LaStaVaZa Christoffel en Annemarie

Wij hadden ook het duo Mark en Jason. Doen het duidelijk goed saampjes, komen tenminste visums uit hun handen :grin:
 
Hi Sacha, ik zie in jouw ondertekening dat jullie dat visum erg snel na CO hadden, hoe heb je dat voor elkaar gekregen met alle onderzoeken tussendoor? Wij doen ons best maar ik denk niet dat ik dat ga halen.... :wink:

En ja, dat duo vindt het blijkbaar leuk om Nederlanders eruit te pikken en ze werken inderdaad goed en snel, dat hoor je vaak wel anders hier op het forum.
 
Vandaag hebben we 'het' dan eindelijk verteld aan Christoffels ouders, dat hadden we uitgesteld totdat we echt zeker zouden weten dat het doorgaat omdat we nogal wat drama verwachtten. Op de een of andere manier krijgt Christoffels moeder het altijd voor elkaar om ongeveer de dag voordat we op vakantie gaan ernstig ziek te worden... :|
We hebben ervoor gekozen het op 'neutraal' terrein te doen, bij een lekker eettentje in Amsterdam.

Wat schetst onze verbazing: ze namen het heel goed op! Christoffels vader kwam ineens met het verhaal dat hij vroeger ook bijna geemigreerd was naar Australie, hij had zelfs al getekend bij de spoorwegen in NSW. En z'n moeder gaf aan dat ze voor ons heel blij was al zou ze het wel jammer vinden natuurlijk. Ze zijn allebei wat kwakkelend met hun gezondheid en 2e helft 70 maar toch wilden ze er heel voorzichtig aan denken om dan misschien ooit over te komen, dat hadden we helemaal niet verwacht!

Ik heb heel enthousiast verteld dat ik blij was met hun reactie, dat we vaak horen dat het doodgezwegen wordt of dat het alleen nog maar daarover gaat, die hint begreep ze wel, er is nu een last van onze schouders af. Raar is dat, het houd je toch echt bezig, merk ik, ook omdat ze toch al wel oud zijn.

Nu eind april de laatste grote hobbel: Christoffels ex en kids...... :-(

Groet,
Annemarie
 
Wat fijn voor jullie dat ze het zo goed opgepakt hebben, dat scheelt weer wat kopzorgen.
Jullie hebben er flink de vaart in, fijn zeg!

Heel veel succes met de laatste loodjes, en het vertellen aan de kids. (lijkt me echt heel erg moeilijk) (hoe oud zijn ze?)

Marie
 
Heel veel succes met de laatste loodjes, en het vertellen aan de kids. (lijkt me echt heel erg moeilijk) (hoe oud zijn ze?)

Marie
Dank je Marie.

De oudste is 15,5, de 2e bijna 14 en de jongste bijna 10, alledrie jongens. Tegen de tijd dat we weggaan zijn ze bijna 17, 15 en 11 dus bijna in staat met z'n drieen op het vliegtuig te stappen.. :wink: . We hopen dat echt, voor een zomervakantie o.i.d.
Gelukkig zijn de kids heerlijk in hun eigen wereld. Toen Christoffel laatst aan de oudste vroeg hoe die het zou vinden als we naar een zonnig ver land zouden verhuizen, zei hij: 'vet, dat staat stoer naar m'n vrienden....'. Een vriendje van hem heeft ook een vader ver weg en die is het helemaal, bijzonder toch hoe dat werkt. We zijn eigenlijk banger voor de verhalen van zijn ex ('jullie vader gaat jullie verlaten', dat soort ongein) dan voor de reactie van de kinderen. Die zien het wel gebeuren, wonen nu ook bij hun moeder en stiefvader en daar verandert niets aan.

Al met al blijft het natuurlijk spannend...

Groet,
Annemarie
 
Wat fijn dat Christoffel zijn ouders het zo goed hebben opgepakt! Weer een zorg minder :)

Wij hadden onze VOG en Medicals ingestuurd direct na het aanvragen van het visum. Toen was de wachttijd nog 4 maanden voor een 175. Helaas liep dat ineens toen heel erg snel op. Had als gevolg dat wij op 23 april het visum kregen en uiterlijk eind juli in Australie moesten zijn geweest. Geen probleem voor ons, want 29 april stand de verhuiswagen op de stoep. Noem het maar een kwestie van geluk afdwingen :grin:
 
Het is soms echt heel moeilijk in te schatten hoe mensen reageren op zo'n bericht. Dat heb ik zelf ook al gemerkt.

Wel super tof dat ze zo goed reageerden!

Het gaat ook wel allemaal héél erg snel voor jullie hé! Gneiet ervan!
 
Wat fijn voor jullie.
Wel sterkte met de kids!
Als jullie verwachten dat ex zo reageert, kunnen jullie haar gelukkig ook een slag voor zijn en de kids als eerste uitleggen hoe het wel zit. ;-)
Gaaf dat het zo snel gaat!:wink:
 
Hi Annemarie,

Als ik zo jullie verhaal lees gaat het wel heeeel erg snel met jullie procedure! :up: Lekker zeg! :| Hopelijk dat we ook snel goed nieuws horen en we niet tot 2013 moeten wachten!
Goodluck met de jongens, gaat wel goed komen!

:smile: Betty
 
Dank jullie allemaal, lekker toch om dit soort zaken aan het forum, aan jullie allemaal toe te vertrouwen. Ik realiseer me weer dat we toch wel heel veel geluk hebben in onze procedure, gun het jullie ook allemaal van harte!

Vandaag medisch onderzoek gehad in Den Haag, we stonden al na 3 kwartier (en EUR 230 armer) weer buiten MET onze uitslagen! Ze zeiden daar dat ze die niet op de post deden omdat ze er geen tijd voor hebben :| :| . Afijn, wij naar het postkantoor om de stukken met TNT express te versturen naar Sydney, blijkt dat ook nog eens EUR 88 te kosten (we hebben iets fout gedaan, denk ik) omdat er CD's inzitten en het dan opeens pakketten zijn i.p.v. documenten :-( ).
Ook moest de enveloppe pertinent open gemaakt om de inhoud te controleren waarop wij aangaven dat dit niet mag als wij erbij zijn, om ze niet ongeldig te maken. Uiteindelijk heeft de dame het zelf nagekeken en de enveloppe weer keurig dichtgeplakt met een grote stempel van TNT post erop, hopelijk krijgen we hierdoor geen problemen! Ze zullen het maandag in Sydney afleveren, dan horen we wel weer verder.....

We ontvingen vandaag ook de VOG van mij al (binnen 1 week na aanvraag bij gemeentehuis!), die van Christoffel is nog 'in behandeling' waarop ik hem toch maar eens gevraagd heb wat hij op z'n kerfstok heeft.... :wink: :wink: , even afwachten nog dus.

Groet,
Annemarie
 
Zo! dat zijn behoorlijke kosten geweest Annemarie!

Het is gelukkig voor een goed doel!!
wink.gif


Nu maar hopen dat Christoffel zuivere koffie is
grin.gif


Succes
afro.gif


groeten Steven
 
Jullie hebben een goede dokter uitgezocht, wat stom dat ze de tijd niet wilde nemen om het op te sturen! Dat heb ik nog van niemand gehoord. Bij ons was de dokter ( Baars uit Utrecht ) heel behulpzaam en geduldig.
En nu koste het jullie dus behoorlijk meer geld!
Het zal wel loslopen, maar toch jammer he.

We ontvingen vandaag ook de VOG van mij al (binnen 1 week na aanvraag bij gemeentehuis!), die van Christoffel is nog 'in behandeling' waarop ik hem toch maar eens gevraagd heb wat hij op z'n kerfstok heeft..
Hahaha dat ging bij ons precies hetzelfde! Ik vroeg me ook al af of Rimko iets verzwegen had. En ikke nog zeggen, "dan is alles voor niets geweest als je iets vergeten bent wat je misschien in je jeugd hebt uitgevreten" :lol:

Succes nu met het wachten, maar het zal nu allemaal wel snel gaan! :up:
 
Hi, vraagje over data medicals en VOG. Ik heb een paar keer gelezen dat de datum van de eerste van de twee uiteindelijk bepalend is voor je initial entry date. Dat begrijp ik nog wel.
Maar welke datum dan? Van het doen van de medicals (13 april)? Van het ontvangen van de VOG (12 april en ???)? Of van de ontvangst van 1 van beide door het DIAC?

Groet,
Annemarie
 
In ieder geval niet ontvangst door DIAC. Maar ik ga het nog even lastiger maken.. ontvangst VOG (door jezelf) of de datum van aanvraag van jouw VOG??? Ik vraag het me gewoon af..
 
Hi, vraagje over data medicals en VOG. Ik heb een paar keer gelezen dat de datum van de eerste van de twee uiteindelijk bepalend is voor je initial entry date. Dat begrijp ik nog wel.
Maar welke datum dan? Van het doen van de medicals (13 april)? Van het ontvangen van de VOG (12 april en ???)? Of van de ontvangst van 1 van beide door het DIAC?

Groet,
Annemarie
Het geen je als eerste "doet" geldt als entry date. Dus als je VOG van 12 april is ( de datum die erop staat ) dan is dat je entry date.
Als je medicals op zeg 10 april hebt gedaan dan is dat je entry date.
Wij hadden als eerste de medicals, maar toch was onze entry date wat later dan die datum.... heel vreemd, maar wij gaan toch eerder dan die datum, dus maakt het ons niet uit.
 
Balen: onze medicals die we dinsdag de 13e 's middags per koerier naar Sydney hebben gestuurd, blijken nog in Londen te staan! Ze zouden net na de aswolk verstuurd worden en sindsdien is het luchtruim in Londen nog steeds dicht! Echt balen, hebben we alles zo snel geregeld, staat het daar voor onbepaalde tijd :-( :-(
 
Shit man, helemaal niet bij stilgestaan dat die as ook voor zulke zaken gevolgen heeft! Hij moet maar gauw stoppen met roken!
 
Hi, vraagje over data medicals en VOG. Ik heb een paar keer gelezen dat de datum van de eerste van de twee uiteindelijk bepalend is voor je initial entry date. Dat begrijp ik nog wel.
Maar welke datum dan? Van het doen van de medicals (13 april)? Van het ontvangen van de VOG (12 april en ???)? Of van de ontvangst van 1 van beide door het DIAC?

Groet,
Annemarie

Hey Annemarie,

initial entry date kan ook vroeger liggen, afhankelijk van hoe ze je medicals beoordelen. Als je een A krijgt voor je medicals is alles oke, als je een B krijgt voor je medicals zijn de resultaten maar 6 maanden geldig. Wij hebben eind januari onze medicals gedaan en hebben een initial entry date van 22 augustus! Die van de kinderen en mij waren oke, maar Jeroen heeft een B gekregen. We weten nog steeds niet goed waarom, de panelarts denkt dat het te maken heeft met medicijnen die hij voor zijn maag moet nemen. Maar dat kan je plannen dus behoorlijk in de war sturen.... Zoals alles bij DIAC: niets weet je zeker tot je het zwart op wit op papier hebt.

Succes!
 
Back
Top