Hello there!
Nou hier gaat het op zich goed. Ik heb niks te klagen!
Het visumverhaal... Ja dat is nog steeds lopende zeg maar. We hebben onze visumaanvraag ingediend in september 2023, en weer still waiting.... Dus we zijn nu 16 maanden onderweg. De gemiddelde wachttijd heeft al die tijd wel gestaan op zo'n beetje 18-30 maanden en van alles daar tussen in. Momenteel staat ie op 18-22 maanden. Het wijzigt maandelijks zo ongeveer. Ik kijk er niet zoveel meer naar.
Als er iets is wat ik vervelend vind is het wel wachten! Dus dat doen we niet echt meer. We leven in het moment voor zover mogelijk en genieten daar ook van! Werk gaat lekker, we zijn lekker aan het sporten, spreken gewoon met vrienden en familie af, gaan op vakantie, pakken regelmatig een concertje, etc... Tussen ons beiden verdeeld - en ook samen - zijn we na de aanvraag op vakantie geweest naar Mexico, Letland, Estland, 2 x Rome, de Ardennen hebben ons een paar keer gezien... Portugal ligt voor ons beiden in de planning.... Je zou bijna die hele aanvraag vergeten
Nee hoor we zijn het zeker niet vergeten! Maar ik moet toegeven, door het zo los te laten voelt het wel als een verre herinnering ofzo. We willen absoluut nog gaan maar de echte 'urge' zakt wel weg omdat het dagelijks leven je hier ook gewoon opslokt en dat opslokken laat je dan ook toe. Ik ben er content mee. No grant no worries
En doordat het wachten zo lang duurt, kun je iets relaxter met je geld omgaan. Iets meer sparen voor dan, iets meer uitgeven nu. Geen rigide maatregelen in het kader van 'kan dit wel, moeten we dit niet opzij zetten want....'. Dit staat voor ons gelijk aan stilstaan en dat hebben we al lang genoeg gedaan. Over stilstaan gesproken, ik ben in oktober aan mijn beide voeten geopereerd, die heb ik ook nog even meegepakt while were waiting. Die operatie moest ik een keer doen en ik zag het beter zitten om dat hier nog te doen dan daar. Want ik had geen idee hoe lang revalidatie zou duren maar dat viel enorm mee! Inmiddels ben ik weer "op de been"
alles weer beter!
Ik zoek geregeld nog wat foto's, filmpjes, eigen herinneringen op en als ik daar even mee bezig ben dan voel ik nog steeds een excitement opborrelen! Dat helpt zeker en dat is ook leuk om op te zoeken.
We zijn ook nog niet echt bezig met veel voorbereidingen want ja... Het kan nog 1 dag duren, maar ook nog wel 10 maanden?? We gaan pas specifiek bezig met dingen verkopen en voorbereiden als de grant er is