag gaan we voor de medicals, om die toe te voegen.

Meest recente vergelijkbare (491 visum) case bij ons visumbureau had een doorlooptijd van 8 maanden uiteindelijk, pas geleden goedgekeurd. Zegt natuurlijk niet heel veel, maar dan zit toch mei 2024 zo'n beetje in mijn hoofd....?!? We zullen zien! Eerst maar even fingers crossed dat we de medicals goed doorstaan — ik ga er wel van uit.

Nog een goed 'nieuwtje' — ik kan ZEKER weten blijven doorwerken voor mijn huidige werkgever. Afgelopen tijd 'tussendoor' al enkele keren ter sprake gekomen, maar ik wilde toch zekerheid i.v.m. het uitzoekwerk vooraf. Ik blijf denk ik overigens de eerste paar maanden doorwerken zoals nu, en ga het pas daar ter plekke in werk stellen. Zal al wel druk genoeg zijn met een huis zoeken en settelen de eerste paar maanden... Maar een enorm fijne wetenschap dat dit kan! Jeuh! 🥳
1704856973938.png
 
Laatste stapjes die wij kunnen zetten voor nu:

  • Afgelopen weken zonder problemen de Nederlandse en Australische VOG's binnen gekregen en aan ons dossier toegevoegd.
  • Aankomende donderdag gaan we voor de medicals, om die toe te voegen.

Meest recente vergelijkbare (491 visum) case bij ons visumbureau had een doorlooptijd van 8 maanden uiteindelijk, pas geleden goedgekeurd. Zegt natuurlijk niet heel veel, maar dan zit toch mei 2024 zo'n beetje in mijn hoofd....?!? We zullen zien! Eerst maar even fingers crossed dat we de medicals goed doorstaan — ik ga er wel van uit.

Nog een goed 'nieuwtje' — ik kan ZEKER weten blijven doorwerken voor mijn huidige werkgever. Afgelopen tijd 'tussendoor' al enkele keren ter sprake gekomen, maar ik wilde toch zekerheid i.v.m. het uitzoekwerk vooraf. Ik blijf denk ik overigens de eerste paar maanden doorwerken zoals nu, en ga het pas daar ter plekke in werk stellen. Zal al wel druk genoeg zijn met een huis zoeken en settelen de eerste paar maanden... Maar een enorm fijne wetenschap dat dit kan! Jeuh! 🥳
Gefeliciteerd! :) Goed bezig.

En grappig te zien dat we redelijk gelijk op gaan in het proces. Wij hebben de visumaanvraag ingediend, VOG e.d. meegestuurd en we hoeven alleen nog de medical in te plannen. ook hopelijk in april/ mei/ juni vertrekken!
 
Goede berichten!

Zoals Yunus zegt; hoe ga je het doorwerken inregelen? Daar zijn natuurlijk allerlei regels voor en dingen waar je rekening mee moet houden om later geen verassingen te krijgen.
Wijs! Maar hoe doet een mens dat? Wij lezen overal bits & pieces aan info. Maar best lastig om daar een coherent plan mee te maken.
Ik (A.) neem het ter harte, want ook ik mag voorlopig bij een NL-werkgever in loondienst blijven werken. En wil daarnaast als ZZP'er ook voor NL-opdrachtgevers blijven werken. Nog altijd niet echt een waterdicht plan voor. De KVK zegt iets, de Belastingdienst zegt iets, maar die zijn niet bezig met meedenken en advies geven. Een fiscaal jurist kost 200,- per uur. We missen een beetje een tussenweg.
 
Hoe meer afgerond hoe fijner! De 491 heeft nu een korte keuringstijd dan de 189/190. Ik heb veel grants gezien met een wachttijd tussen de 6-10 maanden.

Fijn dat het kan! Hoe ga je door werken voor je werkgever in Nederland? Hoe werkt het dan met belasting enzo?

Goede berichten!

Zoals Yunus zegt; hoe ga je het doorwerken inregelen? Daar zijn natuurlijk allerlei regels voor en dingen waar je rekening mee moet houden om later geen verassingen te krijgen.

Dat ben ik nu aan het uitzoeken! Ik denk dat ik er wel voor kies om de eerste twee, drie maanden door te werken onder deze structuur. Dat schijnt geen probleem te zijn, je hoeft niet op de dag van vertrek/aakomst precies je contract/ZZP verhaal te switchen. Mezelf kennende lijkt me dat ook wel fijn, want je zult je handen vol hebben aan het zoeken van een huis, auto, dingen regelen zoals bank, telefoon, weet ik het wat allemaal :)

Wijs! Maar hoe doet een mens dat? Wij lezen overal bits & pieces aan info. Maar best lastig om daar een coherent plan mee te maken.
Ik (A.) neem het ter harte, want ook ik mag voorlopig bij een NL-werkgever in loondienst blijven werken. En wil daarnaast als ZZP'er ook voor NL-opdrachtgevers blijven werken. Nog altijd niet echt een waterdicht plan voor. De KVK zegt iets, de Belastingdienst zegt iets, maar die zijn niet bezig met meedenken en advies geven. Een fiscaal jurist kost 200,- per uur. We missen een beetje een tussenweg.

Zie hierboven, mee bezig! Ik kan je helemaal vinden in het gevoel van 'lastig om hier een coherent plan mee te maken', maar ik probeer alle bits & pieces te verzamelen en die kan ik eventueel desnoods wel hier in een nieuw draadje kwijt zodat andere mensen hier ook wat aan hebben. Maar; ik ben er nog niet heeeeeel veel mee bezig, dus verwacht het niet binnen een week of zo! 😁 bits and pieces geldt in deze ook voor de speurtocht.
 
Dat ben ik nu aan het uitzoeken! Ik denk dat ik er wel voor kies om de eerste twee, drie maanden door te werken onder deze structuur. Dat schijnt geen probleem te zijn, je hoeft niet op de dag van vertrek/aakomst precies je contract/ZZP verhaal te switchen. Mezelf kennende lijkt me dat ook wel fijn, want je zult je handen vol hebben aan het zoeken van een huis, auto, dingen regelen zoals bank, telefoon, weet ik het wat allemaal :)



Zie hierboven, mee bezig! Ik kan je helemaal vinden in het gevoel van 'lastig om hier een coherent plan mee te maken', maar ik probeer alle bits & pieces te verzamelen en die kan ik eventueel desnoods wel hier in een nieuw draadje kwijt zodat andere mensen hier ook wat aan hebben. Maar; ik ben er nog niet heeeeeel veel mee bezig, dus verwacht het niet binnen een week of zo! 😁 bits and pieces geldt in deze ook voor de speurtocht.
Yes! Helder verhaal. :) Dank voor je updates! We komen er wel.
 
je hoeft niet op de dag van vertrek/aakomst precies je contract/ZZP verhaal te switchen
Mocht de NL constructie niet werken. Je hoeft ook niet op dag 1 hier alles geregeld te hebben. Je kunt ook later een rekening sturen voor de gemaakte uren/geleverde service. Dat kan maanden later nog (alleen zit je dan tot die rekening betaald is zonder directe inkomsten) Zomaar een idee om achter de hand te houden.

Ander idee, jullie lijken precies hetzelfde scenario na te streven? Wellicht kun je samen 1 belasting mannetje inhuren en betalen. Mrs. Bang heeft indertijd een adviseur gebruikt die gespecialiseerd was in overseas/Nl gebeuren. Dat loonde wel de moeite, maar weet niet wat het kostte. Kan het wel vragen als je wilt.
 
Mijn werkgever heeft zelf ook een fiscalist die hij even gaat vragen om e.e.a. dus dat zou wel wat kunnen schelen. Eerst dat maar eens fixen, maar zeker geen gek idee om kosten te splitten als dat nodig is!
 
Back
Top